abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:38 #26
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_73323410
Klink meest naar een SI-gewricht probleem (overbelasting ofzo). Maar van een afstand natuurlijk niet zeker te zeggen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:50:37 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73323559
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:14 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

tja wat ik had was meer steken in mijn zij.. en op de dag dat ik van ellende naar de dokter ben gegaan had k 's ochtends heel erge braakneigingen, echt niet gezond, terwijl ik niets gegeten had.
bleek dus inderdaad dat ik een nierbekkenonsteking had. maar ik had ook bijna geen last met plassen gehad, niet zodanig dat ik daarvan alarm geslagen heb in ieder geval.
dok dacht dus eerst ook aan een onsteking van mn eierstokken of een zwangerschap. maar het bleek toch nierbekkenonsteking. niet fijn!
Hier hetzelfde.
Liep al 3 weken met onwijs veel pijn rond, dacht eerst dat ik'een spier o.i.d had verrekt, rug overbelast etc. Vervolgens dacht ik allerlei gekke dingen tot ik op een avond bij de dokterspost zat. Die hoorde mijn klachten aan, wilde urine hebben en er zat idd bloed in en ik had een behoorlijke nierbekkenonsteking.
Heerlijke pijnstillers en een antibioctum kuur gekregen en na ongeveer anderhalve week waren alle klachten verdwenen.

Je denkt bij rugpijn toch echt niet aan zoiets en zoekt het in andere dingen *gaat vanzelf wel over, iedereen tilt weleens iets verkeerd* e.d.

Dus niet.
pi_73326474
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:44 schreef ralfie het volgende:
Klink meest naar een SI-gewricht probleem (overbelasting ofzo). Maar van een afstand natuurlijk niet zeker te zeggen.
M.I. kan een probleem aan het SI-gewricht (wat al lastig is vast te stellen of het daadwerkelijk SI-gerelateerd is) voor uitstralende pijn zorgen?
Fingerspitzgefühl
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:34:02 #29
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_73359223
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 03:15 schreef ForumGek het volgende:

[..]

M.I. kan een probleem aan het SI-gewricht (wat al lastig is vast te stellen of het daadwerkelijk SI-gerelateerd is) voor uitstralende pijn zorgen?
Jazeker! De (rug)pijn zorgt voor een verkeerd gebruik van de spieren in die regio (krampachtig, verkeerde houding, etc) welke zenuwen die in de buurt of door die spieren lopen kan prikkelen. Dit kan zorgen voor een uitstralende pijn, tot in de benen of billen.

Deze uitstralende pijn is ook iets wat tegen blaas of nierproblemen pleit.
Niettemin moet TS bij zorgen naar de HA gaan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:15:28 #30
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_73367289
Ik ben niet één van die types die zich zorgen maakt en hier gaat posten en daarna pas naar de HA gaat, ik had gewoon vragen bij zijn oordeel

Mocht iemand het willen weten dan ga ik volgende week alsnog naar de HA want het lijkt erger/anders te worden en die pillen werken niet zo veel Ik hou je wel op de hoogte.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_73379925
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:34 schreef ralfie het volgende:

[..]

Jazeker! De (rug)pijn zorgt voor een verkeerd gebruik van de spieren in die regio (krampachtig, verkeerde houding, etc) welke zenuwen die in de buurt of door die spieren lopen kan prikkelen. Dit kan zorgen voor een uitstralende pijn, tot in de benen of billen.

Deze uitstralende pijn is ook iets wat tegen blaas of nierproblemen pleit.
Niettemin moet TS bij zorgen naar de HA gaan.
Je bedoelt triggerpoints? Dat zou kunnen, maar het diagnostiseren van een SI-gerelateerd probleem is nog steeds erg onduidelijk. Er zijn 5 tests die gedaan kunnen doen en wanneer 3/5 de pijnklachten provoceren zou er eventueel sprake kunnen zijn van klachten die ontstaan in het SI-gewricht. Echter is niemand hier happig voor, en komt het gewoon onder de noemer a-specifieke rugklachten te staan.
Fingerspitzgefühl
pi_73452866
Net terug van de huisarts, en de conclusie was: ik heb lage rugpijn.
Ik moet blijven sporten en bewegen voor zover mijn rug het toelaat en dan wachten tot het overgaat.

Aangezien de pijnstillers naar mijn idee niet veel uithaalden kreeg ik het meesterlijke advies om dan maar paracetamol te slikken, want die hebben minder bijwerkingen.

Daar heb ik dus lekker veel aan
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 17:28:54 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73462284
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:18 schreef Xaryna het volgende:
Net terug van de huisarts, en de conclusie was: ik heb lage rugpijn.
Ik moet blijven sporten en bewegen voor zover mijn rug het toelaat en dan wachten tot het overgaat.

Aangezien de pijnstillers naar mijn idee niet veel uithaalden kreeg ik het meesterlijke advies om dan maar paracetamol te slikken, want die hebben minder bijwerkingen.

Daar heb ik dus lekker veel aan
Hij heeft ook naar je urine gekeken i.v.m. blaas- of nierbekkenontsteking?
pi_73462361
Ik had het meegenomen, maar aan de hand van mijn verhaal en het porren in bepaalde plaatsen wilde hij het niet hebben. Hij zei dat het niet nodig was en niet klonk als een nier/blaas probleem.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 18:55:29 #35
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73464682
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:31 schreef Xaryna het volgende:
Ik had het meegenomen, maar aan de hand van mijn verhaal en het porren in bepaalde plaatsen wilde hij het niet hebben. Hij zei dat het niet nodig was en niet klonk als een nier/blaas probleem.
Rae man dan, ik kwam met vrijwel dezelfde klachten alleen heftiger (kon amper meer werken v/d rugpijn) en het eerste waar de arts naar keek was de urine (uit voorzorg, om iets uit te sluiten en dan pas te denken aan *lage rugpijn* door andere dingen)

Enfin, hoop voor je dat de diagnose van de arts klopt, hou je er last van , ga naar een andere arts
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:21:07 #36
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_73465592
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hahahahahahaha
Ik ken iemand die had op haar 23ste een dubbele hernia te pakken.
En oud klasgenootje van me die had toen die 14 was al een hernia
pi_73466819
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Rae man dan, ik kwam met vrijwel dezelfde klachten alleen heftiger (kon amper meer werken v/d rugpijn) en het eerste waar de arts naar keek was de urine (uit voorzorg, om iets uit te sluiten en dan pas te denken aan *lage rugpijn* door andere dingen)

Enfin, hoop voor je dat de diagnose van de arts klopt, hou je er last van , ga naar een andere arts
Mja, het lijkt al beter te gaan, ik hou het nu ook bij twee diclofenac pillen per dag ipv 3. Ik vind ze niet heel erg werken en word er een beetje misselijk van dus twee is zat. Ik hoop dat deze lijn doorzet en ik niet weer terugval in kreupel zijn
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_73468169
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Rae man dan, ik kwam met vrijwel dezelfde klachten alleen heftiger (kon amper meer werken v/d rugpijn) en het eerste waar de arts naar keek was de urine (uit voorzorg, om iets uit te sluiten en dan pas te denken aan *lage rugpijn* door andere dingen)

Enfin, hoop voor je dat de diagnose van de arts klopt, hou je er last van , ga naar een andere arts
Door volk als jou betalen wij ons blauw aan zorgpremie
Fingerspitzgefühl
  † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 21:33:35 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73470429
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Door volk als jou betalen wij ons blauw aan zorgpremie

Iemand die wéken met *lage rugpijn* blijft doorrennen en op d'r werk bijna omdonderde van de pijn en vervolgens door haar werkgever bij de huisartsenpost terecht kwam omdat ze juist doorgaans denkt *ach gaat vanzelf wel over* is geen kostenpost voor de zorgverzekeraar hoor

Daarbij had ik totaal geen plas-blaasontstekingsklachten ervaren, wél plotseling rugpijn die alleen maar erger en erger was geworden . Ik zelf dacht aan *heb mij vertilt, gaat wel over*, de Belgische arts dacht daar anders over. Ja, hij had mij ook vol kunnen stoppen met pijnstillers zodat ik nog een paar keer terug zou kunnen komen vanwege klachten die niet over gingen (nierbekkenonstekingen verdwijnen namelijk niet echt spontaan)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')