abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_73029317
Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Het Roaccutane topic
Het Roaccutane topic #2
Het Roaccutane topic #3
Het Roaccutane topic #4
Het Roaccutane topic #5
Het Roaccutane topic #6
Het Roaccutane topic #7
Het Roaccutane topic #8
Het Roaccutane topic #9
Het Roaccutane topic #10
Het Roaccutane topic #11
Het Roaccutane topic #12
Het Roaccutane topic #13
Het Roaccutane topic #14
Het Roaccutane topic #15
Het Roaccutane topic #16
Het Roaccutane topic #17
Het Roaccutane topic #18
Het Roaccutane topic #19
Het Roaccutane topic #20
Het Roaccutane topic #21
Het Roaccutane topic #23
Het Roaccutane topic #24
Het Roaccutane topic #25
Het Roaccutane topic #26
Het Roaccutane topic #27
Het Roaccutane topic #28
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:52 schreef jg888 het volgende:

[..]

oke oke dat is echt fijn. Lekker je zit al heel ver over de helft! Ik zit nu net op 5000 mg. Ik weeg ongeveer 68 kg. Maar de dermatoloog zegt dat ik 10 gram dus 10000 mg moet slikken. Dat is dus 147 mg/kg. Maar dan heb ik nog meer kans dat het niet meer terug komt toch! Nu dus op de helft en nog 8 maanden te gaan. Succes missbutterfly en wel op tijd naar het bedje toe he


[ Bericht 39% gewijzigd door Mylene op 28-09-2009 18:42:24 ]
hoi
pi_73029339
Mijn broertje gebruikt nu Roaccutane en zijn acne is binnen een maand al flink aan het verminderen. Wel drinkt hij in combinatie met die medicijnen, wat niet zo slim is.
pi_73032111
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Mijn broertje gebruikt nu Roaccutane en zijn acne is binnen een maand al flink aan het verminderen. Wel drinkt hij in combinatie met die medicijnen, wat niet zo slim is.
TVP

Ik drink af en toe ik wel eens een glaasje en dat kan niet zoveel kwaad hoor, alleen echt flink drinken lijkt mij niet verstandig.
pi_73033019
Tvp.
pi_73035041
Trouwens meer mensen last van een slechter geheugen/concentratie vermogen?

Het lijkt alsof het bij mij slechter is geworden. (Nee ik drink niet, blow niet)
Beeld ik me dit in, of hebben meer mensen hier last van?
pi_73035301
Dat van de concentratie herken ik wel een beetje. Als ik op school zit (wel van 20:30 tot 22:30) merk ik dat ik minder alert ben dan normaal en m'n aandacht er minder goed kan bijhouden. Ik ben ook sneller moe dan voordat ik begon met ROA.
pi_73036728
GVD zit in de 1e week van mijn kuur en krijg er alleen maar ontstekingen bij.. Weten jullie hoe lang zo´n break out kan duren?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73038459
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:50 schreef GeordyPride het volgende:
GVD zit in de 1e week van mijn kuur en krijg er alleen maar ontstekingen bij.. Weten jullie hoe lang zo´n break out kan duren?
Meestal een tot twee weken. Maar denk niet dat het daarna meteen over is. Je zult geregeld nog gewoon 'lichte' breakouts krijgen. Niet opgeven, het wordt vanzelf beter.
pi_73040383
tvp
pi_73041132
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:50 schreef GeordyPride het volgende:
GVD zit in de 1e week van mijn kuur en krijg er alleen maar ontstekingen bij.. Weten jullie hoe lang zo´n break out kan duren?
Bij mijn broertje werd het in het begin heel erg, enorm ontstoken bulten overal die veel pijn deden. Maar dat was binnen twee weken wel over, toen begon de verbetering. Kan per persoon verschillen natuurlijk.
pi_73041427
TerugVindPuist
pi_73043270
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef vdHoek het volgende:
TerugVindPuist
*proest*
pi_73045262
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

*proest*
Hahaha, bij mij zijn ze anders nu zoek hoor

Ik heb ook last van geheugen en concentratie... Volgens mij is dat ook met verhoging vd dosis gekomen. Ik heb het vorige keer nagevraagd, maar ze konden me er niet zo veel op zeggen...
pi_73046029
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Hahaha, bij mij zijn ze anders nu zoek hoor

Ik heb ook last van geheugen en concentratie... Volgens mij is dat ook met verhoging vd dosis gekomen. Ik heb het vorige keer nagevraagd, maar ze konden me er niet zo veel op zeggen...
Zelfde, kan echt niet bij de les blijven en ben verdomde moe na een dagje school.
pi_73046532
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:54 schreef F04 het volgende:
tvp
  woensdag 23 september 2009 @ 19:49:34 #16
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73047711
Misschien is het slikken van Vitamine B complex en eventueel Ginko wat om de concentratie te bevorderen.

Verder TVP
Geef rijst en train je Engels!
pi_73049147
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:49 schreef Onbepaald het volgende:
Misschien is het slikken van Vitamine B complex en eventueel Ginko wat om de concentratie te bevorderen.

Verder TVP
Ah slim, weer een pilletje erbij:-D Vitamine B complex doe ik al, voor mijn gevoel helpt het wel qua energie, die andere kan ik nog proberen... Thanx!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:10 #18
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73049560
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:30 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Ah slim, weer een pilletje erbij:-D Vitamine B complex doe ik al, voor mijn gevoel helpt het wel qua energie, die andere kan ik nog proberen... Thanx!
Andere is vooral te bevordering van concentratie en doorbloeding etc.
Het zal niet echt zoden aan de dijk zetten, maar wellicht nét dat beetje extra.
Geef rijst en train je Engels!
pi_73060434
Hoeveel mg moeten jullie intotaal slikken? En hoeveel wegen jullie? Wat ik van iedereen hoor is die 120mg/kg maar sommige krijgen ook 150mg/kg en ik krijg dus 10000 mg en dat is dus voor mij omdat ik 68kg weeg: 147mg/kg. Maar waarom zoveel als 120mg/kg ook genoeg is? Voor de zekerheid?
hoi
pi_73062148
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:28 schreef jg888 het volgende:
Hoeveel mg moeten jullie intotaal slikken? En hoeveel wegen jullie? Wat ik van iedereen hoor is die 120mg/kg maar sommige krijgen ook 150mg/kg en ik krijg dus 10000 mg en dat is dus voor mij omdat ik 68kg weeg: 147mg/kg. Maar waarom zoveel als 120mg/kg ook genoeg is? Voor de zekerheid?
Laat gaan, kan niets kwaad, alleen maar beter.
pi_73103607
Dag 21.

Mijn huid is op 3 kleine ontstekingen na helemaal glad, ik ben er echt zo blij mee! Verder is mijn huid nog wel steeds ontzettend droog, maar Aquaphor en Cetaphil helpen daar goed tegen. Ook voel ik me nog steeds heel erg moe en heb ik ook nog erg last van mijn onderrug.. maar ja, je moet er wat voor over hebben he.

Over 1,5 week moet ik weer naar de Derm voor controle en ik hoop echt dat mijn dosis dan mag worden verhoogd. Ik heb nu pas 210 mg binnengehad en ik zou volgens de 120 mg/kg berekening, minimaal 7200 mg moeten hebben geslikt aan het einde van mijn kuur, dus ik heb nog een heleboel in te halen.
pi_73104427
Ben nu 6 weken aan een middeltje, en als dat niet werkt ga ik overstappen op Roaccutane.
pi_73104877
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:39 schreef Kwelit het volgende:
Dag 21.

Mijn huid is op 3 kleine ontstekingen na helemaal glad, ik ben er echt zo blij mee! Verder is mijn huid nog wel steeds ontzettend droog, maar Aquaphor en Cetaphil helpen daar goed tegen. Ook voel ik me nog steeds heel erg moe en heb ik ook nog erg last van mijn onderrug.. maar ja, je moet er wat voor over hebben he.

Over 1,5 week moet ik weer naar de Derm voor controle en ik hoop echt dat mijn dosis dan mag worden verhoogd. Ik heb nu pas 210 mg binnengehad en ik zou volgens de 120 mg/kg berekening, minimaal 7200 mg moeten hebben geslikt aan het einde van mijn kuur, dus ik heb nog een heleboel in te halen.
Netjes!! Dan heb je snel resultaat na 3 weken al. Als ik het zo lees zit je nu op 10 mg per dag. 210 mg / 21 dagen. Dat mag best verhoogd worden inderdaad. Suc6
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73106287
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:33 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Netjes!! Dan heb je snel resultaat na 3 weken al. Als ik het zo lees zit je nu op 10 mg per dag. 210 mg / 21 dagen. Dat mag best verhoogd worden inderdaad. Suc6
Klopt, ik slik idd 10 mg per dag. Ik ben ook erg blij en verrast dat het zo goed gaat tot nu toe. Nu maar hopen dat ik geen out-break krijg ofzo, want ik had gelezen dat die kans er altijd in zit. Verder is mijn huid wel glad, maar nog lang niet mooi egaal van kleur hoor . Ik heb overal van die onderhuidse rode puntjes zitten, dus dat moet ook allemaal nog genezen.

Hoe gaat het met jouw huid? Zie je al resultaat ?
pi_73109732
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:32 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Klopt, ik slik idd 10 mg per dag. Ik ben ook erg blij en verrast dat het zo goed gaat tot nu toe. Nu maar hopen dat ik geen out-break krijg ofzo, want ik had gelezen dat die kans er altijd in zit. Verder is mijn huid wel glad, maar nog lang niet mooi egaal van kleur hoor . Ik heb overal van die onderhuidse rode puntjes zitten, dus dat moet ook allemaal nog genezen.

Hoe gaat het met jouw huid? Zie je al resultaat ?
Bij mij is het nu als volgt. Ik slik sinds begin augustus 2*10mg per dag. Paar dagen er tussen vergeten, raak er maar niet aan gewend ze te slikken. Maar iig, na nu dus 7 weken is mijn voorhoofd vrijwel helemaal egaal, ook van kleur. (wel heel erg wit omdat ik erg veel vervelde/schilferde. Iig, dat deel is nu zo dat ik er tevreden mee ben.

Voor de rest zijn mijn "slapen" prima, mijn kaak ook en mijn bovenlip, onderlip en kin ook. Enige waar ik nog wel last van heb zijn dus mijn wangen. Dus van vlak onder mijn ogen tot het midden van mijn wangen, en daar baal ik van. Die zijn ook altijd wat rood van kleur. Plus, mijn linkerwang is een soort van ingedeukt vergeleken met mijn rechterwang. Ook zitten op mijn wangen nog een paar putjes en rode puntjes.

Maar even over die linker wang. Eigenlijk zit die behoorlijk onder de littekens. (sowieso 1 die ik heel mijn leven al met mij meedraag en eigenlijk wel cool vind staan. ) Het zijn behoorlijk vreemde littekens, ik hoop dat wanneer ik met 5 weken weer naar de derma moet hij mij daarmee verder kan helpen!

Editje: Ik ben de afgelopen week HELEMAAL gesloopt. Om 7 uur 's avonds ben ik helemaal kapot. BAH!
pi_73109941
Ik heb, sinds ik aan de ROA zit, het gevoel alsof 8 uur slaap niet meer voldoende is .

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 25-09-2009 20:47:45 ]
pi_73110477
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:33 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb sinds ik aan de ROA zit het gevoel alsof 8 uur slaap niet meer voldoende is .
Ben super moe. Heb net een borrel (jaja met cola voor mij) afgezegd. Geen puf na hele dag werken. En conditie is nu ook nul. Ben echt zo buiten adem...

Vroeg me trouwens ook af hoe het zit als je aan 'De Dosis' zit, bouw je dan af of stopt het dan van (in mijn geval) 60 mg p/d naar 0? Is dat niet schokkend voor je lijf?
pi_73112307
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:32 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Klopt, ik slik idd 10 mg per dag. Ik ben ook erg blij en verrast dat het zo goed gaat tot nu toe. Nu maar hopen dat ik geen out-break krijg ofzo, want ik had gelezen dat die kans er altijd in zit. Verder is mijn huid wel glad, maar nog lang niet mooi egaal van kleur hoor . Ik heb overal van die onderhuidse rode puntjes zitten, dus dat moet ook allemaal nog genezen.

Hoe gaat het met jouw huid? Zie je al resultaat ?
Na 3 weken is de kans op een break out klein als ik de eerdere topics zo lees. Ikzelf zit nog ´maar´ op dag 5 en heb vooral last van ontstekingen op de kin en bovenlip. Alles komt er nu even uit lijkt wel, maar ben blij dat ik eindelijk in het goeie ROA-spoor zit


Oja, voor de mensen die snel moe zijn ´s avonds, probeer een sport-workout op te zetten. Dit hoeft geen commando schema te zijn maar als je fysiek top bent verdraag je het medicijn natuurlijk ook beter mijns inziens.
Zelf doe ik dat door 3-4 keer per week met een vriend de trimbaan op te zoeken. Af en toe ook ´s ochtends voor school, heerlijk! En dit bouwen we dan steeds op na 7 weken door steeds intensiever te trainen.

Greetz, Geordy
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73114256
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:52 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Ben super moe. Heb net een borrel (jaja met cola voor mij) afgezegd. Geen puf na hele dag werken. En conditie is nu ook nul. Ben echt zo buiten adem...

Vroeg me trouwens ook af hoe het zit als je aan 'De Dosis' zit, bouw je dan af of stopt het dan van (in mijn geval) 60 mg p/d naar 0? Is dat niet schokkend voor je lijf?
EHm, voor zover ik weet gewoon van je dosis naar 0. Misschien kun je wel vragen of je mag afbouwen, niet een slecht idee. Want, vooral bij 60mg, naar 0 gaat je huid weer meer vetten aanmaken??? Moet je huid opeens zo erg aanpassen etc.

Nu ga ik slapen want moet er morgen weer op 6 uur uit. Yay
pi_73116969
Als ik die pilletjes slik krijg ik altijd droge handen en lippen
pi_73119411
Net al die formuleren eens doorgelezen. Voor een vrouw is het toch een stuk lastiger om die pil te krijgen. Honderd keer hetzelfde 'gelul' over zwangerschap en zwangerschapstesten. Ze benadrukken dat wel heel erg, alsof een 17 jarige regelmatig zwanger raakt en het kind houdt ook. Ik snap het wel natuurlijk, maar ik ben nog niet eens seksueel actief...maar dat maakt blijkbaar niets uit. Kun je niet bewijzen hè.
pi_73119428
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:40 schreef Yannick567 het volgende:
Als ik die pilletjes slik krijg ik altijd droge handen en lippen
Is een verschijnsel.
Mijn broertje's lippen zijn op dit moment echt een ramp. Helemaal kapot en het doet ontzettend pijn. Ik weet niet of ik daar nou wel zo'n zin in heb. Hopelijk werkt dit middeltje gewoon en hoef ik niet aan de Roa..
pi_73119644
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Net al die formuleren eens doorgelezen. Voor een vrouw is het toch een stuk lastiger om die pil te krijgen. Honderd keer hetzelfde 'gelul' over zwangerschap en zwangerschapstesten. Ze benadrukken dat wel heel erg, alsof een 17 jarige regelmatig zwanger raakt en het kind houdt ook. Ik snap het wel natuurlijk, maar ik ben nog niet eens seksueel actief...maar dat maakt blijkbaar niets uit. Kun je niet bewijzen hè.
Nou ja, dit is in ieder geval een reëel bijverschijnsel. Wat zeer overdreven wordt is zelfmoordneigingen als bijwerking, vooral in de USA zijn ze er gek op. Kennelijk had een zoon van een hoge pief (Bart Stupak) in de USA zichzelf naar Hades gestuurd en hierdoor heeft Stupak een soort van kruistocht gevoerd tegen Roaccutane. Met een nutteloze "accutane = depression/suicide" hype als gevolg.
pi_73120697
Hebben jullie ook last van afschilfering van de huid? en wat is daar tegen te doen? Ik snap dat daar een vochtinbrengende creme voor te gebruiken is maar zorgt dat niet weer voor meer vettigheid?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73127383
Hier gaat het nog prima qua bijwerkingen. Zit wel nog steeds op 20mg per dag, opbouwen durf ik nog even niet omdat ik volgende week belangrijke afspraken heb en niet wil dat ik daar met een gezicht vol rode, droge vlekken zit. Ghehehe

Qua bijwerkingen nu enkel wat drogere lippen maar dat is goed op te lossen met Blistex (dat ronde potje, geweldig spul ) en een paar schralere stukjes in mijn gezicht, en dat is het. Geen spierpijn, geen problemen met sporten (ik loop 3x per week een uur hard en fitness 3x per week 1.5 uur)...hopelijk blijft het zo, maar ik ben pas 2 weken bezig natuurlijk en moet nog opbouwen
pi_73174391
Ik zit nu op dag 21.

Rond de 2e week was ik zeer positief. Bijna geen puistjes meer, geen trekkerig gevoel en de bijwerkingen vielen mee. Nu echter gaat het een stuk minder. Ik ben vergeetachtig en heb concentratieproblemen, moet 10 uur slapen en aan mijn rechterkant is er opeens weer een breakout. Ook valt me op dat ik opeens zeer snel onderhuidse bobbels krijg in plaats van gewoon een puistje. Is dit normaal? Ik dacht dat ik de IB al had gehad en nu heb ik het opeens weer.. Linkerkant is gelukkig vrijwel schoon.
pi_73181151
Ik begin nu aan week 8. Huid is overal nagenoeg glad, maar er zijn helaas wel nog wat littekentjes te zien.
Naast de vermoeidheid heb ik ook last van m'n rug, zeker als ik gewerkt heb.
pi_73184727
Helemaal top, dat er weer een Roaccutane topic is geopend. Geweldig dat mensen ervaringen delen. Dat heb je gewoon nodig met zo'n ongelooflijk probleem wat impact heeft op je leven. Ik moet/wil beginnen, maar zoek eerst info.
Dit zijn geweldige websites: www.roaccutanekuur.nl (staan veel middeltjes op die bijwerkingen zoals droogte verzachten).
Roaccutane is ook online verkrijgbaar, niet verstandig, maar als je geen uitweg meer hebt en artsen doen moeilijk... : www.dokteronline.nl
Ik zou ook altijd het originele middel van Roche gebruiken en geen alternatieven van apotheken omdat ze dan goedkoper uit zijn: www.roche.nl
Weet niet of alle sites nog werken of okay zijn, is alweer een tijdje geleden dat ik ze heb bezocht.
pi_73184847
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:22 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik begin nu aan week 8. Huid is overal nagenoeg glad, maar er zijn helaas wel nog wat littekentjes te zien.
Naast de vermoeidheid heb ik ook last van m'n rug, zeker als ik gewerkt heb.
Littekentjes of vlekjes? Dat laatste is niet zo erg, trekt wel weg.
pi_73186442
Dag 8. Naar school gaan is geen pretje, zit je dan met je uitbraak en schilferige huid. Vooral als je intensief samen moet werken aan een project. Maarja, het doel heiligt de middelen hé. Ben echt de dagen af aan het tellen naar het moment dat de ROA echt zijn werk gaat doen. OEhhh stond ik maar vooraan in de rij toen moeder natuur het geduld uit aan het delen was

Was hier al best lang aan het meelezen en dacht van die bijwerkingen altijd van het zal allemaal wel meevallen ze zwetse maar wat, maar poehh, niks blijkt minder waar.

FF doorbijten, allen suc6
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73186846
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is een verschijnsel.
Mijn broertje's lippen zijn op dit moment echt een ramp. Helemaal kapot en het doet ontzettend pijn. Ik weet niet of ik daar nou wel zo'n zin in heb. Hopelijk werkt dit middeltje gewoon en hoef ik niet aan de Roa..
Dermaphor/die kleine blikjes (weet niet meer hoe het heet) werken enorm goed.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_73187234
-edit: OP toegevoegd
pi_73191156
Nou, kleine update.

Wauw met de week wordt m'n huid mooier! Ik ben zo blij.
Een puistje vanochtend bij m'n kaak, uitgedrukt en toch is toch nog aardig rood geworden maar ik ben er juist blij mee dat hij er uit is. (Het was een zo'n bobbel die er al maanden zat) . De rest van m'n gezicht voelt zo glad en beter dan 2 weken geleden! Wangen zijn ook helemaal schoon. =D
Op m'n kaak nog wat onderhuidse bobbels maar that's it.

Oohja en een veel blekere huid. Ik heb sowieso een lichte huidskleur maar het is nu nog lichter.

Bijwerkingen:
- Ergg droge lippen maar Aquaphor werkt erg goed. (Aanrader)
- Droge huid, steeds meer/vaker eczeem als ik niet insmeer. Als ik insmeer met Vaseline cacao ofzo gaat het weer prima. (Op aanraden van de dermatoloog)
- Schilferende huid naast m'n mond
- Vandaag verspringen met gym, nou m'n rug werkte ff niet meer mee. Dus dat werd hem niet.
60 Meter sprint ging verder wel prima.
- Veel sneller moe. (Grootendeels te verhelpen door vroeg naar bed te gaan)
- Vorige week ruzie met m'n beste vriendin zeg maar, tering wat voelde ik me daar verschrikkelijk klote over, echt HEEL lang. Terwijl het niet eens zo heel belangrijk was. Denk toch dat de roa hier iets mee te maken heeft, dat ik emotioneler reageer op dat soort dingen.


Vorige week zondag via Roaccutanekuur.nl 2 tubetjes aquaphor besteld, had ze woensdag of donderdag (can't remember) in huis. Geweldige service en geweldig spul voor je lippen. Kan het aan iedereen aanraden.
pi_73191390
quote:
Vorige week zondag via Roaccutanekuur.nl 2 tubetjes aquaphor besteld, had ze woensdag of donderdag (can't remember) in huis. Geweldige service en geweldig spul voor je lippen. Kan het aan iedereen aanraden.
Dat is idd fijn spul. Houdt je lippen ook echt lang soepel. Erg herkenbaar die bijwerkingen ook, alleen die laatste wat je vertelt ken je daar die vriendin niet even van op de hoogte stellen dat je wat vinnig kunt zijn met dit medicijn. Want mijn god, het medicijn zelf is al agressief tering.

Hoe lang ben je eigenlijk bezig?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73197888
Die OP mag ook wel eens herschreven worden, ik zal me er eens aan wagen wanneer ik wat meer tijd heb.
pi_73200436
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:16 schreef GeordyPride het volgende:
Dag 8. Naar school gaan is geen pretje, zit je dan met je uitbraak en schilferige huid. Vooral als je intensief samen moet werken aan een project. Maarja, het doel heiligt de middelen hé. Ben echt de dagen af aan het tellen naar het moment dat de ROA echt zijn werk gaat doen. OEhhh stond ik maar vooraan in de rij toen moeder natuur het geduld uit aan het delen was

Was hier al best lang aan het meelezen en dacht van die bijwerkingen altijd van het zal allemaal wel meevallen ze zwetse maar wat, maar poehh, niks blijkt minder waar.

FF doorbijten, allen suc6
Succes! Dat is idd even naar! Het is al zo wennen aan die andere bijwerkingen, ik was er in het begin best beroerd van! Dan zie je ook nog even geen resultaat, echt een kwestie van doorzetten. Het komt vast goed!! Over een tijdje ga je vast verandering zien (dat hoor ik meestal) Hier krijg ik inmiddels zelfs allemaal complimentjes! Fijn! Het is echt zoveel verbeterd!! Volgens mij wen je (of je lijf went aan die stof) ook aan bijwerkingen, ik zit nu bijna probleemloos (op enorme futloosheid en wat droge lippen na) aan de 60 mg! Dat hoeft natuurlijk niet perse, maar als de breakout weggaat en je een beetje went, is het een stuk dragelijker. Hou het doel in de gaten!

Persoonlijk denk ik verder wel dat roa je humeur kan beinvloeden (ieder lijf reageert anders op medicijnen). Ik heb daar wel een tijdje last van gehad. Sowieso een stuk futlozer (nu ik het schrijf is het alweer laat, morgen mag ik uitslapen ) wat humeur niet ten goede komt. Ben ook wat vlakker, meer depri en emotioneler geweest (fases). Vooral bij verhoging van dosis. Nu meer gewend. Ben sowieso wel benieuwd hoe het voelt om medicijnloos te zijn (ook qua humeur enz). Ben nu officieel een jaar (bijna, paar pauzes) continu aan de medicatie, voor roa constant die smerige antibiotica, wat bij mij ook echt niet lekker viel. Ik was daar constant ziek van (anders dan nu, maar ook niet prettig en dat hielp niet eens). Morgen derm, ben benieuwd hoe lang ik nog moet slikken!
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:51:54 #47
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73202277
Eigenlijk he is acne echt een fucking marteling! Je weet niet wanneer (en of) het over gaat. Iedere dag is opnieuw weer een verassing wat de oogst is. Waarom bestaat het? Is het evolutonair gezien nuttig?

Bah, en dan mensen die zeggen: 'Goh, het valt toch wel mee'. Nee!

(Klopt)

Dit is eigenlijk wel klb-waardig materiaal. Sorry!
Geef rijst en train je Engels!
pi_73202589
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:27 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Dat is idd fijn spul. Houdt je lippen ook echt lang soepel. Erg herkenbaar die bijwerkingen ook, alleen die laatste wat je vertelt ken je daar die vriendin niet even van op de hoogte stellen dat je wat vinnig kunt zijn met dit medicijn. Want mijn god, het medicijn zelf is al agressief tering.

Hoe lang ben je eigenlijk bezig?
Ik ben sinds 21 april bezig.
Eerst heb ik 5 weken 20 MG/dag geslikt Daarna 2 maanden 30 MG/dag. Daarna 1 maand 40 MG/dag
En nu 3 weken 70 MG/Dag. Ik merkte pas echt verbetering na de 3e week op 40 MG/dag. Daarvoor waren het echt ups en downs.

Tot en met 40 MG/dag weinig bijwerkingen behalve droge huid/droge lippen.

Ja ik weet het 70 MG/dag is erg veel, maar ik wilde het zelf. De outbreak die ik had verwacht na 40 MG/dag bleef uit, ik had vrijwel geen bijwerkingen dus ik wilde graag een hogere dosis dat er toch zoveel mogelijk onderhuidse 'bobbels' uitgaan en dat m'n acné zolang mogelijk wegblijft. (Er van uitgaande dat het toch wel een keer terug komt). Ik heb ook een erg goede dermatoloog (Mauritiskliniek Den haag) hij neemt je serieus, ik mocht een hogere dosis nemen, en kijken hoe het ging qua bijwerkingen en als het te erg werd kon ik gewoon terug naar 40 of 50 MG dag.

Ik heb nog geen echte outbreak gehad met de 70 MG/dag. Maar het gaat gewoon echt steeds beter, ik ben nu echt blij met m'n huid.

Verder ben ik 15 jaar, 60 KG en 1.80 lang. Ik heb een milde resistente vorm van acné. Geen witte koppen ofzo maar eerst mee-eters/onderhuidse bobbels en soms eens een puist. (JÁ ik heb het veel minder erg dan andere mensen en ja ik slik daarvoor ook een verschrikkelijk hoge dosering) Maar ik ben het zo verschrikkelijk zat. Ik zal vanmiddag wel ff een foto plaatsen!
pi_73202598
Deze dus ook verwijderen. Sorry
pi_73202606
Kan iemand deze alsjeblieft verwijderen. Ik zat een beetje te kloten met de quote knop. Die hier boven dus ook. Sorry
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')