abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2009 @ 09:05:09 #1
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_72691957
Zoals ik al eerder vanochtend riep : De bezuinigingen die deze regering laat onderzoeken leiden tot het failliet van de Nederlandse samenleving.

Neem nou het verlagen/afschaffen van de zorgtoeslag. Ik krijg m niet, maar heel veel mensen wel... En juist diegenen (+ degenen die net boven de grens zitten om het te krijgen) hebben deze toeslag hard nodig.

- Zorgpremies blijven elk jaar stijgen

- Alleen de basisverzekering is geen optie omdat die steeds verder uitgekleed wordt.

We gaan echt Amerikaanse taferelen krijgen waarbij de middenlaag van de bevolking failliet gaat en er een grote armoedeval komt op deze manier. Als dat is wat men in Den Haag wil...

Juist alle regelingen die Jan Modaal overeind houden op dit moment worden aangepakt. Voor de onderlaag van de samenleving is er altijd nog het vangnet van sociale zekerheden (voor alsnog dan), maar voor de modale medemens wordt nu al zo weinig gedaan en dat wordt op deze manier steeds erger.

Over 10 jaar heb je alleen nog maar de paupers en de superrijken op deze manier. Las vanochtend ook al over Nout Wellink die riep dat juist de werkende middenklasse nu de pijn zou gaan voelen...

Zou bijna gaan geloven in de alu-hoedjes in BNW die maar blaten over Bilderberg, Illuminati en allerhande andere samenzweringen.
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
pi_72691985
De vader (middelmatige gemeente ambtenaar) van een vriend van me is al op zijn 50e met pre-pensioen gegaan ook dat geld moet tot zijn 65e moet toch ergens vandaan komen. Buiten het geld dat we kwijt zijn aan bankiers, joint strijk ijzers ( ) die nonsens in Afghanistan, enorme instroom asielzoekers (Somaliers en Irakezen) de EU, koningshuis, enz. enz.
  zondag 13 september 2009 @ 09:28:52 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72692094
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:05 schreef etidoc het volgende:
- Alleen de basisverzekering is geen optie omdat die steeds verder uitgekleed wordt.
Meer dan basisverzekering + tandarts heb je ook niet nodig imo.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 13 september 2009 @ 09:31:56 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72692119
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:28 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Niet als je nooit ergens last van hebt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_72692150
Jan Modaal moet z'n bek houden met zeiken en eens harder gaan werken. Blijf wat langer bij dezelfde werkgever. Toon je kwaliteiten door hard te werken en je verantwoordelijkheden te nemen en groei! Als je graag 36 uur wilt werken en daarmee genoegen neemt, dan moet je ook niet zeiken dat alles duurder aan het worden is en dat je bijna failliet gaat etc..
pi_72692237
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:12 schreef Tahiti het volgende:
Buiten het geld dat we kwijt zijn aan bankiers, joint strijk ijzers ( ) die nonsens in Afghanistan, enorme instroom asielzoekers (Somaliers en Irakezen) de EU, koningshuis, enz. enz.
Met een beetje geluk verdienen we ook aan die nonsens in Afghanistan, asielzoekers, de EU en het koningshuis. Maar indirecte baten zijn niet altijd makkelijk in kaart te brengen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 13 september 2009 @ 09:57:23 #7
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_72692352
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:28 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Voor fysio bijv. heb je een flinke aanvullende verzekering nodig....
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
pi_72692377
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:44 schreef waht het volgende:

[..]

Met een beetje geluk verdienen we ook aan die nonsens in Afghanistan, asielzoekers, de EU en het koningshuis. Maar indirecte baten zijn niet altijd makkelijk in kaart te brengen.
Het zou inderdaad mooi (illusie) zijn als we daaraan verdienen, maar ik vraag me af of dit ten koste moet gaan van o.a. onderwijs en gezondheidszorg. Ik bedoel die paar miljoen die ze denken de komende jaren te kunnen bezuinigen door de stufi te bevriezen mogen ze van mij ze ook bij tante Bea en Wim-Lex vandaan halen dan kopen ze maar wat minder vakantiehuisjes.
pi_72692435
Ik ben al en beetje begonnen met rondkijken in welk land ik over 10 jaar woon.
Nederland gaat echt naar de klote op deze manier
pi_72692460
En wat verwacht Bos aan draagvlak voor zijn bezuinigingen als er eerst miljarden naar banken gaan, die bonussen uit blijven delen, en vervolgens kom je bij je oma in het verzorgingshuis waar geen geld is voor een beetje normale zorg.
De huurtoeslag verminderen: Raakt de lage inkomens
Studiefinanciering verminderen: Studeren wordt meer en meer een elite aangelegenheid
Zorgpremies omhoog: Hakt er bij de lagere inkomens vooral in

Ik begrijp best dat dingen duurder worden, maar wat me wel stoort is dat in de tijd dat ik werk dat percentage wat je aan vaste lasten kwijt bent steeds hoger wordt, dat is zeker van 35 naar 60% gegaan.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_72692466
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:57 schreef etidoc het volgende:
Voor fysio bijv. heb je een flinke aanvullende verzekering nodig....
Ik heb al jaren alleen een basisverzekering en ik denk dat de premie die je daarmee uitspaart genoeg is om een eventuele fysio een periode lang van te betalen.
pi_72692499
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:05 schreef Heider00sje het volgende:
Ik ben al en beetje begonnen met rondkijken in welk land ik over 10 jaar woon.
Nederland gaat echt naar de klote op deze manier
IJsland was voor mij altijd het beloofde land
  zondag 13 september 2009 @ 10:34:05 #13
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_72692722
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:12 schreef Tahiti het volgende:
De vader (middelmatige gemeente ambtenaar) van een vriend van me is al op zijn 50e met pre-pensioen gegaan ook dat geld moet tot zijn 65e moet toch ergens vandaan komen. Buiten het geld dat we kwijt zijn aan bankiers, joint strijk ijzers ( ) die nonsens in Afghanistan, enorme instroom asielzoekers (Somaliers en Irakezen) de EU, koningshuis, enz. enz.
Precies. Pak de bureaucratie eens aan. Pim Fortuin had jaren terug echt wel een goed punt, er blijft teveel geld hangen in de enorme bureaucratie die wij hierzo hebben. Maar ja, het is natuurlijk wel erg lastig om te gaan bezuinigen op dingen die je zelf doet. Klein voorbeeldje: Ik weet nog wel dat ze vorig jaar een voorstel hadden ingediend om niet elke ambtenaar op de ministeries een koffiezetapparaat op hun kamer te zetten, maar gewoon een op de gang... je had ze eens moeten horen! Dat werd wel erg snel afgeschoten, laten we dan maar liever gaan bezuinigen op de huur/zorg-toeslag! De zwakkere schouders tillen de meeste lasten wel.

Of koop gewoon maar de helft van het geplande aantal JSF's en je hebt je 1,8miljard bezuiniging al... Die dingen worden toch niet/amper ingezet, dus compleet niet nodig. Maar ja, blijkbaar likt Bakellende liever de hielen van Amerika dan dat ze hun eigen burgers ondersteunen...
pi_72693315
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:05 schreef etidoc het volgende:

- Zorgpremies blijven elk jaar stijgen

laten we de marktwerking op de zorg zetten dan wordt het goedkoper...

eerst betaalde ik F48 per maand, nu ¤135 per maand....

en het gaat nog veel erger worden
uit een aspergernest
  zondag 13 september 2009 @ 11:44:19 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72694115
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:08 schreef wendytje het volgende:

[..]

laten we de marktwerking op de zorg zetten dan wordt het goedkoper...

eerst betaalde ik F48 per maand, nu ¤135 per maand....

en het gaat nog veel erger worden
ja dat loop ik ook al jaren te zeggen ..
het is gewoon echt te gek voor woorden

maar als je dan kijkt naar de lonen vanuit de gulden tijd naar nu ..
Ik kreeg toen 1800 GLD en nu zit ik nog net aan de 1100¤ (2300 gld)
dat is maar met 500 GLD omhoog gegaan

maar als ik dan de rest van de lasten ziet..
dat is ruim met 100% verdubbeld als er bij sommige geen 200% is net zo als de zorg.

kijk eens al naar je gewone boodschappen
een brood koste in de gulden tijd 1,60 gld nu is dat 1,60¤ dat is een stijging van 120%
en zo kan ik nog wel even door gaan terwijl de lonen niet of nauwelijks omhoog gegaan zijn.

ja dan dat lul verhaal over de inflatie... ja ja me dikke kont ..
waarom kan alles van lasten stijgen met een gemiddeld 120% maar zodra je over de lonen begint is het nee dat kan niet.

die lonen zijn misschien de afgelopen jaren van af de gulden tijdperk niet eens met 30% omhoog gegaan .
Vind het niet gek dat vele mensen in de problemen komen.

Maar vind ook zeer belachelijk dat de lage inkomen hier weer te dupe van worden..
Als ik dan lees dat er miljarden over de balk gegooid worden aan iets onbenulligs dan kan ik me daar wel heel erg boos over maken.

ach als dit zo door gaat hier in Nederland kunnen we straks onze mensen uit Afghanistan wel terug roepen want dan is er hier een burger oorlog aan de gang.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72699351
Is het nou al zeker dat de zorgtoeslag minder gaat worden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72699601
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:09 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik heb al jaren alleen een basisverzekering en ik denk dat de premie die je daarmee uitspaart genoeg is om een eventuele fysio een periode lang van te betalen.
Dat uitsparen gebeurt waarschijnlijk voor een goede reden, zoals iets meer beleg voor op je brood. of dacht je dat iedereen dat in een potje stopt just in case ze even een half uurtje door een chiropractor door elkaar geschud kunnen worden voor een eurootje of 90?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')