Lang, heel lang geleden was er eens een meisje. Ze heette Twinky en ging op kamers. Omdat haar kamer zo leeg was besloot ze een plant te kopen en haar oog viel al gauw op een dieffenbachia, met grote groene bladeren. Ze zorgde er net zo goed voor als voor haar kat en de plant werd groter en groter, en mooier en mooier.
Toen op een gegeven moment ging het niet zo goed met Twinky. Haar kat zeurde om eten en kreeg het dus maar de dieffenbachia bleef erg stil. Misschien dat hij eens in de maand water kreeg, vaker dan dat kon het meisje op dat moment niet opbrengen.
Uiteindelijk nam de dieffenbacha zijn eerste grote beslissing. Omdat hij niet genoeg water kreeg om al zijn bladeren mee te voeden, moest hij er één laten gaan. Hij stootte zijn onderste blad af en deze werd bruin en vies. Twinky schrok hiervan maar nog steeds gaf ze niet genoeg water. Meer onderste bladen volgden en in plaats van een mooie bos bladeren hield de dieffenbachia een kale stengel over met aan de bovenkant nog wat grote bladeren.
Deze bladeren waren eigenlijk veel te groot en zwaar voor de stengel, die geen ondersteuning meer had van de onderste bladeren!
Toen na een hele tijd ging het weer beter met Twinky. Op een dag zag ze hoe de dieffenbachia eraan toe was en besloot dat het niet langer zo kon. Ze wilde deze prachtige plant niet missen! Vlak voordat ze naar het buitenland vertrok voor een paar maanden besloot ze de dieffenbachia te snoeien. Ze had op het internet gezien dat je hem gewoon een paar centimeter boven de grond af moest knippen, en zo knipte ze hem zo'n zeven centimeter boven de grond af.
De plantenoppas van Twinky zorgde goed voor de dieffenbachia. Hij kreeg regelmatig water en stond lekker buiten in de zon. Na een tijdje begon alleen de stengel te rotten en dus verhuisde de oppas de dieffenbachia naar binnen waar er niet zoveel zon was. Daar heeft de dieffenbachia rustig de kans gehad om een uitlopertje te krijgen....
Inmiddels ben ik weer terug van vakantie. De plant staat weer bij mij thuis voor het raam in het niet-directe zonlicht en hij krijgt twee keer per week water.
Zo ziet hij er vandaag, op 30 augustus, uit:

Van boven:

Dit topic is om te volgen hoe het verder gaat! Ook zou ik graag tips krijgen over hoe de verzorging verder moet!