index       uitgaan & vrije tijd      uitgaan
PI Gehoorbescherming #3
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Topicgallery™ :
Conversatie
zondag 20 september 2009 @ 21:28 (#101) 

Ik raad je gewoon 25 aan, overweeg ze zelf ook aan te schaffen. Het volume is gewoon te gek voor woorden, zowel op grote concerten (bij Justin Timberlake is ooit iets van 120 dB gemeten), als in obscure zaaltjes waar alle apparatuur trots vol open gezet wordt. Gehoorschade is permanent en te laat is te laat, je bent wat mij betreft een volslagen idioot als je willens en wetens jezelf bloot stelt aan te hard geluid.

Ik was zelf naïef voor de gevolgen en heb het moeten bekopen met overgevoelige oren, een permanente ruis en regelmatig een piep in beide oren. Ik dacht dat je slechts 'slechthorend' zou kunnen worden. En als dat zo ver zou zijn merkte ik het vanzelf wel, dacht ik. En omdat het overal zo loeihard stond dacht ik dat het zo'n vaart niet zou lopen. Ik had nog nooit van tinnitus of hyperacusis gehoord, en wist vreemd genoeg niets van de risico's en mogelijke consequenties, jullie wel, want jullie lezen in dit topic.

Bij concerten en andere optredens/danceparty's topt het volume al snel 100-110 dB, dit wordt regelmatig gemeten door allerlei organisaties e.d. Bij 25dB demping hoor je dus nog steeds voor 75-85dB aan geluid, dit zit rond de grens van permanente schade. Je bent echt behoorlijk zelfdestructief als je al die risico's naast je neer legt.

Lees dit stukje eens http://www.gezondheidsnet(...)iskeert-gehoorschade vrij recent onderzoek, deze maand gepubliceerd.

Ik vind het nog steeds getuige van grote publieke onwetendheid en politieke onwil dat er geen paal en perk gesteld wordt aan de gevaarlijk hoge volumes bij uitgaansgelegenheden e.a. evenementen.

appelsjap
All the above
zondag 20 september 2009 @ 21:40 (#102) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:28 schreef Conversatie het volgende:
Ik raad je gewoon 25 aan, overweeg ze zelf ook aan te schaffen. Het volume is gewoon te gek voor woorden, zowel op grote concerten (bij Justin Timberlake is ooit iets van 120 dB gemeten), als in obscure zaaltjes waar alle apparatuur trots vol open gezet wordt. Gehoorschade is permanent en te laat is te laat, je bent wat mij betreft een volslagen idioot als je willens en wetens jezelf bloot stelt aan te hard geluid.

Ik was zelf naïef voor de gevolgen en heb het moeten bekopen met overgevoelige oren, een permanente ruis en regelmatig een piep in beide oren. Ik dacht dat je slechts 'slechthorend' zou kunnen worden. En als dat zo ver zou zijn merkte ik het vanzelf wel, dacht ik. En omdat het overal zo loeihard stond dacht ik dat het zo'n vaart niet zou lopen. Ik had nog nooit van tinnitus of hyperacusis gehoord, en wist vreemd genoeg niets van de risico's en mogelijke consequenties, jullie wel, want jullie lezen in dit topic.

Bij concerten en andere optredens/danceparty's topt het volume al snel 100-110 dB, dit wordt regelmatig gemeten door allerlei organisaties e.d. Bij 25dB demping hoor je dus nog steeds voor 75-85dB aan geluid, dit zit rond de grens van permanente schade. Je bent echt behoorlijk zelfdestructief als je al die risico's naast je neer legt.

Lees dit stukje eens http://www.gezondheidsnet(...)iskeert-gehoorschade vrij recent onderzoek, deze maand gepubliceerd.

Ik vind het nog steeds getuige van grote publieke onwetendheid en politieke onwil dat er geen paal en perk gesteld wordt aan de gevaarlijk hoge volumes bij uitgaansgelegenheden e.a. evenementen.
Ik heb ook constant een piep in mn oren, of ruis.
Ik ben ook te laat, maar ik wil erger voorkomen, ik wil geen constante dominante piep, nu hoor ik m nauwlijks, alleen savonds als ik wil slapen.

Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.

Conversatie
zondag 20 september 2009 @ 21:42 (#103) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:40 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik heb ook constant een piep in mn oren, of ruis.
Ik ben ook te laat, maar ik wil erger voorkomen, ik wil geen constante dominante piep, nu hoor ik m nauwlijks, alleen savonds als ik wil slapen.
Houden zo dan, onthoud ook dat als je wat ouder wordt je vaak ouderdomsdoofheid krijgt die gepaard gaat met tinnitus. Dan is het dubbelop. En het is gewoon zwaar kut natuurlijk, en de middelen om het risico te beperken zijn er.

Drinky
L'amour et la violence
zondag 20 september 2009 @ 21:44 (#104) 

een piep heb ik ook, maar die had ik al voor ik echt ging stappen e.d., KNO arts weet het ook niet, maar er is gelukkig niks mis met mijn gehoor, is zelfs bovengemiddeld blijkbaar. Die piep hoor ik alleen als het echt ontzettend stil is, en dan nog kun je het makkelijk negeren. Zou er niet aan moeten denken dat ik die piep veel sterker moet horen, damn, wat een kutleven moet je dan voor je hebben daarna.

I just warped whoop whoop!

appelsjap
All the above
zondag 20 september 2009 @ 21:46 (#105) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:42 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Houden zo dan, onthoud ook dat als je wat ouder wordt je vaak ouderdomsdoofheid krijgt die gepaard gaat met tinnitus. Dan is het dubbelop. En het is gewoon zwaar kut natuurlijk, en de middelen om het risico te beperken zijn er.
Daarom heb ik er ook 160 euro voor over, als student zijnde
Ik vind het heel jammer dat ik nu al tinnitus heb, maar noodzaak is om erger te voorkomen.
Ik denk ook gewoon dat ik -25 neem, in de kroegen staat muziek altijd hard.

Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.

appelsjap
All the above
zondag 20 september 2009 @ 21:47 (#106) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:44 schreef Drinky het volgende:
een piep heb ik ook, maar die had ik al voor ik echt ging stappen e.d., KNO arts weet het ook niet, maar er is gelukkig niks mis met mijn gehoor, is zelfs bovengemiddeld blijkbaar. Die piep hoor ik alleen als het echt ontzettend stil is, en dan nog kun je het makkelijk negeren. Zou er niet aan moeten denken dat ik die piep veel sterker moet horen, damn, wat een kutleven moet je dan voor je hebben daarna.
Ja ik heb ongeveer hetzelfde, maar als het stil is hoor ik m wel duidelijk, niet negeerbaar. Maar verder, bij het wrijven van mijn handen hoor ik m al niet meer.

Conversatie
zondag 20 september 2009 @ 21:51 (#107) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:44 schreef Drinky het volgende:

Drinky
L'amour et la violence
zondag 20 september 2009 @ 22:01 (#108) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 21:51 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Bedoelde het niet zo hoor, maar ik zie veel mensen die nog niet beseffen hoe erg het kan zijn, meestal zeggen ze: ach, die piep gaat toch na een dagje weg. Totdat ze opeens blijvend een piep in hun oor hebben. Zijn meestal ook de mensen die het raar of gay vinden dat je ze in hebt, en daarna toch wel zoiets hebben van: crack

Ken ook zat mensen die wel weten, of denken te weten wat de consequenties zijn, en die ook willen dragen en het dus bewust niet doen.

Ach, ieder z'n ding he.

I just warped whoop whoop!

Conversatie
zondag 20 september 2009 @ 22:16 (#109) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 22:01 schreef Drinky het volgende:

[..]

Bedoelde het niet zo hoor, maar ik zie veel mensen die nog niet beseffen hoe erg het kan zijn, meestal zeggen ze: ach, die piep gaat toch na een dagje weg. Totdat ze opeens blijvend een piep in hun oor hebben. Zijn meestal ook de mensen die het raar of gay vinden dat je ze in hebt, en daarna toch wel zoiets hebben van: crack

Ken ook zat mensen die wel weten, of denken te weten wat de consequenties zijn, en die ook willen dragen en het dus bewust niet doen.

Ach, ieder z'n ding he.
Snap het, en inderdaad. Maar ik denk toch echt dat een weldenkend mens die zich bewust is van de gevolgen gewoon oordopjes draagt. Anders ben je gewoon niet goed bewust van de risico's. Ook al weten ze de risico's, dan weten ze het nog niet goed genoeg

ReMcOrE
I'm Going All Out
maandag 21 september 2009 @ 09:50 (#110) 

quote:
Op zondag 20 september 2009 16:46 schreef Bravebart het volgende:
-edit-

[ afbeelding ]
* ReMcOrE zegt: zo zie ik er dus uit met oordoppen
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Les geleerd: wat voor sociale gelegenheid dan ook, altijd doppen mee.
check neem ook bijna altijd mijn oordoppen mee, ook al is er maar een nihile kans dat we gaan stappen
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:15 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik zou voor de 15 dB gaan, 25 is best wel veel...
ligt aan waar je ze voor wilt gebruiken, voor discotheken/cafe's/kleine feesten kan -15dB genoeg zijn; voor grote feesten heb je die -25dB echt wel nodig!!
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:47 schreef appelsjap het volgende:

[..]

ja maar wat houdt het in?
En is het veeeel? Merkbaar?
vlakke demping maakt echt wel een verschil, Filterz halen zeg maar de te hoge en te lage tonen uit het geluid, terwijl de Exinore ook het over de hele breedte van het spectrum het geluid dempen. zeg maar dat Filterz het schadelijke geluid er uithalen, terwijl de Exinore het niveau ook aangenaam maken
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:53 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Maar ben je tevreden met die dingen?
ik ben er super tevreden, geluid is kristalhelder, ze gaan nooit irriteren (je kunt ze gewoon een hele dag inhebben) en je verstaat alles en iedereen prima
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:36 schreef appelsjap het volgende:
Ik ga nooit naar concerten, alleen uitgaan
voor alleen discotheken is -15dB in principe voldoende heb zelf -25dB en heb een aantal keren in discotheken getwijfeld om ze uit te doen, omdat ik gewoon erg weinig meer hoorde

Op dinsdag 6 maart 2007 13.27 schreef Roycoooooo het volgende:
Je bent een held _O_

appelsjap
All the above
maandag 21 september 2009 @ 11:04 (#111) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 09:50 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

* ReMcOrE zegt: zo zie ik er dus uit met oordoppen
[..]

check neem ook bijna altijd mijn oordoppen mee, ook al is er maar een nihile kans dat we gaan stappen
[..]

ligt aan waar je ze voor wilt gebruiken, voor discotheken/cafe's/kleine feesten kan -15dB genoeg zijn; voor grote feesten heb je die -25dB echt wel nodig!!
[..]

vlakke demping maakt echt wel een verschil, Filterz halen zeg maar de te hoge en te lage tonen uit het geluid, terwijl de Exinore ook het over de hele breedte van het spectrum het geluid dempen. zeg maar dat Filterz het schadelijke geluid er uithalen, terwijl de Exinore het niveau ook aangenaam maken
[..]

ik ben er super tevreden, geluid is kristalhelder, ze gaan nooit irriteren (je kunt ze gewoon een hele dag inhebben) en je verstaat alles en iedereen prima
[..]

voor alleen discotheken is -15dB in principe voldoende heb zelf -25dB en heb een aantal keren in discotheken getwijfeld om ze uit te doen, omdat ik gewoon erg weinig meer hoorde
Ultra nuttige post, ik ga woensdag langs schoonenberg om de -15dB te nemen.

house_is_a_feeling
Sigmund Freund
maandag 21 september 2009 @ 11:17 (#112) 

Je kunt natuurlijk de filter zelf er nog altijd bijkopen mocht je vaak wisselen tussen hele grote evenementen en kleine clubs. Als ik het me goed herinner kost het rond de 50 euro, maar zeker weet ik het niet

Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"

ReMcOrE
I'm Going All Out
maandag 21 september 2009 @ 11:42 (#113) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ultra nuttige post, ik ga woensdag langs schoonenberg om de -15dB te nemen.
geen dank; succes ermee
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Je kunt natuurlijk de filter zelf er nog altijd bijkopen mocht je vaak wisselen tussen hele grote evenementen en kleine clubs. Als ik het me goed herinner kost het rond de 50 euro, maar zeker weet ik het niet
ook al kon het, dan zou ik nog niet gaan prutsen om mijn filter te vervangen als ik een keer naar een discotheek ga want hoe vaker je wisselt, hoe vaker je hem dus uit de doppen moet prutsen en daar word de dop zelf ook niet beter van! grote kans dat hij dan niet meer netjes om het filter gaat sluiten en dan gaat er dus geluid langs het filter; niet de bedoeling lijkt me...

Je bent een held _O_

Bravebart
monnik met een whiskey tonic
maandag 21 september 2009 @ 11:50 (#114) 

Niet helemaal waar over Filterz
Filterz dempen wel degelijk (net Als Exinore) alle frequenties, alleen doet Exinore dat gelijkmatiger dan Filterz Filterz dempen de hoge en lage tonen meer dan Exinore en de middenfrequenties minder, waardoor het geluid van de Exinore over het algemeen mooier zal klinken

Op vrijdag 22 januari 2010 15:55 schreef jna het volgende:
Het is Brave B. Hij is een baas.
Tik je vrienden aan als je hem ziet staan op straat.
 | Last.fm

ReMcOrE
I'm Going All Out
maandag 21 september 2009 @ 11:52 (#115) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 11:50 schreef Bravebart het volgende:
Niet helemaal waar over Filterz
Filterz dempen wel degelijk (net Als Exinore) alle frequenties, alleen doet Exinore dat gelijkmatiger dan Filterz Filterz dempen de hoge en lage tonen meer dan Exinore en de middenfrequenties minder, waardoor het geluid van de Exinore over het algemeen mooier zal klinken
dus heeft Exinore vlakke demping en Filterz niet, zoals ik al zei en ook in de OP staat... en lijkt mij dat als je alleen hoog en laag goed dempt en midden niet/nauwelijk, je een vervormd geluid krijgt.

Je bent een held _O_

Bravebart
maandag 21 september 2009 @ 12:00 (#116) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 11:52 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

dus heeft Exinore vlakke demping en Filterz niet, zoals ik al zei en ook in de OP staat... en lijkt mij dat als je alleen hoog en laag goed dempt en midden niet/nauwelijk, je een vervormd geluid krijgt.
Klopt, maar je zei in je post een paar posts naar boven dat Filterz alleen maar de te hoge en te lage tonen uit het geluid halen en dat is dus niet zo

 | Last.fm

ReMcOrE
I'm Going All Out
maandag 21 september 2009 @ 12:06 (#117) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 12:00 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Klopt, maar je zei in je post een paar posts naar boven dat Filterz alleen maar de te hoge en te lage tonen uit het geluid halen en dat is dus niet zo
ik zei dat de TE hoge en TE lage tonen gedempt werden, dat klopt dus wel en dat is ook het belangrijkste aspect van Filterz. dat de midden tonen niet/nauwelijks gedempt worden, is dan niet zo van belang... (is wel van belangrijk in een vergelijk met Exinore, omdat die hoog/laag/midden eveneel dempt)

Je bent een held _O_

house_is_a_feeling
Sigmund Freund
maandag 21 september 2009 @ 12:33 (#118) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 11:42 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

ook al kon het, dan zou ik nog niet gaan prutsen om mijn filter te vervangen als ik een keer naar een discotheek ga want hoe vaker je wisselt, hoe vaker je hem dus uit de doppen moet prutsen en daar word de dop zelf ook niet beter van! grote kans dat hij dan niet meer netjes om het filter gaat sluiten en dan gaat er dus geluid langs het filter; niet de bedoeling lijkt me...
Ik zeg ook niet dat je zoiets elke week zou moeten doen he, kan ik me wel wat bij voorstellen dat het dan een keertje fout gaat. Om maar even een voorbeeld te noemen als je naar Q-Base zou gaan dan is een -25 wel wenselijk, maar elke week verder in je lokale club voldoet de -15. Dus feesten waarvan je weet dat het geluid gewoon massaal hard is, dat je dan wel even de voorzorg neemt en even iets beter met je oren omgaat. En hoe vaak is dat nou op een jaar?

Verder heb ik nog een tip gekregen laatst van degene die m'n doppen heeft aangemeten over het lekken. Als je wilt testen of je oordoppen nog voldoen en niet lekken moet je even je muziekset op een aangenaam hard niveau zetten, je oordoppen natuurlijk in en dan je gehele oor even in alle richtingen trekken. Verandert het geluid (als je oor vervormd wordt onstaan er gaten langs de gehele dop waardoor je het geluid daardoor opeens hoort) en hoor je het verschil dan zijn ze nog goed. Verandert er helemaal niks dan lekt het geluid waarschijnlijk al ergens langs!

Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"

ReMcOrE
I'm Going All Out
maandag 21 september 2009 @ 13:49 (#119) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 12:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je zoiets elke week zou moeten doen he, kan ik me wel wat bij voorstellen dat het dan een keertje fout gaat. Om maar even een voorbeeld te noemen als je naar Q-Base zou gaan dan is een -25 wel wenselijk, maar elke week verder in je lokale club voldoet de -15. Dus feesten waarvan je weet dat het geluid gewoon massaal hard is, dat je dan wel even de voorzorg neemt en even iets beter met je oren omgaat. En hoe vaak is dat nou op een jaar?
dan zou het inderdaad de moeite waard zijn, maar uberhaupt gaan prutsen met die doppen ben ik geen fan van, je beschadigt denk ik veel te makkelijk iets...
quote:
Verder heb ik nog een tip gekregen laatst van degene die m'n doppen heeft aangemeten over het lekken. Als je wilt testen of je oordoppen nog voldoen en niet lekken moet je even je muziekset op een aangenaam hard niveau zetten, je oordoppen natuurlijk in en dan je gehele oor even in alle richtingen trekken. Verandert het geluid (als je oor vervormd wordt onstaan er gaten langs de gehele dop waardoor je het geluid daardoor opeens hoort) en hoor je het verschil dan zijn ze nog goed. Verandert er helemaal niks dan lekt het geluid waarschijnlijk al ergens langs!
als je de doppen inhebt op een feest en ik moet geeuwen/gapen, dan merk ik het verschil ook altijd gelijk; dan vervormt je oor ook, door je kaakbeweging

Je bent een held _O_

Bravebart
maandag 21 september 2009 @ 13:54 (#120) 

quote:
Op maandag 21 september 2009 13:49 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

als je de doppen inhebt op een feest en ik moet geeuwen/gapen, dan merk ik het verschil ook altijd gelijk; dan vervormt je oor ook, door je kaakbeweging
Idd En als ik moet lachen ook Dus dat is nogal vaak...

 | Last.fm

Evil-Cherry
Ja hoor!
maandag 21 september 2009 @ 15:16 (#121) 
Ik lees even mee! Ik heb op maat gemaakte (geen idee welk merk, had even op de site gekeken waar ik ze vandaan heb, maar daar staat amper meer informatie op) en ik moet even terug omdat de rechter uit mijn oor flikkert als ik lach. Niet echt ideaal omdat ik ze voor mijn dansen gebruik... Nu sta ik elke minuut mijn dop terug te porren en dat wordt een beetje irritant.
Ik hoop dat ze er wat mee kunnen, en niet dat ik een nieuwe moet hebben (of erger, een nieuwe set). Vrees het ergste

Gitaarmat
dinsdag 22 september 2009 @ 16:47 (#122) 

TVP voor een goed en nuttig topic! Ik doe nu nog altijd met de band met goedkope oordoppen van ¤1 per setje ofzo. Volgend jaar maar eens Filterz aanschaffen ofzo.

junkiexp
Rotterdam-Centrum
zondag 11 oktober 2009 @ 23:25 (#123) 

Misschien ook even een cross link naar een topic voor de eigenwijze mensen Tinnitus deeltje 3

In Rotterdam verdienen ze 't, in Den Haag verdelen ze 't en in Amsterdam smijten ze 't over de balk.
De hoekmaisonette van Junkiexp in Rotterdam

Houniet
ik ruik vet lekker
[ Moderator ] zondag 11 oktober 2009 @ 23:32 (#124) 

.

Brunettes O+

Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
zondag 11 oktober 2009 @ 23:41 (#125) 

tvp

Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
index       uitgaan & vrije tijd       uitgaan
Gehoorbescherming #3
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500