index       flora & fauna      flora
PI Twinky's dieffenbachia: volg het hier!
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
Topicgallery™ :
Twinky
Little star.
zondag 30 augustus 2009 @ 19:26 (#1) 

Lang, heel lang geleden was er eens een meisje. Ze heette Twinky en ging op kamers. Omdat haar kamer zo leeg was besloot ze een plant te kopen en haar oog viel al gauw op een dieffenbachia, met grote groene bladeren. Ze zorgde er net zo goed voor als voor haar kat en de plant werd groter en groter, en mooier en mooier.

Toen op een gegeven moment ging het niet zo goed met Twinky. Haar kat zeurde om eten en kreeg het dus maar de dieffenbachia bleef erg stil. Misschien dat hij eens in de maand water kreeg, vaker dan dat kon het meisje op dat moment niet opbrengen.

Uiteindelijk nam de dieffenbacha zijn eerste grote beslissing. Omdat hij niet genoeg water kreeg om al zijn bladeren mee te voeden, moest hij er één laten gaan. Hij stootte zijn onderste blad af en deze werd bruin en vies. Twinky schrok hiervan maar nog steeds gaf ze niet genoeg water. Meer onderste bladen volgden en in plaats van een mooie bos bladeren hield de dieffenbachia een kale stengel over met aan de bovenkant nog wat grote bladeren.

Deze bladeren waren eigenlijk veel te groot en zwaar voor de stengel, die geen ondersteuning meer had van de onderste bladeren!

Toen na een hele tijd ging het weer beter met Twinky. Op een dag zag ze hoe de dieffenbachia eraan toe was en besloot dat het niet langer zo kon. Ze wilde deze prachtige plant niet missen! Vlak voordat ze naar het buitenland vertrok voor een paar maanden besloot ze de dieffenbachia te snoeien. Ze had op het internet gezien dat je hem gewoon een paar centimeter boven de grond af moest knippen, en zo knipte ze hem zo'n zeven centimeter boven de grond af.

De plantenoppas van Twinky zorgde goed voor de dieffenbachia. Hij kreeg regelmatig water en stond lekker buiten in de zon. Na een tijdje begon alleen de stengel te rotten en dus verhuisde de oppas de dieffenbachia naar binnen waar er niet zoveel zon was. Daar heeft de dieffenbachia rustig de kans gehad om een uitlopertje te krijgen....

Inmiddels ben ik weer terug van vakantie. De plant staat weer bij mij thuis voor het raam in het niet-directe zonlicht en hij krijgt twee keer per week water.

Zo ziet hij er vandaag, op 30 augustus, uit:

Van boven:

Dit topic is om te volgen hoe het verder gaat! Ook zou ik graag tips krijgen over hoe de verzorging verder moet!

Brahimov
They misunderestimated me
zondag 30 augustus 2009 @ 19:32 (#2) 

"Whenever I feel blue, I start breathing again"

trovey
Nachtoele
zondag 30 augustus 2009 @ 19:40 (#3) 

Plantentende katten en dieffenbachia's zijn geen goede combinatie, hopelijk laat jouw kat je plant met rust? Voor de rest, veel succes met de plant, dit topic kan , zo te zien aan de foto, nog wel een tijdje openblijven

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
zondag 30 augustus 2009 @ 19:44 (#4) 

quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:40 schreef trovey het volgende:
Plantentende katten en dieffenbachia's zijn geen goede combinatie, hopelijk laat jouw kat je plant met rust? Voor de rest, veel succes met de plant, dit topic kan , zo te zien aan de foto, nog wel een tijdje openblijven
Ja, ik weet dat ie giftig is. Maar mijn kat weet het ook geloof ik, hij loopt er gewoon netjes omheen

trovey
Nachtoele
zondag 30 augustus 2009 @ 19:45 (#5) 

quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:44 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat ie giftig is. Maar mijn kat weet het ook geloof ik, hij loopt er gewoon netjes omheen
Heb je geluk, die van mij vreten alles wat groen is, tot en met cactussen toe (OK die wippen ze uit de potjes )

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
zondag 30 augustus 2009 @ 19:56 (#6) 

quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb je geluk, die van mij vreten alles wat groen is, tot en met cactussen toe (OK die wippen ze uit de potjes )
hihi Mozes houdt alleen van sliertige dingen. sommige planten hebben dat, daar gaat ie dan op sabbelen. Maar de dieffenbachia hoeft ie niet!

vahmpcat
zondag 30 augustus 2009 @ 20:55 (#7) 

quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat klinkt bekend
Heb 1 plant die volgens de jongste waar ie ook staat echt dood moet.
Dus je hebt wel geluk dat je kat er niets aan doet TS, veel vinden het juist wel een uitdaging om te kijken hoeveel ze ineens kunnen slopen/ opeten.

Twinky
Little star.
zondag 30 augustus 2009 @ 23:06 (#8) 

quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:55 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Dat klinkt bekend
Heb 1 plant die volgens de jongste waar ie ook staat echt dood moet.
Dus je hebt wel geluk dat je kat er niets aan doet TS, veel vinden het juist wel een uitdaging om te kijken hoeveel ze ineens kunnen slopen/ opeten.
Mijn kat is ook geen echte kat. Ik noem hem altijd het katvormige monster omdat hij gewoon niet helemaal normaal is. Erg agressief ook naar mij toe. Maar ik heb 'm nou twee jaar en hij heeft nog nooit iets van mij gesloopt behalve mijn handen, armen, borst en benen, tot bloedens toe. Geen idee waarom ik m nog heb eigenlijk

anyways, ontopic. Mr. Dieffenbachia heeft vanavond ongeveer 0,3 liter water gedronken.

trovey
Nachtoele
maandag 31 augustus 2009 @ 13:22 (#9) 

Hebt je Meneer plant ook al verwend met een lekkere portie gedroogde koeienmest, zal die heerlijk vinden wat extra voeding naast het slokje water.

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
maandag 31 augustus 2009 @ 18:23 (#10) 

stinkt dat niet? hoe duur is het en waar kan ik het halen?
Hij staat gewoon in de woonkamer, dus mag niet te hard stinken. Vandaag heeft ie lekker genoten van het zonnetje en is helemaal vrolijk!

trovey
Nachtoele
maandag 31 augustus 2009 @ 18:30 (#11) 

quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:23 schreef Twinky het volgende:
stinkt dat niet? hoe duur is het en waar kan ik het halen?
Hij staat gewoon in de woonkamer, dus mag niet te hard stinken. Vandaag heeft ie lekker genoten van het zonnetje en is helemaal vrolijk!
Tuincentrum, maar pure koeiemest is meestal alleen in grote zakken te krijgen (of je moet net geluk hebben dat je een winkel tegenkomt waar het ook in kleine zakjes te vinden is). Het beste kun je even kijken naar dat Ecostyle-merk bij het tuincentrum. Die vloeibare mest en kunstmest is op de lange duur de pest voor je bodemleven in de potgrond, natuurlijke mest is veel beter...en wat betreft dat stinken....valt wel mee hoor, je ruikt het even maar die lucht is zo weg (binnen een uurtje of zo)

http://www.ecostyle.nl/index.asp

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
maandag 31 augustus 2009 @ 18:41 (#12) 

hmm, eens kijken als ik bij een tuincentrum in de buurt ben. Is dat duur?

trovey
Nachtoele
maandag 31 augustus 2009 @ 18:44 (#13) 

Valt wel mee, met zo'n hoeveelheid doe je jaren.

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
maandag 31 augustus 2009 @ 19:12 (#14) 

ja, ik hoef sowieso geen grote zak, die kan ik ook nergens kwijt... Heb jij niet nog een handje over?

trovey
Nachtoele
maandag 31 augustus 2009 @ 19:25 (#15) 

Alsjeblieft .

Serieus: ik denk dat opsturen veel meer kost dan even een zakje kopen. Ga desnoods even bij een kweker langs en vraag of je wat van hem/haar over kunt nemen of kijk even bij het tuincentrum naar onderstaande van Pokon (overal verkrijgbaar), moet toch wel ergens een plekje voor te vinden zijn in huis.

http://www.pokon.nl/tuin/producten/product/43

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
maandag 31 augustus 2009 @ 19:48 (#16) 

thanks

ik ga wel kijken hoor en momenteel heb ik zo goed als geen huis, het wordt vanaf oktober een containerwoning/spacebox van 15 vierkante meter... Echt weinig ruimte dus

ze moeten vast wel ergens mest hebben in een klein zakje!

Bluezz
dinsdag 1 september 2009 @ 00:49 (#17) 

Leuk topic! Ik vind een dieffenbachia spuuglelijk, maar dit is een pareltje met zo'n verhaal natuurlijk
Ik gebruik ook gedroogde koeienmest. Voor mijn binnenplanten, maar ook voor de vaste planten in de tuin En die vinden het kennelijk heerlijk, want het groeit de pan uit

Bluezz'site

Twinky
Little star.
dinsdag 1 september 2009 @ 07:33 (#18) 

o die ziet er heel anders uit! de bladeren van de mr. Dieffenbachia gaan opzij, niet omhoog!

MrSubtle
Toe aan vakantie!
dinsdag 1 september 2009 @ 11:46 (#19) 

Ik vind gedroogde koeienmest dus echt ongelofelijk meuren. Buiten is de lucht redelijk snel weg, maar binnen blijft het enorm lang hangen...

Maar da's mijn mening

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...

Twinky
Little star.
woensdag 2 september 2009 @ 18:48 (#20) 

Zo, hij heeft weer water gehad! Mijn plantjeswatergeeftimer is trouwens uiterst succesvol: mijn kat drinkt ongeveer elke drie dagen zijn bakje leeg, dan vul ik dat weer bij en geef ik meteen de planten water! Succes verzekerd!

Van het weekend komen er weer foto's al is er nog niet echt iets veranderd. Maar ja, je moet het wel bijhouden he!

Bluezz
donderdag 3 september 2009 @ 21:17 (#21) 

Goed bezig

Bluezz'site

Twinky
Little star.
zaterdag 5 september 2009 @ 18:38 (#22) 

nou, het is weekend en dus nieuwe foto's!

zo ziet ie er vandaag (5 september) uit:

en dit is zijn blaadje, ik heb er even een leuke onderzetter achter gehouden zodat we volgende week kunnen kijken of hij al wat groter is!

trovey
Nachtoele
zaterdag 5 september 2009 @ 18:44 (#23) 

Aha, het eerste blad ontrolt zich...spannende, zij het iets trage soap, al mest erbij gedaan? Ok vloeibare mest (o.a. van Pokon) zal al helpen om het verhaal iets meer snelheid te geven

Optimist tot in de kist

Twinky
Little star.
zaterdag 5 september 2009 @ 18:51 (#24) 

als het goed is kan ik 'm morgen Pokon geven!

trovey
Nachtoele
zaterdag 5 september 2009 @ 19:08 (#25) 

Mooi, zul je zien dat de plant dan ineens meer snelheid gaat maken, jij kunt tenslotte ook niet van water allleen leven

Optimist tot in de kist

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
index       flora & fauna       flora
Twinky's dieffenbachia: volg het hier!
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500