Heb je een GU10 spotje met veel kleine LED'jes, of met 1, 2 of 3 PowerLED's?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef saban het volgende:
Ik heb op het moment een GU10 Led Spot, echter geeft deze zeer weinig licht!
Hoeveel Watt moet zo een spot hebben om een beetje licht te geven. Webshops die het verkopen?
tof he? dat komt door de inductie spanningenquote:Op woensdag 9 september 2009 00:55 schreef Pollewoppie het volgende:
4x 1 watt in de badkamer(tje) is net genoeg... 3x 1watt in de gang is genoeg... 1 x 1 watt als bedlampje is ook genoeg...
Die in de gang gloeien btw een beetje als ik ze uit heb en mijn bedlampje gloeit als ik de lamp zelf beetpak...
zijn er ook versie te krijgen de vergelijkbaar zijn met 50 Wat?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:46 schreef Panoptis het volgende:
1.2 watt staat gelijk aan 25w gloeilamp. 2 watt is 40watt.
De meeste spotjes hebben 50w per lamp.
Ik heb een spot met veel kleine ledjes, lichtopbrengst is 0 te noemen, vandaar dat ik naar een degelijk spot op zoek ben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je een GU10 spotje met veel kleine LED'jes, of met 1, 2 of 3 PowerLED's?
Die GU10 spotjes met veel kleine ledjes kan je sowieso beter niet kopen, lichtopbrengst is matig.
Dat ben ik zeker niet met je eens. Vooral om dat de bundel uit een LED spot heel nauw is, weinig strooilicht. Ik zou 2 watt eerder gelijkstellen met 25W.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:46 schreef Panoptis het volgende:
1.2 watt staat gelijk aan 25w gloeilamp. 2 watt is 40watt.
De meeste spotjes hebben 50w per lamp.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:35 schreef twixx het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker niet met je eens. Vooral om dat de bundel uit een LED spot heel nauw is, weinig strooilicht. Ik zou 2 watt eerder gelijkstellen met 25W.
zit er dus niet heel veel naast..quote:Op woensdag 9 september 2009 21:36 schreef klipper het volgende:
En kijk vooral naar de tabel met gemeten opbrengst.
http://www.neosave.nl/html/advies_verlichting_sterkte_tl.html
quote:Op woensdag 9 september 2009 22:49 schreef Panoptis het volgende:
[..]
[..]
zit er dus niet heel veel naast..
Deze heb ik ook, en verlichten mijn woonkamer prima.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:08 schreef loowie het volgende:
Ik gebruik 3X 2 watt. Die komen behoorlijk in de buurt van een halogeen lamp van 40 Watt.
Hier gekocht
Komt het daardoor ja? Wij hebben net bij wijze van experiment (kleur - verbruik e.d.) in de hal boven drie LED lampen geplaatst. Het viel me op dat het net leek of de lamp nog een beetje brandde (soort dim-stand zeg maar) terwijl de lampen/schakelaar uit stond. Kan dat geen kwaad?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tof he? dat komt door de inductie spanningen
doordat er draden bij de schakeldraad liggen welke wel spanning voeren ( en een magnetisch veld hebben ) krijg je dus een spanning op je schakeldraad :-D en ledlampjes zijn zo zuinig.. die kunnen er op branden
Ik had 'm al gereported in het FB topic en een TR aangemaakt. Moet je 'm dus ook niet gaan quoten met nogmaals de volledige link...quote:
Daar heb je ook weer gelijk inquote:Op maandag 19 april 2010 18:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Ik had 'm al gereported in het FB topic en een TR aangemaakt. Moet je 'm dus ook niet gaan quoten met nogmaals de volledige link...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |