abonnement Unibet Coolblue
pi_72347360
Vandaag was ik een lekker stukje aan het fietsen door Zuid-Limburg. Nou ja lekker, eigenlijk was het kloteweer met die regen, maar omdat de Vuelta langskwam was ik er toch maar in mijn wielerkleding op uit getrokken om de profs aan te moedigen. In wielerklding heeft dat toch wat extra's.
Nadat de profs voorbij getrokken waren besloot ik zelf ook nog maar wat kilometers te maken en op eengegeven moment rijd ik door het Vijlenerbos. Behoorlijk zwetend en puffend want het is daar bijna het hoogste punt van Nederland.
Plotseling zie ik 50 meter voor me een grote kat oversteken. beter gezegd een HEEL grote kat. Mijn eerste reflex was in de remmen knijpen, maar een halve seconde later nam mijn nieuwsgierigheid het over en fietste ik toch door naar de plek waar de kat overstak. Doordat het een dennenbos is kon ik de kat visueel blijven volgen en mijn eerste ingeving was dat het een lynx was. Eenmaal bij de oversteekplaatsaangekomen had ik het geluk dat het beest zich een seconde lang omdraaide om te zien wat ik nou weer voor gedoe was. Echt een machtig moment zo oog in oog staan met zo'n indrukwekkend dier. Ik kon heel duidelijk pluimpjes op de oren van het dier zien. Hierna draaide de kat zich snel om en ging er in hoog tempo vandoor en ik vervolgde ook mijn weg.
Naar mijn idee zijn lynxen al 100 jaar uitgestorven in Nederland. Tenminste ik heb nog nooit gehoord van dat ze hier of in Belgie voorkomen. Ik sluit dus niet uit dat ik er nasst zat, maar ik kan me geen ander dier voor de geest halen waarmee ik de lynx kan verwarren. De kat was echt zo groot als een hond, dus een gewonen huiskat is zeer onwaarschijnlijk, die hebben ook geen pluimpjes op de oren. Iemand een idee welke katachtigen hier nog meer voorkomen?
pi_72347558
http://waarneming.nl/soort/view/392

je was niet de enige :p
pi_72347697
Dat zou mooi nieuws zijn!
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:03:52 #4
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72347715
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:03 schreef LeNick het volgende:
Dat zou mooi nieuws zijn!
Kunnen die Panterasukkels weer een hype creeeren.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72347722
Super! Dat ondersteunt wel mijn waarneming. Ik was dus niet aan het hallicuneren . Schijnbaar komt de lynx hier toch sporadisch voor.
pi_72347732
Rechts ziet u de lynx.
pi_72348021
Na wat gegoogle zie ik dat de lynx inderdaad vaker gesignaleerd word in Nederland en dan vooral in het zuiden van Limburg. Waarschijnlijk is dit een exemplaar dat is overgelopen uit de Ardennen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:27:10 #8
204266 Super_Me
Super one, Super two, Super_Me
pi_72348379
Mooie beesten! Het zou de Nederlandse natuur weer een behoorlijke upgrade geven. Helaas gaat het waarschijnlijk om een "verdwaalde Belg" ofzo
Ik zeg maar zoo, want dat is korter dan dierentuin
pi_72348569
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:27 schreef Super_Me het volgende:
Helaas gaat het waarschijnlijk om een "verdwaalde Belg" ofzo
wanneer is het beest een verdwaalde belg, en wanneer een echte limbo? Als je hem toch in Nederland hebt gezien komt ie in nederland voor.
pi_72348633
Waar is je fotoooooo ?
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:40:25 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_72348713
Heb ze wel eens in 't wild in Duitsland gezien. Prachtige beesten . Je weet meteen dat 't een lynx is als je hem ziet.
Huilen dan.
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:47:06 #12
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_72348891
It's coming right for us!
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:47:06 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72348892
Bij één lynx is er nog geen sprake van komt voor. Hij kan net zo goed ontsnapt zijn of inderdaad op visite vanuit belgië ofzo. Maar dat maakt zo'n ontmoeting niet meer spannend.
pi_72348940
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:51 schreef oxylus11 het volgende:
Vandaag was ik een lekker stukje aan het fietsen door Zuid-Limburg. Nou ja lekker, eigenlijk was het kloteweer met die regen, maar omdat de Vuelta langskwam was ik er toch maar in mijn wielerkleding op uit getrokken om de profs aan te moedigen. In wielerklding heeft dat toch wat extra's.
Nadat de profs voorbij getrokken waren besloot ik zelf ook nog maar wat kilometers te maken en op eengegeven moment rijd ik door het Vijlenerbos. Behoorlijk zwetend en puffend want het is daar bijna het hoogste punt van Nederland.
Plotseling zie ik 50 meter voor me een grote kat oversteken. beter gezegd een HEEL grote kat. Mijn eerste reflex was in de remmen knijpen, maar een halve seconde later nam mijn nieuwsgierigheid het over en fietste ik toch door naar de plek waar de kat overstak. Doordat het een dennenbos is kon ik de kat visueel blijven volgen en mijn eerste ingeving was dat het een lynx was. Eenmaal bij de oversteekplaatsaangekomen had ik het geluk dat het beest zich een seconde lang omdraaide om te zien wat ik nou weer voor gedoe was. Echt een machtig moment zo oog in oog staan met zo'n indrukwekkend dier. Ik kon heel duidelijk pluimpjes op de oren van het dier zien. Hierna draaide de kat zich snel om en ging er in hoog tempo vandoor en ik vervolgde ook mijn weg.
Naar mijn idee zijn lynxen al 100 jaar uitgestorven in Nederland. Tenminste ik heb nog nooit gehoord van dat ze hier of in Belgie voorkomen. Ik sluit dus niet uit dat ik er nasst zat, maar ik kan me geen ander dier voor de geest halen waarmee ik de lynx kan verwarren. De kat was echt zo groot als een hond, dus een gewonen huiskat is zeer onwaarschijnlijk, die hebben ook geen pluimpjes op de oren. Iemand een idee welke katachtigen hier nog meer voorkomen?
Heb je foto's?
I´m back.
pi_72349617
Als katten verwilderen krijgen ze pluimen op de oren!
Werkelijk waar...heel vreemd..waarom dat is weet ik niet, maar vroeger heb ik enkele verwilderde katten gezien in Friesland waar ik een korte tijd gewoond heb en men vertelde mij dit toen ook.

Dus hoe groot was deze kat?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72349620
pic's or it didn't happen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_72349662
Tijdje terug een vos gespot in Amsterdam, dat vond ik al heel stoer
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72349836
Oxylus11, zou je deze waarneming willen invoeren op waarneming.nl? Je kunt hier precies aangeven waar en wanneer je em zag. Op die manier help je verschillende organisaties en wetenschappers om de verspreiding van de lynx in kaart te brengen. Stuur maar even een PM als het niet lukt dan help ik je verder.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:27:45 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72350062
Jaaaaaaa, kom maar.

En nu rap terug naar daar met een camera, TS!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72350260
Afgelopen weekend toevallig ook in die regio gefietst. Wel een vos gezien, en een overstekende koe maar geen lynx.
Din jävla kuk!
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:40:19 #21
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_72350466
duidelijk geval van pics or it didn't happen
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:39:04 #22
211693 strikey
How YOU doin!
pi_72352491
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Als katten verwilderen krijgen ze pluimen op de oren!
Werkelijk waar...heel vreemd..waarom dat is weet ik niet, maar vroeger heb ik enkele verwilderde katten gezien in Friesland waar ik een korte tijd gewoond heb en men vertelde mij dit toen ook.

Dus hoe groot was deze kat?
Als ik verwilder op een zaterdag avond krijg ik ook pluimen op mn oren
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:44:44 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72352697
Er zijn meer dan genoeg katten met pluimen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72354403
Dat het een wilde lynx was valt te betwijfelen natuurlijk. Wel heel erg cool als het er een was.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:47:29 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72354888
Ik zou van mijn fiets gevallen zijn

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')