abonnement Unibet Coolblue
pi_72295849
quote:
AMSTELVEEN - In wijkcentrum De Meent in Amstelveen is zondagavond een grote brand uitgebroken. Dat heeft de brandweer laten weten. Het vuur werd even na negen uur ontdekt.
De brandweer is massaal uitgerukt, vooral om ervoor te zorgen dat drie nabijgelegen scholen behouden blijven.

Van het centrum, met onder meer een sporthal en zalen, zal waarschijnlijk niet veel over blijven. Er is niemand gewond geraakt.
http://www.nu.nl/algemeen(...)trum-amstelveen.html





Bericht met filmpje op AT5:
http://www.at5.nl/artikel(...)entrum-in-amstelveen

Ik was er net zelf bij. Extreem veel materieel aanwezig, een hoop rook. Brandweerkorpsen zijn tot uit de regio Utrecht gekomen. Heb flinke pijn aan m'n borst, hopelijk is er niks giftigs vrijgekomen

Volgens ooggetuigen is de brand mogelijk aangestoken. De rook zou zichtbaar zijn vanuit voorbij Almere.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:48:15 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72295943
Het is wel feest met branden de laatste dagen. Hopen dat ze de brand snel onder controle krijgen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72296308
update
quote:
Brand in buurthuis Amstelveen bedreigt scholen


Mail naar:

Naam afzender
Email afzender

Opmerkingen
Annuleren Verstuur

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De brandweer probeert zondagavond te voorkomen dat een brand bij een buurthuis in Amstelveen overslaat op drie naastgelegen scholen. De brand werd volgens de brandweer rond 20.45 uur ontdekt.

In het wijkcentrum aan de Orion zijn onder meer een sporthal en kantoren gevestigd. De brand in buurthuis De Meent is al zo ver opgelaaid dat hij niet meer van binnenuit te bestrijden is. Een woordvoerder kon even na 22.00 uur nog niet inschatten of het gaat lukken om de scholen te behouden.
http://binnenland.nieuws.(...)een_bedreigt_scholen
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:05 #4
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_72296472
Lekker dan, dat is al de tweede keer.

Ik weet het niet meer exact, maar ergens rond 1985 is de Meent ook al eens grotendeels afgefikt. Ik woonde er destijds vlak bij, was toen ook al een heel spektakel.

Mooiste was nog wel dat ijsco-verkoper Mario (een lokale bekendheid, helaas is zijn zoon om het leven gekomen bij een ongeluk met de sneltram en sindsdien is hij zichzelf niet meer. Het laatste wat ik weet is dat hij terug is naar italie) toen gouden zaken deed door zich met zijn busje tussen de brandweerwagens door te wurmen en tussen het toekijkende publiek te gaan staan.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:07:22 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72296507
TVP, ik woon er vlak bij maar heb niks gezien of gehoord
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:09:05 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72296562
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:06 schreef Beelzebufo het volgende:
Lekker dan, dat is al de tweede keer.

Ik weet het niet meer exact, maar ergens rond 1985 is de Meent ook al eens grotendeels afgefikt. Ik woonde er destijds vlak bij, was toen ook al een heel spektakel.

Mooiste was nog wel dat ijsco-verkoper Mario (een lokale bekendheid, helaas is zijn zoon om het leven gekomen bij een ongeluk met de sneltram en sindsdien is hij zichzelf niet meer. Het laatste wat ik weet is dat hij terug is naar italie) toen gouden zaken deed door zich met zijn busje tussen de brandweerwagens door te wurmen en tussen het toekijkende publiek te gaan staan.
Is wel typisch Mario
Wist niet dat hij terug is naar Italië. Weet wel dat ik hem al heel lang niet meer zie.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72296692
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:06 schreef Beelzebufo het volgende:
Lekker dan, dat is al de tweede keer.

Ik weet het niet meer exact, maar ergens rond 1985 is de Meent ook al eens grotendeels afgefikt. Ik woonde er destijds vlak bij, was toen ook al een heel spektakel.

Mooiste was nog wel dat ijsco-verkoper Mario (een lokale bekendheid, helaas is zijn zoon om het leven gekomen bij een ongeluk met de sneltram en sindsdien is hij zichzelf niet meer. Het laatste wat ik weet is dat hij terug is naar italie) toen gouden zaken deed door zich met zijn busje tussen de brandweerwagens door te wurmen en tussen het toekijkende publiek te gaan staan.
Over de brand in de jaren '80 staat een hele film op youtube, moet je maar eens kijken.. Erg interessant om te zien.

Mario heb ik ook nog wel meegemaakt. Vroeger als basisschoolleerling na de avondvierdaagse
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:14:45 #8
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72296772
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:12 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Over de brand in de jaren '80 staat een hele film op youtube, moet je maar eens kijken.. Erg interessant om te zien.

Mario heb ik ook nog wel meegemaakt. Vroeger als basisschoolleerling na de avondvierdaagse
Ja
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:17:03 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72296860
Stond net even buiten, maar je ruikt het hier wel, zie vanaf hier net niks. Staan bomen enzo voor.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72297271
De brand in de jaren 80 was toen vooral de Pionier die geheel in vlammen op ging. Ik zat daar toen op school.... wij vonden dat erg toen joh LOL je zou denken dat kinderen blij zijn als hun school affikt maar wij vonden dat erg Nu is het dus de Meent zelf... Ben ook even gaan kijken, ik woon zelf in Bankras, maar de Meent is toch een beetje een begrip zeker van vroeger en mijn ouders wonen daar. De hele Beneluxbaan was mistig en rook naar rook... En je blijft maar sirenes horen!

Ben wel erg benieuwd naar die youtube film over de brand van de jaren 80 dus bedankt voor de tip ik ga zoeken!
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:31:51 #11
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72297304
Hoor hier nog steeds de brandweer af en aan rijden. Iemand enig idee hoe het gaat met blussen?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72297835
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:45 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)trum-amstelveen.html

[ afbeelding ]



Bericht met filmpje op AT5:
http://www.at5.nl/artikel(...)entrum-in-amstelveen

Ik was er net zelf bij. Extreem veel materieel aanwezig, een hoop rook. Brandweerkorpsen zijn tot uit de regio Utrecht gekomen. Heb flinke pijn aan m'n borst, hopelijk is er niks giftigs vrijgekomen

Volgens ooggetuigen is de brand mogelijk aangestoken. De rook zou zichtbaar zijn vanuit voorbij Almere.
Nou, hier bij het Groenhof heb ik het alleen geroken en gehoord, maar geen rook gezien. Zonde, heb er vroeger nog bijeenkomsten georganiseerd met een jeugdvereniging.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:02:29 #13
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72298267
TS, check je PM even s.v.p.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:14:37 #14
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72298569
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:02 schreef GauloisesB. het volgende:
TS, check je PM even s.v.p.
TS was even weg We waren even richting die brand
Brand ziet er uit alsof het alweer bijna uit is
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72298600
Woon er 300 meter vandaan

Ben pas net thuis. Vond het al zo vreemd waarom ik met zo veel moeite bij mijn huis kwam...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_72298794
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:31 schreef Sonja27 het volgende:
De brand in de jaren 80 was toen vooral de Pionier die geheel in vlammen op ging. Ik zat daar toen op school.... wij vonden dat erg toen joh LOL je zou denken dat kinderen blij zijn als hun school affikt maar wij vonden dat erg Nu is het dus de Meent zelf... Ben ook even gaan kijken, ik woon zelf in Bankras, maar de Meent is toch een beetje een begrip zeker van vroeger en mijn ouders wonen daar. De hele Beneluxbaan was mistig en rook naar rook... En je blijft maar sirenes horen!

Ben wel erg benieuwd naar die youtube film over de brand van de jaren 80 dus bedankt voor de tip ik ga zoeken!

pi_72298832
En zoals Pien zegt.. Het vuur lijkt niet echt groot meer, ze zijn aan het nablussen.. Wel heel veel materieel staat er nog.
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:25:18 #18
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72298848
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
En zoals Pien zegt.. Het vuur lijkt niet echt groot meer, ze zijn aan het nablussen.. Wel heel veel materieel staat er nog.
En echt heel snel opgebouwd allemaal
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72299968
Ik was in de buurt van de meent toen het net begon, op koninginnedag is het daar nog rustiger
  maandag 31 augustus 2009 @ 04:36:01 #20
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72301105
Welke 3 scholen worden dan bedreigd door die brand?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 31 augustus 2009 @ 04:45:16 #21
262650 kitao
prikplaatje
pi_72301111
Met een beetje mazzel kookt de amstel ook droog.
megalomaniac
  maandag 31 augustus 2009 @ 05:01:31 #22
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72301121
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:45 schreef kitao het volgende:
Met een beetje mazzel kookt de amstel ook droog.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 31 augustus 2009 @ 05:07:29 #23
262650 kitao
prikplaatje
pi_72301126
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 05:01 schreef SillyWalks het volgende:

[..]


Zo gaat dat hier toch ?
Paar dagen geleden was er een brand in Lelystad en toen kwam eenzelfde soort opmerking voorbij.
Het mag wel hard gaan fikken wil de amstel leeg gaan koken.
Beetje provoceren , meer niet.
megalomaniac
  maandag 31 augustus 2009 @ 05:27:15 #24
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72301140
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 05:07 schreef kitao het volgende:

[..]

Zo gaat dat hier toch ?
Paar dagen geleden was er een brand in Lelystad en toen kwam eenzelfde soort opmerking voorbij.
Het mag wel hard gaan fikken wil de amstel leeg gaan koken.
Beetje provoceren , meer niet.
Lekkere instelling. Zij doen het, dus ik mag het ook. Zo houden we geen maatschappij meer over.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72301149
Amstelveen (netjes) met Lelystad (pauper) vergelijken is ook wel sneu eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')