abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72613087
Hoi,

wij willen op onze benedenverdieping vloerverwarming laten aanleggen en dat afwerken met een gevlinderde betonvloer (monoliet), waar dus verder niets meer overheen komt. Ik ben wat offertes aan het opvragen en krijg bedragen te horen van ¤125 per m2 voor het aanbrengen van 'woonbeton'. Dat vind ik absurd! Als ik informeer bij bedrijfspanden dan hebben hun vloeren hooguit ¤20 per m2 gekost. Dan praat je wel over grotere oppervlakken, maar 6x zoveel betalen lijkt me een beetje veel.

Wie weet wat nou een reeële prijs is en waar ik het beste offertes kan opvragen?

Thanx,
Tamara
  donderdag 10 september 2009 @ 13:55:11 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72613170
Ja, dat valt niet mee hè. Op jezelf wonen.
pi_72613212
ff een staatslot kopen dan maar
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_72613397
Het is vrij logisch dat bij grote oppervlakte de prijs per 2m zakt... aangezien je voor een kleiner oppervlakte zelfde materieel en mensen nodig hebt....
I'm not the man you think I am!
pi_72613622
ik denk dat het vooral de gewenste kwaliteit van afwerking is die de prijs doet opdrijven. een bedrijfsvloer hoeft niet perse spik en span te zijn, jouw vloer waarschijnlijk wel.
moge er gedronken worden
pi_72613838
Even opgezocht bij ons was het;

110 euro voor een kuub beton en 70 euro voor netten van 5x2 meter. Totaal iets van 50 vierkante meter vloer laten storten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 10 september 2009 @ 14:26:12 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72613947
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:22 schreef Ml-etje het volgende:

110 euro voor een kuub beton en 70 euro voor netten van 5x2 meter. Totaal iets van 50 vierkante meter vloer laten storten.
Is dat ook voor de betonnen vloer als leefvloer?
Dus dat je leeft op de betonnen vloer zonder dat er nog hout, laminaat, zeil, tapijt whatever overheen gaat?
Want dat zijn ongeveer prijzen wat wij hier betalen voor het beton, maar hier komt er dus nog een houten vloer overheen. Bij ons is het trouwens net wat duurder omdat er ook een betonpomp komt (zo een unit met giga arm ).
pi_72614027
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:22 schreef Ml-etje het volgende:

-edit- bleiblei was goed bezig.
Voor het leefvloer idee (dus met toplaag) kwam er nog 10-20 euro bij.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:34:54 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72615661
Wat betreft betonkosten; bij kleinere oppervlaktes zit je natuurlijk met relatief hoge kosten als voorrijdkosten, etc. die voor een hogere m3-prijs zorgen. Je hebt ht trouwens over m2, check of dat geen m3 moet zij of wat anders de dekking is.
Wat je ook kunt doen, als je op een betonvloer wil wonen;
Een betonlook gietvloer, of een cementgebonden gietvloer.

Verder gaat het met vlinderen ook wel eens mis:
Vlak voor de bouwvak ging bij een van onze projecten het vlinderen mis (beton droogde sneller en ze hadden een onderbezeting). Er gaat nu een cementgebonden gietvloer overheen, met een mooi industrieel uiterlijk.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  FOK!fotograaf donderdag 10 september 2009 @ 17:24:51 #10
17893 Forno
pi_72617214
Een monolitische betonvloer is heul wat anders dan gewoon beton in een bekisting plempen. Je moet de vloer meerdere keren afvlinderen en met allerlei additieven instrooien (voor de water- en vlekdichtheid). En alvorens je kunt beginnen moet je uren wachten tot het beton uberhaupt vlinderbaar is. Als je een kleine vloer moet doen, kun je tussendoor niks doen, maar moet je wel zeg zo'n 10 uur wachten voordat je kunt beginnen. Dan duurt het nog uren voordat het helemaal afgewerkt is. Dus de vergelijking is een beetje mank. De arbeidskosten drijven de prijs dus omhoog vergeleken met een normale betonvloer, maar daar zit wel een verklaring achter.

Vraag voor de gein eens de prijzen op voor een kunststof gietvloer. Zit je maar zo aan de 180 a 200 euro/m2. Dus zo gek is die prijs niet.

Zoek eens in de gouden gids, of op google voor dit soort klusjes. Of een aanvraag op werkspot. Een ding wat ik zeker weet (zelf proefondervindelijk ondervonden en ik ben toch best handig), is dat je niet zelf kunt vlinderen. Dat is een vak apart.
pi_72629981
Bij mij op m'n werk hebben we regelmatig zandcementvloeren laten vlinderen. Oppervlaktes tot ca. 100 m². De prijs lag meestal rond de ¤ 16-20/m² excl. BTW voor de zandcementvloer, inclusief vlinderen. Je kan er een toplaag in laten vlinderen om de vloer slijtvaster te maken of een coating aanbrengen. Dit kost een beetje extra per m², maar is niet wereldschokkend.

PM me maar voor contactgegevens.
pi_72998931
Heeft iemand daar foto's van.. kan me niet voorstellen dat zo'n garagevloer in je huis mooi is

hoeveel vierkante meter wil je laten doen ts 20 of 120 maakt nogal een verschil per meter lijkt me..
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:56:10 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72999794
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:27 schreef Robin__ het volgende:
Heeft iemand daar foto's van.. kan me niet voorstellen dat zo'n garagevloer in je huis mooi is
kwestie van smaak
pi_73196875
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb inmiddels geinformeerd bij wat andere bedrijven en zolang je niet in de categorie 'woon' beton zit, kan ik beton laten storten en monolitisch af laten werken voor rond de ¤70 per m2 (5 cm dik). Dat scheelt toch alweer een heel stuk met ¤125 per m2.

Zijn er nog mannen die mij het verschil tussen beton en zandcement kunnen uitleggen? Ik begrijp uit de antwoorden dat zandcement ook gevlinderd kan worden. Betekent dat,dat ik net zo goed een zandcementvloer kan laten aanbrengen en vlinderen? Of gaat dat toch stuiven enzo.
pi_73197400
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:56 schreef error_404 het volgende:

[..]

kwestie van smaak
Nog nooit gezien, kan het me moeilijk voorstellen hoe dat er dan uitziet met inrichting erbij verder.. er is toch wel ergens een foto te vinden die me mogelijk zou overtuigen dat het mooi is? (anders zegt dat waarschijnlijk wel veel )
pi_73199502
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:44 schreef tamara-71 het volgende:

Zijn er nog mannen die mij het verschil tussen beton en zandcement kunnen uitleggen?
Nou, dat zal ik je eens haarfijn uit de doeken doen... Oh wacht, ik ben geen man. Dan laat ik mijn uitleg maar zitten
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:46:39 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73207459
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:57 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Nog nooit gezien, kan het me moeilijk voorstellen hoe dat er dan uitziet met inrichting erbij verder.. er is toch wel ergens een foto te vinden die me mogelijk zou overtuigen dat het mooi is? (anders zegt dat waarschijnlijk wel veel )
Das meer jouw gebrek dan
pi_73207732
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:44 schreef tamara-71 het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb inmiddels geinformeerd bij wat andere bedrijven en zolang je niet in de categorie 'woon' beton zit, kan ik beton laten storten en monolitisch af laten werken voor rond de ¤70 per m2 (5 cm dik). Dat scheelt toch alweer een heel stuk met ¤125 per m2.

Zijn er nog mannen die mij het verschil tussen beton en zandcement kunnen uitleggen? Ik begrijp uit de antwoorden dat zandcement ook gevlinderd kan worden. Betekent dat,dat ik net zo goed een zandcementvloer kan laten aanbrengen en vlinderen? Of gaat dat toch stuiven enzo.
Zal deze vrouw je dat dan eens uitleggen
Beton was bij ons de onderlaag en daaroverheen komt zandcement. Dat is je "woonlaagje" dus.
Zand cement is wat korreliger en beton is glad/hard.
pi_73208382
dit is de betonvloer - volgens mij is dat met kiezels:

Direkt na het aanbrengen van zandcementvloer:

en dit de afwerkvloer van zandcement:
met witte plekken van stuc cowboy

en dit is de zandcementvloer in de schuur met een coating eroverheen:

vrouw

[ Bericht 19% gewijzigd door AnneX op 29-09-2009 20:29:49 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:48:06 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73219655
zwart?
pi_73219777
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:24 schreef AnneX het volgende:

[sup]*vrouw[/sup]
Tja...vrouwen en techniek...Zelfs het gebruik van [sup] is te moeilijk
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 20:21:32 #22
17893 Forno
pi_73220729
Beton is een mengsel van portlandcement, zand en grind, meestal in de 1, 2, 3 verhouding. Zandcement is een mengsel van portlandcement en zand in de verhouding 1 op 3 a 4.
pi_73220989
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:46 schreef error_404 het volgende:

[..]

Das meer jouw gebrek dan
Waar heb jij last van? Vroeg ik het soms specifiek aan jou ofzo? neen..
pi_73343855
Ja sorry voor alle vrouwen die ik met mijn eerdere vraag aan de mannen heb beledigd. Ik weet ook wel wat het verschil is tussen beton en zandcement, maar wat ik dus niet weet is of zandcement net als beton gevlinderd kan worden zodat je het als leef-laag kunt gebruiken. Ik nam zomaar aan dat het overal net zo gaat als bij ons: vrouwen bedenken wat ze willen en hoe het er uit moet komen te zien en mannen voeren het uit (of is dit weer een knuppel in het hoenderhok? )

Voor wie wat voorbeeld wil zien van een woonbetonvloer: google op woonbeton of kijk op de site van bv botticino. ik heb wel wat foto's, maar ik heb geen idee hoe ik die hier ingevoegd krijg (kom maar op met die flauwe grapjes
pi_73344097
Ehmm dat gaat hier soms ook zo en soms niet nee
Foto's kun je uploaden met imageshack of photobucket Als je dan de IMG link / code kopiert en hier plakt dan kun je je foto hier laten zien.
Je kunt bij bovenstaande sites gratis registreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')