abonnement Unibet Coolblue
pi_73279388
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:07 schreef mandark2000 het volgende:
De remasters klinken echt super!
ik wacht op mijn cd-wow bestelling
pi_73281180
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die mash-ups, ja . Gasten vinden een geisoleerd instrument, en ergens anders een vocaal, en die mikken ze dan maar gewoon op elkaar. Andere toonsoort, ander tempo, etc . Er zijn er een paar die ik wel tof gedaan vind. Bijvoorbeeld ééntje waar de vocalen van "I Should Have Known Better" geplakt zijn op de orkestrale versie uit de film. Ook de "She's Leaving Home" vs. Marvin Gaye mash-up is heel nice. Jammer dat het refrein wat wringt, maar voor de rest is het verbluffend hoe mooi het aansluit:


Wat lekker
pi_73283943
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:07 schreef mandark2000 het volgende:
De remasters klinken echt super! Maar toch had ik graag gezien dat de albums ook opnieuw gemixt waren (ik weet dat dat technisch niet overal kan). Ik vind dat The Beatles op de Yellow Submarine songtrack beter klinken dan ooit. Opnieuw mixen zal natuurlijk veel reacties uitlokken (naar mijn mening onterecht aangezien The Beatles de stereo mixen destijds toch niet kon interesseren, dus daarom hoor je in het ene kanaal een drum overdub en de andere de drums), maar ze hadden ook de boel kunnen remixen en dan als bonus de originele stereo mix. Van Elvis verschijnen er om de zoveel maanden nieuwe cd's/heruitgaves...

Of zit ik nu teveel te klagen :p
Wel of geen remixes zal nog wel een hele tijd een discussiepunt blijven. Ik zit er zelf niet op te wachten, niet op stereo (a.k.a. 2.0) remixes en al helemaal niet op 5.1 remixes. Ik wil de Beatles ook in de best mogelijke geluidskwaliteit blijven horen, maar dan wel liefst zoals ik me die van vroeger herinner. Ik ben het met je eens dat de tracks op de Yellow Submarine Songtrack heel goed klinken, wat ook geen wonder is omdat je met een analoge mix naar stereo (of mono) zoals dat destijds moest minstens één tape-generatie van je oorspronkelijke opnamen verwijderd bent. Maar ik kan er toch niet goed aan wennen, zeker niet als ik het op mijn hoofdtelefoon beluister.

George Martin heeft in 1987 voor de eerste uitgave van de Beatles catalogus op CD besloten om Help! en Rubber Soul te remixen, omdat hij niet tevreden was over zijn eigen stereo mixes zoals hij die in 1965 had gemaakt voor de LP releases. Maar de reacties op zijn remixes waren al in 1987 niet onverdeeld positief. Naar verluidt wilde George Martin ook de volgende albums gaan remixen voor de CD uitgave, maar kwam bij al bij het werken aan Revolver tot de conclusie dat dit een onmogelijke opgave zou worden als het de bedoeling was om de oorspronkelijke sound zo nauwkeurig mogelijk te handhaven. Daarom heeft hij afgezien van verdere remixes voor de CD uitgaven van 1987.

Bij de uitgave van de 2009 remasters plaatste dit EMI voor een heikel probleem, want teruggrijpen op de oorspronkelijke 1965 stereo mixes van Help! en Rubber Soul zou hebben betekend dat de stereo remasters van deze albums toch iets minder fris zouden klinken dan op de CD uitgave van 1987. Je kunt je daar zelf van overtuigen door de oorspronkelijke stereo mixes van deze albums te beluisteren die als bonus zijn toegevoegd aan de CD versies uit de mono boxset. Aan de andere kant was opnieuw remixen (nog afgezien van het feit dat ze daarmee openlijk afstand zouden hebben genomen van George Martin) niet aan de orde voor deze heruitgave. Doel was om de oorspronkelijke mono- en stereo uitgaven zo goed mogelijk, maar ook zo authentiek mogelijk, in het standaard CD formaat te presenteren, en daar zijn ze m.i. min of meer in geslaagd. Het dilemma t.a.v. Help! en Rubber Soul werd op een pragmatische manier opgelost door te verklaren dat de 1987 remixes van George Martin voortaan de 'definitieve' stereo versies van deze albums zouden zijn. Dat is jammer, omdat het remastering team daarom moest werken met de 1987 transfers van deze albums, terwijl de A/D converter technologie de afgelopen 20 jaar dramatisch is verbeterd, en terwijl er nu kennelijk ook van een betere tape machine (een Studer A80) gebruik kon worden gemaakt om de analoge tapes te digitaliseren.

Het argument dat kritiek op remixes onterecht zou zijn omdat de stereo mixes de Beatles destijds niet interesseerden (wat trouwens niet opgaat voor de opnamen vanaf het witte dubbelalbum, maar dat terzijde) is irrelevant. Als het er om gaat de oorspronkelijke mono- en stereo-uitgaven zo goed en authentiek mogelijk te presenteren dan is remixen geen optie.

Wat wel interessant zou zijn geweest zou een heruitgave als hybride SACD's zijn geweest. SACD maakt een hogere geluidskwaliteit mogelijk dan standaard CD, terwijl een hybride SACD toch ook gewoon op elke standaard CD speler is af te spelen. Maar kennelijk heeft het team dat verantwoordelijk was voor de remasters (c.q. EMI) al bij het begin van het project enkele jaren geleden besloten dat er geen SACD's zouden komen, wellicht omdat SACD nooit echt is doorgebroken (zie ook deze discussie). Al het analoge materiaal is gedigitaliseerd als LPCM met 24 bits en 192 kHz samplefrequentie, en dat betekent dat een uitgave van de huidige remasters in hogere kwaliteit zeker tot de mogelijkheden behoort. Alleen wil EMI daar (begrijpelijk) mee wachten totdat er meer duidelijkheid is over eventuele opvolgers van de CD zoals Blu-ray audio.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:07:57 #29
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_73298182
Tvp.. altijd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:32:14 #30
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73331810
Ziet de achterkant van de box er zo uit?



In dat geval is er namelijk blijkbaar een Duitse editie en annuleer ik mijn bestelling bij amazon.de
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:55:59 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73332348
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:32 schreef TNA het volgende:
Ziet de achterkant van de box er zo uit?

[ afbeelding ]

In dat geval is er namelijk blijkbaar een Duitse editie en annuleer ik mijn bestelling bij amazon.de
Ik ben bang van wel. Als je kijkt naar de Amerikaanse Amazon:


En daaronder staat dit:
Back Advertisement Slip Cover of the Box Set
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73334083
Dat is idd de achterkant van de hoes die om de box zit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:59:47 #33
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335342
Dank heren. Dan maar twee tientjes meer betalen bij de Volkskrant, ik ga geen Duitse box in mijn kamer zetten, ook al staan er twee Duitstalige nummers op
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:01:04 #34
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73335368
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:59 schreef TNA het volgende:
Dank heren. Dan maar twee tientjes meer betalen bij de Volkskrant, ik ga geen Duitse box in mijn kamer zetten, ook al staan er twee Duitstalige nummers op
Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlands
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:02:07 #35
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335398
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ikzelf zou het liever gewoon in het Engels hebben dan in het Nederlands
Verdomd ja, misschien is er ook wel een Nederlandstalige achterkant. Even uitzoeken. Of weten jullie dat ook?
pi_73335439
't is maar plastic .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:06:17 #37
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73335494
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:03 schreef Aisumasen het volgende:
't is maar plastic .
Nou ja, dat is natuurlijk zo, maar als ik zo'n 200 euro uitgeef aan een product heb ik het wel graag zo goed mogelijk. En liever alles in het Engels dan een andere taal (vooral Duits).
pi_73335609
Ja, dat kan ik begrijpen . Denk niet dat er een Nederlandse achterkant is, heb ze in de winkel zien liggen met de 'standaard' Engelse tekst. Nu wil dat ook niet alles zeggen...
pi_73335867
Paul McCartney heeft Marianne Thieme schriftelijk bedankt voor haar ondersteuning van het Meat Free Monday-project:



Sympathiek gebaar. Grappig dat hij Prinsjesdag verward met een "costume ball" . En het zal best een tof gevoel zijn, onverwachts post ontvangen van een Beatle .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:25:35 #40
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73335940
Haha, tof van McCartney

Ik las een tijd terug een verhaal van iemand die maandenlang haar idee van 'meat free monday' voorbereid had en vlak voor ze het wilt uitbrengen, vertelt McCartney de wereld erover. Heel haar voorbereiding voor niets
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73336107
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Het ziet er naar uit dat McCartney alwéér een Amerikaans concert op DVD gaat uitbrengen, met alwéér dezelfde nummers. Dit keer het concert van afgelopen zomer in Citi Field, New York. Een dubbel-DVD met extra CD. Prijs? 50 euro. Er is elk ander concert in deze tournee gefilmd met in het publiek uitgedeelde mini-cams, dus misschien zien we die beelden ook nog terug.

Er worden altijd wat nummers uit de setlist geknipt, maar dit was de setlist op die avonden:
[..]

De vetgedrukte nummers zijn nog niet eerder op een live-DVD van McCartney uitgebracht . Als je de niet-internationale releases ("Live at L'Olympia 2007" bv.) ook meerekent, blijven er misschien 2 á 3 nummers over .
Nu ook officieel bevestigd:
quote:
PAUL McCARTNEY
“GOOD EVENING NEW YORK CITY”


Multi-Disc CD/DVD Special Package Features Dazzling Performances of Beatles, Wings and Solo Classics From Citi Field, Formerly Shea Stadium, Historic Site of The Beatles’ Landmark 1965 Concert

US Release – 17th November
FROM HEAR MUSIC/CONCORD MUSIC GROUP

UK Release – 23rd November
Mercury Records

“It was three great nights for the band and for me personally it was very exciting to be back opening a new stadium on the site of the old Shea Stadium where we had played 44 years previously. Even more exciting because this time round you could hear us!”

Paul McCartney's historic three-night musical christening of New York's Citi Field, witnessed by 120,000-plus attendees and universally hailed as a concert experience for the ages, will be immortalized November 17 when Hear Music/Concord Music Group releases “Good Evening New York City”. This momentous musical experience will be available in two formats: a 3-disc (2 CD + 1 DVD) standard edition and a 4-disc (2 CD + 2 DVD) deluxe version featuring expanded packaging and a bonus DVD including McCartney's traffic-stopping, headline-making July 15 performance on the Ed Sullivan Theater marquee (including bonus numbers not aired on the Late Show with David Letterman broadcast). The set will also be made available in high quality vinyl. In any configuration, the 30+ songs and nearly 3 hours of music comprising “Good Evening New York City” are a must-have for attendees wishing to relive the July 17, 18 & 21 shows, those who couldn't get tickets and/or anyone interested in an audiovisual document of a living legend. “Good Evening New York City” marks McCartney’s 2nd release for Hear Music. The first was 2007’s highly acclaimed Memory Almost Full. The standard version of “Good Evening New York City” will be available at participating Starbucks company-operated locations in the U.S. and Canada and wherever music is sold.

As the inaugural musical event at Citi Field, the site of the former Shea Stadium, the July 2009 shows held special significance not only for McCartney but for generations of his fans. The shows were performed on the same hallowed ground that The Beatles, in 1965, played the 34-minute show that would set the precedent for the modern day stadium rock show--and where in 2008 McCartney joined Billy Joel for the final rock show before the original stadium's demolition. As documented on “Good Evening New York City”, "I'm Down" from the 1965 set list was revived for the Citi Field shows, albeit this time played through a PA that was not overpowered by screaming fans (though there were still several thousand who tried). Other highlights of “Good Evening New York City” include faithful takes on Beatles classics "Drive My Car," "Got To Get You Into My Life," "The Long And Winding Road," "Blackbird," "Eleanor Rigby," "Back In The USSR," "Paperback Writer," "Let It Be," "Hey Jude," "Helter Skelter" and more, plus "Something" rendered on ukulele gifted to Paul by George Harrison, and a tribute to John Lennon in the form of a medley of "A Day In The Life" and "Give Peace A Chance." Wings era chestnuts include “Band On The Run," "My Love," "Let Me Roll It" and the pyrotechnic tour de force of "Live And Let Die," while timeless McCartney solo material ranges from "Here Today" to the upbeat "Flaming Pie" and "Dance Tonight" to a pair of numbers from Electric Arguments, the 2008 album released under the alias of The Fireman.

The concert footage featured on “Good Evening New York City” standard edition features concert footage directed by Paul Becher, who has overseen live visuals for McCartney for some 200 performances and counting. The 33-song 2 hour 40 minute performances were shot in High Definition using 15 cameras and digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans over the course of the three night stand. The audio mix, in both stereo and 5.1, was handled by longtime McCartney engineer Paul Hicks, whose credits include the recent Beatles remasters, The Beatles Anthology, Let It Be... Naked, and two Grammy awards for his mixing work on the Beatles' Love album.

The deluxe edition bonus DVD will feature footage of McCartney's July 15 performance on the outdoor marquee of the Ed Sullivan Theater, previously available only as a webcast on the Late Show with David Letterman website. The marquee set, which marked McCartney's return to the site of The Beatles U.S. television debut, generated front page headlines and literally stopped traffic as word of mouth generated a crowd that packed Broadway from Columbus Circle to Times Square.

Paul McCartney's July 17-21 Citi Field stand has already been unanimously hailed by critics and audiences alike as the concert experience of a lifetime. On November 17, “Good Evening New York City” will document it for the ages.
Sja... Als we het dan toch met deze setlist moeten doen, laten we dan hopen op een degelijke edit van de beelden. Wacht... "Digital footage incorporated from 75 Flipcams handed out to fans". Ah... nevermind . Ik zet de Halifax bootleg maar weer op...

Wel vaag dat-ie nu weer terug is bij Starbucks/Hear Music.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:34:56 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73336182
Ik las het ook ja, erg vaag dat flipcams concept. En natuurlijk weer een gewone versie en een deluxe versie, het zal het nodige geld wel opleveren.

Halifax bootleg is idd Setlist is praktisch hetzelfde denk ik.

Edit: Ja, maar hij was toch onlangs naar zo'n klein label overgestapt?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:49:38 #43
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73336527
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Paul McCartney heeft Marianne Thieme schriftelijk bedankt voor haar ondersteuning van het Meat Free Monday-project:

[ afbeelding ]

Sympathiek gebaar. Grappig dat hij Prinsjesdag verward met een "costume ball" . En het zal best een tof gevoel zijn, onverwachts post ontvangen van een Beatle .
Costume ball Tof gebaar van McCartney.

quote:
AMSTERDAM - Ex-Beatle Paul McCartney denkt dat de Meat Free Monday-muts die Marianne Thieme droeg tijdens Prinsjesdag hoorde bij een gekostumeerd bal van de koningin.

Dit schrijft McCartney in een bedankbriefje aan Marianne Thieme (zie hieronder)

Thieme droeg de muts als statement tegen het vele vlees eten en als oproep om van maandag een vleesvrije dag te maken.

De belangrijkste parlementaire dag van het jaar, werd door McCartney echter niet helemaal begrepen...
Geniaal
pi_73336577
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:34 schreef Arn0 het volgende:
Ik las het ook ja, erg vaag dat flipcams concept. En natuurlijk weer een gewone versie en een deluxe versie, het zal het nodige geld wel opleveren.

Halifax bootleg is idd Setlist is praktisch hetzelfde denk ik.

Edit: Ja, maar hij was toch onlangs naar zo'n klein label overgestapt?
Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummers .

Het ergste is dat ik laatst een interview hoorde met Brian Ray (Ken uit Paul's band), waarin hij vertelde dat de band af en toe zelf setlist-suggesties geeft, maar dat Paul vanzelfsprekend het laatste woord heeft. Zo heeft Rusty er voor gezorgd dat Paul eindelijk "Day Tripper" live speelt, en het was Abe die "Helter Skelter" suggereerde.

Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:57:01 #45
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73336747
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Setlist verschilt in die zin dat "I'm Down" pas in New York werd toegevoegd, hij "All My Loving" niet meer speelde in New York en "I Saw Her Standing There" uit de Halifax-uitzending is geknipt. Snap niet waarom er niet gelijk een zomer-tournee document van is gemaakt. "It's So Easy" uit de set van Dallas, "Michelle" uit die van Washington en "Mull Of Kintyre" uit Halifax, als bonus. Gelukkig staan de Ed Sullivan-nummers er dan wel weer op. Al zijn dat ook weer...dezelfde nummers .

Het ergste is dat ik laatst een interview hoorde met Brian Ray (Ken uit Paul's band), waarin hij vertelde dat de band af en toe zelf setlist-suggesties geeft, maar dat Paul vanzelfsprekend het laatste woord heeft. Zo heeft Rusty er voor gezorgd dat Paul eindelijk "Day Tripper" live speelt, en het was Abe die "Helter Skelter" suggereerde.

Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
Haha . Om eerlijk te zijn vind ik Dance Tonight wel een tof nummer, de tekst heb ik nog niet echt bestudeerd. Ikzelf vind de setlist niet eens zo erg, maar als ik op het internet al die fans (oa jij) zie die de setlist van McCartney erg slecht vinden.. Snap ik niet dat hij niet naar zijn echte fans luistert.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73338343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha . Om eerlijk te zijn vind ik Dance Tonight wel een tof nummer, de tekst heb ik nog niet echt bestudeerd. Ikzelf vind de setlist niet eens zo erg, maar als ik op het internet al die fans (oa jij) zie die de setlist van McCartney erg slecht vinden.. Snap ik niet dat hij niet naar zijn echte fans luistert.
Aan de tekst van "Dance Tonight" valt bar weinig te bestuderen, dat is het 'em nu juist . Leuk nummer verder, maar "Ever Present Past" zou live natuurlijk helemaal geweldig zijn. Helaas ook afgekeurd...

Je kunt niet zeggen dat deze setlist slecht is. Het is ongelooflijk dat één persoon al die geweldige liedjes op zijn setlist geschreven heeft. Het is bijna 3 uur alleen maar genieten. Geloof me, al vind ik "Drive My Car" een draak van een liedje, toen ik hem zag, het doek omhoog ging, Paul McCartney daar stond in pak met z'n Hofner en de band zijn eerste tonen inzette, deed mij dat ook wel wat .

Maar hij heeft zo'n immens repertoire met liedjes, waarom kiest-ie steeds dezelfde Beatles-songs in plaats van eens bijvoorbeeld een solo-nummer? Nu heb ik ook nog eens de pech dat veel van de nummers die hij echt nooit overslaat, mijn minst favoriete Beatle-nummers zijn. "Get Back", "Hey Jude", "Let It Be", "Lady Madonna", "Long And Winding Road", "Back In The USSR", "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", "Eleanor Rigby", "Yesterday", "I Saw Her Standing There", je kent ze... En ook bijna alle Wings-nummers die bijna nooit onbreken in de set sta ik niet om te springen... "Live And Let Die" .

Dat hij voor een stadion-tournee 'safe' speelt, wil ik nog best begrjipen. Maar waarom niet een béétje afwisseling? Hetgeen wat me het meest tegenstaat is dat hij zelfs bij de sporadische intieme optredens dezelfde nummers speelt. Dat zou juist dé kans zijn om het ietwat minder veilig te spelen, en men te verbluffen met wat solo-songs. Solo-songs die vaak net zo vaak verkocht zijn als sommige Beatles-singles. Maak er een registratie van, en breng het uit op DVD. Wat kan er mis gaan als hij die andere hits eens speelt ipv "Get Back", "Lady Madonna", "Hey Jude" etc. (Om nog maar te zwijgen over de 'vergeten juweeltjes', die we al helemaal niet hoeven te verwachten.) De zaal zit toch vol met die hard fans die soms wel een nacht in de kou hebben moeten liggen voor een ticket. Het gaat hier om nummer 1-hits die hij nooit live speelt, niet om obscure B-kanten! Aan de andere kant ook wel weer veelzeggend dat hij die hits niet eens hoeft te spelen...

Bij de paar Europese optredens ter promotie van "Memory Almost Full" in 2007 ging het bijna de goede kant op. Veel liedjes van de nieuwe plaat (iets wat ook nooit voorkomt), iets meer obscuurdere nummers als "I'll Follow The Sun". In Parijs durfde hij de set zelfs akoestisch met "Blackbird" te openen. Maar helaas bij die gigs voor de rest weer het standaard "Lady Madonna", "Hey Jude", "Get Back"-rijtje. Het lijkt bijna minachting van zijn solo-repertoire. Pas sinds hij geen tours meer doet, en af en toe losse optredens geeft in de wereld, is hij begonnen met songs van 'het vorige album' te spelen, zoals "Fine Line" vorig jaar. Dat was vanaf 1989 niet meer gebeurd! Hij speelde 2 á 3 songs van de nieuwe plaat, en deed alsof de vorige plaat vergeten was. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij bepaalde albums als "Press To Play", "Back To The Egg" helemaal ontwijkt. In interviews, in z'n set, maar ook vaak op compilaties en DVD's.

In de (hoe kan het ook anders) Amerikaanse tournee van 2005 speelde hij heel wat verrassende (en in verhouding) obscuurdere songs: "I'll Get You", "Till There Was You", "In Spite Of All The Danger", "I Will", "For No One", "Fixing A Hole", "Too Many People", "Please Please Me" etc. Ik zou een moord doen om die songs live te horen! Maar zoals het altijd gaat met zulke songs in zijn setlist, verdwijnen die daarna ook weer voorgoed in de kast. Zelfde met "You Won't See Me", "All Things Must Pass", "She's A Woman", "I've Just Seen A Face" in 2004, en zo verder... Het klinkt dramatisch, en dat is het misschien ook wel een beetje , maar ik heb zelf de hoop al opgegeven dat we 'em ooit bepaalde nummers uit z'n solo-repertoire kunnen horen spelen. Dus ik ben al blij met "Day Tripper" als nieuwe song dit jaar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:06:39 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_73338811
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Heerlijk lange post Ik begrijp je zeer zeker, de Beatles nummers die hij speelt zijn de nummers die praktisch iedereen kent en daar heb ik ook niet veel mee. Van mij mag hij zeker de 'onbekendere' nummers spelen, ook al zijn ze niet door hem geschreven/gezongen oorspronkelijk. Stiekem lijkt het me fantastisch dat McCartney I am the walrus speelt. Of Strawberry Fields Forever, maar die heeft hij vroeger wel eens gespeeld. Of Here comes the sun, of ik weet niet wat.

Nummers als Here Today en Something op ukelele vind ik prachtig, maar als je het teveel speelt verliest het zijn waarde imo.

En qua solo materiaal, gooi Junk, Man We Was Lonely, Run Devil Run er al zeker bij, voor mijn part. Verder heb ik er absoluut geen verstand van. Over Europese tours gesproken, vraag me af of hij ooit nog hier gaat optreden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73344266
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
Maar nu komt het: Ze hebben "Junior's Farm" en "The Back Seat Of My Car" geoefend, maar Paul vind de teksten te slecht om op het podium te zingen . Nee, dan "Dance Tonight"...
Daar snap ik dus effe geen ene reet van.
Als tekstschrijver heb ik Paul niet zo hoog zitten, maar zijn teksten op RAM vind ik verreweg de beste uit zijn oeuvre.
Ik kan zo 25 nummers aanwijzen die hij wél live speelt, waarvan de tekst slechter is dan Backseat.
pi_73351984
Ach zeur niet zo over die setlst. Wees blij dat hij optreedt. Het is ook nooit goed voor sommigen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:21:38 #50
139330 TNA
For the stars that shine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')