abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 oktober 2009 @ 22:02:33 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73374397
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:06 schreef daReaper het volgende:
als ik nou deze html heb:
[ code verwijderd ]

Hoe zorg ik er dan voor dat de tekst netjes naast de radiobutton komt te staan? In FF krijg ik het wel voor elkaar, maar IE wil absoluut niet wat ik wil.

ongeveer zo dus:

o Dit is de tekst die over
   meerdere regels doorloopt
   maar op alle regels is
   geïndent.
table?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 oktober 2009 @ 22:08:24 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73374790
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:05 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Je verwart nu semantiek met de standaard rendering van browsers, terwijl ze niets met elkaar te maken hebben.
Nee ik zet mijn vraagtekens bij het indelen van een rij als lijst. Ik zou het dan nog eerder onder tabulaire data scharen (tab delimited).

Verder weet ik dat je uren slap kan lullen of het nu tussen <ul> tags moet met een berg CSS of gewoon een rijtje hrefs achter elkaar kan zetten waarbij het uiteindelijk voor de functionaliteit geen ruk uitmaakt.

Zolang ik een website heb die perfect rendert in IE7,8 firefox 3, safari 4, chrome en Opera 10 op 3 verschillende OS' EN goed geindexeerd wordt door google zal semantiek me voor dat rijtje links aan mijn reet roesten eigenlijk. Semantiek is mooi, maar laten we in godsnaam niet doorslaan en als we twee linkjes naast elkaar hebben dit gaan betitelen als 'lijst'. Kom op zeg.
pi_73377455
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:06 schreef daReaper het volgende:
als ik nou deze html heb:
[ code verwijderd ]

Hoe zorg ik er dan voor dat de tekst netjes naast de radiobutton komt te staan? In FF krijg ik het wel voor elkaar, maar IE wil absoluut niet wat ik wil.

ongeveer zo dus:

o Dit is de tekst die over
   meerdere regels doorloopt
   maar op alle regels is
   geïndent.
Die <p> een breedte meegeven en float:left geven misschien?
pi_73378243
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee ik zet mijn vraagtekens bij het indelen van een rij als lijst. Ik zou het dan nog eerder onder tabulaire data scharen (tab delimited).
Ik heb een zodanige afkeer van tabellen dat ik die dingen alleen gebruik als er geen andere oplossing is. Je kunt erover discussieren of het een lijst moet zijn, maar een tabel is wmb geen optie. Een tabel is niet fatsoenlijk te stylen. Of iig, ik heb er altijd ruzie mee. En ik durf te stellen dat ik wel enige CSS-kennis heb.
quote:
Verder weet ik dat je uren slap kan lullen of het nu tussen <ul> tags moet met een berg CSS of gewoon een rijtje hrefs achter elkaar kan zetten waarbij het uiteindelijk voor de functionaliteit geen ruk uitmaakt.
Het ligt natuurlijk ook aan het ontwerp of je wegkomt met een rijtje <a>'s achter elkaar.
quote:
Zolang ik een website heb die perfect rendert in IE7,8 firefox 3, safari 4, chrome en Opera 10 op 3 verschillende OS' EN goed geindexeerd wordt door google zal semantiek me voor dat rijtje links aan mijn reet roesten eigenlijk. Semantiek is mooi, maar laten we in godsnaam niet doorslaan en als we twee linkjes naast elkaar hebben dit gaan betitelen als 'lijst'. Kom op zeg.
Goed renderen en goed geindexeerd worden is idd ook belangrijk. Belangrijker dan de vraag of je twee linkjes wel of niet als lijst moet zien.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 09:03:48 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73383613
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:09 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb een zodanige afkeer van tabellen dat ik die dingen alleen gebruik als er geen andere oplossing is. Je kunt erover discussieren of het een lijst moet zijn, maar een tabel is wmb geen optie. Een tabel is niet fatsoenlijk te stylen. Of iig, ik heb er altijd ruzie mee. En ik durf te stellen dat ik wel enige CSS-kennis heb.
In een semantische discussie is dat geen argument natuurlijk
quote:
Het ligt natuurlijk ook aan het ontwerp of je wegkomt met een rijtje <a>'s achter elkaar.
Uiteraard, als je echt 'knoppen' wil is het sowieso al handiger om een stijlbaar element te pakken.
quote:
Goed renderen en goed geindexeerd worden is idd ook belangrijk. Belangrijker dan de vraag of je twee linkjes wel of niet als lijst moet zien.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Ik denk dat er de laatste jaren iets te strak gepredikt wordt met betrekking tot de 'tabellen zijn evil', 'STANDAARDEN VERDOMME!!!!' en 'Semantiek is King' discussies. Als jij met een simpel tabelletje crossbrowser precies dat kan doen wat je nodig hebt op jouw website moet je dat niet willen omzetten naar een ander, wellicht semantisch iets correcter, methode die bv weer meer styling nodig heeft.

Dus ja, probeer headers tussen de tags te zetten die ervoor bedoeld zijn, en vermijd tabellen voor opmaak en zet een doctype in je documenten. Maar verlies vooral niet uit het oog dat een website goed moet renderen voor een zo'n groot mogelijk publiek.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:25:32 #56
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_73384973
achhhh

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirel op 05-10-2009 10:40:24 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_73386515
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:

Als jij met een simpel tabelletje crossbrowser precies dat kan doen wat je nodig hebt op jouw website moet je dat niet willen omzetten naar een ander, wellicht semantisch iets correcter, methode die bv weer meer styling nodig heeft.
pi_73387250
Iemand enig idee hoe ik dit voor alle browsers (IE<6 hoeft niet) voor elkaar krijg? (zonder quirksmode)

  maandag 5 oktober 2009 @ 12:00:12 #59
230788 n8n
Pragmatisch
pi_73387280
CSS
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_73387350
Ja dat was wel de bedoeling maar hoe?
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:16:26 #61
230788 n8n
Pragmatisch
pi_73387676
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:02 schreef woopehh het volgende:
Ja dat was wel de bedoeling maar hoe?
Wil het graag voor je uitvogelen, het lukt me nu alleen (niet meer) uit mn hoofd en ik zit op een openbare, alleen van een browser voorziene, computer.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 12:29:28 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 12:29:51 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73388001
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:58 schreef woopehh het volgende:
Iemand enig idee hoe ik dit voor alle browsers (IE<6 hoeft niet) voor elkaar krijg? (zonder quirksmode)

[ afbeelding ]
met flow elementen.

Dus een relatief gepositioneerd header element met een vaste hoogte
dan 2 div's met left flow (of de linker flow:left; en de rechter flow:right;) en een overflow op de linker layer.
Dan een relatief gepositioneerde footer (vergeet de clear:both niet in de CSS)
pi_73388085
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

met flow elementen.

Dus een relatief gepositioneerd header element met een vaste hoogte
dan 2 div's met left flow (of de linker flow:left; en de rechter flow:right;) en een overflow op de linker layer.
Dan een relatief gepositioneerde footer (vergeet de clear:both niet in de CSS)
Flow elementen??

Oja nog vergeten.. het totaal moet dus 100% height zijn..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 12:36:19 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73388129
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:33 schreef woopehh het volgende:

[..]

Flow elementen??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.left{
   flow:left;
   height:500px;
   width:25%;
}

.right{
   flow:left;
   height:500px;
   overflow:auto;
}
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 12:37:06 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73388155
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:33 schreef woopehh het volgende:
Oja nog vergeten.. het totaal moet dus 100% height zijn..
Ah, DAT vertelde je er niet bij. 100% height van het canvas ga je niet redden zonder nasty hacks of met.... tabellen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 12:43:47 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73388409
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, DAT vertelde je er niet bij. 100% height van het canvas ga je niet redden zonder nasty hacks of met.... tabellen.
Ja, vrij essentieel inderdaad en bedacht me iets te laat dat dat niet echt duidelijk werd in de tekening.

Bedoel je niet float ipv flow trouwens?
pi_73388532
Denk 't ook , flow bestaat niet
pi_73388568
Weet er iemand trouwens wel een manier om het zonder quirksmode aan te zetten voor elkaar te krijgen? Liever wat hackjes dan dat of tabellen/frames :p
pi_73395332
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat?
Dat iedereen vooral een eigen mening moet hebben, maar die instelling is tegenwoordig toch echt niet meer overeind te houden in de beroepspraktijk (ja, ik weet het, dit is een hobbyforum).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 19:11:39 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73400018
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:47 schreef woopehh het volgende:

[..]

Ja, vrij essentieel inderdaad en bedacht me iets te laat dat dat niet echt duidelijk werd in de tekening.

Bedoel je niet float ipv flow trouwens?
Ja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 19:12:29 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73400044
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:49 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat iedereen vooral een eigen mening moet hebben, maar die instelling is tegenwoordig toch echt niet meer overeind te houden in de beroepspraktijk (ja, ik weet het, dit is een hobbyforum).
Dus je denkt dat de gemiddelde commerciele ontwikkelaar voor 5 linkjes liever een stuk css ontwikkeld dan gewoon 5 linkjes achter elkaar zet als er geen 'knop' idee noodzakelijk is? Ik denk van niet en ik geef 'm groot gelijk.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:15:44 #74
230788 n8n
Pragmatisch
pi_73400205
Gelukkig zijn er specifieke navigatie-elementen in HTML5
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_73400956
Voordat HTML 5 overal ondersteund wordt zijn we wel weer een tijdje verder..
Al werk ik nu ook niet in HTML 4 maar in XHTML 1 dus waarschijnlijk ga ik eerder over op XHTML 2.

Ik persoonlijk ben gewoon iemand die er van houdt net werk af te leveren, dus ik werk graag semantisch en met Doctype Strict en alles ook valid. Maar goed, ik ben hiervoor opgeleid, heb hier plezier in en mijn werkgever hecht hier ook erg veel waarde aan.
Moet zeggen dat als bijv front enden je beroep is, dat dit toch echt wel aspecten zijn die een hedendaagse werkgever van je verwacht hoor. Je zal er raar van opkijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')