index       relaties & psychologie      psychologie & psychiatrie
PI Opeens heb je het weer terug: paniekaanvallen.
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Topicgallery™ :
EggsTC
Atheist
dinsdag 3 november 2009 @ 20:42 (#126) 

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik slik al een week of 8 oxazepam. Wat zijn de verschijnselen dan als je lichaam aangeeft een nieuwe dosis nogig te hebben?
Je ongemakkelijk voelen zonder die zooi. Zweten, graag weer zo'n ding innemen. Slik je het elke dag?

Wanneer 2 mensen het eens zijn is er 1 overbodig.

scanman1
dinsdag 3 november 2009 @ 20:46 (#127) 

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:42 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je ongemakkelijk voelen zonder die zooi. Zweten, graag weer zo'n ding innemen. Slik je het elke dag?
3x per dag een halve (25mg per keer dus).

My soul is painted like the wings of butterflies

EggsTC
Atheist
dinsdag 3 november 2009 @ 20:58 (#128) 

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:46 schreef scanman1 het volgende:

[..]

3x per dag een halve (25mg per keer dus).
k, dus je hebt de 50variant.. die zijn best zwaar. Als je het een week niet gebruikt, kan je dat? Probeer maar ns voor de gein als je niet teveel last hebt van je paniek natuurlijk.

scanman1
dinsdag 3 november 2009 @ 21:49 (#129) 

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

k, dus je hebt de 50variant.. die zijn best zwaar. Als je het een week niet gebruikt, kan je dat? Probeer maar ns voor de gein als je niet teveel last hebt van je paniek natuurlijk.
Zodra ik 1x oversla gaat het al mis. Ik moet overstappen op andere medicijnen, maar er is zo'n lange wachtlijst voordat ik bij iemand terecht kan. Er staat nu eindelijk een afspraak op het eind van deze maand.

capricia
[ Moderator ] dinsdag 3 november 2009 @ 21:57 (#130) 

quote:
Op dinsdag 3 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik slik al een week of 8 oxazepam. Wat zijn de verschijnselen dan als je lichaam aangeeft een nieuwe dosis nogig te hebben?
Oxazepam?
Een tip: Ga aub snel terug naar je huisarts en vraag normale AD's. Oxazepam is fucking verslavend.

Lees dit topic maar eens.
Je eigen doktor maakt je verslaafd, weg eigen bedrijf en HBO

EggsTC
Atheist
woensdag 4 november 2009 @ 00:19 (#131) 

Je mag het inderdaad maar enkele maanden gebruiken, dus ik zou je huisarts maar ns vragen wat nu verder, scanman1.

belendel
woensdag 4 november 2009 @ 00:39 (#132) 
Ben het zeker met eggs eens. Mediteren kan zeer hulpzaam zijn! Het helpt gewoon enorm om met bepaalde situaties rustig om te gaan.

En je kan het altijd proberen. Als je geen verbetering merkt dan stop je toch

Ernemmertje
donderdag 5 november 2009 @ 17:15 (#133) 

quote:
Op maandag 2 november 2009 22:11 schreef capricia het volgende:

[..]

De anti-depressive werking van paroxetine werkt meestal pas na een week of 6. De vervelende bijverschijnselen echter wel meteen...
Apart dat jij het zo snel merkte dan.

BTW: Paroxetine is niet verslavend.
Of bedoel je misschien oxazepam?
Paroxetine was het. Ik merkte dat het na een week stuk minder werd met paniekaanvallen en ook sliep ik als een roos terwijl ik nooit in slaap kon vallen zo makkelijk. Mja wel vreemd dat het snel werkte bij mij. Ik denk dat het bij iedere persoon verschilt.

Mja dat het niet verslavend is paroxetine weet ik niet hoor, ik hoorde wel van mensen dat het verlavend kan werken. al die anti-depressia.. ik merkte het ook toen ik stopte.. het was echt fijn spul .

if you're happy and you know it clap your hands *clapclap* if you're happy and you know it clap your hands *clapclap* if you're happy and you know it and you really wanna show it if you're happy and you know it clap your hands *clapclap*

Re
Kiss & Swallow
[ Moderator ] donderdag 5 november 2009 @ 18:57 (#134) 

als het goed is is het natuurlijk ook een andere dosis voor angstaanvallen is de dosis hoger dan gebruikt voor depressie

de R&P PM box voor al uw vragen en opmerkingen
Op de foto?
vind hier je drogredenatie

capricia
[ Moderator ] donderdag 5 november 2009 @ 23:02 (#135) 

quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:57 schreef Re het volgende:
als het goed is is het natuurlijk ook een andere dosis voor angstaanvallen is de dosis hoger dan gebruikt voor depressie
Ja, dat is wel zo.
Voor depressie is de dosis, geloof ik, wat hoger dan voor angst-aanvallen.
Ik weet wel dat paraxotine zeker de eerste 6 weken nogal negatieve bijwerkingen kan hebben. Mocht je bijv. opeens vaker aan zelfmoord denken enzo, dan moet ze direct langs je huisarts gaan. Want het is niet zo dat je dat zelf wil, maar het kan een bijwerking van de paroxetine zijn. Daar moet je gewoon goed op opletten bij jezelf. Volgens mij staat dat ook in de bijsluiter.

static
03.09.2006 - 11:35
[ Moderator / Peetvader ] vrijdag 6 november 2009 @ 03:15 (#136) 

Was twee weken geleden naar Shenzhen in mainland China, ook over een paar gigantische bruggen. Geen centje pijn.

Dit gaat mijn probleem worden: Hong Kong - the amazing melting pot.

We zitten op de 18e, 19e, 20e en 28e verdieping met alleen maar glas om ons heen. Ben er al een paar keer geweest afgelopen week, ging redelijk goed omdat in veel conference rooms blinds hangen, maar je kunt er toch doorheen zien. Wat op zich heeft geleid tot diverse lichte paniekaanvallen wat helemaal niet prettig is als je tweemaal per week aan de CTO moet presenteren.. Ja, ik heb extreme hoogtevrees. Alleen in gebouwen, achtbanen & vliegtuigen 0,0 problemen.

Geen koffie drinken is volgens mij een goede tip, drink nu alleen maar water en tijdens lunch een kopje koffie, lijkt echt te helpen.

Amsterdam, London, Port of Spain, Frankfurt, Lagos, Paris, Cairo, Dubai, Port-au-Prince, Reading, Hong Kong and counting...
面是別人給的

scanman1
vrijdag 6 november 2009 @ 03:38 (#137) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:15 schreef static het volgende:
Geen koffie drinken is volgens mij een goede tip, drink nu alleen maar water en tijdens lunch een kopje koffie, lijkt echt te helpen.
Mensen met angststoornissen moeten als eerste stoppen met cafeine en te veel alcohol inderdaad. Dus geen gewone koffie meer!

static
[ Moderator / Peetvader ] vrijdag 6 november 2009 @ 03:55 (#138) 

Thee is geen probleem, toch?

Amsterdam, London, Port of Spain, Frankfurt, Lagos, Paris, Cairo, Dubai, Port-au-Prince, Reading, Hong Kong and counting...
面是別人給的

scanman1
vrijdag 6 november 2009 @ 04:13 (#139) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:55 schreef static het volgende:
Thee is geen probleem, toch?
Daar weet ik niet al te veel van, maar er schijnt 'theine' in te zitten. Op een van de vele sites over dit onderwerp las ik: "Maar als je erg gevoelig bent voor cafeïne, is het niet verstandig om voor het slapen gaan een kop koffie of thee te drinken. Dan kan het namelijk gebeuren dat je zo actief bent dat je niet in slaap kunt komen." geen idee of dit correct is, maar thee schijnt dus niet erg veel beter te zijn dan koffie.

static
[ Moderator / Peetvader ] vrijdag 6 november 2009 @ 04:17 (#140) 

Klopt, dat stofje in thee houdt je ook wakker, maar werkt anders dan koffie.

面是別人給的

tong80
Spleenheup
vrijdag 6 november 2009 @ 04:41 (#141) 

Ik wilde posten dat ik moest pissen in één van mijn SC topics.

Maar het is allemaal zo herkenbaar.

Ik doe er niet lacherijk om. Als Static behoefte heeft om er over te praten hoeft ie me alleen maar toe te voegen op mijn MSN.

Nu ben ik slapen maar herken het.

Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld.

Ole
[ Miss SHO ] vrijdag 6 november 2009 @ 12:42 (#142) 

Van thee heb ik nooit zo'n last, koffie daarentegen

static
[ Moderator / Peetvader ] vrijdag 6 november 2009 @ 17:42 (#143) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 04:41 schreef tong80 het volgende:
Ik wilde posten dat ik moest pissen in één van mijn SC topics.

Maar het is allemaal zo herkenbaar.

Ik doe er niet lacherijk om. Als Static behoefte heeft om er over te praten hoeft ie me alleen maar toe te voegen op mijn MSN.

Nu ben ik slapen maar herken het.

Dit is nou het probleem: geen idee of ik je serieus moet nemen. Buiten dat heb ik geen MSN.

面是別人給的

TheVotary
Let's go Apeshit!
vrijdag 6 november 2009 @ 17:49 (#144) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:38 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Mensen met angststoornissen moeten als eerste stoppen met cafeine en te veel alcohol inderdaad. Dus geen gewone koffie meer!
Hoe bedoel je dat 'te veel alcohol'? In de zin van dat mensen met angststoornissen moeten stoppen met te veel drinken omdat ze het gebruiken als een soort zelfmedicatie of zeg je dat alcohol net als koffie een versterkende factor voor paniekaanvallen kan zijn?

Met dat eerste ben ik het eens, maar als je het tweede bedoeld niet. Alcohol is een 'geweldige' manier om paniekaanvallen te bestrijden op de korte termijn. Het is niet voor niks dat alcoholisme zo relatief groot is onder mensen met deze stoornis. Des te meer bier je naar binnen werkt des te moeilijker het wordt om een paniekaanval te krijgen.

Upside down and dizzy does it make me
Upside down and dizzy but okay

Intuit
vrijdag 6 november 2009 @ 20:38 (#145) 
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:49 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat 'te veel alcohol'? In de zin van dat mensen met angststoornissen moeten stoppen met te veel drinken omdat ze het gebruiken als een soort zelfmedicatie of zeg je dat alcohol net als koffie een versterkende factor voor paniekaanvallen kan zijn?

Met dat eerste ben ik het eens, maar als je het tweede bedoeld niet. Alcohol is een 'geweldige' manier om paniekaanvallen te bestrijden op de korte termijn. Het is niet voor niks dat alcoholisme zo relatief groot is onder mensen met deze stoornis. Des te meer bier je naar binnen werkt des te moeilijker het wordt om een paniekaanval te krijgen.
Moah, overdag heb je er dus niks aan, integendeel, dan wordt die angst juist groter door teveel alchohol van de vorige avond.

Lano
V van Vrouw
vrijdag 6 november 2009 @ 21:15 (#146) 

Wat doen jullie precies tegen paniekaanvallen, behalve medicijnen? Iemand die mij meer kan vertellen over die ademhalingstechniek bv??

ฝัน

tong80
Spleenheup
vrijdag 6 november 2009 @ 23:35 (#147) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef static het volgende:

[..]

Dit is nou het probleem: geen idee of ik je serieus moet nemen. Buiten dat heb ik geen MSN.
FOK!ker van de week: tong80

Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld.

sitting_elfling
Milkbreak Man
vrijdag 6 november 2009 @ 23:59 (#148) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:15 schreef Lano het volgende:
Wat doen jullie precies tegen paniekaanvallen, behalve medicijnen? Iemand die mij meer kan vertellen over die ademhalingstechniek bv??
Als ik een paniek/hyperventilatie aanval krijg probeer ik altijd erg diep te ademhalen zodat ik merk dat mn hartslag naar beneden gaat.

Kan me herinneren dat ik eenmaal Diazepam heb voorgeschreven gekregen, dat werkte best goed als medicijn. Alleen ietwat verslavend.

Voor de rest heb ik er nog wel eens last van, vind het gruwelijk irritant. Het komt 'zo maar' naar boven en gebeurt vaak tijdens momenten dat ik even klaar ben met werk of school en dan een aantal dagen eigenlijk niks hoef te doen. Je je zorgen maakt om de gekste dingen en je het niet uit je hoofd kan krijgen. Als dit vaak een lange periode aanhield loste ik dit op door het dagelijkse ritme rigoureus te veranderen.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.

TheVotary
Let's go Apeshit!
zaterdag 7 november 2009 @ 00:53 (#149) 

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:15 schreef Lano het volgende:
Korte termijn:

*Allereerst tegen jezelf zeggen dat het maar een paniekaanval is en het 'gewoon' lichamelijke sensaties zijn die je voelt en dat het weer overgaat en niet iets is om bang van te worden.
*Als je iemand bij je hebt, probeer te praten dat zorgt voor afleiding.
*Koud water (of iets anders kouds) tegen je voorhoofd houden, dit zorgt namelijk voor een lichamelijke reactie als het goed is:je hartslag zou omlaag moeten gaan.
*Focussen op iets anders. Doe bijvoorbeeld iets met tellen. Ga desnoods in een supermarkt (of ergens anders) tellen wie je zou willen doen en wie niet. Of muziek luisteren als je een mp3 speler bij je hebt.

Dit zijn zo even wat dingen die me nu te binnen schieten.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:38 schreef Intuit het volgende:

[..]

Moah, overdag heb je er dus niks aan, integendeel, dan wordt die angst juist groter door teveel alchohol van de vorige avond.
Klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVotary op 07-11-2009 01:01 ]

Upside down and dizzy does it make me
Upside down and dizzy but okay

capricia
[ Moderator ] zaterdag 7 november 2009 @ 02:49 (#150) 

De ellende van zo'n paniekaanval, ook al kun je die via ademhalingstechnieken onder controle krijgen, is dat je lijf zoveel adrealine aanmaakt dat je de rest van de dag opgefokt of doodmoe bent.
En we weten allemaal dat doodmoe zijn weer een attack kan uitlokken.

Persoonlijk vind ik het meest vervelende de angst voor die angst. Ik heb het jaren geleden eens in de auto gehad en sindsdien rijd ik nooit meer helemaal relaxed. Ook na 4 jaar niet, terwijl alles nu normaal is en ik al jaren geen aanvallen meer gehad heb. Outgaan op de snelweg of zo, daar moet ik gewoon niet aan denken, dan nog liever in een groep.

Het komt ook een beetje doordat de aanvallen niet altijd goed te voorspellen zijn. Het heeft niet altijd met stress / angst voor een bepaalde situatie te maken. Het kan ook zomaar komen, is mijn ervaring.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
index       relaties & psychologie       psychologie & psychiatrie
Opeens heb je het weer terug: paniekaanvallen.
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500