abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_101249246
Tijdens mijn vakantie heb ik weer flink wat uren aan mijn huis kunnen werken. Gelukkig wilde mijn vriend ook een dag helpen en hebben we eindelijk het plafond in de woonkamer geheel kunnen verwijderen.
Twee muren in mijn huis waren helemaal afgetimmerd met hout (met daarop weer behang, en daarop glasvezelbehang...). Achter het hout zat een piepschuim laagje van 1 cm, dus mijn huis was al die tijd al geïsoleeerd :'(
Dat heb ik ook allemaal verwijderd, er kwam een volle paardentrailer afval van af!




Vervolgens heb ik het oude, loszittende stucwerk van de muren gehaald.



Daarna het parket van de betonvloer verwijderd en uiteindelijk ben ik ook begonnen met het uitbreken van de oude betonvloer. Ik ben met het stuk boven de kelder begonnen, maar helaas kwam ik er al snel achter dat de situatie niet was zoals van te voren ingeschat. Vanuit de kelder leek het alsof er onder het beton dat bovenop de kelder gestort was een houten plaat lag, maar dat bleek alleen zo te zijn op het randje naast het keldergat. Dat betekent dat ik veel minder beton van de kelder af kan halen dan verwacht, en mijn vloer daardoor ook hoger gaat worden, helaas.... Maar hoe dat precies moet kan ik pas zien als de hele vloer er uit is en dat gaat nog wel even duren!
pi_101270413
Poe he, flinke klus! Maar dat isloeren zorgt vas voor minder stookkosten ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101273744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:46 schreef Ml-etje het volgende:
Poe he, flinke klus! Maar dat isloeren zorgt vas voor minder stookkosten ;)
Dat hoop ik wel ja, het zou echt erg zijn als ik al dit werk voor niks zou doen. Ik heb drie jaar in mijn huis gewoond zonder isolatie en het is echt niet fijn. Wat ik ook probeerde ik kreeg het niet warm en moest zelfs in de zomer onder een dekbed op de bank zitten. Bovendien mag ik elke maand 200 euro aan GWL betalen, en ik vind dat voor één persoon wel erg veel. Natuurlijk heb ik de investering er niet meteen uit, maar hopelijk kan ik de aankomende jaren wel comfortabeler wonen!
pi_101319917
Zo... wat een klus, vloek je niet heel vaak, slapeloze nachten? Ik zou 't niet kunnen zonder 10 kilo af te vallen van de stress!

Wordt vast mooi, vloerverwarming is sowieso fijn, altijd warme voeten.
pi_101321281
Vloeken niet heel vaak gelukkig, maar ik heb, vooral omdat ik bijna alles alleen doe, wel eens een dipje. Dat is dan vooral omdat dingen anders lopen dan verwacht (wat meer regel dan uitzondering is in een meer dan 100 jaar oud huis) en ik niet weet hoe ik verder moet. Daarnaast ben ik door mijn kantoorbaan het klussen niet gewend en kan ik na een dag beton uitbreken vaak bijna niet meer staan of lopen, de volgende dag dan gewoon verder gaan is niet altijd leuk.

De slapeloze nachten heb ik soms als ik zie wat er allemaal nog moet gebeuren en dan vervolgens naar mijn mini budget op mijn spaarrekening kijk, maar ik heb me er eigenlijk al voordat ik er aan begon bij neergelegd dat ik alleen het begin van de verbouwing kon betalen. De afwerking wordt een meer-jaren plan omdat ik dat pas kan doen als ik weer wat gespaard heb.

10 kilo afvallen zou trouwens erg welkom zijn, maar klussen is voor mijn eetgewoontes meestal eerder slecht dan goed :-)
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:22:03 #56
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101322644
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 06:26 schreef Sleeve het volgende:
Vloeken niet heel vaak gelukkig, maar ik heb, vooral omdat ik bijna alles alleen doe, wel eens een dipje. Dat is dan vooral omdat dingen anders lopen dan verwacht (wat meer regel dan uitzondering is in een meer dan 100 jaar oud huis) en ik niet weet hoe ik verder moet. Daarnaast ben ik door mijn kantoorbaan het klussen niet gewend en kan ik na een dag beton uitbreken vaak bijna niet meer staan of lopen, de volgende dag dan gewoon verder gaan is niet altijd leuk.

De slapeloze nachten heb ik soms als ik zie wat er allemaal nog moet gebeuren en dan vervolgens naar mijn mini budget op mijn spaarrekening kijk, maar ik heb me er eigenlijk al voordat ik er aan begon bij neergelegd dat ik alleen het begin van de verbouwing kon betalen. De afwerking wordt een meer-jaren plan omdat ik dat pas kan doen als ik weer wat gespaard heb.

10 kilo afvallen zou trouwens erg welkom zijn, maar klussen is voor mijn eetgewoontes meestal eerder slecht dan goed :-)
Haha, dat laatste herken ik heel goed! Ik eet me een ongeluk tijdens het klussen :D
Ik vind het wel heel knap dat je er aan bent begonnen met de wetenschap dat je het niet in 1 keer af kunt maken. Ik heb afgelopen week opeens het besef gekregen dat ik nieuwe meubels voorlopig niet aan kan schaffen. Opzich geen probleem maar ik kreeg opeens het besef wat heel die verbouwing me wel niet gaat kosten! Mag blij zijn als ik aan het einde van het verhaal wel gewoon verf, vloer en gordijnen aan kan schaffen, die meubels komen later wel!

Doe je alles in de weekenden en avonden of heb je langere tijd vrij genomen?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:23:22 #57
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_101324958
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 06:26 schreef Sleeve het volgende:
Vloeken niet heel vaak gelukkig, maar ik heb, vooral omdat ik bijna alles alleen doe, wel eens een dipje. Dat is dan vooral omdat dingen anders lopen dan verwacht (wat meer regel dan uitzondering is in een meer dan 100 jaar oud huis) en ik niet weet hoe ik verder moet. Daarnaast ben ik door mijn kantoorbaan het klussen niet gewend en kan ik na een dag beton uitbreken vaak bijna niet meer staan of lopen, de volgende dag dan gewoon verder gaan is niet altijd leuk.

De slapeloze nachten heb ik soms als ik zie wat er allemaal nog moet gebeuren en dan vervolgens naar mijn mini budget op mijn spaarrekening kijk, maar ik heb me er eigenlijk al voordat ik er aan begon bij neergelegd dat ik alleen het begin van de verbouwing kon betalen. De afwerking wordt een meer-jaren plan omdat ik dat pas kan doen als ik weer wat gespaard heb.

10 kilo afvallen zou trouwens erg welkom zijn, maar klussen is voor mijn eetgewoontes meestal eerder slecht dan goed :-)
Ik was aan het eind (dik 6 maanden) van het klussen aan mijn huis 20 kilo kwijt :@, nu mocht ik best wat kilo's kwijt maar geen 20 _O-. Gelukkig had ik hulp van mijn vader en broer anders had ik geen vlees meer op mijn botten gehad |:(
pi_101326588
Wat een werk, en helemaal in je eentje, ontzettend gaaf huis ook. :)
pi_101327185
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:22 schreef Lips het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel knap dat je er aan bent begonnen met de wetenschap dat je het niet in 1 keer af kunt maken.
Ik had eigenlijk geen keuze. Natuurlijk is het geen fijn idee, en ik zou het liefst willen dat ik gewoon alles kon doen wat nodig was zonder me zorgen te maken over het geld, maar zo is het nu eenmaal niet. Aangezien mijn muren zo vochtig waren dat het hele huis vol schimmel zat kon ik er niet meer in die staat in blijven wonen omdat dat te slecht voor mijn gezondheid zou zijn. Verkopen in die staat was ook niet echt een optie. Gelukkig had ik wel gespaard voor 'onverwachte' uitgaven aan mijn huis, omdat dat bij zo'n oud huis nu eenmaal wel moet. Daarmee kan ik dan ook een groot deel betalen, maar niet alles. Ik had er ook voor kunnen kiezen om geen aanbouw en schuifpui te nemen, maar de waardevermeerdering is zeker twee keer zoveel dan dat het gaat kosten, dus dat zie ik echt al een investering.

quote:
Doe je alles in de weekenden en avonden of heb je langere tijd vrij genomen?
Ik doe alles in de weekenden. En dan zelfs één weekend in de twee weken omdat ik sinds ik ben begonnen in het buitenland werk en dus maar eens in de twee weken een weekend thuis ben. Met al het reizen en dan ook nog het klussen is het best vermoeiend. In mijn vakantie heb ik 1,5 week aan mijn huis gewerkt waarvan mijn vriend mij twee dagen heeft geholpen. Hij is nu bezig met het afronden van de verbouwing van zijn huis en is dus wel een beetje klaar met verbouwen. Hij helpt mij alleen met dingen die ik echt niet zelf kan.
pi_101327291
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:23 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Ik was aan het eind (dik 6 maanden) van het klussen aan mijn huis 20 kilo kwijt :@, nu mocht ik best wat kilo's kwijt maar geen 20 _O-. Gelukkig had ik hulp van mijn vader en broer anders had ik geen vlees meer op mijn botten gehad |:(
hmmm... 20 kilo klinkt nóg beter. Die kunnen er bij mij best af!
Helaas herken ik me meer in Lips, van klussen ga ik meer eten. Of eigenlijk beter gezegd, ongezonder eten omdat ik ineens merk dat ik omval van de honger en dan snel ongezond eten eet. Daarnaast ben ik natuurlijk getransformeerd in een echte bouwvakker en verdien ik na een zware dag klussen een blik bier...hahaha...
Ik zal als ik eind deze week thuis ben weleens op de weegschaal gaan staan zodat ik jullie het resultaat na afloop van de verbouwing kan laten weten.
  maandag 29 augustus 2011 @ 13:17:58 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101328086
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:46 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk geen keuze. Natuurlijk is het geen fijn idee, en ik zou het liefst willen dat ik gewoon alles kon doen wat nodig was zonder me zorgen te maken over het geld, maar zo is het nu eenmaal niet. Aangezien mijn muren zo vochtig waren dat het hele huis vol schimmel zat kon ik er niet meer in die staat in blijven wonen omdat dat te slecht voor mijn gezondheid zou zijn. Verkopen in die staat was ook niet echt een optie. Gelukkig had ik wel gespaard voor 'onverwachte' uitgaven aan mijn huis, omdat dat bij zo'n oud huis nu eenmaal wel moet. Daarmee kan ik dan ook een groot deel betalen, maar niet alles. Ik had er ook voor kunnen kiezen om geen aanbouw en schuifpui te nemen, maar de waardevermeerdering is zeker twee keer zoveel dan dat het gaat kosten, dus dat zie ik echt al een investering.
Toch zwaar respect dat je het trekt om al zo lang in een verbouwing te wonen! Ik heb heel bewust de keuze gemaakt (en gelukkig ook kunnen maken) eerst te verbouwen en dan pas te verhuizen. Ik zou stapelgek worden als ik in de puin moest wonen (en helemaal als het jaren duurt). Ik snap juist heel goed dat je bij zo'n grote aanpak toch die aanbouw en de schuifpui neemt, ja het kost een hoop geld maar als je toch bezig bent zijn de kosten vaak lager dan het doen in een huis wat 'af' is. En de waardevermeerdering is zeker interessant!

quote:
[..]

Ik doe alles in de weekenden. En dan zelfs één weekend in de twee weken omdat ik sinds ik ben begonnen in het buitenland werk en dus maar eens in de twee weken een weekend thuis ben. Met al het reizen en dan ook nog het klussen is het best vermoeiend. In mijn vakantie heb ik 1,5 week aan mijn huis gewerkt waarvan mijn vriend mij twee dagen heeft geholpen. Hij is nu bezig met het afronden van de verbouwing van zijn huis en is dus wel een beetje klaar met verbouwen. Hij helpt mij alleen met dingen die ik echt niet zelf kan.
Lol, jullie willen vast de komende jaren niet samen gaan wonen omdat je beide eerst wilt genieten van je eigen huis ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_101340976
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:17 schreef Lips het volgende:

[..]

Toch zwaar respect dat je het trekt om al zo lang in een verbouwing te wonen! Ik heb heel bewust de keuze gemaakt (en gelukkig ook kunnen maken) eerst te verbouwen en dan pas te verhuizen. Ik zou stapelgek worden als ik in de puin moest wonen (en helemaal als het jaren duurt). Ik snap juist heel goed dat je bij zo'n grote aanpak toch die aanbouw en de schuifpui neemt, ja het kost een hoop geld maar als je toch bezig bent zijn de kosten vaak lager dan het doen in een huis wat 'af' is. En de waardevermeerdering is zeker interessant!

[..]

Lol, jullie willen vast de komende jaren niet samen gaan wonen omdat je beide eerst wilt genieten van je eigen huis ;)
Ik woon niet in de verbouwing hoor! Ik ben voor mijn werk dus in het buitenland en kom maar ééns in de twee weken een weekend naar huis. Dan wil ik natuurlijk graag bij mijn vriendje zijn. Dus overdag ben ik dan aan het klussen en 's avonds bij hem thuis.
Zodra ik straks weer terug ben in Nederland en de nieuwe vloer is gestort in mijn huis ga ik wel weer in mijn huis wonen. Mijn badkamer is nog gewoon functioneel. Ik heb de bovenverdieping al ingericht als 'woonkamer' en de keuken gaan we voordat de vloer er uit gaat verplaatsen naar de berging. Tegen die tijd zou al het grote sloopwerk ook gedaan moeten zijn en dat maakt het al een stuk minder erg.
En inderdaad, samenwonen zit niet in de planning, ook niet op langere termijn, ik hou liever mijn eigen plekje :Y
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:45:24 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_101341988
Dat laatste kan ik steeds beter begrijpen! Een paar jaar geleden verklaarde ik mensen voor gek die bewust bleven latten, maar ik hecht ook steeds meer waarde aan m'n eigen omgeving en m'n eigen dingen ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_102639968
De afgelopen weken ben ik weer flink bezig geweest met slopen.

Eerst heb ik de houten vloer eruit gehaald. Op de oude houten balken zat OSB plaat met daarop parket verlijmd. Dit heb ik elke keer eerst doorgezaagd en van de houten balken afgehaald. Toen dat eenmaal gebeurd was was de hele stevigheid van de vloer weg, en zakte ik er overal doorheen! De hele houten vloer was rot, zowel de balken als de planken die daarop zaten.


De trap is er uit gehaald, wat niet makkelijk was aangezien deze vast zat in de muur en je er met de slijpschijf bijna niet bij kon komen. Vervolgens begonnen met het verwijderen van de betonvloer boven de kelder. Dat moest uiteraard heel voorzichtig gebeuren want de kelder moet natuurlijk niet instorten!

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vriend de keuken verplaatst naar de berging zodat ik deze tijdens de verbouwing nog wel kan gebruiken. We moeten alles nog wel aansluiten, maar ik kon nu in ieder geval het plafond van de keuken ook verwijderen. Echt de ergste klus die ik ooit gedaan heb en hopelijk nooit meer hoef te doen! Weer eerst gipsplaat, dan schrootjes, vervolgens houtjes met hierop ongeveer 4cm stuc en dan takken met dikke laag leem (vitselstek)
Dit is de rommel nadat ik de leem en takken van het plafond had verwijderd:


Vandaag ga ik weer verder met het uitbreken van de betonvloer. In een deel van mijn huis kwam ik ook nog een stukje granitovloer tegen... Voor de liefhebbers ook maar even een foto gemaakt:


Het granito is trouwens wel lastig te verwijderen omdat het lastig is om 'grip' te krijgen met de breekhamer. Een veiligheidsbril is echt noodzakelijk omdat er allemaal kleine stukjes rond gaan vliegen..
Hopelijk ben ik aan het eind van de week klaar met het slopen van de vloer!
pi_102645989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:48 schreef Sleeve het volgende:


wat zijn die 'dingen'/folie op die ramen eigenlijk voor? :? Dat mensen niet de onderste delen van je lichaam kunnen zien als je naakt door de woning loopt? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102647900
quote:
15s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:47 schreef rubje het volgende:

[..]

wat zijn die 'dingen'/folie op die ramen eigenlijk voor? :? Dat mensen niet de onderste delen van je lichaam kunnen zien als je naakt door de woning loopt? })
Je kan er inderdaad niet door naar binnen kijken. En omdat mijn huis lager ligt dan de straat kan je ook de bovenste delen van mijn lichaam niet zien als ik naakt door de woning loop >:)
  Milf woensdag 12 oktober 2011 @ 15:41:42 #67
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102999662
Behoorlijke vorderingen!
Hier ook een dame alleen die moet klussen in het huis. Dus ik begrijp helemaal waar je soms tegen aan kunt lopen!

Succes en ik zal zeker je topic volgens. Er gaat een hoop veranderen zie ik. :).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102999762
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:58 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Je kan er inderdaad niet door naar binnen kijken. En omdat mijn huis lager ligt dan de straat kan je ook de bovenste delen van mijn lichaam niet zien als ik naakt door de woning loop >:)
In naam der wetenschap, dat moet getest worden! :P

Waanzinnige tegenvaller overigens, zo'n complete vloer die moet worden vervangen incl balken.
pi_103009023
Wow Sleeve respect!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103022998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:44 schreef Freddeh het volgende:

[..]

In naam der wetenschap, dat moet getest worden! :P

Waanzinnige tegenvaller overigens, zo'n complete vloer die moet worden vervangen incl balken.
Helaas heb ik niemand om vanuit buitenaf foto's te nemen anders zou ik het bewijs laten zien ;)

Het vervangen van de complete vloer was de reden waarom ik de verbouwing gestart ben, dat de balken totaal rot waren was eigenlijk meer een meevaller omdat ze daardoor makkelijker te verwijderen waren. Ze zaten nergens meer vast dus ik kon ze zo oppakken en buiten op de grote hoop rot hout gooien :7
pi_103023112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:39 schreef Ml-etje het volgende:
Wow Sleeve respect!
Dank je wel! Een complimentje op z'n tijd helpt wel voor de motivatie, die aardig zoek is na het verwijderen van inmiddels zo'n 35 m2 beton in mijn eentje...
Morgen hopelijk het laatste stukje in de woonkamer en dan zaterdag de gang nog en dan is 'fase betonverwijdering' klaar! *O*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:50:18 #72
356891 Abed
hooggeleid
pi_103023219
Ts heeft ballen. Respect voor het project en vind het er erg mooi uit zien. :Y
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_103115402
Ik had gehoopt vandaag de hele vloer in de gang te verwijderen, maar dat viel toch even tegen. Er bleek parket verlijmd te zitten op granito. Dat ging er niet makkelijk af! Het duurde ongeveer net zo lang als het verwijderen van zo'n zelfde oppervlakte beton. Nu morgen dus maar het beton er uit halen want vandaag heb ik geen zin meer -O-
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:00:34 #74
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_103125292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:21 schreef Sleeve het volgende:
Ik had gehoopt vandaag de hele vloer in de gang te verwijderen, maar dat viel toch even tegen. Er bleek parket verlijmd te zitten op granito. Dat ging er niet makkelijk af! Het duurde ongeveer net zo lang als het verwijderen van zo'n zelfde oppervlakte beton. Nu morgen dus maar het beton er uit halen want vandaag heb ik geen zin meer -O-
Sterkte. Ik vind dat je al aardig veel werk verzet hebt.
en dat is een understatement
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_104342388
Inmiddels is de betonvloer er helemaal uit. Daarna heeft het werk bijna een maand stilgelegen omdat ik mijn nek, bovenrug, polsen en handen zwaar had overbelast.... Ik mocht even niets meer doen van de fysio, en ik had dusdanig veel pijn dat ik dit advies ook maar opgevolgd heb.

Nu gaat het weer een klein beetje beter, dus vandaag ga ik weer verder met hulp van mijn vriend.

Er moet een draagbalk van 5 meter geplaatst worden omdat ik 1 muur van de gang moet weghalen. Deze bleek tijdens het verwijderen van de betonvloer niet op een fundering te staan, maar op de 10 cm betonvloer die ik er aan het uithalen was. Aangezien dit een draagmuur was de architect/constructeur weer laten komen en nu gaat er dus een draagbalk in en komt er straks een niet dragende muur voor terug.

Nu zit ik nog een beetje te twijfelen over de andere draagmuur van de gang. Deze staat namelijk wel netjes op een fundering, maar hier zit optrekkend vocht in. De constructeur stelde ivm kostenbesparing voor deze door te kappen en er vochtwering in aan te brengen. Maar ik wil de muur misschien helemaal verwijderen en er ook een draagbalk in leggen die dan rust op een pilaar in het midden van de kamer. Dan heb ik geen draagmuren meer in de woon/eetkamer waardoor de layout van de woning altijd aangepast kan worden.

Er zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden want dit zal ik door een aannemer moeten laten doen. En natuurlijk extra materiaalkosten.

Wat zouden jullie doen?

Plaatje ter verduidelijking:


Muur 1 is de muur die ik sowieso weg ga halen. Ook de muur waar de keuken tegen staat wordt vervangen (dit is geen draagmuur).

Muur 2 (waar de deur dus in zit) is de muur waar ik over twijfel. Als ik de muur niet weg haal moet ik de deur dicht maken want die komt straks in muur 1.

De pilaar om alles te dragen komt ter hoogte van waar nu de hoek van de gang is en kan dus verwerkt worden in de nieuwe muur.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')