abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:26:52 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72445192
Heeft iemand hier een telefoonverzekering? Ik wil de n900 halen (¤599), en dat is toch vrij veel geld.

Dus: verzekeren.

Ervaringen, prijzen, alles is welkom!
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:30:02 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72445304
Joh, kun jij je zo'n dure telefoon veroorloven? Ohhhhh
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:31:03 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72445335
Is weggegooid geld als je gewoon zuinig op je spullen bent imo.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72445341
Hoezo je telefoon verzekeren? Hoeveel ben je er voor kwijt?
Krijg je hem terug bij verlies/diefstal en beschadiging?
Death solves all problems: no man, no problem.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:31:57 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72445365
Ik heb een verzekering van ProAssist (wat ze standaard bij T-mobile slijten), maar ik heb er geen ervaring mee, omdat ik nooit een claim heb gehad.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:32:10 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72445373
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Joh, kun jij je zo'n dure telefoon veroorloven? Ohhhhh
Wat in feite ook weggegooid geld is omdat die telefoon volgend jaar nog maar de helft waard is.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:32:57 #7
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_72445396
Ik had hem voor 10 euro per maand verzekerd. Hij is vorige maand (na 2 jaar gebruik) gerepareerd. Versleten en vermiste onderdelen zijn vervangen, Kosten 0,0

Via T voor Telecom bij Harmony Service Center

Bij inleveren van de telefoon voor reparatie werd mij verteld dat als de onderdelen niet meer te verkrijgen waren, ik waarschijnlijk een nieuwe uit kon kiezen..
pi_72445451
Als je zo bang bent om 'm kwijt te raken of dat ie kapot gaat dat je overweegt een verzekering hiervoor aan te schaffen, dan kun je beter een goedkopere kopen waarbij je die zorgen niet hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72445474
240 euro voor je oude telefoon te laten repareren.
Vind ik het geld niet echt waard, als ik eerlijk ben.
Death solves all problems: no man, no problem.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:35:09 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72445487
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Wat in feite ook weggegooid geld is omdat die telefoon volgend jaar nog maar de helft waard is.
Achja, dat is met alle electronica
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef glasbak het volgende:
Ik had hem voor 10 euro per maand verzekerd. Hij is vorige maand (na 2 jaar gebruik) gerepareerd. Versleten en vermiste onderdelen zijn vervangen, Kosten 0,0

Via T voor Telecom bij Harmony Service Center

Bij inleveren van de telefoon voor reparatie werd mij verteld dat als de onderdelen niet meer te verkrijgen waren, ik waarschijnlijk een nieuwe uit kon kiezen..
waarde van de telefoon?
En had je snel je toestel terug?
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:35:41 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72445500
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je zo bang bent om 'm kwijt te raken of dat ie kapot gaat dat je overweegt een verzekering hiervoor aan te schaffen, dan kun je beter een goedkopere kopen waarbij je die zorgen niet hebt.
Met een duurdere + een verzekering heb je de zorgen ook niet. Dat is het hele idee.

En een nieuwe telefoon kopen op de helft van je contract is irritant, dan zit je met ineens hoge kosten of bij "lost & stolen" 3-4 jaar aan je contract vast, best kut.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:36:52 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72445541
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:31 schreef Rechterbal het volgende:
Hoezo je telefoon verzekeren? Hoeveel ben je er voor kwijt?
Hangt van de prijs van het toestel af. Het kost mij 8 euro per maand voor een iPhone als ik me niet vergis.
quote:
Krijg je hem terug bij verlies/diefstal en beschadiging?
Verlies = nee (te fraudegevoelig)
Diefstal = ja
Kapot = reparatie of nieuw toestel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72445606
beter zet je het geld wat je aan premie zou betalen gewoon apart... gebeurd er niks heb je iig dat geld nog in eigen zak
pi_72445692
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hangt van de prijs van het toestel af. Het kost mij 8 euro per maand voor een iPhone als ik me niet vergis.
[..]

Verlies = nee (te fraudegevoelig)
Diefstal = ja
Kapot = reparatie of nieuw toestel
Ik zie het verschil tussen diefstal en verlies eigenlijk niet.
Ik ben benieuwd of je bij diefstal je telefoon wel vergoed krijgt?

Immers, ik zou als verzekeraar denken: 'Daar komt weer zo'n knul, die zijn telefoon aan zijn vriendje heeft gegeven, en mij een poot wil uitdraaien. '
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_72445779
Ik heb al jaren een verzekering, en nooit gebruik van gemaakt. Tot afgelopen maand... Tot twee keer toe m'n beelscherm stuk, en het werd zonder kosten gerepareerd! Zelfs als je zuinig bent op je spullen is het toch handig.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:43:43 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72445780
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:40 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Ik zie het verschil tussen diefstal en verlies eigenlijk niet.
Ik ben benieuwd of je bij diefstal je telefoon wel vergoed krijgt?

Immers, ik zou als verzekeraar denken: 'Daar komt weer zo'n knul, die zijn telefoon aan zijn vriendje heeft gegeven, en mij een poot wil uitdraaien. '
Bij diefstal wel. Je moet dan wel aangifte doen bij de politie. Een valse aangifte doen dus als je fraudeert. Blijkbaar toch een te hoge barriere voor mensen.

De verzekeraar maakt het verder niet veel uit, alles valt te verzekeren, maar dan wordt de premie wel hoger.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:44:10 #18
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_72445804
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:34 schreef Rechterbal het volgende:
240 euro voor je oude telefoon te laten repareren.
Vind ik het geld niet echt waard, als ik eerlijk ben.
Ik heb er verder geen problemen mee gehad en aangezien ik het geld toch al kwijt was, was het verstandiger om het te laten doen. Maar aangezien ik een redelijk risicovol beroep heb voor een telefoon, was het verstandiger om hem te verzekeren. Als ik hem was verloren en er met m'n vrachtwagen overheen was gereden had ik het ook vergoed gekregen.
quote:
waarde van de telefoon?
En had je snel je toestel terug?
Een HTC S710 van 2 jaar oud zal niet zoveel meer waard zijn. Ik was hem ruim een week kwijt en heb hem daarna nog een week in de winkel laten liggen Een vervangend toestel zat bij de service in al heb ik daar geen gebruik van gemaakt omdat ik een week voordat ik de 710 naar reparatie bracht, een touch HD heb genomen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:45:12 #19
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_72445840
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:38 schreef Salatrel het volgende:
beter zet je het geld wat je aan premie zou betalen gewoon apart... gebeurd er niks heb je iig dat geld nog in eigen zak
Gebeurt er wel wat dan kan je geen toestel van 600 euro vervangen. Heb je een verzekering dan kan dat wel
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:51:56 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72446109
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Wat in feite ook weggegooid geld is omdat die telefoon volgend jaar nog maar de helft waard is.
Interessantdoenerij kost veel geld
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:55:50 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72446267
Hier mijn toestel 3 keer als 'gestolen' opgegeven, gewoon een vervangende gekregen.
Ook via dat Harmony trouwens.
pi_72446489
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Bij diefstal wel. Je moet dan wel aangifte doen bij de politie. Een valse aangifte doen dus als je fraudeert. Blijkbaar toch een te hoge barriere voor mensen.

De verzekeraar maakt het verder niet veel uit, alles valt te verzekeren, maar dan wordt de premie wel hoger.
En wat gebeurt er als je gepakt word? Niet veel.
Als je het goed doet en je kan liegen, dan is het wel een geniale manier om je telefoontje te vernieuwen.
Death solves all problems: no man, no problem.
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:04:48 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72446655
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:01 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

En wat gebeurt er als je gepakt word? Niet veel.
Als je het goed doet en je kan liegen, dan is het wel een geniale manier om je telefoontje te vernieuwen.
Nou, jij bent een aanwinst!!! Wat een grandioos idee.
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:16:12 #24
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_72447139
Let goed op bij het verzekeren of je kunt verzekeren tegen de nieuwwaarde van het toestel, de afschrijving die de verzekeraar handhaaft is echt waardeloos. Als je dit niet kunt doen, is het vrij zinloos, omdat je waarde dan bijna per maand een stuk minder wordt.

Let ook goed op je voorwaarden va nje verzekering, wanneer ze vergoeden en wanneer bijvoorbeeld niet (diefstal, waterschade), en ook hoe je verzekeraar je mag behandelen; mogen ze je toestel 4x opsturen, moeten ze je een vervangend toestel bieden?

Kijk ook in de wet, want soms bied de wet je meer bescherming dan je verzekering (ervaringsdeskundige, helaas).
There's no point in living if you can't feel alive
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')