abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:24:39 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72774012
Te Veel Practica
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72774035
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:12 schreef Conversatie het volgende:
Voor de EFR-koepel staat een bak met NRC-Next kranten. Die bak wekt de schijn dat het gratis is. Op de krant zelf staat echter: 1,10. De hamvraag:
Kan ik gratis het NRC-Next lezen of is het de bedoeling dat ik aanklop en 1,10 euro in een potje deponeer?
Voor zover ik weet kan je die gewoon gratis meenemen, doe ik zelf ook al meer dan een jaar. Vaak ligt de Wall Street Journal er ook nog naast. Na 3 uur hebben ze vaak ook nog het NRC handelsblad, niet dat er dan nog veel studenten zijn.

Ik wordt ook helemaal gek van al die informatie systemen die de erasmus heeft. Economie gebruikt blackboard, maar de onderwijsmeldingen worden wel weer op sin-online gezet. En bij rechten doen ze alles weer via sin-online en kennen ze blackboard helemaal niet. Maar ja, dat krijg je als al de faculteiten hun eigen ICT beleid mogen voeren.

Ik studeer btw ook aan de Erasmus, Economie en Nederlands recht.
pi_72786379
Jezus veel bedrijfseconomen zeg hier in dit topic.

Zat erover na te denken om na Fiscale Economie doodleuk 1 jaar extra te doen voor mijn Bedrijfseconomie diploma !
pi_72930706
Het valt me overigens op dat de gemiddelde economie-student serieus redelijk kansloos is. Het gros van de mensen die ik spreek is werkelijk nergens in geinteresseerd en is in it for the money.

Mijn practicumgroep is ook al redelijk . Het allochtone gedeelte (sad but true) loopt alleen maar een beetje semi-grappig brutaal te doen tegen de docenten (ik dacht dat dat na de brugklas toch een beetje not done was), praat er constant doorheen, komt massaal te laat bij de practicumgroepen, groet niet terug als de student-assistent groet en het ultieme dieptepunt was wel dat een of andere Hassan anderhalf uur lang naakte dames op zijn laptop zat te checken tijdens een practicum accountancy.

Overigens ook talloze toffe mensen ontmoet hoor, waaronder in mijn eigen practicumgroep!
Oh really?
pi_72931015
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:29 schreef Matthijs- het volgende:
Het valt me overigens op dat de gemiddelde economie-student serieus redelijk kansloos is. Het gros van de mensen die ik spreek is werkelijk nergens in geinteresseerd en is in it for the money.

Mijn practicumgroep is ook al redelijk . Het allochtone gedeelte (sad but true) loopt alleen maar een beetje semi-grappig brutaal te doen tegen de docenten (ik dacht dat dat na de brugklas toch een beetje not done was), praat er constant doorheen, komt massaal te laat bij de practicumgroepen, groet niet terug als de student-assistent groet en het ultieme dieptepunt was wel dat een of andere Hassan anderhalf uur lang naakte dames op zijn laptop zat te checken tijdens een practicum accountancy.

Overigens ook talloze toffe mensen ontmoet hoor, waaronder in mijn eigen practicumgroep!
Dat herken ik ook wel van vorig jaar inderdaad, erg kinderachtig vaak.
Geen referral hier.
pi_72931108
Gelukkig worden die mensen er bij de selectieprocedure van IBA uitgefilterd. Volgens mij heb ik maar iets van vijf allochtonen in mijn hele groep van 420 mensen. En het zijn allemaal meisjes.

Helaas hebben wij toch nog wel wat kinderachtige mensen die er echt bij elk hoorcollege de hele tijd doorheen zitten te lullen. Flink irritant en ik hoop dat deze groep er rond het eind van het jaar niet meer is .
Cool story, Hansel.
pi_72932166
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:29 schreef Matthijs- het volgende:
Het valt me overigens op dat de gemiddelde economie-student serieus redelijk kansloos is. Het gros van de mensen die ik spreek is werkelijk nergens in geinteresseerd en is in it for the money.

Mijn practicumgroep is ook al redelijk . Het allochtone gedeelte (sad but true) loopt alleen maar een beetje semi-grappig brutaal te doen tegen de docenten (ik dacht dat dat na de brugklas toch een beetje not done was), praat er constant doorheen, komt massaal te laat bij de practicumgroepen, groet niet terug als de student-assistent groet en het ultieme dieptepunt was wel dat een of andere Hassan anderhalf uur lang naakte dames op zijn laptop zat te checken tijdens een practicum accountancy.

Overigens ook talloze toffe mensen ontmoet hoor, waaronder in mijn eigen practicumgroep!
Ca. 30% valt af
pi_72932373
Yep, ik hoorde van mijn mentor dat er ongeveer 225 over waren van de oorspronkelijke +/- 350 mensen. Nu maar hopen dat ik daar niet bijhoor ik loop nu al een beetje achter met hoofdstukken doornemen.
Cool story, Hansel.
  zondag 20 september 2009 @ 14:53:25 #59
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_72933435
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:29 schreef Matthijs- het volgende:
Het valt me overigens op dat de gemiddelde economie-student serieus redelijk kansloos is. Het gros van de mensen die ik spreek is werkelijk nergens in geinteresseerd en is in it for the money.

Mijn practicumgroep is ook al redelijk . Het allochtone gedeelte (sad but true) loopt alleen maar een beetje semi-grappig brutaal te doen tegen de docenten (ik dacht dat dat na de brugklas toch een beetje not done was), praat er constant doorheen, komt massaal te laat bij de practicumgroepen, groet niet terug als de student-assistent groet en het ultieme dieptepunt was wel dat een of andere Hassan anderhalf uur lang naakte dames op zijn laptop zat te checken tijdens een practicum accountancy.

Overigens ook talloze toffe mensen ontmoet hoor, waaronder in mijn eigen practicumgroep!
Dat valt bij mijn groep echt hartstikke mee. Zijn er wel een paar te laat hoor, maar er wordt niet erg veel doorheen gepraat.
pi_72949518
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:29 schreef Matthijs- het volgende:
Het valt me overigens op dat de gemiddelde economie-student serieus redelijk kansloos is. Het gros van de mensen die ik spreek is werkelijk nergens in geinteresseerd en is in it for the money.

Mijn practicumgroep is ook al redelijk . Het allochtone gedeelte (sad but true) loopt alleen maar een beetje semi-grappig brutaal te doen tegen de docenten (ik dacht dat dat na de brugklas toch een beetje not done was), praat er constant doorheen, komt massaal te laat bij de practicumgroepen, groet niet terug als de student-assistent groet en het ultieme dieptepunt was wel dat een of andere Hassan anderhalf uur lang naakte dames op zijn laptop zat te checken tijdens een practicum accountancy.

Overigens ook talloze toffe mensen ontmoet hoor, waaronder in mijn eigen practicumgroep!
Zou zo mijn eigen practicumgroep voor internationale economie kunnen zijn. Zit ook een stel allochtonen in die ongeveer hetzelfde gedrag vertonen. Het toppunt was nog wel een gesprek dat ik een keer hoorde. Waren volgens mij turken of marokkanen (sad but true) die tegen elkaar aan het opscheppen waren over hoe ze tijdens het tentamen de antwoorden naar elkaar toe sms'ten.

Ik had geluk dat ik het eerste jaar in speciale practica groep voor mr. drs. studenten zat. Was ook niet alles maar het niveau lag beduidend hoger dan het nu het geval is.

Wel heb ik gemerkt dat gemiddelde student niks meer wil doen dan nodig is om het tentamen te halen. Als je een keer zegt dat je een wetenschappelijk artikel hebt gelezen, omdat het interessant is en samenhangt met het vak wat je doet, wordt je aangekeken alsof je gek bent.
pi_72950044
Is het niet zo dat het kaf zich vanzelf van het koren scheidt, die gasten halen dat eerste jaar toch niet of wel? Ik zit niet te wachten op projectgroepjes met een 'ja dag, dat doe jij maar'-sfeertje.
  zondag 20 september 2009 @ 22:23:17 #62
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72951356
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:50 schreef Carducci het volgende:
Wel heb ik gemerkt dat gemiddelde student niks meer wil doen dan nodig is om het tentamen te halen. Als je een keer zegt dat je een wetenschappelijk artikel hebt gelezen, omdat het interessant is en samenhangt met het vak wat je doet, wordt je aangekeken alsof je gek bent.
Dat dus. Sadness... Ik moet toegeven dat ik vroeger ook wel het minimum deed, wat ook een beetje te maken heeft met slechte planning. Maar deze houding gaat nog een stap verder, als je een beetje interesse toont of een vraag stelt in college zit de helft te kijken met een blik van "haha die zit zeker de hele dag boeken te lezen" Als je geen interesse hebt om dingen te begrijpen ga dan lekker naar het HBO..

Er zijn wel positieve uitzonderingen though, ik heb ook wel eens meegemaakt bij managementvakken dat ik in een groepje zat waar we gewoon probeerden een 10 te halen, of dat je een mooie presentatie had en dat iedereen achteraf ff langskomt om te zeggen dat ze het wel heel mooi gedaan vonden. En in de master dit jaar heeft iedereen eigenlijk allemaal wel de goede attitude zo lijkt het.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72952489
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:23 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat dus. Sadness... Ik moet toegeven dat ik vroeger ook wel het minimum deed, wat ook een beetje te maken heeft met slechte planning. Maar deze houding gaat nog een stap verder, als je een beetje interesse toont of een vraag stelt in college zit de helft te kijken met een blik van "haha die zit zeker de hele dag boeken te lezen" Als je geen interesse hebt om dingen te begrijpen ga dan lekker naar het HBO..

Er zijn wel positieve uitzonderingen though, ik heb ook wel eens meegemaakt bij managementvakken dat ik in een groepje zat waar we gewoon probeerden een 10 te halen, of dat je een mooie presentatie had en dat iedereen achteraf ff langskomt om te zeggen dat ze het wel heel mooi gedaan vonden. En in de master dit jaar heeft iedereen eigenlijk allemaal wel de goede attitude zo lijkt het.
Ik denk dat dit wel het kenmerk is van een economische studie. Dit is samen met rechten denk ik wel dé studie die idioten pur sang aantrekt. Dat volk dat zijn shirt achter de riem doet en later veel geld wilt gaan verdienen. En daar blijft het ook bij. Bij studies als sociologie, geschiedenis, maritieme techniek, etc zitten denk ik wel meer mensen die het ook écht interessant vinden. Ik denk echter niet dat je het haalt als het je verder niets interesseert, maar dat kan naïviteit zijn...
  zondag 20 september 2009 @ 22:50:10 #64
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_72952732
Mijn practicumgroepje was eigenlijk wel erg relaxed vorig jaar hoor. Totaal geen problemen mee gehad, iedereen haalde ook gewoon goede cijfers en er zaten eigenlijk alleen maar aardige mensen in
pi_72954442
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Gelukkig worden die mensen er bij de selectieprocedure van IBA uitgefilterd. Volgens mij heb ik maar iets van vijf allochtonen in mijn hele groep van 420 mensen. En het zijn allemaal meisjes.

Helaas hebben wij toch nog wel wat kinderachtige mensen die er echt bij elk hoorcollege de hele tijd doorheen zitten te lullen. Flink irritant en ik hoop dat deze groep er rond het eind van het jaar niet meer is .
Hehe, wat is jouw definitie van allochtonen? Ik dacht dat bij IBA meer dan de helft uit het buitenland kwam?

Ontopic: Klopt Matthijs.. veel studiegenoten volgen de studie uitsluitend voor het diploma.. je moet zelf gewoon een paar vrienden maken die wel interesse hebben, anders kun je zomaar meegenomen worden in het niveau.

@Carducci: Ben ook mr.drs.-student, dat je samen met de meest gemotiveerde leerlingen in een practicumgroep begint vind ik zelf misschien wel het grootste voordeel van het programma. Zit je nu trouwens niet meer bij mr.drs.-studenten dan? In het tweede jaar schreef ik me gewoon samen met m'n mr.drs.-vrienden in voor practica.
pi_72955343
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:31 schreef Finitio het volgende:

[..]
@Carducci: Ben ook mr.drs.-student, dat je samen met de meest gemotiveerde leerlingen in een practicumgroep begint vind ik zelf misschien wel het grootste voordeel van het programma. Zit je nu trouwens niet meer bij mr.drs.-studenten dan? In het tweede jaar schreef ik me gewoon samen met m'n mr.drs.-vrienden in voor practica.
Ja, dat wel ik heb me samen een paar mr.drs.-vrienden ingeschreven in de normale practica groepen. De mr.drs.-studenten zijn nu in de minderheid, ongeveer 10 mr.drs.-studenten op een groep van ongeveer 35 man. Het is best wel jammer eigenlijk dat ze geen aparte groepen meer hebben, aangezien ik toch wel een daling van niveau merk.
pi_72955538
Als criminologie student moest ik ook veel rechtenvakken volgen. Ik herken heel veel in wat bovenstaande mensen zeggen over economie studenten. Het zal inderdaad met de algemeenheid van de opleiding te maken hebben maar ook met het 'grote' geld wat ze denken te gaan verdienen.
Maar al die pubers verdwijnen snel van de opleiding of ze worden volwassener. En als ze niet stoppen met de studie, zal je ze in ieder geval nog weinig zien omdat ze hun bed niet uit willen. De pubers die nog overblijven krijgen ook snel minder puber-vriendjes hun vrienden wel stoppen. Het probleem lost zichzelf wel op!

Ik ben benieuwd hoe de 1e jaars hier de februari-leegloop straks gaan ervaren. Als je voor eind februari (meen ik) stopt met je opleiding kan je je collegegeld terugkrijgen dus dan vallen er altijd veel mensen af. Ook omdat ze dan 1 of 2 tentamenrondes hebben gehad en het ineens niet zo makkelijk blijkt te zijn als op het VWO of andere vooropleiding
Spoilers!
pi_72955727
quote:
Op maandag 21 september 2009 00:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als criminologie student moest ik ook veel rechtenvakken volgen. Ik herken heel veel in wat bovenstaande mensen zeggen over economie studenten.
Doel je nu op economiestudenten die met jou rechtenvakken volgden?
pi_72959311
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hehe, wat is jouw definitie van allochtonen? Ik dacht dat bij IBA meer dan de helft uit het buitenland kwam?
Nou ja, Nederlandse allochtonen dus. Nederlandse Marokkanen en Turken bijvoorbeeld , daar zijn er niet zoveel van. Internationale studenten noem ik dan ook internationale studenten.
Cool story, Hansel.
pi_72960591
quote:
Op maandag 21 september 2009 00:24 schreef Finitio het volgende:

[..]

Doel je nu op economiestudenten die met jou rechtenvakken volgden?
Euh nee, meer dat veel rechtstudenten zich net zo puberaal gedragen als economiestudenten. Ongeinteresseerd, overal doorheen kletsen, etc. Middelbare school gedrag.
Spoilers!
pi_72962735
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Euh nee, meer dat veel rechtstudenten zich net zo puberaal gedragen als economiestudenten. Ongeinteresseerd, overal doorheen kletsen, etc. Middelbare school gedrag.
Ben ik met je eens.. vaak is er echter wel aanleiding voor.. die hoorcolleges gaan zo verdomd langzaam, in de tijd dat ik ze volgde was ik ook altijd met andere dingen bezig.. met vrienden praten, oude bekenden spreken, krantje lezen, kaartje leggen, sms'en et cetera.
pi_72962783
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:03 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nou ja, Nederlandse allochtonen dus. Nederlandse Marokkanen en Turken bijvoorbeeld , daar zijn er niet zoveel van. Internationale studenten noem ik dan ook internationale studenten.
Ah, die noem ik meestal 'finnen', maar vrouwelijke finnen zijn in mijn ervaring meestal juist hele serieuze studentes.
pi_72965719
Tot November/December zijn ze ruimschoots aanwezig, daarna zijn de meesten van die lui toch weg.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73043546
Hmm, eergister weer een echt bagger college gehad. Volgens mij was het een invaller of zo, maar nadat hij na een kleine 20 minuten zijn powerpoint werkende had gekregen zat hij in elke van de twee pauzes die we kregen nog even wat slides aan het vertalen . Wel meer professors hebben hier last van .

[ Bericht 16% gewijzigd door wikwakka2 op 23-09-2009 18:00:10 ]
Cool story, Hansel.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:31:53 #75
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_73045088
Hmm, ik heb Bouwer nog nooit zo teleurgesteld gezien als vandaag Hij kapte er eerder mee omdat iemand een microfoontje 'kwijt' had gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')