abonnement Unibet Coolblue
pi_72436782
Vorig topic:
Tropisch Aquarium Topic [Deel 21]

Laatste post
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:17 schreef Watuntrik het volgende:
Lijkt meer op een clownbarbeeltje
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:05:21 #2
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_72436810
Tere Vissen Poepen
pi_72437075
Ben ik weer
pi_72437188
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:04 schreef rene90 het volgende:
Vorig topic:
Tropisch Aquarium Topic [Deel 21]

Laatste post
[..]


Mijn gok was ook een clownbarbeeltje, maar dan wel met vrij fletse kleuren. Zou ook één of andere kweekvorm/mutatie kunnen zijn.
pi_72446096
Hallo,

Zijn er al aquarianen bekend met dit product ?

http://www.aquaplantsonline.nl/pdf/philips.pdf
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:16:59 #6
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_72447165
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:51 schreef Isiolo het volgende:
Hallo,

Zijn er al aquarianen bekend met dit product ?

http://www.aquaplantsonline.nl/pdf/philips.pdf
Nop...
pi_72447861
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:51 schreef Isiolo het volgende:
Hallo,

Zijn er al aquarianen bekend met dit product ?

http://www.aquaplantsonline.nl/pdf/philips.pdf
Ken het niet, maar het beloofd wel grootse dingen zeg..
Eerlijk gezegd durf ik het zo echt niet te proberen, maar minder water wissels zou ik opzich wel handig vinden. Maar verder heb ik geen enkel idee hoe dat voor de vissen is. Ik bedoel; eventueel overtollig voer zakt op/in de bodem, en dat kan zo'n apparaatje toch niet verwijderen als ik het zo ff gauw zag?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72447917
Dit topic zo trouwens zo veel toffer zijn met pica's in de OP.
pi_72447979
Lijkt me nogal overbodig In de natuur hebben ze ook niet zo'n philips ding staan en zijn ze ook gezond.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72448104
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:39 schreef rene90 het volgende:
Lijkt me nogal overbodig In de natuur hebben ze ook niet zo'n philips ding staan en zijn ze ook gezond.
Maar een aquarium is niet echt natuurlijk he. Philips probeert met dat apparaat juist dat de natuur na te bootsen.

Of het werkt is een tweede inderdaad.
pi_72448733
Ja maar daar zit hem nou de vraag... wat doet Philips ineens in de aquaria ?
Ze hebben dan wel via Ferplast de verkoop van T8 en T5 lampen, maar nu ineens dit.

Grote naam, maar is de wonder zo groot als dat ze beweren ?
pi_72448908
Denk dat het wachten op reviews is (en wellicht dode vissen )
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72451606
Ik las er al wat over op aquariumfora, maar vooralsnog kon niet één argument me overtuigen om het ding in huis te halen. Een klassiek 'ozonisator' bestaat trouwens toch ook al een tijdje, al was die enkel voor zeeaquaria geschikt.
Sowieso lijkt het me overbodig om er één in huis te halen als je een goed draaiende plantenbak of gezelschapsbak hebt, het zou eventueel enig nut kunnen hebben in een niet of schaars beplante bak (bijvoorbeeld malawi of tanganyika biotoop), maar dan nog. Nou ja, misschien ben ik gewoon ook wat te conservatief in deze.
  zaterdag 5 september 2009 @ 04:49:06 #14
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_72454272
Van de Velda I-Tronic was iedereen ook razend enthousiast totdat hele vijvers doodgingen door koper vergiftiging.

Dat Philips geval lijkt mijn ook 100x niks.

Ozon in een overbezette koi vijver kan ik nog snappen maar in een klein aquarium waar een eheim potfilter al genoeg is???
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_72456097
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:51 schreef Isiolo het volgende:
Hallo,

Zijn er al aquarianen bekend met dit product ?

[url=http://www.aquaplantsonline.nl/pdf/philips.pdf
]http://www.aquaplantsonline.nl/pdf/philips.pdf[/quote][/url]
ik zou het niet nemen, daar gaat mn biologisch evenwicht. ozon doodt de bacterien in je aquarium, die de afvalstoffen van vissen omzetten in voedingsstoffen voor je planten. ik weet dat het voor vijvers wel vaak wordt gebruikt, vooral bij koi vijvers.
pi_72456948
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_72460983
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:06 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zou het niet nemen, daar gaat mn biologisch evenwicht. ozon doodt de bacterien in je aquarium, die de afvalstoffen van vissen omzetten in voedingsstoffen voor je planten. ik weet dat het voor vijvers wel vaak wordt gebruikt, vooral bij koi vijvers.
Ja, maar het gaat hier om dosering voor 120l en meer. De ozon is zo fijn dat verstoring niet zal gebeuren. Maar het gaat volgens mij om een product dat vooral op beginners is gericht en niet op de ervaren liefhebbers.
  woensdag 9 september 2009 @ 21:29:59 #18
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72596912
Gisteren viel me op dat één van mijn twee Plectomussen een raar wit wondje op zijn kop had.
Vandaag heb ik hem de hele dag amper gezien en als ik hem zag was het aan zijn goed kant.
Net draaide hij zich om en ik schrok me de pestpokke. Zijn halve kop ligt open. Op de foto lijkt de wond vrij oppervlakkig maar in werkelijkheid hangen de stukken er aan.
Voor zover ik weet is alles rustig in mijn bak en wordt er niet gevochten tussen de twee, ze lijken zelfs goed met elkaar overweg te kunnen.
Weet iemand hoe dit zit en of dit weer herstelt en zo niet wat ik er aan kan doen?



[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 09-09-2009 21:53:54 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72604122
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef cheqy het volgende:
Gisteren viel me op dat één van mijn twee Plectomussen een raar wit wondje op zijn kop had.
Vandaag heb ik hem de hele dag amper gezien en als ik hem zag was het aan zijn goed kant.
Net draaide hij zich om en ik schrok me de pestpokke. Zijn halve kop ligt open. Op de foto lijkt de wond vrij oppervlakkig maar in werkelijkheid hangen de stukken er aan.
Voor zover ik weet is alles rustig in mijn bak en wordt er niet gevochten tussen de twee, ze lijken zelfs goed met elkaar overweg te kunnen.
Weet iemand hoe dit zit en of dit weer herstelt en zo niet wat ik er aan kan doen?

[ afbeelding ]
Jezus, dat ziet er niet goed uit. Als je nog een reserve aquarium hebt, meteen apart zetten. Het lijkt me niet meteen een schimmelinfectie te zijn, al valt dat moeilijk in te schatten. Wat is je vissenbestand, zijn er scherpe voorwerpen in het aquarium en wat zijn de afmetingen van je aquarium? Ik zie geen 'gewei' bij de pleco, dus ik vermoed dat het een vrouwtje is?
  donderdag 10 september 2009 @ 09:14:36 #20
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72606401
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:14 schreef awromele het volgende:

[..]

Jezus, dat ziet er niet goed uit. Als je nog een reserve aquarium hebt, meteen apart zetten. Het lijkt me niet meteen een schimmelinfectie te zijn, al valt dat moeilijk in te schatten. Wat is je vissenbestand, zijn er scherpe voorwerpen in het aquarium en wat zijn de afmetingen van je aquarium? Ik zie geen 'gewei' bij de pleco, dus ik vermoed dat het een vrouwtje is?
Het scherpste wat in mijn bak zit is een houtstronk. Maar het is volgens mij niet scherp genoeg om zoiets te veroorzaken.
Mijn vissen bestaan uit Goerami's, Zwaarddragers, Kardinaaltetra's, Clownbotia's, Corydoras, Kegelvlekbarbelen, Zwarte tetras, Guppen en wat garnalen. En dan die twee pleco's.
De reservebak die ik heb is niet goed meer en ik kon gisteravond niks anders vinden. Straks als ik naar huis rij maar even wat halen. Ik hoop dat het goed komt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72606718
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:14 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het scherpste wat in mijn bak zit is een houtstronk. Maar het is volgens mij niet scherp genoeg om zoiets te veroorzaken.
Mijn vissen bestaan uit Goerami's, Zwaarddragers, Kardinaaltetra's, Clownbotia's, Corydoras, Kegelvlekbarbelen, Zwarte tetras, Guppen en wat garnalen. En dan die twee pleco's.
De reservebak die ik heb is niet goed meer en ik kon gisteravond niks anders vinden. Straks als ik naar huis rij maar even wat halen. Ik hoop dat het goed komt.
zo erg heb ik het nog nooit gezien, maar mijn pantsermeervallen hebben ook wel eens een wond. is tot nu toe altijd goed gekomen zonder behandeling. als je hem apart gaat zetten, zorg dan wel voor weinig stress door water uit je aquarium te gebruiken. en hopelijk krijg je hem makkelijk gevangen, misschien ergens in lokken met voer?
  donderdag 10 september 2009 @ 09:39:04 #22
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72606863
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zo erg heb ik het nog nooit gezien, maar mijn pantsermeervallen hebben ook wel eens een wond. is tot nu toe altijd goed gekomen zonder behandeling. als je hem apart gaat zetten, zorg dan wel voor weinig stress door water uit je aquarium te gebruiken. en hopelijk krijg je hem makkelijk gevangen, misschien ergens in lokken met voer?
Ik heb nog een grote speciekuip staan. Zou het misschien goed zijn om hem daar in te doen? Het is donker dus misschien wat rustiger voor hem. En ik moet natuurlijk zorgen dat ie aan voldoende voer komt aangezien daar haast geen alg voor hem in zit.

Het vangen zal nu wel meevallen want ze oogt wat sloom.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72606956
Succes Cheqy.. Ziet er echt niet goed uit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72609158
Ik heb enige tijd geleden mijn Aqua 20 schoongemaakt (de goudvissen werden te groot, die liggen nu in de vijver bij mijn ouders) en opnieuw ingericht als guppy/garnalen bak. Plantjes gehaald (gras) en een thermometer en lekker laten draaien.

Daarna een 5-tal mannelijke guppen erin gezet en nu kwam ik er een aantal weken achter dat er een kronkelend dingetje op mijn raam zat. Ik keek het even aan en kwam er een paar dagen achter dat het een klein slakje was. Nu keer ik van de week weer en nu zie ik ze overal!

Ze zijn maar een paar millimeter groot, roze/rood van kleur en glijden razendsnel over de ramen. Zijn dit parasieten? Of gewoon onschuldige slakjes die (gok ik) met de plantjes zijn meegekomen?
Without me, it's just aweso
pi_72610813
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:39 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik heb nog een grote speciekuip staan. Zou het misschien goed zijn om hem daar in te doen? Het is donker dus misschien wat rustiger voor hem. En ik moet natuurlijk zorgen dat ie aan voldoende voer komt aangezien daar haast geen alg voor hem in zit.

Het vangen zal nu wel meevallen want ze oogt wat sloom.
Dat zou een goede tijdelijke oplossing kunnen zijn, ja. Zorg gewoon dat je het water van jouw aquarium gebruikt, en indien nodig een verwarmingselement plaatst. Als er geen filtertje voor handen is, dagelijks een deel van het water verversen. Ik zou ook een klein beetje zout toevoegen bij het water, heeft een helende werking (hogere productie van slijmvlies, doodt bepaalde parasieten).
pi_72610980
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:24 schreef Triforce_Courage het volgende:
Ik heb enige tijd geleden mijn Aqua 20 schoongemaakt (de goudvissen werden te groot, die liggen nu in de vijver bij mijn ouders) en opnieuw ingericht als guppy/garnalen bak. Plantjes gehaald (gras) en een thermometer en lekker laten draaien.

Daarna een 5-tal mannelijke guppen erin gezet en nu kwam ik er een aantal weken achter dat er een kronkelend dingetje op mijn raam zat. Ik keek het even aan en kwam er een paar dagen achter dat het een klein slakje was. Nu keer ik van de week weer en nu zie ik ze overal!

Ze zijn maar een paar millimeter groot, roze/rood van kleur en glijden razendsnel over de ramen. Zijn dit parasieten? Of gewoon onschuldige slakjes die (gok ik) met de plantjes zijn meegekomen?
Yep, dat zijn hoogstwaarschijnlijk slakjes (foto kan uitsluitsel geven). Op zich is de aanwezigheid van allerlei slakjes best goed voor je aquarium (ideale vuilopruimers), een overpopulatie van slakken is vaak te wijten aan het overvoederen van vissen (teveel 'restafval').
  donderdag 10 september 2009 @ 12:48:49 #27
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72611360
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef awromele het volgende:

[..]

Dat zou een goede tijdelijke oplossing kunnen zijn, ja. Zorg gewoon dat je het water van jouw aquarium gebruikt, en indien nodig een verwarmingselement plaatst. Als er geen filtertje voor handen is, dagelijks een deel van het water verversen. Ik zou ook een klein beetje zout toevoegen bij het water, heeft een helende werking (hogere productie van slijmvlies, doodt bepaalde parasieten).
Ik heb een noodbakje gekocht en de situatie bij de aquariumhandel uitgelegd. Hij vermoedt dat het een aandoening is en heeft een medicijn meegegeven.

Hoeveel zout moet er in? Bakje is bijna 15 liter.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72612493
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik heb een noodbakje gekocht en de situatie bij de aquariumhandel uitgelegd. Hij vermoedt dat het een aandoening is en heeft een medicijn meegegeven.

Hoeveel zout moet er in? Bakje is bijna 15 liter.
Als je een medicijn meekreeg, zou ik het zout laten. Zout doet precies wat vele medicijnen/middeltjes doen, alleen is het spotgoedkoop tov die medicijnen. Wat voor medicijn kreeg je mee?
pi_72612592
Foto van de wezens:



Let niet op het "groene" water, dit komt door de lichtinval en mijn telefoon..
Without me, it's just aweso
pi_72613091
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:30 schreef Triforce_Courage het volgende:
Foto van de wezens:

[ afbeelding ]

Let niet op het "groene" water, dit komt door de lichtinval en mijn telefoon..
Dat zijn slakjes, ja.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:00:44 #31
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72613303
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:26 schreef awromele het volgende:

[..]

Als je een medicijn meekreeg, zou ik het zout laten. Zout doet precies wat vele medicijnen/middeltjes doen, alleen is het spotgoedkoop tov die medicijnen. Wat voor medicijn kreeg je mee?
Unicell.

Ik heb bodem en wat plantjes voor beschutting aangebracht en de pleco over geheveld. Het is wéér erger geworden vergeleken met gisteren.
Er mist gewoon een hele hap uit haar kop. Het lijkt me toch iets te heftig voor een huidaandoening.

Maar ze zit nu alleen en ik hoop dat we nog op tijd zijn.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72614176
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:51 schreef awromele het volgende:

[..]

Dat zijn slakjes, ja.
En die kunnen geen kwaad? Ook al zitten er 30 in de bak..
Without me, it's just aweso
  donderdag 10 september 2009 @ 15:44:44 #33
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72614302
Ze zit nu in een noodbakje. Water is groen door de medicijn.


Een beetje wazig maar zo ziet ze er nu uit.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72615237
Terug Vind Pleco
pi_72615425
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef cheqy het volgende:
Ze zit nu in een noodbakje. Water is groen door de medicijn.
[ afbeelding ]

Een beetje wazig maar zo ziet ze er nu uit.
[ afbeelding ]
Het is echt een enorme wonde, helemaal geen idee hoe een pleco zich op die manier kan verwonden. Ik hoop voor de andere vissen dat het geen bacteriële infectie is. Hopelijk haalt ie het, maar de kans lijkt me toch eerder klein. Zie je eigenlijk iets aan de vissen in je ander aquarium, gedragen die zich nog normaal?
pi_72615549
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:39 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

En die kunnen geen kwaad? Ook al zitten er 30 in de bak..
Er zitten waarschijnlijk al een honderdtal in je bak.

In principe kunnen slakjes geen kwaad, het zijn goede afvalopruimers. Als je er toch te veel zou hebben (waar overvoeding meestal de oorzaak is) kan je via hulpmiddeltjes (een stuk groente in de bak waarop ze afkomen, gewoon verbrijzelen met duim (vissen zijn dol op die resten), er zijn ook slakken die andere slakken eten en ook bepaalde vissen zijn er dol op-) het aantal verminderen.
pi_72615598
als je pleco overlijdt, mag je mijne wel hebben
Wat voor bak heb je eigenlijk dat je 2 van die beesten hebt ?
  donderdag 10 september 2009 @ 16:36:02 #38
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72615699
Nee, verder maken ze allemaal een gezonde indruk. Gewoon levendig en ze doen net of ze het druk hebben.
Andere pleco heeft ook nergens last van.

Ik heb ook het idee dat ie het niet redt. Het lijkt me trouwens ook dat ie behoorlijk pijn moet hebben. Als ik zeker zou weten dat ze het niet zou halen dan zou ik er niet meer laten zwemmen als je begrijpt wat ik bedoel.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72615752
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:36 schreef cheqy het volgende:
Nee, verder maken ze allemaal een gezonde indruk. Gewoon levendig en ze doen net of ze het druk hebben.
Andere pleco heeft ook nergens last van.

Ik heb ook het idee dat ie het niet redt. Het lijkt me trouwens ook dat ie behoorlijk pijn moet hebben. Als ik zeker zou weten dat ze het niet zou halen dan zou ik er niet meer laten zwemmen als je begrijpt wat ik bedoel.
gelijk heb je, als hij nu veel pijn heeft en het hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen kan je hem beter uit zijn lijden verlosse
  donderdag 10 september 2009 @ 16:37:56 #40
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72615769
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:33 schreef Markster het volgende:
als je pleco overlijdt, mag je mijne wel hebben
Wat voor bak heb je eigenlijk dat je 2 van die beesten hebt ?
Ik heb een Juwel Rio180. De pleco's heb ik van kleins af aan, ze zijn in mijn bak opgegroeid.
Maar heb je er één teveel dan?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72615913
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:37 schreef Markster het volgende:

[..]

gelijk heb je, als hij nu veel pijn heeft en het hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen kan je hem beter uit zijn lijden verlosse
Yep. Over de manier waarop je een vis best euthanaseert is ook al veel geschreven. Zelf houd ik het bij invriezen, raakt ie meteen verdoofd. Het meest efficiënte is nog steeds een flinke tik op het hoofd, maar dat vergt enige handigheid, wat ik niet bezit. Je kan ook euthanaseren mbh bepaalde chemische middeltjes.

Alleszins nooit een vis zomaar doorspoelen in het toilet ofzo, dat is zowat de meest pijnlijke manier.
pi_72616022
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef awromele het volgende:

[..]

Er zitten waarschijnlijk al een honderdtal in je bak.

In principe kunnen slakjes geen kwaad, het zijn goede afvalopruimers. Als je er toch te veel zou hebben (waar overvoeding meestal de oorzaak is) kan je via hulpmiddeltjes (een stuk groente in de bak waarop ze afkomen, gewoon verbrijzelen met duim (vissen zijn dol op die resten), er zijn ook slakken die andere slakken eten en ook bepaalde vissen zijn er dol op-) het aantal verminderen.
Gewoon laten zitten dus, en eventueel plat drukken en de vissen het laten opeten (er zitten alleen guppen en molly's in). Ik wil er wel garnalen bij doen, dus die ruimen het dan sowieso op.. Thanks!
Without me, it's just aweso
pi_72616453
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:37 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik heb een Juwel Rio180. De pleco's heb ik van kleins af aan, ze zijn in mijn bak opgegroeid.
Maar heb je er één teveel dan?
nee ik heb er maar 1, maar die beesten kunnen tegen de 30cm aanzitten, en ik heb een rio240. maar die is dus groter dan die van jou lol.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:33:15 #44
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72617544
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef awromele het volgende:

[..]

Yep. Over de manier waarop je een vis best euthanaseert is ook al veel geschreven. Zelf houd ik het bij invriezen, raakt ie meteen verdoofd. Het meest efficiënte is nog steeds een flinke tik op het hoofd, maar dat vergt enige handigheid, wat ik niet bezit. Je kan ook euthanaseren mbh bepaalde chemische middeltjes.

Alleszins nooit een vis zomaar doorspoelen in het toilet ofzo, dat is zowat de meest pijnlijke manier.
Ik geef ze meestal een flinke tik. Maar hoe zit dat met het invriezen? Dat is voor het eerst dat ik het hoor.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:59 schreef Markster het volgende:

[..]

nee ik heb er maar 1, maar die beesten kunnen tegen de 30cm aanzitten, en ik heb een rio240. maar die is dus groter dan die van jou lol.
Die van mij zijn rond de 17cm, dat is nog te doen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72617806
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:33 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik geef ze meestal een flinke tik. Maar hoe zit dat met het invriezen? Dat is voor het eerst dat ik het hoor.
[..]

Die van mij zijn rond de 17cm, dat is nog te doen.
mijne is ook zoiets, mijn grootste probleem is (heb hem ook maar gekregen) dat hij mijn planten loszwiept als hij een wilde bui heeft.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:48:22 #46
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72618025
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:41 schreef Markster het volgende:

[..]

mijne is ook zoiets, mijn grootste probleem is (heb hem ook maar gekregen) dat hij mijn planten loszwiept als hij een wilde bui heeft.
Dat had ik ook.
Ik heb een tijd terug nieuw planten gehaald en daarvan heb ik de watten er er aan laten zitten toen ik ze uit het korfje haalden.
In principe hoor je ze te verwijderen maar de planten doen het nu ook goed. Plus, dat zeker in het begin als ze nog geen wortels geschoten hebben meer body hebben.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:00:41 #47
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72633816
Ze is dood.
Gisteravond werd ze behoorlijk levendig dus wilden we nog even de nacht afwachten in de hoop dat ze toch op zou knappen.
Het bleek dus de laatste opleving te zijn.
Ik ben toch erg nieuwsgierig wat de oorzaak is want het ziet er weer erger uit dan gisteren. Ik ga er toch vanuit dat het een ziekte is.
Ik heb gisteren de medicijnen voor alle zekerheid ook in de aquarium gedaan, ik hoop dat de rest daarmee gespaart blijft.

De overgebleven pleco is sinds de andere apart zat de hele aquarium aan het verbouwen. De bodem lijkt nu wel een Zuid-Limburgs landschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 11-09-2009 11:39:17 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72635253
invriezen is geen diervriendelijke methode om vissen uit hun lijden te verlossen. een tik op de kop of een mes door de kop is erg pijnloos als het goed gebeurt, en je kunt ze inderdaad ook met farmaceutische middeltjes doden, bijvoorbeeld kruidnagelolie.


http://www.cichlidenkweke(...)dingsmethode-vissen/
pi_72636457
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:00 schreef cheqy het volgende:
Ze is dood.
Gisteravond werd ze behoorlijk levendig dus wilden we nog even de nacht afwachten in de hoop dat ze toch op zou knappen.
Het bleek dus de laatste opleving te zijn.
Ik ben toch erg nieuwsgierig wat de oorzaak is. Want het ziet er weer erger uit dan gisteren. Ik ga er toch vanuit dat het een ziekte is.
Ik heb gisteren de medicijnen voor alle zekerheid ook in de aquarium gedaan, ik hoop dat de rest daarmee gespaart blijft.

De overgebleven pleco is sinds de andere apart zat de hele aquarium aan het verbouwen. De bodem lijkt nu wel een Zuid-Limburgs landschap.
gecondoleerd
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:04:25 #50
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72644390
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:25 schreef Markster het volgende:

[..]

gecondoleerd
Dank je.
De overgebleven pleco is van slag. Hij ligt de hele tijd onder een stronk, eet niet en het lijkt wel of ie wittig uit slaat.
Ik hoop niet dat ie er achteraan gaat.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72646058
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dank je.
De overgebleven pleco is van slag. Hij ligt de hele tijd onder een stronk, eet niet en het lijkt wel of ie wittig uit slaat.
Ik hoop niet dat ie er achteraan gaat.
oi misschien waren het dikke vriendjes
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:02:48 #52
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72646383
Ze waren sinds ik ze twee jaar geleden kreeg wel altijd bij elkaar.
Hij heeft zich nu onder een stronk helemaal in gegraven en gaat steeds fletser zien.
Ik vind dit echt kut.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72660826
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:02 schreef cheqy het volgende:
Ze waren sinds ik ze twee jaar geleden kreeg wel altijd bij elkaar.
Hij heeft zich nu onder een stronk helemaal in gegraven en gaat steeds fletser zien.
Ik vind dit echt kut.
hij is gewoon een beetje depri, maar het lijkt me stug dat ie eraan dood gaat. wel in de gaten houden of het niks besmettelijks was natuurlijk.
  vrijdag 11 september 2009 @ 23:15:13 #54
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72661470
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:55 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hij is gewoon een beetje depri, maar het lijkt me stug dat ie eraan dood gaat. wel in de gaten houden of het niks besmettelijks was natuurlijk.
Ik ben nog met een kuurtje bezig. Eén vis dat zoiets mee moest maken vind ik wel genoeg.
Zelfs toen ie apart zat verergerde het. Het leek vanmorgen wel of zijn koppie ontploft was. Zelfs zijn bekkie was weg. ik ben erg benieuwd wat het is.

De andere zwemt sinds negen uur vanavond weer een beetje rond maar ziet wel erg flets.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72664948
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 23:15 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik ben nog met een kuurtje bezig. Eén vis dat zoiets mee moest maken vind ik wel genoeg.
Zelfs toen ie apart zat verergerde het. Het leek vanmorgen wel of zijn koppie ontploft was. Zelfs zijn bekkie was weg. ik ben erg benieuwd wat het is.

De andere zwemt sinds negen uur vanavond weer een beetje rond maar ziet wel erg flets.
Heb je foto's gemaakt? Of met het lijkje langs de aquariumwinkel? Misschien konden zij erachter komen wat het was
pi_72667450
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 23:15 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik ben nog met een kuurtje bezig. Eén vis dat zoiets mee moest maken vind ik wel genoeg.
Zelfs toen ie apart zat verergerde het. Het leek vanmorgen wel of zijn koppie ontploft was. Zelfs zijn bekkie was weg. ik ben erg benieuwd wat het is.

De andere zwemt sinds negen uur vanavond weer een beetje rond maar ziet wel erg flets.
lijkt mij een bakteriele infectie, maar vissenziekten zijn niet mn specialisme

wat heb je voor kuur gekregen?
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:26:27 #57
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72667546
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 01:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Heb je foto's gemaakt? Of met het lijkje langs de aquariumwinkel? Misschien konden zij erachter komen wat het was
Nee, de enige foto's die ik er van had heb ik hier gepost. En verder heb ik er niet bij stil gestaan om er mee naar de winkel te gaan. Stom.
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:19 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

lijkt mij een bakteriele infectie, maar vissenziekten zijn niet mn specialisme

wat heb je voor kuur gekregen?
Unicell
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 12 september 2009 @ 11:46:52 #58
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_72668987
Zou het geen zeldzame vleesetende bacterie kunnen zijn?

Bij de vereniging waar ik ooit zat had iemand dat dus en zijn hele tangajika cichilde groep werd levend verteerd en er was niets aan te doen

2 vissen hadden dat overleefd maar die zijn later alsnog doodgegaan door stress met het leeghalen van de bak

Toevallig had die dus ook een pleco waar dat bij begon
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:15:06 #59
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72670992
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:46 schreef Prowl het volgende:
Zou het geen zeldzame vleesetende bacterie kunnen zijn?

Bij de vereniging waar ik ooit zat had iemand dat dus en zijn hele tangajika cichilde groep werd levend verteerd en er was niets aan te doen

2 vissen hadden dat overleefd maar die zijn later alsnog doodgegaan door stress met het leeghalen van de bak

Toevallig had die dus ook een pleco waar dat bij begon

Ik kom net bij de aquariumhandel vandaan en die had het inderdaad over een bacterie.
Maar mijn andere vissen en pleco hebben nergens last van. Zou het nog kunnen komen?
En hoe komt zo een bacterie er in? Ik heb afgezien van een nieuwe nitraatfilter al een paar maanden niks nieuws in mijn bak.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72678160
Ik ben ook weer is bij de aqua zaak geweest vandaag...
Had teveel nitraat in me bak (teveel gevoerd ) Gelukkig is dat probleem nu over.. (pakketje nitrax??? (als ik het goed zeg) gebruikt vorige week, en het nitraat gehalte is weer normaal

Maar ze lieten me dat philips ozon ding zien, hadden er al meer dan 10 van verkocht zelfs!'
Het verschil tussen de grote en kleine versie is welgeteld 10 euro!!
Ze zeiden dat het goed werkte. In een bak waar ze nitraatgehalte van 100 of 150 hadden, is ie binnen 2 dagen gehalveerd (hadden ze in een lege bak getest )

Alleen dat "je hoeft maar 2x per jaar het water verversen" raden ze niet aan. Maar gewoon netjes op tijd het water verversen.. Dat kwam omdat er toch stoffen in water zitten die vissen nodig hebben, en anders moet je gaan toevoegen..

Tot zover mijn ervaring met het Philips ozon apparaat
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72680081
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben ook weer is bij de aqua zaak geweest vandaag...
Had teveel nitraat in me bak (teveel gevoerd ) Gelukkig is dat probleem nu over.. (pakketje nitrax??? (als ik het goed zeg) gebruikt vorige week, en het nitraat gehalte is weer normaal

Maar ze lieten me dat philips ozon ding zien, hadden er al meer dan 10 van verkocht zelfs!'
Het verschil tussen de grote en kleine versie is welgeteld 10 euro!!
Ze zeiden dat het goed werkte. In een bak waar ze nitraatgehalte van 100 of 150 hadden, is ie binnen 2 dagen gehalveerd (hadden ze in een lege bak getest )

Alleen dat "je hoeft maar 2x per jaar het water verversen" raden ze niet aan. Maar gewoon netjes op tijd het water verversen.. Dat kwam omdat er toch stoffen in water zitten die vissen nodig hebben, en anders moet je gaan toevoegen..

Tot zover mijn ervaring met het Philips ozon apparaat
Bij mijn LFS (aquarana in lelystad) vinden ze dat ding ook heel okay, hebben dat ding ook in gebruik bij aantal discusbakken en beviel hun erg goed.
Inderdaad is er maar tien euro verschil in grote en kleine. Vind het zelf best een interessant ding.
pi_72690125
tvp
pi_72690194
Iemand interesse in een vissenbestand?

15 neontetra's
8 blauwe tetra's
5 guppen
2 indische glasmeervallen
2 Pimelodus pictus
3 Betta's

Zoals je ziet een gevarieerd groepje waarvan sommige niet eens bij elkaar kunnen maar toch samengaan tot nu toe

Ik wil een nieuw bestand opbouwen vanaf het begin namelijk
pi_72691748
Pimelodus pictus en de glasmeervallen wil ik wel graag . Misschien nog 15 neon tetra's maar ik moet even kijken of dat te vol is .
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 13 september 2009 @ 09:16:06 #65
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_72692009
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand interesse in een vissenbestand?

15 neontetra's
8 blauwe tetra's
5 guppen
2 indische glasmeervallen
2 Pimelodus pictus
3 Betta's

Zoals je ziet een gevarieerd groepje waarvan sommige niet eens bij elkaar kunnen maar toch samengaan tot nu toe

Ik wil een nieuw bestand opbouwen vanaf het begin namelijk
Die guppen wil ik wel...

en evt de tetra's
pi_72705593
tvp
pi_72710568
wat is het geslacht van je guppen ?
pi_72781156
vandaag wat nieuwe visjes gehaald:

6 pseudomogil furcatus:



en een koppeltje Tateurndina ocellicauda (pauwooggrondel)



hopelijk gaan die furcatus een beetje kweken om het schooltje uit te breiden, daarna gaan ze de gezelschapsbak in (zitten nu in de garnalenbak). Het zijn iig behoorlijke druktemakers
pi_72796317
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:36 schreef Byte_Me het volgende:
invriezen is geen diervriendelijke methode om vissen uit hun lijden te verlossen. een tik op de kop of een mes door de kop is erg pijnloos als het goed gebeurt, en je kunt ze inderdaad ook met farmaceutische middeltjes doden, bijvoorbeeld kruidnagelolie.


http://www.cichlidenkweke(...)dingsmethode-vissen/
Ook niet helemaal mee eens, tijdens mijn betta kweek heb ik een stuk of 60 vissen afgemaakt die niet helemaal 100% waren. Na 10x kruidnagelolie te hebben gebruikt kan ik met zekerheid zeggen dat mijn manier het beste is en dat is:

Dieren wat warmer zetten: 28 graden - 29 graden. (bij betta's kan dat tot 30+)
Water in de vriezer doen, en zout toevoegen. (om vriespunt te verlagen)

Af en toe het water doorroeren zodat er ijs ontstaat maar geen ijsklomp.
Moment dat het water echt -1 of minder is vis uitvangen en direct in het bakje gooien.

Door de plotselinge temp verschil is het binnen 2 seconden voorbij. Ze krijgen een soort van hart aanval.

Bij kruidnagelolie heb ik altijd een gevecht moeten aanschouwen van 30-40 seconden tot minuten zelfs. De vissen, ook al waren ze nog zo ziek met vinrot of kanker: Ze moesten en zouden uit het water. Echt afschuwelijk.

Dieren in de vriezer zetten is ook zielig, omdat de cellen van deze dieren knappen terwijl ze langzaam invriezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 11:19:51 ]
pi_72796610
Als dat ozon dinges ook kalk uit water filtert dan wil ik er ook 1
  woensdag 16 september 2009 @ 12:54:45 #71
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_72799539
k had een buurman die gaf de zieke vissen levend aan de kat en ook (gezonde) goudvissen uit hun vijver
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 16 september 2009 @ 16:22:21 #72
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_72806810
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef Prowl het volgende:
k had een buurman die gaf de zieke vissen levend aan de kat en ook (gezonde) goudvissen uit hun vijver
Ik had ook een buurman
  woensdag 16 september 2009 @ 17:05:33 #73
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_72808843
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 16 september 2009 @ 20:44:29 #74
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72818303
Leuk topic

Met een wat minder verhaal nu
  woensdag 16 september 2009 @ 21:29:36 #75
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_72820178
Ok dan zal ik maar iets positiefs vertellen, ik heb net 50 vuurgarnaaltjes gehaald om mn bakje maar eens wat meer leven te geven
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_72821345
Kga binnenkort de beslissing nemen of ik me vissen en welke ik weg ga doen
Dan laat ik het hier weten
  woensdag 16 september 2009 @ 22:23:59 #77
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72822637
Ik zit er aan te denken om wat kunstplantjes in mijn bak te doen. Uiteraard moeten ze zo echt mogelijk lijken.
Is er iemand die een voorkeur voor een bepaalde soort (kunsstof of zijde) heeft, zo ja waarom?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  donderdag 17 september 2009 @ 00:10:09 #78
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72827090
Een hele zooi vissen zit achter 1 guppie aan met een kapotte staart, wat kun je hier aan doen of is die gewoon ten dode opgeschreven? (er zitten meer guppies in de bak die nergens last van hebben).
Meeste vissen zitten sinds vandaag in de nieuwe bak.
oja, kan niet alle soorten opnoemen.
pi_72828300
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:10 schreef PLAE@ het volgende:
Een hele zooi vissen zit achter 1 guppie aan met een kapotte staart, wat kun je hier aan doen of is die gewoon ten dode opgeschreven? (er zitten meer guppies in de bak die nergens last van hebben).
Meeste vissen zitten sinds vandaag in de nieuwe bak.
oja, kan niet alle soorten opnoemen.
Als je niet alle soorten kan opnoemen, is het ook meteen overbodig een vraag te stellen omtrent 'die hele zooi' vissen. Weinigen op dit forum zijn paranormaal begaafd.
pi_72828318
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kga binnenkort de beslissing nemen of ik me vissen en welke ik weg ga doen
Dan laat ik het hier weten
We kunnen hier eventueel helpen met het samenstellen van je vissenbestand. Aan wat dacht je zelf?
pi_72830873
Goeie service van Juwel zeg, die hebben me kosteloos uit Engeland een nieuwe verstevigingsbalk opgestuurd voor een aquarium dat al erg oud is. kreeg er zelfs een tubetje secondelijm bij
pi_72831033
2 weken geleden een helder moment gekregen:
Dagelijks minder voer geven als in, 's ochtends 1 bodem tablet en 's avonds een klein beetje zinkvoer..

Het alg op mijn raampjes verdwijnt als sneeuw voor de zon..
Without me, it's just aweso
pi_72866972
En kans op nitriet verlaagd daarmee natuurlijk
Test je het water ooit? Ik voerde eerst ook dagelijks, maar nu om de 2 a 3 dagen.

Moet er wel bijzeggen dat het aan de visjes ligt of dat kan natuurlijk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72867095
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En kans op nitriet verlaagd daarmee natuurlijk
Test je het water ooit? Ik voerde eerst ook dagelijks, maar nu om de 2 a 3 dagen.

Moet er wel bijzeggen dat het aan de visjes ligt of dat kan natuurlijk
nitriet hoor je geen last van te hebben in een draaiend aquarium, alleen bij opstarten of een dode bakteriecultuur door medicijnen of zo.

maar overvoeren is wel de meest voorkomende fout bij aquarianen. leidt tot algen, slakkenplagen, visziektes en vast nog wel meer.
pi_72867730
Bij mij had ik nietriet van het overvoeren...
Maar dat is inmiddels al helemaal verholpen, en nu ik minder voer zie ik ook dat het nitriet gehalte ook laag blijft..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_72972355
Even een serieuze vraag

Ik moest mijn pictus pimelodus even overzetten naar een andere bak ivm herinrichten aquarium. Dus met een netjes eindelijk kunnen vangen....en als ik hem dus wil overgooien in andere bak maakt ie als ie uit het water komt een geluid soort grom/krakend geluid alsof ie boos is
En nee ik verbeeld het me niet want heb hem expres paar keer uit water getild omdat ik zo stomverbaasd was

Maar nu de vraag: vissen maken toch geen geluid?
pi_72973027
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een serieuze vraag

Ik moest mijn pictus pimelodus even overzetten naar een andere bak ivm herinrichten aquarium. Dus met een netjes eindelijk kunnen vangen....en als ik hem dus wil overgooien in andere bak maakt ie als ie uit het water komt een geluid soort grom/krakend geluid alsof ie boos is
En nee ik verbeeld het me niet want heb hem expres paar keer uit water getild omdat ik zo stomverbaasd was

Maar nu de vraag: vissen maken toch geen geluid?
Waarom zouden vissen geen geluid kunnen maken? Haal eens een koppeltje knorgoeramis in huis, en je weet wat ik bedoel.
pi_72973396
mijn pleco's maken geluid.

door het grond tegen het raam aan te smijten
pi_72993271
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:47 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

nitriet hoor je geen last van te hebben in een draaiend aquarium, alleen bij opstarten of een dode bakteriecultuur door medicijnen of zo.

maar overvoeren is wel de meest voorkomende fout bij aquarianen. leidt tot algen, slakkenplagen, visziektes en vast nog wel meer.
Heb geen slakkenplagen of visziektes gehad door het "overvoeren". Vond trouwens dat ik nog redelijk weinig voerde eerst. Netjes opgemeten hoeveel ze aten in ong. 2 a 3 minuten. Schijnt dus dat ze met veel minder ook tevreden zijn..
Without me, it's just aweso
pi_72993608
Ik vond idd op internet dat de Pictus Pimelodus geluid maakt
quote:
This catfish has serrated pectoral fins that easily get caught in a net or pierce the skin. The Spotted Pimelodus has the ability to make an audible, creaking sound.
pi_73009781
Nou ik zou zweren dat ik mijn Corydorassen ook een knakkend geluid maakten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:02:40 #92
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73010732
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ik zou zweren dat ik mijn Corydorassen ook een knakkend geluid maakten.


Het heeft mij echt weken gekost waar dat gekke geluid nou vandaag kwam, eerst dacht ik dat het aquarium glas aan het scheuren was
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_73138401
Iemand enig idee welke ledlampen kan gebruiken voor in mijn aquarium tegen me deksel aan voor nachtlicht? Liefst dimbaar en of in te stellen kleur.

En ook zoek ik planten voor mijn aquariums, kwil een beetje experimenteren met planten. Heb tot nu toe in gedachte:

Voorgrond:

http://www.aquaplantsonline.nl/pogostemon-helferi-p-1290.html
http://www.aquaplantsonli(...)ichoides-p-3034.html

Wil eigenlijk met beide proberen een veldje te maken voor mijn garnalenbak.

Ook zoek ik nog bijzondere of aparte midden en achtergrondplanten en hoop eigenlijk dat jullie wat linkjes hebben voor iets leuks
pi_73141253
Ik zou je willen aanraden om even te mailen met aquaplantsonline, aangeven dat je geen co2 gebruikt en dergelijke en wat je wilt zodat zij je kunnen adviseren erover. Anders zit je straks met planten die voor geen flikker groeien.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73142291
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:02 schreef Prowl het volgende:

[..]



Het heeft mij echt weken gekost waar dat gekke geluid nou vandaag kwam, eerst dacht ik dat het aquarium glas aan het scheuren was


Maar... zouden ze dat geluid nu maken als ze blij of boos zijn?
Of zou het een algemeen geluid zijn.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 27 september 2009 @ 11:56:29 #96
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73143778
Ik zou het echt niet weten, het was bij mij altijd willekeurig dat ze dat geluid maakten dus niet op een bepaald moment op de dag of na het eten.

Schrikken dat deed ik wel met 500 liter water
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_73144125

Ik zou ook schrikken als ik zo'n groot aquarium had.

Van de week spoelde ik bijna mijn Ancistrus door de gootsteen.
Dat was ook even schrikken.
Ze had zich vastgezogen aan het filter, wat ik wilde schoonmaken.
Ligt er ineens een vis in je gootsteen te spartelen...
En ze was boos
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 27 september 2009 @ 12:28:05 #98
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73144494
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Ik zou ook schrikken als ik zo'n groot aquarium had.

Van de week spoelde ik bijna mijn Ancistrus door de gootsteen.
Dat was ook even schrikken.
Ze had zich vastgezogen aan het filter, wat ik wilde schoonmaken.
Ligt er ineens een vis in je gootsteen te spartelen...
En ze was boos
En dan zuigen ze zich muurvast aan de wasbak en zetten ze hun kieuwdeksels vol met scherpe stekels uit

* Prowl heeft ervaring
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_73144578
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:28 schreef Prowl het volgende:

[..]

En dan zuigen ze zich muurvast aan de wasbak en zetten ze hun kieuwdeksels vol met scherpe stekels uit

* Prowl heeft ervaring
Dat blijkt

Gelukkig wilde de mijne wat meer meewerken.
Ik heb haar gewoon in het netje geschept en in een glas met aquariumwater gegooit.
Mevrouw was erg beledigt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73161152
Bij mij is er een Platy dood gegaan gister
Of ja; ik zag em al 2 dagen niet..
Bleek ie ondersteboven vast te zitten onder in een plant, hij zat echt vast..
En ik zag dat z'n rugvin weggevreten was..

De vissen zijn totaal niet agressief tegen elkaar, en de platy's zijn regelmati zwanger zoals ik het nu zie..
De dode platy had bij z'n kiewen in z'n lichaam een zwarte kleur. Komt dat omdat ie dood was?
Alle andere vissen zien er overigens gezond en goed uit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73164509
Één van mijn cb's heeft ook eitjes
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73172933
Ik zag gisteren dat 1 van mijn Japonica's (toevallig de grootste) 3 anderen op haar rug had zitten. Heb ik nu zitten kijken naar paargedrag?
Without me, it's just aweso
pi_73242990
Mijn Platy's zijn wederom zwanger.. Zoals verwacht worden de jong vrijwel meteen opgevreten

Binnenkort ga ik mijn 2e bakje kopen voor garnaaltjes
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:09:54 #104
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:27:47 #105
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73278285
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:09 schreef JortK het volgende:
Rio 180 besteld
Heb ik ook.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_73296206
Ik ga denk ik voor een Aqua 60, voor m'n komende garnaaltjes..
Weet iemand een leuke aanbieding ergens momenteel? (of iets 2e hands, dat mag ook)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73323058
Ik ben in het bezit van een Aqua60
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73323334
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben in het bezit van een Aqua60

En welke garnalen ga je erin doen? Komen er nog visjes bij?
Ik heb Crystal Red, Crystal Black, Kameleongarnalen en Rotsgarnalen
Garnalengek samen met Rene90 so join the club
pi_73347517
Ik weet nog niet wat voor garnalen ik neem..
Moet ook nog een achterkantje zoeken enzo Dus eerst veel inrichtingen bekijken

Heb je een foto van jou bak, en die van Rene90?

Ga er waarschijnlijk wel een paar kleine visjes bijzetten, maar dat weet ik nog niet zeker
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73350878
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet nog niet wat voor garnalen ik neem..
Moet ook nog een achterkantje zoeken enzo Dus eerst veel inrichtingen bekijken

Heb je een foto van jou bak, en die van Rene90?

Ga er waarschijnlijk wel een paar kleine visjes bijzetten, maar dat weet ik nog niet zeker
Zal als ik terug kom wel even kijken of ik een fototje kan maken, garnalen bak is een rotzooi trouwens omdat er een aantal zwanger zijn dus ik ze maar lekker aan de gang laat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73352139
Dat geeft niet, dat geeft mij een beetje algemene indrukken ervan
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73352849
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:27 schreef cheqy het volgende:

[..]

Heb ik ook.
ik ook
pi_73359254
Oke morgen komt een lijstje met alle vissen die weggaan, vandaag trof ik een rotsgarnaal aan met nog maar 1 poot. Na dat ik mijn kameleongarnaal zonder scharen aantrof is de maat vol
Lijstje komt morgen dus gezien ik nu naar mijn werk ga tot vannacht 0200
pi_73361084
Ben benieuwd A_A
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:25:23 #115
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73362083
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oke morgen komt een lijstje met alle vissen die weggaan, vandaag trof ik een rotsgarnaal aan met nog maar 1 poot. Na dat ik mijn kameleongarnaal zonder scharen aantrof is de maat vol
Lijstje komt morgen dus gezien ik nu naar mijn werk ga tot vannacht 0200
Je hebt slopertjes in je bak zitten
pi_73385026
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:25 schreef JortK het volgende:

[..]

Je hebt slopertjes in je bak zitten
Dat wist ik al alleen tot nu toe ging het altijd goed op een enkel garnaaltje wat opgegeten werd, maargoed de volgende vissen kunnen weg (liefst tegen kleine vergoeding maar dat laat ik aan jullie over)

-3 Betta's ( 2 gele en 1 blauwe)

-9 á 10 neontetra's

-5 guppen

-7 blauwe tetra's

-2 Indische glasmeervallen

-2 pictus pimelodus

-1,5 rotsgarnaal (1 garnaal is alle pootjes aan 1 kant kwijt )

-1 bijtje

-1 Chinese algeneter


Als je foto's van de vissen zelf wil,laat het dan even weten, heb nu ff foto's van internet geplukt, alleen de guppen en chinese algeneter heb ik gemaakt
pi_73385975
Stiekem wil ik de glasmeervallen en pimelodus dingetjes, iemand anders wilde de neon tetra's maar als die afhaakt wil ik je daar ook wel vanaf helpen . Wanneer is voor jou een mogelijkheid? Voor mij iets van de 15e wel, maar kan ook eerder als je er snel vanaf wilt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73386066
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:06 schreef rene90 het volgende:
Stiekem wil ik de glasmeervallen en pimelodus dingetjes, iemand anders wilde de neon tetra's maar als die afhaakt wil ik je daar ook wel vanaf helpen . Wanneer is voor jou een mogelijkheid?
Donderdag of vrijdag hele dag, zaterdag na 1600 en zondag na 1800
pi_73388375
Mooie vissen..
Jammer dat ik het eigenlijk niet meer kwijt kan, maar die algeneter is echt mooi
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73417977
Verder niemand interesse?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:03:38 #121
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73418496
15 black molly babies
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:37:39 #122
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_73430339
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat wist ik al alleen tot nu toe ging het altijd goed op een enkel garnaaltje wat opgegeten werd, maargoed de volgende vissen kunnen weg (liefst tegen kleine vergoeding maar dat laat ik aan jullie over)

-3 Betta's ( 2 gele en 1 blauwe)
[ afbeelding ]
-9 á 10 neontetra's
[ afbeelding ]
-5 guppen
[ afbeelding ]
-7 blauwe tetra's
[ afbeelding ]
-2 Indische glasmeervallen
[ afbeelding ]
-2 pictus pimelodus
[ afbeelding ]
-1,5 rotsgarnaal (1 garnaal is alle pootjes aan 1 kant kwijt )
[ afbeelding ]
-1 bijtje
[ afbeelding ]
-1 Chinese algeneter
[ afbeelding ]

Als je foto's van de vissen zelf wil,laat het dan even weten, heb nu ff foto's van internet geplukt, alleen de guppen en chinese algeneter heb ik gemaakt
Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?
pi_73445531
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?
Den Haag
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:15:01 #124
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73456588
AA, zijn vooral kleine beestjes zeker?
Zijn die pictus pimelodus nu al gereserveerd?
Die rotsgarnaal, gaat zeker niet goed tesamen met kreeftjes??
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:49:22 #125
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73457579
AA ik woon ook in Den Haag, wellicht dat ik die Chinese algeneter wil als ik me bak heb
pi_73457985
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Donderdag of vrijdag hele dag, zaterdag na 1600 en zondag na 1800
Nou volg ik deze reeks al een poosje en volgens mij was jij toch de gene met een hoekaquarium waarvoor je zelf aan de slag bent gegaan met het maken van een achterwand. Hele klus.

Maar ik heb de resultaatfoto's niet gezien. Heb ik een deel gemist?
pi_73482500
Vandaag ga ik een dwergkreeftje halen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:14:08 #128
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73484242
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ja, de tetra's wou ik wel, maar waar woon je ook al weer?
Den Haag woon ik dus. Nog interesse?
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:15 schreef ursel het volgende:
AA, zijn vooral kleine beestjes zeker?
Zijn die pictus pimelodus nu al gereserveerd?
Die rotsgarnaal, gaat zeker niet goed tesamen met kreeftjes??
Wat is klein? maarja zijn klein enige grote zijn die pictus (die rene al gereserveerd heeft) en de glasmeervallen (die ook gereserveerd zijn door rene)
De Betta's zijn niet klein, wil je die
Die rotsgarnaal.... hmmm heeft aan de linkerkant geen poten dus echt wegkomen lukt hem niet als je kreeft eraan komt
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef JortK het volgende:
AA ik woon ook in Den Haag, wellicht dat ik die Chinese algeneter wil als ik me bak heb
Wanneer wil je hem komen halen dan?
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:05 schreef Stali het volgende:

[..]

Nou volg ik deze reeks al een poosje en volgens mij was jij toch de gene met een hoekaquarium waarvoor je zelf aan de slag bent gegaan met het maken van een achterwand. Hele klus.

Maar ik heb de resultaatfoto's niet gezien. Heb ik een deel gemist?
Tropisch Aquarium Topic [Deel 21] hier is het begonnen, in het vorige topic dus


Zijn er nog mensen geīnteresseerd in de vissen? Want anders ga ik de dierenwinkel bellen of zij ze willen hebben
pi_73484358
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag ga ik een dwergkreeftje halen
Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.
Heb zelf een blauwe op het oog.
pi_73485095
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.
Heb zelf een blauwe op het oog.
Moet ik even kijken wat ze hebben, maar ik hoop een rode of blauwe
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:01:37 #132
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73485569
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

Wat is klein? maarja zijn klein enige grote zijn die pictus (die rene al gereserveerd heeft) en de glasmeervallen (die ook gereserveerd zijn door rene)
De Betta's zijn niet klein, wil je die
Die rotsgarnaal.... hmmm heeft aan de linkerkant geen poten dus echt wegkomen lukt hem niet als je kreeft eraan komt
Mja, heb een kleine bak en zeer vol met guppen, dus gaat uhm niet worden.
Heb een extreem grote bak met de aruana en tis niet de bedoeling dat als ik vissen kom halen dat ze als voer dienen voor hem natuurlijk..

Pictus hebben we volgens mij 1 van en dit zit vooral op de grond en kunnen dus wel goed samen.
Mocht rene ze niet nemen hou ik me aanbevolen.
pi_73485924
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:01 schreef ursel het volgende:

[..]

Mja, heb een kleine bak en zeer vol met guppen, dus gaat uhm niet worden.
Heb een extreem grote bak met de aruana en tis niet de bedoeling dat als ik vissen kom halen dat ze als voer dienen voor hem natuurlijk..

Pictus hebben we volgens mij 1 van en dit zit vooral op de grond en kunnen dus wel goed samen.
Mocht rene ze niet nemen hou ik me aanbevolen.
Je moet ze toch iets voeren he die Arowana's
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:15:28 #134
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73486068
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je moet ze toch iets voeren he die Arowana's
Ja, maar denk dat AA ze daarvoor niet wegdoet..
pi_73493777
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:15 schreef ursel het volgende:

[..]

Ja, maar denk dat AA ze daarvoor niet wegdoet..
Weg is weg
De natuur moet ook ze werk doen
pi_73499148
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Cool welke kleurvorm? Ken iemand die albinokreeftjes kweekt als een dolle.
Heb zelf een blauwe op het oog.
Het is een rode geworden..
Wellicht binnenkort wat meer kreeftjes

Edit; het zijn er nu 2 geworden

[ Bericht 9% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 09-10-2009 20:41:42 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73522792
M'n vuurtje is aan 't bevallen, de eerste baby heb ik al langs zien dwarrelen. Zal ook niet lang meer duren voordat mijn andere vuurtje + cb gaat
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:49:59 #138
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73577120
Ik ga binnenkort van koudwater aquarium naar tropisch aquarium!

Heeft iemand tips? wat zijn leuke visjes om te kopen..
Er zitten nu 4 guppen in.
pi_73578800
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:51 schreef Musicologyser het volgende:
Ik ga binnenkort van koudwater aquarium naar tropisch aquarium!

Heeft iemand tips? wat zijn leuke visjes om te kopen..
Er zitten nu 4 guppen in.
Wat voor formaat gaat het om ?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73580292
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor formaat gaat het om ?

Ehhhhh..

Weet ik niet..
60 x 30cm denk ik?
pi_73580548
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:35 schreef Musicologyser het volgende:

[..]

Ehhhhh..

Weet ik niet..
60 x 30cm denk ik?
In dat geval zijn Corydorassen wel leuk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73580621
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In dat geval zijn Corydorassen wel leuk.
Neon tetra's, bijlzalmpjes, zijn wel leuke beestjes
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73580783
Okay

En hoeveel vissen kunnen er in totaal in mijn aquarium?
pi_73580854
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:55 schreef Musicologyser het volgende:
Okay

En hoeveel vissen kunnen er in totaal in mijn aquarium?
Afhankelijk van de grootte van de vis en het gedrag. Sowieso een paar wat je niet moet doen: kersenbuiken, maanvissen, goerami's, hmm. Die worden toch wel snel groot en dat is niet zo leuk voor de andere vissen

Een optie is:
-Groepje van 6-8 neon tetra's
-5 corydorassen
-4 bijlzalmpjes
-koppeltje antennebaarsjes

zoiets is wel mooi voor zo'n bak
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:58:41 #146
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73580887
en danio's, platy's en dwergrasbora's bijvoorbeeld!
an urge to help mankind overcomes me
pi_73580933
Je moet je ook geen betta's laten aansmeren trouwens
Wat ook leuk is is een algeneter, die beesten die aan je raam plakken. Moet je wel goed navragen hoe groot ze worden. Je hebt er genoeg die max 10 cm worden wat prima kan in zo'n bak
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73581015
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:00 schreef rene90 het volgende:
Je moet je ook geen betta's laten aansmeren trouwens
Wat ook leuk is is een algeneter, die beesten die aan je raam plakken. Moet je wel goed navragen hoe groot ze worden. Je hebt er genoeg die max 10 cm worden wat prima kan in zo'n bak
Ik vind betta's wel goed
Ook evt blauwe tetra's heb ik voor je.
pi_73581400
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:00 schreef rene90 het volgende:
Je moet je ook geen betta's laten aansmeren trouwens
Wat ook leuk is is een algeneter, die beesten die aan je raam plakken. Moet je wel goed navragen hoe groot ze worden. Je hebt er genoeg die max 10 cm worden wat prima kan in zo'n bak
Alleen even oppassen dat wanneer je Corydorassen en een Ancistrus (algeneter) neemt, je goed op de gezondheid van de Corydorassen let, want Ancistrussen zijn redelijk territoriaal.
Ik heb die combi nu in mijn bak zitten (ook een 60 cm bak) en ik kan je vertellen dat de Ancistrus de Corydorassen omver woelt, zodra er iets te eten valt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73581721
Okay Thanks,

Hebben jullie verder nog tips? voordat ik me vanalles laat aansmeren?
Is het echt van belang dat ik 2 soorten medicatie koop bijvoorbeeld?
En, wanneer ik mijn verwarming heb, en ik ga hem aanzetten.. waar zal ik dan mee beginnen hoeveel graden? Want er zitten al vissen in namelijk..

En op hoeveel graden moet hij uiteindelijk komen te staan?
pi_73582350
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:26 schreef Musicologyser het volgende:
Okay Thanks,

Hebben jullie verder nog tips? voordat ik me vanalles laat aansmeren?
Is het echt van belang dat ik 2 soorten medicatie koop bijvoorbeeld?
En, wanneer ik mijn verwarming heb, en ik ga hem aanzetten.. waar zal ik dan mee beginnen hoeveel graden? Want er zitten al vissen in namelijk..

En op hoeveel graden moet hij uiteindelijk komen te staan?
Medicatie.....dat is dus een aansmeerpraatje . Voor elke ziekte heb je een andere medicatie. En de winkel is gewoon 6 dagen in de week open over het algemeen dus laat je die zooi niet aansmeren. Hetzelfde met waterverbeteraars / een voedingsbodem. Ik zou zeggen, gewoon water erin, grint / zand erin (wel goed uitwassen) en dan laten draaien met filter aan. Verwarming op 25 zetten en doe er maar wat zuurstofplantjes in Dat twee weken laten draaien en dan is het prima
Wat wel aan te raden is is een watertest setje, je hebt ze voor een kleine 10 euro dacht ik, heb je een teststripje en zie je de kwaliteit van je water.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73582900
Ja,

Maar 1 was een waterverbeteraar.. daar moest ik een paar druppels indoen elke keer als ik een nieuwe vis kocht, en een was tegen stress...

Verder hoef ik hem niet vast te laten draaien omdat hij al draait.
Heb al een jaar bijna een aquarium met Guppen, alleen heb ik ze nu op koudwater..

Dus ik moet de verwarming eerst op 22 zetten.. en zo langzaam omhoog..
pi_73584404
Dat waterverbeteraar vind ik ook allemaal slap gelul. Bij de dierenwinkel gooien ze ook echt niet als ze weer een lading vissen krijgen dat spul erin.
Ik zou je adviseren om elke dag een graad extra te doen of iets in die richting tot de 25 graden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73584455
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:
Dat waterverbeteraar vind ik ook allemaal slap gelul. Bij de dierenwinkel gooien ze ook echt niet als ze weer een lading vissen krijgen dat spul erin.
Ik zou je adviseren om elke dag een graad extra te doen of iets in die richting tot de 25 graden.

Oh ja en nog iets om de PH waarde omlaag te krijgen ??

Is dat wel belangrijk?
pi_73584488
Onthoud wel dat als je er grind in doet of een andere bodem dat je hele evenwicht qua bacterieen door elkaar gaat en je weer kan hebt op een nitrietpiek en dus al je vissen dood kunnen gaan, vandaar als je iets groots aanpast in je aquarium is het beter om hem eerst goed in te laten draaien zonder vissen (of minder belangrijke vissen zoals ik doen )
pi_73584520
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:49 schreef Musicologyser het volgende:

[..]

Oh ja en nog iets om de PH waarde omlaag te krijgen ??

Is dat wel belangrijk?
PH omlaag krijgen, kan je evt met een stuk kienhout doen, is een natuurlijke manier waardoor je water zachter wordt
pi_73584976
Maar kijk eerst eens met zo'n testsetje wat de ph van je water is. Ik heb standaard water uit de kraan en filter niet speciaal en de visjes leven al een jaar prima
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73587994
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Onthoud wel dat als je er grind in doet of een andere bodem dat je hele evenwicht qua bacterieen door elkaar gaat en je weer kan hebt op een nitrietpiek en dus al je vissen dood kunnen gaan, vandaar als je iets groots aanpast in je aquarium is het beter om hem eerst goed in te laten draaien zonder vissen (of minder belangrijke vissen zoals ik doen )

Ik wil niks veranderen, heb net nieuw grint.
Dus alles blijft hetzelfde alleen gaat het van koud naar warm..
pi_73600950
Conditioner van water is opzich wel handig als er giftige meuk in zit, maar volgens mij is het niet perse nodig, aangezien kraanwater hier in Nederland hartstikke goed is (beter dan Spa Blauw )

Ik gebruik het wel altijd, maar wat ik 'vreemd' vind, is dat de vissen dan ff allemaal de dolle 5 minuten krijgen en hyper actief zijn voor een half uur

Dat andere wat je bedoeld zijn volgens mij bacterien. Die hebben ze mij ook aangeraden, en die mik ik er altijd gewoon in. Me aqua draait verder hartstikke goed..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73754023
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

PH omlaag krijgen, kan je evt met een stuk kienhout doen, is een natuurlijke manier waardoor je water zachter wordt
zachter ph gaat over de zuurheid van je water

over turf filteren of co2 (actief) toevoegen maar als je co2 toevoegt moet je weer kijken naar je KH en idd kienhout toevoegen maakt je water ook zuurder
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:35:19 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73759056
Ik heb ongeveer een jaar een gezelschaps aquarium 60 breed x 40 hoog x 30 diep met daarboven 2 x T8 15 watt verlichting. Nu is dit niet bijster veel verlichting voor zo'n hoog aquarium, en ben ik op zoek naar planten die wat minder eisen aan de verlichting stellen.

Hebben jullie ervaring met bepaalde soorten planten die weinigeisend zijn ? Ik heb al met van alles gexeperimenteerd maar vroeg of laat sterven ze bijna allemaal af of ze krijgen lange stengels zonder blad
pi_73762266
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb ongeveer een jaar een gezelschaps aquarium 60 breed x 40 hoog x 30 diep met daarboven 2 x T8 15 watt verlichting. Nu is dit niet bijster veel verlichting voor zo'n hoog aquarium, en ben ik op zoek naar planten die wat minder eisen aan de verlichting stellen.

Hebben jullie ervaring met bepaalde soorten planten die weinigeisend zijn ? Ik heb al met van alles gexeperimenteerd maar vroeg of laat sterven ze bijna allemaal af of ze krijgen lange stengels zonder blad
hoornblad groeit als kool, bij welke omstandigheden ook. Deze kun je ook als drijfplanten gebruiken.
pi_73768676
Ik weet niet hoe mijn planten hier heten, maar die dingen groeien als kool..
Maar daar zit 2x 27W aan lampen in...
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:04:30 #164
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73772967
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet niet hoe mijn planten hier heten, maar die dingen groeien als kool..
Maar daar zit 2x 27W aan lampen in...
T5 of T8 (dunne of dikke tl buizen) ?
pi_73788053
Ik heb ff gekeken.. Sorry 2x 18W lampen
26mm doorsnede.

Ik durf niet te zeggen of dat dan T5 of T8 is?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73833560
Iemand hier bekend mee?
Draadalg denk ik zo, een beetje groenig van kleur?

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik kan het er er met mijn handen zo vanaf halen..

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:50:38 #167
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_73846800
Is niet te verkomen. Het is een teken dat het aquarium goed draait. Je kan het er gewoon vanaf halen of je kan een algeneter kopen. Het gaat na een tijdje wel weer weg.
pi_73869908
Ahh ok..
Nu veeg ik het er elke dag maar netjes af, zodat het er mooi uit ziet.

Vanavond ga ik 10 citroengarnaaltjes halen voor deze bak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 07:48:33 #169
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_73869958
Zorg met garnaaltjes er wel voor dat in ieder geval zeker de nitrietpiek al voorbij is gekomen he

Garnaaltjes kunnen heeeeel slecht tegen slechte waterwaardes.

(Het zijn wel leuk beestjes!)
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:19:40 #170
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73872023
Wij hebben ook weer een nieuwe bewoner
Tis nog een kleintje, die nog moet groeien.

Overigens niet onze foto

pi_73872140
Mooi beest, aparte kleurencombinatie ook.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73872658
Ik hoop dat de nitrietpiek reeds geweest is
Bak draait nu 4 weken in totaal, waarbij 4 weken met alleen planten, en nu 2 weken met 10 mini rasboras..

Nitriet tot op heden niet gemeten gehad, dus ik neem aan dat ie lekker draait.. Verder ga ik straks eerst nog ff het water gedeeltelijk vervangen, om eventuele problemen te voorkomen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73881427
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe bewoner
Tis nog een kleintje, die nog moet groeien.

Overigens niet onze foto

[ afbeelding ]
ik hoop dat je een groot aquarium hebt aangezien de roodstaartmeerval erg groot wordt (meer dan 1 meter!)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_73881797
ik moet mijn aquarium maar weer eens op de foto zetten, kwa planten is er wel iets veranderd (voornamelijk de rechterhoek).

overigens is mijn uv-lamp nog steeds stuk
en heb ik nog steeds geen discussen erin zitten

voor de rest niet veel verandering: bak draait stabiel en de algen die op de oude foto nog op het hout zaten zijn volledig verdwenen.
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
update van mijn aquarium (maar oude foto planten situatie is nog hetzelfde)


Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).

Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)

Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l

Bak draait overigens sinds eind februari 2008
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:46:09 #175
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_73881827
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:36 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik hoop dat je een groot aquarium hebt aangezien de roodstaartmeerval erg groot wordt (meer dan 1 meter!)
2 meter momenteel. binnen 1 jaar een zelfbouw over de lengte van de woonkamer.
pi_73907261
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:46 schreef ursel het volgende:

[..]

2 meter momenteel. binnen 1 jaar een zelfbouw over de lengte van de woonkamer.
van betonplex en vloeibare vijverfolie?
2 meter vond ik al erg groot, al ben ik er nu zo aan gewend dat hij van mij best nog wel groter zou mogen (maar dan moet de TV + meubel eruit )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_73908398
Te mooi
Ik hoop ooit een 200x50x60 (bxdxh) te kunnen aanschaffen..
Waar ik alleen bang voor ben; verhuizing.
Ergens in de komende jaren ben ik van plan om te verhuizen, maar hoe krijg ik dan in hemelsnaam een dikke 5/600 liter versjouwt

Met regentonnen aan de gang gaan is dan ook weer zoiets..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:09:39 #178
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74044340
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Te mooi
Ik hoop ooit een 200x50x60 (bxdxh) te kunnen aanschaffen..
Waar ik alleen bang voor ben; verhuizing.
Ergens in de komende jaren ben ik van plan om te verhuizen, maar hoe krijg ik dan in hemelsnaam een dikke 5/600 liter versjouwt

Met regentonnen aan de gang gaan is dan ook weer zoiets..
Deze komt na de verhuizing te koop..
pi_74051966


Iemand hier belang bij YellowTopSword Endlers (N-Klasse)? Ik heb er veel te veel

Typerend voor de YTS 2004 stam-mannen zijn:

* een geel 'bovenzwaard';
* een ronde oranje aftekening op de basis van de staartvin;
* en een verticale zwarte aftekening op het midden-onder gedeelte van het lijf

Ik verkoop ze per koppeltje voor 2,50 of als baby (dus geslacht nog onbekend) voor 1 euro

[img][/img]
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:30:04 #180
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_74077612
Na met erg veel plezier dit, en voorgaande topics, gelezen te hebben toch maar besloten om me ook te registreren zodat ik mee kan ouwehoeren

Ik zit er zelf aan te denken om een aquarium te nemen, lang geleden in een ver verleden ooit goudvissen gehad maar nu wil ik de stap wel wagen naar een tropisch aquarium. Ik zat te denken aan zo'n Jewel 60 van 60x30x30. Lijkt me wel een mooie beginnersbak, nu nog even kijken waarmee ik 'm zou willen vullen.
pi_74077695
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:30 schreef Trusten het volgende:


Iemand hier belang bij YellowTopSword Endlers (N-Klasse)? Ik heb er veel te veel

Typerend voor de YTS 2004 stam-mannen zijn:

* een geel 'bovenzwaard';
* een ronde oranje aftekening op de basis van de staartvin;
* en een verticale zwarte aftekening op het midden-onder gedeelte van het lijf

Ik verkoop ze per koppeltje voor 2,50 of als baby (dus geslacht nog onbekend) voor 1 euro

[ [url=
Waar moeten ze vandaan komen?
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:30 schreef Tinos85 het volgende:
Na met erg veel plezier dit, en voorgaande topics, gelezen te hebben toch maar besloten om me ook te registreren zodat ik mee kan ouwehoeren

Ik zit er zelf aan te denken om een aquarium te nemen, lang geleden in een ver verleden ooit goudvissen gehad maar nu wil ik de stap wel wagen naar een tropisch aquarium. Ik zat te denken aan zo'n Jewel 60 van 60x30x30. Lijkt me wel een mooie beginnersbak, nu nog even kijken waarmee ik 'm zou willen vullen.
Welkom en we zien je vragen en verhalen graag tegemoet
pi_74077770
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:09 schreef ursel het volgende:

[..]

Deze komt na de verhuizing te koop..
Ohh? Wanneer ga je verhuizen?
(ff handig om te weten, aangezien ik interesse heb in zo'n "bakje")
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:52:50 #183
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74078281
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ohh? Wanneer ga je verhuizen?
(ff handig om te weten, aangezien ik interesse heb in zo'n "bakje")
Mja, als het huidige huis verkocht is..
Als je het huis koopt krijg je het aquarium er gratis bij..
pi_74079627
Als het ergens bij Eindhoven is, niet te duur dan wil ik het misschien wel
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:52:06 #185
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_74086418
Ik lees op internet verschillende dingen. Na aanschaf van de bak en ondergrond, moet je dan de bak eerst laten draaien zonder planten of gelijk de planten erbij doen?
pi_74086649
Gelijk planten erbij doen is geen probleem, zo kan je bio-cultuur alvast indraaien, desnoods een paar testvisjes erbij om zo ook de bacterie cultuur te laten gaan
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:26:39 #187
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74092582
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar moeten ze vandaan komen?
Uit De Ronde Venen tussen Amsterdam en Utrecht in
pi_74093084
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:26 schreef JortK het volgende:
Er zit een vuurgarnaal in me filter
Ik ken het.. Bij mij zijn er 3 rasbora's en 2 citroen garnalen doorheen gekomen..
Uiteraard stik dood!

Maar dat is gebeurd in de tijd dat ik bij me moeder een pantykous ging halen (dik half uur a uurtje)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:14:55 #190
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74100980
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik ken het.. Bij mij zijn er 3 rasbora's en 2 citroen garnalen doorheen gekomen..
Uiteraard stik dood!

Maar dat is gebeurd in de tijd dat ik bij me moeder een pantykous ging halen (dik half uur a uurtje)
Waar doe je die pantykoud tussen dan? aan buitenkant ofzo?
pi_74101022
Jep, gewoon om de filter vanuit de onderkant (alles aan de buitenzijde), zodat ze niet meer het filter in kunnen.
De uitstroom hoef je natuurlijk niet te voorzien, aangezien ze daar niet in kruipen

Deze oplossing is de goedkoopste en bestwerkende manier om geen garnalen meer dood aan te treffen in een filter
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74101047
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep, gewoon om de filter vanuit de onderkant (alles aan de buitenzijde), zodat ze niet meer het filter in kunnen.
De uitstroom hoef je natuurlijk niet te voorzien, aangezien ze daar niet in kruipen

Deze oplossing is de goedkoopste en bestwerkende manier om geen garnalen meer dood aan te treffen in een filter
Wel een naturel panty gebruiken dan en niet een geverfde aangezien daar stoffen in verwerkt kunnen zijn die dodelijk kunnen zijn voor je vissen/garnalen
pi_74101857
Ik heb een gewone panty, maar die is zwart van kleur volgens mij..
Zelf heb ik bij meerdere mensen een zwarte gezien, en dat ging goed.
Wellicht dat ik voor de zekerheid toch maar is ff een naturel ga kopen

Want ik heb net weer 10 citroengarnalen besteld, en nog diverse andere bij iemand anders
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:09:12 #194
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74108418
Eens kijken hoe ik die ga bevestigen, aangezien in me rio 180 die compleet zit ingebouwd. Iemand een idee?
pi_74109187
kun je wel bij de achterkant van het filter? Anders een plaatje maken waar een stuk panty strak omheen zit, en die voor de inlaat van je filter schuiven, indien mogelijk?

Doe anders een foto.. Ben benieuwd hoe dat die zit.
Zelf ben ik in onderhandeling voor een Rio 240, en ik ben reuze benieuwd hoe dat zit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:30:50 #196
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74117649
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
kun je wel bij de achterkant van het filter? Anders een plaatje maken waar een stuk panty strak omheen zit, en die voor de inlaat van je filter schuiven, indien mogelijk?

Doe anders een foto.. Ben benieuwd hoe dat die zit.
Zelf ben ik in onderhandeling voor een Rio 240, en ik ben reuze benieuwd hoe dat zit..
Ik zal proberen een foto te maken moment...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:38:11 #197
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74119971
Hierbij dan de foto's:

Zo ziet het er nu uit:


Zoals je ziet zit het filter met een soort doppen vast aan de wand, waardoor het compleet optrekken van een panty niet echt mogelijk is.


Hier meer de hoek van binnen de bak, door me achterwand kan ik ook hier niets mee...


Iemand tips?
pi_74138816
Hmm das lastig zo te zien.
Wellicht een plaatje maken en dan doekje spannen, en dan aan de binnenzijde van het filter zetten?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74138905
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:38 schreef JortK het volgende:
Hierbij dan de foto's:

Zo ziet het er nu uit:
[ afbeelding ]

Zoals je ziet zit het filter met een soort doppen vast aan de wand, waardoor het compleet optrekken van een panty niet echt mogelijk is.
[ afbeelding ]

Hier meer de hoek van binnen de bak, door me achterwand kan ik ook hier niets mee...
[ afbeelding ]

Iemand tips?
Ik heb zo'n zelfde interne filter en het moet wel lukken hoor tis ff priegelen maar het zal zeker lukken
pi_74140619
Je wilt die panty over het hele filter trekken? Dat is niet echt nodig lijkt me. Je kan gewoon het bovenste gedeelte pakken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74140754
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:11 schreef rene90 het volgende:
Je wilt die panty over het hele filter trekken? Dat is niet echt nodig lijkt me. Je kan gewoon het bovenste gedeelte pakken.
Dat dus
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:08:40 #202
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74144692
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zelfde interne filter en het moet wel lukken hoor tis ff priegelen maar het zal zeker lukken
Heb je een foto?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:23:02 #203
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74145208
Trouwens zijn nu al me vuurgarnalen weg, zou het kunnen zijn dat mijn purperkoppen en siamese algeneters ze doden?
pi_74148461
purperkoppen zijn barbelen, en de kans is groot dat ze de garnaaltjes opgepeuzeld hebben...
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:52:55 #205
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74148490
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
purperkoppen zijn barbelen, en de kans is groot dat ze de garnaaltjes opgepeuzeld hebben...
Crap.
pi_74151277
Het scheelt.. vuurgarnalen zijn niet de duurste garnalen.
Heb je wel veel schuilplekken voor ze? En wat javamos enzo?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:10:30 #207
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74151348
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het scheelt.. vuurgarnalen zijn niet de duurste garnalen.
Heb je wel veel schuilplekken voor ze? En wat javamos enzo?
Ook op aquaforum de vraag gesteld.

Me eikenbla moet wat meer groeien en ik moet een pluk javamos gaan scoren
pi_74151366
Dat kan al echt enorm veel schelen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:17:04 #209
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74152506
Waar woon je in de buurt?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74152564
http://forum.punkyfish.nl/board/www/forum.php/list_messages/58805

Zou op dat forum bij gezocht/aangeboden is kijken.. staat veel tussen.
Anders via marktplaats. Kost niet veel iig
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:45:17 #212
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_74152769
Die vuurgarnalen zijn wel vet. Goed om bij een beginner gelijk in het aquarium te nemen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:52:25 #213
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74163446
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:17 schreef JortK het volgende:
Iemand toevallig nog wat vuurtjes in de aanbieding?
Ik heb nu 2 zwangere vuurtjes dus misschien kan ik je binnenkort helpen, sowieso zou je eens moeten kijken op dwerggarnalen.nl daar is vaak iemand uit pijnacker die ze aanbied voor 0,50 cent per stuk.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
Die vuurgarnalen zijn wel vet. Goed om bij een beginner gelijk in het aquarium te nemen?
Daar zijn vuurgarnalen zeker geschikt voor, ze zijn goedkoop en nog eens een tikkie sterker dan andere soorten, ze kunnen dus iets meer hebben
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:07:17 #215
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74164718
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:38 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb nu 2 zwangere vuurtjes dus misschien kan ik je binnenkort helpen, sowieso zou je eens moeten kijken op dwerggarnalen.nl daar is vaak iemand uit pijnacker die ze aanbied voor 0,50 cent per stuk.
Goede tip, zijn site is http://www.siergarnalen.com

Plus dat het echt bij mij in de buurt is, ik woon zelf in Nootdorp
pi_74167017
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
Die vuurgarnalen zijn wel vet. Goed om bij een beginner gelijk in het aquarium te nemen?
Dat kan goed.
Zorg wel voor voldoende schuilplekken (javamos bijvoorbeeld) en dat je de ingang van je filter ff afdekt met een panty, zodat ze niet in je filter belanden en dood gaan.

Natuurlijk ook opletten met wat grotere vissen, want die zien ze als een lekkere maaltijd. En dat zou dan weer duur voer zijn
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:10:36 #217
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74177042
Das apart
Hoe Is het een losse buis waar het samen komt ofzo, voordat het door de filters heen gaat?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:26:11 #219
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74180223
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das apart
Hoe Is het een losse buis waar het samen komt ofzo, voordat het door de filters heen gaat?
Ik heb het mis, deze zit erin: http://www.juwel-aquarium.de/en/filter_full.htm
pi_74181141
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:26 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb het mis, deze zit erin: http://www.juwel-aquarium.de/en/filter_full.htm
Je hebt gewoon een standaard juwel filter, je moet alleen dat bovenste filtertje even dichtmaken, waar het water instroomt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74181227
Ahh ok.. Toch wel
Dan zou ik het aan de binnenkant maken, mocht de buitenkant niet lukken..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:53:43 #222
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74282342
Hoi,

Nou hebben mijn kids een aquarium gekregen (drie keer raden wie er druk mee is), zo´n schattig klein geval, voor hun verjaardag. Met pomp en temperatuurdinges.

Inmiddels guppen gehad, uit onbekendheid met het spul er een vis bij gehad die de guppen opeet. Tsja zeg maar dag tegen de guppen. Die andere vis heb ik ook weggegeven. Natuur is leuk maar niet als de kids gaan huilen als er weer een vis op z´n rug drijft en mama geen idee heeft hoe het kan.

Mega slakkenplaag gehad, antislakspul gekocht, spul weer in de ton kunnen gooien want dat werkt dus echt niet. Botia vis gekocht en hoppa een weekje later alle slakken weg. Botia leeft nog en gaat zodra hij te groot wordt naar een groter aquarium bij de buren. Ook zo´n mooie algeneter erin zitten al vanaf het begin zodra die te groot wordt komt er ook een nieuwe en gaat deze ook naar de buren. Te grote vissen in een klein aquarium nee dat doe ik niet.

Nu wil ik er graag wat visjes bij hebben. Ik zat weer te denken aan guppen en een black molly, maar suggesties voor andere visjes zijn welkom.

Zoenvissen leken me ook leuk maar even googlen leert me dat die dingen flink worden en dat vindt ik dus niet wat want het is echt een klein aquariumpje. Voor groter hebben we trouwens geen plaats hier in huis.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74282608
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:07 schreef nieslief het volgende:
schattig klein geval
Hoe klein is het geval?
pi_74282775
Je hebt heel veel klein spul wat erg leuk is. Ik gok dat je een rekort 60 hebt?

Ook algenetertjes die klein blijven wat dus ideaal is. Wat leuk is voor zo'n bakje:
-neon tetras
-corydorassen
-bijlzalmpjes
-slakkenetende slak (die heb je )

Tja, de rest kan het nog wel aanvullen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74282893
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:18 schreef Trusten het volgende:

[..]

Hoe klein is het geval?
Zeg maar de kleinste die je in een dierenwinkel kunt kopen waar een pomp en een tempdingesgeval in zitten.

*Zoekt meetlint maar kan hem niet vinden*

Gevonden: 35 bij 22 bij 25 ongeveer (bxdxh)
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74283037
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:26 schreef nieslief het volgende:
Gevonden: 35 bij 22 bij 25 ongeveer (bxdxh)
Das echt heeel klein inderdaad. Ik zou daar eigenlijk niet meer in doen dat wat guppen. Misschien heb je hier iets aan:

http://www.aquariumfreak.(...)n-nano-aquarium.html
pi_74283099
Of je gaat over op garnaaltjes, kan je nog wat ruby tetra's indoen die de garnalen niks doen ook.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74283384
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das echt heeel klein inderdaad. Ik zou daar eigenlijk niet meer in doen dat wat guppen. Misschien heb je hier iets aan:

http://www.aquariumfreak.(...)n-nano-aquarium.html
Die is goed. Dank je wel. Ik vind die garnaaltjes leuk. Kan ik dan de botia en de algenvreter laten blijven???
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74283423
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:42 schreef nieslief het volgende:

[..]

Die is goed. Dank je wel. Ik vind die garnaaltjes leuk. Kan ik dan de botia en de algenvreter laten blijven???
In zo een bakje zou ik dat niet doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74285030
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:43 schreef rene90 het volgende:

[..]

In zo een bakje zou ik dat niet doen.
Hmmm maar eens gaan zoeken naar kleine slaketers en kleine algeneters want dat vindt ik dus echt niet leuk he voor de visjes in dat miniding van ons. Zo´n magneetschoonmaakgeval.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74285060
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Trusten het volgende:
Das echt heeel klein inderdaad.
Maar het is beter dan een vissenkom...... dat vind ik dus echt helemaal niks he ook al heb je alleen koudwatervissen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74286521
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:40 schreef nieslief het volgende:

[..]

Hmmm maar eens gaan zoeken naar kleine slaketers en kleine algeneters want dat vindt ik dus echt niet leuk he voor de visjes in dat miniding van ons. Zo´n magneetschoonmaakgeval.
Zijn genoeg beestjes die klein blijven Garnalen zijn ook goed voor je algen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74316003
Dit is mijn tropisch ZEE water aquarium

Voorkant



Zijkanten





mijn pitvisjes en 1 annemoon vis









aantal koralen





  maandag 2 november 2009 @ 14:45:55 #235
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74316105
Mooie bak..
hoe groot is tie eigenlijk?
pi_74316441
Ik heb een vraag.

Laatste tijd zitten er aan de randen van mijn aquariumplanten een soort donker grijs/zwarte alg (?)
En bij sommige lijkt het wel of er zee-egels groeien (een soort alg met stekels?)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik zal vanavond proberen een foto te maken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74316450
110 liter

61cm lang
50 breed
50hoog
pi_74316517
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb een vraag.

Laatste tijd zitten er aan de randen van mijn aquariumplanten een soort donker grijs/zwarte alg (?)
En bij sommige lijkt het wel of er zee-egels groeien (een soort alg met stekels?)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik zal vanavond proberen een foto te maken.
Zoek eens op penseel alg of baardalg, dit groeit op langzaam groeiende planten
pi_74316598
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:57 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zoek eens op penseel alg of baardalg, dit groeit op langzaam groeiende planten
Thx,

ik denk dat het penseelalg is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74317434
Hoera,

Ik heb een aanbod gekregen om een groter aquarium over te nemen twee keer zo groot als dat we nu hebben. Wordt passen en meten op die kast maar het moet kunnen. In eerste instantie bood die vriend me een stel guppen aan maar toen vroeg hij of ik misschien interesse had in een grotere bak.

Nou vanavond komt ´ie hem dan hier opzetten.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:35:43 #241
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74342356
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:42 schreef Aloria het volgende:
Dit is mijn tropisch ZEE water aquarium

Ziet er heel vet uit! Ik benr edelijk nieuw in de aquariumwereld (heb wel jaren vissen gehad, maar ook jaren niet meer en ben van zin een zoutwaterbak op te zetten.

Ik vraag me alleen af wat aan te raden literatuur is voor het opzetten van zo'n bak en wat een indicatie voor kosten etc zijn...

Alvast bedankt!
pi_74342793
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:42 schreef Aloria het volgende:
Dit is mijn tropisch ZEE water aquarium
Wow mooie koralen. Is het niet heel moeilijk om die in leven te houden in een aquarium?
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:58:40 #243
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74342973
Zeer mooie zoutwater bak

Van het weekend ook bij Waterweelde (weer ) geweest, en het zoutwater kweek gedeelte was open, man man wat een pracht
pi_74343067
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:58 schreef JortK het volgende:
Zeer mooie zoutwater bak

Van het weekend ook bij Waterweelde (weer ) geweest, en het zoutwater kweek gedeelte was open, man man wat een pracht
linkje?
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:14:44 #245
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74343405
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:02 schreef nieslief het volgende:

[..]

linkje?
Hier: http://www.waterweelde.nl/

Ze hebben ook een tank met een kleine haai erin, maar dat is best zielig zeg maar voor dat beest
pi_74344105
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:35 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ziet er heel vet uit! Ik benr edelijk nieuw in de aquariumwereld (heb wel jaren vissen gehad, maar ook jaren niet meer en ben van zin een zoutwaterbak op te zetten.

Ik vraag me alleen af wat aan te raden literatuur is voor het opzetten van zo'n bak en wat een indicatie voor kosten etc zijn...

Alvast bedankt!
Ik heb vanaf mijn 15de zoetwater aquariums gehouden. Sinds een aantal maanden ben ik nu bezig met zoutwater. Dit is een plug en play aquarium. Alle techniek die je nodig hebt zit al bij dit aquarium in. ( merk RedseaMax 130) Deze heb ik tweedehands overgenomen van iemand op het zee water forum.

http://www.zeewaterforum.info/forums/

Op dit forum lees ik al aantal jaren mee voordat ik begonnen ben. Zee water boeken heb ik niet zo veel. ( erg erg duur) Vind een forum veel belangrijker dan een boek. Op het forum is altijd alles up to date etc.

Lees eens op het forum en dan vooral de startershandleiding. ( hier onder)

http://www.zeewaterforum.(...)handleiding_2005.pdf

Wil je waarschuwen als je 1 maal begint kom je niet meer van het aquarium virus af
pi_74344242
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:51 schreef nieslief het volgende:

[..]

Wow mooie koralen. Is het niet heel moeilijk om die in leven te houden in een aquarium?
Deze koralen die ik heb zijn lederkoralen, dat zijn de allermakkelijkste koralen voor beginners. Ook de goedkopere soort koralen. ( als je stekjes koopt bij particulieren) Steenkoraal is duurder en moeilijker te onderhouden maar hebben meer kleur dan lederkoralen. Ooit wil ik die ook nog eens hebben. Maar met het aquarium en de techniek die ik nu heb zal dat helaas niet gaan. ( even door sparen)
pi_74344564
Een zee aquarium is bijna net als een zoetwater aquarium. Het enige verschil is dat een zee water aquarium veeel mooier en interesanter is dan zoetwater

Als je wilt beginnen kun je het beste met een plug en play aquarium beginnen zoals:

red sea max 130 / 250
boyu
shin mao
sera marine 130
Resun Dms 500pl
D&D Nanocube 28G

Het zijn niet grote aquariums maar erg leuk om mee te beginnen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:20:02 #249
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74347126
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:36 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb vanaf mijn 15de zoetwater aquariums gehouden. Sinds een aantal maanden ben ik nu bezig met zoutwater. Dit is een plug en play aquarium. Alle techniek die je nodig hebt zit al bij dit aquarium in. ( merk RedseaMax 130) Deze heb ik tweedehands overgenomen van iemand op het zee water forum.

http://www.zeewaterforum.info/forums/

Op dit forum lees ik al aantal jaren mee voordat ik begonnen ben. Zee water boeken heb ik niet zo veel. ( erg erg duur) Vind een forum veel belangrijker dan een boek. Op het forum is altijd alles up to date etc.

Lees eens op het forum en dan vooral de startershandleiding. ( hier onder)

http://www.zeewaterforum.(...)handleiding_2005.pdf

Wil je waarschuwen als je 1 maal begint kom je niet meer van het aquarium virus af
Thank you very much!! Hier heb ik wel veel info aan!

Het enige 'probleem' is dat ik zo af en toe 2-3 dagen van huis ben dus dat is een beetje een heikel punt....Maar er zijn al ideeen voor een servo-en tijdsgestuurd voersysteem maarja ik weet dus niet of dat voldoende is....
pi_74348692
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:20 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Thank you very much!! Hier heb ik wel veel info aan!

Het enige 'probleem' is dat ik zo af en toe 2-3 dagen van huis ben dus dat is een beetje een heikel punt....Maar er zijn al ideeen voor een servo-en tijdsgestuurd voersysteem maarja ik weet dus niet of dat voldoende is....
Je hebt inderdaad voer systemem, maar je buurvrouw/buurman kan ook wel wat voer geven ( zelf in kleine zakjes verdelen zo dat er niet overgevoerd wordt. Zelf ben ik soms het hele weekend ook weg van vrijdags tot zondags. Gewoon een dag van te voren iets extra voeren. En de dag dat je terug komt iets extra voeren. Heb ik nog geen problemen mee gehad. Zelfs onze 3 katten vinden het niet erg om die dagen op brokjes te leven.
pi_74355343
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:23 schreef rene90 het volgende:
Je hebt heel veel klein spul wat erg leuk is. Ik gok dat je een rekort 60 hebt?

Ook algenetertjes die klein blijven wat dus ideaal is. Wat leuk is voor zo'n bakje:
-neon tetras
-corydorassen
-bijlzalmpjes
-slakkenetende slak (die heb je )

Tja, de rest kan het nog wel aanvullen
ik vind neons niet echt kunnen hoor, die beestjes houden van ruimte.
pi_74355742
Ik voer nu maar 1 keer per week, na een recente slakkenplaag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74378992
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:07 schreef Markster het volgende:

[..]

ik vind neons niet echt kunnen hoor, die beestjes houden van ruimte.
In de bak die hij nu heeft vind ik het ook niet kunnen nee. Een rekord 60 vind ik het zelf wel prima gaan, stuk of 6 kan prima imo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 november 2009 @ 11:49:00 #254
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74386564
Deze garnalen heb ik nu:

1x Atya gabonensis (Afrikaanse waaierhandgarnaal)
1x Atyopsis moluccensis (Aziatische waaierhandgarnaal)
8x Caridina cf. babaulti (Regenbooggarnaal)
5x Caridina multidentata (Amano garnaal)
5x Neocaridina cf. zhangjiajiensis 'White pearl'
9x Citroengarnaal

De waaierhandgarnalen zitten niet bij elkaar.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74405308
Wat doen jullie met je oude aquariumlamp?
Gewoon weggooien of bij het KCA?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74409214
Bij het KCA, omdat het rotzooi is
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74411050
Er zit een raar beest in m'n aquarium . Een soort kruising tussen een slak en een ringworm ofzo. Hij zat net tegen de ruit geplakt, al heb ik hem ook een keer tegen de stroming in zien zwemmen. Is nog het best te omschrijven als een lange, smalle slak zonder huisje. Herkent iemand dit?
Tap tap tap
pi_74411302
Probeer er eens een foto van te maken zou ik zeggen.
Zelf herken ik zo niet wat het is, maar anders ff apart doen in een bakkie?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74411317
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:58 schreef CherryLips het volgende:
Er zit een raar beest in m'n aquarium . Een soort kruising tussen een slak en een ringworm ofzo. Hij zat net tegen de ruit geplakt, al heb ik hem ook een keer tegen de stroming in zien zwemmen. Is nog het best te omschrijven als een lange, smalle slak zonder huisje. Herkent iemand dit?
klinkt als planaria (platwormen)

ik had ze tot voor kort ook in mn aquarium (garnalenbak). paar vissen erin loste het probleem op.
pi_74411381
Ze hebben oogjes!
Kunnen ze kwaad of wordt dat een enkeltje wc? Ik heb alleen guppen, die doen er niets mee . En hoe kom ik eraan?
Tap tap tap
pi_74412873
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Ze hebben oogjes!
Kunnen ze kwaad of wordt dat een enkeltje wc? Ik heb alleen guppen, die doen er niets mee . En hoe kom ik eraan?
ze kunnen overal opduiken, als er genoeg voedsel voor ze is. minder voeren en dan verdwijnen ze weer, zegt men. ze kunnen geen kwaad voor vissen, alleen voor garnalen en slakken.
pi_74415449
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Ze hebben oogjes!
Kunnen ze kwaad of wordt dat een enkeltje wc? Ik heb alleen guppen, die doen er niets mee . En hoe kom ik eraan?
http://home.zonnet.nl/rsetteur/planaria/planaria.htm

Als je van de planaria af wilt ( ze kunnen erg snel vermeerderen) moet je deze link eens goed lezen.
pi_74415582
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

http://home.zonnet.nl/rsetteur/planaria/planaria.htm

Als je van de planaria af wilt ( ze kunnen erg snel vermeerderen) moet je deze link eens goed lezen.
moet je wel aan flubenol zien te komen. ruud heeft dat via een soort van inkoopaktie op aquaforum, maar volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo makkelijk te krijgen (heb zelf ook gezocht namelijk).
pi_74415635
Ik heb er nog maar eentje gespot, twee weken geleden zag ik hem voor het eerst en vanmorgen dus weer, kan hem er in principe zo uitplukken. Ik moet het filter toch ook weer eens goed schoonmaken, ga ik gelijk op jacht naar dat beestje. Ik gooi liever geen druppels ofzo in het water.
Tap tap tap
pi_74424465
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij het KCA, omdat het rotzooi is
Oke, dan doen we dat.
Thx !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74439430
Nou, heb het beestje gevangen. Zoog zich helemaal vast aan m'n vinger, kreeg hem met geen mogelijkheid los .
Tap tap tap
pi_74441921
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:22 schreef CherryLips het volgende:
Nou, heb het beestje gevangen. Zoog zich helemaal vast aan m'n vinger, kreeg hem met geen mogelijkheid los .
He bah
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74443529
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 02:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

He bah
Ik stond ook even te gillen hoor .
Tap tap tap
pi_74445272
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:22 schreef CherryLips het volgende:
Nou, heb het beestje gevangen. Zoog zich helemaal vast aan m'n vinger, kreeg hem met geen mogelijkheid los .
Welke kleur had het beestje, was hij zwart ?Anders kan het ook nog wel een bloedzuiger kunnen zijn. Die komen soms ook mee met levend voer/planten. Ze kunnen bij ons niet bloed af zuigen maar bij vissen/garnalen wel. En ze kunnen erg goed/snel zwemmen om bij hun prooi te komen.
pi_74445502
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:10 schreef Aloria het volgende:

[..]

Welke kleur had het beestje, was hij zwart ?Anders kan het ook nog wel een bloedzuiger kunnen zijn. Die komen soms ook mee met levend voer/planten. Ze kunnen bij ons niet bloed af zuigen maar bij vissen/garnalen wel. En ze kunnen erg goed/snel zwemmen om bij hun prooi te komen.
.
Hij was lichtgrijs, tot ik hem wilde pakken. En hij was niet bijzonder snel, anders had ik hem nooit van het glas kunnen plukken (ik wist ook niet hoe ik hem er anders uit moest vissen ). Ik voelde het wel toen hij zich aan m'n vinger vastzoog en toen ik hem lostrok, hij had me goed te pakken
Brrr, ik en m'n goede ideeën ook altijd. Nu maar hopen dat het er maar eentje was, anders maak ik de boel schoon en kook ik alles even goed uit.
Tap tap tap
pi_74449803
het was een planaria, ik weet het vrijwel zeker. kunnen zoals ik zei eigenlijk alleen kwaad bij slakken en garnalen. komen ze in een bak met vissen voor: minder voeren. vissen eten de kleine planaria, dus bij minder voeren verdwijnen ze vanzelf.
pi_74450244
Deze was te groot om te worden opgegeten door de guppen. Ik heb toch een slakjesplaag dus wat dat betreft had hij mogen blijven, maar voor hetzelfde geld zat ik zo met twee plagen.
Tap tap tap
pi_74450720
Nah

Ik heb weer een paar kneusjes gekocht.
Wilde graag een schooltje Corydorassen, dus heb ik er 3 bijgekocht.
Als ze op de bodem willen zitten drijven ze continu naar boven en eentje rust op zijn kop.
Het rare is dat ze wel levendig zijn en dit gedrag alleen vertonen als ze willen rusten.
Ze kunnen verder wel goed zwemmen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:28:11 #275
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74451512
Zo, en nu is bak wel vol bij ons..

Hebben nu een mooie school van 6 stuks pangasiusjes


Niet onze foto/vis
pi_74452043
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:28 schreef ursel het volgende:
Zo, en nu is bak wel vol bij ons..

Hebben nu een mooie school van 6 stuks pangasiusjes

[ afbeelding ]
Niet onze foto/vis
ik snap nooit dat die vis wordt verkocht als aquarium vis. wordt maar 1 meter groot hoor. absoluut niet geschikt voor een huis-tuin-en-keuken-aquarium, alleen voor oceanium-achtige aquaria.

http://aquavisie.retry.or(...)s_hypophthalmus.html
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:51:30 #277
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74452299
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik snap nooit dat die vis wordt verkocht als aquarium vis. wordt maar 1 meter groot hoor. absoluut niet geschikt voor een huis-tuin-en-keuken-aquarium, alleen voor oceanium-achtige aquaria.

http://aquavisie.retry.or(...)s_hypophthalmus.html
Dat is helaas niet alleen bij vissen..
In de reptielen wereld is dat bijna net zo erg, zoniet nog erger.

Wij weten waar we aan beginnen in ieder geval.
pi_74549755
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:33 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

moet je wel aan flubenol zien te komen. ruud heeft dat via een soort van inkoopaktie op aquaforum, maar volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo makkelijk te krijgen (heb zelf ook gezocht namelijk).
http://fremabo.nl/product_info.php?cPath=2_13&products_id=433&osCsid=1389fc714c96f7336e1d0546c78afc6d
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:18:14 #279
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:27:56 #280
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74574864
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:18 schreef JortK het volgende:
3 maanvissen gekocht vandaag
Kheb nog een eenzame voor je eventueel.
Volgens mij had vrouwlief hem ongeveer een maand geleden aan iemand anders beloofd, maar gezien die er nog steeds zit mag die ook naar jou toe wat mij betreft
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:39:16 #281
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74575303
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:27 schreef ursel het volgende:

[..]

Kheb nog een eenzame voor je eventueel.
Volgens mij had vrouwlief hem ongeveer een maand geleden aan iemand anders beloofd, maar gezien die er nog steeds zit mag die ook naar jou toe wat mij betreft
Hoe groot is die?
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:42:22 #282
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74575425
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef JortK het volgende:

[..]

Hoe groot is die?
Groot genoeg dat de Aruana hem niet op eet..

[edit]
ff nagevraagd. Tis een volwassen maanvis, iets van 8 cm ofzo

[ Bericht 9% gewijzigd door ursel op 10-11-2009 17:16:44 ]
pi_74604821
Heb nu ook een aquarium Maar die pomp is wel een beetje lomp. Het ding zuigt de vissen de planten naar zich toe. Nu willen we er zand indoen (mijn vriend heeft er ook een), maar is het dan wel verstandig?
pi_74605222
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Heb nu ook een aquarium Maar die pomp is wel een beetje lomp. Het ding zuigt de vissen de planten naar zich toe. Nu willen we er zand indoen (mijn vriend heeft er ook een), maar is het dan wel verstandig?
zand in de pomp? dat kan alleen bij speciale wervelbedfilters. moet je dus niet doen in een gewone pomp
zand in het aquarium? waarom niet
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_74605372
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zand in de pomp? dat kan alleen bij speciale wervelbedfilters. moet je dus niet doen in een gewone pomp
zand in het aquarium? waarom niet
Lol Ja, in het aquarium. Maar die pomp is zo sterk dat de planten nu aan de andere kant van het aquarium staat. Dus vandaar de vraag over het zand.
pi_74605672
als je er nu nog niets in hebt zitten voor de bodem is het logisch dat de planten allemaal aan 1 kant hangen

maar als hij echt te hard stroomt kun je kijken of je de pomp iets langzamer kan laten stromen (sommige pompen hebben daar de mogelijkheid voor) of dat je er een andere uitstroombuis opzet die de waterstroom meer verdeelt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 11 november 2009 @ 16:59:06 #287
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74609144
Laatste tijd zit ik ook na te denken over een tropisch aquarium. Vind ze altijd erg mooi. Ik ga mij hierin eens verdiepen Dus dit is ook een beetje een tvp
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  woensdag 11 november 2009 @ 17:42:49 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_74610310
Je zult deze maar rond hebben zwemmen in je aquarium

http://news.bbc.co.uk/ear(...)_8347000/8347644.stm
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 17:55:41 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_74610637
Heeft iemand enig idee hoe je anubiassen en varen het beste kunt poten in een aquarium ?
  woensdag 11 november 2009 @ 19:57:50 #290
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74614773
Juwel Rio 180 + Julidochromis marlieri voor 165 euro...is dat duur?

http://link.marktplaats.nl/294153063

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/294153063/1
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_74614824
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:57 schreef Aaiphone het volgende:
Juwel Rio 180 + Julidochromis marlieri voor 165 euro...is dat duur?
Min.lengte aquarium : 150 cm

rio180 : 101x41x50 cm

Lijkt mij niet echt handig ?
  woensdag 11 november 2009 @ 20:02:06 #292
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74614918
Okidokie.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  woensdag 11 november 2009 @ 20:09:24 #293
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74615145
http://tropische-aquariumvissen.nl/

Ben nu heel deze site aan het uitpluizen. Hebben jullie nog meer tips?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  woensdag 11 november 2009 @ 20:29:55 #294
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74615929
Toch lijkt mij 101 cm breed best groot en normaal voor hier thuis
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_74616707
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:29 schreef Aaiphone het volgende:
Toch lijkt mij 101 cm breed best groot en normaal voor hier thuis
het gaat hem om de vis. 1 meter is een mooie maat, maar voor sommige vissen toch echt te klein
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_74616761
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het gaat hem om de vis. 1 meter is een mooie maat, maar voor sommige vissen toch echt te klein
precies, 1 meter is ook helemaal geen kleine bak, maar sommige vissen worden gewoon te groot, of hebben meer zwemruimte nodig.

Let hier goed op, want door dit soort fouten zit ik nu met 2 vissen die een halve meter kunnen worden, in een 1,20 bak. (van degene gekregen, samen met het aquarium)
pi_74620951
Ik ben aan het kijken naar een 160 x 60 x 60 aqua..
Iemand een idee waar die maatwerk bakken "goedkoop" zijn?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 11 november 2009 @ 22:57:34 #298
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_74620999
Aquarium Royal Asten / Helmond
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 12 november 2009 @ 22:08:43 #299
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74650072
Morgen ga ik een paar speciaalzaken langs. Begint te kriebelen
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_74656066
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een 160 x 60 x 60 aqua..
Iemand een idee waar die maatwerk bakken "goedkoop" zijn?
ik heb mijn bak bij Aquaglas laten maken, maar kwa afwerking vind ik de bakken die bij aquaria Veldhuis gemaakt worden mooier (maar dus wel iets duurder)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:39:17 #301
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_74659202
Hmmm net bij een zaak geweest. Ik ga echt wel voor tweedehands.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')