Als daarvan een brief op de deurmat ligt weet ik al genoeg.quote:
Die hebben wij ookquote:Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
Zakelijke klanten.quote:Op maandag 28 september 2009 08:48 schreef Alicey het volgende:
Om wat voor soort klanten en wat voor orde van grootte in bedragen gaat het? Dat kan ook verschil maken voor wat de beste aanpak is en welk bureau je het beste kunt inschakelen.
inderdaad gewoon www.bigfrank.nl of www.incasso-arie.nlquote:Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef ElisaB het volgende:
Wat we willen:
- een bureau dat gewoon handelt en niet gaat zitten afwachten
Wie heeft een goed idee?
Voor de detailhandel-vorderingen is het wellicht een goed idee om dit via een gerechtsdeurwaarderskantoor te spelen. Je zou bijvoorbeeld GGN incasso kunnen proberen. Ik acht de kans aanwezig dat ze over een electronisch aanmeldsysteem beschikken.quote:Op maandag 28 september 2009 10:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zakelijke klanten.
MKB (detailhandel); bedragen liggen tussen de ¤ 1.750 en ¤ 10.000.
Horeca; bedragen liggen tussen de ¤ 150 en ¤ 1.000.
GGN gaat meer voor kwantiteit dan voor kwaliteitquote:Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
Uiteindelijk gaat het om het netto-resultaat. Je zit zelf echter in de branche, wat voor gerechtsdeurwaarderskantoor zou jij aanraden, uitgaande van het feit dat electronische aanlevering mogelijk moet zijn?quote:Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef Jerroentje het volgende:
[..]
GGN gaat meer voor kwantiteit dan voor kwaliteit
Een kleinschalig deurwaarderskantoor waar je als klant (opdrachtgever dus) geen nummer bent. Vaak is dat niet No Cure No Pay, maar Cure No Pay. En tegenwoordig kun je bij elk deurwaarderskantoor alles via de mail aanleveren.quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om het netto-resultaat. Je zit zelf echter in de branche, wat voor gerechtsdeurwaarderskantoor zou jij aanraden, uitgaande van het feit dat electronische aanlevering mogelijk moet zijn?
Ik denk dat deze nogal lastig gaat wordenquote:Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef ElisaB het volgende:
- incassokosten betalen als de vordering niet geind kan worden
quote:
Ik bedoelde het eigenlijk anders (ik had iets anders moeten typen). Wat we bij Intrum nogal vaak hadden was het volgende: hoopfdsom wordt wel geind, incassokosten en rente niet. IJ wilde dan niet doorgaan voor die kosten en bracht het geheel aan ons in rekening. Dat vind ik wel een beetje heel makkelijkquote:Op maandag 28 september 2009 18:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ik denk dat deze nogal lastig gaat worden
Wij betalen ook een X bedrag als er niets gehaald kan worden
Dat ze hun kosten geheel bij jou in rekening brengen als alleen de hoofdsom betaald is en je niet verder wilt gaan staat neem ik aan in de overeenkomst/voorwaarden. Als dat het geval is had je het van tevoren kunnen weten.quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk anders (ik had iets anders moeten typen). Wat we bij Intrum nogal vaak hadden was het volgende: hoopfdsom wordt wel geind, incassokosten en rente niet. IJ wilde dan niet doorgaan voor die kosten en bracht het geheel aan ons in rekening. Dat vind ik wel een beetje heel makkelijk
Beter lezen: wij wilden wel, maar zij wilden niet. En dát vind ik een beetje makkelijk. Twee brieven schrijven en ¤ 300 incasseren voor de moeitequote:Op maandag 28 september 2009 19:49 schreef Jerroentje het volgende:
Dat ze hun kosten geheel bij jou in rekening brengen als alleen de hoofdsom betaald is en je niet verder wilt gaan staat neem ik aan in de overeenkomst/voorwaarden. Als dat het geval is had je het van tevoren kunnen weten.
Sorry, ik las 'Wij' i.p.v. 'IJ'quote:Op maandag 28 september 2009 20:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beter lezen: wij wilden wel, maar zij wilden niet. En dát vind ik een beetje makkelijk. Twee brieven schrijven en ¤ 300 incasseren voor de moeite
No sweatquote:Op maandag 28 september 2009 21:03 schreef Jerroentje het volgende:
Sorry, ik las 'Wij' i.p.v. 'IJ'
Het ging om iets van ¤ 320. De klant heeft de hoofdsom direct aan ons overgemaakt. Toen ik dat meldde bij IJ, hebben zij gereageerd met het sturen van een afsluitingsbrief en een factuur. Ik heb gebeld, maar ze waren geenszins van plan om er verder nog iets aan te doen. Ook niet toen ik zei dat ík dat wel wilde. En dus konden wij dokken. En dat was me net een stapje té gemakkelijk.quote:IJ is erg vaag op dat gebied. In hun algemene voorwaarden staat: "20.2 Iedere betaling door een Debiteur strekt allereerst ter voldoening van hetgeen Intrum Justitia aan commissie toekomt." Zo staat dat ook in de wet: Betalingen strekken eerst in mindering op de kosten, daarna de rente en als laatste de hoofdsom.
Even verderop staat weer: "21.2 Intrum Justitia is gerechtigd voortijdig haar incassoactiviteiten te beëindigen, indien naar haar oordeel in redelijkheid niet is te verwachten dat zonder (buiten)gerechtelijke procedure betaling is te verkrijgen en/of de Debiteur de vordering op juridische gronden betwist. In dat geval zal Cliënt een afsluitbericht ontvangen met een advies hoe mogelijk verder te handelen."
Ik kan nergens lezen dat je kosten verschuldigd bent wanneer zij tot sluiting overgaan. Mijns inziens had je 1. kunnen eisen dat zij hun werkzaamheden voort dienden te zetten totdat het gewenste resultaat geboekt is of 2. geen kosten bij jou in rekening te brengen (behoudens additionele kosten).
Pfff, van klantenbinding hebben ze dus nooit gehoord. Volgens hun eigen algemene voorwaarden hadden ze nooit een nota mogen sturen.quote:Op maandag 28 september 2009 22:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
No sweat
[..]
Het ging om iets van ¤ 320. De klant heeft de hoofdsom direct aan ons overgemaakt. Toen ik dat meldde bij IJ, hebben zij gereageerd met het sturen van een afsluitingsbrief en een factuur. Ik heb gebeld, maar ze waren geenszins van plan om er verder nog iets aan te doen. Ook niet toen ik zei dat ík dat wel wilde. En dus konden wij dokken. En dat was me net een stapje té gemakkelijk.
Yepquote:Op zondag 27 september 2009 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Deed dirkh niet iets met incasso?
Uhhh.... 5 of zoquote:Op woensdag 30 september 2009 21:01 schreef Dirkh het volgende:
Heb je een indicatie van het aantal incasso's per maand?
Dat is te weinig om van de standaard voorwaarden af te stappen. Incassobureau's zullen je gewoon kosten in rekening blijven brengen per dossier als er niet volledig betaald wordt. Maar aan de andere kant, er is gewoon een percentage bad debt en daar moet je rekening mee houden, als je dan nog wat kosten moet betalen om een deel binnen te halen, dan heb je tenminste nog iets van rechtvaardigheidsgevoel over gehouden.quote:
Het zijn er gelukkig niet zo heel veel. Het lastigste is het met horeca en die bedragen zijn gelukkig niet zo hoog.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:33 schreef Dirkh het volgende:
Dat is te weinig om van de standaard voorwaarden af te stappen. Incassobureau's zullen je gewoon kosten in rekening blijven brengen per dossier als er niet volledig betaald wordt. Maar aan de andere kant, er is gewoon een percentage bad debt en daar moet je rekening mee houden, als je dan nog wat kosten moet betalen om een deel binnen te halen, dan heb je tenminste nog iets van rechtvaardigheidsgevoel over gehouden.
Maar goed, dat is jouw vraag verder ook niet. Incassobureau's genoeg en echt afwijkend in voorwaarden zijn ze niet (tenzij je veel dossiers hebt waardoor de accountmanager glinsteroogjes gaat krijgen)
Mijn god wat een site. Het Word-document onder 'Bestanden / Downloads' blinkt ook al uit in professionaliteit...quote:
quote:Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
Smit en Legebeke staat hier in de regio bekend als een deurwaarder die er als een bloedhond bovenop zit.quote:Op zondag 27 september 2009 16:48 schreef ManAtWork het volgende:
Goede ervaringen met
Smit en Legebeke
VD&P Juristen
En met succes. En naar mijn mening goed mee te praten en afspraken mee te maken.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:03 schreef swollywood het volgende:
[..]
Smit en Legebeke staat hier in de regio bekend als een deurwaarder die er als een bloedhond bovenop zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |