abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 september 2009 @ 15:12:46 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73149180
Juist... Eerst hadden we AFI, maar die liet onze dossiers liggen tot de klant failliet was. Toen hadden we Intrum, met een inlogsysteem waar wij niet op kondern inloggen, waardoor we van alles en nog wat misten. Daarna hadden we Donckersloot, maar die waren ineens met de noorderzon vertrokken. En dat llemaal in twee jaar tijd

Goed. Aan mij morgen de schone taak om een nieuw incassobureau te vinden.

Wat we willen:
- een bureau dat gewoon handelt en niet gaat zitten afwachten
- een bureau waarbij indienen online kan

Wat willen we niet:
- incassokosten betalen als de vordering niet geind kan worden
- abonnementsgeld én incassokosten én de wettelijke rente aan het bureau moeten overdragen

Wie heeft een goed idee?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73149439
Zelf een brief sturen misschien.

Gewoon wat dreigende taal erin, hoop kosten opvoeren, en dreigen met rechtszaak.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 september 2009 @ 15:24:21 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73149500
Zoeken op basis van No Cure No Pay? Daar moet je toch wel een eind mee komen.

Verder: http://www.profinca.nl/veelgesteldevragen.aspx Zit bij ons in bergen omgeving.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73149520
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
pi_73149676
Voor het bedrijfje dat ik samen met een vriend heb doen wij altijd zaken met: http://www.nedincasso.com/home.html

Misschien dat jij hier iets aan hebt?
pi_73149893
Wij hebben met Credifin nog wat los weten te krijgen van een wanbetaler. Alleen credifin deed zelf ook een beetje moeilijk met betalen, omdat het volledige bedrag nooit betaald was. Uiteindelijk wel het grootste gedeelte terug gekregen.
http://www.credifin-nederland.nl/
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73150171
CJIB
www.cjib.nl

is een goede
  zondag 27 september 2009 @ 15:56:26 #9
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73150306
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:50 schreef tehoef het volgende:
CJIB
www.cjib.nl

is een goede
Als daarvan een brief op de deurmat ligt weet ik al genoeg.
Je moeder is een hamster
  zondag 27 september 2009 @ 15:57:29 #10
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_73150338
Ik heb zelf -via mijn werkgever dan- veel gewerkt met Vesting Finance.

Je moet er wel druk op houden en zorgen dat je een goede zaakbehandelaar hebt maar uiteindelijk was ik best tevreden over ze. En ze hebben een goed werkend inlogsysteem
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zondag 27 september 2009 @ 16:48:06 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73151698
Goede ervaringen met
Smit en Legebeke
VD&P Juristen
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 27 september 2009 @ 17:34:14 #12
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_73153328
Van Mastrigt & Partners of BMK Incasso .
Een kikker met bril..
  zondag 27 september 2009 @ 17:38:27 #13
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73153447
Gewoon ff bellen, vast wel iets te regelen:
http://www.bigfrank.nl/
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 27 september 2009 @ 19:00:11 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73155855
Dank zover; ik ga ze morgen ff allemaal op een rijtje zetten!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 28 september 2009 @ 08:17:57 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73172034
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
Die hebben wij ook
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73172323
Om wat voor soort klanten en wat voor orde van grootte in bedragen gaat het? Dat kan ook verschil maken voor wat de beste aanpak is en welk bureau je het beste kunt inschakelen.
  maandag 28 september 2009 @ 10:31:27 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73174137
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:48 schreef Alicey het volgende:
Om wat voor soort klanten en wat voor orde van grootte in bedragen gaat het? Dat kan ook verschil maken voor wat de beste aanpak is en welk bureau je het beste kunt inschakelen.
Zakelijke klanten.

MKB (detailhandel); bedragen liggen tussen de ¤ 1.750 en ¤ 10.000.
Horeca; bedragen liggen tussen de ¤ 150 en ¤ 1.000.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73174590
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef ElisaB het volgende:
Wat we willen:
- een bureau dat gewoon handelt en niet gaat zitten afwachten


Wie heeft een goed idee?
inderdaad gewoon www.bigfrank.nl of www.incasso-arie.nl
pi_73175294
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zakelijke klanten.

MKB (detailhandel); bedragen liggen tussen de ¤ 1.750 en ¤ 10.000.
Horeca; bedragen liggen tussen de ¤ 150 en ¤ 1.000.
Voor de detailhandel-vorderingen is het wellicht een goed idee om dit via een gerechtsdeurwaarderskantoor te spelen. Je zou bijvoorbeeld GGN incasso kunnen proberen. Ik acht de kans aanwezig dat ze over een electronisch aanmeldsysteem beschikken.

De horeca-vorderingen vind ik iets lastiger, want bij kleinere bedragen is een procedure vaak voor wat netto verhaal betreft niet zinvol. Een incassobureau als intrum is hier denk ik het beste, maar dan eentje die iets goedkoper is en een iets beter electronisch systeem heeft. Ik kan er helaas niet direct zo eentje noemen..
pi_73182239
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
GGN gaat meer voor kwantiteit dan voor kwaliteit
pi_73182474
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef Jerroentje het volgende:

[..]

GGN gaat meer voor kwantiteit dan voor kwaliteit
Uiteindelijk gaat het om het netto-resultaat. Je zit zelf echter in de branche, wat voor gerechtsdeurwaarderskantoor zou jij aanraden, uitgaande van het feit dat electronische aanlevering mogelijk moet zijn?
pi_73186706
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om het netto-resultaat. Je zit zelf echter in de branche, wat voor gerechtsdeurwaarderskantoor zou jij aanraden, uitgaande van het feit dat electronische aanlevering mogelijk moet zijn?
Een kleinschalig deurwaarderskantoor waar je als klant (opdrachtgever dus) geen nummer bent. Vaak is dat niet No Cure No Pay, maar Cure No Pay. En tegenwoordig kun je bij elk deurwaarderskantoor alles via de mail aanleveren.
  maandag 28 september 2009 @ 18:31:51 #23
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_73186884
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:12 schreef ElisaB het volgende:
- incassokosten betalen als de vordering niet geind kan worden


Ik denk dat deze nogal lastig gaat worden
Wij betalen ook een X bedrag als er niets gehaald kan worden
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 28 september 2009 @ 18:34:15 #24
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_73186944
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:50 schreef tehoef het volgende:
CJIB
www.cjib.nl

is een goede
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 28 september 2009 @ 19:26:23 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73189058
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ik denk dat deze nogal lastig gaat worden
Wij betalen ook een X bedrag als er niets gehaald kan worden
Ik bedoelde het eigenlijk anders (ik had iets anders moeten typen). Wat we bij Intrum nogal vaak hadden was het volgende: hoopfdsom wordt wel geind, incassokosten en rente niet. IJ wilde dan niet doorgaan voor die kosten en bracht het geheel aan ons in rekening. Dat vind ik wel een beetje heel makkelijk
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73190026
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eigenlijk anders (ik had iets anders moeten typen). Wat we bij Intrum nogal vaak hadden was het volgende: hoopfdsom wordt wel geind, incassokosten en rente niet. IJ wilde dan niet doorgaan voor die kosten en bracht het geheel aan ons in rekening. Dat vind ik wel een beetje heel makkelijk
Dat ze hun kosten geheel bij jou in rekening brengen als alleen de hoofdsom betaald is en je niet verder wilt gaan staat neem ik aan in de overeenkomst/voorwaarden. Als dat het geval is had je het van tevoren kunnen weten.
  maandag 28 september 2009 @ 20:25:56 #27
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73191343
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:49 schreef Jerroentje het volgende:
Dat ze hun kosten geheel bij jou in rekening brengen als alleen de hoofdsom betaald is en je niet verder wilt gaan staat neem ik aan in de overeenkomst/voorwaarden. Als dat het geval is had je het van tevoren kunnen weten.
Beter lezen: wij wilden wel, maar zij wilden niet. En dát vind ik een beetje makkelijk. Twee brieven schrijven en ¤ 300 incasseren voor de moeite
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73191878
Coface is geloof ik ook wel goed
Quinn Dexter
pi_73192750
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Beter lezen: wij wilden wel, maar zij wilden niet. En dát vind ik een beetje makkelijk. Twee brieven schrijven en ¤ 300 incasseren voor de moeite
Sorry, ik las 'Wij' i.p.v. 'IJ'

IJ is erg vaag op dat gebied. In hun algemene voorwaarden staat: "20.2 Iedere betaling door een Debiteur strekt allereerst ter voldoening van hetgeen Intrum Justitia aan commissie toekomt." Zo staat dat ook in de wet: Betalingen strekken eerst in mindering op de kosten, daarna de rente en als laatste de hoofdsom.

Even verderop staat weer: "21.2 Intrum Justitia is gerechtigd voortijdig haar incassoactiviteiten te beëindigen, indien naar haar oordeel in redelijkheid niet is te verwachten dat zonder (buiten)gerechtelijke procedure betaling is te verkrijgen en/of de Debiteur de vordering op juridische gronden betwist. In dat geval zal Cliënt een afsluitbericht ontvangen met een advies hoe mogelijk verder te handelen."

Ik kan nergens lezen dat je kosten verschuldigd bent wanneer zij tot sluiting overgaan. Mijns inziens had je 1. kunnen eisen dat zij hun werkzaamheden voort dienden te zetten totdat het gewenste resultaat geboekt is of 2. geen kosten bij jou in rekening te brengen (behoudens additionele kosten).
  maandag 28 september 2009 @ 22:10:25 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73195514
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:03 schreef Jerroentje het volgende:
Sorry, ik las 'Wij' i.p.v. 'IJ'
No sweat
quote:
IJ is erg vaag op dat gebied. In hun algemene voorwaarden staat: "20.2 Iedere betaling door een Debiteur strekt allereerst ter voldoening van hetgeen Intrum Justitia aan commissie toekomt." Zo staat dat ook in de wet: Betalingen strekken eerst in mindering op de kosten, daarna de rente en als laatste de hoofdsom.

Even verderop staat weer: "21.2 Intrum Justitia is gerechtigd voortijdig haar incassoactiviteiten te beëindigen, indien naar haar oordeel in redelijkheid niet is te verwachten dat zonder (buiten)gerechtelijke procedure betaling is te verkrijgen en/of de Debiteur de vordering op juridische gronden betwist. In dat geval zal Cliënt een afsluitbericht ontvangen met een advies hoe mogelijk verder te handelen."

Ik kan nergens lezen dat je kosten verschuldigd bent wanneer zij tot sluiting overgaan. Mijns inziens had je 1. kunnen eisen dat zij hun werkzaamheden voort dienden te zetten totdat het gewenste resultaat geboekt is of 2. geen kosten bij jou in rekening te brengen (behoudens additionele kosten).
Het ging om iets van ¤ 320. De klant heeft de hoofdsom direct aan ons overgemaakt. Toen ik dat meldde bij IJ, hebben zij gereageerd met het sturen van een afsluitingsbrief en een factuur. Ik heb gebeld, maar ze waren geenszins van plan om er verder nog iets aan te doen. Ook niet toen ik zei dat ík dat wel wilde. En dus konden wij dokken. En dat was me net een stapje té gemakkelijk.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73198098
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

No sweat

[..]

Het ging om iets van ¤ 320. De klant heeft de hoofdsom direct aan ons overgemaakt. Toen ik dat meldde bij IJ, hebben zij gereageerd met het sturen van een afsluitingsbrief en een factuur. Ik heb gebeld, maar ze waren geenszins van plan om er verder nog iets aan te doen. Ook niet toen ik zei dat ík dat wel wilde. En dus konden wij dokken. En dat was me net een stapje té gemakkelijk.
Pfff, van klantenbinding hebben ze dus nooit gehoord. Volgens hun eigen algemene voorwaarden hadden ze nooit een nota mogen sturen.

Ik zou op zoek gaan naar een klein incassobureau/deurwaarderskantoor waar je geen nummer bent. Zo'n groot kantoor kan kleine opdrachtgevers wel missen, want die heeft aan de grote opdrachtgevers die ze hebben al genoeg terwijl kleine kantoren het juist van kleine opdrachtgevers moet hebben.
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:41:18 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73202143
Wij hebben een abbo bij GGN, en dat is alles wat we betalen binnen het minnelijke traject. Er komen pas kosten bij eventuele gerechtelijke stappen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:58:55 #33
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73202396
Johnny's Incasso
http://www.knokploeg.nl/
pi_73202603
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

www.incasso-arie.nl
Die site Is dat een grap?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_73209279
Wij hebben goede ervaringen met NIB, vooral ook internationaal.
pi_73255753
Heb je een indicatie van het aantal incasso's per maand?
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Deed dirkh niet iets met incasso?
Yep
pi_73255825
Hier altijd goede ervaringen gehad met www.directincasso.nl . (Helaas) al vele malen gebruik gemaakt van hun diensten en meestal tot een goed einde gebracht (hopeloze gevallen hou je altijd).
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:20:50 #38
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73256500
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:01 schreef Dirkh het volgende:
Heb je een indicatie van het aantal incasso's per maand?
Uhhh.... 5 of zo
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73256992
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Uhhh.... 5 of zo
Dat is te weinig om van de standaard voorwaarden af te stappen. Incassobureau's zullen je gewoon kosten in rekening blijven brengen per dossier als er niet volledig betaald wordt. Maar aan de andere kant, er is gewoon een percentage bad debt en daar moet je rekening mee houden, als je dan nog wat kosten moet betalen om een deel binnen te halen, dan heb je tenminste nog iets van rechtvaardigheidsgevoel over gehouden.
Maar goed, dat is jouw vraag verder ook niet. Incassobureau's genoeg en echt afwijkend in voorwaarden zijn ze niet (tenzij je veel dossiers hebt waardoor de accountmanager glinsteroogjes gaat krijgen)
  woensdag 30 september 2009 @ 22:22:06 #40
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73258766
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:33 schreef Dirkh het volgende:
Dat is te weinig om van de standaard voorwaarden af te stappen. Incassobureau's zullen je gewoon kosten in rekening blijven brengen per dossier als er niet volledig betaald wordt. Maar aan de andere kant, er is gewoon een percentage bad debt en daar moet je rekening mee houden, als je dan nog wat kosten moet betalen om een deel binnen te halen, dan heb je tenminste nog iets van rechtvaardigheidsgevoel over gehouden.
Maar goed, dat is jouw vraag verder ook niet. Incassobureau's genoeg en echt afwijkend in voorwaarden zijn ze niet (tenzij je veel dossiers hebt waardoor de accountmanager glinsteroogjes gaat krijgen)
Het zijn er gelukkig niet zo heel veel. Het lastigste is het met horeca en die bedragen zijn gelukkig niet zo hoog.

Het voordeel is dat we in sommige gevallen een pressiemiddel hebben: een licentiecode. De boel werkt 30 dagen, maar als we de code niet afgeven (die we zelf pas ná installatie aanvragen), dan houdt het op.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_97356383
Ik ben blij dat je je helemaal geregistreerd hebt om ons van die spam mededeling te laten genieten.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_97356819
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:12 schreef koetjeboe12 het volgende:
Wij werken altijd met www.*****.nl.
Mijn god wat een site. Het Word-document onder 'Bestanden / Downloads' blinkt ook al uit in professionaliteit...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101664906
neem eens een kijkje op http://www.fok.nl hier kan jezelf inloggen en zaken aangeven en volgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door admiraal_anaal op 07-09-2011 10:24:11 ]
pi_101666183
Ik heb bij GGN gewerkt (bijbaantje). Was prima.

Lindorf is ten zeerste af te raden. Smerige schoften.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 7 september 2011 @ 12:16:33 #45
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_101668393
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2009 15:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
GGN? Die doen ook veel voor overheid!
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 12:44:20 #46
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101669137
Incassobureau's heb ik een broertje dood aan. Het zijn bedrijfjes die door iedereen opgezet kunnen worden want het enige wat je nodig hebt is standaard brief scripts en bel scripts. Verder een grote bek en doorzetten zodat de kosten maar door blijven tellen.
Als de klant nog niet betaald staan ze uiteindelijk ook nergens en moeten ze de zaak afgeven aan de deurwaarder. Dat is de enige partij die gerechtelijke stappen kan ondernemen. Waarbij je als opdrachtgever veelal nog kosten kwijt bent en nogmaals kosten kunt betalen aan de deurwaarder, direct of via het incassobureau.

Leg de zaak gewoon direct bij de deurwaarder en spreek een duidelijk traject af en de kosten ervan. Dan houd je de lijn kort en overzichtelijk. Daar heb ik geen online login systemen voor nodig.
Let daarbij er goed op dat als jouw klant alsnog betaald nadien de deurwaarder heeft aangeschreven, je de kosten voor die eerste aanschrijving vaststelt op 1 bedrag van ongeveer 35-50 euro. Meer is echt niet nodig. Want in zulke gevallen kun je enkel nog voor de gemaakte kosten procederen en geen rechter die daar het nut van in ziet.

Kijk ook naar de mogelijkheden van "conservatoir beslag". Dit is heel bruut aangezien jouw klant/wanbetaler alle mogelijkheden tot financiële middelen tijdelijk ontnomen wordt. De beste druk tot snel betalen. Je hebt er toestemming voor nodig die de deurwaarder moet aanvragen bij de rechter. De ervaring is dat in 99% van die gevallen blindelings goedkeuring gegeven wordt. Maar deurwaarders zijn hier niet gek op. Die hebben liever een langlopende kwestie waar veel correspondentie plaats vind wat ze kunnen factureren.

Voor je een zaak bij de deurwaarder legt moet je wel de juiste wijze van aanschrijven hebben gevolgd: 1ste herinnering, 2de herinnering (met eventuele rente), aanmaning met waarschuwing van deurwaarder, en als laatste in gebreke stelling.

Incassobureau's en deurwaarders zijn niets meer dan ouderwetse premiejagers in een mooi kostuum en mooi kantoor. Enkel heeft de deurwaarder richtlijnen en vast gestelde werkwijzen en de enige die in naam van de koningin is beëdigd.

Doe er je voordeel mee.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 7 september 2011 @ 12:52:27 #47
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101669358
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:

Doe er je voordeel mee.
Will do ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_101669498
wij werken zelf met www.intocash.nl no cure no pay, bevalt ons tot op heden zeer goed. Alle zaken goed afgehandeld en met positief resultaat.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_101669627
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2009 16:48 schreef ManAtWork het volgende:
Goede ervaringen met
Smit en Legebeke
VD&P Juristen
Smit en Legebeke staat hier in de regio bekend als een deurwaarder die er als een bloedhond bovenop zit. :Y
  woensdag 7 september 2011 @ 14:51:29 #50
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_101673021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:03 schreef swollywood het volgende:

[..]

Smit en Legebeke staat hier in de regio bekend als een deurwaarder die er als een bloedhond bovenop zit. :Y
En met succes. En naar mijn mening goed mee te praten en afspraken mee te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')