abonnement Unibet Coolblue
pi_72866911
afgelopen vrijdagmiddag de 11e bij completer.nl telefonische een PC besteld.
Daar kreeg ik te horen: als u het geld vandaag nog overmaakt, sturen we het maandag op de post.
zo gezegd, zo gedaan, geld overgemaakt, printcreentje gemaakt en naar m'n hotmail gestuurd.
Ik vond het raar dat ik geen bevestiging kreeg via de e-mail, maar was ziek de hele week en wachtte maar af.

nu kom ik op m'n werk vandaag, en lees tot mijn zeer grote schrik dat de zaak falliet is gegaan, en vorderingen bij de curator moeten gedaan worden.

sommige mensen schijnen een e-mail gekregen te hebben, maar ik niet.
quote:
Beste Klant,

Bij deze berichten wij u dat op 15 september 2009 door de rechtbank Rotterdam het faillissement is uitgesproken van Completer BV, gevestigd te Rotterdam aan de Boezemstraat 370. De rechtbank stelde mr F.J. Lewis (Thöenes, Van der Hoeff & Lichtenveldt Advocaten, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam, e-mail: floris.lewis@thladvocaten.nl) aan tot curator, met wiens medeweten en mede namens wie deze email wordt gestuurd.

Geen leveringen meer.
Het faillissement brengt met zich mee dat alle door klanten bestelde producten in beginsel niet, althans niet zonder medewerking van de curator, kunnen worden geleverd. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de curator.

Besteld en nog niet betaald:
Indien u een bestelling heeft gedaan die u zelf zou afhalen of die onder rembours geleverd zou worden, betekent dat gelukkig dat aan uw zijde geen schade is ontstaan. Immers zou betaling dan plaatsvinden bij levering. Voor informatie over levering van deze zaken kunt u contact opnemen met de curator.


Besteld en wel betaald:
Indien u een product besteld heeft dat reeds vooruit betaald is, dient u als volgt te werk te gaan. Uw schade is in feite het vooruit betaalde bedrag. U dient uw vordering aan te melden bij de curator. Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen, gelet op de omvang van het gedupeerde klantenbestand.

Reparaties:
Tenslotte kunnen er nog klanten zijn die een product in reparatie hebben gegeven, al dan niet uit hoofde van garantie. De curator inventariseert deze reparaties. Een aantal zaken bevinden zich onder transporteurs. Enkele van hen zullen zich wellicht beroepen op een retentierecht. U wordt namens de curator verzocht hem schriftelijk (per brief, niet mer email) op de hoogte te stellen indien u goederen in reparatie hebt gegeven die nog niet naar u retour zijn gekomen. De curator zal dan vervolgens inventariseren of ten aanzien van uw goederen een retentierecht wordt geclaimd, zodat hij rechtsreeks met u in contact kan treden.

Gelieve in de correspondentie richting de curator uw adres, email- en telefoongegevens te vermelden.
Nadrukkelijk verzocht de curator ons aan u mede te delen dat de curator op dit moment geen informatie kan geven anders dan hierboven aangegeven. Eerst dient inventarisatie plaats te vinden, alvorens met u in contact kan worden getreden.

Wij beseffen dat de informatie die de curator van u wil hebben ook in onze systemen aanwezig is. Echter, de curator dient vanuit zijn wettelijke taak de informatie van de schuldeisers zelf te ontvangen. Een vordering moet door de schuldeiser zelf bij hem worden ingediend. Hij mag op grond van de wet niet zonder meer uitgaan van de informatie uit onze systemen. Daarom moet hij de bekende schuldeisers aanschrijven met het verzoek hun vordering in te dienen, hetgeen bij deze e-mail namens hem wordt gedaan.

Rest ons u mede te delen dat wij de afloop van onze onderneming betreuren en dat het ons spijt u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,


Completer B.V.
Ik heb dus geen mail, geen niets behalve

- een ordernummer wat ik over de telefoon kreeg
- een printscreen van de betaling

Ik begin aardig te panieken hier, wat kan ik nu doen om zsm m'n geld terug te krijgen? En krijg ik dit zeker weten terug of bestaat er een kans dat ik de lul ben?

help
pi_72866954
De kans is vrij groot dat je de lul bent . Of ze moeten 'm op voorraad hebben (specifiek voor jou gebouwd), maar dan nog gaat ie op de grote hoop en worden de schuldeisers afgewerkt?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:40:58 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_72866969
Klote man

Ik zou de curator bellen ...
Frysk bloed tsjoch op!
pi_72867011
Zoals er ook in dat stukje word vermeld, is de grote omvang van gedupeerden.. ??

Niet huilen, gewoon brief schrijven naar curator en afwachten !!
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:43:34 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72867012
Das kut ja.

Zou even die persoon persoonlijk opzoeken en je poen terughalen.
pi_72867030
De curator bellen inderdaad, maar ik vermoed dat je simpelweg 1 van de schuldeisers zal worden, en er is een bepaalde groep die preferente schuldeisers heten, en die hebben voorrang op de andere eisers. Preferente eisers zijn de werknemers met achterstallig salaris, het UWV en de Belastingdienst. Als die alles hebben zijn jullie als klanten aan de beurt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:49:09 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_72867118
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:55:55 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72867266
Pech hebben, naar de curator je factuur mailen enzo, wie weet zie je nog wat terug.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72867288
Bedrag storneren niet mogelijk?
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_72867343
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef Beul het volgende:
Bedrag storneren niet mogelijk?
kan alleen bij automatische incasso
pi_72867404
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef Beul het volgende:
Bedrag storneren niet mogelijk?
Nee, een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt kun je niet storneren.

En verder idd: werknemers, UWV en belastingdienst gaan als schuldeisers eerst, dan komen nog wat andere en als laatste eventuele consumenten. Weinig kans dus dat je iets terugkrijgt, al moet je wel contact opnemen met de curator om überhaupt iets terug te kunnen krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:05:52 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72867485
Ik heb hetzelfde gehad. Vordering van ~¤800,- gemeld bij de curator, en na drie jaar ¤30,- teruggekregen
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:06:43 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72867512
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef eleusis het volgende:
Pech hebben, naar de curator je factuur mailen enzo, wie weet zie je nog wat terug.
Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:09:19 #14
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72867567
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
Hij heeft toch een bankafschrift / bewijs van overschrijven? Samen met de order voor dat bedrag heeft hij toch best een vordering lijkt mij.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:13:13 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_72867652
Matig zeg, ik heb daar ook wel eens wat besteld, het was een ok zaak.
Stel dat je met creditcard had betaald, kun je het geld dan wel terugvorderen? Ben gewoon benieuwd, ook na het lezen van het topic op Tweakers, want dit zal de komende tijd wel vaker kunnen voorkomen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_72867683
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
pi_72867752
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
Ondernemers zijn over het algemeen tuig, en janken dat ze doen, net boeren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:21:03 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72867840
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:06 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Leer lezen. Hij heeft alleen een ordernummer en ik denk dat hij daardoor zelfs nog minder kans maakt dan iemand met een schriftelijke bevestiging (factuur krijg je pas bij levering).
Leer denken, een ordernummer en een bankafschrift is ook prima. Je bent gewoon schuldeiser.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72867941
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:38 schreef DSGamer het volgende:
Ik begin aardig te panieken hier, wat kan ik nu doen om zsm m'n geld terug te krijgen? En krijg ik dit zeker weten terug of bestaat er een kans dat ik de lul ben?

help
Naar dat geld kan je fluiten.

Ook als je wel een e-mail hebt gekregen!

"U dient uw vordering aan te melden bij de curator."

Dikke fail, want eerst komt de belastingdienst aan de beurt (altijd nr.1). Hierna is het geld meestal al op. Mocht dat niet het geval zijn, dan komen de KPN en andere grote jongens, daarna de kleinere leveranciers en daarna de consumenten.

Doe maar , want je bent gewoon genaaid.
pi_72867953
Ik onderschrijf wat MarkyMarkx hierboven zegt. Toen jij bestelde waren ze al op de hoogte dat ze over de kop zouden gaan. Maar toch nog geld binnenharken Ik zou een busje met wat onfrisse lui huren en even en bezoekje brengen. Kwaad met kwaad bestrijden. (slecht idee)

[ Bericht 3% gewijzigd door the_undertaker op 18-09-2009 10:44:26 ]
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:26:45 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72867987
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Leer denken, een ordernummer en een bankafschrift is ook prima. Je bent gewoon schuldeiser.
Joh..., serieus? Jij bent degene die hem aanraadt om zijn factuur te sturen en op die opmerking reageer ik.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72868004
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Smerige flikkers zijn het. Ze wisten namelijk al lang dat ze failliet gingen. Dat weten ze vaak al ruim een maand van tevoren. En een week van tevoren weten ze vaak al wanneer ze tent dicht gaan gooien. Je bent dus gewoon genaaid. Eigenaren doen vaak net of ze gek zijn en proberen altijd nog even zoveel mogelijk geld te cashen voor ze over de kop gaan. Smerige streken zijn dat
Het is een BV, dus de eigenaar voelt het niet direct in zijn eigen zak. Daarbij maakt het voor de eigenaar niet uit of er 10.000 euro moet worden verdeeld over mensen met een totale vordering van 20.000 euro, of dat er 11.000 moet worden verdeeld over mensen met een totale vordering van 21.000, hij heeft daar geen enkel voordeel bij.

Overigens hebben een aantal mensen uit dit topic al gezegd dat je niet veel terug hoeft te verwachten, aangezien je concurrente schuldeiser bent en die onderaan staan. (Daarmee wil ik niet zeggen dat de rest van de informatie die die personen geven ook klopt, want dat is namelijk niet het geval. Zo is de belastingdienst niet altijd nummer 1 en gaat het ook niet om de grootte van het bedrijf van de schuldeiser.)
pi_72868065
wat voor pc had je besteld precies?
pi_72868093
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:24 schreef MarkyMarkx het volgende:
Naar dat geld kan je fluiten.

Ook als je wel een e-mail hebt gekregen!

"U dient uw vordering aan te melden bij de curator."

Dikke fail, want eerst komt de belastingdienst aan de beurt (altijd nr.1). Hierna is het geld meestal al op. Mocht dat niet het geval zijn, dan komen de KPN en andere grote jongens, daarna de kleinere leveranciers en daarna de consumenten.

Doe maar , want je bent gewoon genaaid.
"dikke fail"? TS moet zijn vordering wel dégelijk bij de curator neerleggen, anders krijgt hij never nooit zijn geld. Als hij de vordering naar de curator stuurt, heeft hij nog een (kleine) kans op wat geld..
Zelf rechtertje spelen en met een knokploeg de eigenaar opzoeken levert TS een gevangenisstraf op.

Ik ben eht met je eens dat TS weinig kans heeft ook maar iets van zijn geld terug te zien, maar ik zou het zéker niet in jouw woorden zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72868205
Kortom, gewoon je vordering aanmelden bij de curator en daarna hopen dat je van het geld dat je krijgt een avond naar de kroeg kunt. Een van mijn hoogleraren heeft ooit eens verteld dat het percentage van de concurrente vorderingen dat uiteindelijk nog werd betaald, onder de 5% ligt. Van je 1000 euro zul je er dus gemiddeld nog geen 50 terugzien en dat is natuurlijk enorm zuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bartaz op 18-09-2009 11:03:25 ]
pi_72868213
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS moet zijn vordering wel dégelijk bij de curator neerleggen, anders krijgt hij never nooit zijn geld.
Echt waar joh?

Natuurlijk moet hij het proberen, vertel hem alleen even dat zijn kansen nihil zijn
pi_72868352
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:36 schreef MarkyMarkx het volgende:
Echt waar joh?

Natuurlijk moet hij het proberen, vertel hem alleen even dat zijn kansen nihil zijn
Dat heb ik toch gezegd.. lees mijn post anders ff...
En met "dikke fail" geef jij aan dat het niet klopt dat TS zijn vordering bij de curator neer moet leggen. Iets dat natuurlijk nergens op slaat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72868373
Het wordt overigens ook eens tijd dat bij dit soort gebeurtenissen particulieren met een reeds gedane betaling zonder levering vooraan komen te staan bij de schuldeisers ipv achteraan. Het leed en de schade dat dit bij sommige mensen aanricht is velen malen groter dan het belang van vordering bij een belastingdienst ed
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_72868732
nou, dit is voorlopig mijn e-mail naar de curator, nog tips/wijzigingen?
quote:
Geachte meneer Lewis,

Op vrijdag 11 september 2009 heb ik bij completer.nl telefonisch een YS PC Active met Windows Vista Home Basis besteld. Ik heb mijn gegevens doorgegeven, en een ordernummer ****** gekregen van de persoon aan de telefoon. Spijtig genoeg heb ik geen naam genoteerd. Er werd mij gezegd: Als je het geld vanmiddag overmaakt naar ons rekeningnummer, sturen we het maandag nog op de bus. Zo gezegd, zo gedaan. Een schermafdruk van de overboeking heb ik toegevoegd, deze heb ik diezelfde vrijdag na de overboeking gemaakt.


Nu ben ik de afgelopen dagen ziek geweest, en heb niet de mogelijkheid gehad om informatie te krijgen betreffende de status van mijn order, onderwijl hopend dat de computer geleverd wordt zoals mondeling toegezeg. Nu zit ik op mijn werk, en ontdek tot mijn zeer grote schrik dat de winkel failliet is verklaard!

Ik heb geen e-mail bevestiging gekregen van de order, vermoedelijk omdat ze wel wisten dat ze niet gingen leveren. Het lijkt mij dat een winkel wel dagen van tevoren weet wat de status van de zaak is, en ik voel mij dan ook flink bedrogen.


Afgezien van mijn woede en frustratie heb ik ook enkele vragen/zorgen;


wat gebeurt er nu?
Hoe krijg ik mijn overgemaakte geld terug?
Krijg ik dit überhaupt terug?
hoe lang gaat dit duren?

Graag zou ik op de hoogte gehouden willen worden betreffende het proces van terugvordering van de vooruitbetaalde betaling.


Hoogachtend,

****
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:59:12 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72868863
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:26 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Joh..., serieus? Jij bent degene die hem aanraadt om zijn factuur te sturen en op die opmerking reageer ik.
Je hebt het fout, TS heeft net zoveel rechten als iemand mét factuur. Al zouden ze de bestelling betwisten dan nog heeft TS een vordering (onverschildigde betaling).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72869133
quote:
Geachte meneer heer Lewis,

Op vrijdag 11 september 2009 heb ik bij completer.nl telefonisch een YS PC Active met Windows Vista Home Basis besteld. Ik heb mijn gegevens doorgegeven, en een ordernummer ****** gekregen van de persoon aan de telefoon. Spijtig genoeg heb ik geen naam genoteerd. Er werd mij gezegd: Als je het geld vanmiddag overmaakt naar ons rekeningnummer, sturen we het maandag nog op de bus. Zo gezegd, zo gedaan. Een schermafdruk van de overboeking heb ik toegevoegd, deze heb ik diezelfde vrijdag na de overboeking gemaakt.


Nu ben ik de afgelopen dagen ziek geweest, en heb niet de mogelijkheid gehad om informatie te krijgen betreffende de status van mijn order, onderwijl hopend dat de computer geleverd wordt zoals mondeling toegezeg. Nu zit ik op mijn werk, en ontdek tot mijn zeer grote schrik dat de winkel failliet is verklaard!

Ik heb geen e-mail bevestiging gekregen van de order, vermoedelijk omdat ze wel wisten dat ze niet gingen leveren. Het lijkt mij dat een winkel wel dagen van tevoren weet wat de status van de zaak is, en ik voel mij dan ook flink bedrogen.


Afgezien van mijn woede en frustratie heb ik ook enkele vragen/zorgen;


wat gebeurt er nu?
Hoe krijg ik mijn overgemaakte geld terug?
Krijg ik dit überhaupt terug?
hoe lang gaat dit duren?

Graag zou ik op de hoogte gehouden willen worden betreffende het proces van terugvordering van de vooruitbetaalde betaling.


Hoogachtend,

****
Jaja, ik heb even de taalnazi uitgehangen. Verder is de brief prima, de curator zal je wel een email terugsturen met de mededeling dat je op de lijst staat.

Van de andere kant, als je deze email/brief stuurt, bevestig je wel dat er daadwerkelijk een rechtsgrond voor de betaling was, jullie hadden immers een overeenkomst. Dan zul je later niet meer kunnen mededelen dat het een onverschuldigde betaling betrof.

Stel, de curator vindt nergens een order van jou, dan kun je proberen om hem 'wijs te maken' dat de betaling een fout was (ligt natuurlijk ook aan welke omschrijving je hebt meegegeven bij de overboeking). Volgens het arrest Ontvanger/Hamm qq. wordt een onverschuldigde betaling namelijk buiten de failliete boedel gehouden. Daarbij moet het wel zo zijn dat het voor de curator direct en zonder verder onderzoek duidelijk is dat het een 'onmiskenbare vergissing' betreft.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bartaz op 18-09-2009 11:18:54 ]
pi_72869504
Ik dit geval ga ik niet klagen over een taalnazi thanx

de betaling heeft als kenmerk/regel:
t.a.v. ordernummer ***
pi_72870874
Die mail... die is precies hetzelfde als ik onlangs ook failiet is gegaan. echter wel met andere curator etc.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_72871592
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:20 schreef DSGamer het volgende:
Ik dit geval ga ik niet klagen over een taalnazi thanx

de betaling heeft als kenmerk/regel:
t.a.v. ordernummer ***
Ik geef je weinig kans, al is het maar omdat het ordernummer hoogstwaarschijnlijk netjes aansluit op de vorige ordernummers die in de administratie staan...

Waarschijnlijk ben je het 'beste' af als je de brief gewoon stuurt.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:35:44 #35
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_72887044
Dit is echt kut. Was een behoorlijk goede zaak, wisten altijd waar ze het over hadden. Nog een echte speciaalzaak zeg maar.

Nog even en we hebben alleen nog maar mediamarkt en dat soort toko's over, waar je van die kassamutsen hebt die het verschil tussen een computer en een koelkast niet kunnen zien.

En TS, ik wens je veel succes met geld terug krijgen, maar ik ben bang dat je niet alles terug gaat krijgen.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_72893174
Geld kwijt.
Kijk of je het geld via de bank teruggestort kan krijgen.

Wat is de datum van het faillissement?
Als je geld hebt overgeschreven na die datum dan heb je nog een kans anders ben je je geld gewoon kwijt.
pi_72898176
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:17 schreef HarryP het volgende:
Geld kwijt.
Kijk of je het geld via de bank teruggestort kan krijgen.
Zoals eerder gemeld kan dat niet, het was geen automatische incasso.
quote:
Wat is de datum van het faillissement?
Als je geld hebt overgeschreven na die datum dan heb je nog een kans anders ben je je geld gewoon kwijt.
Of je leest de OP even
  zaterdag 19 september 2009 @ 05:45:36 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72898356
Oh, wat naar zeg.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72898367
Ik vraag me iets af.. Je hebt als consument en koper-op-afstand recht om een bestelling ongedaan te maken. Als je dat nu zou doen, wordt je aanbetaling dan geen onverschuldigde betaling, die je direct terug kunt vorderen?
pi_72898376
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 06:08 schreef dvr het volgende:
Ik vraag me iets af.. Je hebt als consument en koper-op-afstand recht om een bestelling ongedaan te maken. Als je dat nu zou doen, wordt je aanbetaling dan geen onverschuldigde betaling, die je direct terug kunt vorderen?
Een bestelling annuleren is wat anders. Jij doelt op de afkoelingsperiode maar die gaat pas in na ontvangst van de goederen. En aangezien levering niet meer zal plaatsvinden, kan de afkoelingsperiode ook niet beginnen en treedt het herroepingsrecht per definitie niet in.

Daarenboven, je aanbetaling kun je nu ook al terug vorderen (als onverschuldigde betaling, er vindt immers idd geen levering meer plaats), kwestie van een briefje aan de curator mailen. Dat is nou net de strekking van de mail van de curator.
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 06:32:10 #41
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_72898377
Of hij de bestelling nu annuleert of laat staan maakt niks uit, hij blijft in beide gevallen schuldeiser voor hetzelfde bedrag. Dus hij moet gewoon bij de curator zijn en maar afwachten hoeveel hij uiteindelijk nog terugziet.

Wat een vreselijke naaistreek van die lui.
pi_72898400
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:36 schreef Bartaz het volgende:
Kortom, gewoon je vordering aanmelden bij de curator en daarna hopen dat je van het geld dat je krijgt een avond naar de kroeg kunt. Een van mijn hoogleraren heeft ooit eens verteld dat het percentage van de concurrente vorderingen dat uiteindelijk nog werd betaald, onder de 5% ligt. Van je 1000 euro zul je er dus gemiddeld nog geen 50 terugzien en dat is natuurlijk enorm zuur.
Oftewel... Even langs gaan met onderstaande vriend:

pi_72907825
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 06:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Een bestelling annuleren is wat anders. Jij doelt op de afkoelingsperiode maar die gaat pas in na ontvangst van de goederen. En aangezien levering niet meer zal plaatsvinden, kan de afkoelingsperiode ook niet beginnen en treedt het herroepingsrecht per definitie niet in.

Daarenboven, je aanbetaling kun je nu ook al terug vorderen (als onverschuldigde betaling, er vindt immers idd geen levering meer plaats), kwestie van een briefje aan de curator mailen. Dat is nou net de strekking van de mail van de curator.
Er is een overeenkomst tot stand gekomen, dus er was een rechtsgrond voor TS om het bedrag te betalen. Dan lijkt onverschuldigde betaling mij uitgesloten.
pi_72909367
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:08 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Jaja, ik heb even de taalnazi uitgehangen. Verder is de brief prima, de curator zal je wel een email terugsturen met de mededeling dat je op de lijst staat.

Van de andere kant, als je deze email/brief stuurt, bevestig je wel dat er daadwerkelijk een rechtsgrond voor de betaling was, jullie hadden immers een overeenkomst. Dan zul je later niet meer kunnen mededelen dat het een onverschuldigde betaling betrof.

Stel, de curator vindt nergens een order van jou, dan kun je proberen om hem 'wijs te maken' dat de betaling een fout was (ligt natuurlijk ook aan welke omschrijving je hebt meegegeven bij de overboeking). Volgens het arrest Ontvanger/Hamm qq. wordt een onverschuldigde betaling namelijk buiten de failliete boedel gehouden. Daarbij moet het wel zo zijn dat het voor de curator direct en zonder verder onderzoek duidelijk is dat het een 'onmiskenbare vergissing' betreft.
Dan moet de 'leverancier' wel inderdaad van plan zijn geweest om te gaan leveren. Wat gelet op de omstandigheden nogal twijfelachtig lijkt.
pi_72913241
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan moet de 'leverancier' wel inderdaad van plan zijn geweest om te gaan leveren. Wat gelet op de omstandigheden nogal twijfelachtig lijkt.
Het maakt niet uit wat de leverancier van plan was, de overeenkomst is aangegaan, dat is waar het om draait. Of hij van tevoren weet dat hij niet zal kunnen leveren is niet van belang. De overeenkomst is er, dus kan TS in beginsel niet meer onverschuldigd hebben betaald (afgezien van eventuele nietigheid/vernietigbaarheid).

Ik kan jou (juridisch gezien) prima de auto van Balkenende verkopen. Als jij daarmee akkoord gaat hebben we een overeenkomst. Dat ik waarschijnlijk in de problemen kom en dat ik de auto waarschijnlijk nooit in eigendom zal kunnen overdragen doet daaraan niet af.
pi_72913457
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:33 schreef Bartaz het volgende:

Het maakt niet uit wat de leverancier van plan was, de overeenkomst is aangegaan, dat is waar het om draait. Of hij van tevoren weet dat hij niet zal kunnen leveren is niet van belang.
De reden van mijn vraag was juist, dat je als consument met een beroep op de wet kopen-op-afstand de overeenkomst kunt ontbinden, zodat er dan geen sprake van een overeenkomst meer is en jouw aanbetaling niet op de grote hoop van crediteuren terecht komt. Helaas lijkt het er inderdaad op, dat ontbinding pas na ontvangst van het product mogelijk is.
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:48:29 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_72913752
Kut joh, heb er verder geen verstand van maar 't is wel een naaistreek om bestellingen aan te nemen en betalingen te accepteren als je weet dat je niet gaat leveren . Wat triest .

Succes man.
Huilen dan.
pi_72913966
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef dvr het volgende:

[..]

De reden van mijn vraag was juist, dat je als consument met een beroep op de wet kopen-op-afstand de overeenkomst kunt ontbinden, zodat er dan geen sprake van een overeenkomst meer is en jouw aanbetaling niet op de grote hoop van crediteuren terecht komt. Helaas lijkt het er inderdaad op, dat ontbinding pas na ontvangst van het product mogelijk is.
Lijkt mij dat er nog best wel een beroep op dwaling mogelijk is.
pi_72914089
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef dvr het volgende:

[..]

De reden van mijn vraag was juist, dat je als consument met een beroep op de wet kopen-op-afstand de overeenkomst kunt ontbinden, zodat er dan geen sprake van een overeenkomst meer is en jouw aanbetaling niet op de grote hoop van crediteuren terecht komt. Helaas lijkt het er inderdaad op, dat ontbinding pas na ontvangst van het product mogelijk is.
Al zou dat niet zo zijn, met ontbinding bereik je dat er een zogenaamde 'ongedaanmakingsovereenkomst' in de plaats komt van de oorspronkelijke overeenkomst. Dat houdt in dat de geleverde prestaties ongedaan moeten worden gemaakt, geld terug naar TS in dit geval (en evt. product terug naar tegenpartij, in dit geval dus niet).

Het probleem is dat je dan weer met een overeenkomst zit die, net als de overeenkomst die er nu is, in de failliete boedel valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartaz op 19-09-2009 20:10:43 ]
pi_72914271
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lijkt mij dat er nog best wel een beroep op dwaling mogelijk is.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar het kan goed zo zijn dat het in dit geval een 'uitsluitend toekomstige omstandigheid' betreft, het bedrijf is nog niet failliet op het moment van het maken van de overeenkomst en wellicht wordt de faillissementsaanvraag ook niet uitgesproken.

Mocht het wel zo zijn dat hij kan vernietigen, dan kan haast iedereen wel vernietigen, aangezien het bedrijf waarschijnljk wel al een paar maanden in zwaar weer heeft verkeerd. Dat zou dan als gevolg hebben dat een bedrijf zodra het wat minder gaat elke klant moet informeren over deze gang van zaken (zodat er niet gedwaald kan worden) en er niemand meer zaken met het betreffende bedrijf zal doen waardoor het zeker in een faillissement terecht komt. Dat lijkt me dan weer tegen de 'in het verkeer geldende opvattingen'. (Zie 6:228 lid 2 BW)

Daarbij zou het betekenen dat enkel het feit dat het niet goed gaat met een bedrijf al genoeg is om je te beroepen op dwaling, terwijl daar eigenlijk geen reden voor is. Het kan namelijk best zo zijn dat het bedrijf nog steeds prima aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Al met al denk ik dat dwaling geen reële optie is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bartaz op 19-09-2009 20:14:02 ]
pi_72914619
Heb je al geprobeerd om de eigenaar te spreken?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 19 september 2009 @ 20:41:44 #52
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_72915554
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:15 schreef JohnDope het volgende:
Heb je al geprobeerd om de eigenaar te spreken?
Mocht dat niet lukken, kan je altijd even proberen contact op te nemen met Completer Netwerken. Die toko draait namelijk nog wel (of in ieder geval de site)
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:07:46 #53
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73094648
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:41 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Mocht dat niet lukken, kan je altijd even proberen contact op te nemen met Completer Netwerken. Die toko draait namelijk nog wel (of in ieder geval de site)
Staat inmiddels ook op de lijst van de curator, check

Completer falliet op GOT
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:11:35 #54
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73094744
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:36 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Echt waar joh?

Natuurlijk moet hij het proberen, vertel hem alleen even dat zijn kansen nihil zijn
Er is sowieso weinig kans dat je iets van je geld terug ziet. Er zijn meer schulden dan bezittingen. Daarbij gaat de bank voor. Maar ook voor hun zal het moeilijk worden.Zie de mail hierboven.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_73094885
Je bent nu een zogenaamde concurrente schuldeisers, je komt dus op de stapel met andere schuldeisers. Het is eerst afwachten op een stap van de curator. Hij kan evenwel besluiten om door te gaan met het nakomen van de gemaakte overeenkomst, als hij denkt dat dit het vermogen van de onderneming nog kan verhogen.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:24 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Naar dat geld kan je fluiten.

Ook als je wel een e-mail hebt gekregen!

"U dient uw vordering aan te melden bij de curator."

Dikke fail, want eerst komt de belastingdienst aan de beurt (altijd nr.1). Hierna is het geld meestal al op. Mocht dat niet het geval zijn, dan komen de KPN en andere grote jongens, daarna de kleinere leveranciers en daarna de consumenten.

Doe maar , want je bent gewoon genaaid.
De BD is niet altijd nr.1
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:33 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat de leverancier van plan was, de overeenkomst is aangegaan, dat is waar het om draait. Of hij van tevoren weet dat hij niet zal kunnen leveren is niet van belang. De overeenkomst is er, dus kan TS in beginsel niet meer onverschuldigd hebben betaald (afgezien van eventuele nietigheid/vernietigbaarheid).
Nou ja, het maakt deels uit wat de B.V van tevoren wel of niet weet in verband met de pauliana en eventuele bestuurdersaansprakelijkheid.
Ik denk alleen niet dat de bestuurder hier direct veel mee te maken heeft, dus zal die vlieger (helaas) ook niet opgaan.

edit: Ik lees nu pas dat je het had over eventuele onverschuldigde betaling.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 15 oktober 2009 @ 03:49:37 #56
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_73703216
en, al iets gehoord TS?

* Nizno is nieuwsgierig naar de afloop
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')