abonnement Unibet Coolblue
pi_72621386

not yet a girl not yet a woman

De Zuid-Afrikaanse Caster Semenya, die er net voor het behalen van haar wereldtitel op de 800 meter op het WK atletiek in Berlijn van verdacht werd hermafrodiet te zijn, is dat ook. De Internationale Atletiekfederatie IAAF weet dat ook, maar heeft de Zuid-Afrikaanse regering en atletiekfederatie in haar nek.

De Zuid-Afrikaanse regering, die van Semenya een heldin maakte na haar zege op de 800 meter in Berlijn, heeft zelfs al een klacht bij de mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties ingediend vandaag. Ze beschuldigt de Internationale Atletiekfederatie van racisme, sexisme en discriminatie.

Daarom wordt de zaak momenteel officieel nog in twijfel getrokken, meldt een bron binnen het IAAF aan onze Australische collega's.

Semenya is de achtste atlete sinds 2005 bij wie twijfels zijn rond het geslacht. Dat maakte de IAAF eerder vandaag bekend.

Vier moesten stoppen
"Vier atletes moesten hun carrière beëindigen, de rest werd witgewassen", verduidelijkte Pierre Weiss, de secretaris-generaal van de IAAF. "Alle zaken werden met de grootste discretie en in de grootste vertrouwelijkheid behandeld", verzekerde Weiss, die er aan toevoegde dat het om atletes ging die aan WK's of Olympische Spelen hadden deelgenomen.

Beslissing in november
Op 19 augustus had de IAAF net voor de finale van de 800 meter bij de vrouwen laten weten dat het een groep Duitse experts had gevraagd om het geslacht van de 18-jarige Semenya te testen. Op 20 of 21 november zal er beslist worden over de verdere carrière van de atlete, wist de IAAF donderdag te vertellen. "Nu hebben we nog niet alle resultaten, en degene die we wel hebben, moeten nog aan experts worden voorgelegd", klonk het.

Maar die zijn nu uitgelekt. En daarin staat wel degelijk: Semenya heeft geen eierstokken en geen baarmoeder. Haar testosterongehalte is drie keer hoger dan normaal. En scans hebben wel degelijk testikels gevonden in haar buik. (mvl/kh)

Bron

Geen vrouw dus

[ Bericht 0% gewijzigd door devuser_250 op 10-09-2009 19:41:02 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 19:34:40 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_72621466
Bizar dit.
pi_72621532
Was toch al lang duidelijk?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 10 september 2009 @ 19:39:21 #4
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72621612
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:31 schreef devuser_250 het volgende:
Vier moesten stoppen
"Vier atletes moesten hun carrière beëindigen, de rest werd witgewassen", v
Ik denk dat ze dan ook moet stoppen, haar witwassen dat zal wel lastig gaan worden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_72621707
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan ook moet stoppen, haar witwassen dat zal wel lastig gaan worden.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72621784
ben benieuwd of het echt waar is...
“Civilised adults do not take apple juice with dinner...”
  donderdag 10 september 2009 @ 19:45:36 #7
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72621829
In een ander topic gaf ik al aan dat het altijd voor ophef gaat zorgen.
Als ze als vrouw mee mag doen heeft ze een (oneerlijke) voorsprong op haar concurrenten en als hij een man is dan zou ze niet mee mogen doen tussen de vrouwen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_72622013
Nog steeds geruchten, dit kan niet gewoon in het lopende topic over haar/hem/het?
pi_72624854
Ik vind het wel zielig dat ze er op deze manier achter moet komen dat ze hermafrodiet is. Ik neem aan dat ze dit nog niet wist en in de veronderstelling was dat ze gerust aan deze test kon meedoen en dat ze gewoon vrouw was.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:20:53 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72649119
quote:
Ze beschuldigt de Internationale Atletiekfederatie van racisme, sexisme en discriminatie.
Het feit dat ze zelf aan competitievervalsing doen laten ze gelukkig maar even buiten wegen. Wellicht speciale spelen voor speciale mensen? Oh wacht die zijn er al, de paralympics. Weet alleen niet of het daar wel welkom is
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72654003
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')