abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_73174865
Hallo,

Omdat ik in een andere plaats studeer/(woon sinds kort) wil ik graag het abonnement opzeggen in mijn vorige woonplaats. Echter is dit een jaarcontract. Ik heb bij het tekenen alles goed doorgelezen en ik wist dat het moeilijk was om er vanaf te komen. In het contract staat dat als je meer dan 15 km van de vestiging af woont dat je het contact dan kan opzeggen. Ik ga nu in een andere stad wonen, maar daar hebben ze ook een vestiging... En die zit binnen de 15km van mijn woonplaats. Ook is het contract automatisch verlengd na er een jaar te hebben gesport, en is de prijs omhoog gegaan(dit stond wel in het contract, aangezien ik van een jongeren naar een volwassenabonnement ben gegaan).

Wie kan mij helpen dit contract te verbreken? Is incasso stopzetten een goede optie?

Chapelle.
pi_73174920
Is het een sportschool met meerdere vestigingen? Zo ja, dan kan je hen informeren over je verhuizing en hierbij aangeven dat je in de andere (die in je huidige woonplaats) vestiging verder gaat sporten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_73174950
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:07 schreef Metalfrost het volgende:
Is het een sportschool met meerdere vestigingen? Zo ja, dan kan je hen informeren over je verhuizing en hierbij aangeven dat je in de andere (die in je huidige woonplaats) vestiging verder gaat sporten.
Ja dat is juist het probleem. Ik kon het prima opzeggen als ze geen andere vestiging hadden in mijn nieuwe woonplaats, en ik wil daar dus niet trainen.
pi_73174956
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef Chapelle het volgende:
Wie kan mij helpen dit contract te verbreken? Is incasso stopzetten een goede optie?
Nee, natuurlijk niet. Je kunt dit contract wel opzeggen, maar dan stopt het pas op de datum die in contract staat. Je zit er dus gewoon een jaar aan vast.
pi_73174966
Zeg dat je in een andere plaats gaat wonen, die verder dan 15km er van vandaan is?
  maandag 28 september 2009 @ 11:11:55 #6
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73175007
Mag er tegenwoordig nog stilzwijgend verlengd worden?
pi_73175030
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:11 schreef mime_negert het volgende:
Mag er tegenwoordig nog stilzwijgend verlengd worden?
Nog wel ja.
pi_73175072
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef Chapelle het volgende:
Is incasso stopzetten een goede optie?
Nee. Je hebt met je volle verstand het contract getekend, en niet opgezegd voor het automatisch verlengd werd. Gewoon betalen dus.
  maandag 28 september 2009 @ 11:15:27 #9
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73175090
Dan zou ik ook een andere plaats opgeven ver van een vestiging vandaan.
Of willen ze een uittreksel van bevolkingsregister?
pi_73175107
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:15 schreef mime_negert het volgende:
Dan zou ik ook een andere plaats opgeven ver van een vestiging vandaan.
Of willen ze een uittreksel van bevolkingsregister?
Zo simpel zal dat natuurlijk niet gaan, dat zal je wel moeten kunnen bewijzen.
  maandag 28 september 2009 @ 11:16:56 #11
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_73175130
dat word een jaartje voor niks betalen...
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_73175144
Ondertekend briefje afgeven bij de vestiging in je oude woonplaats, dat je op meer dan 15km afstand gaat wonen en daarom het contract per direct wil stop zetten.

Bij de sportschool weten ze niet dat je naar een andere stad toe gaat.
Indien je bewijs moet overleggen, dan doe je dat.
Mochten ze daarna gaan zeuren over die andere vestiging en het contract.
Dan schrijf je nog een ondertekend briefje dat je het contract graag overgezet ziet worden naar de andere vestiging en deze niet wil verlengen per 'precieze datum'.

Je moet het ze niet te makkelijk maken natuurlijk.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  maandag 28 september 2009 @ 11:17:14 #13
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73175145
De sportschool eigenaar heel lief aankijken. Ik mocht me laatst gewoon uitschrijven terwijl ik een abo had

had er dan wel al ruim 2 jaar gesport...
pi_73175712
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:09 schreef Chapelle het volgende:

[..]

Ja dat is juist het probleem. Ik kon het prima opzeggen als ze geen andere vestiging hadden in mijn nieuwe woonplaats, en ik wil daar dus niet trainen.
je hebt toch een contract met vestiging A en niet vestiging B? of kan je nu ook in B trainen?

Staat in de AVW duidelijk dat ze je contract ook overdragen naar een andere vestiging?
Ik zou me van de domme houden en opzeggen onder het mom van de 15km regel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_73257668
Idd dat zou ik ook doen. Lees de AV eens over het overdragen van je abbo. Als dit vermeld staat moet je hopen op geluk, anders kan je je nog altijd van de domme houden en open laten waar je gaat wonen..
pi_73260178
Wat een onzin eigenlijk dat je er een heel jaar aan vastzit Kan toch gewoon per maand
pi_73260485
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef heaven7 het volgende:
Wat een onzin eigenlijk dat je er een heel jaar aan vastzit Kan toch gewoon per maand
Dat "onzin" is je persoonlijke mening. TS deelt die niet:
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef Chapelle het volgende:
een jaarcontract. Ik heb bij het tekenen alles goed doorgelezen
pi_73262097
Dus niemand zou het gemakkelijker vinden als het gewoon per maand was?
pi_73262202
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:56 schreef heaven7 het volgende:
Dus niemand zou het gemakkelijker vinden als het gewoon per maand was?
"Ongemakkelijk" is wat anders dan "onzin".
pi_73263223
Nou ik vind het onzin. Waarom de hell is het nodig om het per jaar te moeten laten gaan ipv per maand. Wie ben jij trouwens, zo'n sportschoolhouder die zeker 1 jarige contracten hanteert?
pi_73263465
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:44 schreef heaven7 het volgende:
Nou ik vind het onzin.
Dat zeg ik toch: het is je persoonlijke mening
quote:
Wie ben jij trouwens, zo'n sportschoolhouder die zeker 1 jarige contracten hanteert?
r_one, jurist, aangenaam. En jij bent?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:17:30 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_73263632
r_one, altijd +1.
Huilen dan.
pi_73269023
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch: het is je persoonlijke mening
[..]

r_one, jurist, aangenaam. En jij bent?
Ik ben géén omhooggevallen burger die het belachelijk vindt dat die sportscholen met hele jaren werken i.p.v. kortere termijnen. Het zijn slechts uitzuigers.
pi_73269027
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:17 schreef Isdatzo het volgende:
r_one, altijd +1.
pi_73269301
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:23 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik ben géén omhooggevallen burger die het belachelijk vindt dat die sportscholen met hele jaren werken i.p.v. kortere termijnen. Het zijn slechts uitzuigers.
Wees blij. Zo blijven de prijzen tenminste lager.
pi_73269390
Waarom? Of je nou een jaar lang ¤50,- per maand betaald of per maand ¤50,- en je kunt opzeggen wanneer je wil?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:43:16 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73269629
Gaat er per 1 januari 2010 geen wet in werking die alle jaarcontracten automatisch omzet naar maandcontracten?
quote:
Door de nieuw aangenomen wet zullen de abonnementen die steeds stilzwijgend verlengt worden veranderen in abonnementen met een opzeg termijn van 1 maand.
Ben je er in ieder geval vanaf 1 februari vanaf! Dat scheelt alweer...

Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73270716
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:23 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben géén omhooggevallen burger die het belachelijk vindt dat die sportscholen met hele jaren werken i.p.v. kortere termijnen. Het zijn slechts uitzuigers.
Mijn wedervraag was dan ook wie je wél bent.
(niet wie je allemaal níet bent)
pi_73270895
Gutgut, flinke jongen
pi_73270896
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:35 schreef heaven7 het volgende:
Waarom? Of je nou een jaar lang ¤50,- per maand betaald of per maand ¤50,- en je kunt opzeggen wanneer je wil?
Laat me het even voorreken voor je: 1 klant die standaard een jaar aan je vast zit tegen een klant die na 2 maanden het voor gezien houdt:

¤600 versus ¤100, nog meer uitleg nodig?
pi_73270952
Waarom reageer je eigenlijk zo agressief? Ik val jou of iemand in dit topic toch niet aan.
pi_73270970
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Laat me het even voorreken voor je: 1 klant die standaard een jaar aan je vast zit tegen een klant die na 2 maanden het voor gezien houdt:

¤600 versus ¤100, nog meer uitleg nodig?
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:32 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Wees blij. Zo blijven de prijzen tenminste lager.
Dat is heel iets anders! Ik snap heus wel dat het gunstig is voor de sportschoolhouders als mensen een jaar aan je vastzitten, wel vind ik het pure onzin om zo uit te melken. Alsof het noodzaak is om jaarcontracten aan te bieden. En de prijs voor een jaar per maand is niet goedkoper dan gewoon per maand. Dat bedoelde ik.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 12:30:33 ]
pi_73271080
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]


[..]

Dat is heel iets anders! Ik snap heus wel dat het gunstig is voor de sportschoolhouders als mensen een jaar aan je vastzitten, wel vind ik het pure onzin om zo uit te melken. Alsof het noodzaak is om jaarcontracten aan te bieden.
Je hebt dus inderdaad meer uitleg nodig. Als een ondernemer garantie heeft dat klanten minimaal een jaar bij hem zullen blijven, kan hij inderdaad iets lagere prijzen aanbieden dan als hij maar moet gokken hoeveel klanten het komende jaar bij hem zullen blijven. Iemand die wel een contract heeft maar niet meer op komt dagen is natuurlijk nogal goedkoop, maar als jij iedere maand op kunt zeggen is dat wel een behoorlijk risico voor de ondernemer, je kunt immers elke maand weggaan.

Je ziet ook vaak bij andere abonnementen waarbij je maandelijks op kunt zeggen dat deze duurder zijn, dat komt dus voor het verhoogde risico voor de ondernemer.
pi_73272504
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:28 schreef heaven7 het volgende:
Waarom reageer je eigenlijk zo agressief? Ik val jou of iemand in dit topic toch niet aan.
Vraag je aan mij of aan Dennis101?
pi_73300055
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Gaat er per 1 januari 2010 geen wet in werking die alle jaarcontracten automatisch omzet naar maandcontracten?
[..]

Ben je er in ieder geval vanaf 1 februari vanaf! Dat scheelt alweer...

Bron
Is dat wel zo?

Zou je de lopende contracten welke stilzwijgend reeds verlengt zijn ook kunnen stoppen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:13:32 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73314806
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:16 schreef CaLeX het volgende:
Is dat wel zo?

Zou je de lopende contracten welke stilzwijgend reeds verlengt zijn ook kunnen stoppen?
Ik weet het niet zeker... Maar ik heb nog eens zitten lezen en als ik het goed begrijp zullen contracten die vanaf 1 januari 2010 stilzwijgend verlengd worden omgezet moeten worden in een onbepaalde tijd met 1 maand opzeg termijn.

Niet de contracten die al lopen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')