abonnement Unibet Coolblue
pi_72381349
Op net5, grenzeloos verliefd.
quote:
In de NET 5-realityserie Grenzeloos Verliefd vertrekken jonge, Nederlandse vrouwen voorgoed naar het buitenland om zich bij hun grote liefde te voegen. Voor ieder van hen is de beslissing zeer ingrijpend. Zo is in de eerste aflevering te zien hoe de dolverliefde Esther huis en haard verlaat om bij haar Egyptische vriend Ahmed te kunnen zijn. Maar is het koppel bestand tegen alle cultuurverschillen? Dit seizoen duren de afleveringen van Grenzeloos Verliefd 1,5 uur. De serie wordt vanaf 2 september elke woensdag om 21.30 uur uitgezonden.


Andere stapelverliefde vrouwen die hun hart volgen en te zien zijn in Grenzeloos Verliefd zijn Kelly, Nicoline, Lisa, Ellen, Gwenny, Roxane, Eline, Eva en Britt. Zij emigreren voor de liefde naar achtereenvolgens Peru, Gambia/Senegal, Mexico, Indonesië, Zuid-Afrika, India, Guatemala, Australië en Spanje.

De stellen zijn langere tijd gevolgd, wat veel prachtig beeldmateriaal heeft opgeleverd. NET 5 heeft dan ook besloten om dit seizoen afleveringen van 1,5 uur uit te zenden.
Vanavond esther:
quote:
Esther heeft een paar maanden als vrijwilliger in Ethiopië gewerkt en besluit op de weg terug een tussenstop in Egypte te maken. Hier ziet ze in een internetcafé de aantrekkelijke Ahmed zitten. Esther weet het zeker: dit is de man van haar dromen. Hoewel ze elkaar maar twaalf dagen meemaken, besluit Esther voorgoed naar Egypte te emigreren. Dit ondanks de bedenkingen van haar Nederlandse vrienden.

Eenmaal in Egypte betrekt Esther in haar eentje een appartement in Cairo. Als ongetrouwd stel samenwonen is in de Islamitische cultuur immers ongepast. En dat is niet de enige beperking waar het verliefde stel tegenaan loopt. Hoewel Esther heel hard vecht voor haar eigen rechten en in eerste instantie niet wil trouwen, gaat ze uiteindelijk toch overstag. Het leven in Egypte is immers een stuk gemakkelijker als je getrouwd bent.
Nu dus bezig...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72381452
Heerlijk programma!
Na 12 (!!!) dagen elkaar mee gemaakt te hebben verhuizen naar Egypte
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
pi_72381499
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de stellen uit het eerste seizoen gaat.
Of die nog allemaal bij elkaar zijn.
Ga het nu denk ik ook wel weer kijken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72381564
leuk

tvp
Boundaries don't keep other people out; they fence you in.
pi_72381575
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:48 schreef Frosting het volgende:
Heerlijk programma!
Na 12 (!!!) dagen elkaar mee gemaakt te hebben verhuizen naar Egypte
ja

we hadden het er net over... dat je zúlke beslissingen neemt he alleen omdat je verliefd bent...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72381677
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja

we hadden het er net over... dat je zúlke beslissingen neemt he alleen omdat je verliefd bent...
En dan nog niet eens een wippie gemaakt. Straks houdt ie zn sokken aan in bed
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
pi_72381794
12 dagen... pfff...
Dat kán toch gewoon niet!
Laat eerst die verliefdheid maar voorbij gaan, jaartje wachten en dan nog maar 's kijken of je nog wel wilt emigreren.
Brr, krijg er de kriebels van.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:57:24 #8
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72381823
Dat ze dat zo snel doet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72382444
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:56 schreef Felixa het volgende:
12 dagen... pfff...
Dat kán toch gewoon niet!
Laat eerst die verliefdheid maar voorbij gaan, jaartje wachten en dan nog maar 's kijken of je nog wel wilt emigreren.
Brr, krijg er de kriebels van.
Maar liefde overwint alles toch

pi_72382720
Vrouwen.
pi_72382728
wel heel subtiel hoe hij steeds afstand schept tussen ze... vind haar wel wat onnozel overkomen met dat gehnag om hem heen steeds... ze moet toch snappen dat dat niet kan op straat en als de camera aanstaat..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72382827
Pure onderschatting van de cultuur daar.
Ik vind 'r ook nogal naief overkomen.
Denk dat veel van die meiden denken dat het allemaal wel mee zal vallen, dan valt het dubbel zo hard op je dak.
Ik zie -ondanks dat ze elkaar niet mogen aanraken enz- eigenlijk ook helemaal geen liefde in hun ogen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:22:05 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72382868
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:18 schreef CasB het volgende:
Vrouwen.
Ja daag, ik ga niet vrijwillig mee in zulke krampachtige regeltjes.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72382919
Tsjah liefde, je zag wel aan ze vond ik dat ze blij waren elkaar te zien op t vliegveld bijv en die eerste dagen..

maar dáár wonen met die regels die blijkbaar zo moeilijk zijn voor ons westerse vrouwen en de irritaties enzo... ja dan heb je aan verliefdheid alleen niet genoeg denk ik..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72383236
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja daag, ik ga niet vrijwillig mee in zulke krampachtige regeltjes.
Nou, ik vind het zo apart dat het over het algemeen vrouwen zijn die na een paar dagen verliefd zijn besluiten alles op te geven en naar verweggistan te verhuizen om daar te gaan wonen met iemand die misschien alleen ff wil neuken.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:35:38 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72383423
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:30 schreef CasB het volgende:

[..]

Nou, ik vind het zo apart dat het over het algemeen vrouwen zijn die na een paar dagen verliefd zijn besluiten alles op te geven en naar verweggistan te verhuizen om daar te gaan wonen met iemand die misschien alleen ff wil neuken.
Idd. En eerst wilde ze niet trouwen, toen weer wel. Ze waren eerst ook nog van plan om samen naar Nederland te verhuizen, maar dat is nou ook weer van de baan voorlopig. Raar hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72383664
Ah, de eerste barstjes.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72383852
net getrouwd en nu al de baard en de sjaal...

binnenkort heeft ze geen flikker meer te zeggen, helemaal als ze zwanger is...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72383900
Ik zag dit in de gids, was vorig jaar ook al een seizoen van. Maar dit verhaal wil ik wel ff terugzien. Morgen ofzo.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:01:37 #20
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72384516
Ja die moet meteen bezwangerd worden natuurlijk. En hij draaide de hele tijd z'n hoofd weg als ze hem wilde kussen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72384580
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja die moet meteen bezwangerd worden natuurlijk. En hij draaide de hele tijd z'n hoofd weg als ze hem wilde kussen.
Ja dat viel me ook op dat hij steeds zijn wang naar haar mond draaide.


Ik hoop niet dat ze over een paar jaar huilend bij Vermist zit omdat hij hun kind(eren) naar Egypte heeft ontvoerd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72384703
Ik ben misschien een romantische ziel, maar ik vind het een leuk stel.
En zo te lezen, gaat het allemaal nog steeds goed en blijken al die vooroordelen weer eens nergens voor nodig.

http://www.net5.nl/web/show/id=560117/langid=43
pi_72384771
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ja die moet meteen bezwangerd worden natuurlijk. En hij draaide de hele tijd z'n hoofd weg als ze hem wilde kussen.
Misschien heeft dat meer te maken met de camera en dat intimiteiten voor het huwelijk niet in het openbaar moegn, dan met een gebrek aan liefde.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:14:50 #24
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72385030
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:08 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Misschien heeft dat meer te maken met de camera en dat intimiteiten voor het huwelijk niet in het openbaar moegn, dan met een gebrek aan liefde.
Ze waren toch al getrouwd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 2 september 2009 @ 23:32:14 #25
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72385646
VInd het een leuk programma, heb het complete eerste seizoen gezien, en nu kom ik er weer in. Over het algemeen willen de Nederlandse vrouwen alles naar hun hand zetten met tomeloze energie en komen ze er allemaal achter dat je je toch meer dan gewenst dient aan te passen.

Ik denk dat die Achmed een van de meest meegaande en ruimdenkende Egyptenaren is die je kunt tegenkomen. En zij komen nu voor jaren naar Nederland, dus zij haar zin. Toen hij een paar dagen werkeloos was werd ze al nerveus, vond ik ook wel drammerig. Maar ach, ze lijken gelukkig. Ze had natuurlijk zo lang naar sex gehunkerd dat ze meteen zwanger werd..
pi_72385944
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:06 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ben misschien een romantische ziel, maar ik vind het een leuk stel.
En zo te lezen, gaat het allemaal nog steeds goed en blijken al die vooroordelen weer eens nergens voor nodig.

http://www.net5.nl/web/show/id=560117/langid=43
leuk om te lezen klinkt als of t goed gaat idd.

maar wees ff eerlijk, hoe vaak gaan die dingen wél fout en ontpopt iemand zich wél tot iemand die op zijn zachtst gezegd niet al te tolerant enzo is?
(ik heb zelf al meerdere van zulke vrouwen gekend, en zo zullen er nog veel en veel meer zijn... al die verhalen zijn niet enkel vooroordeel natuurlijk)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72385996
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ze waren toch al getrouwd.
dan nog is het heel openlijk tonen van die dingen nu eenmaal een privé aangelegenheid..
dat wij westerlingen nou zo open en bloot met dingen omgaan.... de meerderheid in de wereld doet dat niet en vindt dat niet normaal..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72389597
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

leuk om te lezen klinkt als of t goed gaat idd.

maar wees ff eerlijk, hoe vaak gaan die dingen wél fout en ontpopt iemand zich wél tot iemand die op zijn zachtst gezegd niet al te tolerant enzo is?
(ik heb zelf al meerdere van zulke vrouwen gekend, en zo zullen er nog veel en veel meer zijn... al die verhalen zijn niet enkel vooroordeel natuurlijk)
Natuurlijk gebeuren die verhalen echt, maar om dan meteen dit stel af te schrijven als gedoemd te mislukken, vind ik dan toch echt een vooroordeel.
pi_72390284
quote:
Op donderdag 3 september 2009 07:55 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Natuurlijk gebeuren die verhalen echt, maar om dan meteen dit stel af te schrijven als gedoemd te mislukken, vind ik dan toch echt een vooroordeel.
He men dit is fok, zo gaan die dingen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72392801
Ik vind het een leuk programma, en gisteren ook een leuk stel!

Wel zielig dat zij nu alleen zwanger hier zit...
  donderdag 3 september 2009 @ 16:47:23 #31
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_72403155
Oké, leuk stel, mooi dat het goed gaat enzo, maar kom op, die jurk! Die bruidsjurk! Wat was dat?! Nja, als zij er maar blij mee was...
pi_72425621
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, leuk stel, mooi dat het goed gaat enzo, maar kom op, die jurk! Die bruidsjurk! Wat was dat?! Nja, als zij er maar blij mee was...
Ja die jurk, ik dacht eerst dat ze een grapje maken!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:29:42 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72425885
Ik snap het niet, ze hebben samen een winkel geopend in Egypte, die Ahmed draaiende houdt, het is zelfs hun "grote droom die ze plotseling waarheid konden maken" en Esther zit hier zwanger te zijn en probeert een MVV voor Ahmed te regelen...

Wat is nou helemaal de bedoeling dan??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72428901
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef Leandra het volgende:
Ik snap het niet, ze hebben samen een winkel geopend in Egypte, die Ahmed draaiende houdt, het is zelfs hun "grote droom die ze plotseling waarheid konden maken" en Esther zit hier zwanger te zijn en probeert een MVV voor Ahmed te regelen...

Wat is nou helemaal de bedoeling dan??
Ja dat snap ik ook niet echt, maar goed leuk stel hoor
pi_72444733
leuk stel!!!
pi_72454698
Gister ff terug gekeken.
Ik vond het persoonlijk wel erg snel om je in een vreemd land te vestigen.
Ik had niet verwacht dat ze het zou redden eerlijk gezegd maar ja als ze happy zijn.........
Net trouwens ff dat linkje met verslagje gelezen maar dat lijkt me helemaal apart, zij hier in nederland, hij daar en dan met een bevalling etc. in het vooruitzicht, niet echt ideaal en vraag me af in hoeverre het dan gelijkwaardig is?

Zag net het voorstukje voor volgende week, lijkt me ook weer een erg bijzondere uitzending
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:16:18 #37
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72454751
Heerlijk programma, mis alleen teveel afleveringen.
Zou ook echt iets voor mij kunnen zijn om na enkele dagen zo zonder probleem te emigreren voor een liefde, heerlijk hopeloos natuurlijk al is het weer geweldig als het wel lukt.
pi_72455301
wat komt er volgende keer?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72455506
Ik zag snel een meid voorbijkomen die zwanger rond loopt en ze kwam wat apart over wat ik er zo snel van heb gezien, hoe of wat kan ik niet precies vertellen want het was ineens dat ik achter de laptop zat en het met een half oog meekreeg.
pi_72456013
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:11 schreef DarkElf het volgende:
wat komt er volgende keer?
Toevallig zat ik het net te lezen na afgelopen afleverin te hebben terug gekeken.

Kelly komt tijdens haar reis door Zuid-Amerika Choco tegen en de twee worden hartstochtelijk verliefd op elkaar. Na een lange afstandsrelatie van twee jaar waarin Kelly afstudeert, gaat ze weer naar Peru en raakt ze in verwachting. Met een dikke buik vertrekt ze vervolgens definitief naar Huanchaco. Kelly en Choco bouwen daar zelf een huisje dat niet veel luxe kent. Dat belooft wat voor de bevalling, zeker na de bijzondere rituele ‘echo’ die Kelly krijgt.
pi_72459610
ben benieuwd..

was er vorig seizoen ook niet iemand naar Peru vertrokken?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72460359
Zij was helemaal stoned verliefd, over hem ik mijn twijfels. Zijn houding stond me niet aan. Het geloof stond voor hem op 1 (geen sex voor het huwelijk) en dat gechagerijn over het feit dat haar familie kwam vond ik geen goed tegen, geen makkelijke vent.
pi_72483519
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Zij was helemaal stoned verliefd, over hem ik mijn twijfels. Zijn houding stond me niet aan. Het geloof stond voor hem op 1 (geen sex voor het huwelijk) en dat gechagerijn over het feit dat haar familie kwam vond ik geen goed tegen, geen makkelijke vent.
Hoe kan dat nu? Ze is zwanger?
pi_72484042
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:04 schreef Michellee het volgende:

[..]

Hoe kan dat nu? Ze is zwanger?
Pfffffff, ze waren toch al getrouwd.
En als je getrouwd bent en je hebt sex, dan heet dat sex NA het huwelijk. En ja van de sex kan je dan zwanger raken.

Je bent wel errug blond zekers.......
Keep the faith!!
  zondag 6 september 2009 @ 13:26:23 #45
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72484096
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:21 schreef Jeanne_Darc het volgende:
en dat gechagerijn over het feit dat haar familie kwam vond ik geen goed tegen, geen makkelijke vent.
Dat stond mij ook niet aan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72502519
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat stond mij ook niet aan.

Volgens mij is de man gewend zijn zin te krijgen in die cultuur. Als je verliefd bent ben je juist bereid water bij de wijn te doen. Als iemand in dat vroege stadium al zo vasthoud aan zijn eigen principes, vind ik geen goed teken.

Ik denk dat het hem niet slecht uitkomt dat deze Nederlandse meid op hem valt.
pi_72596959
oh, die kelly
en een echo met een cavia
pi_72597006
Ik vind het nu al een raar wijf Echt zo'n wauskadet. Maf kind!
pi_72597380
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:32 schreef happyme28 het volgende:
Ik vind het nu al een raar wijf Echt zo'n wauskadet. Maf kind!
Ja echt he.
Hoe snel kun je een mening vormen zeg
rare hippie
pi_72597476
He bah, ze ritsen gewoon die cavia open
Stomme kelly!
pi_72597803
Jeez, wat een zweefteef.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 9 september 2009 @ 21:57:02 #52
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72597917
Voor mij een reden om geen kinderen te nemen, deze aflevering. Je dochter zal maar op zo'n griezel vallen uit een land waar ze echo's met cavia's maken
pi_72597944
dope alert

Die rooie oogjes en dat vage gelach altijd maar.
pi_72597993
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
dope alert

Die rooie oogjes en dat vage gelach altijd maar.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
dope alert

Die rooie oogjes en dat vage gelach altijd maar.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
dope alert

Die rooie oogjes en dat vage gelach altijd maar.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
dope alert

Die rooie oogjes en dat vage gelach altijd maar.
soms gaat het gooooooooooooooooooooooooedd
soms gaat het mindeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
zweefteef indd
Geitenwollensokzonderbeha.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:02:48 #55
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72598154
Die hond keek net zo stoned als z'n baasje
pi_72598194
Ieuw wat een énge vent die choco
#geen
pi_72598270
en ik wil er ook wel wat bungalowtjes bij
pi_72598317
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:05 schreef amaranta het volgende:
en ik wil er ook wel wat bungalowtjes bij
jaa en lekker douchen of zoooo en lekker water halen om de wc door te spoelen en zooo...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:10:32 #59
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72598454
Kijk, de evil twin en naamgenoot van P. Brard
pi_72598491
nee, je kan inderdaad beter een echo met een cavia laten doen \
pi_72598521
Nou ben ik sowieso een ziekenhuisbevalmoeder, maar als ik in Peru zou zitten dan zou ik echt wel naar een particulier ziekenhuis gaan.
pi_72598597
mijn man kan er niet naar kijken, hij had vroeger ook een cavia
maar gelukkig, de eileiders van de cavia zijn goed dus alles is oke
pi_72598626
Jezus dit geloof je toch niet

Een cavia..wat een debielen. Merk ook op dat die vrouw feitelijk helemaal niks over de baby gezegd heeft. 'Het kan een jongen zijn..maar ook een meisje'. Echt
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_72598869
Wat een prachtig programma is dit.
pi_72599218
Mot je toch weer een Hollander met werkmentaliteit invliegen om de riolering aan te leggen. Die Choco pinda is te druk met niks doen?

Veel succes als de baby d'r is
pi_72599340
Ohnee, ga niet naar het kerkhof!
Dat is heel slecht!
pi_72599366
Het verbaast me dat ze een pop gebruiken en niet een cavia ofzo
pi_72599378
Kheb bij deze twee trouwens wel het idee dat ze bij elkaar passen. Allebei van hetzelfde laken een pak.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:36:15 #69
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_72599401
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:35 schreef amaranta het volgende:
Het verbaast me dat ze een pop gebruiken en niet een cavia ofzo
  woensdag 9 september 2009 @ 22:36:22 #70
331 Merel
Be here now.
pi_72599408
Ik vind het een lief stel
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 9 september 2009 @ 22:36:47 #71
265711 OPAQUE
Slice of Life.
pi_72599427
Haha, ik schrok best wel toen de cavia werd opengeritst. Had het niet zien aankomen.
pi_72599452
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:36 schreef OPAQUE het volgende:
Haha, ik schrok best wel toen de cavia werd opengeritst. Had het niet zien aankomen.
Ja bah!
pi_72599607
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:36 schreef OPAQUE het volgende:
Haha, ik schrok best wel toen de cavia werd opengeritst. Had het niet zien aankomen.
Wij keken elkaar hier aan van...zag ik dat nou goed??? Heel bizar
*poef* nu is het weg
pi_72599965
Echt twee totaal geflipte types en daardoor passen ze inderdaad wel bij elkaar.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72600382
Vage lui inderdaad.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72600548
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:50 schreef Felixa het volgende:
Echt twee totaal geflipte types en daardoor passen ze inderdaad wel bij elkaar.
totaal ontspoord en daarom een klik
pi_72600566
quote:
Het verhaal van Kelly en Choco
Hoe gaat het met ons? Die vraag stel ik mij. Soms gaat het heeel goed en soms... oef. Dan denk ik ooo wat doen we hier. Peru is echt surviving. Ik denk altijd maar, na regen komt zonneschijn. Hoe langer je in een andere cultuur woont, hoe beter je die leert kennen, Je moet gewoon de gebruiksaanwijzingen leren. (net zoals bij mannen hahah).

Catalina groeit als kool, ze heeft zoveel persoonlijkheid. En ze volgt mij overal hahah... kruipend door het restaurant maakt ze onze klanten aan het lachen, ze is natuurlijk ook heel schattig met die grote engel achtige ogen.

Met Choco en mij gaat het super goed. We zijn echt een team. Yin / Yang. We hebben onze krachten samen laten smelten en we hebben naast het restaurant ook een boutique geopend in ons restaurant en op het internet. Wij bieden fair trade producten aan. We werken samen met verschillende organisaties en kunstenaars. Door deze producten te verkopen, helpen wij de Amazone en helpen wij om de kwaliteit van het leven van arme Peruanen te verbeteren. Onze website heet niet voor niets www.vliegendevlinder.nl wij willen meer mensen helpen ontpoppen en uit te laten groeien tot vlinders. Het leven is zo mooi als dat je het zelf maakt.

Het idee is om in mei 2010 naar Nederland te komen, voor een paar weken, zodat ik mijn man en kindje aan mijn geliefden kan voorstellen. Na een zware tijd, heb ik het gevoel dat de hormonen weer meer op zijn plaats zijn, dus ik voel me weer de oude Kelly. Ben een paar weken geleden begonnen met surfen, een super goeie afleiding. Ik en de zee. Ben super blij dat we hier wonen en dat Catalina verse lucht inademt en vers eten kan eten. Jammer dat Nederland niet om de hoek is maar ja, je kan niet altijd alles hebben op het moment dat jij dat wilt.

Wat ik het meest mis uit Nederland, mijn familie en vrienden. En qua spullen JIP en JANNEKE ik zou graag willen dat Catalina daar mee opgroeit.

Peru laat mij meer intensief van het leven genieten. Ik heb hier gevonden waar ik naar opzoek was. Ik geloof in de liefde. En mijn geliefde gelooft in mij!!!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72601666
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:04 schreef Felixa het volgende:

[..]


Haha. Maf wijf. Ergens wel aandoenlijk. Op een naief-achtige manier denk ik maar.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:29:12 #79
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72603275
Dat met die cavia is echt ranzig. En het slaat nergens op.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72605046
Ik vind het een leuk programma.
Gisteren ook een leuke aflevering (ik heb deze en de vorige gezien, hoeveel zijn er al geweest nu?)

Dat met die cavia zag ik ook niet aankomen, jeetje, wat een idioten zeg
En die Choco...ieuwww enge vent

Kelly vond ik wel lief eigenlijk..
pi_72605209
Wat me ook opviel was dat zij bijvoorbeeld helemaal geen maxicosi had en me het kind in de armen in de taxi/auto zat.
En ook lullige opmerking van die moeder, of misschien hoorde ik het verkeerd, dat ze beter regelmaat in de voedingen kon brengen ivm afbouwen.
pi_72605564
quote:
Op donderdag 10 september 2009 06:17 schreef lily het volgende:
Ik vind het een leuk programma.
Gisteren ook een leuke aflevering (ik heb deze en de vorige gezien, hoeveel zijn er al geweest nu?)
Dit was de 2e van het seizoen, vorige week is het weer begonnen.

Vorig seizoen is volgens mij nog wel terug te kijken, weet niet of je het toen ook gevolgd hebt?
pi_72605592
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:15 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dit was de 2e van het seizoen, vorige week is het weer begonnen.

Vorig seizoen is volgens mij nog wel terug te kijken, weet niet of je het toen ook gevolgd hebt?
ah mooi

nee, ik heb vorig seizoen niet gezien
pi_72605619
Ik snap trouwens niet wat ze bezielt verder hoor, die meiden.
Mijn ding zou het totaal niet zijn, maar toch vind ik het wel leuk dat zij dat wel kunnen.
pi_72606309
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef lily het volgende:
Ik snap trouwens niet wat ze bezielt verder hoor, die meiden.
Tja liefde maakt blind
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72607921
Het zijn ook (bijna) altijd meiden en nooit mannen (geloof vorig seizoen een gozer die naar Zweden ging maar verder.....).
pi_72608787
Wat een juweeltjes van landen zie ik staan.

Peru = onveilig
Gambia/Senegal = onveilig
Mexico = onveilig
Indonesië = moslimland dus onveilig voor vrouwen
Zuid-Afrika = zeer onveilig
Guatemala = zeer onveilig
Egypte = moslimland dus onveilig voor vrouwen

Enkel Australië en Spanje zijn landen waar je als Westerling fatsoenlijk kunt wonen.
pi_72608976
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Wat een juweeltjes van landen zie ik staan.

Peru = onveilig
Gambia/Senegal = onveilig
Mexico = onveilig
Indonesië = moslimland dus onveilig voor vrouwen
Zuid-Afrika = zeer onveilig
Guatemala = zeer onveilig
Egypte = moslimland dus onveilig voor vrouwen

Enkel Australië en Spanje zijn landen waar je als Westerling fatsoenlijk kunt wonen.
Ze pakken natuurlijk wel de sappige verhalen eruit, met inderdaad risicovolle landen.
Ze zullen niet zo snel een meisje volgen dat naar Zwitserland verhuist om bij haar geliefde daar te zijn.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72618607
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:17 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ze pakken natuurlijk wel de sappige verhalen eruit, met inderdaad risicovolle landen.
Ze zullen niet zo snel een meisje volgen dat naar Zwitserland verhuist om bij haar geliefde daar te zijn.
Vorig jaar anders wel een jongen die naar zwitserland of zweden ofzo is verhuisd voor zn Salou mokkeltje.\
Zij 17 jaar.
pi_72618662
Ik zou overigens zo naar Mexico vertrekken. HEerlijk land!
pi_72618698
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:12 schreef amaranta het volgende:
Ik zou overigens zo naar Mexico vertrekken. HEerlijk land!
Heerlijk een land wat praktisch een burgeroorlog heeft
pi_72618860
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heerlijk een land wat praktisch een burgeroorlog heeft
Kun je er nog wel wonen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:27:14 #93
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72631918
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Wat een juweeltjes van landen zie ik staan.

Peru = onveilig
Gambia/Senegal = onveilig
Mexico = onveilig
Indonesië = moslimland dus onveilig voor vrouwen
Zuid-Afrika = zeer onveilig
Guatemala = zeer onveilig
Egypte = moslimland dus onveilig voor vrouwen

Enkel Australië en Spanje zijn landen waar je als Westerling fatsoenlijk kunt wonen.
Wat een lulkoek. Ooit wel eens verder dan Zuid-Frankrijk geweest jij?

Ontzettend leuk programma dit!
Leuk dat ze de tijd nemen nu, zodat je echt een beetje kunt meeleven met zo'n stel. Had de indruk dat de afleveringen hiervoor korter waren, maar misschien ligt dat aan mij.

De aflevering van Esther en Achmed vond ik prachtig, echt een "eerlijke" aflevering, wat mij betreft. Is het allemaal leuk en fijn? Nee, maar ik vond dat ze er heel positief én realistisch instonden allebei. Persoonlijk was ik misschien ook niet binnen zo'n korte tijd daar gaan wonen, maar ik weet ook dat dit soort lange afstandsrelaties je dwingen tot ingrijpender keuzes. Leuke mensen, mooi stel.

Heb net (online) Kelly en Choco zitten kijken en heel hard moeten lachen. Wat een bizar stel! Ik ben een optimistisch persoon, maar zij slaat echt alles, met haar huis bouwen (in Peru! ) binnen 4 maanden en haar pannekoekenrestaurant... En haar vader maar roepen "dat Kelly overal een gat in de markt zag". Eh... ja! Dat van die cavia was voor mij niet onverwacht. Ze eten ze ook daar, dus het verbaasde me eerder dat-ie in zee ging...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:31:58 #94
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72631999
Ik vond die Choco in het begin ook een rare en hoe hij lacht ook. Maar ik begon hem steeds aardiger te vinden.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:25:29 #95
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_72677110
Ben afgelopen mei nog in Huanchaco geweest, heb er een weekje gesurfd (wat echt top is daar). Ten eerste is het dorp niet zo 'basic' als het lijkt in de uitzending. Het is in de zomer erg toeristisch en het dorp is erg westers ingesteld. Relatief veel backpackers blijven daar een paar maanden omdat het zo goedkoop en leuk is. In de winter is het waarschijnlijk heel anders. Afgezien van dat is Peru natuurlijk een wereld van verschil en ik vind het ook erg dapper van haar dat ze zomaar daarheen verhuisd is.
Kan me nog herinneren dat er Hollandse appeltaart op het menu van het restaurant stond, dus ben toch maar even naar binnen gelopen. Het restaurant was erg mooi en goed gerund. Even een praatje met Kelly gemaakt (je bent toch een Nederlander ), helemaal niet zo'n zweverig typ als de uitzending doet geloven. Ze leek het al goed naar d'r zin te hebben, en ze leek me wel een type die altijd op d'r pootjes terecht komt.
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:49:21 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72677807
Ik ken Huanchaco ook wel; ben er een aantal keren geweest. In de zomermaanden is het wel leuk, hoewel erg druk. De wintermaanden zou ik er toch niet graag wonen. Nog deprimerender dan Scheveningen in februari...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_72730864
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Het zijn ook (bijna) altijd meiden en nooit mannen (geloof vorig seizoen een gozer die naar Zweden ging maar verder.....).
Die mannen zie je bij Hello, Good bye op het andere net hun Litouwse / Peruaanse / Thaise partner op staan wachten op Schiphol
pi_72742798
De mail brides komen hierheen, maar hoerenlopers emigreren zelden naar Cuba, Thailand of de Filippino's. Omdat er daar zo weinig is behalve armoei.
pi_72742817
dubbel
pi_72815758
Vanavond weer:

quote:
Woensdag 16 september 2009: Nicoline & Balla
Nicoline is in 2004 voor haar studie Antropologie in Gambia en leert hier Balla kennen. Balla is in zowel Gambia als Senegal een beroemde muzikant. Op het moment dat ze elkaar ontmoeten hebben beiden nog een relatie, maar als ze elkaar drie jaar later weer tegen komen, slaat de vonk alsnog over. Nicoline vertrekt voorgoed naar Afrika en gaat uiteindelijk met Balla in Dakar (Senegal) wonen. Hier krijgt Nicoline veel last van haar astma en bovendien kan ze moeilijk werk vinden, terwijl haar geld langzamerhand opraakt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72820504
Nou lekker. Ze kent me niet......
VOlgens mij heb ik laatst nog een mailtje van hem gehad waarin hij me vroeg om geld over te maken en hij wilde ook 564 euro voor mijn laptop betalen!.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:48:23 #102
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72821054
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:36 schreef amaranta het volgende:
Nou lekker. Ze kent me niet......
VOlgens mij heb ik laatst nog een mailtje van hem gehad waarin hij me vroeg om geld over te maken en hij wilde ook 564 euro voor mijn laptop betalen!.


Dat sloeg idd nergens op.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 16 september 2009 @ 22:12:38 #103
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72822110
72 blikjes cola en een hand vol noten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72823987
Wat oprecht van dr dat ze eerlijk toegaf dat ze wel hun manieren vonden om sex voor het huwelijk te hebben.
pi_72824009
Ik vind dit het eerste stel waarbij de man in kwestie ook eens verliefd overkomt.
pi_72824531
Ja ja, deze had ze toch kunnen zien aankomen?
Natuurlijk wil hij een verblijfsvergunning.
pi_72824578
quote:
Hoe gaat het met Nicoline en Choco
Na de laatste opnamen is er alweer het nodige gebeurd.

Mijn gezondheid holde achteruit in Dakar en na veel nadenken en praten hebben we besloten dat het beter was om terug te gaan naar Nederland.
Ook het feit dat geen werk kon vinden speelde hier natuurlijk een rol in. Maar, het was natuurlijk geen makkelijk besluit. Eenmaal terug in Nederland zijn we na vele telefoongesprekken tot de conclusie gekomen dat het voor nu de beste oplossing is als Balla voorlopig hier komt wonen. Maar dat is helaas nog niet zo makkelijk...

Alleen in Nederland terug zijn was moeilijk, we waren natuurlijk gewend om bij elkaar te zijn, en het gemis was daarom groot. Gelukkig kon ik vrij snel werk vinden en had ik daardoor weer wat afleiding. Verder belden we veel, en konden we gelukkig ook chatten via het internet. Ook voor Balla was het natuurlijk niet makkelijk om weer alleen te zijn.

In juni ben ik gelukkig weer bijna drie weken terug geweest om Balla weer te kunnen zien en vasthouden en om alle benodigde officiële documenten uit Senegal te verzamelen die nodig zijn om zijn 'dossier' compleet te maken. Want dat is het; een heel pakket met formulieren, kopieën en andere papieren, inclusief bewijsmateriaal van onze relatie etc. Dit alles in combinatie met de strenge regels die er in Nederland zijn opgesteld met betrekking tot immigratie, maken dat het geheel ons beiden bij tijd en wijlen nogal wat hoofdbrekens en stress oplevert.
Maar onze liefde voor elkaar houdt ons zoals altijd op de been!

Op 11 augustus heeft Balla één van de belangrijkste hindernissen genomen; het inburgeringexamen dat mensen tegenwoordig in het buitenland moeten afleggen voordat ze naar Nederland mogen komen. Hij heeft nog een hoge score gehaald ook, dus we zijn helemaal trots...

Het was heel fijn om weer terug te zijn in mijn geliefde landen Senegal en Gambia, maar natuurlijk vooral om Balla weer te zien! We hebben naast het geregel rondom de papieren vooral veel genoten en gepraat over 'ons', en ik merk wel dat we, nu we het besluit hebben genomen om samen in Nederland te komen wonen, ook steeds meer écht kunnen gaan nadenken over onze toekomst samen, iets wat voorheen allemaal nog vrij onzeker was, omdat we toen wel zeker wisten dat we voor altijd bij elkaar wilden zijn, maar nog niet zo goed waar, wanneer en hoe.

Ook in september hebben we elkaar nog een weekje gezien (dit keer alleen in Gambia) en nu is voor ons het lange wachten op uitsluitsel van de IND (Immigratie en Naturalisatie Dienst) begonnen. Nog steeds hopen we op onze eerste Afrikaanse trouwdag (25 december) samen in Nederland te kunnen zijn en met iedereen die ons hier dierbaar is samen feest te vieren, maar zeker weten kunnen we dat helaas nog niet. Wordt vervolgd...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:40:37 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72837747
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:36 schreef amaranta het volgende:
Nou lekker. Ze kent me niet......

Ik keek daar ook een beetje raar van op, maar ik zag later dat dit raar was geknipt. Dat stukje van "ze kent me niet" kwam uit het interviewtje over hoe ze elkaar hadden leren kennen en waarin zij vertelden hoe hij haar maar mee uit blééf vragen. De verwarring komt uit zijn gebruik van de tegenwoordige tijd "She takes a big risk, she does not know me", maar dat is de manier hoe veel Afrikanen praten inderdaad (ben er nog steeds niet achter of dat nou een cultuur ding is of gewoon slecht engels ). Vrij vertaald: het was volgens hem voor haar een groot risico om met hem op stap te gaan omdat ze hem niet goed kende. En dan klopt het weer met haar verhaaltje over de onbetrouwbare Gambiaanse mannen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:43:06 #109
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72837833
Ik vond het trouwens een heel leuk stel! Grote stap die ze nemen om naar Nederland te komen, vooral voor iemand die een relatief goed bestaan heeft opgebouwd daar. In het Nederlandse systeem ben je in eerste instantie dan toch weer helemaal niets. Al mag hij wat mij betreft met die stem nog best een paar plaatjes maken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_72875805
Leuk,op youtube zijn een aantal filmpjes tezien waaronder deze van Mame Balla


Love music!
pi_73052273
Nou, goeie vangst Lisa.
pi_73054338
Ik vind het wel een leuke vent
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_73054392
Het zijn echte ondernemers die Garcia's
pi_73054438
ooh? oooh! oooh? ooh!
  woensdag 23 september 2009 @ 22:45:50 #115
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73054831
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:32 schreef Ladyxima het volgende:
Ik vind het wel een leuke vent
Ik ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73054860
Ja ik ook!
  woensdag 23 september 2009 @ 23:21:17 #117
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_73056109
Me too!
pi_73119463
Nou dit was wel een redelijk realistische uitzending, de andere uitzendingen gingen ze, in mijn ogen een beetje hals over de kop weg en onvoldoende voorbereid.

Zij heeft het wel goed getroffen zo te zien.
pi_73254620
Vanavond weer een nieuwe aflevering:

Woensdag 30 september 2009: Ellen & Ferianton
Ellen verblijft voor haar opleiding een periode in Indonesië en ontmoet hier Ferianton. Ze wordt niet alleen smoorverliefd op hem, maar ook op Indonesië en besluit te emigreren. Samenwonen is geen optie, want dat is uitgesloten in de strenge Islamitische cultuur van West-Sumatra. Ellen en Ferianton willen dan ook snel trouwen, maar doordat ze nu veel tijd met elkaar doorbrengen wordt duidelijk dat ze wel erg verschillen.

Aardbeving Sumatra
De hoofdpersonen uit aflevering 5 van Grenzeloos Verliefd, Ellen en Ferianton, wonen in het gebied in Indonesië dat op woensdag 30 september door een aardbeving getroffen werd. Er is inmiddels contact geweest met Ellen en naar omstandigheden maken zowel Ellen, Ferianton als de familie van Ferianton het gelukkig goed. Op dit moment beschikken wij helaas niet over meer informatie. Zodra er meer informatie is over de situatie zal hier een update van gegeven worden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:36:55 #120
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73254829
Ik doe opnieuw een poging om het niet te vergeten , ik moet het steeds terugkijken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73257257
Oow eetstoornis gehad, streng islamistisch land en een aardbeving hoe gaat dit aflopen?
pi_73257358
Het ultieme omg-programma
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 30 september 2009 @ 21:44:31 #123
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73257418
Hij is trots dat hij een Westers meisje heeft. Dan heb ik al genoeg gehoord.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73257478
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Hij is trots dat hij een Westers meisje heeft. Dan heb ik al genoeg gehoord.
En ze kunnen amper met elkaar praten
pi_73257492
En ook weer zo'n streng islamitisch land...
Brr...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73257559
Ze komt wel sympathiek over. Ze is niet zo zweverig als die meid met die enge Peruaan.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_73258114
En dan zijn er nog mensen die me voor gek verklaren dat ik wekelijks de afstand Roosendaal - Heerlen overbrug.
pi_73258176
beetje suf dat we nu door die aardbeving al weten dat ze bij elkaar blijven...
pi_73258248
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:46 schreef Felixa het volgende:
En ook weer zo'n streng islamitisch land...
Brr...
Ja
Ik denk dat echt dat die vrouwtjes nu nog zo hard kunnen zeggen....ja maar ik doe daar niet aan mee bla bla
Maar volgens mij eindigen ze allemaal als brave moslima met een hoofddoekje.
Of.... dat...... of.....alleen weer in Nederland.
pi_73258291
Mijn God, wat moet dat vreselijk zijn om op zo'n manier met elkaar om te moeten gaan. Twee meter van elkaar af zitten op de bank...
  woensdag 30 september 2009 @ 22:10:10 #131
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73258338
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:08 schreef Fargo het volgende:
Mijn God, wat moet dat vreselijk zijn om op zo'n manier met elkaar om te moeten gaan. Twee meter van elkaar af zitten op de bank...
Idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73258351
wat een jochie is t.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73258376
We neuken gewoon enzo, en dan als we trouwen dan slachten we een kip en dan doen we alsof het bloed van de kip gewoon mijn maagdenvliesbloed is.
pi_73258400
die 'moeder'
  woensdag 30 september 2009 @ 22:14:09 #135
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73258457
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:04 schreef agentstarling het volgende:
beetje suf dat we nu door die aardbeving al weten dat ze bij elkaar blijven...
Beetje gaar ja.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73258458
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:10 schreef DarkElf het volgende:
wat een jochie is t.
Hij komt inderdaad niet over als een daadkrachtig persoon op wie je kunt bouwen, zij lijkt veel volwassener.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73258675
daar gaat ze al.....
pi_73258693
die kraam trouwens! in alle kleuren !
pi_73258769
Nou, ik blijf wel even hangen tot na de reclame...
pi_73258782
Lijkt me een wat simpele onvolwassen jongen en totaal geen type voor haar. Ik vind het (geesteiljk) leeftijdsverschil echt te groot.
pi_73258791
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:22 schreef Fargo het volgende:
Nou, ik blijf wel even hangen tot na de reclame...
misschien zijn ze wel uit elkaar, maar laat ze gewoon even weten vanuit indonesie dat ze het allebei prima maken, dat kan toch?
pi_73258938
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:14 schreef Felixa het volgende:

[..]

Hij komt inderdaad niet over als een daadkrachtig persoon op wie je kunt bouwen, zij lijkt veel volwassener.
Dat gesprek ook waar ze het had over het huren van een huis en dat zijn vader erg traditioneel was...volgens mij kon hij het maar half volgen, zei zo nu en dan ja, terwijl zij veel te snel en met veel te moeilijke woorden sprak voor iemand die het Engels maar met horten en stoten begrijpt.
pi_73258994
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

misschien zijn ze wel uit elkaar, maar laat ze gewoon even weten vanuit indonesie dat ze het allebei prima maken, dat kan toch?
Kan zeker, al heb ik het idee dat wanneer het uit zou zijn zij zo snel mogelijk het vliegtuig richting Nederland zou pakken.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:28:38 #144
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73258998
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dat gesprek ook waar ze het had over het huren van een huis en dat zijn vader erg traditioneel was...volgens mij kon hij het maar half volgen, zei zo nu en dan ja, terwijl zij veel te snel en met veel te moeilijke woorden sprak voor iemand die het Engels maar met horten en stoten begrijpt.
Dat zag ik ook ja, dat hij het niet begreep.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73259122
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Lijkt me een wat simpele onvolwassen jongen en totaal geen type voor haar. Ik vind het (geesteiljk) leeftijdsverschil echt te groot.
Tering ik doe de tv waar aan en ik ben totaal met je eens. Hoe die gast op de bank lag.
pi_73259129
Wat ik me ook afvraag is het feit in hoeverre ze hebben overwegen om Ferianton naar Nederland te halen?
pi_73259138
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:08 schreef Fargo het volgende:
Mijn God, wat moet dat vreselijk zijn om op zo'n manier met elkaar om te moeten gaan. Twee meter van elkaar af zitten op de bank...
Islam is nummer 1 bij die moslims. In de eerste aflevering met Egyptenaar zag je het ook. Als die meid hem wilde zoenen trok hij zijn gezicht opzij en in Indonesie mag je niet in het openbaar zoenen of genegenheid tonen. Het is nou eenmaal zo. En wat je altijd ziet is dat die Nederlandse meiden zich daar met Hollandse nuchterheid in eerste instantie tegen verzetten maar ze uiteindelijk geen keus hebben. Schikken of gefrustreerd raken.

Wat mij ook opvalt is dat het vaak hogeropgeleiden zijn (studentes).
pi_73259234
Gelukkig is ze wel heel nuchter.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73259311
Zij heeft best een bolle toet voor iemand die anorexia had. En zij ziet er best oke uit, vind ik. Zij kan in Nederland best een goeie gast vinden.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_73259394
Tis haar eerste vriendje...geen vergelijkingsmateriaal...
Grote stap dan om meteen naar de andere kant van de wereld gaat voor zo'n gastje
#geen
pi_73259527
"lees eens een boek ofzo, probeer je eens te ontwikkelen"

serieus, hoe naief..
they say a dirty mind is a joy forever...
  woensdag 30 september 2009 @ 22:43:50 #152
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73259598
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:39 schreef DuchessX het volgende:
Tis haar eerste vriendje...geen vergelijkingsmateriaal...
Grote stap dan om meteen naar de andere kant van de wereld gaat voor zo'n gastje
Ja maar ze krijgt bevestiging van hem dus.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73259617
Zooo naďef
#geen
pi_73259699
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:44 schreef DuchessX het volgende:
Zooo naďef
idd ja
pi_73259729
Trouwen!
pi_73259730
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

idd ja
Hoi
Tot zaterdag
#geen
pi_73259748
Neeeeee, niet trouwen!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73259749
trouwen
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_73259751
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:47 schreef Fargo het volgende:
Trouwen!
#geen
pi_73259763
Waarom, hoe?
Ik snap dat je niet in de hand hebt op wie je verliefd wordt. Maar.... waarom? Hoe?
pi_73259790
Wat een droomhuis...
pi_73259795
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:47 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoi
Tot zaterdag

Ik neem de draak mee dus opgepast en zet alle deuren open!
pi_73259809
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:48 schreef Fargo het volgende:
Wat een droomhuis...
Ik ben stront jaloers
#geen
pi_73259816
Trouwen > bekeren
pi_73259821
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:48 schreef amaranta het volgende:

[..]


Ik neem de draak mee dus opgepast en zet alle deuren open!
En Sjors
#geen
pi_73259868
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:48 schreef DuchessX het volgende:

[..]

En Sjors
Had ik maar die keuze om em even thuis te laten.
Gheghe
pi_73259917
Zou het wel leuk vinden als er weer een aflevering kwam met een man die emigreert.
pi_73259922
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:37 schreef Terreros85 het volgende:
Zij heeft best een bolle toet voor iemand die anorexia had. En zij ziet er best oke uit, vind ik. Zij kan in Nederland best een goeie gast vinden.
Ik vind het een leuke meid op zich. Spontaan maar te naief volgens mij.
pi_73259937
Ze vindt dat hij nooit initiatief neemt, maar zij gedraagt zich als zijn dominante moeder. Hij mag de i-pod niet mee naar buiten nemen omdat hij dan daar alleen maar mee speelt . Gaan ze hoofddoekjes passen, zegt ze erbij dat hij beter weet wat haar goed staat. Hij wijst haar op een roze, die zij vervolgens heel nadrukkelijk afwijst. Ik weet niet of hij zo initiatiefloos is, eerder bescheiden.

En dat hij niet door vroeg over haar dunne foto's. Ik denk dat hij niet eens weet wat anorexia is, waarom mensen die geld hebben er voor kiezen honger te lijden.
pi_73259944
Ik ben blij voor haar dat ze, gedurende dit programma dan, de laatste weken weer wat nader tot elkaar zijn gekomen, maar ik zou voor geen goud met haar willen ruilen.
pi_73259947
Ik vind Ellen net een Goois meisje ,maar die er wel voor wil gaan.Best aardige jongen ,maar ja..jongen en geen type voor haar denk ik.Maar is een slimme meid die toch wel nadenkt ..denk ik.Hoop dat het nu goed met hun gaat ivm tsunamie daar.
edit:denk wel dat als ze geen cent te makken heeft ze flink opstandig kan zijn
Love music!
pi_73259974
Ik hoop dat Net5 ook nog eens een follow-up maakt van de vorige seizoenen, kijken wie er allemaal nog bij elkaar zijn of juist niet.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73260005
Jezus, wat dóet ze daar nou, in die negorij in een klimaat dat niet goed is voor haar gestel, met een klein kind nog, met wie ze totaal niet kan communiceren, in die plaggenhut?!
Als dat liefde is, dat snap ik daar kennenlijk niks van...
pi_73260042
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Jezus, wat dóet ze daar nou, in die negorij in een klimaat dat niet goed is voor haar gestel, met een klein kind nog, met wie ze totaal niet kan communiceren, in die plaggenhut?!
Als dat liefde is, dat snap ik daar kennenlijk niks van...
tis haar eerste relatie. Weet zij veel.
pi_73260111
Verslag van hoe het verder ging na de uitzending:

Hoe gaat het met Ellen en Ferianton

Internet cafe

We hebben inmiddels ons eigen internet cafe geopend en dat loopt echt als een trein. Ik had het niet verwacht, maar Anton had gelijk dat Palapa een internet cafe nodig had. Helaas zijn er regelmatig stroomstoringen, maar ja, dat zal wel zo blijven: het is en blijft Indonesië. De inkomsten zijn zo goed dat we al plannen hebben om het uit te breiden en er misschien nog een soort fotostudio bij te maken.

Nieuwe badkamer
Voor het internet cafe is het hele huis boven verbouwd. De hele etage is betegeld en een slaapkamer is verdwenen waardoor het nu een open huis is met mooie en verzorgde lichte tegels. Ik kan nu dus gewoon rond lopen op bloten voeten en de ratten zijn verdwenen. En... we hebben ook een nieuwe badkamer!! Ik heb een aantal salarisen erin gestoken, maar we hebben nu ons eigen wasparadijsje. Ik had toch wel erg veel moeite met de badkamer zoals die eerst was met nul privacy, maar nu liggen er tegels, zijn er normale deuren, veel ruimte en zowaar ook een kraan.

Mijn werk
Op mijn werk gaat alles nog steeds prima. Het is zeker niet mijn droombaan, maar vanwege het hoge salaris (4 keer het gemiddelde salaris) houd ik het nog maar even vol. We kunnen daar in ieder geval veel leuke dingen van doen. Ik heb mijn plekje nu wel gevonden binnen de Engelse school met mijn eigen lokaal, dus het kost me niet zoveel tijd en energie.

Taal
Helaas ben ik nog steeds een beetje lui wat betreft het leren van de taal. Ik spreek het bahasa Indonesia redelijk, maar het gaat nog steeds niet echt heel vlot. Daardoor is het erg lastig voor mij om met de familie van Anton te communiceren, ondanks dat we bij hen in huis wonen. Het maakt het ook erg lastig voor mij om zelfstandig mijn gang te gaan en mijn eigen vrienden te maken. Ik merk dat ik behoorlijk op Anton leun en ik zou liever wat meer mijn eigen leven willen leiden. Ik heb inmiddels wat taalboeken geregeld, dus ik ga snel aan de slag om de taal onder de knie te krijgen.

Liefde
Tussen Anton en mij gaat het op dit moment echt heel erg goed. We doen veel leuke dingen samen. We brengen heel veel tijd met elkaar door en voelen ons gewoon fijn bij elkaar. Het gaat allemaal heel gemakkelijk en als vanzelfsprekend. Regelmatig gaan we een dagje ‘daten’, lekker tijd nemen voor elkaar en een dagje samen ergens naar toe gaan.

Naar Nederland
In december komen Anton en ik naar Nederland. Mijn familie wil hem heel graag ontmoeten en hij is heel nieuwsgierig naar mijn cultuur en naar mijn achtergrond. We gaan in de winter, dus dat zal wel even wennen zijn voor hem. We beginnen binnenkort dan ook maar met een ‘ijs-therapie’! Ik denk dat het heel goed zal zijn voor onze relatie als hij een keer in Nederland is geweest. Ik ben toch nog steeds ‘Nederlandse’ en ik denk dat hij me in sommige situaties beter zal begrijpen als hij in Nederland is geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Felixa op 30-09-2009 23:07:28 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73260161
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:55 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

tis haar eerste relatie. Weet zij veel.
Maar juist omdat het haar eerste relatie is, had ik verwacht dat iemand zo'n stap niet zou maken. Als na twee, drie serieuze vriendjes zou blijken dat het in Nederland en met de Nederlandse mannen niet werkt voor haar, dan kun je overwegen om je geluk eens elders te zoeken.
pi_73260197
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:51 schreef amaranta het volgende:
Zou het wel leuk vinden als er weer een aflevering kwam met een man die emigreert.
Is die er ooit al een geweest dan? *nadenkt*
#geen
pi_73260288
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Is die er ooit al een geweest dan? *nadenkt*
Deze!

Het verhaal van Marco en Themys
In januari 2007 zit Marco op het internet te surfen en komt in gesprek met Themys. Er volgen drie weken van intensief contact via het internet. Drie weken na de eerste virtuele ontmoeting zit Marco in het vliegtuig om een maand bij Themys op bezoek te gaan. Vanaf het eerste moment is duidelijk dat er hier sprake is van echte liefde. Na een maand moet Marco toch terug naar Nederland. Eenmaal thuis is het gemis zo groot dat hij besluit alles in gang te zetten om zo snel mogelijk naar Colombia te kunnen emigreren en met Themys te trouwen. Inmiddels hebben ze een dochter.

En nog eentje.

Het verhaal van Jeroen en Christine
In 2004 hebben Jeroen en Christine elkaar ontmoet tijdens een vakantie op de Canarische Eilanden. Het klikte direct en, hoewel erg verliefd, beschouwde Jeroen het als een vakantieliefde en dacht dat zij het net zo beleefde. Groot was dan ook zijn verbazing toen hij, na thuiskomst in Nederland, gebeld werd door Christine vanuit Noorwegen. Het contact was snel hersteld en enkele weken later zat Jeroen in het vliegtuig naar Noorwegen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73260295
Geen badkamer maar wel computers...goeie investering
#geen
pi_73260347
'Samen'
#geen
pi_73260416
* duchessx noteert 11 november
#geen
pi_73260675
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar juist omdat het haar eerste relatie is, had ik verwacht dat iemand zo'n stap niet zou maken. Als na twee, drie serieuze vriendjes zou blijken dat het in Nederland en met de Nederlandse mannen niet werkt voor haar, dan kun je overwegen om je geluk eens elders te zoeken.
zo kun je 't ook zien. Ik denk bij haar meer aan een gevalletje van overvallen door verliefdheid, compleet de ratio verdwenen, ómdat het de eerste echte keer is word het extra intensief beleefd, en daarom geeft ze Nederland op, omdat ze niet beter weet. Mijn theorie, for what it's worth
  woensdag 30 september 2009 @ 23:23:55 #183
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73260909
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar juist omdat het haar eerste relatie is, had ik verwacht dat iemand zo'n stap niet zou maken. Als na twee, drie serieuze vriendjes zou blijken dat het in Nederland en met de Nederlandse mannen niet werkt voor haar, dan kun je overwegen om je geluk eens elders te zoeken.
Het is natuurlijk ook een beetje suf om er vanuit te gaan dat het eerst met Nederlandse jongens niet moet werken.
Sorry, maar ik heb zelf ook een poos een relatie over de grens gehad en dan bleven mensen ook maar vragen waarom geen Nederlandse jongen. Net of een "keuze" voor een buitenlander automatisch het afwijzen van Nederlandse mannen is...

Ik had niet zoveel met dit stel. Hij kwam niet echt uit de verf en ik vond haar af en toe niet echt respectvol over hem voor de camera; het lag allemaal vooral aan hem, dat hij het niet begreep of dat hij nooit een boek las. Tja...
Maargoed, aan de berichten te zien gaat het goed met ze en dan wat mij betreft petje af dat je zo voor elkaar gaat.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_73262676
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

Deze!

Het verhaal van Marco en Themys
In januari 2007 zit Marco op het internet te surfen en komt in gesprek met Themys. Er volgen drie weken van intensief contact via het internet. Drie weken na de eerste virtuele ontmoeting zit Marco in het vliegtuig om een maand bij Themys op bezoek te gaan. Vanaf het eerste moment is duidelijk dat er hier sprake is van echte liefde. Na een maand moet Marco toch terug naar Nederland. Eenmaal thuis is het gemis zo groot dat hij besluit alles in gang te zetten om zo snel mogelijk naar Colombia te kunnen emigreren en met Themys te trouwen. Inmiddels hebben ze een dochter.

En nog eentje.

Het verhaal van Jeroen en Christine
In 2004 hebben Jeroen en Christine elkaar ontmoet tijdens een vakantie op de Canarische Eilanden. Het klikte direct en, hoewel erg verliefd, beschouwde Jeroen het als een vakantieliefde en dacht dat zij het net zo beleefde. Groot was dan ook zijn verbazing toen hij, na thuiskomst in Nederland, gebeld werd door Christine vanuit Noorwegen. Het contact was snel hersteld en enkele weken later zat Jeroen in het vliegtuig naar Noorwegen.

Oh ja dat was met dat vrouwke dat zwanger werd en van het andere stel het meisje met het blonde haar, was een knap meisje ook.
#geen
pi_73270387
Tot nu toe deze hele serie gezien en dit was de eerste keer dat ik het keek en gelijk het idee had van 'meisje ga alsjeblieft terug!'. Die jongen heeft er gewoon voor gezorgd dat er geld is om hem en zijn familie te onderhouden. Uit niets bleek verliefdheid of wat dan ook, iets wat je bij andere stellen nog wel zag. Het kan natuurlijk zijn dat het in de cultuur daar niet de bedoeling is je liefde in het openbaar te tonen, maar hij kéék niet eens verliefd.. en zij zocht gewoon iemand die haar bevestiging geeft dat ze mooi is, omdat ze zo weinig zelfvertrouwen heeft. Hopelijk komt ze tot inkeer en zoekt ze in Nederland een leuke jongen op!
pi_73271077
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:52 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Ik vind Ellen net een Goois meisje ,maar die er wel voor wil gaan.Best aardige jongen ,maar ja..jongen en geen type voor haar denk ik.Maar is een slimme meid die toch wel nadenkt ..denk ik.Hoop dat het nu goed met hun gaat ivm tsunamie daar.
edit:denk wel dat als ze geen cent te makken heeft ze flink opstandig kan zijn
Nu heeft ze wel Peijnenburg als achternaam en haalde ze toevallig ook zo'n koekblik van die ontbijtkoek uit haar tas in Indonesië... is dat een rijke familie? Zo ja, dan begrijp ik het al helemaal niet... Ik vond het gewoon zielig om af en toe naar te kijken, omdat je in mijn ogen zag dat ze door hem financieel werd gebruikt.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:34:17 #187
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73271130
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:32 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Nu heeft ze wel Peijnenburg als achternaam en haalde ze toevallig ook zo'n koekblik van die ontbijtkoek uit haar tas in Indonesië... is dat een rijke familie? Zo ja, dan begrijp ik het al helemaal niet... Ik vond het gewoon zielig om af en toe naar te kijken, omdat je in mijn ogen zag dat ze door hem financieel werd gebruikt.
Zo'n blik heb ik ook dus dat kan ook gewoon toeval zijn.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:26:49 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73272612
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Zo'n blik heb ik ook dus dat kan ook gewoon toeval zijn.
Daarbij: als je al Peijnenburg heet dan is het natuurlijk nog leuker als je "je eigen" ontbijtkoek mee kunt nemen of cadeau kunt doen, ongeacht of je familie bent van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 13:30:21 #189
9859 crew  Karina
Woman
pi_73272741
Ik heb gisteren ook met kromme tenen zitten kijken, dat meisje betaalde alles voor hem ik snapte er niets van. En dat dat stomme idee met dat internetcafé, geen onderzoek doen maar wel meteen allemaal computers kopen en die dan in dat vochtige klimaat gewoon maar ergens in een kamertje neerzetten

Die bruiloft, waar je een stukje van zag, was ook al zo'n feest.

Ik denk dat haar opvangmoeder het goed zag, toen ze zo kwaad werd (waar verder geen beelden van waren).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:48:20 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73273295
Ik denk dat haar opvangmoeder vooral problemen met het feit had dat knullemans tot een andere klasse behoorde, het leek erop dat ze hem als er geen camera bijgeweest was het liefst geweigerd had, en nu moest ze toezien dat dat stuk achterbuurt tuig op haar bank zat en ze hem nog moest bedienen ook, omdat hij de gast was van haar gast, die ze helemaal hoog acht.

Alsof je in Wassenaar woont, je de dochter van (rijke) Amerikaanse kennissen te logeren hebt, en het kind verliefd wordt op een knul uit de Schilderswijk. Dan ben je ook niet blij
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73275089
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:48 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat haar opvangmoeder vooral problemen met het feit had dat knullemans tot een andere klasse behoorde, het leek erop dat ze hem als er geen camera bijgeweest was het liefst geweigerd had, en nu moest ze toezien dat dat stuk achterbuurt tuig op haar bank zat en ze hem nog moest bedienen ook, omdat hij de gast was van haar gast, die ze helemaal hoog acht.

Alsof je in Wassenaar woont, je de dochter van (rijke) Amerikaanse kennissen te logeren hebt, en het kind verliefd wordt op een knul uit de Schilderswijk. Dan ben je ook niet blij
ja zo moet je het inderdaad denk ik zien. En natuurlijk, wie weet is die jongen wel gewoon oprecht verliefd... maar laten we eerlijk zijn: die opvangmoeder kent de cultuur daar door en door, en wil alleen maar dat Nederlandse meisje beschermen tegen de uitbuiting door zo'n jongen... Ik zou, als ik zo'n kind in Nederland ter opvang had, ook haar beschermen tegen loverboys en andere ongein.. maar ja liefde maakt blind he?

Maar vanuit het perspectief van die jongen gezien: hij woont in een achterstandswijk, geen uitzicht op enig rijkdom, en dan komt er opeens een Westers meisje aan met voor indonesische begrippen veel geld, in elk geval genoeg om je bedrijfje op te zetten en het hele gezin te onderhouden. Wat zou jij doen in die situatie? Dus het is zelfs nog begrijpelijk vanuit die jongen zijn perspectief ook..
pi_73282661
Ze was net op het NOS journaal om een telefonisch verslag te geven van de aardbeving in Padang.
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 20:22:04 #193
9859 crew  Karina
Woman
pi_73285247
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:09 schreef leukerdje het volgende:
Ze was net op het NOS journaal om een telefonisch verslag te geven van de aardbeving in Padang.
Ze zijn dus nog steeds bij elkaar, valt me alweer mee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_73288816
In een of ander showprogramma hadden ze ook een item over haar.
Zij gaf engelse les op school toen de aardbeving plaatsvond.
pi_73296996
Die pleegmoeder had het heel goed gezien... je kon duidelijk zien dat zij van een rijkere familie is en die jongen komt idd uit de onderste laag van de indonesische samenleving... hij werkt als bewaker in een kampong... dat doet hooguit 400.000-500.000 rupiah per maand ergens tussen de 28-35 euro.

Hij zit qua verstandelijk niveau ver onder haar niveau en dan vindt ze het raar dat hij niet met haar praat over haar ziekte.. maar ja die jongen die weet niet wat het is..en dan nog in de indonesische cultuur gaat men niet snel in op dit soort dingen... dat vinden ze te persoonlijk...ze blijven altijd wat oppervlakkig met alles... dat is de cultuur daar...ze kan niet verwachten dat mensen daar dezelfde open manier van leven en communiceren hebben als dat wij dat hebben.

Het ergelijke van alles is dat zij vantevoren al maanden daar heeft gewoond en nog niet indonesisch met hem praat... die jongen kan nauwelijks engels verstaan en praten en vandaar is hun communicatie niet goed... als je na 4 maanden daar geleefd te hebben nog geen bahasa kan dan ben je idd een lui dier...want na een maand of 2 kan je normaal gesproken je aardig redden.

Ik heb zelf 1,5 jaar in Jakarta gewoond en had het na een maand of 2 al aardig onder de knie en na 4 maanden sprak ik het zo goed als vloeiend... dus het is gewoon stom van haar dat ze niet beter integreert en zich in hun cultuur en taal verdiept...je bent daar dus pas je aan...

Haar pleegmoeder heeft haar willen verhoeden dat die jongen misbruik maakt van haar want zo is het gewoon .. blanke man of vrouw is status in Indonesia.. en tuurlijk vind hij haar mooi maar haar geld vind hij nog mooier want je kan zien dat het een makkelijk figuur is... Ik heb heel veel westerse mannen voor de bijl zien gaan in mijn tijd in Jakarta. De dames daar zijn erg geraffineerd...modern en mooi..en velen zijn er op uit om een blanke man te krijgen..en spelen dus vaak tegelijkertijd met meerdere mannen om geld te krijgen en evt een huwelijk te regelen... ze gokken niet op 1 paard maar op meerdere om hun kansen te vergroten.. Dan vragen ze om geld want hun moeder is ziek...dan is hun huur verlopen worden ze huis uitgegooid kan je geld sturen...dan medicijnen voor haar vader en zo plukken ze de mannen kaal.... Toen ik dus dit programma keek en die jongen zag wist ik het direkt...dit is een uitbuiter.. jammer voor het meisje ..maar zij wilde alleen maar horen dat ze mooi is etc..etc... en ja ze heeft geen andere relaties gehad dus alles is natuurlijk leuk de eerste keer maar hoop echt dat ze haar ogen opent en in ziet dat dit het niet is..dit heeft uiteindelijk geen kans tot slagen... maar goed zelf weten.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:23:20 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73301847
Fijn dat iedereen hier zo goed weet wat de motieven van die jongen zijn...
Het is allemaal zo makkelijk om iemand in een hokje van geldwolf of verliefd stel te schuiven, maar het doet alleen geen recht aan de verschillende manieren waarop mensen over de hele wereld omgaan met geld, relaties, familie, werk en liefde. Blijkbaar hebben zij het naar hun zin met z'n tweeën. Ik vond het ook geen spetterend stel, maar als het werkt voor hen; prima hoor.

Persoonlijk had ik wél moeite met het verhaal over de pleegmoeder (hoewel ik ook besef dat we het verhaal alleen van één kant horen). Beschermen van de gast? Misschien, maar persoonlijk heb ik ook iets te vaak te maken gehad met de absurde status/klassegevoeligheid in sommige landen om hier gelijk nobele motieven in te zien. Maar al te vaak is het ook een soort angstig en erg hautain beschermen van de eigen status en klasse.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:21:08 #197
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73351868
Een topic van mijn favoriete programma!
Dit is een erg onderschatte serie, waar erg veel tijd in is gestopt en wat op een mooie, zorgvuldige manier is gemaakt.

Over de laatste ep: het is nogal dom om, zoals Hik dat doet, niet aan te nemen wat Seqoya, iemand die 1,5 jaar in Indonesië heeft gewoond, zegt. Verder is alles al gezegd over het stel. Het kan werken, maar de voortekenen zijn niet echt super. Je kunt adhv deze beelden natuurlijk niet echt zeggen of het wel of niet gaat werken.
Wel herken ik in de manier van doen van Anton dat ie een wat andere manier van leven heeft (dat nonchalante roken, passiviteit, hangen op de bank, kicken op karategedoe, etc) en is het erg lastig om bij asiaten te weten te komen wat men precies denkt. Zeker als je met hen de taal niet kunt spreken.
Ik vond het jammer dat je niet kon zien hoe ze die ruzie hadden opgelost. Dit was 'volwassen uitgepraat', dat had ik wel willen zien dan of er meer over willen weten.

Maar zowiezo vind ik het moedig dat Ellen alles open en eerlijk laat zien voor tv.

Jammer dat dit eigenlijk alweer de laatste ep was!
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:37:59 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73355900
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over de laatste ep: het is nogal dom om, zoals Hik dat doet, niet aan te nemen wat Seqoya, iemand die 1,5 jaar in Indonesië heeft gewoond, zegt.
... wat als je 1,5 jaar daar hebt gewoond kun je gelijk alles op waarde schatten?
Zoals ik hierboven al aangeef: ik sluit niks uit, maar vind veel reacties hierboven erg zwart-wit. En dat is óók ingegeven door enige ervaring over de grens.
Maargoed, dit is geen POL discussie. Zullen we het gewoon weer over het programma hebben?

Vooral ook omdat het nog niet afgelopen is; er komt woensdag gewoon weer een aflevering!
quote:
Gwenny heeft haar hart verloren aan de Zuid-Afrikaanse Michael en vertrekt naar Durban om voor altijd bij hem te gaan wonen. Het blijkt echter te gevaarlijk te zijn om in het township bij Michaels familie in te trekken, dus gaan Michael en Gwenny op zoek naar een appartement. Huren is echter erg duur en Gwenny kan maar geen baan vinden. Bovendien ligt de verveling op de loer.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_73426494
HIK, als je daar 1,5 jaar gewoond hebt en de cultuur al vanaf kind af aan kent... dan denk ik dat ik zeker vanuit eigen ervaring kan vertellen hoe de indonees is qua karakter en doen en laten.

Die jongen liet echt een typische indonesische houding zien..dan moet ik wel zeggen van daar ..niet van de indische of indonesische mensen hier want die zijn al veel meer verwesterd.. en dus ook initiatiefrijker.

Maar een indonesier zal niet snel zijn gevoelens tonen en ook vragen wat iemand heeft dat doen ze niet... daarnaast hebben ze altijd iets van dat ze tegen blanken opkijken...wat nog steeds te bemerken valt..dit is denk ik door het koloniaal verleden..

De lagere klasses hebben gewoon heel weinig en kunnen zich niet veel veroorloven... dus als ze een TV al hebben dan is dat voor hun al een hele rijkdom en als ze eten hebben dat is het allerbelangrijkste.
Het is dus ook niet gek dat zij alles moet betalen...en tja als dit gewoon echt echte liefde is dan is het toch hardstikke mooi.. ik zeg niet dat het niet kan...alleen dat het vaak anders is als dat het doet lijken..
Maar als zij daar gelukkig is en een mooi leven met hem krijgt zeg ik Geweldig meid !! heel veel geluk !!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:35:01 #200
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73428223
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:43 schreef seqoya het volgende:
HIK, als je daar 1,5 jaar gewoond hebt en de cultuur al vanaf kind af aan kent... dan denk ik dat ik zeker vanuit eigen ervaring kan vertellen hoe de indonees is qua karakter en doen en laten.

Er is niets uit jou stukje dat ik niet onderken. Ik denk dat er cultuur- en klasseverschillen bestaan en dat sommige dingen lastig te overkomen zijn. Heb ook alle respect voor jouw interpretatie van de situatie. Ik geloof alleen niet dat er zoiets is als de indonees. Persoonlijk zou ik ook beledigd zijn als mensen mijn gedrag in een tv serie gingen ophangen aan het gedrag van de hollander, hoe gierig, tolerant of bot ik op dat moment ook op mijn klompen sta te doen...
Ik heb geen ervaring in Indonesië, maar jarenlange ervaring in verschillende landen in Latijns-Amerika (wonen, werken). Ook daar zijn bepaalde dingen die typisch zijn voor mensen daar, maar dan nog steeds zou ik het niet aandurven op basis van een televisieprogramma van een uurtje en mijn "kennis" van de cultuur daar een situatie/relatie te duiden. Zoals jij ook al aangeeft: dingen zijn niet wat ze lijken (al helemaal niet in een realityprogramma).
Ik probeerde eerder een nuance aan te brengen in het geldwolf-geroep, omdat ik denk dat er heel veel grijs zit tussen: "zij betaalt alles dus hij is een uitzuiger" en "het is echte liefde dus natuurlijk betaalt zij alles". Juist en vooral als je in aanmerking neemt hoe anders die cultuur is, is de kans vrij groot dat het antwoord ergens in het midden ligt (en dat zij zelf misschien ook niet precies weten waar dan precies). Net als het de waarheid over "de moeder heeft groot gelijk want herkent een lagere klasse uitzuiger onmiddelijk en wil alleen haar tijdelijke dochter beschermen" en "de moeder is een hogere klasse conservatief die alleen respect heeft voor haar eigen klasse" waarschijnlijk ook ergens in het midden ligt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:29:21 #201
208890 June.
Seriously?
pi_73470279
Vanavond is het weer. Zag ik net een stukje van een vrouw die blijkbaar met een Afrikaan gaat: ''Ja, ik wil gewoon een normaal leven.''

Beetje raar, je weet toch dat je dan nooit normaal bent ?
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:34:30 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73470461
Bedankt voor de reminder!

Shit! weer geen bak ijs gekocht!

En weer een vrouw die de mannen in NL niet goed genoeg vindt
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:35:24 #203
208890 June.
Seriously?
pi_73470493
Oooh, Adele met Daydreamer Mooi liedje.
Shine bright like a diamond.
pi_73470547
"De Zwarte wereld"

Zij komt er wel.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:39:07 #205
208890 June.
Seriously?
pi_73470639
Hm, hij is dus ook verpleegkundige? Zij toch ook? Lekker dan, zitten ze allebei zonder baan dan .
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:48:51 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73470995
Venlo ligt toch helemaal niet in zuid limburg
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:49:18 #207
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73471018
Dan slaat de twijfel toe? Dat was vorige week ook al zo.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:50:02 #208
208890 June.
Seriously?
pi_73471046
Acht maanden is ook wel lang trouwens.
Shine bright like a diamond.
pi_73471158
Als ik hem hoor praten word ik spontaan lui.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:56:41 #210
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73471287
Hij zegt zelf in het begin dat het hem gaat om een beter leven. Op zich niets mis mee, daar niet van.
Maar gaat ze nou egt in de township wonen? Slecht idee lijkt me.
Hij lijkt trouwens wat op Don Cheadle (ook een neger...)
!!! Go 49-ers !!!
pi_73471359
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hij zegt zelf in het begin dat het hem gaat om een beter leven. Op zich niets mis mee, daar niet van.
Maar gaat ze nou egt in de township wonen? Slecht idee lijkt me.
Hij lijkt trouwens wat op Don Cheadle (ook een neger...)
Nee, ze huurt een appartement buiten het township. Verstandige keus bij een onverstandige verliefdheid.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:58:46 #212
208890 June.
Seriously?
pi_73471369
Lijkt me ook niet echt slim nee om in die township te gaan wonen. Die Maikel was er een paar weken geleden nog overvallen en hij is nog een neger.. Als blanke val je toch meer op.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:01:30 #213
208890 June.
Seriously?
pi_73471473
Hehe 'andere plannen'
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:06:54 #214
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_73471675
"Oh mijn god" zegt hij steeds, is dat in het Suid-Afrikaans een gewone uitdrukking?
pi_73472168
Hij lacht d'r problemen telkens zo weg.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:19:29 #216
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73472186
Nu idd de reeds legendarische zin: "Ik wil gewoon een normaal leven"
!!! Go 49-ers !!!
pi_73472248
Ik heb zo'n voorgevoel dat zij ooit ook nog wel naar Nederland zullen verhuizen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:23:14 #218
208890 June.
Seriously?
pi_73472312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:21 schreef Felixa het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat zij ooit ook nog wel naar Nederland zullen verhuizen.
Haha inderdaad..
Shine bright like a diamond.
pi_73472480
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:21 schreef Felixa het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat zij ooit ook nog wel naar Nederland zullen verhuizen.
Logisch want daar hebben zij natuurlijk veel meer kansen, zeker in de zorg.
pi_73472495
Djeez, wat een gegil van die moeder!
De ruiten springen hier zowat!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:28:55 #221
208890 June.
Seriously?
pi_73472531
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:06 schreef detulp050 het volgende:
"Oh mijn god" zegt hij steeds, is dat in het Suid-Afrikaans een gewone uitdrukking?
Nou, met dat gegil van die moeder had ik even een oh mijn god momentje .
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:46:58 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73473288
Ze moet nou al tegen haar zin in trouwen....
!!! Go 49-ers !!!
pi_73473296
3,50 per dag in de horeca
pi_73473816
Zonder inkomen, lekker shoppen tegen de verveling...
pi_73473892
De update:

Hoe gaat het met Gwenny en Michael
Er is alweer veel veranderd sinds het moment dat de camera’s stopten met filmen bij ons:

Het afgelopen jaar zijn mijn moeder, zusje Fenna en mijn tante op vakantie geweest! Eindelijk hebben ze Michael ook ontmoet! De vakantie was echt heel leuk, fijn om ze weer te zien, leuke dingen gedaan en veel gelachen.

Het was ook fijn om ze bij me te hebben, omdat ik nog steeds geen baan kon vinden.
Het was heerlijk om bekenden om me heen te hebben, maar het was ook fijn dat ik niet de hele dag alleen was.

Het is nu precies 1 jaar geleden dat ik naar Zuid-Afrika vertrok. En ik ben een jaar werkloos geweest. Dat ik nu een jaar ‘niks’ heb gedaan, thuis heb gezeten, vind ik echt ongelooflijk als ik zo terugdenk, dat ik dat heb kunnen volhouden!!

Soms dacht ik echt dat ik maf werd van het thuiszitten, want helaas kan ik door de onveiligheid ook niet zomaar de deur uit. Het vooruitzicht dat Michael weer om half 6 thuis kwam van zijn werk maakte het weer goed. Tja dat klinkt misschien dramatisch, maar zo was het gewoon, haha. En zo zie je maar weer, voor de liefde doe je heel veel!!
Ondanks dat het niet altijd even makkelijk is geweest, heb ik er nooit spijt van gehad om naar Zuid-Afrika te verhuizen.

We hebben saampjes een heel leuk jaar gehad: we hebben een jaar samengewoond, eindelijk gewoon langs elkaar wakker worden en ik heb natuurlijk in zijn cultuur geleefd en hiervan geleerd! Dat is toch anders als je steeds maar voor een paar weken op vakantie gaat. Zo een jaar achter elkaar leer je elkaar toch meer kennen en elkaars gewoontes. Het cultuurverschil blijft toch, maar ik begrijp hem nu wel beter wat dat betreft!

Na 1 jaar lang niet werken, begin ik me wel zorgen te maken over mijn toekomst in Zuid-Afrika. We weten niet zo goed wat er de komende tijd op ons af komt, het is allemaal erg onduidelijk, maar nog heel veel langer werkloos zijn zie ik niet zitten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73474263
Ze is dus nog steeds werkloos. Ik heb heel eerlijk gezegd ook niet het gevoel dat ze er heel veel vaart achter heeft gezet, met het vinden van een baan. Het moest eerst opleiding gerelateerd werk in de zorg zijn, en toen dat zich na een poos niet aandiende is ze naar ander werk gaan kijken maar de horeca betaalde te weinig dus dat had geen zin. Zoals Felixa zei, denk ik ook dat het uiteindelijk uitloopt op een enkele reis Nederland.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:25:51 #227
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73474516
Eensch, ze doet eigenlijk helemaal niets aan werk zoeken. Ook integreren wil ze voor al niet, wil geen contact maken met buren of anderen. Als ze nou eens Zulu ging leren, of vrijwilligerswerk ging doen, oid...
Ik zou zo iemand eigenlijk al helemaal niet meer aannemen als verpleegkundige.... heeft helemaal geen kennis meer en kent het land niet....
Echt een irritante allochtoon die te lui is om te werken..
!!! Go 49-ers !!!
pi_73474753
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Eensch, ze doet eigenlijk helemaal niets aan werk zoeken. Ook integreren wil ze voor al niet, wil geen contact maken met buren of anderen. Als ze nou eens Zulu ging leren, of vrijwilligerswerk ging doen, oid...
Ik zou zo iemand eigenlijk al helemaal niet meer aannemen als verpleegkundige.... heeft helemaal geen kennis meer en kent het land niet....
Echt een irritante allochtoon die te lui is om te werken..

Vrijwilligerswerk is een mooie oplossing inderdaad als je geen werk kunt vinden. Staat goed op je cv, in ieder geval beter dan een jaar lang op de bank hangen. Kan dat niet in het ziekenhuis waar ze stage liep? Je zou d'r bijna gaan mailen met tips

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeanne_Darc op 07-10-2009 23:43:09 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:13:56 #229
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_73482538
Het was weer briljant dus. Ik heb het gemist. En het is het eigenlijk ook niet waard om terug te kijken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 14:13:00 #230
9859 crew  Karina
Woman
pi_73485976
Als ik dat stukje hierboven lees, heb ik inderdaad ook wel het idee dat ze nou niet echt hard op zoek is naar een baantje. Ik weet niet hoe dat zit met de onveiligheid, maar overdag leek het me wel mee te vallen, zeker in de buurt waar ze waren komen te wonen (Durban).

Dat ze het nog een jaar al hebben uitgehouden met zo weinig geld (want ze moeten toch huur betalen, etc.) verbaast me wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:29:50 #231
497 Maja
Ja denk!?!
pi_73488589
Heel jaar lang in bed liggen en Sex and the City DVD's kijken, hoe houd je het vol

Dan maar voor een schraal loontje in de horeca, maar dan leer je in ieder geval de cultuur en taal nog een beetje.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:43:14 #232
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73494939
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:13 schreef Terreros85 het volgende:
Het was weer briljant dus. Ik heb het gemist. En het is het eigenlijk ook niet waard om terug te kijken.
Jawel hoor: best interessant ondanks de kritische opmerkingen
!!! Go 49-ers !!!
pi_73519834
pppff als je toch zo moet leven.
Er is ook wel erg veel cultuurvershcil zeg en geen werk kunnen vinden.
Dan maar in de horeca, verdien je iets en voel je je iets nuttiger want tig keer vertellen dat ze zich net een huisvrouw e.d. voelt helpt ook niet mee aan je gevoel.

Ik denk dat die nog wel een keer terug komt naar nederland.
pi_73689761
Vanavond weer een nieuwe aflevering:
quote:
Woensdag 14 oktober 2009: Roxane & Abhi
De stapelverliefde Indiase Abhi en de Nederlandse Roxane ontmoetten elkaar in de zomer van 2006 in de Verenigde Staten op een studentenfeestje. Abhi en Roxane besluiten samen een toekomst op te bouwen en Roxane verhuist naar Delhi in India, een stad waar ze nog nooit eerder geweest is. De eerste dagen zijn zwaar voor Roxane, want ze moet van alles regelen terwijl Abhi het druk heeft met zijn nieuwe baan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:13:59 #235
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73690121
Thx Pfff leven in India....lijkt me moeilijk...
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:35:36 #236
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73695354
Oh ze heeft nog smetvrees ook. Dan moet ze vooral naar Delhi gaan idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:36:13 #237
208890 June.
Seriously?
pi_73695389
Ik wilde net zeggen !
Shine bright like a diamond.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:37:33 #238
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_73695441
leuke programma
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:53:23 #239
208890 June.
Seriously?
pi_73696144
Het is denk ik wel een stuk makkelijker dat die Abhi uit een hoge kaste komt..
Shine bright like a diamond.
pi_73696163
India, één grote kattenbak. Op Goa na misschien. Ik snap dat niet. Amerika of Australie, ja hoor, maar India. Dat lijkt me een levenslange cultuurshock.
pi_73696561
smetvrees? India?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:05:11 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73696677
"All the third world country people"
(discreet vertaald als "arme mensen")
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_73696843
Lekker zo'n jengelend kind om je heen als je liefje na tien maanden weer eens aan komt zetten
pi_73696959
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef Fargo het volgende:
Lekker zo'n jengelend kind om je heen als je liefje na tien maanden weer eens aan komt zetten
haha ze sloeg hem nog net niet van der af.
...and that's the way the cookie crumbles.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 22:14:00 #245
9859 crew  Karina
Woman
pi_73697022
Die familie zijn geen arme sloebers uit een sloppenwijk in ieder geval.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_73697098
Hij lijkt me een oprechte, aardige, daadkrachtige en zorgzame jongen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73697193
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Hij lijkt me een oprechte, aardige, daadkrachtige en zorgzame jongen.
ze komen over alsof ze elkaar ook echt leuk vinden en hij komt goed over idd..

lijkt mij heel raar India: als je een sukkel bent maar toevallig in de goeie kaste geboren wordt heb je gewoon geluk, als je heel intelligent bent maar in een van de onderste kasten geboren wordt heb je min of meer pech...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:18:52 #248
208890 June.
Seriously?
pi_73697226
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Hij lijkt me een oprechte, aardige, daadkrachtige en zorgzame jongen.
Inderdaad, lijkt mij ook.
Shine bright like a diamond.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 22:19:16 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_73697245
Ze is wel erg bang, ik weet niet hoe crimineel het daar is, maar ze doet alsof arme mensen je meteen aan gaan vallen.

Oh en ze vind ook alles een beetje vies en eng.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:21:09 #250
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73697323
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:19 schreef Karina het volgende:
Ze is wel erg bang, ik weet niet hoe crimineel het daar is, maar ze doet alsof arme mensen je meteen aan gaan vallen.
Ze heeft ook wel een lekkere gids gehad de eerste dag: "People get really dangerous when you don't give them money"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 22:22:35 #251
9859 crew  Karina
Woman
pi_73697386
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Ze heeft ook wel een lekkere gids gehad de eerste dag: "People get really dangerous when you don't give them money"


Ah dat had ik gemist, maar dan nog, die verloofde heeft haar toch wel dingen verteld? En die opmerkingen net, dat is typisch Indiaas, vond ik wel een beetje denigrerend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:23:12 #252
208890 June.
Seriously?
pi_73697413
Maar goed, zo op het eerste gezicht heeft ze het wel veel makkelijker dan alle andere meiden van de vorige afleveringen. Alles is eigenlijk al geregeld, ze heeft er al een vriendin, appartement, leuke schoonouders & vriend (zo op het eerste gezicht) en ze hebben blijkbaar genoeg geld dat zij voorlopig nog niet hoeft te werken..
Shine bright like a diamond.
pi_73697416
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:19 schreef Karina het volgende:
Ze is wel erg bang, ik weet niet hoe crimineel het daar is, maar ze doet alsof arme mensen je meteen aan gaan vallen.

Oh en ze vind ook alles een beetje vies en eng.
Ja zit net ook te kijken. Dat ze ging piepen in de auto, omdat ze bang was van de straatventers!

Wat voor leven gaat die daar leiden.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:23:58 #254
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73697445
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Felixa het volgende:
Hij lijkt me een oprechte, aardige, daadkrachtige en zorgzame jongen.
Ik zou bloednerveus worden de hele tijd van het 'don't worry,don't worry"
Hij is wel aardig, maar wel een beetje saai.
!!! Go 49-ers !!!
pi_73697470
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:23 schreef Min-e het volgende:

[..]

Ja zit net ook te kijken. Dat ze ging piepen in de auto, omdat ze bang was van de straatventers!

Wat voor leven gaat die daar leiden.
Net als vorige week heb ik een vermoeden dat ook dit stel niet in dit land zal blijven.
Ze hebben in Amerika gestudeerd dus misschien gaan ze daar wel heen, of naar Nederland.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73697612
Ze is een overgevoelig type: smetvrees en een appartement dat goed bewaakt is. En dat hypere tijdens gezoek naar een matras. So what als je niks vind? Ga je toch een nachtje in een hotel (denk ik dan). Maar aan de andere kant, het is ook raar natuurlijk in zo'n hectisch en arm land. Ik kan het me ook wel voorstellen. Ik vind dit namelijk in tegenstelling tot wat ik eerder gezien heb in het programma geen relaxed land. En hij alles maar proberen uit te leggen.
pi_73697694
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zou bloednerveus worden de hele tijd van het 'don't worry,don't worry"
Hij is wel aardig, maar wel een beetje saai.
Hij doet teveel zijn best om alles te verklaren en uit te leggen. Hij moet begrijpen dat dat niet te doen is. Steun haar gewoon in haar gevoel en zeg maar dat je het begrijipt. Het verschil in context is te groot om te verklaren.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 22:34:47 #258
9859 crew  Karina
Woman
pi_73697975
Ze is wel een tutje, staat ze daar ramen te lappen met een zonnebril op haar hoofd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  ESF Reporter woensdag 14 oktober 2009 @ 22:39:42 #259
87554 Cee
Welluk?
pi_73698158
"Ik hou van jou...alleen van jou".
Deze zijn leuk.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 22:41:09 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_73698233
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:39 schreef Cee het volgende:
"Ik hou van jou...alleen van jou".
Deze zijn leuk.
Dat was wel schattig inderdaad. En dat vuurwerk afsteken met die kinderen is ook leuk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:41:39 #261
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73698261
Ik vind hem wel lief.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:44:17 #262
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73698367
Dus "de vuile was buitenhangen" is toch wel dubbelzinnig.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73698376
Denk op zich dat die twee samen wel een goed stel zijn. Hij lijkt me heel begripvol en handelt verstandig.
pi_73698620
Hij is echt lachen met zijn liedje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73698672
Lieve jongen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:51:28 #266
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73698681
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:39 schreef Cee het volgende:
"Ik hou van jou...alleen van jou".
Deze zijn leuk.
Idd en het vuurwerk ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73699165
quote:
Vanuit Nederland schrijf ik dit verslag, want ik ben in augustus weer teruggekomen. Tussen mij en Abhi gaat alles nog goed.

India


Het afgelopen jaar was een moeilijk jaar, maar ook heel fijn. Ik kon weer bij Abhi zijn en heb zijn familie en cultuur leren kennen wat ook heel belangrijk is voor onze relatie.

Ik ben voor onbepaalde tijd naar India gegaan. Op dat moment was ik net klaar met m’n studie, woonde thuis en had niet veel op te geven. Abhi had net een nieuwe baan en het was voor ons de beste keus om daar te gaan wonen.

Achteraf ben ik alsnog blij dat we die keus hebben gemaakt, ookal is het niet gelopen zoals we hadden gehoopt. We hebben weer veel meegemaakt samen en ik heb kunnen zien waar Abhi vandaan komt en India leren kennen. Dat had ik niet tijdens een korte vakantie kunnen meemaken. Het was niet alleen het land zien, maar ook echt in het land leven. Het was voor mij ook de eerste keer in India en heb me echt moeten aanpassen. Dat was al een ervaringen op zich die ik niet had willen missen.


Je zou je afvragen of ik Abhi nou van een andere kant heb leren kennen. Gelukkig is de Abhi in India gewoon de Abhi die ik in VS heb leren kennen.We gingen samen verder zoals wij in de VS ook met elkaar omgingen, alleen aan de andere kant van de wereld.

Terug in Nederland

Ik kreeg niet de juiste papieren om aan het werk te gaan. We zijn daar een jaar mee bezig geweest, maar dankzij de vreemde regels die het land kent werd het onmogelijke van ons gevraagd om mij daar te kunnen registreren, dus was het beste keus voor ons dat ik weer naar Nederland ging. Het zou een jarenlang proces worden en tot die tijd zou ik thuis zitten niets doen en dat was niet ons droomscenario. We hadden van te voren alles wel goed geregeld qua papierwerk, maar eenmaal bij de instanties liepen we tegen zoveel dingen aan wat we van tevoren niet hadden kunnen weten. Je moet niet denken aan de regels in Nederland om een MVV aan te vragen, maar ongeveer het tegenovergestelde. Er zijn geen vaste regels waar je je aan moet houden, je moet precies doen wat je wordt vertelt en hopen dat andere er zich niet mee gaan bemoeien, want dan komen er zo weer nieuwe regels bij.

Slechts een jaar weggeweest, maar wel veel meegemaakt. Ik denk nog vaak aan India en wat Abhi en ik hebben meegemaakt en het heeft een grote indruk op mij gemaakt. Ik waardeer nog meer de dingen die ik in Nederland ken en heb. India is nog een jong land, met een eeuwenoude geschiedenis, maar pas 60 jaar onafhankelijk, dus er moet nog veel gebeuren om het land voor iedereen leefbaar te maken. Ik ga graag terug naar India, maar dan gezellig op bezoek. Ik heb nu familie in India waar ik veel om geef en zie ze dan ook graag snel weer terug.

Louie (onze hond) is met mij meegekomen naar Nederland. Hij heeft het prima naar zijn zin. In het begin was hij erg schuw, hij had in India nog nooit een andere hond gezien en 9,5 op de 10 mensen waren bang voor Louie. Hij geniet volop van alle vrijheid die hij nu heeft.

Toekomstplannen

Abhi is aan het solliciteren voor een PdH in Europa, het liefst in Nederland of dichtbij. Europa is veel verder met Biotechnologie dan in India, dus al was ik nog in India, dan zou hij ook in Europa gaan solliciteren en kwamen wij samen naar Europa.

Ik ga weer in Nederland werken en de tijd zal bepalen wanneer we weer samen kunnen zijn.

Bedankt voor het kijken naar ons verhaal.

Liefs,

Abhi en Roxane
Boundaries don't keep other people out; they fence you in.
pi_73699204
TrailerTrash was me net voor met de update.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:12:45 #269
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73699387
Wat een heftige update.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:14:36 #270
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73699461
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat een heftige update.
Valt toch wel mee?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:18:12 #271
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73699615
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Valt toch wel mee?
Ik bedoel dat je door een hoop vage regels en papierwerk wordt gescheiden. Je moet geld verdienen en dat lukt daar niet. Het is je eigen keuze als je daar heen gaat, maar niet je eigen keuze om je te laten afschepen met regels die niet vaststaan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:31:18 #272
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73700040
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je door een hoop vage regels en papierwerk wordt gescheiden. Je moet geld verdienen en dat lukt daar niet. Het is je eigen keuze als je daar heen gaat, maar niet je eigen keuze om je te laten afschepen met regels die niet vaststaan.
Ik ben het helemaal met je eens, maar dat geldt voor Nederland nog een stuk meer dan voor India (helaas).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:42:22 #273
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73700399
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:31 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar dat geldt voor Nederland nog een stuk meer dan voor India (helaas).
Daar heb ik geen verstand van, ik ga alleen af op het verhaal dat zij zegt (iig suggereert) dat er met MVV vaste regels zijn en daar niet, dus don't shoot me.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:46:55 #274
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_73700555
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:42 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Daar heb ik geen verstand van, ik ga alleen af op het verhaal dat zij zegt (iig suggereert) dat er met MVV vaste regels zijn en daar niet, dus don't shoot me.
Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:50:10 #275
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73700657
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...
Ik bedoel ook niet dat het makkelijker is maar idd dat je weet waar je aan toe bent en waar je aan moet voldoen. Dat scheelt al een hele hoop. Je koopt er niks voor, maartoch...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:59:39 #276
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73703122
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar als er vaste regels zijn wil dat nog niet zeggen dat het mákkelijker is. Je weet misschien iets meer waar je aan toe bent, maar vergis je niet in de hoeveelheid grenzeloos verliefden die hun geliefde niet eens naar Nederland kunnen halen...
De regels voor een simpel touristenvisum zijn al frustrerend, ik wil niet eens aan de regels voor de MVV denken inderdaad.
pi_73929771
En we zijn weer begonnen.
pi_73930113
Nou het gaat helemaal nergens over, we zitten nu al 20 minuten te kijken naar vluchtinformatie ZAP!
pi_73930389
ah wat is ie lief blij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73932270
Dit is wel een aflevering met weinig problemen.
Het ergste is dat haar vlucht vertraging had en er geen muziek is op de repetitie van haar huwelijk.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73932702
wauw wat een mooie plek zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:01:40 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73932748
En een mooie jurk
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73932791
Mooi dat haar familie en vrienden er ook bij zijn.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73932800
ze heeft er echt haar sprookjeshuwelijk van gemaakt..

tis meer een aflevering van 'mijn bruiloft' maar goed...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73933071
De update:
quote:
Hoe gaat het met Eline en Fernando
Inmiddels woon ik al bijna 1,5 jaar in Guatemala en zijn we bijna 1 jaar getrouwd. Het is zo fijn om bij elkaar te zijn en om elkaar niet te hoeven missen! We wonen nog steeds in hetzelfde huisje maar zijn op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Het is wel erg fijn dat we zo centraal in de stad wonen omdat we op die manier echt midden in de Guatemalteekse samenleving wonen en dicht bij alles zitten.

Werk
Fernando heeft het nog altijd druk met zijn banen en studie. Ook ik werk nu als Engels en Nederlands docent en volg verschillende cursussen en workshops. Het werk is niet echt in mijn ideale richting maar het is best leuk om tijdelijk te doen en het geeft me het gevoel nuttig bezig te zijn. Om bij mijn werk te komen maak ik nu ook gebruik van de publieke bussen, iets wat veel buitenlanders in verband met berovingen proberen te vermijden hier. Ik wil dit echter toch doen omdat de Guatemalteken zich ook zo verplaatsen. Hopelijk kan in de toekomst ook betaald sociaal/cultureel werk vinden waartoe ik ben opgeleid.

Droogte
Helaas kampt Guatemala momenteel met enorme droogte en zijn oogsten mislukt. Met name voor boeren zijn het dan ook zware tijden... Veel kinderen hebben hieronder te lijden; velen zijn zelfs van de honger gestorven. Daarom ben ik ook actief binnen een groep mensen die Guatemala een warm hart toedraagt en waarmee we willen trachten een project op te zetten waarbij de bevolking in een bepaald gebied bij toekomstige droogtes toch voor hun eigen inkomsten kan zorgen. Dit uiteraard in samenwerking met de Guatemalteken zelf.

Kristianitos
Ook met de Kristianitos (die Christelijke groep waar wij bijzitten) gaat het goed. We hebben nu zelfs een radioshow! Fernando en de twee andere acteurs treden hierin op als zijnde de Kristianitos. Gedurende de uitzending zit ik achter de computer waar ik reacties van luisteraars ontvang en aan de heren doorgeef. Ook ben ik nu de fotograaf van de Kristianitos. Erg leuk allemaal! Het is zo fijn dat ik in zo´n bijzondere groep mensen terecht ben gekomen. Als ik het even moeilijk heb omdat ik bijvoorbeeld Nederland mis (en vooral mensen daar) dan weten zij me altijd weer op te beuren. Uiteraard mis ik Nederland soms best wel, maar ik hou ook enorm van Guatemala... Het land van de eeuwige lente!

Daarnaast zijn Fernando en ik erg gelukkig samen. We hebben het goed, doen regelmatige leuke dingen, we worden oom en tante (Fernando´s zusje is zwanger), en beseffen steeds opnieuw weer hoeveel geluk wij hebben dat we bij elkaar kunnen zijn. We wonen nu in hetzelfde land zijn nog altijd grenzeloos verliefd op elkaar!

Saludos, Eline (en uiteraard Fernando).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73933297
Het klinkt misschien stom, maar ik had helemaal niets met deze meid.
pi_73939562
Heeft op zich helemaal niks met het programma te maken, maar wat had zij een aparte achternaam. De Planque, ik had er echt nog nooit eerder van gehoord.
pi_74164569
Vanavond:
quote:
Eva loopt in Nederland met haar ziel onder haar arm als ze terugkomt van een jaar Australië. Hier heeft ze namelijk haar grote liefde Phil moeten achterlaten. Na een maand hakt ze dan ook de knoop door: ze gaat terug, nu voorgoed. Phil woont samen met een vriend en Eva trekt bij ze in totdat ze een appartement voor hun tweeën hebben gevonden. Terwijl Phil een goede baan krijgt, blijkt dit voor Eva niet zo gemakkelijk te zijn.
Boundaries don't keep other people out; they fence you in.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:07:04 #289
208890 June.
Seriously?
pi_74164704
Ben benieuwd
Shine bright like a diamond.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:15:16 #290
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_74165076
Me2 Maar lijkt me wel een vrij makkelijke relatie
!!! Go 49-ers !!!
pi_74165321
Yep, geen gillende moeders (hoop ik!) geen verbod op zoenen/omhelzen in het openbaar, geen plaggenhutten, geen armoede.
Een "gewoon" westers land.
Maar wie weet zit er nog wel een addertje onder het gras.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_74165812
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:07 schreef June. het volgende:
Ben benieuwd
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  ESF Reporter woensdag 28 oktober 2009 @ 21:37:27 #293
87554 Cee
Welluk?
pi_74165969
Ik kijk.
Die jongen lijkt me eh.... Heel zachtaardig?
  ESF Reporter woensdag 28 oktober 2009 @ 21:40:45 #294
87554 Cee
Welluk?
pi_74166115
Wanneer is Gooische Meiden afgelopen?
pi_74166203
ik vroeg mij eerlijk gezegd af of het geen homo was?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74166260
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef DarkElf het volgende:
ik vroeg mij eerlijk gezegd af of het geen homo was?
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik 'm zag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  ESF Reporter woensdag 28 oktober 2009 @ 21:44:54 #297
87554 Cee
Welluk?
pi_74166308
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef DarkElf het volgende:
ik vroeg mij eerlijk gezegd af of het geen homo was?
Dat bedoelde ik dus met m'n 'zachtaardig' opmerkinge. Ik wist niet hoe ik het subtiel moest suggereren.
pi_74166326
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus met m'n 'zachtaardige' opmerkinge. Ik wist niet hoe ik het subtiel moest suggereren.
gewoon.. zeggen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  ESF Reporter woensdag 28 oktober 2009 @ 21:46:26 #299
87554 Cee
Welluk?
pi_74166384
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

gewoon.. zeggen
HIJ LIJKT ME LEUK OM MEE TE GAAN SHOPPEN.

Fffiieuw, dat is eruit.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:46:33 #300
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74166391
Is die oma familie van de Veerkampjes ofzo.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  ESF Reporter woensdag 28 oktober 2009 @ 21:47:17 #301
87554 Cee
Welluk?
pi_74166435
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Is die oma familie van de Veerkampjes ofzo.
Eauma Jeaupieeejj.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')