abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:03:08 #76
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73656102
Mooi concept! Ik ga dit even volgen, momenteel niet echt 25 euro beschikbaar om uit te lenen. (Nee, echt niet. )
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:32:08 #77
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73657029
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:03 schreef Darkestrah het volgende:
Mooi concept! Ik ga dit even volgen, momenteel niet echt 25 euro beschikbaar om uit te lenen. (Nee, echt niet. )
25 dollar met de huidige koers is dat iets van 17 euro....scheelt weer!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:36:17 #78
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73657184
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef Abbadon het volgende:

[..]

25 dollar met de huidige koers is dat iets van 17 euro....scheelt weer!
Hmm. Nog steeds hetzelfde probleem, eigenlijk. Toch bedankt.
pi_73694975


Ik was ineens weer een beetje geinspireerd.
En bijna iedereen in Nederland kan toch wel even 17 euro missen, je krijgt het waarschijnlijk weer terug.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:28:55 #80
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_73720207
Ik vind 97.1% wel iets meer dan 'waarschijnlijk'
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:52:31 #81
104963 ETA
European Travel Author
pi_73722791
hey, het is alweer de 15e, dus eens kijken wat er weer is binnengekomen

hmm, nog maar 50 dollar, hopelijk komt de rest snel Kan ik nu alvast 2 nieuwe leningen uitzoeken.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:04:35 #82
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:06:57 #83
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73723303
mijn eerste terugbetaling!

$1.92

maar goed, had pas volgende maand het eerste geld verwacht, dus laat ik het maar als een onverwachte meevaller beschouwen!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:28:29 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73731944
En weer centjes erbij, ik heb nou bijna iedere maand genoeg terugbetaling om telkens een nieuwe lening te doen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:34:48 #85
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73732206
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:28 schreef Erasmo het volgende:
En weer centjes erbij, ik heb nou bijna iedere maand genoeg terugbetaling om telkens een nieuwe lening te doen
da's ook mijn doel

nog een paar maandjes en dan moet het zo ongeveer gaan lopen, denk ik....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_73732285
Precies op tijd om deze lening af te maken met de laatste 25,- die ze nog nodig hadden.

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=144562
pi_73732349
Ik heb er ook nog veel te weinig geld in zitten om elke maand een nieuwe lening te kunnen doen. Dat zou wel ideaal zijn inderdaad, maar heb even geen geld meer 'over' om erin te stoppen.

Komt wel weer.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:14:08 #88
2651 svann
night-hawk
pi_73737582
Ik heb alleen even scannend op die Kiva-site gekeken en het lijkt me echt het soort project waarnaar ik (niet al te aktief) op zoek was.
Eerst maar eens wat meer over de gang van zaken lezen.

Wat wil dat 29 days left bij de aanbesteding zeggen?
Is daar dus een bepaalde periode voor en wat gebeurt er als er maar voor een gedeelte is ingeschreven?
(Nu nog even geen zin om de hele fucking manual te lezen. :p )
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_73740809
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 02:14 schreef svann het volgende:
Ik heb alleen even scannend op die Kiva-site gekeken en het lijkt me echt het soort project waarnaar ik (niet al te aktief) op zoek was.
Eerst maar eens wat meer over de gang van zaken lezen.

Wat wil dat 29 days left bij de aanbesteding zeggen?
Is daar dus een bepaalde periode voor en wat gebeurt er als er maar voor een gedeelte is ingeschreven?
(Nu nog even geen zin om de hele fucking manual te lezen. :p )
Dan hebben ze nog 29 dagen over om de lening bij elkaar te krijgen, maar bij veel leningen staat er nu "covered" wat inhoudt, dat de fieldpartner het resterende bedrag bij betaalt.
Wanneer een zaak of onderneming mislukt, krijg je overigens vaak je geld ook weer terug.

Ik had vandaag overigens weer genoeg geld terug voor nog een nieuwe lening.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lamon. op 16-10-2009 10:15:20 ]
pi_73741526
Oh, 'k heb ook weer credits zie ik. Zo eens de leningverstrekker gaan uithangen .

En ze hebben nu een sector 'Green', waar helaas geen leningen onder te vinden zijn. Zou je daar leningen aan windmolenbouwers kunnen verstrekken ofzo ?
pi_73741756
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:36 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, 'k heb ook weer credits zie ik. Zo eens de leningverstrekker gaan uithangen .

En ze hebben nu een sector 'Green', waar helaas geen leningen onder te vinden zijn. Zou je daar leningen aan windmolenbouwers kunnen verstrekken ofzo ?
Misschien heeft het iets te maken met ondernemingen die iets met wind-energie of zonne-energie willen doen ofzo? Lijkt me wat groots voor het soort ondernemers op Kiva, maar je weet het maar nooit.

Zouden we deze slag die 20000 gaan halen, wat denk jij?
pi_73741948




http://blog.givewell.net/?p=416

Heel strikt genomen is het allemaal marketing natuurlijk, die site met fotootjes, er is geen directe link tussen mijn lening en dat boertje in Peru, die z'n geld immer al lang heeft ontvangen. Het is een 'truc' om rijke westerlingen zich meer betrokken te laten voelen.

M'goed, dat boeit me niet, het blijft een leuk idee . En ik hoop wel dat de leningverstrekkers toch indirect wat invloed hebben op het beleid. Stel dat niemand klikt op de fotootjes van lui die geld willen om een slijterij te starten. Zou dat op bepaald moment gevolgen hebben voor lui die een slijterij willen beginnen?
quote:
So the question here isn’t really about truth, it’s about how big a sin of omission each nonprofit can and should commit as they play this game. Is it the responsibility of the nonprofit sector and donors alike to break down the myth that each gift does or doesn’t buy a specific thing? And will those who take the high road ever win out in the marketplace of ideas? It’s an empirical fact that people give more to help one person than to help many, and this is wired deep into our brains, it’s not something that was created by the nonprofit sector.

The “your money buys this” message isn’t going anywhere soon. If anything, what Kiva and Charity:Water and DonorsChoose have shown is that there’s a way to take this approach and adapt it to 21st century tools – so that you can see an online photo of the microloan recipient or the well that was dug or the classroom that was helped — if not directly by your money, at least by that same amount of money as the amount you gave.

uit Kiva Customers Don’t Receive the Loans you Give


[ Bericht 18% gewijzigd door DennisMoore op 16-10-2009 10:56:06 ]
pi_73742207
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:49 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://blog.givewell.net/?p=416

Heel strikt genomen is het allemaal marketing natuurlijk, die site met fotootjes, er is geen directe link tussen mijn lening en dat boertje in Peru, die z'n geld immer al lang heeft ontvangen. Het is een 'truc' om rijke westerlingen zich meer betrokken te laten voelen.

M'goed, dat boeit me niet, het blijft een leuk idee . En ik hoop wel dat de leningverstrekkers toch indirect wat invloed hebben op het beleid. Stel dat niemand klikt op de fotootjes van lui die geld willen om een slijterij te starten. Zou dat op bepaald moment gevolgen hebben voor lui die een slijterij willen beginnen?
[..]


Uiteraard zijn de minder aantrekkelijke projecten iets waar Kiva minder op in gaat, dat lijkt me logisch.
Het doet er ook niet zo heel veel toe of het jouw geld is die naar een bepaalde onderneming gaat of naar die van een ander, je krijgt immers updates over hoe degene die jij wilde steunen het gedaan heeft. Of dat nu met je eigen geld is of gewoon uit een grote verzamelpot komt maakt niet uit, omdat het plezier gehaald wordt uit het feit dat de onderneming slaagt toch?
pi_73742334
Nouja, eigenlijk lees ik maar zelden de updates hoe 't gaat met een bepaalde onderneming .
'k Vind gewoon het principe van microkredieten okay, en 't feit dat ik m'n geld weer terugkrijg. En natuurlijk het simpele gevoel (!) van karma-puntjes bij de muisklik bij 't verstrekken van een lening .
pi_73742398
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:02 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, eigenlijk lees ik maar zelden de updates hoe 't gaat met een bepaalde onderneming .
Ik krijg wel veel mailtjes van de fieldpartners over wat er met het verstrekte geld gedaan is, en hoe de onderneming loopt.
Heb je iets uitstaan wat je aan kan zetten ofzo?
pi_73742571
Ja, nee, ik krijg ze ook wel, maar ik lees ze zelden .

Zo. De leningen verstrekt. Wel stom dat er steeds meer leningen zijn waarbij de tekst in 't Frans of Spaans is. Die sla ik natuurlijk over .
pi_73743013
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, nee, ik krijg ze ook wel, maar ik lees ze zelden .

Zo. De leningen verstrekt. Wel stom dat er steeds meer leningen zijn waarbij de tekst in 't Frans of Spaans is. Die sla ik natuurlijk over .
Ik ook, ik vind dat Kiva ze best even mag vertalen eigenlijk...
Maar zullen we die 20000 halen, daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik denk dat we nog 1 maandje moeten wachten.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:36:14 #98
104963 ETA
European Travel Author
pi_73743394
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:08 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dan hebben ze nog 29 dagen over om de lening bij elkaar te krijgen, maar bij veel leningen staat er nu "covered" wat inhoudt, dat de fieldpartner het resterende bedrag bij betaalt.
Wanneer een zaak of onderneming mislukt, krijg je overigens vaak je geld ook weer terug.

Ik had vandaag overigens weer genoeg geld terug voor nog een nieuwe lening.
covered betekend niet dat de fieldpartner de resterende bedrag betaald. Zij dekken slechts risico tegen valutaschommelingen
quote:
“Covered”
The Field Partner has opted to cover any losses on the loan that are due to currency fluctuation. Lenders will not bear losses due to currency fluctuation.

This would happen in the case where the US Dollar appreciates significantly relative to a local currency. When the entrepreneur pays back the full loan amount in a local currency, that amount converted to US Dollars would be less than the original amount lent by Kiva lenders. The Field Partner would then cover the loss, so that lenders would be repaid the full amount they originally lent.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_73743520
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:36 schreef ETA het volgende:

[..]

covered betekend niet dat de fieldpartner de resterende bedrag betaald. Zij dekken slechts risico tegen valutaschommelingen
[..]


Oh, okee. Mijn fout.
Maar uiteindelijk heb ik nog geen onderneming meegemaakt die niet zijn bedrag vol krijgt, jij wel?
Dat moet toch ergens vandaan komen?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:41:04 #100
104963 ETA
European Travel Author
pi_73743542
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:49 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://blog.givewell.net/?p=416

Heel strikt genomen is het allemaal marketing natuurlijk, die site met fotootjes, er is geen directe link tussen mijn lening en dat boertje in Peru, die z'n geld immer al lang heeft ontvangen. Het is een 'truc' om rijke westerlingen zich meer betrokken te laten voelen.

M'goed, dat boeit me niet, het blijft een leuk idee . En ik hoop wel dat de leningverstrekkers toch indirect wat invloed hebben op het beleid. Stel dat niemand klikt op de fotootjes van lui die geld willen om een slijterij te starten. Zou dat op bepaald moment gevolgen hebben voor lui die een slijterij willen beginnen?
[..]


yep, dit speelt allemaal mee met het beleid welke lenders te accepteren en welke niet. Als leningen niet of heel moeilijk gevuld kunnen worden in een bepaalde sector, zal op den duur minder lenders in deze sector worden geaccepteerd. Als het klopt krijg je daarna een betere balans tussen leners en uitlleners in deze sector, dus dat de leningen vaker en sneller gevuld worden door het afnemende aanbod.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')