abonnement Unibet Coolblue
pi_72797129



Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft een motie van afkeuring aangenomen tegen de Republikein Joe Wilson. Die kwam vorige week in het nieuws door president Barack Obama "U liegt" toe te roepen tijdens diens rede in het parlement over de hervorming van het gezondheidsstelsel.

Wilson maakte later telefonisch zijn excuses aan de stafchef van het Witte Huis. In een verklaring erkende de afgevaardigde voor de staat South Carolina dat hij zich te zeer door zijn emoties had laten leiden. "Ik ben het niet eens met de verklaring van de president, maar mijn commentaar was ongepast en betreurenswaardig. Ik bied de president mijn oprechte excuses aan voor dit gebrek aan beleefdheid", liet Wilson weten.

De Democraten namen daarmee geen genoegen. Zij wilden dat Wilson zijn excuses zou herhalen in het Huis van Afgevaardigden, maar het parlementslid weigerde dat. Daarop dienden de Democraten de motie van afkeuring in, die met 240 tegen 179 stemmen werd aangenomen. (anp/sps)

Bron
pi_72797669
Het was dan ook buiten alle proporties. Ik bedoel, het volk voorliegen, het volk bestelen, het volk mishandelen, het volk knechten, de toekomst van het volk verwaarlozen.. dat is allemaal tot daar aan toe.

Maar liegen tegen de president, dat kan écht niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:00:35 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72797741
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:58 schreef waht het volgende:
Het was dan ook buiten alle proporties. Ik bedoel, het volk voorliegen, het volk bestelen, het volk mishandelen, het volk knechten, de toekomst van het volk verwaarlozen.. dat is allemaal tot daar aan toe.

Maar liegen tegen de president, dat kan écht niet.
Wat loop je nu te insinueren, frust?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72797831
Prima zaak. Daar zouden we in Nederland nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen, als je kijkt hoe bepaalde politici tegenwoordig lopen te schelden op ministers.
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 12:03:40 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_72797855
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:58 schreef waht het volgende:
Het was dan ook buiten alle proporties. Ik bedoel, het volk voorliegen, het volk bestelen, het volk mishandelen, het volk knechten, de toekomst van het volk verwaarlozen.. dat is allemaal tot daar aan toe.

Maar liegen tegen de president, dat kan écht niet.
Hij maakte de president uit voor leugenaar, dat is iets anders, sterker nog, het punt waarop hij dat deed (gezondsheidszorg voor illegalen) kan onmogelijk door de president goedgekeurd worden omdat het bij de Grondwet verboden is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_72798046
Het Amerikaanse Congress moet eens prioriteiten stellen. Tijd verspillen met dit soort onzinnige zaken is om te huilen. Amerika staat voor de grootste uitdaging in een aantal decennia, ik stel voor dat ze 24/7 werken om hun zaken eens op orde te brengen.

Maar uiteraard doen ze dat niet, om wat voor reden dan ook.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72800562
Het is helemaal niet onzinnig, het gaat om de vraag of de republikeinen het democratisch proces respecteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72800783
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is helemaal niet onzinnig, het gaat om de vraag of de republikeinen het democratisch proces respecteren.
Zeggen dat Obama liegt is hetzelfde als het democratische proces niet respecteren?

Kom op zeg, dit is nonsens. Als het Congress zich daar mee bezig wil houden doen ze dat maar lekker, maar het zal op geen enkele manier helpen om het land weer op de rails te krijgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:58:46 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72801624
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72801936
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef waht het volgende:
Zeggen dat Obama liegt is hetzelfde als het democratische proces niet respecteren?
Niet voor je beurt praten is onderdeel van het democratisch proces ja. Er doorheen schreeuwen om de publieke opinie te beinvloeden hoort niet bij het democratisch proces zoals dat afgesproken is. Als het dan een op zichzelf staand incident zou zijn zou dat niet van belang zijn, maar dat is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72802054
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:58 schreef waht het volgende:
Het was dan ook buiten alle proporties. Ik bedoel, het volk voorliegen, het volk bestelen, het volk mishandelen, het volk knechten, de toekomst van het volk verwaarlozen.. dat is allemaal tot daar aan toe.

Maar liegen tegen de president, dat kan écht niet.
Jij hebt een punt... ze moeten Bush gewoon oppakken.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72805630
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet voor je beurt praten is onderdeel van het democratisch proces ja. Er doorheen schreeuwen om de publieke opinie te beinvloeden hoort niet bij het democratisch proces zoals dat afgesproken is. Als het dan een op zichzelf staand incident zou zijn zou dat niet van belang zijn, maar dat is het niet.
Klinkt meer als betrekking hebbend tot fatsoen dan tot het democratische proces.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:11 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Jij hebt een punt... ze moeten Bush gewoon oppakken.
Obama straks ook als hij zo door gaat. Inclusief een hele groep andere kopstukken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72809039
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:55 schreef waht het volgende:

[..]

Klinkt meer als betrekking hebbend tot fatsoen dan tot het democratische proces.
Fatsoen is voorwaarde voor het debat en dus onderdeel van het democratisch proces. Nu was het de democratisch verkozen president zijn beurt om zijn zegje te doen, zijn boodschap te communiceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72810040
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Fatsoen is voorwaarde voor het debat en dus onderdeel van het democratisch proces. Nu was het de democratisch verkozen president zijn beurt om zijn zegje te doen, zijn boodschap te communiceren.
WS heeft in deze gelijk. Er zijn bepaalde regels, en daar dien je je aan te houden. Ondanks dat Wilson gelijk had - Obama stond daar te liegen - heeft hij niet het recht om die mening daar op dat moment te ventileren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_72810230
Ok, het is dus blijkbaar tegen de regels (afgezien van fatsoen). Dat wist ik niet.

Dan is het punt nu gemaakt en is er genoeg aandacht besteed aan dit voorval.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:35:54 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72810285
Wat een onzin! Republikeinen hebben geen emoties.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72811099
Deze Joe WIlson heeft ook sowieso een record. Er wordt ook gewoon gezegd dat hij dat richting Obama riep omdat hij hem gewoon ziet als 'die zwarte'. Vandaar dat er ook zo'n aandacht aan wordt gegeven.
pi_72812720
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:54 schreef Xaobotnik het volgende:
Deze Joe WIlson heeft ook sowieso een record. Er wordt ook gewoon gezegd dat hij dat richting Obama riep omdat hij hem gewoon ziet als 'die zwarte'. Vandaar dat er ook zo'n aandacht aan wordt gegeven.
Spreekt Joe Wilson Nederlands?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')