abonnement Unibet Coolblue
pi_72619410
Hallo,

Lees al heel lang mee op 't forum, maar vond het nu wel tijd om me te registreren en hem meteen ook een vraag.

15 dagen geleden heb ik me aangemeld bij UseNext, aanbod was 14 dagen gratis uitproberen. Heb er bijna niks mee gedaan, was ook een weekje naar het buitenland. Vandaag een mailtje gekregen: kwitantie van bijna 100,- voor 1 jaar gebruik. Heb ze gebeld, konden niks voor me doen, ik gebruik het niet, wil het niet gebruiken en ga het niet gebruiken. Is overigens een buitenlands (volgens mij Duits) bedrijf.

Bedrag wordt binnen enkele dagen van mn rekening gehaald.

Kan dit zomaar? Wat gebeurt er als ik de incasso laat terug storten door mijn bank (ING)? Wat kan ik er tegen doen?

UseNext, dikke SCAM!

Alvast bedankt!
pi_72619679
De trial-scam, kan je weinig tegen doen. Je moet tijdens de trial aangeven dat je geen diensten meer wil afnemen anders ben je verplicht de diensten van Usenext af te nemen voor de periode die in de voorwaarden staat toen je de trial afnam.
pi_72620076
Ik zou gewoon het geld terug laten boeken, en laat ze het lekker bekijken.
  donderdag 10 september 2009 @ 18:57:01 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72620146
Welke scam? Je hebt hier toch om gevraagd? Je bent alleen te lui geweest om op te zeggen! Niet zeuren dus.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72620416
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:57 schreef Herkauwer het volgende:
Welke scam? Je hebt hier toch om gevraagd? Je bent alleen te lui geweest om op te zeggen! Niet zeuren dus.
Het is wel enigzins een scam natuurlijk, een net bedrijf laat je iets uittesten en vraagt daarna of je de diensten nog wil gebruiken. Zo'n constructie heeft Tweaknews bijvoorbeeld.

De constructie van Usenext verbind je gelijk aan het bedrijf als je de trial afneemt en ze verdienen goed aan degenen die te laat zijn met het afmelden van die trial. Blijft wel staan dat er een eigen verantwoordelijkheid is bij het lezen van de voorwaarden maar een bedrijf als Usenext heeft aardig de schijn tegen als het gaat om het oplichten van klanten. Genoeg horrorverhalen te vinden over Usenext.

Rekening zal betaald moeten worden of je moet het leuk vinden om in de incassomolen terecht te komen.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:08:12 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72620528
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:04 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is wel enigzins een scam natuurlijk, een net bedrijf laat je iets uittesten en vraagt daarna of je de diensten nog wil gebruiken. Zo'n constructie heeft Tweaknews bijvoorbeeld.

De constructie van Usenext verbind je gelijk aan het bedrijf als je de trial afneemt en ze verdienen goed aan degenen die te laat zijn met het afmelden van die trial. Blijft wel staan dat er een eigen verantwoordelijkheid is bij het lezen van de voorwaarden maar een bedrijf als Usenext heeft aardig de schijn tegen als het gaat om het oplichten van klanten. Genoeg horrorverhalen te vinden over Usenext.

Rekening zal betaald moeten worden of je moet het leuk vinden om in de incassomolen terecht te komen.
Is het mogelijk om op te zeggen binnen die 14 dagen? Dan zie ik het echt niet als een scam, zolang het maar duidelijk gecommuniceerd wordt. Men moet ook gewoon zelf verantwoording dragen voor diensten die ze aanvragen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72621012
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Is het mogelijk om op te zeggen binnen die 14 dagen? Dan zie ik het echt niet als een scam, zolang het maar duidelijk gecommuniceerd wordt. Men moet ook gewoon zelf verantwoording dragen voor diensten die ze aanvragen.
Tijdig opzeggen is altijd mogelijk ook al zijn er wel bedrijven die er alles aan doen om het tijdens die 14 dagen zo goed als onmogelijk maken om op te zeggen. Niet werkende webformulieren komt nog wel eens voor en toon dan maar aan dat die service van het bedrijf down was tijdens je trial.

Usenext heeft terecht een slechte naam en als je je aanmeldt voor de trailperiode is het verre van duidelijk dat je trial direct overgaat in een betaalde periode. Tevens is het vrij lastig om daarna alsnog van ze af te komen, genoeg klanten die jaar in jaar uit blijven betalen omdat je maar een beperkte periode hebt om op te zeggen. Klanten die meemaken dat hun downloadlimiet reeds bereikt is terwijl ze in feite nog tientallen gb's tegoed hebben zijn er ook legio.

Usenext is 1 grote scambende.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:28:27 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72621299
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Tijdig opzeggen is altijd mogelijk ook al zijn er wel bedrijven die er alles aan doen om het tijdens die 14 dagen zo goed als onmogelijk maken om op te zeggen. Niet werkende webformulieren komt nog wel eens voor en toon dan maar aan dat die service van het bedrijf down was tijdens je trial.

Usenext heeft terecht een slechte naam en als je je aanmeldt voor de trailperiode is het verre van duidelijk dat je trial direct overgaat in een betaalde periode. Tevens is het vrij lastig om daarna alsnog van ze af te komen, genoeg klanten die jaar in jaar uit blijven betalen omdat je maar een beperkte periode hebt om op te zeggen. Klanten die meemaken dat hun downloadlimiet reeds bereikt is terwijl ze in feite nog tientallen gb's tegoed hebben zijn er ook legio.

Usenext is 1 grote scambende.
Als wat jij zegt waar is, is het inderdaad een grote scambende. En net even op de website gekeken, het ziet er inderdaad niet fijn uit, inderdaad wordt er niets gezegd over wat er gebeurt na die 2 weken. Het is een beetje twijfelachtig.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72625840
Ja, ik had het in 14 dagen kunnen opzeggen. Maar dat dit kan en mag

Oke, ik had beter op moeten letten enzo, maar dit is gewone scam. Weet wel wat leukers wat ik met die 100,- had kunnen doen.
pi_72625964
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!1
pi_72626863
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:30 schreef Mas112 het volgende:

Oke, ik had beter op moeten letten enzo, maar dit is gewone scam. Weet wel wat leukers wat ik met die 100,- had kunnen doen.
Heb ik ook weleens. Let ik niet op, rij ik opeens 140, krijg ik een boete van 100 euro. Weet wel wat leukers wat ik ermee had kunnen doen!
pi_72627047
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:20 schreef Ericr het volgende:

Usenext heeft terecht een slechte naam en als je je aanmeldt voor de trailperiode is het verre van duidelijk dat je trial direct overgaat in een betaalde periode.
In de tweede stap van het aanmeldformulier staat toch redelijk duidelijk:
quote:
Door het zenden van dit formulier geef ik een bindend aanbod af. Het aannemen van deze aanbieding (en daarmee de contractafsluiting) gebeurt door de ontvangst van een bevestigingsmail. Dit contract geeft mij het recht:

a) UseNeXT kosteloos twee weken tot een datavolume van 5 gigabyte te testen.
b) aansluitend voor de prijs van slechts 7,95 Euro per maand gedurende één jaar (Totale prijs voor één jaar: max. 95,35 EUR incl. BTW ) de voordelen van UseNeXT met een maandelijks datavolume van 25 gigabyte te gebruiken als ik gedurende de testperiode niet heb opgezegd, herroepen heb of naar geen enkel ander pakket heb gewisseld. Ik heb gedurende deze periode het recht om op te zeggen; de opzegging wordt werkzaam op het einde van de looptijd van het contract. Indien ik niet ten laatste een dag voor het einde van de contractlooptijd opzeg, verlengt zich het contract met een verdere contractlooptijd.
pi_72634643
Dat heeft er alleen niet altijd gestaan, Usenext verwees dan naar hun voorwaarden die je zelf maar moest zoeken op de site. Als het er nu bij staat tijdens de aanmelding kan je Usenext inderdaad weinig verwijten dat ze de trail laten overgaan in een betaald abonnement. Blijf staan dat Usenext op veel punten een scambedrijf is en dat deze manier van een trailperiode afnemen ook niet de schoonheidsprijs verdient.
pi_72634988
Hoezo scam? Blijkbaar staat duidelijk vermeldt hoe het werkt en de kosten per maand zijn vrij normaal voor usenet toegang. Dat TS de algemene voorwaarden niet (goed) gelezen heeft betekent niet dat ie opgelicht is.
pi_74186377
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad,
vraag me af wat je er tegen kan doen. ik heb dat bedrag zelfs niet op m'n rekening staan nu. en ik ben nog minderjarig. dus die hele trial had nieteens mogen gebeuren omdat je meerderjarig moet zijn. maar daar doen ze blijkbaar helemaal niet zo moeilijk over.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_74187223
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:08 schreef pugehenis het volgende:
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad,
dus die hele trial had nieteens mogen gebeuren omdat je meerderjarig moet zijn. maar daar doen ze blijkbaar helemaal niet zo moeilijk over.
Jij ook niet kennelijk. Alleen achteraf.

  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:30:29 #17
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74187267
*tvp
pi_74187445
Ik heb ook een test account genomen bij UseNext omdat eweka toen een lage retentie had. Eerst even de pop-up met voorwaarden gelezen. Netjes opgezegd een weekje later via de "my account" functie. Een bevestigings emailje en nooit meer wat van gehoord.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:57:18 #19
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74188249
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:08 schreef pugehenis het volgende:
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad,
vraag me af wat je er tegen kan doen. ik heb dat bedrag zelfs niet op m'n rekening staan nu. en ik ben nog minderjarig. dus die hele trial had nieteens mogen gebeuren omdat je meerderjarig moet zijn. maar daar doen ze blijkbaar helemaal niet zo moeilijk over.
Waarom zou dat niet mogen als je minderjarig bent
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_76749540
hee
ik had me ook aangemeld voor usenext en ik had er niets van gehoord dat ik geld moest betalen. oke ook gewoon niet goed gelezen. maar nu is er gewoon 10 euro van mijn rekening afgehaald! ik heb niet eens m'n rekening nummer opgegeven!
heb nu opgezegt nou maar hopen dat er niet nog meer geld van mijn rekening wordt afgehaald. ik was al wel buiten de proefperiode..

groetjes
pi_76751007
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:50 schreef meejandur het volgende:
. maar nu is er gewoon 10 euro van mijn rekening afgehaald! ik heb niet eens m'n rekening nummer opgegeven!
Ze hebben dus je rekeningnummer gegokt?
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:49:25 #22
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76751140
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 08:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ze hebben dus je rekeningnummer gegokt?
Dat.

Mensen die hun rekeningnummer invullen voor een trial. _!!
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:22:15 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_76751732
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:50 schreef meejandur het volgende:
hee
ik had me ook aangemeld voor usenext en ik had er niets van gehoord dat ik geld moest betalen. oke ook gewoon niet goed gelezen. maar nu is er gewoon 10 euro van mijn rekening afgehaald! ik heb niet eens m'n rekening nummer opgegeven!
heb nu opgezegt nou maar hopen dat er niet nog meer geld van mijn rekening wordt afgehaald. ik was al wel buiten de proefperiode..

groetjes
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')