abonnement Unibet Coolblue
pi_72315998


ANDERLECHT
Anderlecht is met twaalf punten uit vier duels lijstaanvoerder in de Belgische competitie. In Europees verband zijn de resultaten van Paars-Wit een stuk minder indrukwekkend. In de vierde ronde van de Champions League ging de ploeg van trainer Ariel Jacobs kansloos onderuit tegen Olympique Lyon. In Franrijk werd met 5-1 verloren, thuis kwam daar nog eens een 3-1 nederlaag overheen. Anderlecht heeft twee spelers met een Ajax-verleden in de gelederen. Jelle Van Damme speelde tussen 2002 en 2004 achttien competitieduels voor de Amsterdammers. Mbark Boussoufa genoot zijn opleiding in Amsterdam, maar werd als A-junior weggestuurd door toenmalig Hoofd Opleiding Danny Blind.

DINAMO ZAGREB

Nationaal staat er geen maat op Dinamo Zagreb, dat de afgelopen vier seizoenen de landstitel veroverde in Kroatië. De club staat bekend als opleidinginstituut en bracht de voorbije jaren grote talenten voort als Luka Modric (nu Tottenham Hotspur), Eduardo da Silva (Arsenal), Niko Kranjcar (Portsmouth) en Vedran Corluka (Tottenham). De huidige ploeg van trainer Krunoslav Jurcic – hij volgde in maart de ontslagen Marijan Vlak op - bestaat uit een mix van ervaren krachten (doelman Tomislav Butina, aanvoerder Igor Biscan), jeugdig talent (Mario Mandzukic, Andrej Kamaric, Dejan Lovren) en een contingent Zuid-Amerikanen (Luis Ibáñez, Adrián Callelo, Etto, Sammir, Carlos en Leandro Cufré).

FC TIMISOARA
FC Timisoara debuteerde vorig seizoen in Europa met één rondje Europa Cup. Dit seizoen stuntten de Roemenen door UEFA Cup-houder Shakhtar Donetsk in de Champions League-voorronde te elimineren. Een ronde later was VfB Stuttgart te sterk. Trainer van de Roemeense nummer twee is vanaf dit seizoen Ioan Ovidiu Sabau. De ex-Feyenoorder startte zijn trainersloopbaan bij Gloria Bistrita en kwam deze zomer naar Timisoara.

donderdag 17 september
Ajax - Politechnica Timisoara
Dinamo Zagreb - Anderlecht

donderdag 1 oktober

Anderlecht - Ajax
Politechnica Timisoara - Dinamo Zagreb

donderdag 22 oktober

Politechnica Timisoara - Anderlecht
Ajax - Dinamo Zagreb

donderdag 5 november

Anderlecht - Politechnica Timisoara
Dinamo Zagreb - Ajax

woensdag 2 december

Politechnica Timisoara - Ajax
Anderlecht - Dinamo Zagreb

donderdag 17 december
Ajax - Anderlecht
Dinamo Zagreb - Politechnica Timisoara
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:28:02 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_72316103
dat worden leuke wedstrijden
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_72319592
Hopelijk dat Ajax al geplaatst is ten tijde van Ajax - Anderlecht. Kan namelijk best lastig worden.

Alhoewel, is aan de ene kant ook wel weer leuk als dat om plaatsing gaat.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:21:26 #4
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72319716
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:18 schreef RayMania het volgende:
Hopelijk dat Ajax al geplaatst is ten tijde van Ajax - Anderlecht. Kan namelijk best lastig worden.

Alhoewel, is aan de ene kant ook wel weer leuk als dat om plaatsing gaat.
Ik weet niet wat er zo lastig moet zijn voor Ajax... Een keertje verliezen in Roemenië kan best, maar over zes wedstrijden moet je hier gewoon simpel eerste worden.
pi_72320107
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er zo lastig moet zijn voor Ajax... Een keertje verliezen in Roemenië kan best, maar over zes wedstrijden moet je hier gewoon simpel eerste worden.
Het is Ajax.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_72323452
1e worden moet gewoon kunnen. Zagreb is niet meer het Zagreb van 2 jaar terug, Anderlecht is een Belgische kutclub en moet derhalve worden verslagen en die Roemenen moet je gewoon net als Bratislava oprollen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:07 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72323532
We hebben Kennedy nog
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_72455701
Als Ajax maar doorgaat. Moet kunnen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72455746
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:53 schreef Rumille het volgende:
1e worden moet gewoon kunnen. Zagreb is niet meer het Zagreb van 2 jaar terug, Anderlecht is een Belgische kutclub en moet derhalve worden verslagen en die Roemenen moet je gewoon net als Bratislava oprollen.
Ik schat Timisoara wel wat hoger in dan Bratislava Hebben ook voorronde CL gespeeld en het hun tegenstander aardig moeilijk gemaakt
pi_72455784
Je weet dat er een sympathieke band tussen Ajax-fans en Anderlecht-fans bestaat, Rumille?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72457148
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:53 schreef Rumille het volgende:
1e worden moet gewoon kunnen. Zagreb is niet meer het Zagreb van 2 jaar terug, Anderlecht is een Belgische kutclub en moet derhalve worden verslagen en die Roemenen moet je gewoon net als Bratislava oprollen.
Belgische kutclub? Ik denk dat je in de war bent met wat andere clubs uit België.

Verder moeten we thuis alle duels winnen en uit ook af en toe wat puntjes pakken. Eigenlijk ben je het aan je stand verplicht om hier eerste te worden. Maar het kan altijd raar lopen.
pi_72457179
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Je weet dat er een sympathieke band tussen Ajax-fans en Anderlecht-fans bestaat, Rumille?
Dat mag dan wel zo zijn, maar als Ajax tegen Anderlecht moet wil ik winnen. En alleen maar winnen.
Verder blijven het natuurlijk Belgen . Neemt niet weg dat ik ze graag 2e zie worden .
pi_72457302
Als Anderlecht fan ga ik voor een overwinning van RSCA uiteraard, met Ajax als tweede. Al vrees ik dat we sinds het 'standard debacle' niet enkel twee cruciale spelers zijn verloren, maar ook heel wat 'moraal'. Een trainer die openlijk stelt dat ie gedegouteerd is van de voetbalwereld, dat lijkt me geen ideale situatie.

Nou ja, Din. Zagreb en Timisoara vallen zeker niet te onderschatten, ik denk dat elke ploeg wel een kans maakt om naar de volgende ronde door te stoten.
pi_72457359
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:12 schreef awromele het volgende:
Als Anderlecht fan ga ik voor een overwinning van RSCA uiteraard, met Ajax als tweede. Al vrees ik dat we sinds het 'standard debacle' niet enkel twee cruciale spelers zijn verloren, maar ook heel wat 'moraal'. Een trainer die openlijk stelt dat ie gedegouteerd is van de voetbalwereld, dat lijkt me geen ideale situatie.

Nou ja, Din. Zagreb en Timisoara vallen zeker niet te onderschatten, ik denk dat elke ploeg wel een kans maakt om naar de volgende ronde door te stoten.
Zou mooi zijn als we na de wedstrijd in Amsterdam beiden door zijn
Uiteraard wel wij als eerste

En standard is gewoon een smerige kutclub, maar daar zullen we het wel over eens zijn toch?
pi_72457607
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:15 schreef Foca het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als we na de wedstrijd in Amsterdam beiden door zijn
Uiteraard wel wij als eerste

En standard is gewoon een smerige kutclub, maar daar zullen we het wel over eens zijn toch?
Ja, zoals een aantal jaren geleden toen Ajax en Zulte Waregem in dezelfde groep zaten in de groepsfase van de uefa cup, hebben ze het ook wel subtiel geregeld.

Ah, aan Standard maak ik niet veel woorden meer vuil, ik ben sowieso geen voorstander van haatslogans of haatgevoelens jegens een opponent en dergelijke, ze mogen zelf best successen boeken in de Champions League, zolang de spelers zich maar weten te gedragen en (goed) voetbal brengen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 september 2009 @ 19:00:06 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72848721
Ook Dinamo Zagreb - Anderlecht begint
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 september 2009 @ 20:55:04 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72853474
19.00 Ajax (NED) FC Timisoara (ROE) 0-0 (0-0) Einde wedstrijd
19.00 Dinamo Zagreb (KRO) Anderlecht (BEL) 0-2 (0-0) Tweede helft
Bernandez & Legear scoorden voor Anderlecht.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_72853611
Mooi resultaat voor Anderlecht, dat van Ajax is minder fraai.
pi_72855251
Beetje jammer dit.
pi_72861418
Puik begin van Anderlecht qua resultaat (wedstrijd was verder niet aan te zien), volgende wedstrijd (thuis tegen Ajax) wordt hopelijk attractiever! Ik denk wel dat we Ajax kunnen pakken, als die twee Belgische verdedigers wat vaderlandsliefde aan de dag leggen. ;-)
pi_72862072
Ajax is wel kwetsbaar op stilstaande fases, en Anderlecht is daar wel sterk in met Juhasz, Ven Damme, De Sutter of Frutos als Biglia of Boussoufa die ballen trappen. Ook moet Ajax uitkijken voor omschakeling van Anderlecht.

Aan de andere kant vind ik Anderlecht ook wel weer zwak met veel ruimte achter de verdediging, dus daar liggen weer kansen voor Ajax.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')