Heb al een TR eruit gedaanquote:Op donderdag 17 september 2009 22:06 schreef Rosbief het volgende:
Volco?
Er staat fanboy, geen generieke A-naar-B rijder.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Rosbief het volgende:
Als het over Volvo gaat, de meeste zijn lelijk, alleen de P1800 is echt mooi te noemen.
Was jij ook in Baarn?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:50 schreef PICHT het volgende:
De 480 cabrio is wel een pareltje
De 480 pickup is daarentegen echt hideous
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door er een goed topic van te maken en je te voegen bij de Volvo fanboysquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:37 schreef WalkingDisaster het volgende:
Hoe krijg ik dit slechte topic nou weer uit MyAT?
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekochtquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Door er een goed topic van te maken en je te voegen bij de Volvo fanboys
Wel het vorige model mag ik hopen voor je?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekocht
Ik ook iets langer geleden. Maar ben toch een volvo fanboyquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekocht
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel het vorige model mag ik hopen voor je?
Goede auto om te zien ja. En de kilometers die ik als passagier heb gemaakt, ben ik zeer positief over.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.
Vorig jaar December was er een Volvo meeting bij http://www.swedishcollection.nl/quote:
Niks mis mee inderdaad. Vooral de laatste 20VT-versie van de Leon I is goed te hebben .quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.
Mijn auto draait 800 toeren stationair. Ik denk dat 500 wel erg weinig is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:02 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn Volvo S40 phase 1 1.8 automaat is net terug uit de garage. Er is een nieuwe vacuümklep geplaatst en er zijn wat brandstofleidingen vervangen. Ook is de transmissie-olie vervangen. Alleen nu valt me op dat de auto maar 500 toeren stationair draait. Hij heeft overigens niet de neiging om af te slaan, maar volgens mij lag het toerental eerst hoger. Is dit niet wat aan de lage kant?
Die van mij valt regelmatig kortstondig terug tot 400 toeren, om meteen daarna weer op te krabbelen naar 500 à 600 toeren. Is nog nooit afgeslagen en rij er zo al meer dan een jaar mee rond. Soms loopt ie overigens ook gewoon 800 à 900 toeren of in de winter als het ijskoud is boven de 1.000 toeren stationair, ligt er een beetje aan.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn auto draait 800 toeren stationair. Ik denk dat 500 wel erg weinig is.
Welkom. De link in je profiel doet het nietquote:Op zaterdag 26 september 2009 22:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Met 4 Volvo's op de stoep zal ik me ook maar melden. 2 244's, en 2 Amazons (een 131 uit '69 en een Combi van 31-12-1964 ).
Jij zit ook op tweakers.net!!!11EINZ Leuke wagens!quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Met 4 Volvo's op de stoep zal ik me ook maar melden. 2 244's, en 2 Amazons (een 131 uit '69 en een Combi van 31-12-1964 ).
Ik had dat voor de reparatie alleen als hij koud was.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:58 schreef Dennis121 het volgende:
De mijne draait nu net iets boven de 1000 stationair.... ook maar eens naar laten kijken denk als ik dat zo lees hier?
Het is geen Volvo overigens, maar dat zal niet uitmaken. Het lijkt me in elk geval niet schadelijk, dus zo lang het ding aan blijft is er niks aan de hand, denk ikquote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de antwoorden op mijn vraag over het stationair toerental. Ik houd het de komende tijd even in de gaten Ik denk dat voor mijn auto hetzelfde opgaat als die van Mikkie.
Hij was wel koud inderdaad.... maar hij moet binnenkort toch weg voor een grote beurt... kan het meteen gechecked wordenquote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de antwoorden op mijn vraag over het stationair toerental. Ik houd het de komende tijd even in de gaten Ik denk dat voor mijn auto hetzelfde opgaat als die van Mikkie.
[..]
Ik had dat voor de reparatie alleen als hij koud was.
Dat klopt meester. Wie ben jij daar dan?quote:Op zondag 27 september 2009 16:36 schreef PICHT het volgende:
[..]
Jij zit ook op tweakers.net!!!11EINZ Leuke wagens!
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)quote:Op zondag 27 september 2009 21:27 schreef Dimitri_ het volgende:
960 is stuk, lagerschalen (vermoedelijk) eruit gelopen toen ik aan het 'blazen' was..
Nu maar even kijken wat wijs is.. Maken of strippen en in onderdelen wegdoen..
B230ET erin schroeven .quote:Op zondag 27 september 2009 21:27 schreef Dimitri_ het volgende:
960 is stuk, lagerschalen (vermoedelijk) eruit gelopen toen ik aan het 'blazen' was..
Nu maar even kijken wat wijs is.. Maken of strippen en in onderdelen wegdoen..
Die heb ik al een, bijna net zo oud.. Kenteken SL, en een grijze, voor de rest identiek.. Mobiel ben ik dus nog wel.quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)
Hoef al niet meer.. Van 1 cilinder zitten er 3 van de 4 hydraulische klepstoters vast.. Dus vandaar dat hij zo ratelde, valt gelukkig dus wel mee.quote:
Is ook goed, blijven ze tenminste op de weg .quote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach.. Ik doe het 'graag', hij betaalt het me wel terug in rijcomfort.
Zo'n 960 zit nu eenmaal vol met mooie maar wat duurdere techniek.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hoef al niet meer.. Van 1 cilinder zitten er 3 van de 4 hydraulische klepstoters vast.. Dus vandaar dat hij zo ratelde, valt gelukkig dus wel mee.
Maar 11 euro per klepstoter! .. 24 keer.. Plus maar meteen nieuwe distributie + spanrollen en de hele mikmak..
Dan nog 2 nieuwe schokbrekers a 250 euro per stuk en hij is weer tip top.
Is dat beter dan van een 850?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach.. Ik doe het 'graag', hij betaalt het me wel terug in rijcomfort.
Lijkt me moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat beter dan van een 850?
Het feest begint al als je de sleutel omdraait en er een donkere grom vanuit het vooronder klinkt!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Heb nog steeds nooit in een 850 gereden, dus weet niet hoe het rijdt.
Weet wel dat een 960 echt heel erg lekker rijdt, auto is vooral erg sterk in de tussensprints, echt snelwegmonster. Schakelt ook rustig nog eens op bij de 190.
Morgen bij daglicht .quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
PICS!
360 euro ? Kijk eens op marktplaats zou ik zeggen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef KosterT het volgende:
Vraagje: wat is een redelijke 360 uit 85 waard?
Waarom koop je zo veel auto's dan? Je rijdt ze toch niet allemaal tegelijk? En dat kost toch een vermogen aan verzekering en MRB?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:49 schreef Dimitri_ het volgende:
Er is weer een 960 bijgekocht, nadat bleek dat de krukas gaar was.
Morgen of overmorgen ophalen, aanbetaling is al gedaan. Dan moeten er maar eens auto's verkocht worden, aangezien de oprit nu vol is en mijn Mercedes al in de achtertuin staat.
Nou, de Mercedes is geschorst dus kost niet zoveel, de 740 rij ik nu mee als daily omdat de ene 960 stuk is, en de andere 960 wordt dadelijk gebruikt om samen 1 goede 960 te maken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom koop je zo veel auto's dan? Je rijdt ze toch niet allemaal tegelijk? En dat kost toch een vermogen aan verzekering en MRB?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Heb ik al verteld dat ik overigens totaal geen vrije tijd heb?
Hoe komt die Benz daar? .. En die kan natuurlijk niet op tegen de Volvo'squote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:56 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, en over het uitzicht.. Uitzicht op de tuin vanuit de uitbouw..
[ afbeelding ]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe komt die Benz daar? .. En die kan natuurlijk niet op tegen de Volvo's
Whehe, zou mij niet gelukt zijn iigquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.
Beide kanten 0,5cm speling ong.. lol
En dan moet dat ding ook ooit nog eens terug. Hendigquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.
Beide kanten 0,5cm speling ong.. lol
Ja er passen net 4 auto's op de oprit.. en we hebben er 5 nu, en dan is er ook nog iedere dag wel bezoek ofzo.. Anders moeten ze op straat staan, wordt de buurt niet zo vrolijk van denk ik..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En dan moet dat ding ook ooit nog eens terug. Hendig
True, da's dan wel weer netjes van je .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:04 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja er passen net 4 auto's op de oprit.. en we hebben er 5 nu, en dan is er ook nog iedere dag wel bezoek ofzo.. Anders moeten ze op straat staan, wordt de buurt niet zo vrolijk van denk ik..
1 van de 960's wordt geschorst ja..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
True, da's dan wel weer netjes van je .
Ik zou trouwens vlot die andere 960 ook laten schorsen, scheelt je mrb.
Porno op wielen. Maar ja, zo'n dingen rijden kost wat natuurlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Vond vandaag een S70R op Marktplaats. Wat een mooie stijlvolle bak
Ja . Kan het me nu niet eens veroorloven om een oude 440 te rijden .quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Porno op wielen. Maar ja, zo'n dingen rijden kost wat natuurlijk.
Dat zou me nog wel lukken, maar dat wil ik dan weer niet. Als ik het doe, wil het goed doen. Dus dat betekent nog een paar jaar wachtenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja . Kan het me nu niet eens veroorloven om een oude 440 te rijden .
Definieer oudere Volvo's.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Zijn die automaten uit de wat oudere Volvo's trouwens wat?
740, 940, 850 .. Nog ouder vind ik klassiekerquote:
Ik niet? ... Maar bijvoorbeeld een tiptronic stand als op moderne automaten, mis je dat niet? Misschien ga ik later namelijk rondzoeken naar een automaat. In ieder geval een proefrit maken om te kijken wat me beter bevaltquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:36 schreef r8ality het volgende:
Niks mis met die automaten. Krijg jij niet kapot .
Heb je een punt .quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:28 schreef r8ality het volgende:
Als je een tiptronic-stand wil moet je niet in een oude Volvo gaan rijden .
Is je 740 ook een automaat?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach, je kunt tiptronic niet missen als je het niet hebt gehad vind ik.. Heb er wel eens mee gereden in een Bora, maar het is leuk om mee te spelen, en na een week gebruik je het toch niet meer zo.. De kickdown in mijn Volvo's is snel genoeg voor in te halen.
Ik rijd een 940 automaat (2.3 turbo). Rijd super. Heb ook in een XC70 AWD automaat gereden. Vindt er zelf geen verschil in bak in zitten. (niet noemenswaardig)quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
740, 940, 850 .. Nog ouder vind ik klassieker
Nee, 4 versnellingen met een overdrive. Volstaat ook prima. De 960's zijn wel beide automaatquote:
http://www.nu.nl/auto/211(...)teken-volvo-s60.htmlquote:]Eerste officiële levensteken Volvo S60
Uitgegeven: 27 oktober 2009 10:29
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2009 10:29
Na alle spyshots van de afgelopen maanden vindt Volvo zelf het nu ook tijd om ons kennis te laten maken met de nieuwe S60. Het eerste officiële levensteken is –hoe kan het ook anders- een teaser.
© Autoweek
We zien de bekende Turkse kunstenaar Esref Armagan die kijkt naar een fotoshoot met de nieuwe S60. In z’n zonnebril weerspiegelt het front van de S60. Het ziet er allemaal heel spannend uit, maar de oplettende lezer van onze site weet natuurlijk al bijna voor honderd procent hoe de S60 eruit komt te zien. Een spionagefotograaf betrapte de auto immers enkele weken geleden al.
De nieuwe S60 is een behoorlijke stap vooruit ten opzichte van het model dat inmiddels uit productie is. Allereerst krijgt de vierdeurscoupé voor het eerst de beschikking over viercilinder downsizemotoren.
De 1,6-liter GTDi uit de concept-car, die bij Ford bekendstaat als SCTi Ecoboost, vindt zeker z’n weg naar de S60. Deze komt met drie vermogens: 130, 150 en 180 pk. Een 2,0-liter turbomotor gaat de echte pk-hongerigen bedienen. Deze debuteert binnenkort in de XC60 en is goed voor een dikke 200 pk.
Diesel
Ook profiteert de S60 van de nieuwste dieseltechnologie. Er staat een versie op stapel met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, net niet goed genoeg voor 20 procent bijtelling.
Op veiligheidsgebied is de nieuwe S60 helemaal up-to-date. Standaard beschikt de auto over City Safety, het systeem dat debuteerde op de XC60. Verder komt er Pedestrian Safety op, waarbij de auto zelf remt voor voetgangers.
De Volvo S60 beleeft z’n publieksdebuut waarschijnlijk op de Autosalon van Genève in maart. We verwachten ‘m rond de zomer in de showrooms. Hij moet het dan opnemen tegen auto’s als de Audi A4, BMW 3-serie en Mercedes C-klasse.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:Niet bepaald een mooie auto in mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.nu.nl/auto/211(...)teken-volvo-s60.html
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Ik vind het verschrikkelijk wat Volvo heeft gedaan met de neuzen/grille van de nieuwe/opgepoetste modellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet bepaald een mooie auto in mijn ogen
Waarschijnlijk went het wel. De vorige V70 vond ik eerst ook niks.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik vind het verschrikkelijk wat Volvo heeft gedaan met de neuzen/grille van de nieuwe/opgepoetste modellen.
Mooie collectie!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Inmiddels heb ik de collectie uitgebreid naar 5 Volvo's.
Ik heb nu:
- een matzwarte Amazon 131 uit '69, waar ik een interieur uit een 480 in gezet heb.
- een Amazon Combi van 31-12-64, maar staat momenteel even in een stalling;
- een witte 240 uit 1986, die staat al een week of 2 in dezelfde stalling maar moet ik nog schorsen.
- 244 diesel uit 1979, daar rij ik het meeste in
- en sindskort ook nog een 240 Turbo uit Californië! 8)
Heb je pics/meer info?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Inmiddels heb ik de collectie uitgebreid naar 5 Volvo's.
Ik heb nu:
- een matzwarte Amazon 131 uit '69, waar ik een interieur uit een 480 in gezet heb.
- een Amazon Combi van 31-12-64, maar staat momenteel even in een stalling;
- een witte 240 uit 1986, die staat al een week of 2 in dezelfde stalling maar moet ik nog schorsen.
- 244 diesel uit 1979, daar rij ik het meeste in
- en sindskort ook nog een 240 Turbo uit Californië! 8)
Heb je die lillike op de beurs gekocht? .quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Inmiddels heb ik de collectie uitgebreid naar 5 Volvo's.
Ik heb nu:
- een matzwarte Amazon 131 uit '69, waar ik een interieur uit een 480 in gezet heb.
- een Amazon Combi van 31-12-64, maar staat momenteel even in een stalling;
- een witte 240 uit 1986, die staat al een week of 2 in dezelfde stalling maar moet ik nog schorsen.
- 244 diesel uit 1979, daar rij ik het meeste in
- en sindskort ook nog een 240 Turbo uit Californië! 8)
Maar daarmee kom je tegenwoordig niet meer mee weg.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef r8ality het volgende:
Ja, Volvo moet lomp en vierkant zijn. Niet rond en zuinig/economisch/groen etc.
En vooral: snel bij Ford weg .
Da's een hele mooie auto! Nee had ik voor de beurs al gekocht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:59 schreef r8ality het volgende:
[..]
Heb je die lillike op de beurs gekocht? .
Er zat een spoiler op van een 360 . Maar idd. Foto's .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:27 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Da's een hele mooie auto! Nee had ik voor de beurs al gekocht.
Foto's zal ik vanavond eens posten.
Die zwarte bedoel je? Nee da's niet degene die ik gekocht heb. Ik heb een rode.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:49 schreef r8ality het volgende:
[..]
Er zat een spoiler op van een 360 . Maar idd. Foto's .
Moet ik nog maken, maar da's een 480-interieur dus. Nou ja: alleen de stoelen dan.quote:
Hij is te koop. Hij zal misschien naar m'n broer gaan maar dat is niet helemaal zeker ivm ruimtegebrek bij hem. :/quote:
Vertel eens wat meer over die Combi, niet dat ik het hier voor elkaar krijg om een auto te kopen voorlopig. Maar ben toch geinteresseerd in de autoquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:03 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Moet ik nog maken, maar da's een 480-interieur dus. Nou ja: alleen de stoelen dan.
[..]
Hij is te koop. Hij zal misschien naar m'n broer gaan maar dat is niet helemaal zeker ivm ruimtegebrek bij hem. :/
En euh... Foute bumperkit? Achterkant is ook nog van het oude type, maar dat zie je wel vaker bij de Amerikaanse versies (ding is niet omgekat ofzo, maar 100% origineel en alles is nagecheckt). Hij komt uit '83 trouwens.
Velours, half leer of leer?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:03 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Moet ik nog maken, maar da's een 480-interieur dus. Nou ja: alleen de stoelen dan.
[..]
Hij is te koop. Hij zal misschien naar m'n broer gaan maar dat is niet helemaal zeker ivm ruimtegebrek bij hem. :/
En euh... Foute bumperkit? Achterkant is ook nog van het oude type, maar dat zie je wel vaker bij de Amerikaanse versies (ding is niet omgekat ofzo, maar 100% origineel en alles is nagecheckt). Hij komt uit '83 trouwens.
De Amerikaanse 240's hebben sowieso vaak nog het oude front (nou ja: de oude voorschermen links en rechtsvoor) ivm de het oude type knipperlichten en dat soort kul. Wat betreft de achterkant: ik het 't idee dat dit een beetje door elkaar heen is gebruikt daar.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:11 schreef r8ality het volgende:
Dus in '83 hadden ze nog de oude versie daar terwijl vanaf '80 hier al een facelift is doorgevoerd. Vaag .
En bumperkit:
[ afbeelding ]
.
Zo te horen zorg je er goed voor . 3000 kan ik sowieso niet opbrengen als ik al toestemming had. Maar hoop dat je er een goede eigenaar voor vindquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De Amerikaanse 240's hebben sowieso vaak nog het oude front (nou ja: de oude voorschermen links en rechtsvoor) ivm de het oude type knipperlichten en dat soort kul. Wat betreft de achterkant: ik het 't idee dat dit een beetje door elkaar heen is gebruikt daar.
@ hierboven: op zich weinig bijzonders over te zeggen, het is een modeljaar 65 met schijfremmen voor, rembekrachtiger, een B18-motor erin en de bodem is keihard. Alleen hebben de voorschermen wat plekjes (andere voorschermen zijn al onderweg) en de portier rechtsvoor wat roest aan de onderkant van de deur. Dorpels etc zijn wel in orde. Van binnen heeft de auto al een nieuwe rubber mattenset (die dikke isolatiemat is dat, prijzige meuk trouwens als je dat nieuw koopt ) en ziet 'ie er ok uit van binnen. APK is geldig t/m juni 2010 en Ik moet er rond de 3000 Euro voor hebben.
In een Amazon zit trouwens altijd skai-bekleding, maar in de 131 met 480-interieur zitten gewoon stoffen stoelen. De 244 en 240 Turbo hebben een leren interieur.
Nu ga ik vannacht heel slecht slapen. mezelf in slaap huilen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:11 schreef r8ality het volgende:
Dus in '83 hadden ze nog de oude versie daar terwijl vanaf '80 hier al een facelift is doorgevoerd. Vaag .
En bumperkit:
[ afbeelding ]
.
Ik hoop op m'n broer. Ik had 'm als vervanger gekocht voor m'n V70 diesel (die gaf op een gegeven moment niets dan problemen, niet door mijn toedoen overigens :/ ) maar het wagentje is op een zijspoor geraakt na het kopen van iets anders. En eerlijk gezegd: het verschil qua rij-eigenschappen van een 131 met dubbelzijdig systeem en B20 vergeleken met een B18 en enkel systeem is nogal groot, waardoor ik eigenlijk alleen in die zwarte rijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo te horen zorg je er goed voor . 3000 kan ik sowieso niet opbrengen als ik al toestemming had. Maar hoop dat je er een goede eigenaar voor vind
Van een V70 naar een Amazon, wat een overstap .. En wat bedoel je met een dubbelzijdig en enkelzijdig systeem?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik hoop op m'n broer. Ik had 'm als vervanger gekocht voor m'n V70 diesel (die gaf op een gegeven moment niets dan problemen, niet door mijn toedoen overigens :/ ) maar het wagentje is op een zijspoor geraakt na het kopen van iets anders. En eerlijk gezegd: het verschil qua rij-eigenschappen van een 131 met dubbelzijdig systeem en B20 vergeleken met een B18 en enkel systeem is nogal groot, waardoor ik eigenlijk alleen in die zwarte rijd.
Stuk duidelijker, bedankt voor de uitlegquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:17 schreef Bart-Willem het volgende:
De V70 TDI had ik als vakantiebak gekocht, maar op zich beviel die prima om zo als dagelijkse auto te rijden (voorheen was dat m'n 244 diesel en had m'n vriendin een 740). Maar de V70 wilden we houden en m'n vriendin zou dan in de 244 gaan rijden en de 740 ging dus weg. Maar ja: op de terugreis ging er wat stuk aan de V70 en daarmee ook andere zaken. Dat ding naar een collega-bedrijf gebracht en toen ik hem opgehaald had en ermee naar Duitsland reed voor een weekendje weg met m'n vriendin begon de ellende van voor af aan. :/ Uiteindelijk met de 244 gegaan en ik was helemaal klaar met die V70. Ding dus gauw weg met een lijst van mankementen (maar iemand zag er heil in en ik had geen zin om wéér weken te moeten wachten) en toen maar die Combi gekocht. Maar al gauw liep ik tegen een andere 240 aan en raakte de Combi in de vergetelheid.
Dubbelzijdig: diagonaal gescheiden, dus mocht er 1 uitvallen dan werkt de rest nog door. Enkelzijdig: 1 defectje en je hangt meteen (aka: meet de maten maar alvast op ). Ook qua remgedrag merk je het: bij zo'n dubbelzijdig systeem heb je het idee dat je vooral op de voorkant remt (zoals moderne auto's) en bij een enkelzijdig systeem lijkt het alsof voor en achter even hard gaat, met als gevolg dat je in een bocht niet echt goed kan bij remmen. Tenminste: dat gevoel heb ik (en velen met mij).
De B28 is het blok dat altijd stuk ging bij 100k. De B280 is de reïncarnatie daarvan met betere oliekanalen door de cilinderkoppen waardoor die niet meer verstopt raken (en daardoor de nokkenassen niet meer voor olie voorzagen waardoor de lagers van de nokkenassen eruit liepen).quote:
- Lomp, checkquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef r8ality het volgende:
Ja, Volvo moet lomp en vierkant zijn. Niet rond en zuinig/economisch/groen etc.
En vooral: snel bij Ford weg .
Heb jij je verbruik al gemeten?quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef MewBie het volgende:
[..]
- Lomp, check
- Vierkant, check
- Niet rond, check
- Niet zuinig, check
- Niet economisch verantwoord, check
- Niet groen, uhm... hij is groen aan de buitenkant... verder is er niks groens aan , check
Jup ik heb een echte Volvo
LPG?quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb jij je verbruik al gemeten?
Reden dat ik hem moest wegdoen, ik reed 1500 kilometer per week met een verbruik van gemiddeld 1 op 9
Jahoor, dan rijd je 1500km per week en dan bouw je hem niet om naar G3?quote:
Wat een lelijk dingquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/auto/211(...)teken-volvo-s60.html
Ik ben niet zo dol op gas en wou diesel rijden.quote:Op maandag 2 november 2009 12:22 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor, dan rijd je 1500km per week en dan bouw je hem niet om naar G3?
Volvo's en gas .quote:Op maandag 2 november 2009 12:27 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo dol op gas en wou diesel rijden.
Met fatsoenlijk onderhoud wel. Als het goed is hebben die modellen al geharde klepzittingen, al ontkom je misschien toch niet aan een koprevisie na een paar ton. Maar die kosten heb je er dan al lang uit.quote:Op maandag 2 november 2009 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe zit het met extra onderhoud bij de oudere modellen op G3 in vergelijking met diesel ? Dus bijv 850 of eerste generatie V70 ? Kun je dan nog rustig een half miljoen km of meer op de klok zetten ?
Ik rij met de 2.3 zo'n 1 op 8/9, en de 3liters zo'n 1 op 6.. Maar ik rij niet zo gek veel dusja..quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb jij je verbruik al gemeten?
Reden dat ik hem moest wegdoen, ik reed 1500 kilometer per week met een verbruik van gemiddeld 1 op 9
Jij liever dan ik.quote:Op maandag 2 november 2009 22:52 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik zou overigens wel graag dat soort afstanden willen rijden, ik baal er af en toe van dat ik niet zo ver hoeft te rijden, vind het heerlijk om lange stukken af te leggen met de Volvo.. Vooral met de 960, heerlijke toermachine.. Voor lokaal wat rond te scheuren is de 740 weer ideaal.
1:9quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb jij je verbruik al gemeten?
Reden dat ik hem moest wegdoen, ik reed 1500 kilometer per week met een verbruik van gemiddeld 1 op 9
Really? .quote:Op maandag 2 november 2009 22:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk wat af.
De BiFuel modellen zijn voor benzine en lpg toch? Gaat dat in dezelfde tank of hoe zit dat? En onder welk belastingtarief valt het? Voor benzineauto's of voor lpg auto's?
Vooral als ik weer eens in de spits rijd heb ik dat gevoel ook altijd. Ben af en toe in staat om het ding langs de kant te kwakken en desnoods verder te lopen. Maar als ik dan een keer 's nachts of op rustige tijdstippen een teringeind moet rijden vind ik het weer heerlijk .quote:Op maandag 2 november 2009 23:18 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Jij liever dan ik.
Ik heb inmiddels een schijthekel aan auto rijden.
En vooral de mensen die het doen.
Ah dankjewel .quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:11 schreef r8ality het volgende:
[..]
Really? .
Bifuel is inderdaad benzine + LPG. LPG is Liquified Petrol Gas. Gas dus, maar dan onder zo'n hoge druk dat het vloeistof wordt. Je snapt natuurlijk wel dat dat niet in je benzinetankje kan. Oftewel, vanaf fabriek twee aparte tanks. Belastingtarief is apart, voor LPG betaal je een kwak meer tenzij het LPG G3 is, dan zit je een paar tientjes per kwartaal boven benzine.
In Nederland is bifuel uitsluitend benzine + LPG, in Zweden bijvoorbeeld heb je benzine + CNG, benzine + E85, etc. Nederland loopt een beetje achter .
Ik rij dan ook nooit in de file, dus ik kan vrijwel altijd doorrijden..quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:12 schreef r8ality het volgende:
[..]
Vooral als ik weer eens in de spits rijd heb ik dat gevoel ook altijd. Ben af en toe in staat om het ding langs de kant te kwakken en desnoods verder te lopen. Maar als ik dan een keer 's nachts of op rustige tijdstippen een teringeind moet rijden vind ik het weer heerlijk .
Was in Helsinkiquote:Op woensdag 4 november 2009 13:46 schreef Amun-Ra het volgende:
afbeelding
Eigenlijk best wel een schaamteloze foto
Wel een lekker kontje iig.
(ja, die is bijzonder dubbelzinnig bedoeld)
Ik kan vier Zweedse automerken bedenken, maar een Volvo is natuurlijk een goede keus Ik zou alleen niet voor een 3xx gaan als je naar Zweden gaat, maar iets meer uitgeven aan een 740/960/850/240 oid. Je hebt een hoop meer ruimte voor je bagage en als je er netjes mee rijd (lees: niet crashen) moet je die na 4000 km toch wel weer kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:46 schreef Dhr_Pannecouck het volgende:
Samen met een paar maten ben ik van plan een soort van roadtrip te doen door Zweden. Nu is er natuurlijk geen betere auto om naar Zweden te gaan dan een vVolvo.
Allereerst bedankt voor de reply , Ik zal is een beetje rondneuzen in de richting van een 740/960/850. Gelukkig hebben we nog even de tijd (reis gepland in juli-augustus 2010). Ik zie veel Volvo's met KM standen van 200K-400K. Op google zeggen veel mensen dat dit nog helemaal niks is voor een Volvo ?quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik kan vier Zweedse automerken bedenken, maar een Volvo is natuurlijk een goede keus Ik zou alleen niet voor een 3xx gaan als je naar Zweden gaat, maar iets meer uitgeven aan een 740/960/850/240 oid. Je hebt een hoop meer ruimte voor je bagage en als je er netjes mee rijd (lees: niet crashen) moet je die na 4000 km toch wel weer kunnen verkopen.
Dat klopt, Volvo's kunnen over het algemeen veel hebben. De 300-400 serie was wat dat betreft iets minder betrouwbaar, maar zou ook wel prima auto's verder hoorquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:00 schreef Dhr_Pannecouck het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor de reply , Ik zal is een beetje rondneuzen in de richting van een 740/960/850. Gelukkig hebben we nog even de tijd (reis gepland in juli-augustus 2010). Ik zie veel Volvo's met KM standen van 200K-400K. Op google zeggen veel mensen dat dit nog helemaal niks is voor een Volvo ?
R-versie kopen .quote:Op maandag 9 november 2009 11:06 schreef _Led_ het volgende:
Dit weekend op en neer naar keulen gereden in de S60, hij wou niet boven de 225 (op de teller) uit komen...
Roept m'n vrouw "Is dat alles ? Valt een beetje tegen !"...
Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:02 schreef trixxie het volgende:
Ik meld me ook..........................heb sinds 13 oktober 2009 een volvo 440 1.8 . (automaat)
Was van de eerste eigenaar, met een lage km.stand.
Het enige nadeel vind ik...................... in de stad rijd hij 1 op 7. Is dat niet te duur ???
Moet idd terug naar de garage........vraag ik of ze ernaar willen kijken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:33 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.
Lijkt me dat er iets mis is.
Ik heb ook een 440 gehad, een 1.6 en die liep 1 op 14 op snelweg en 1 op 11 stad.
Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:33 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.
Lijkt me dat er iets mis is.
Ik heb ook een 440 gehad, een 1.6 en die liep 1 op 14 op snelweg en 1 op 11 stad.
Ik vind het nog aardig stevig eigenlijk, voor een doorsnee 2.0! Ik heb met een oude Chrysler Stratus 2.5 V6 automaat 1:7,5 gehaald met lekker doorrijden. 1:9 voor een ordinaire 2.0 is best veel, heb ik het idee...quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:48 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...
Ja hij is idd redelijk onzuinig. Maar dat neem ik maar voor liefquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind het nog aardig stevig eigenlijk, voor een doorsnee 2.0! Ik heb met een oude Chrysler Stratus 2.5 V6 automaat 1:7,5 gehaald met lekker doorrijden. 1:9 voor een ordinaire 2.0 is best veel, heb ik het idee...
Must..... not...... buy..... 740......quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Oeps, ik heb nu 6 Volvo's. Nog een 740 Estate erbij gehaald een tijdje terug maar nu is de dynamo gaar. :/ Ik had namelijk mijn 240 Tubo zo goed als zeker verkocht, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan omdat de koper door zijn verhuizing toch financieel niet helemaal rond kwam. :/
Dus de 244 Turbo (uit 83) staat nog steeds te koop, maar de 740 mag misschien ook wel weg. Het is een '86'er dus wordt nog belastingvrij. Nu is 't nog een grijs kenteken dus lekker cheap cruisen op LPG! 8)
Goedkoop cruisen baasje!quote:Op zondag 6 december 2009 03:30 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Must..... not...... buy..... 740......
Ombouwen naar geel is makkelijk met zo'n ding: een reservebank + gordels zitten er al in (keuringstechnisch maakt het niet uit, verzekeringstechnisch wel dus niet met mensen achterin rijden ), en omdat het een oud ding is op grijs kenteken heb je geen verhoogd dak en overal normale ruiten zitten (geen geblindeerde stuff dus) en da's wettelijk ook niet verplicht. Omkeuren naar geel kenteken is alleen eventjes naar de RDW rijden en laten zien dat er nu een achterbank en gordels in zitten. Dan heb je dus ook geen problemen meer voor de verzekering.quote:Op zondag 6 december 2009 13:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jammer dat ie op grijs kenteken staat.
Beide wagens waren handgeschakeld, nu rij ik wel automaat.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:48 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...
Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb m'n zomerbanden met nog misschien 2mm profiel aan de voorzijde, maar het is vast niet de bedoeling dat ik die in de winter op rij?
Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.
Overigens normaal gesproken altijd winterbanden eronder maar dit jaar gewoonweg geen tijd gehad.
Je kan toch nu winterbanden kopen en die straks op Volvo-velgen laten leggen? Zo duur is dat niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .
Zit wel te twijfelen om nieuwe bandjes te gaan halen, gewoon doorsnee all-weathers. Want om hier nou nog 20k mee te rijden met de winter op komst... ik betwijfel of dat verstandig is. Zou toch zonde zijn als ik een keer ga glijden en m'n vehikel tegen een boom parkeer .
Had er dan winters op laten leggen .quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.
Overigens normaal gesproken altijd winterbanden eronder maar dit jaar gewoonweg geen tijd gehad.
Ik geef je groot gelijk, zou het waarschijnlijk ook niet doen wanneer je naar een andere auto aan het kijken bent/deze wil verkopen. Uiteraard zou ik wel nieuwe banden eronder laten zetten. Scheelt een hoop in de regen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .
Zit wel te twijfelen om nieuwe bandjes te gaan halen, gewoon doorsnee all-weathers. Want om hier nou nog 20k mee te rijden met de winter op komst... ik betwijfel of dat verstandig is. Zou toch zonde zijn als ik een keer ga glijden en m'n vehikel tegen een boom parkeer .
Ik heb stalen velgen met winterbanden liggen bij een garage, maar dan moet ik 1.5 uur heen, en 1.5 uur terugrijden (het erop zetten is geen probleem). Past op dit moment helaas niet in mijn schema. Het zou dus een beetje zonde zijn om er winterbanden onder te schroeven terwijl ik ze al heb liggen en ik volgend jaar dan alsnog weer zomer/all weather banden moet kopen.quote:Op donderdag 10 december 2009 07:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Had er dan winters op laten leggen .
Dat zei je er niet bij .quote:Op donderdag 10 december 2009 10:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik heb stalen velgen met winterbanden liggen bij een garage, maar dan moet ik 1.5 uur heen, en 1.5 uur terugrijden (het erop zetten is geen probleem). Past op dit moment helaas niet in mijn schema. Het zou dus een beetje zonde zijn om er winterbanden onder te schroeven terwijl ik ze al heb liggen en ik volgend jaar dan alsnog weer zomer/all weather banden moet kopen.
Omdat ik op zaterdag bijna de hele dag sport, ben dan om 5 uur thuis en dan is de garage helaas al een behoorlijk lange tijd dicht. Volgende week heb ik op vrijdag tijd dus is het de bedoeling ze dan op te halen. Zijn ze eenmaal in huis dan heb ik ze in een kwartiertje eronder zitten.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat zei je er niet bij .
En hoe kun je het nu zo druk hebben dat dat niet ff (desnoods op een zaterdag) kan. Ach, als je ergens bovenop knalt heb je iig tijd genoeg, alleen geen auto meer .
Klopt, maar dat ligt weer helemaal aan de bandenmaat, dikke kans dat die niet overeen komen, dan is het zonde geld. Bovendien heb ik het geld op dit moment ook gewoon echt niet voor een setje winterbanden. Dan liever een nieuw setje doorsnee rubbers eronder. Kost ook geld, maar minder, en daar red ik het ook al zeven winters mee...quote:Op donderdag 10 december 2009 07:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Je kan toch nu winterbanden kopen en die straks op Volvo-velgen laten leggen? Zo duur is dat niet.
Ik heb ook een 440 1.8 automaat (cvt) uit 94. En haal gemiddeld toch 1:13,5.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:02 schreef trixxie het volgende:
Ik meld me ook..........................heb sinds 13 oktober 2009 een volvo 440 1.8 . (automaat)
Was van de eerste eigenaar, met een lage km.stand.
Het enige nadeel vind ik...................... in de stad rijd hij 1 op 7. Is dat niet te duur ???
Praktijk is vaak dat de lambasonde het begeeft en een storing veroorzaakt. Hij checkt je uitlaatgas. Als hij verkeerde waardes waarneemt zal de ecu dit aanpassen. Nu kan je verbrandign misschien niet optimaal zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:48 schreef Dennis121 het volgende:
Toch hier even proberen... gezien ik het idee heb dat hier wel wat Volvo kennis zit...
Ik heb sinds maandag dat het Lambasonde lampje aan gaat in mijn V40.
Het lampje met dit logootje:
[ afbeelding ]
Eerst zo op de helft naar mn werk toe(+/- 12km van huis). Op de terugweg bleef ie weg, dus ik had hoop op een korte storing, tot ik een kilometer of 4 gereden had en hij dus weer aanging.
Ben toen langs de Volvo garage geweest, waar ik 'm ook in onderhoud heb. (Onderweg daarheen bleef ie weer wel uit) die hebben 'm uitgelezen en gereset.
Zij gaven aan, als ie wegblijft is het een storingkje geweest, komt ie terug zal de lambasonde vervangen moeten worden. Vandaag van en naar mn werk was hij ook weggebleven dus ik had hoop... maar zojuist ging hij weer aan dus.
Ben vrij ontechnisch als t op auto's afkomt, dus heb wat zitten googlen... maar daar lees ik dus niet specifiek dat meldingen van de lambasonde ook daadwerkelijk slaan op dat metertje zelf, dus dat daarom dat metertje zelf vervangen zou moeten worden (wat ik dus begrijp van de dealer).
Dat meterje kan toch ook wat verkeerds meten, wat een andere oorzaak kan hebben? (Naar wat ik lees kan het dan heel wat zijn)... of wil dat lampje echt zeggen dat die meter niet goed is?
Bedragen van rond de 300 vielen meteen al... dus dat is wel weer pittig, zeker na de flinke beurt die hij onlangs heeft gehad, wat ook de nodige duiten heeft gekost (zat nl ook distributieriem bij, aircobeurt e.d.)
Nu ben ik op auto gebied een te grote leek, dat ik t ook niet zomaar toevertrouw aan van die 'vakgarages' of andere beunhazen, gezien onze ontzettende slechte ervaringen daarmee. Niet dat een dealer altijd eerlijk zal zijn, maar daar is mijn gevoel toch beter bij
Kan ik nog iets checken? Of kan ik fijn de afspraak gaan plannen?
En is het heel ernstig zo door te rijden? Gezien ik vroeg op mn werk moet zijn, wat ik hier vandaan ook niet met t OV redt (althans zo vroeg)
Thanks voor je reactiequote:Op woensdag 16 december 2009 21:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Praktijk is vaak dat de lambasonde het begeeft en een storing veroorzaakt. Hij checkt je uitlaatgas. Als hij verkeerde waardes waarneemt zal de ecu dit aanpassen. Nu kan je verbrandign misschien niet optimaal zijn.
Uiteindelijk hoef dat ook niet, het gaat vooral om de werking van je cat en je uitstoot. Je kan dus prima zonder lamdasonde maar ik zou het gewoon vervangen. Goed schoonmaken wil soms wel eens helpen. Tank een paar keer BP ultimate en rijd een lang stuk, met af en toe goed toeren maken. Misschien eruit halen en alleen schoonmaken als je dat kan.
Dan heb je ook nog ene imitatie die een stuk goedkoper is, als de dealer dit niet aanbied kan je hiernaar vragen. Verder is een V40 echt geen specialistische auto dus die kan je prima bij een BOVAG garage neerzetten met een gerust hart. Zowieso voor ene second opion.
Succes!
Ding zit in je uitlaat. Kan best dat die een keertje stoort na zoveel jaar. Als die een verkeerde waarde anageeft dan had de garage dat ook wel gevonden. Ik zou wel met de garage proberen af te spreken dat het wel aan de sensor moet liggen en dat ze anders de oude weer terug zetten en je alleen de arbeid betaald. Maar dat is net of de garage dat ziet zitten..quote:Op woensdag 16 december 2009 23:00 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie
Vandaag heeft ie niet meer aangestaan, op 1 ritje van t werk naar de lokale broodjesboer na.
Merk niets aan de auto in vergelijkig met daarvoor.
Ik kijk even wat ik doe, ga nog even wat informeren omtrent prijzen e.d.
Met een lampje rijden vind ik ook niet ideaal.
Maarja probleem van het vervangen van die sensor: wat als die sensor met een rede een verkeerde meting aangeeft... dan vervang je m dus feitelijk 'voor niks' lijkt me...
Ja eruit halen en schoonmaken... als ik wist waar ie zat...
Thanks, zal je laatste tip zeker eerst even proberen... het lampje brandt niet heel consequent... dus wie weet helpt 'tquote:Op donderdag 17 december 2009 14:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ding zit in je uitlaat. Kan best dat die een keertje stoort na zoveel jaar. Als die een verkeerde waarde anageeft dan had de garage dat ook wel gevonden. Ik zou wel met de garage proberen af te spreken dat het wel aan de sensor moet liggen en dat ze anders de oude weer terug zetten en je alleen de arbeid betaald. Maar dat is net of de garage dat ziet zitten..
Tank maar eens een paar keer BP Ultimate en rijd een paar keer lange stukken en eens wat hogere toeren, misschien heb je daarna helemaal geen last meer ervan.
Driften in de wijkquote:
Mensen bang maken met 1400 kilo schuivend staal .quote:
Ik kon gewoon niet harder dan 60. achterwielaandrijving+300NMquote:Op donderdag 17 december 2009 15:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het was echt huilen geblazen vanochtend op de weg.
Zat eerst achter een prius, die 20 reed en zodra er een tegenligger kwam helemaal rechts de berm in dook en bijna tot stilstand kwam. Uiteraard was hij daarna wel heel stoer toen we op de snelweg reden want toen vond hij het nodig om cirva een meter achter zijn voorganger te rijden, uiteraard met lekker veel remmen. Hij was zo stoer, maar op de linkerbaan rijden durfde hij niet (hoera voor winterbanden )
Hele hoop mensen die niet harder dan 50 durfde op de snelweg, dit terwijl er geen sneeuw op lag, geen regen/hagel/sneeuw en geen glinstering.
Wat een heiligschennis.quote:
Ik ga helemaal niet meer rijden nu, ze hebben me gisteren met 4 persoon een parkeervak moeten induwen omdat ik vast zatquote:Op dinsdag 22 december 2009 03:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja en gisteren met de 960 op pad geweest in de sneeuw.. Dat ging echt verbazingwekkend goed. Alhoewel ik me niet zo fijn voel met een automaat in de sneeuw. Hij rijdt wel echt super na de revisie, je hoort gewoon helemaal niets meer nu.
Zal wel eens een filmpje maken onder het rijden, best een vreemde gewaarwording.
Ik ben geen Volvo rijder.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:16 schreef r8ality het volgende:
Echte Volvo-rijders hebben winterbanden .
.quote:
Niet tegen sneeuw op je auto nee .quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:56 schreef Gambolputty het volgende:
[ afbeelding ]
Mét winterbandejes aan, Helpt niets
Daarom rijd ik ook niet op ruitenkrabbersquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:59 schreef r8ality het volgende:
[..]
Niet tegen sneeuw op je auto nee .
http://www.nu.nl/economie/2149979/volvo-bijna-verkocht.htmlquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef r8ality het volgende:
Ja, Volvo moet lomp en vierkant zijn. Niet rond en zuinig/economisch/groen etc.
En vooral: snel bij Ford weg .
Ja, of we daar zo blij mee moeten zijn...quote:Op woensdag 23 december 2009 07:33 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie/2149979/volvo-bijna-verkocht.html
Of een 850 stationwagon of V70 Classic voor de prijs van een Aygo. .quote:Op woensdag 23 december 2009 14:49 schreef Sjabba het volgende:
Ach, wie weet gaan de Chinese weer oude modellen uitbrengen!
Net als met de Opel Frontera/ Landwind....
Zou toch leuk zijn; een mooie nieuwe 700/900 serie voor de prijs van een Golf?
En dan met de kwaliteit van een chinese auto. Auw.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:49 schreef Sjabba het volgende:
Ach, wie weet gaan de Chinese weer oude modellen uitbrengen!
Net als met de Opel Frontera/ Landwind....
Zou toch leuk zijn; een mooie nieuwe 700/900 serie voor de prijs van een Golf?
Ach ja, een Volvo 740 doet het niet zoveel beter bij deze test...quote:Op donderdag 24 december 2009 11:27 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
En dan met de kwaliteit van een chinese auto. Auw.
http://videos.streetfire.(...)inese-Car_151645.htm
uiteraard. Maar dacht dat een volvo wel wat meer kon hebben als je er gewoon goed mee omgaat.quote:Op maandag 28 december 2009 00:12 schreef r8ality het volgende:
Ligt aan onderhoudshistorie en rijstijl eigenaar. Veilige marge: 2 ton, maar dan kun je alsnog wat reparaties verwachten. Dubbeltje = eerste rij.
IDD, ik denk dat die Landwind gewoon hetzelfde is als een Frontera. De eisen zijn nu strenger. Dat die Chinese auto's niet worden toegestaan is ook een stukje marktbescherming. Er rijdt hier meer dan 50% rond dat minder veilig is.quote:Op maandag 28 december 2009 00:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, een Volvo 740 doet het niet zoveel beter bij deze test...
Hmm lekker dan Welke volvo's (rond die prijsklasse) hebben wel een zweedse motor?quote:
240/740. Maar zijn een stuk zwaarder.quote:Op maandag 28 december 2009 10:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hmm lekker dan Welke volvo's (rond die prijsklasse) hebben wel een zweedse motor?
Oke dat schiet niet echt op dan. Is de 440 verder wel betrouwbaar met de motor die erin ligt? Of is het geen aanrader dan?quote:Op maandag 28 december 2009 10:01 schreef r8ality het volgende:
[..]
240/740. Maar zijn een stuk zwaarder.
De carburateur is een zwak punt bij de 440, dus sowieso een injectie-model.quote:Op maandag 28 december 2009 10:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Oke dat schiet niet echt op dan. Is de 440 verder wel betrouwbaar met de motor die erin ligt? Of is het geen aanrader dan?
Mijn eerste auto was een 440, heb er 30.000 met alleen een kapotte dynamo mee gereden.quote:Op maandag 28 december 2009 11:31 schreef Mokus het volgende:
Ik heb zelf ook een 440 gekocht voor 900 euro. Misschien wat meer dan je op marktplaats tegenkomt maar er zat dan ook wel een mooie radio en cd wisselaar bij. Daarbij was er bewijs dat de auto altijd goed onderhouden is.
Staat nu meer dan 2 ton op de teller en heb er zelf 30000 mee gereden, maar nog geen enkel probleem mee gehad.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor elke 440 geldt maar over het algemeen kunnen ze wel een tijdje mee mits ze goed onderhouden zijn.
Edit: Er zit een 1.8 benzine injectie motor in.
Nee, maar die wordt dan anno 2009 niet meer verkocht. Ik vind het nogal stuitend dat er pogingen worden gedaan om autos in de markt te zetten met een veiligheidsniveau van 25 jaar geleden.quote:Op maandag 28 december 2009 00:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, een Volvo 740 doet het niet zoveel beter bij deze test...
Klik.quote:Op maandag 28 december 2009 20:45 schreef druppelkut het volgende:
hallo fanboys,
ik ben van plan om een andere auto aan te schaffen (noodgedwongen eik) en nu is mijn oog gevallen op het type 850 van de volvo familie.
zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
do's en don'ts zeg maar.
welke type/jaar 850....
alvast bedankt
Parkeer 'm niet tussen 2 vrachtwagens, zoals vanavond op de A28...quote:Op maandag 28 december 2009 20:45 schreef druppelkut het volgende:
hallo fanboys,
ik ben van plan om een andere auto aan te schaffen (noodgedwongen eik) en nu is mijn oog gevallen op het type 850 van de volvo familie.
zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
do's en don'ts zeg maar.
welke type/jaar 850....
alvast bedankt
Dat krijg je als er nog landen in de wereld zijn waar mensen in lemen hutjes leven.quote:Op maandag 28 december 2009 20:04 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Nee, maar die wordt dan anno 2009 niet meer verkocht. Ik vind het nogal stuitend dat er pogingen worden gedaan om autos in de markt te zetten met een veiligheidsniveau van 25 jaar geleden.
Exporteren de chinezen tegenwoordig ook al lemen hutjes?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat krijg je als er nog landen in de wereld zijn waar mensen in lemen hutjes leven.
Niet iedereen heeft dezelfde ontwikkeling meegemaakt als 'het Westen', en wij zouden 'het Westen' niet zijn als we onze oude bouwtekeningen eens doorverkochten aan de Chinezen om ze eens te laten proberen een autootje te bouwen
Hier rijden ze met een Mitsubishi spacestar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:24 schreef r8ality het volgende:
Lol @ Polis-XC70 . Moest die Audi stoppen ofzo? .
Zo'n Polis-XC70 straalt toch wel iets meer gezag uit dan de gemiddelde Golf hier .
Zo een paar tanks van die benzine gereden (V-Power, Excellium, Ultimate, eigenlijk alleen maar de 'luxere' benzines sinds je je tip gegeven hebt ) en af en toe flink doorgetrokken.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ding zit in je uitlaat. Kan best dat die een keertje stoort na zoveel jaar. Als die een verkeerde waarde anageeft dan had de garage dat ook wel gevonden. Ik zou wel met de garage proberen af te spreken dat het wel aan de sensor moet liggen en dat ze anders de oude weer terug zetten en je alleen de arbeid betaald. Maar dat is net of de garage dat ziet zitten..
Tank maar eens een paar keer BP Ultimate en rijd een paar keer lange stukken en eens wat hogere toeren, misschien heb je daarna helemaal geen last meer ervan.
Regio Eindhoven toevallig? .quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:54 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Hier rijden ze met een Mitsubishi spacestar.
Dat is goed nieuws!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:55 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Zo een paar tanks van die benzine gereden (V-Power, Excellium, Ultimate, eigenlijk alleen maar de 'luxere' benzines sinds je je tip gegeven hebt ) en af en toe flink doorgetrokken.
Lampje nu al heel lang niet meer gezien (behalve bij 't starten ) dus ik vind het voorlopig even prima zo
Overigens vanmorgen vroeg zijn er winterbandjes onder mn stalen velgen met doppen gelegd, en er onder gehangen.(Spaar ik meteen mn lichtmetalen velgjes wat, met al dat zout op de weg)
Ik heb vrij nieuwe zomerbandjes, maar wat een verschil
Ruime auto, erg wendbaar en kleine draaicirkel en een gechipte diesel is nog vlot ook. Plus een NL product.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:54 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Hier rijden ze met een Mitsubishi spacestar.
Wordt een Spacestar in Born gemaakt dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ruime auto, erg wendbaar en kleine draaicirkel en een gechipte diesel is nog vlot ook. Plus een NL product.
Geen slechte keus dus.
Werdquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wordt een Spacestar in Born gemaakt dan?
De Space Star wordt nu niet meer gemaakt.....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:12 schreef Barcaconia het volgende:
Hmm, de website van NedCar is niet up-to-date geloof ik. Er staat dat ze alleen de Colt produceren.
Op Wikipedia staat alleen Colt en Outlander.
Heb je toevallig een uptodate linkje?
Ah, duidelijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De Space Star wordt nu niet meer gemaakt.....
Vandaar mijn werd.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ruime auto, erg wendbaar en kleine draaicirkel en een gechipte diesel is nog vlot ook. Plus een NL product.
Geen slechte keus dus.
Ik zeg niet dat die beter is maar dat het egen slechte keus is. De Zweden rijden tenslotte ook in een "eigen" merk auto. Dus in een in NL gemaakte auto rijden vind ik een pluspunt. Daarbij een kleine draaicirkel en ruimte van binnen maakt het een prima politie auto. Voor een achtervolging heb je er niet veel aan maar voor survelance is die prima.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:48 schreef Pas259 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tegen:
[ afbeelding ]
Met een T5 of D5 motor.
Geef mij maar het onderste
Ik heb 1,5 jaar geleden een 440GLE uit 1994 gekocht. 126.000km (nu 148.000). Hij doet het bij +35graden en -15, gebruikt geen olie, nog geen enkel probleem mee gehad.quote:Op maandag 28 december 2009 11:31 schreef Mokus het volgende:
Ik heb zelf ook een 440 gekocht voor 900 euro. Misschien wat meer dan je op marktplaats tegenkomt maar er zat dan ook wel een mooie radio en cd wisselaar bij. Daarbij was er bewijs dat de auto altijd goed onderhouden is.
Staat nu meer dan 2 ton op de teller en heb er zelf 30000 mee gereden, maar nog geen enkel probleem mee gehad.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor elke 440 geldt maar over het algemeen kunnen ze wel een tijdje mee mits ze goed onderhouden zijn.
Edit: Er zit een 1.8 benzine injectie motor in.
Maar dan nog, had ie niet een gare Mercedes of BMW af kunnen gaan trappen ipv onze geliefde Volvotjesquote:Op zondag 10 januari 2010 14:15 schreef daNpy het volgende:
Wees gerust, die rijdt voorlopig niet meer
Als ik de maandelijkse lasten kon betalen, zou ik m reddenquote:
10 tientjes bieden danquote:Op zondag 10 januari 2010 14:22 schreef daNpy het volgende:
Hij wilde hem aan mij niet voor 5 tientjes verkopen
Ahja, ik was in de war met een Grandis, die gebruiken ze tegenwoordig bij de politie.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:11 schreef Mikkie het volgende:
Het laatste model Space Star werd op de markt gebracht in 2004, met hooguit de 1.9 liter diesel of een 1.8 benzine. Wat een kutauto was dat zeg .
Eeuwig zonde, ik zei het al toen voordat hij hem kochtquote:
Ik zie ze al rondrijden in hun spykers, donkervoortjes en burtonsquote:Op zondag 10 januari 2010 13:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die beter is maar dat het egen slechte keus is. De Zweden rijden tenslotte ook in een "eigen" merk auto. Dus in een in NL gemaakte auto rijden vind ik een pluspunt. Daarbij een kleine draaicirkel en ruimte van binnen maakt het een prima politie auto. Voor een achtervolging heb je er niet veel aan maar voor survelance is die prima.
Outlanders en Coltjes? Het moet wel goed voor de portemonnee blijven natuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2010 14:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik zie ze al rondrijden in hun spykers, donkervoortjes en burtons
Nee want ik heb heul geen plek voor dat dingquote:
Mja.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik zie ze al rondrijden in hun spykers, donkervoortjes en burtons
Dat puntje heb ik in 2006 ook eens gehad... nooit meer iets van gehoord bij latere APKsquote:Op maandag 11 januari 2010 18:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Alleen een puntje met de stuurkogel linksvoor, maar ach..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |