abonnement Unibet Coolblue
pi_72788397
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:16 schreef Tobey het volgende:

[..]

Bewijzen van 'nog steeds' getrouwd zijn? Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Ik denk dat ik alleen al qua master, 2 jaar bezig ben, en kan in die tijd gewoon 'samenwonen met haar'. En na 2 jaar als hij wordt omgezet in een permanente status, en je dan je gewoon je huwelijk gaat ontbinden, ze je vaste status ook afpakken? Zie het meer als erg goede vriendin, maar geen trouw materiaal, waar ze mij natuurlijk een behoorlijke favor mee doet maar das een ander verhaal.
Dat moet een verdomd goede vriendin zijn dan

Marriage fraud is punishable by up to five years in prison and a $250,000 fine. 8 USC 1325. Document fraud is also punishable by five years in prison (or more) and a fine of $250,000.


Veel succes, stuur ons een berichtje als je in de bak zit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72788471
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gezamenlijke rekening, water bills, twee namen op huurcontract/hypotheek, levensverzekering etc.
Maken ze onderscheidt op afkomst?

Ik weet dat het voor een Argentijnse die met een rijke Amerikaanse advocaat trouwde al redelijk tough was maar ik ken ook verhalen van Nederlanders waar het niet zo veel voorstelde.

Australie is overigens nog veel moeilijker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:39:42 #128
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72788472
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:16 schreef Tobey het volgende:

[..]

Bewijzen van 'nog steeds' getrouwd zijn? Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Ik denk dat ik alleen al qua master, 2 jaar bezig ben, en kan in die tijd gewoon 'samenwonen met haar'. En na 2 jaar als hij wordt omgezet in een permanente status, en je dan je gewoon je huwelijk gaat ontbinden, ze je vaste status ook afpakken? Zie het meer als erg goede vriendin, maar geen trouw materiaal, waar ze mij natuurlijk een behoorlijke favor mee doet maar das een ander verhaal.
Nee, als je na die twee jaar een permanente status krijgt en je vraagt een scheiding aan, mag je wel blijven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_72788503
Is er ook een grote toename van scheidingen in het derde jaar zoals in Nederland in het 4e en 5e?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:45 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72788563
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maken ze onderscheidt op afkomst?

Ik weet dat het voor een Argentijnse die met een rijke Amerikaanse advocaat trouwde al redelijk tough was maar ik ken ook verhalen van Nederlanders waar het niet zo veel voorstelde.

Australie is overigens nog veel moeilijker
Geen flauw idee...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:47:25 #131
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72788773
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, als je na die twee jaar een permanente status krijgt en je vraagt een scheiding aan, mag je wel blijven.
Ik ken namelijk iemand die het op deze manier deed en dat was gewoon een fake marriage, na 3 jaar de knoop doorgehakt. Gewoon erg goede vrienden, en die hebben ook niet verder stil gestaan dat ze best risky bezig waren. Ik had dan ook altijd het idee, als je gewoon maar normaal doet, en nergens slapende honden wakker maakt, je verder geen justitie op je dak krijgt.

Alleen is wat Nickybolletje zegt wat betreft studie visum ook wel een optie. Alleen kan ik op die basis van die studentenvisum niet eerder het land in dacht ik, terwijl ik voordat ik begin in Amerika een aantal maand het land door wil. Ben er namelijk nog nooit eerder geweest en wil in een aantal maanden zeg maar het hele land een beetje door en daarna direct beginnen met studie.
  woensdag 16 september 2009 @ 00:08:36 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72789458
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:16 schreef Tobey het volgende:
Bewijzen van 'nog steeds' getrouwd zijn? Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Ik denk dat ik alleen al qua master, 2 jaar bezig ben, en kan in die tijd gewoon 'samenwonen met haar'. En na 2 jaar als hij wordt omgezet in een permanente status, en je dan je gewoon je huwelijk gaat ontbinden, ze je vaste status ook afpakken? Zie het meer als erg goede vriendin, maar geen trouw materiaal, waar ze mij natuurlijk een behoorlijke favor mee doet maar das een ander verhaal.
Tijdens je "adjustment of status" aanvraag wordt gewoon gekeken naar je legale status, en moet je dus met trouwpapieren aan kunnen tonen dat je nog getrouwd bent. Tevens moet je met documenten bewijzen dat je die twee jaar volledig samenwonend bent geweest..... en dat houdt onder andere in:

- Gezamelijke bankrekening, met checks met beide namen erop.
- Huurcontract van de woning waar jullie de laatste twee jaar samen hebben gewoond.
- Je gezamelijke belasting aanvraag van alle jaren sinds je in de VS bent.
- In geval dat jij niet officieel werkt, maar zij je dus onofficieel onderhoudt (wat in jouw geval zou kunnen als je zelf niet werkt maar studeert), bewijs dat ze inkomen heeft genoten de afgelopen 2 jaar die minstens boven de "poverty line" ligt. (Dat is minimumloon + een beetje)
- Gezamelijke rekeningen van utilities (gas, water, elektriciteit, telefoon etc)
- Eigendomsbewijzen en/of registratiebewijzen van auto's, motoren, boten etc....

Ze zullen niet AL deze dingen eissen, je kunt immers geen rekeningen hebben van utilities omdat het "all inclusive" is wat je huurt, en je bent natuurlijk ook niet verplicht om bijv. een auto te kopen of credit cards aan te schaffen.

Maar je moet dus een "redelijk bewijs" kunnen overleggen dat jij en je "vrouw" dus gewoon 2+ jaar echt hebben samen gewoond als man en vrouw.

Het betekend ook dat zowel jij als je "vrouw" niet/nauwelijks een relatie kunnen beginnen met iemand anders die echt serieus zou kunnen worden, en samenwonen met die andere persoon is er dan helemaal niet bij, want je valt dan zo door de mand. Tevens moet je er rekening mee houden dat in veel staten er een restrictie is op het weer mogen trouwen na een "scheiding". In California mag je bijvoorbeeld pas weer trouwen 6 maanden na een officiële scheiding, en een scheiding kan zelfs als je het 100% met elkaar eens bent en er nauwelijks een advocaat bij komt kijken een maand of 6 duren, omdat er gewoon allerlei standaard legale processen doorlopen moeten worden.

Je zet het leven van zo'n iemand dus minstens voor een jaar of 3 echt "on hold", en dat zal ze wellicht wel voor je willen doen, maar ik heb toch het idee dat zij nou niet helemaal precies weet wat zoiets dus allemaal inhoudt, en wat voor risico's eraan verbonden zijn.

Als laatste is het goed om te weten dat als je door de mand valt als zijnde een "fake marriage", dat dit wordt gezien als "immigration fraud". Jij wordt dan gewoon het land uitgezet, je krijgt dan een 5-year of 10-year ban on entry, maar omdat Canada ook leuk kan zijn en je in Nederland ook gewoon verder kunt leid je potentiele carriere niet eens zo gek veel schade. Je "vrouw" echter, pleegt "immigration fraud", hetgeen strafbaar is onder de Amerikaanse wet. En de straf die hiervoor KAN worden opgelegd, is niet mis:

"According to the Iimmigration and Nationality Act (INA), Act 255 [8 U.S.C 1325] the consequences of entering into a marriage in order to evade the law include incarceration for five years or less, a fine of $250,000 or less, or both."

Je loopt dus echt een SERIEUS risico, dat je "aanstaande vrouw" voor meerdere jaren de bak in moet, voor de rest van haar leven met een schuld blijft zitten, en een carrière wel gedag kan zeggen. Uiteraard kan het ook 1 maand de bak in zijn, en $5,000 boete (wat veel waarschijnlijker is voor 1 enkel geval, en waar geen sprake is van betaling/omkoping etc)..... maar die aantekening op haar strafblad blijft keihard staan, wat sowieso gevolgen heeft voor een carrière.

Het gaat in heel veel gevallen goed.... mensen die jaren lang als "room mates" wonen in dezelfde woning, en alles samen doen alsof ze getrouwd zijn.

Lees ook dit:

"Detecting marriage fraud is of utmost importance to the USCIS. Government officials are specially trained to detect any fraud. Attributes of a “normal relationship,” which proves validity, can be common language or religion, shared vacations, events, and holidays, combined finances and property and more, but most of all, it is the intention to have a real marital relationship."

Weet dus waar je aan begint, en realiseer je donders goed dat dit geen geintjes zijn, en dat je vooral de rest van het leven van je "vrouw" kunt beïnvloeden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 september 2009 @ 00:18:28 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72789700
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maken ze onderscheidt op afkomst?
Officieel? Nee.
Officieus? Ja. Er is in de VS (en ook in Nederland trouwens) wel vaker sprake van discriminatie.

Ik geloof nog steeds niet dat als ik zwart was geweest, dat het allemaal zo perfect ging zoals bij mij het geval..... maar dat is wellicht een vooroordeel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72790161
Volgens mij staan er ook redelijk zware straffen op iemand helpen een misdaad te plegen of om te verzwijgen en mits iemand weet van die constructie ben je ook nog eens chanteerbaar

Denk niet dat je uberhaubt moet willen of je moet wel heel erg kansloos zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 september 2009 @ 00:49:47 #135
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72790478
nvm.

[ Bericht 49% gewijzigd door Tobey op 16-09-2009 09:11:04 ]
pi_72791627
Situatie: Paspoort verloren, nieuwe aangevraagd, is allemaal geregeld. Ben hier op een J1 visum tot half december. Ik ben nu ook dus mijn I94 Immigratiedocument kwijt, een nieuwe kost 320 dollar, duurt 90 tot 120 dagen (dan ben ik al weg) om aan te vragen.

Ik kan het land ook gewoon uit zonder dit document, wat zijn de consequenties als ik dat doe voor een eventueel volgend bezoek aan de VS (werk/vakantie/whatever)?

De vrouw van de universiteit die ik sprak had het over dat ik dan aan moet tonen dat ik in Nederland ben geweest, maar dat het het beste is om toch maar een nieuwe aan te vragen. Ik krijg het idee dat ze dit vooral zegt omdat ze dat officieel moet zeggen, want ik lees op meerdere plekken dat ik zonder problemen het land uit kom.

Het gaat me er nu dus vooral om wat de consequenties zijn als ik in de toekomst in het land weer in wil. Iemand die hier wat van weet?
pi_72791719
Wat denk je dat er gebeurt als er een keer onverwachts bezoek komt en je 2 slaapkamers hebt?

Die agenten zijn natuurlijk niet van gisteren, het is zelfs hun werk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 september 2009 @ 06:10:23 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72791866
Herinnert me aan die film met die knakker van King of Queens
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_72802259
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:38 schreef Jantehs het volgende:
Situatie: Paspoort verloren, nieuwe aangevraagd, is allemaal geregeld. Ben hier op een J1 visum tot half december. Ik ben nu ook dus mijn I94 Immigratiedocument kwijt, een nieuwe kost 320 dollar, duurt 90 tot 120 dagen (dan ben ik al weg) om aan te vragen.

Ik kan het land ook gewoon uit zonder dit document, wat zijn de consequenties als ik dat doe voor een eventueel volgend bezoek aan de VS (werk/vakantie/whatever)?

De vrouw van de universiteit die ik sprak had het over dat ik dan aan moet tonen dat ik in Nederland ben geweest, maar dat het het beste is om toch maar een nieuwe aan te vragen. Ik krijg het idee dat ze dit vooral zegt omdat ze dat officieel moet zeggen, want ik lees op meerdere plekken dat ik zonder problemen het land uit kom.

Het gaat me er nu dus vooral om wat de consequenties zijn als ik in de toekomst in het land weer in wil. Iemand die hier wat van weet?
Ik heb mijn i94 een keer vergeten in te leveren en dat was achteraf niet zo'n probleem. Ik had wel het voordeel dat ik na twee weken weer terug was in Boston. Een collega van me die hetzelfde deed maar in Nederland woont heeft hier nog jaren last van gehad (extra controle wanneer hij de VS in wilde).
Jesus saves but death prevails.
pi_72815765
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:57 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Biometrics wordt gedaan bij je lokale Application Support Center (ASC).. locaties zijn te vinden op de USCIS website.. die op dit moment dus down is
Het lokale Application Center hier was een afslank kliniek wat biometric test 'erbij' deed. Ze deden gemiddeld 1 onderzoek per dag, wat als voordeel had dat ik binnen een paar dagen mijn papieren terug had.
pi_72876987
iemands hands-on experience met het W-2 "tax form" ?! hoe werkt dit precies? Bij sommige banen (contract basis) staat vaak vermeld dat W-2 gewenst is. Wat moet je hier als werknemer voor doen en wat zijn de voordelen en nadelen ?

Ik kan het niet helemaal opmaken uit de wiki entry (http://en.wikipedia.org/wiki/IRS_tax_forms#W-2) en was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
*plop*
pi_72898248
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:26 schreef djmarshal het volgende:
iemands hands-on experience met het W-2 "tax form" ?! hoe werkt dit precies? Bij sommige banen (contract basis) staat vaak vermeld dat W-2 gewenst is. Wat moet je hier als werknemer voor doen en wat zijn de voordelen en nadelen ?

Ik kan het niet helemaal opmaken uit de wiki entry (http://en.wikipedia.org/wiki/IRS_tax_forms#W-2) en was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
?

Je W2 is niets dan een jaaropgaaf. Die hoef je niet aan een nieuwe werkgever te overleggen. Het is hier wel de norm dat je vorige salaris nagegaan wordt, maar dat doen ze door je vorige werkgever te bellen. Ja, bedrijven hier geven die informatie aan je nieuwe werkgever
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:45:28 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72911569
De meeste bedrijven geven geen salaris informatie uit aan iemand die belt voor een referentie. Het mag wel, maar in de meeste gevallen wordt dit als privé informatie beschouwd. Als je voor de Staat of voor het County werkt, is het gewoner dat salaris informatie wordt gegeven, omdat salarissen die betaald worden door belastingen bekend gemaakt mogen worden. Dit om te voorkomen dat de Staat of County (of stad, noem maar op) voor extravagante bedragen iemand gaat inhuren.

De reden waarom een bedrijf vraagt om een W2 is juist omdat ze zelf de salaris informatie niet hebben, niet kunnen krijgen, en dus hopen dat jij vrijwillig je jaaropgaaf aan ze geeft zodat ze precies weten wat je verdiende, en dan kunnen ze dus ook een lager salaris aanbieden. Het vragen om een W2 is gewoon legaal, en je MAG die informatie ook overdragen als je wil...... echter het HOEFT niet, en ik zou het ook NOOIT doen.

Ik ben toevallig zelf ook in een overgangsperiode, heb afgelopen donderdag mijn laatste dag gehad bij bedrijf 1, en ga Maandag aan de slag bij bedrijf 2, uiteraard wel met betere arbeidsvoorwaarden en een hoger salaris. Mijn nieuwe werkgever vroeg wel een salaris historie, maar vroeg niet om een W2.

Als je een salaris historie wil geven, dan mag je het best *ietsje* aandikken, (zeg 5% meer ofzo), maar maak het niet te gek. Ook kun je andere dingen (zoals het gebruik van een telefoon, blackberry, laptop, of als je een Nederlandse salarisvergelijking moet maken het gebruik van een lease auto, wat in de VS ongewoonlijk is) toevoegen aan je basis-salaris. Maar ga niet *extreem* liegen over je salaris geschiedenis, want dan kun je nog wel eens door de mand vallen.

Wat veel belangrijker is, is een goede reden hebben waarom je vindt waarom jouw functie een bepaald salaris dient te verdienen. Je kunt je dan richten op de markt, aangeven dat deze functie gemiddeld XX verdiend in het county/stad/streek waar je woont, en dat jij nu YY verdiend en dat dat onder de maat is.

Als je vorige bedrijf geen salarisinformatie afgeeft, dan heeft je nieuwe werkgever geen enkele manier om te verifieren of jouw salaris eis redelijk is. En bedenk ook het volgende: Een werkgever heeft een maximum bedrag in gedachte waarvoor ze iemand willen inhuren, en dat bedrag staat vast nog voor ze de advertentie plaatsen. En meestal is dat redelijk marktconform. Als ze eronder kunnen zitten, dan zullen ze het niet nalaten. Aan jou dus de taak het spel te spelen, en uit te vinden waar die grens ligt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72931716
Hey,

Ik ben zelf een tijd geleden ook op vakantie geweest in de states in ik vond het geweldig daar nu denk ik
er over om te emigreren het enigste waar ik met zit is werk in de states.
Ik wer momenteel in de metaal sector ik heb g6 laspapier dat betekend dat je fotolasser bent in alle posities (ongeveer het hoogst haalbaare papiertje kwa lassen) en heb ook al aardig wat werkervaring in de voedingsindustrie en de chemie is er voor een persoon als mij nog werk te vinden in de states ?
B.v.d

Japo
  zondag 20 september 2009 @ 16:44:28 #145
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_72937695
Het idee dat ik heb is dat er voor écht gemotiveerde en goede vakmensen zeker wel werk te vinden is hier. Dat wil alleen niet zeggen dat je het als buitenlander makkelijk zult vinden. Ik zou zeggen, waag er eens wat emailtjes aan naar interessante bedrijven en doe een voorstel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 20 september 2009 @ 19:40:18 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72943563
Voor dat soort vakgebieden is er altijd wel werk te vinden...... onder normale economische omstandigheden. Bijvoorbeeld in de scheepsbouw, defensie, de normale bouwindustrie, etc. Maar momenteel worden er veel minder gebouwen gebouwd, veel minder schepen gebouwd, bruggen gebouwd. Alleen bij defensie is nog wel goed werk te vinden, en niet alleen wegens de oorlogen natuurlijk.

Het probleem is wel dat dat soort werk meestal geen visums zijn.... de H1B visa zijn meestal alleen voor HBO opgeleiden. Dat wil nog niet zeggen dat het niet onmogelijk is, maar je moet dan wel van goede huize komen.

Ik denk dat met name in de scheepsbouw industrie er wel e.a.a te vinden zal zijn zodra de economie aantrekt. Nu is wel het juiste moment om serieus na te denken over emigratie, want als over anderhalf jaar of zo de economie weer echt aantrekt, dan wil je vooraan in de rij staan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72980284
maartena en stefanp: bedankt voor jullie reactie! dat was de informatie die ik zocht!

edit:

trouwens, iemand nog op zoek naar werk in bermuda als IT manager ?! Dat kreeg ik vandaag nog aangeboden. Bermuda is volgens mij onderdeel van Engeland, dus je kunt er zo aan de slag als Nederland. Geen extra papieren (visum) nodig.
*plop*
pi_73023516
Vraag aan de Neder-Amerikanen hier:

In Nederland klagen christelijke partijen over winkels die open zijn op zondag. Hoe zit dat in jullie staat (ik neem aan dat de federale overheid zich hier niet mee bezighoudt)? Amerika is natuurlijk een christelijk land, dus ik kan me voorstellen dat in veel staten / op veel plaatsen de winkels op zondag dicht zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk niet echt liberaal om zoiets te verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 22:59:11 ]
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:04:58 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73023990
De winkels zijn hier (beperkt) open op zondag. Tot zes uur in plaats van tot negen uur.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73024190
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:04 schreef wonderer het volgende:
De winkels zijn hier (beperkt) open op zondag. Tot zes uur in plaats van tot negen uur.
Je woont in New Hampshire zie ik. In principe mag elke winkel elke zondag tot zes uur open zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')