index       lifestyle
PI Lui oog, nog te verhelpen?
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
Topicgallery™ :
Foxio
Trots van het zuiden
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:28 (#1) 

Heey,

Ik heb al me hele leven een lui rechteroog, opzich geen probleem heb al 17 jaar nergens last van behalve dat ik slecht zie. Tot groep 4 heeft mijn rechteroog best scheel gestaan. Maar daarna stonden ze recht, en heb ik er geen last meer van.

Een hele enkele keer, als ik een dag veel achter de computer,tv heb gezeten en erg moe ben, zie ik wel eens dat mijn luie rechter oog wat meer scheel staat. Maar dit heb ik alleen als ik dus veel scherm kijk, volgende ochtend meestal nergens last meer van.
Nu zit ik dus op hbo, waar ik de hele dag met een laptop werk en thuis ook regelmatig achter de pc zit. Dus nu merk ik weer dat mijn rechteroog zo tegen eind van namiddag, begin van de avond al beetje scheel kijkt.
Nu vind ik dit behoorlijk storend voor mezelf, gewoon het idee dat ik in de namiddag mensen tegen komen die dat merken enzo. Kan ik dit niet op de een of andere manier verminderen. En pc heb ik zowel thuis als op school nodig dus minder kan ik helaas niet doen.

Vroeger zei mijn oogarts dat het te laat was om te verhelpen toen ik rond de 10/11 was dus nu al helemaal lijkt me, maar er zal toch wel iets helpen?

Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.

geelkuikentje
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:29 (#2) 

Je zou misschien heel vreemd contact kunnen leggen met je huisarts, die verwijst je vast door naar een oogarts

http://www.last.fm/user/geelkuikentje/

vosss
That's foxxx in english
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:37 (#3) 

Who gives a fuck, ik heb ook een lui oog. Sterker nog, ik kan je met beide ogen recht aankijken, met mn linkeroog recht en met mn rechteroog naar rechts of met mn rechteroog recht aan kijken en met mn linker oog naar links kijken.

Mij boeit het niet

Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen

Paul
Mijn leider!
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:41 (#4) 

Doet me denken aan die axe reclame

Mooie meisjes
Overdag lijkt hij een heel normale jongen, maar 's avonds laat paul zijn ware verlangens naar buiten, via zijn medium fok. daar is paultjuh bekend als de trol van nottre dam.'

HSG-BOMBER
funny
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:48 (#5) 

Keihard knipperen, dat oog moet in conditie blijven

The word of today is legs.
Why don't you come over to my place and spread the word.

Isdatzo
Nu metzonder ondertitel!
[ Moderator ] donderdag 1 oktober 2009 @ 22:53 (#6) 

quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:48 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Keihard knipperen, dat oog moet in conditie blijven
Laten battlen tegen het andere oog .

http://www.wiespeelter.nl
.
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.

Mirjam
paparazzislet
[ Moderator / FOK!paparazzi ] donderdag 1 oktober 2009 @ 22:56 (#7) 

*poets

'Met een banaan door het water, later'
foto's! kijk dahan! | Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom | computerproblemen? Hardwarestop helpt! Nageltjes!

Kruger
Majj...
donderdag 1 oktober 2009 @ 22:56 (#8) 

Is te verhelpen met een oog operatie waarbij de oog spieren verkort worden? not sure ...

Neem even contact op met je oogarts.

Of use the force ...google.

Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.

gohan16
Inmiddels 21
donderdag 1 oktober 2009 @ 23:02 (#9) 

edit: Ga naar de oogarts.

[ Bericht 90% gewijzigd door gohan16 op 02-10-2009 14:55 ]

Hephaistos.
Sneakers O'Toole
donderdag 1 oktober 2009 @ 23:08 (#10) 

winterstorm666
shadowlord
vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:44 (#11) 

Helaas niet meer te verhelpen.
Ik heb het ook.
Een operatie kan maar heeft zo`n risico dat het meer schade doet dan dat het helpt
Afplakken ook niet meer want je bent niet meer in de groei.

home is where doghair sticks to anything but the dog!

--Tweety--
Diep in de zee!
vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:47 (#12) 

Vroeger zei mijn oogarts dat het te laat was om te verhelpen toen ik rond de 10/11 was dus nu al helemaal lijkt me, maar er zal toch wel iets helpen?
[/quote]

Ik heb vroeger ook van die ooglapjes moeten dragen tegen een lui oog, en heb er nu indd ook nog last van als ik mijn bril niet op heb,

je zou altijd na kunnen vragen of een bril misschien de oplossing voor jou is? of lenzen!
ik heb wel ooit eens iets gelezen over verkorting van je oogspier ofzow, maar geen id of dat toepasbaar is in jouwn geval!

Op naar de sterren en daar voorbij!

reetveter
-----
vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:52 (#13) 

Nee.

Dit gaat niet helemaal goed. Zo terug

IJsdraakje
Woei!
vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:45 (#14) 

Ik zou toch even langs de huisarts/oogarts gaan, zou me niets verbazen als ze er nu wel gewoon iets aan kunnen doen.

Heb zelf namelijk iets soortgelijks gehad, m'n linkeroog stond naar binnen en ik zag dubbel. (Kreeg ik last van rond m'n 10e.) Eerste keer dat ik naar de oogarts ging (of, beter gezegd, optometrist), konden ze er eigenlijk niets aan doen, behalve een operatie waarvan de uitkomst dubieus was. Kreeg een brilletje en rechteroog nam functies van linkeroog volledig over.

Twee jaar geleden weer last van dubbelzien (en brilletje had ik al, dus dat ging niets verbeteren), dus weer terug naar de dokter. (Nog openstaande verwijzingen ftw.) Lokale ziekenhuis kon eigenlijk niets doen, dus werd doorverwezen naar VUMC. Daar oogspierverkortende operatie gehad, oog rechtgetrokken en het enige wat ik er aan overgehouden heb is een klein littekentje in het wit van m'n oog. Verder kijk ik perfect en staan m'n ogen ook heel mooi recht. (En het verhaal dat die operatie meer risico met zich meebrengt dan 'ie waard is: dikke onzin. Het is een hele simpele poliklus. En hij kon zelfs teruggedraaid worden als m'n zicht verergerde. (Was door de grootte van de afwijking niet zeker of het überhaupt iets voor m'n zicht ging doen, puur cosmetische redenen dat ik 'm deed.))

Moraal van het verhaal: Ga langs de dokter. Ze kunnen nu veel meer dan 10 jaar geleden en vraag om een second opinion als ze je niet verder kunnen helpen.

DennisMoore
Doe het dan
vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:55 (#15) 

Ca. 10 jaar geleden ging ik nogal dubbel zien, had ik moeite om nog één plaatje te zien.
Daar ben ik toen aan geopereerd in oogziekenhuis Rotterdam. En dat hielp .

Uiteraard is de enige die er wat zinnigs over kan zeggen, de oogarts.

Meld je aan bij het Kiva FOK!-team - Microkrediet tussenstand 55.650 dollar en 198 leden op 16 januari

Nero22
It's the hat
vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:49 (#16) 

quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Trauma aan overgehouden.

InvisiSig©

Lonaa
Turn me on.
vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:52 (#17) 

Dat is niet meer te verhelpen.

Ook ik heb een iet wat lui linkeroog.

Bij sommige mensen "helpt" een bril.

Yoewie
dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:55 (#18) 

Als je neiging hebt tot scheelzien dan wordt dit versterkt als je extra moe bent. Dit verklaard waarom dit aan het einde van de dag of na inspannende werkzaamheden voorkomt.

De enige oplossing voor scheelzien is een operatie.
Hiervoor kun je een (informatie)afspraak maken bij een optometrist (of oogarts) of dit mogelijk is in jouw situatie.

Creatievelingen, zwengel je photoshop HIER maar even voor aan! :-)

AntiChrist
Primitive Screwheads!!
woensdag 7 oktober 2009 @ 07:41 (#19) 

ik ben als klein kind geholpen aan dit eufel maar sinds de laatste 3 jaar begint het probleem zich weer voor te doen (aan hetzelfde oog) nu is het alleen maar te zien als ik echt doodmoe ben (en dan nog valt het niet heel erg op)

Mijn DVD Collectie
Last Fm

mmascha
Tante 1.0
woensdag 7 oktober 2009 @ 16:14 (#20) 

Ik heb 2 jaar geleden mijn ogen recht laten zetten. De samenwerking tussen mijn ogen zal nooit meer zo worden als bij een ander(ik kan bijvoorbeeld geen diepte zien. 3d flims zijn niet aan mij besteed). Daarvoor had ik toen ik klein was(nu ben ik 32) geopereerd moeten worden.
En ik heb een kans dat ik mijn ogen over een aantal jaar weer net zo staan als voor de operatie.

Tante 2.0 update soon available

octopussy
squishy
woensdag 7 oktober 2009 @ 16:23 (#21) 

En wat nu als je loenst, maar wel scherp ziet? Kunnen je hersenen zich nog aanpassen aan de andere stand van je oog als je hem laat 'rechtzetten'?

Overigens is het bij mij heel minimaal, en eigenlijk alleen echt zichtbaar als ik moe ben of op foto's.

kersverse moeder

mmascha
Tante 1.0
woensdag 7 oktober 2009 @ 16:55 (#22) 

quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:23 schreef octopussy het volgende:
En wat nu als je loenst, maar wel scherp ziet? Kunnen je hersenen zich nog aanpassen aan de andere stand van je oog als je hem laat 'rechtzetten'?
Ik zag wel scherp. Het duurt wel even(bij mij een week of 2) na de operatie voordat je hersenen wennen aan de nieuwe stand. Maar samenwerken(daardoor zie je diepte) doen ze bij mij nooit meer.

June.
Seriously?
woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56 (#23) 

quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:23 schreef octopussy het volgende:

Overigens is het bij mij heel minimaal, en eigenlijk alleen echt zichtbaar als ik moe ben of op foto's.
Het gaat niet om de stand van het oog, maar om het oog zelf. Als je klein bent en het goede oog wordt afgeplakt, worden de hersenen gestimuleerd om met het luie oog te kijken. Naarmate je ouder wordt, doen je hersenen dat niet meer (of voor een gedeelte). Dus al zou je je oog nu recht laten zetten, dan heb je nog steeds een lui oog.

Je wordt moe omdat je eigenlijk alleen maar met je goede oog kijkt. Informatie uit je andere oog word door de hersenen genegeerd, omdat dat beeld toch onscherp is.

Ik heb sinds kort 1 lens, en ja, ik moet zeggen dat ik minder moe ben als ik veel lees/computer en ik zie ook meer diepte nu het luie oog gecorrigeerd is (met +6, andere oog is normaal ) . Hoewel ik nog steeds enorm moet wennen aan het nieuwe beeld..

Je veux ton amour et je veux ta revanche
J'adore l'amour, I don't wanna be friends..

DennisMoore
Doe het dan
woensdag 7 oktober 2009 @ 17:19 (#24) 

Mijn goeie oog is +3,75 en m'n luie oog is -3,5 ofzo .

Als ik beide ogen corrigeer met lens, dan zie ik alles met 2 contouren (de ene vergroot, de ander verkleint), erg onrustig, bijna onmogelijk om teksten te lezen. Dus ik heb nu alleen een lens voor m'n goeie oog.

Meld je aan bij het Kiva FOK!-team - Microkrediet tussenstand 55.650 dollar en 198 leden op 16 januari

mmascha
Tante 1.0
woensdag 7 oktober 2009 @ 19:20 (#25) 

Mijn luie oog heeft +3,25 en mijn goeie oog +1,75.

Heel lastig met een nieuwe bril uitzoeken:altijd verschil in dikte van de glazen. Ik ben daardoor
aangewezen op een kunststof montuur. Die heeft dikkere randen dan bv een titanium montuur.

Ik heb mezelf een nieuwe bril voor de kerst beloofd! Eens kijken wat er hip is. Zwarte kunststof monturen zie je tegenwoordig veel. Maar dat is niet helemaal mijn ding.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
index       lifestyle
Lui oog, nog te verhelpen?
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500