abonnement Unibet Coolblue
pi_73212771
quote:
UTRECHT – Culinair journalist Felix Wilbrink van de Telegraaf heeft maandag tijdens de opening van de slagersbeurs Slavakto hard uitgehaald naar Albert Heijn.

Wilbrink hield bij de start van de beurs een twintig minuten durende tirade over het gehakt dat bij Albert Heijn in de schappen ligt, meldt meatandmeal.nl. ‘Goor stinkende troep en als je het bakt is het net een grote pan soep. Vorige week heb ik het eens in de pan durven gooien. Mijn kinderen wilden het niet eten, we hebben het gewoon in de prullenbak gegooid’, aldus Wilbrink.

Vleesinkopers

Volgens de culinair journalist schamen de vleesinkopers van Albert Heijn zich voor het vlees dat in de schappen ligt. Dat zouden ze hem vorige week, tijdens de Smaakparade, hebben verteld. ‘De consument wordt méga belazerd. Het is schandalig dat dit in de winkel mag liggen. De arrogantie is bij Albert Heijn hard toegeslagen met de zooi die zij verkopen.’

Politiek

Wilbrink wilde ook kwijt dat slagers naar zijn mening harder hun best moeten doen om consumenten duidelijk te maken dat als ze goed vlees willen, ze bij de slager moeten zijn. Ook zou de politiek volgens de culinair journalist moeten ingrijpen in het gestunt met vlees in supermarkten.
dinsdag 29 september 2009 12:59, meatandmeal.nl , door Herman te Pas
bron

De Keuringsdienst van Waarde heeft een keer onderzoek gedaan naar de afkomst van het gehakt dat ze bij Albert Heijn verkopen. Wat blijkt nu. Het is afkomstig van koeien uit Afrika en ligt in Londen opgeslagen in een grote vriezer tot wel 3 a 4 jaar. Vervolgens wordt het naar Nederland geïmporteerd waar het wordt gemengd met vet omdat het te mager is, en het wordt dan als vers verkocht.
pi_73212839
Verbaast mij niets, Albert Heijn doet er werkelijk alles aan om zoveel mogelijk omzet te generen. Dat het nou ten koste gaat van de werknemers of kwaliteit van voedsel die ze verkopen, doet er niet toe.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:57:17 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73212880
Gatver

Ben benieuwd wat AH hierop gaat zeggen (niet hier natuurlijk )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 15:57:50 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_73212906
Dat onderzoek van de KvW heb ik gezien en dat ging alleen over de Filet Americain die gemaakt wordt van koeien uit Botswana. Niet over gehakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 15:58:27 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_73212929
Tenzij ik natuurlijk een uitzending gemist heb.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:01:42 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73213020
Tja, als je kwalitatief goed gehakt wil, moet je niet gaan voor de voorverpakte supermarkt bulk. Dat mag inmiddels wel bekend zijn toch?

Ik blijf gewoon vlees bij AH kopen, uit gemakzucht en omdat het weinig kost
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:02:01 #7
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73213031
boeiend

*koopt net zoals van het weekend weer 500gram gehakt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:03:09 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73213061
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja, als je kwalitatief goed gehakt wil, moet je niet gaan voor de voorverpakte supermarkt bulk. Dat mag inmiddels wel bekend zijn toch?

Ik blijf gewoon vlees bij AH kopen, uit gemakzucht en omdat het weinig kost
Och, bij de Jumbo verpakken ze het ter plekke. Gehakt durf ik daar wel te betrekken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:04:27 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_73213110
Vlees uit de Nederlandse supermarkten is inderdaad het slechtste dat ik in Europa ben tegengekomen. Vrijwel alles is smakeloze, waterige meuk.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:06:53 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73213183
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:53 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

De Keuringsdienst van Waarde heeft een keer onderzoek gedaan naar de afkomst van het gehakt dat ze bij Albert Heijn verkopen. Wat blijkt nu. Het is afkomstig van koeien uit Afrika en ligt in Londen opgeslagen in een grote vriezer tot wel 3 a 4 jaar. Vervolgens wordt het naar Nederland geïmporteerd waar het wordt gemengd met vet omdat het te mager is, en het wordt dan als vers verkocht.
Vlees halen in een supermarkt is sowieso redelijk kansloos en al helemaal in de AH. Voor goed vlees moet je gewoon bij een slager zijn. Supermarkt is goed voor verpakte producten, niet voor verse producten...maar ja...De meeste mensen (lees: Nederlanders) geven geen ruk om kwaliteit als het om eten gaat. Febo, noemen "we" voedsel...dat zegt genoeg.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_73213250
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:06 schreef Semisane het volgende:

[..]

Vlees halen in een supermarkt is sowieso redelijk kansloos en al helemaal in de AH. Voor goed vlees moet je gewoon bij een slager zijn. Supermarkt is goed voor verpakte producten, niet voor verse producten...maar ja...De meeste mensen (lees: Nederlanders) geven geen ruk om kwaliteit als het om eten gaat. Febo, noemen "we" voedsel...dat zegt genoeg.
Helemaal met je eens, in ons land is het vaak alleen belangrijk dat eten zo goedkoop mogelijk is. Wel jammer, want de slager/groentenboer/bakker wordt ook steeds duurder doordat mensen liever naar de supermarkt gaan.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:09:01 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73213254
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:06 schreef Semisane het volgende:

[..]

Vlees halen in een supermarkt is sowieso redelijk kansloos en al helemaal in de AH. Voor goed vlees moet je gewoon bij een slager zijn. Supermarkt is goed voor verpakte producten, niet voor verse producten...maar ja...De meeste mensen (lees: Nederlanders) geven geen ruk om kwaliteit als het om eten gaat. Febo, noemen "we" voedsel...dat zegt genoeg.
Ach, kom nou toch. Supermarkten hebben over het algemeen prima verse producten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73213292
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, kom nou toch. Supermarkten hebben over het algemeen prima verse producten.
Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Ik vind het maar vies tegenvallen En het is zo jammer dat het wel een stuk beter kan, ga maar eens in het buitenland een supermarkt in.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:11:04 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_73213304
Ik ben al jaren geleden weer teruggevallen op een echte slager en een echte kaaswinkel, want assortiment en kwaliteit van AH werden te slecht.
Ook voor andere producten moet ik steeds vaker AH mijden, omdat ze steeds meer kwalitatief goed spul uit de schappen verwijderen en proberen hun eigen rommel-merken op te dringen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_73213392
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:04 schreef Flurry het volgende:
Vlees uit de Nederlandse supermarkten is inderdaad het slechtste dat ik in Europa ben tegengekomen. Vrijwel alles is smakeloze, waterige meuk.
Gahakt en kipfilet van de Lidl is lekkerder dan dat van de AH
pi_73213419
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat onderzoek van de KvW heb ik gezien en dat ging alleen over de Filet Americain die gemaakt wordt van koeien uit Botswana. Niet over gehakt.
Ik heb de bewuste aflevering gezien. De diepvries meneer uit Londen waar het vlees een paar jaar ligt opgeslagen had het over gehakt.

AH heeft achteraf wel hun straatje proberen schoon te vegen door dit persbericht er tegen aan te gooien.
quote:
AH gestopt met vlees uit Botswana

Albert Heijn verkoopt geen vlees meer van runderen uit Botswana. Het kritische consumentenprogramma Keuringsdienst van Waarde verraste vriend en vijand in 2004 met een reportage waarin werd gesteld dat AH vlees uit dit Afrikaanse land verkocht.

Volgens woordvoerster José Mes van AH werd in KvW overigens niet helemaal een goede voorstelling van zaken gegeven. 'Zij suggereerden dat we gehakt uit Botswana verkochten, maar het ging alleen om filet amèricain.'

Maar daar is de supermarktketen inmiddels ook mee gestopt. Dit vanwege een schaarste aan vlees in het Afrikaanse land. 'Het vlees gaat nu naar de lokale bevolking', aldus Mes.
bron
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:15:12 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73213437
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef mvdejong het volgende:
Ik ben al jaren geleden weer teruggevallen op een echte slager en een echte kaaswinkel, want assortiment en kwaliteit van AH werden te slecht.
Ook voor andere producten moet ik steeds vaker AH mijden, omdat ze steeds meer kwalitatief goed spul uit de schappen verwijderen en proberen hun eigen rommel-merken op te dringen.
Eens dat de AH slechtere kwaliteit is gaan leveren.

Maar ik zou zeker niet alle supermarkten/ketens over één kam willen scheren.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:16:04 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73213466
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, kom nou toch. Supermarkten hebben over het algemeen prima verse producten.
Oh? Nou ja prima als jij dat vind daar mee bevestig je enkel maar mijn punt mee dat Nederland wat eten betreft zich niet al te veel bekommeren om kwaliteit, maar ik ben van mening dat supermarkten geen prima verse producten hebben vlees, fruit, groeten en/of brood
Ik vergelijk het dan ook met de producten die ik in de winkels in mijn buurt kan kopen, die kwalitatief ver boven de supermarkt spullen staan en vaak ook nog eens voordeliger, hoewel het soms iets duurder is, maar dat neem ik op de koop toe.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:19:12 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73213565
Oh jee, wordt dit weer zo'n topic waar mensen zichzelf massaal op de borst slaan, omdat ze zo'n uitstekende smaak voor kwaliteit hebben?
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:19:24 #20
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73213572
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eens dat de AH slechtere kwaliteit is gaan leveren.

Maar ik zou zeker niet alle supermarkten/ketens over één kam willen scheren.
Zeker niet, de kwaliteit van de verse producten in supermarkten in het buitenland, welke wellicht een vestiging in Nederland hebben zijn idd wel van een goed niveau.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:19:36 #21
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73213578
WIj Nederlanders kunnen zo goed klagen
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73213628
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, wordt dit weer zo'n topic waar mensen zichzelf massaal op de borst slaan, omdat ze zo'n uitstekende smaak voor kwaliteit hebben?
Ik koop gewoon gehakt van de Lidl omdat die nu eenmaal als beste uit de bus kwam bij een onderzoek van het AD.
pi_73213658
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik koop gewoon gehakt van de Lidl omdat die nu eenmaal als beste uit de bus kwam bij een onderzoek van AD.
Dus je eigen smaak doet er verder niet toe?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:24:18 #24
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73213716
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, wordt dit weer zo'n topic waar mensen zichzelf massaal op de borst slaan, omdat ze zo'n uitstekende smaak voor kwaliteit hebben?
Oh ja tuurlijk...we moeten uiteraard gewoon helemaal blij zijn met de "kwaliteit" die we voorgeschoteld krijgen van de Neerlandse supermarkt ketens....oh wee als je eisen stelt wat betreft voedsel hoor. Ga ik al de "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" onzin zien voorbij komen?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:24:32 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_73213724
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, wordt dit weer zo'n topic waar mensen zichzelf massaal op de borst slaan, omdat ze zo'n uitstekende smaak voor kwaliteit hebben?
En waar echt ieeeeeeeeeeedereen zo verheven is dat ze alleen bij de lokale keurslager A kwaliteit vlees kopen, puur en alleen omdat ze het kunnen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_73213738
Supermarktgehakt Ik snap oprecht niet dat mensen die vreselijke stinkzooi durven te eten Als je die zooi bakt, kun je elke keer dat gore vocht afgieten, omdat je het anders staat te koken.
Het gehakt van super de boer is minstens zo smerig als dat van de ap.
pi_73213758
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:22 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Dus je eigen smaak doet er verder niet toe?
Jawel hoor, ik vind het gehakt van de Lidl wel een beetje te vettig. Het is in ieder geval beter dan al het andere gehakt wat ik heb geproefd. Met als dieptepunt die van de Dirk.
pi_73213803
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:24 schreef Semisane het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk...we moeten uiteraard gewoon helemaal blij zijn met de "kwaliteit" die we voorgeschoteld krijgen van de Neerlandse supermarkt ketens....oh wee als je eisen stelt wat betreft voedsel hoor. Ga ik al de "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" onzin zien voorbij komen?
!
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:27:56 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73213839
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, wordt dit weer zo'n topic waar mensen zichzelf massaal op de borst slaan, omdat ze zo'n uitstekende smaak voor kwaliteit hebben?
Nou, inderdaad. En ze hebben natuurlijk recentelijk in alle Nederlandse supermarktketens nog eens ervaring opgedaan.

Mijn supermarkt verkoopt vers brood dat bij een warme bakker vandaan komt. Lekker puh.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73213872
Vlees van de Aldi haalt het niet bij dat van de gemiddelde slager (ik ken ook wel echt dramatisch slechte slagers), maar is iig vele malen beter dan dat van de AH. Gehakt van de AH is ook regelmatig grijs (en dat is voordat het de pan ingaat)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_73213959
Ik koop altijd gehakt van een supermarkt, heb wel eens gehakt op van de slager, niet te vreten
pi_73214045
Ik snap echt niet dat jullie ah gehaktbakkers serieus tegen de geur van die bagger kunnen... Dan is er toch wel iets ernstig mis met je reukorgaan.
pi_73214102
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:33 schreef kiekert het volgende:
Ik snap echt niet dat jullie ah gehaktbakkers serieus tegen de geur van die bagger kunnen... Dan is er toch wel iets ernstig mis met je reukorgaan.
Zoals al eerder aangegeven: Nederlanders willen gewoon zo goedkoop mogelijk eten, ze gaan van dat geld liever naar de camping in Frankrijk. Sowieso heeft Nederland geen echte eetcultuur. Liever 's avonds even snel wat in de magnetron gooien en het dan op de bank voor de TV opeten.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:38:37 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73214190
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:35 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangegeven: Nederlanders willen gewoon zo goedkoop mogelijk eten, ze gaan van dat geld liever naar de camping in Frankrijk. Sowieso heeft Nederland geen echte eetcultuur. Liever 's avonds even snel wat in de magnetron gooien en het dan op de bank voor de TV opeten.
Wat kunnen Nederlanders toch altijd weer schaamteloos generaliseren.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:40:36 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73214238
Biologisch mager gehakt van de AH is best te doen hoor.
Alleen betaal je er wat meer voor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_73214317
Die gast kan niet opvoeden en krijgt z'n kinderen niet aan het eten, dús verkoopt Albert Heijn poep, jaja
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:43:37 #37
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_73214347
Voor vlees ga je ook naar de slager
Moet je het maar niet de ap halen dan verkopen we t ook niet meer...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 september 2009 @ 16:45:00 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73214390
Ik roep al jaren dat het vlees van Appie niet te vreten is. Vlees van de C1000 is veel lekkerder. Maar dat zal ook langzaam wel naar de klote geholpen worden nu schuitema alweer een poosje van AH is.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 16:48:17 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_73214514
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:14 schreef Mylene het volgende:
Ik heb de bewuste aflevering gezien. De diepvries meneer uit Londen waar het vlees een paar jaar ligt opgeslagen had het over gehakt.

AH heeft achteraf wel hun straatje proberen schoon te vegen door dit persbericht er tegen aan te gooien.

bron
Van die hele aflevering is me alleen bijgebleven dat de Filet Amèricain eigenlijk Filet Africain had moeten heten. Kan me gewoonweg niet herinneren dat het ook over gehakt ging.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 16:55:22 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_73214769
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:
Wat kunnen Nederlanders toch altijd weer schaamteloos generaliseren.
Dat dus. Over de hele wereld kom je Nederlanders tegen, maar kennelijk zitten we allemaal op een Franse camping. Met de piepers en potjes Hak van thuis voor het avondeten, net als de hagelslag voor op het stokbrood. Die we overigens wel lokaal kopen, want die kennen we.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_73217699
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat dus. Over de hele wereld kom je Nederlanders tegen, maar kennelijk zitten we allemaal op een Franse camping. Met de piepers en potjes Hak van thuis voor het avondeten, net als de hagelslag voor op het stokbrood. Die we overigens wel lokaal kopen, want die kennen we.
Ik ben blij dat dat 'gemeenschappelijke Nederlandse totaalgebeuren' aan mij voorbij gegaan is..
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:53:17 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73218063
Mijn ouwe moeder vond 20 jaar geleden het gehakt van AH al bagger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:02:28 #43
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_73218343
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat kunnen Nederlanders toch altijd weer schaamteloos generaliseren.
ben je je bewust van de ironie in die zin?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:04:02 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73218393
Als je goed gehakt wil, wijs een riblap aan bij de slager en vraag hem die door de gehaktmolen te draaien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73218569
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je goed gehakt wil, wijs een riblap aan bij de slager en vraag hem die door de gehaktmolen te draaien
Dat doet de mijne altijd
pi_73220010
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik roep al jaren dat het vlees van Appie niet te vreten is. Vlees van de C1000 is veel lekkerder. Maar dat zal ook langzaam wel naar de klote geholpen worden nu schuitema alweer een poosje van AH is.
Helemaal eens.
AH verkoopt baggervlees, dus sinds de C1000 (die echt boterzachte biefstukjes had) hier weg is, haal ik alleen nog vlees bij de slagert.

Weet je wat leuk is?
Als de kipfilet in de reclame is kun je een kilo krijgen voor laten we zeggen 7,99 euro.
Liggen de schapen vol met pakken van exact 1000 gram.
Ja, dat kan ook echt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_73220140
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Van die hele aflevering is me alleen bijgebleven dat de Filet Amèricain eigenlijk Filet Africain had moeten heten. Kan me gewoonweg niet herinneren dat het ook over gehakt ging.
Ik heb de bewuste aflevering net teruggekeken via Usenet. Het gaat om gehakt.

Voor de liefhebbers, newzleech.com en dan "Keuringsdienst van Waarde DVD 2"[001/104] - "Keuringsdienst van Waarde DVD 2.par2" yEnc kiezen.















pi_73223058
Was de redenatie niet dat het vers wordt ingevroren en dat het dus nog vers is als het wordt ontdooid?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:30:06 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73223240
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:25 schreef MissMSX het volgende:
Was de redenatie niet dat het vers wordt ingevroren en dat het dus nog vers is als het wordt ontdooid?
Zoiets
Vers is niet bevroren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73225182
Een beetje de 'Live opgenomen' variant.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_73225379
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:55 schreef Airlocker het volgende:
Verbaast mij niets, Albert Heijn doet er werkelijk alles aan om zoveel mogelijk omzet te generen. Dat het nou ten koste gaat van de werknemers of kwaliteit van voedsel die ze verkopen, doet er niet toe.
Dankje, eindelijk iemand die 't begrijpt.
  Redactie Games dinsdag 29 september 2009 @ 22:30:26 #52
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73225909
Ach dat was toch allang duidelijk dat dat gehakt jaren in de diepvries lag en vervolgens aan de consument als "dagvers" verkocht werd? Ik dacht eerlijk gezegd 2 jaar ofzo, niet 3 a 4 jaar...
Maar goed, wat echt ranzig van de AH is, is de biefstuk, dat is echt complete veevernietiging. Waarschijnlijk biefstuk van 5 a 6 jaar oud ofzo als het niet langer is. Wat ze voor die rotzooi durven te vragen als je wil weten wat goed biefstuk is, is scharrelbiefstuk van de lokale boer en anders haal ik het bij de slager. Die van de AH, is werkelijk waar niet te vreten of het komt er al groen/zwart uit de verpakking soms als je em omkeert..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73228067
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:25 schreef MissMSX het volgende:
Was de redenatie niet dat het vers wordt ingevroren en dat het dus nog vers is als het wordt ontdooid?
Ja, en eenmaal thuis ontdooid mag je het ook niet meer in de vriezer doen.

Ik geloof dat de Albert Heijn met de kerst ook konijnenvlees uit China importeert om ze hier te verwerken zodat het ook vers in de schappen ligt.

Ik koop echt geen vlees (en groemte) meer bij Albert Heijn
pi_73228110
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:53 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

De Keuringsdienst van Waarde
Echt joh?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73232978
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:13 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, en eenmaal thuis ontdooid mag je het ook niet meer in de vriezer doen.

Ik geloof dat de Albert Heijn met de kerst ook konijnenvlees uit China importeert om ze hier te verwerken zodat het ook vers in de schappen ligt.

Ik koop echt geen vlees (en groemte) meer bij Albert Heijn
Groente is ook dramatisch bij de AH ja. En dan de prijs die ze ervoor durven vragen
Bij de AH betaal je 75 cent voor 1 verlepte rode paprika. Bij de Aldi krijg ik voor die prijs 2 perfecte rode paprika's. Hoe kan dat?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 30 september 2009 @ 11:30:29 #56
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_73236671
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik roep al jaren dat het vlees van Appie niet te vreten is. Vlees van de C1000 is veel lekkerder. Maar dat zal ook langzaam wel naar de klote geholpen worden nu schuitema alweer een poosje van AH is.
"Onze" c1000 heeft ook echt lekker vlees, vergelijkbaar met dat van de slager.
En het brood is ook lekker vers, dat komt van een warme bakker uit onze stad.

Bij de AH kom ik eigenlijk nooit dus daar kan ik niet over oordelen. Ja alleen af en toe voor de Delicata Butterscotch chocola .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_73240580
Al het supermarkt vlees is niet hachelen.

C1000 is drama, AH is drama.... en de lokale toko's (Deen en Vomar) zijn ook niet best.

Het grappige is dat je steesd meer Turkse 'supermarkten' vind naast de gewone bekende supermarkten. Die Turkse supermarkten verkopen goede groenten en fruit en goed vlees. Echt vele malen beter van kwaliteit én goedkoper (niet dat het mij veel uitmaakt dat ze goedkoper zijn).

De supermarkten maken alles veel kariger. Brood wordt massaal aangeleverd in gesneden toestand, vlees idem dito en je moet het doen met half rijp fruit.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:58:02 #58
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_73241227
En terecht. Dat AH eens op mag tiefen met hun klotevlees
Ik koop mijn vlees meestal bij de islamitische slager. Die man biedt kwaliteit en heeft liefde voor zijn vak. Dat kom ik ook nergens meer tegen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_73246677
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach dat was toch allang duidelijk dat dat gehakt jaren in de diepvries lag en vervolgens aan de consument als "dagvers" verkocht werd? Ik dacht eerlijk gezegd 2 jaar ofzo, niet 3 a 4 jaar...
Maar goed, wat echt ranzig van de AH is, is de biefstuk, dat is echt complete veevernietiging. Waarschijnlijk biefstuk van 5 a 6 jaar oud ofzo als het niet langer is. Wat ze voor die rotzooi durven te vragen als je wil weten wat goed biefstuk is, is scharrelbiefstuk van de lokale boer en anders haal ik het bij de slager. Die van de AH, is werkelijk waar niet te vreten of het komt er al groen/zwart uit de verpakking soms als je em omkeert..
Volgens mij schieten ze dat vlees met een houwitser van de koe af oid, dat is echt meuk ja. Overigens eten wij wel gehakt van de AH, maar het betere vlees, zoals goede biefstuk en rookworsten halen we bij mijn neef de slager.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:32:08 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73246704
wilbrink heeft verwende pestkinderen dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73246980
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:32 schreef Catch22- het volgende:
wilbrink heeft verwende pestkinderen dus
Hij heeft het inderdaad in zijn tirade niet over de kosten, iets waar veel mensen wel degelijk op moeten letten.(vooral in deze tijd). En smaak is persoonlijk, ze verkopen geen verrot vlees oid..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:41:39 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73247038
dubbeltje, eerste rij...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73247742
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:41 schreef Catch22- het volgende:
dubbeltje, eerste rij...
Ik moest KEIHARD lachen om die sig van je !
pi_73248585
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik koop gewoon gehakt van de Lidl omdat die nu eenmaal als beste uit de bus kwam bij een onderzoek van het AD.
Heb je het dan over het 'verse' gehakt of over de diepvriesmeuk? Die laatste had mijn een keer gehaald, en man man man, dat was rubber
Ja doei.
pi_73268775
Ik vind het alleen al grappig dat men in een recept aan geeft: "rul het gehakt en giet overtollige meuk af".
Waar haal je je gehakt dan
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73269320
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb je het dan over het 'verse' gehakt of over de diepvriesmeuk? Die laatste had mijn een keer gehaald, en man man man, dat was rubber
Verse gehakt .

Die uit de diepvries vind ik heel waterig, net zoals die van de Aldi.
pi_73270548
Ik heb ooit één keer diepvriesgehakt op, het 'verse' gehakt was uitverkocht dus dan maar diepvriesgehakt in de lasagne gegooid. Dat was eens maar nooit weer Wat een bende.

Verder smaakt het 'verse' gehakt van de Jumbo me altijd prima. Daar wordt het ook nog ter plekke door een molen gehaald en verpakt (en er staat ook op waar het vlees vandaan komt, al weet je natuurlijk niet of het niet eerst 3 jaar in een koelhuis heeft gelegen Maar /care). Bij de AH koop ik bijna nooit vlees, ik heb er wel eens shoarmavlees gekocht maar dat was vrij smakeloos.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_73303629
Onze supermarkt heeft nog een slager die het grootste deel zelf doet, dat is altijd goed. Sommige dingen komen voorverpakt aan (zie je aan de verpakking) en dat is soms wel minder.. De groente afdeling wordt geleid door een voormalig groenteboer, die nog zelf inkoopt. Dus eigenlijk alles in één
pi_73359861
Mja, de laatste paar maanden heb ik wat vaker vlees bij de AH gehaald, omdat ik verhuisd ben naar een gebied zonder fatsoenlijke slager, maar topkwaliteit is het niet nee. Het gehakt is 'meh', zeker nu ik het vergelijk met het gehakt wat ik laatst bij de (islamitische) slager zelf heb laten draaien. De kipfiletjes zijn al helemaal drama.

Maar goed, openminded als ik ben heb ik twee andere gewone slagers hier uit de buurt geprobeerd, en dat was niet veel beter .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')