index       film, tv & radio      films
PI Antichrist (Lars von Trier)
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
Topicgallery™ :
Toad
dinsdag 1 september 2009 @ 12:22 (#1) 
quote:
"Ik ben de beste filmregisseur ter wereld. Ik weet niet of God de beste God voor deze wereld is." Lars von Trier

Een rouwend paar trekt zich na de dood van hun baby terug in Eden, hun afgelegen huisje in de bossen. De man en vrouw hopen er hun gebroken harten en wankele huwelijk te helen, maar de natuur neemt zijn beloop en langzaam loopt het uit de hand.

Diepgaand onderzoek naar de rol van de religie in iemands leven. Waarschijnlijk de meest persoonlijke film van de Deense badboy Lars von Trier tot nu toe. De officiële jury van het 62ste Filmfestival in Cannes heeft de actrice Charlotte Gainsbourg uitgeroepen tot de beste actrice voor haar rol in Antichrist.
bron.

Eigenlijk zaten we al een tijdje te wachten op Wasington, het derde en laatste deel van de Amerikareeks van Von Trier. Eerder bracht hij Manderlay uit en Dogville. Maar ja, Von Trier raakte in depressie en om ermee om te gaan of te verwerken of wat dan ook schreef en maakte hij Antichrist. De enige twee rollen worden vervuld door Charlotte Gainsbourg en Willem Dafoe. Op het filmfestival van Cannes raakte de film in opspraak door expliciete geweld- en sekscenes en een combinatie daarvan.

Op dit moment is de film in een paar bioscopen te zien als voorpremiere, maar pas op 29 oktober 2009 is de officiele release.

http://www.imdb.com/title/tt0870984/ / http://www.antichristthemovie.com/

Trailer:

Toad
dinsdag 1 september 2009 @ 12:27 (#2) 
De film gister gezien. Beklemmend. Soms ranzig. Maar wel goede acteerprestaties van Dafoe en Gainsbourg. Bijna de hele film door prachtige beelden.
SPOILER
Ook de psychoses zijn goed in beeld gebracht.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd wat andere fokkers ervan vinden?

Like-a-Bunny
Gonzo
dinsdag 1 september 2009 @ 12:28 (#3) 

Ik heb hem van de week binnengehaald en ben erg benieuwd. Misschien dat ik er vanavond tijd voor heb.

Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------

Hephaistos.
Sneakers O'Toole
dinsdag 1 september 2009 @ 12:29 (#4) 

quote:
"Ik ben de beste filmregisseur ter wereld. Ik weet niet of God de beste God voor deze wereld is." Lars von Trier
Nogal arrogante bewering, voor iemand die een paar parels en een hoop middelmaat heeft gemaakt

Maar goed, trailer ziet er erg interessant uit. tvp

wise
Echoes - KL/B/
dinsdag 1 september 2009 @ 12:54 (#5) 

SPOILER
the film has also come under attack for its explicit sexuality, including the opening scene showing a toddler falling to its death while He and She have sex on the bed nearby. The film has also invited controversy for its graphic sexual violence. In one controversial scene, She hits His testicles with a wooden plank so hard that it is implied they are crushed. While He is unconscious, she masturbates him until he ejaculates blood. She then drills a hole through his shin to bolt him onto a grindstone. In a later scene, She cuts off her own clitoris with a pair of rusty scissors.[28]
Deze film moet ik zien haha

I had a splitting headache.From which the future's made.
And I am you and what I see is me
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.

fratsman
dinsdag 1 september 2009 @ 12:55 (#6) 

quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:54 schreef wise het volgende:
SPOILER
the film has also come under attack for its explicit sexuality, including the opening scene showing a toddler falling to its death while He and She have sex on the bed nearby. The film has also invited controversy for its graphic sexual violence. In one controversial scene, She hits His testicles with a wooden plank so hard that it is implied they are crushed. While He is unconscious, she masturbates him until he ejaculates blood. She then drills a hole through his shin to bolt him onto a grindstone. In a later scene, She cuts off her own clitoris with a pair of rusty scissors.[28]
wat heb je dan voor een kronkel in de kop als je dit kunt verzinnen.

34 schemerlampen in tomatensaus!!!
Venlo # 12 Waar Frats een nieuw evenement zoekt

LaTiNo
dinsdag 1 september 2009 @ 13:09 (#7) 

Heb um gedownload, ben echt benieuwd of hij nou echt zo disturbing is als word beweerd!

The truth is a poor excuse for a lack of imagination

Toad
dinsdag 1 september 2009 @ 13:09 (#8) 
Ja, als je het niet zo hebt op geweld/seks en een combi daarvan moet je niet naar de film gaan. Verwacht trouwens ook geen horrorachtige film zoals Hostel of een film waar je de hele tijd moet schrikken, want daarvoor gaat deze film te veel de diepte in. Dus wat dat betreft kan je ook thuisblijven, als je alleen vieze beelden wil zien.

SilkSpectre
dinsdag 1 september 2009 @ 13:15 (#9) 

quote:
SPOILER

Feeeeble
dinsdag 1 september 2009 @ 13:28 (#10) 

quote:
SPOILER
tvp

RuneRose
Tony, de zieke pony!
dinsdag 1 september 2009 @ 15:07 (#11) 

Ik snapte er niet zo veel van. Maar dat kwam ook omdat ik van de 1e 2 hoofdstukken weinig heb meegekregen.
SPOILER
Die clitoris die er afgeknipt werd was wel lekker hoor
. Voelde stiekem wat groeien in mijn broekje.

Like-a-Bunny
Gonzo
dinsdag 1 september 2009 @ 15:11 (#12) 

quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:07 schreef RuneRose het volgende:
Ik snapte er niet zo veel van. Maar dat kwam ook omdat ik van de 1e 2 hoofdstukken weinig heb meegekregen.
SPOILER
Die clitoris die er afgeknipt werd was wel lekker hoor. Voelde stiekem wat groeien in mijn broekje.
Chill dat jij de enige bent die zich te goed voelt voor spoilers.

Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------

RuneRose
Tony, de zieke pony!
dinsdag 1 september 2009 @ 15:12 (#13) 

Ik denk dat Lars von Trier zich ook te goed vind voor spoiler tags, vandaar.

AntiChrist
Primitive Screwheads!!
zaterdag 12 september 2009 @ 18:37 (#14) 

net gezien, weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. buiten dat sommige scene's best onaangenaam waren (ik heb niet zo op geweld tegen geslachtsdelen )

Mijn DVD Collectie
Last Fm

Jeeh
zaterdag 12 september 2009 @ 19:15 (#15) 

Zou hem graag kijken, maar heb het liefste altijd engelse ondertiteling. Nog even geduld.

(phew for a minute there i lost myself i lost myself

Toad
maandag 14 september 2009 @ 02:17 (#16) 
Samen met vier andere films (o.a. nieuwe Haneke en Woody Allen) staat Antichrist op het programma van PAC festival in 5 Pathe's.

http://www.pathe.nl/film/6321/pac-festival-2009/

Toad
vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:33 (#17) 
Zondag nog maar een keer kijken op het PAC-festival.

Toad
vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:36 (#18) 
Verslagje van die persconferentie:

Echt grappig hoe beledigd die journalisten zijn.
Trouwens: wie ontdekt de NLse journalist in dit filmpje?

Ook een mooie trailer, maar verklapt al wel veel van het verhaal:

sinadO
man
zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:54 (#19) 

Waarom krijg ik bij die spoilers toch zo sterk het idee dat von Trier de korte film 'Cutting Moments' iets te vaak gezien heeft...

De liefde voor muziek.

Weakling
available in strong mint
zondag 11 oktober 2009 @ 11:36 (#20) 

quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:54 schreef sinadO het volgende:
Waarom krijg ik bij die spoilers toch zo sterk het idee dat von Trier de korte film 'Cutting Moments' iets te vaak gezien heeft...
Misschien, maar het is wel weer jammer dat het vooral over die paar seconden van de film moet gaan. Het verhaal is veel meer dan dat. Ik vond het moment dat je er achter komt wat er nou precies aan de hand is veel verontrustender dan die stukjes in de spoilers.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Jeeh
zondag 11 oktober 2009 @ 14:24 (#21) 

Inmiddels in goede kwaliteit kunnen zien.

Vond het een prachtige film.

Disturbing en naar, maar ook geweldig gefilmd en zeer sterk geacteerd. Aanrader voor liefhebbers.

(phew for a minute there i lost myself i lost myself

Roi
All those moments will be lost
zondag 11 oktober 2009 @ 23:59 (#22) 

GENIALE film! Binnenkort zal ik een review(tje) plaatsen !

like tears in rain... Time to die.

RuneRose
Tony, de zieke pony!
maandag 12 oktober 2009 @ 13:30 (#23) 

Gisteren voor de 2e keer gezien, ben niet heel erg onder de indruk. Het zit wel ingenieus in elkaar, hij weet ook wel een bijzondere sfeer the creëren, maar aan het eind van de rit doet het me echt helemaal niets.

planethugo
Forza Roda!
maandag 12 oktober 2009 @ 16:01 (#24) 

paar weken geleden een uurtje van gezien, viel bijna in slaap omdat er vrijwel niets boeiends gebeurde. Binnenkort toch maareens afkijken

Next time there won't be a next time

blue_funk
~grrrrr~
maandag 12 oktober 2009 @ 16:37 (#25) 

Gisteravond gezien. Goede film, maar het is er niet een voor een gezellig avondje voor de buis en hij is ook niet bepaald voor iedereen geschikt.

Ik ben veel gewend, maar ik werd toch wel een beetje naar bij een aantal scenes (en niet alleen de scenes die eerder genoemd zijn in spoilertags, ook al waren deze wel het ergst).

Overigens: de openingsscène is absoluut briljant. Kijk (en luister) zelf maar...

Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
index       film, tv & radio       films
Antichrist (Lars von Trier)
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500