abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72958748
Goedenmorgen,

Ik vroeg me af of er nog beleggings(fondsen) bestaan voor jongeren (onder de 18-jaar). Ik wil dit namelijk wel eens proberen. Vroeger bestond er nog een initiatief van Rabobank en Robeco, maar dat is ook opgeheven.

Weet iemand nog iets leuks?
Bedankt!
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_72958842
Als ik iets leuks weet beleg ik er zelf wel in...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72958922
beleggen is toch niet leeftijdsgebonden?
pi_72959006
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:33 schreef Babblefish het volgende:
Goedenmorgen,

Ik vroeg me af of er nog beleggings(fondsen) bestaan voor jongeren (onder de 18-jaar). Ik wil dit namelijk wel eens proberen. Vroeger bestond er nog een initiatief van Rabobank en Robeco, maar dat is ook opgeheven.

Weet iemand nog iets leuks?
Bedankt!
Waarom laat je je vader of moeder geen rekening openen bij Binck of Alex? Da's het enige wat zij hoeven te doen, daarna kun jij aan de slag.
pi_72959088
Vroeger had de postbank het easyblue fonds. In dat fonds zaten dan alleen aandelen van jongeren merken zoals cocacola andere hippe dingen. Het voor/nadeel was echter dat dit fonds een nogal laag risicoprofiel had en de waarde min of meer gelijk bleef. Had het uiteindelijk beter gewoon op een spaarrekening kunnen zetten

Maargoed, als je echt wil beleggen is het leuker om een beleggingsrekening te openen en zelf een beetje met kleine bedragen aan de gang te gaan.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_72959510
Beleggen voor jongeren met dat easyblue fonds vol stoere bedrijven, was natuurlijk ordinaire marketing meuk. Trapt toch niemand in? Verder zal je om te beleggen eerst iets van een startkapitaal moeten hebben, en dat heb je ... niet!
pi_72959773
waarom open je geen ABN AMRO AEX rekening, gegarandeerde inleg en profiteren tot 7% van koersstijgingen. kan uiteraard ook 0% zijn na een half jaar!
pi_72986379
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:13 schreef Max_Aue het volgende:
Beleggen voor jongeren met dat easyblue fonds vol stoere bedrijven, was natuurlijk ordinaire marketing meuk. Trapt toch niemand in? Verder zal je om te beleggen eerst iets van een startkapitaal moeten hebben, en dat heb je ... niet!
Wat een onzin. Alsof je direct gaat beleggen om op termijn duizenden euro's winst te boeken. Beleggen deed ik op die leeftijd ook, gewoon voor de fun, op pa zijn naam, met een laag bedrag.
Oh really?
pi_72988997
Als je veel geld wil verdienen met beleggen moet je beginnen met een groot bedrag.
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:08:24 #10
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_72992845
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:09 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof je direct gaat beleggen om op termijn duizenden euro's winst te boeken. Beleggen deed ik op die leeftijd ook, gewoon voor de fun, op pa zijn naam, met een laag bedrag.
Mooi man. Een kwart van je geld kwijt zijn aan transactiekosten - maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Even serieus - zonder een beetje significant bedrag heeft beleggen echt geen zin omdat je grote rendementen zal moeten maken om überhaupt quitte te spelen.
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:36 schreef Spatzmann het volgende:
En natuurlijk in markten die het zelfs in crisistijd redelijk doen, zoals de amerikaansewapenindustrie. Zoals ik al zei tegen m'n pensioenadviseur. Een goed pensioen is het wel waard om een aantal kleine afrikaanse kindertjes zonder handjes en voetjes te laten leven door niet ontplofte clustermunitie
Welke aandelen uit de defensie industrie zou je aanraden dan tijdens de crisis? Het laatste crisisjaar blijft deze sector juist achter bij de algehele marktontwikkeling. Dat is mijn indruk tenminste, maar misschien kunnen jij en je pensioenadviseur hier wat helderheid in scheppen?

[ Bericht 38% gewijzigd door macondo op 22-09-2009 10:31:59 ]
Overal verstand van.
pi_73014154
Lockheed, Thales en nog van dat soort toppers! :S
pi_73018953
Ik ben 16 en heb op mijn 15e gewoon een beleggingsrekening aangemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')