abonnement Unibet Coolblue
pi_73146035
Hoi,

Ik wil aan mijn conditie gaan werken en roeien is leuk

Dus ik zoek een roeitrainer voor thuis zodat ik op de tijden die mij uitkomen kan gaan trainen.

Wat zoek ik in een roeitrainer?

- Weinig geluid dit voor mezelf maar zeker ook voor anderen ivm de tijden waarop zelf tijd heb om te trainen.
- Solide het moet zeker langdurig meegaan.
- Goede zetel en handvatten.
- Als het kan opvouwbaar zodat het onder een bed past.
- Een digitale teller met afstand energieverbruik etc.
- Budget maximaal 500 euro.

Wie heeft de gouden tip
pi_73148647
Goede ergometers zijn die van concept 2, maar die zijn a) erg duur en b) niet erg stil..
Je hebt ergometers die niet met luchtweerstand werken, maar met waterweerstand, die zijn wel stiller, maar nog steeds duur. De meeste roeiers (en de roeibond) gebruiken gewoon de ergo's van concept 2.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 september 2009 @ 15:19:24 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73149342
http://concept2.nl/rower/

Kan je het één en ander aan informatie vinden, worden het meeste gebruikt en zijn stevig en gebruiksvriendelijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73150182
Maar aangezien die concept2's niet haalbaar zijn (en eigenlijk ook kut) heb je ook nog een alternatief nodig.
Mijdt in godsnaam alles wat met magnetische weerstand werkt, dat is sowieso kut. Al die apparaten op luchtweerstand zijn in principe het best, maar niet erg stil.
Je kan eens naar de water rower kijken: http://www.waterrower.nl/, maar ik weet niet hoe stil die is. Sowieso is stil zijn niet het eerste waar men rekening mee houdt met het ontwerp van fitnessapparatuur.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73150553
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:51 schreef Virmes het volgende:

Mijdt in godsnaam alles wat met magnetische weerstand werkt,
Wat is daar dan het grote probleem mee?

En die waterrowers zijn al helemaal niet te betalen.
pi_73150688
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:51 schreef Virmes het volgende:
Maar aangezien die concept2's niet haalbaar zijn (en eigenlijk ook kut) heb je ook nog een alternatief nodig.
Mijdt in godsnaam alles wat met magnetische weerstand werkt, dat is sowieso kut. Al die apparaten op luchtweerstand zijn in principe het best, maar niet erg stil.
Je kan eens naar de water rower kijken: http://www.waterrower.nl/, maar ik weet niet hoe stil die is. Sowieso is stil zijn niet het eerste waar men rekening mee houdt met het ontwerp van fitnessapparatuur.
De Waterrower is wel iets stiller, maar maakt ook gewoon geluid - genoeg in ieder geval om tot overlast te zijn voor evt. buren.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73155980
conclusie: thuis roeien op een ergometer is kut.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73158003
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:31 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,

Ik wil aan mijn conditie gaan werken en roeien is leuk

Dus ik zoek een roeitrainer voor thuis zodat ik op de tijden die mij uitkomen kan gaan trainen.

Wat zoek ik in een roeitrainer?

- Weinig geluid dit voor mezelf maar zeker ook voor anderen ivm de tijden waarop zelf tijd heb om te trainen.
- Solide het moet zeker langdurig meegaan.
- Goede zetel en handvatten.
- Als het kan opvouwbaar zodat het onder een bed past.
- Een digitale teller met afstand energieverbruik etc.
- Budget maximaal 500 euro.

Wie heeft de gouden tip
Leuk eisenlijstje, maar het overleeft helaas de eerste ronde niet.

Allereerst: zelfs de niet op luchtweerstand gebaseerde ergometers maken zeer duidelijke geluiden.
Ten tweede: ga eens even rondkijken bij roeiverenigingen. Concept2(C2) is koning omdat het het testapparaat van de bond is. Maar dat terzijde: het "roeit" ook het lekkerst. (ik heb ook water-, magneet- en veerweerstand geprobeerd, dus ik denk het wel te weten)
Opvouwbaar, of eigenlijk uit elkaar te halen zonder tools, is mogelijk bij de C2 vanaf model C; onder het bed past ie denk ik niet, tenzij je een hoogslaper hebt. Misschien dat je zo'n veerweerstand gebaseerd ding wel onder je bed krijt kan, maar die wil je echt van je leven niet hebben.

Kortom: scoor een goede 2e hands Concpet 2 model C of D die het nog redelijk doet. Dat kan nog wel binnen je budget, Anders: spaar door of ga voor een zwaar inferieure roeiervaring.

Of anders als je heeel snel bent: failiessementsverkoop


Wat je ook doet: ga voor luchtweerstand, dat is echt zooo veel beter dan al het andere. Ja het maakt veel geluid, maar dat doet de rest ook in de vorm van gekraak en/of getik.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2009 20:22:14 ]
pi_73531129
En ben je al wat verder? Ik ben wel benieuwd hoe het er voor staat
pi_74809450
UPDATE, UPDATE, UPDATE
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')