abonnement Unibet Coolblue
pi_72791987
Even serieus, ik ben nu nog 1 week 18, en heb vorig jaar een uitvaartverzekering afgesloten voor 5000 euries tegen zon 3 euro per maand, maar nou hoor ik dat als je op je 18e al aanvraagt het al vanaf een paar centen (die dan voor altijd zo laag blijven de kosten) kan, dus wie weet meer?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 07:27:14 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_72792022
Volgens mij is dat onzin. Wat jij aan premie betaalt tov uitkering zit je al vrij minimaal.

Wat je wel zou kunnen overwegen is om een natura verzekering te nemen. Die 5000 euro kun je wellicht over x aantal jaar alleen nog de koffie van betalen.
pi_72792048
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:27 schreef NorthernStar het volgende:
Volgens mij is dat onzin. Wat jij aan premie betaalt tov uitkering zit je al vrij minimaal.

Wat je wel zou kunnen overwegen is om een natura verzekering te nemen. Die 5000 euro kun je wellicht over x aantal jaar alleen nog de koffie van betalen.
Das een goeie ja, maar het is toch zo dat je het startbedag altijd blijft betalen, en als je later instapt dat dat bedrag dan veel hoger is?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 07:40:11 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_72792069
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das een goeie ja, maar het is toch zo dat je het startbedag altijd blijft betalen, en als je later instapt dat dat bedrag dan veel hoger is?
Ja het is het beste om er zo vroeg mogelijk in te stappen. Die drie euro per maand is echt peanuts. Als je tien jaar wacht betaal je zo het dubbele. Dat loopt vrij rap op.

Wat betreft je eerste vraag, misschien is er ergens een speciale aanbieding voor mensen onder de 18 hoor, dat zou misschien kunnen, maar erg veel zal het niet uitmaken denk ik.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:18:31 #5
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_72792300
Toen ik geboren werd sloten mijn ouders gelijk zo'n verzekering voor mij af en die was toen afbetaald toen ik 25 was.. Dit betreft een natura-verzekering en in de jaren 70 was je echt klaar met een paar gulden in de maand (good deal dus)...

Alleen : mensen die voor een baby een uitvaartverzekering afsluiten...
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
pi_72807551
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:18 schreef etidoc het volgende:
Toen ik geboren werd sloten mijn ouders gelijk zo'n verzekering voor mij af en die was toen afbetaald toen ik 25 was.. Dit betreft een natura-verzekering en in de jaren 70 was je echt klaar met een paar gulden in de maand (good deal dus)...

Alleen : mensen die voor een baby een uitvaartverzekering afsluiten...
Maar tot welk bedrag? Of maakt dat niet uit?
pi_72810708
WGR
pi_72821174
Sluit je die voor jezelf af Ik val onder die van mijn ouders
pi_72822297
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:04 schreef Spatzmann het volgende:
Ik heb er bewust geen 1 genomen. Als ik dood ga plunderen ze m'n spaarrekening maar. Oh wacht, die is leeg. Dan verkopen ze maar spullen? oh wacht heb ik ook niet. Dan maar een anoniem graf met nummer
Dat is altijd fijn ja. De erfgenamen de tering laten krijgen en het maar uit laten zoeken.

Eigenlijk is dat gewoon schofterig...
pi_72822935
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:18 schreef etidoc het volgende:

Alleen : mensen die voor een baby een uitvaartverzekering afsluiten...
Nou... als je zwanger bent en je kind redt het niet, dan is het anders knap lullig dat je dan ook nog een groot bedrag van alles moet regelen terwijl je diep in de rouw zit. Eerlijk gezegd zou ik het zelf ook doen als ik zwanger zou worden.

Zelf heb ik geen uitvaartsverzekering en het is idd knap lullig dat mijn ouders dat nog zouden gaan moeten betalen. Maar goed, daar heb ik het met ze over gehad. Als student is het echt niet zo relaxed om nog even wat tientjes per maand neer te tellen. Bovendien heb ik genoeg spaargeld +bezittingen, dus die verkopen ze dan maar. Ze snapten me wel
pi_72823539
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:29 schreef kahlie het volgende:
Als student is het echt niet zo relaxed om nog even wat tientjes per maand neer te tellen.
Wat heb je dan verzekerd? Een gouden kist, 200 auto's en 2 weken zuipen achteraf?

Ik betaal geloof ik 4 tientjes per jaar, en daarvoor wordt ik in een kist onder de grond gepropt (inclusief benodigd vervoer) en krijgen de mensen lauwe koffie en kleffe cake na. Dat vind ik voldoende. Willen mijn nabestaanden meer dan betalen ze dat maar lekker. Maar de basic zorg ik voor, het minste wat ik kan doen.
pi_72824653
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Tha_Duck het volgende:

Wat heb je dan verzekerd? Een gouden kist, 200 auto's en 2 weken zuipen achteraf?

Ik betaal geloof ik 4 tientjes per jaar, en daarvoor wordt ik in een kist onder de grond gepropt (inclusief benodigd vervoer) en krijgen de mensen lauwe koffie en kleffe cake na. Dat vind ik voldoende. Willen mijn nabestaanden meer dan betalen ze dat maar lekker. Maar de basic zorg ik voor, het minste wat ik kan doen.
Ze kwamen aan de deur bij mij.. en ze vroegen me minimaal 10 euro p/maand, das 120 euro p/jaar die ik wel beter kan gebruiken. Ik heb net even bij DELA gekeken, maar dit is bij hun Uitvaartplan Uitgebreid ook ongeveer wat ik zou moeten betalen. Standaard is wel goedkoper en ingetogen natuurlijk ook, maar ze gebruiken m'n spaargeld maar hoor... dat is voldoende. Bovendien is dat ook zonder de medische geschiedenis dus het zal wel nog wat op komen...
pi_72830647
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:51 schreef Cahir het volgende:
Sluit je die voor jezelf af Ik val onder die van mijn ouders
Ik woon op mezelf
Denk dat ik maar bij interpolis blijf dan voor 3 euro per maand
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_72831042
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:18 schreef etidoc het volgende:
Toen ik geboren werd sloten mijn ouders gelijk zo'n verzekering voor mij af en die was toen afbetaald toen ik 25 was.. Dit betreft een natura-verzekering en in de jaren 70 was je echt klaar met een paar gulden in de maand (good deal dus)...

Alleen : mensen die voor een baby een uitvaartverzekering afsluiten...
Hebben mijn ouders ook voor mij gedaan, ik werd geboren met een hartafwijking waarvan men toen nog niet kon voorspellen of en wanneer hier wat aan te doen zou zijn. Die polis kwam op mijn 30e vrij, en heb ik toen gebruikt om een vliegende start te maken met een nieuwe natura gebaseerde uitvaartverzekering. Haalde toch 40% van de premie af. Vrienden van mij verloren hun eerste kindje 3 dagen na de bevalling, en die moesten dus alles zelf betalen, was een erg heftig en verdrietig leermoment zegmaar..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72831190
Sluit toch gewoon een overlijdens-levensverzekeringetje af in plaats van zo'n in natura ding!! Je betaalt je hele leven premie om als je de pijp uitgaat een begrafenis vergoed te krijgen voor 5000 euro. Daar kun je tegen die tijd niet eens alles van betalen!! Dat gebeurt nu al vaak, dat mensen overlijden, bij de Dela of aanverwante artikelen zitten, en bedrogen uitkomen voor hun wensen aangezien die veel en veel duurder zijn dan de Dela standaard begrafenis.

'Wilt u 200 bidprentjes? Ja jammer, dat zit niet in het pakket, dat kost u 300 euro meer. Een eikenhouten kist? Zit niet in het standaard kistenpakket hoor. Wilt u even 1000 euro bijbetalen dan??'

Beter krijg je een hap geld bij overlijden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_72831225
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:46 schreef ElizabethR het volgende:
Sluit toch gewoon een levensverzekeringetje af in plaats van zo'n in natura ding!! Je betaalt je hele leven premie om als je de pijp uitgaat een begrafenis vergoed te krijgen voor 5000 euro. Daar kun je tegen die tijd niet eens alles van betalen!! Dat geneurt nu al vaak, dat mensen overlijden, bij de Dela oaf anverwante artikelen zitten, en bedrogen uitkomen voor hun wensen aangezien die veel en veel duurder zijn dan de Dela standaard begrafenis.

Beter krijg je een hap geld bij overlijden.
Een naturaverzekering is over het algemeen geïndexeerd(ook premietechnisch), in tegenstelling tot een uitkering in geld.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_72831266
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een naturaverzekering is over het algemeen geïndexeerd(ook premietechnisch), in tegenstelling tot een uitkering in geld.
Uiteraard, maar toch komt bijna iedereen er altijd aan tekort.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 09:53:49 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72831383
Een kartonnendoos is het goedkoopst.
Verzekeringen zijn nooit goedkoop omdat ze winst willen en zullen maken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72831594
quote:
Dat is altijd fijn ja. De erfgenamen de tering laten krijgen en het maar uit laten zoeken.

Eigenlijk is dat gewoon schofterig...
Wacht ff.... in dit specifieke geval (zonder spaarcentjes) is het misschien een beetje onkies, maar ik heb heel bewust ook niet zo'n ding.
Laten we eerlijk zijn: wat verzeker je nu? Het risico dat je dood gaat kan ik wel inschatten,
Die verzekeringsmaatschappij verdient er natuurlijk wel op, dus je kunt ervan uitgaan dat je, over de looptijd van de verzekering gewoonlijk te veel betaald. Tenzij je snel doodgaat. Welnu, daar ga ik in ieder geval niet van uit.
Als ik overlijdt, dan verkopen ze mijn auto maar, want er is er thuis dan toch nog maar 1 nodig. En en passant kunnen ze ook mijn klarinet verkopen. Bij elkaar is dat toch een knappe uitvaart waard.

Daarnaast: mocht het geval zo zijn dat alles tegen gezeten heeft en er echt geen geld meer vrijkomt als ik overlijdt, wat al niet heel waarschijnlijk is, dan blijft er in NL niemand boven de grond staan.
Dus welk risico loop je nu, en hoeveel betaal je daar dan voor?
pi_72831886
Eens....

Daarbij: ik heb eens te maken gehad met iemand met zo'n natura verzekering. Dan is dus een dierbare overleden, bel je een uitvaartondernemer... die komt langs, neemt contact op met de verzekering ... en vervolgens heb je NIETS meer in te brengen als nabestaande, want de verzekeraar bepaald de kist, en de verzekeraar heeft een overzicht van de te draaien muziek en de verzekeraar bepaald de bloemen en de dienst.... vervelende is wel dat een persoon nogal veranderd tijdens zijn leven, dus de muziek die opgegeven was bij afsluiten van de verzekering, paste al lang niet meer.....
Nee, laat mijn nabestaanden maar in vrijheid bepalen wat ze uitgeven en waaraan..... en inderdaad: de erfenis dekt dat wel.
pi_72832090
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Uiteraard, maar toch komt bijna iedereen er altijd aan tekort.
Dat ligt dan niet aan de verzekering, maar aan de verzekerde zelf. Die kiest daarvoor. (het is immers redelijk duidelijk dat een natura-verzekering gebaseerd is op een standaard pakket bij een aangesloten uitvaartverzorger.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_72832183
Aangezien ik nu 3 euro per maand betaal, en 5000 euro krijg, ga ik straks eens even vragen hoeveel t me per maand meer kost als ik een hogere vergoeding wil.

5000 euro gedeeld door 3 euro per maand is 1666.6666667 maanden als ik het zelf zou sparen.
1666.6666667 maanden gedeeld door 12 is 138.88888889 jaren.

Ik ben nu 18, dus als dit klopt gaan ze pas winst maken als ik 150 jaar word.

Reken ik nou fout of hoe zit dit?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_72832397
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:21 schreef delano.888 het volgende:
Aangezien ik nu 3 euro per maand betaal, en 5000 euro krijg, ga ik straks eens even vragen hoeveel t me per maand meer kost als ik een hogere vergoeding wil.

5000 euro gedeeld door 3 euro per maand is 1666.6666667 maanden als ik het zelf zou sparen.
1666.6666667 maanden gedeeld door 12 is 138.88888889 jaren.

Ik ben nu 18, dus als dit klopt gaan ze pas winst maken als ik 150 jaar word.

Reken ik nou fout of hoe zit dit?
Je vergeet het component rente
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72832434
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:29 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je vergeet het component rente
Die ik moet gaan betalen? Mij is verteld dat dit maandbedrag altijd hetzelfde blijft...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_72832489
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die ik moet gaan betalen? Mij is verteld dat dit maandbedrag altijd hetzelfde blijft...
Nope, die 3 euro die je bijv. deze maand betaalt, genereert rente/rendement bij de verz.mij in de komende jaren en die rente draagt dus bij aan de opbouw naar de 5k.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')