abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_72432211
Hoi allemaal,

Ik ben nogal fan van filmmuziek, en ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of er filmmuziek concerten live zijn ergens in nederland (belgie kan ook nog)? Ik zou graag eens live die muziek willen meemaken. Het zou fijn zijn als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen!
pi_72432286
Wat versta je onder 'Filmmuziek'?

Gister was The Beach erop en daarin hadden ze moby als filmmuziek, LOTR heeft bijvoorbeeld Enya en veel films hebben klassieke muziek.
pi_72432385
Excuus ik zal me verduidelijken, ik houd van de muziek van o.a.: Hans Zimmer, John Williams, Harry Gregson-Williams, Nicolas Hooper, Patrick Doyle, Howard Shore (Enya mag erbij ), Klaus Badelt, Alan Silvestri, en ga zo maar door.
Dus een beetje bombastische/heroische muziek, en bij john williams en patrick doyle vind ik alle liedjes ook zo leuk, ze hebben altijd een vrolijke ondertoon.
Een concert met liedjes van Hans Zimmer zou ik bijvoorbeeld top vinden. Ik weet dat er ooit een is geweest in tsjechië, lijkt me leuk om zoiets eens in het echt mee te maken.
  Donald Duck held vrijdag 4 september 2009 @ 14:54:33 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72432866
Zoiets zou mij ook eens geweldig lijken om live naar te luisteren. John Williams heeft echt prachtige muziek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72433082
quote:
Een concert met liedjes van Hans Zimmer zou ik bijvoorbeeld top vinden. Ik weet dat er ooit een is geweest in tsjechië, lijkt me leuk om zoiets eens in het echt mee te maken.
Serieus? Dat zou dan waarschijnlijk gewoon door een nationaal orkest gespeeld moeten worden denk ik.
Lijkt mij wel erg gaaf om mee te maken.
pi_72433531
TVP
Lijkt me ook érg tof.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_72433744
probleem is dat er vrijwel niets daarmee gebeurt Misschien dat we zelf eens iets moeten organiseren Eerst eens kijken of er animo is dan, haha. Of is er toch toevallig iemand die weet dat er een concert van komt?
pi_72434089
Ik was trouwens steve jablonsky vergeten te noemen, zijn muziek bij de films van transformers is ook zeeeer goed

Hans Zimmer & Harry Gregson Williams live:


Gare kwaliteit, maar iets als dit zou ik ook al lauw vinden om te zien ^_^

[ Bericht 59% gewijzigd door HugoAben op 04-09-2009 15:49:03 ]
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:12:02 #9
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72449145
John Williams doet regelmatig concerten, maar die zijn alleen in Amerika. Howard Shore deed een Lord of the Rings concert een paar jaar geleden in België en deed Philip Glass en zijn ensemble Koyaanisqatsi bij een festival ter ere van hem in Groningen (vorig jaar, geloof ik). Verder komen er niet veel componisten hiernaartoe. De interesse zal wel te klein zijn.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_72477692
Als je ons op de hoogte zou kunnen houden, wanneer er een concert gaat plaatsvinden, zou ik dat erg op prijs stellen. Jij lijkt er wel meer van te weten! Heb je zelf wel eens 1 van de concerten bezocht?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Als er een keer een concert is in een of ander ver land, ben ik zelfs bereid er misschien een vakantie omheen te plannen, als het in een vakantie periode is Lijkt me gewoon enorm leuk eens een concert bij te kunnen wonen.
pi_72482453
Howard Shore tourt nog steeds rond met The Lord of the Rings Symphony - kijk ff op http://www.howardshore.com/

wat betreft andere filmmuziek, er wordt ook wel eens een filmmuziek programma uitgevoerd door normale lokale orkesten maar dit moet je maar net toevallig kunnen vinden dat zoiets uitgevoerd word.
God must be a painter, because of all the colours.
pi_72484281
Ik ga eens kijken dan Mocht je van iets horen in je buurt, laat het dan gewoon weten, en dat geldt natuurlijk voor iedereen
  zondag 6 september 2009 @ 14:47:12 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72486459
http://www.dumpert.nl/med(...)y_aidan_gibbons.html

Zoiets vind ik ook erg mooi om te horen.

verkapte TVP
Tics van je petten.
  zondag 6 september 2009 @ 23:20:42 #14
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72505987
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:59 schreef HugoAben het volgende:
Als je ons op de hoogte zou kunnen houden, wanneer er een concert gaat plaatsvinden, zou ik dat erg op prijs stellen. Jij lijkt er wel meer van te weten! Heb je zelf wel eens 1 van de concerten bezocht?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Als er een keer een concert is in een of ander ver land, ben ik zelfs bereid er misschien een vakantie omheen te plannen, als het in een vakantie periode is Lijkt me gewoon enorm leuk eens een concert bij te kunnen wonen.
Ik kom er bij dat soort dingen meestal pas achter wanneer het concert al geweest is . Ik denk niet dat je veel aan mij hebt.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_72506498
Ik meldt me ook even als liefhebber van scores en sound tracks

*Ik probeer zelf ook scores/soundtracks te maken maar het lukt nog niet zo...
  Donald Duck held zondag 6 september 2009 @ 23:33:36 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72517580
niets is zo mooi als een heel orkest live dat een stuk (na)speelt, klinkt vele malen overweldigender dan van CD of DVD
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')