abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73338270
Hallo FOK!ers,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop, een Toshiba Satellite. Processor is Intel Centrino en er zit Windows Vista op. Op zich een prima laptop en zeker veel sneller dan mijn 5 jaar oude Acer (XP) die ik hiervoor had, maar het grote probleem is: het internet is echt afschuwelijk langzaam!! Met mijn oude computer had ik daar geen problemen mee en ook mijn vriendje's laptop (XP) heeft supersnel internet hier in huis. Alleen de mijne dus niet, en ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Firefox ipv IE heb ik al geprobeerd, helaas zonder effect. Ik heb overigens Avast als virusscanner, maar als ik die 'pauzeer' is ie nog steeds even langzaam.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik ben een beetje een leek trouwens, dus graag een klein beetje in jip en janneke taal... Thanks.

Marietje
pi_73338394
Vista is vergelijkbaar met windows millenium zware bagger. Bespaar je veel ellende en ga terug naar XP of nog beter windows 7.
  Redactie Games zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54:36 #3
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_73338477
Google Chrome gebruiken.
.....Kennedy
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:59:11 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73338603
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:54 schreef Wessiej het volgende:
Google Chrome gebruiken.
Eens, maar ik snap niet waarom traag internet per definitie aan Vista zou moeten liggen.
Misschien helpt 't als je de Windows Firewall uitzet?
Je moeder is een hamster
pi_73353112
Dank voor jullie reacties so far.

Firewall is al geprobeerd, dat bleek het probleem niet te zijn. Google chrome is een andere browser zie ik, die zal ik downloaden. Hopelijk maakt dat verschil. Hoe kom ik terug naar Windows XP dan? Kun je dan gewoon over Vista heen installeren, als het ware?
pi_73353168
De netwerkverbinding is wèl goed?

Dan zou het inderdaad je virusscanner kunnen zijn. Met name phishing-filters willen de boel nog wel eens vertragen.

Je kunt wel terug naar XP, maar je kan niet downgraden. Je zal XP schoon moeten installeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73353201
Ik kan me een ander topic herinneren met hetzelfde probleem, ook met een Toshiba notebook.
Dat was toen een tooltje van Toshiba dat de boel verziekte en dat gewoon uitgeschakeld kon worden.
Ben al druk aan het zoeken.

Edit: zo snel niet kunnen vinden, maar ik zou beginnen met MSCONFIG starten en bij opstartitems alles uitzetten. Dan opnieuw opstarten. Is het dan wel goed? Zet de items die je uitgeschakeld hebt stuk voor stuk weer aan, herstart, probeer opnieuw, etc.
pi_73353423
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kan me een ander topic herinneren met hetzelfde probleem, ook met een Toshiba notebook.
Dat was toen een tooltje van Toshiba dat de boel verziekte en dat gewoon uitgeschakeld kon worden.
Ben al druk aan het zoeken.

Edit: zo snel niet kunnen vinden, maar ik zou beginnen met MSCONFIG starten en bij opstartitems alles uitzetten. Dan opnieuw opstarten. Is het dan wel goed? Zet de items die je uitgeschakeld hebt stuk voor stuk weer aan, herstart, probeer opnieuw, etc.
Je kan bij msconfig toch niet klakkeloos alles uitvinken?
Ik kan me herinneren dat een xp pc hier toen niet meer opstartte
Of zit ik ernaast?
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:09:50 #9
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_73353531
http://www.vista-helpdesk.nl/

Staan heel veel handige tips bij.
pi_73353667
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:06 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Je kan bij msconfig toch niet klakkeloos alles uitvinken?
Ik kan me herinneren dat een xp pc hier toen niet meer opstartte
Of zit ik ernaast?
Ik doe niets anders op het werk
Gaat heel prima.
Services is een ander verhaal, maar opstart-items kan je vrijwel altijd prima missen.
pi_73355239
En ehm, hoe start ik MSCONFIG op..?
pi_73360884
Ctlr+R en voer msconfig in.

Wat staat er zoal in de lijst?
url
pi_73718141
Ook ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort een nieuwe laptop, een Toshiba Satellite aangeschaft. Tergend traag internet. Met mijn andere laptop werkt internet gewoon prima. Met mijn Toshiba Satellite, met Windows Vista, werkt internet bij het direct opstarten een paar minuten waarna hij wegvalt.

Mijn vraag is of 'de oplossing' al gevonden is. Aan de hand van vorenstaande heb ik geen idee wat dit is en waar ik dit kan vinden > MSCONFIG < . Waar dien ik Ctlr+R in te tikken.

Of een andere oplossing

Help me!
pi_73718522
msconfig moet je intypen, onderin het startmenu.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73748010
Ja, je moet even bij je hardware checken. En dan je netwerk kaart/internet wifi kaartje van de spaarstand afhalen. Ineens alles snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')