abonnement Unibet Coolblue
pi_72694808
Levert dat nu een beetje kwaliteit op, zo'n USB platenspeler? Ik zag er eentje van Q-Media in de aanbieding staan en vroeg me af of je daarmee een beetje puike mp3'tjes mee kan rippen (LAME? 320 kbps?).

Dit is hem:



* Zet in een handomdraai analoge langspeelplaten om in mp3-bestanden.
* Met USB-aansluiting.
* Midi platenspeler (420 mm breed).
* Semi-automatisch.
* Riemaandrijving.
* Herhaalfunctie.
* 3 snelheden: 33, 45, 78 toeren per minuut.

Hij kost ¤49,95 (was ¤89,95)

Waar moet je eigenlijk op letten bij die dingen?
pi_72705818
Tenzij je zeer exclusieve en zeldzame muziek op je platen hebt staan of een bezigheidstherapie zoekt zou ik er niet aanbeginnen.

Per plaat ben je al gauw 1½ uur bezig (opnemen, knippen, plakken, ruis verwijderen e.d.) en de meeste muziek is voor een habbekrats op CD te koop of te downloaden.
So we just called him Fred too
pi_72706178
Dat is inderdaad het probleem. Limited edition 7", niet normaal te verkrijgen, ook niet als download. Maar is het echt zo'n gedoe. Wat jammer...
pi_72706697
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:58 schreef MadGuy het volgende:
Dat is inderdaad het probleem. Limited edition 7", niet normaal te verkrijgen, ook niet als download. Maar is het echt zo'n gedoe. Wat jammer...
Ik zou zeker niet zo'n USB speler kopen. Heb ze wel eens mogen aanschouwen en het zijn en blijven el cheapo dingetjes met een prut element waarmee geen fatsoenlijke weergave mogelijk is, laat staan fatsoenlijke conversie.

Als je er echt werk van wil maken scoor dan op marktplaats een goede echte platenspeler, bijvoorbeeld een Thorens, en een goed element (bij voorkeur MC). Dan heb je ook nog een goede pre-pre amp nodig, of een goede step-up trafo, alsmede een RIAA pre-amp (of eventueel een goede versterker met Phono ingang). En niet te vergeten een hoogwaardige geluidskaart met dito A/D converter. Dat kan eventueel een externe unit zijn (van M-Audio bijvoorbeeld) die je dan via USB of Firewire aan je PC kunt koppelen. Voor de bewerking van je gedigitaliseerde opnamen heb je ook geschikte software nodig. Ik gebruik zelf Adobe Audition met wat speciale plugins (zoals ClickFix). Ga er maar vanuit dat je er echt het nodige geld en tijd in moet steken, je hebt er meteen een nieuwe hobby bij. Maar het is wel leuk om te doen.
pi_72707046
Dat vele geld heb ik op het moment helaas niet, maar klooien met dit soort dingen vind ik wel leuk. Erg bedankt voor de info. Ik ga er later zeker even naar kijken!
pi_72707197
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:23 schreef MadGuy het volgende:
Dat vele geld heb ik op het moment helaas niet, maar klooien met dit soort dingen vind ik wel leuk. Erg bedankt voor de info. Ik ga er later zeker even naar kijken!
Bekijk deze site eens voor een eerste intro in de hele materie.
pi_72709093
En die staat bij mijn bookmarks.

Het is overigens wel een gloedjenieuwe vinyl. Zou dat schelen?
pi_72709383
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:16 schreef MadGuy het volgende:
En die staat bij mijn bookmarks.

Het is overigens wel een gloedjenieuwe vinyl. Zou dat schelen?
Ja, dan hoef je over het algemeen minder aan nabewerking te doen. Ruisreductie kun je dan (meestal) beter achterwege laten, maar pops en clicks verwijderen is altijd wel aan te bevelen.
pi_72721081
Voor origineel 90 euro een platenspeler+A/D converter (ik neem even aan dat ie dat zelf doet gezien de hele prut uiteindelijk door een USB kabel gaat)..tja dan denk ik ook niet dat je veel mag verwachten

Ook handig om even te bekijken of de naald van dat ding je nieuwe vinyl niet gladstrijkt, aangezien goedkope naalden niet altijd even goed zijn voor je platen

[ Bericht 0% gewijzigd door Fleischmeister op 14-09-2009 03:45:04 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')