abonnement Unibet Coolblue
pi_73067736
Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat stevig op de rem trapt als het om personeelsbeleid gaat.

Ik bouw (bijvoorbeeld) geen ATV dagen op, dus ik maak de volledige 40 uur zonder opbouw van iets extra's.

Nu zijn ze aan het rommelen met functie omschrijvingen. Eerst was de funtie bepaalde op HBO (ik ben ook HBO opgeleid), maar nu is het ineens MBO+.

Mijn vraag is: kan dit zomaar? En kunnen ze hiermee conclusies aan verbinden met betrekking tot loonopbouw?

Als ik nu op MBO+ ipv HBO wordt gezet, zal dat invloed hebben op salarisschalen?

Wij hebben trouwens ook nog geen salarisschalen of salarishuis, dat wordt iedere keer beloofd.......
pi_73068044
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:31 schreef Nemephis het volgende:
1 woord: solliciteren...
Bedankt, maar daar heb ik niks aan.
pi_73068374
De kwalificatie "MBO+" of "HBO" lijkt me geen functie-omschrijving, maar een functievereiste. Met jouw HBO-opleiding op zak voldoe je sowieso aan de functievereisten, wat opleiding betreft. Bij een functie-omschrijving gaat het om een beschrijving van de werkzaamheden die je moet uitvoeren.

Dat ze functievereisten bijstellen naar MBO+ kan er inderdaad op wijzen dat ze minder loonkosten kwijt willen zijn aan die functie. Feitelijk ben je zodadelijk overgekwalificeerd voor je functie.

Val je onder een CAO of niet? Daarin staan ook rechten en plichten die je hebt. Sta je werkelijk op papier voor 40 uur per week en word je ook als zodanig betaald? Staan er afspraken over loonontwikkeling in de CAO (meestal bindend voor de sector) of in je contract? Dan kun je je werkgever gewoon houden aan die afspraken. Zo niet, dan is het gewoon een kwestie van onderhandelen. En wees er dan op voorbereid dat ze mogelijk niet over de brug willen komen, omdat ze denken dat iemand met MBO+ ook die functie aankan.
pi_73068498
Omdat het een nieuw bedrijf is (het is eigenlijk een nieuwe BV in een groot bedrijf) pissen we overal naast de pot.

CAO --> nee
Winstuitkering --> nee
ATV dagen --> nee

Maar goed, dat maakt me niet heel veel uit, want ik heb het ontzettend naar m'n zin en die extra uur die ik maak, compenseer ik op een andere manier.

Maar over het salaris valt weinig te compenseren, dus daarom wil ik gewoon als HBO'er behandeld worden en als HBO'er betaald worden.

Maar het ging er mij dus om: Mag je zomaar dit soort gegevens veranderen?

Want in 2008 was mijn functieomschrijving (werk/denk niveau) nog wel HBO en nu ineens MBO+.
pi_73068901
Verandert je functie (werk) dan ook inhoudelijk? Zo niet, dan heeft het geen impact op jou.

Het enige wat ze doen is dat ze voor nieuwe instroom nu ook MBO kandidaten meenemen voor jouw functie. Kan me overigens best voorstellen dat je dat niet leuk vindt.

Of dat impact heeft op je salaris is maar even afwachten totdat er werklijk iets gaat veranderen.
pi_73069002
Goed opletten. Nieuwe BV wil niet zeggen dat je rechten en arbeidsverleden daarmee opeens weer op 0 staan. Wat zegt de OR van het "moeder"bedrijf ervan?
pi_73069402
Bedankt voor de reacites. Ik ga even met mijn HRM persoon praten over hoe en wat.
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:19:42 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73120206
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef Freak188 het volgende:
Bedankt voor de reacites. Ik ga even met mijn HRM persoon praten over hoe en wat.
Dat zou ik niet doen. Zij vallen namelijk onder jouw leidinggevende. Je kunt beter met iemand van de OR praten. Volgens mij moeten een delta in functieomschrijvingen langs hen
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')