Koop ontbinden na zoveel tijd geloof ik niet in.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:11 schreef r_one het volgende:
Vooralsnog kun je niks doen: het apparaat is gerepareerd en werkt.
Als "de computer" binnen afzienbare tijd weer kapot gaat, zou je dán kunnen proberen de koop te ontbinden maar zonder reparatiepapieren van de vorige keren sta je niet bijster sterk. Hou er dan wel rekening mee dat BCC je een jaar of 3 afschrijving zou kunnen korten; je hebt dan immers, op pak 'm beet 24 dagen na, 3 jaar probleemloos mee kunnen wassen. En de levensverwachting van een LG ( ) wasmachine is niet dezelfde als van een A-merk als Miele.
Wat wil je dan wel?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:24 schreef Sometimes het volgende:
Koop ontbinden na zoveel tijd geloof ik niet in.
Een A-merk wordt geacht veel langer mee te gaan dan 7 à 8 jaar. De afschrijving erop is dan ook navenant minder. Dat is niet wettelijk ("juridisch") bepaald, dat zijn ervaringscijfers.quote:Levensverwachting van een LG is juridisch net zo lang als voor een andere wasmachine (kan me niet voorstellen dat voor Miele op dat gebied een uitzondering is gemaakt).
Ik was uitgegaan van 8 jaar, al wijst de terugbetaling van BCC eerder op 7 jaar.
Ik weet niet wat er mogelijk is. Met de huidige situatie (inclusief het omschreven vooruitzicht) ben ik in ieder geval niet tevreden.quote:
Ik benader dit probleem vanuit consumentenrecht, dat is een ander uitgangspunt. Hier zijn wel degelijk juridische maatstaven voor.quote:Een A-merk wordt geacht veel langer mee te gaan dan 7 à 8 jaar. De afschrijving erop is dan ook navenant minder. Dat is niet wettelijk ("juridisch") bepaald, dat zijn ervaringscijfers.
Idd, Miele is gewoon de standaard op wasmachine gebied.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef r3gi3boy het volgende:
Je poet ga je sowieso never nooit niet terugkrijgen. Laat het geheel je een levensles opleveren om voortaan wél voor A-merk te kiezen en niet naar die conservatieve linkse rakkers van de consumentenbond te luisteren!
[ afbeelding ]
Wat er mogelijk is? Keer op keer laten repareren, vervangend apparaat (die het dan hopelijk wel langer volhoudt) of ontbinding van de koop.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:48 schreef Sometimes het volgende:
Ik weet niet wat er mogelijk is. Met de huidige situatie (inclusief het omschreven vooruitzicht) ben ik in ieder geval niet tevreden.
Ik ook, binnen dat recht wordt er zeker wel uitgegaan van ervaringscijfers.quote:Ik benader dit probleem vanuit consumentenrecht, dat is een ander uitgangspunt. Hier zijn wel degelijk juridische maatstaven voor.
Dit is poep die je baseert op eigen ervaring?quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:20 schreef Conflict het volgende:
Miele wasmachines gaat ook stuk.
Alles gaat stuk, maar geloof me:quote:
helaas hebje er altijd azijnpissers bij zitten die de linkse honden van de consumentenbond als een trouwe hond achterna lopen en sowieso standaard alles uit de reclameslogans links laten liggen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:17 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Alles gaat stuk, maar geloof me:
Wij hebben ALLES van miele. Stofzuiger, complete keuken inbouw, afzuiger, inductie kookplat, wasmaschine, afwasser, droger, stoomoven, magnetron, koffie apparaat, wijnkoeler, warmdhoudlade enz enz...
Maar je koopt echt spul en kwaliteit, en dat zie je. Het draait (nja, 1.5 jaar pas) alles als een tierelier. Echt kwaliteitsspul...
Goedkoop = duurkoop idd
Nee, ik bezorg nogal wat onderdelen voor kapotte Miele productenquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:13 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Dit is poep die je baseert op eigen ervaring?
Mijn probleem zit het in het keer op keer laten repareren. Als er volgende keer iets anders kapot gaat dan de computer: shit happens. Maar als het weer die computer is dan wil ik daar niet steeds voor hoeven betalen, dat is niet de oorzaak vervangen maar eerder het gevolg.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:22 schreef r_one het volgende:
Wat er mogelijk is? Keer op keer laten repareren, vervangend apparaat (die het dan hopelijk wel langer volhoudt) of ontbinding van de koop.
Je staat wel heel erg in de afzeikmodus...quote:Ik ook, binnen dat recht wordt er zeker wel uitgegaan van ervaringscijfers.
Maar ik hou me van harte aanbevolen van jouw "juridische maatstaven" kennis te nemen, ik zou niet weten welke "juridische maatstaven" dan wel nader hierin voorzien.
Correct.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef Sometimes het volgende:
Wat bedoel je met vervangend apparaat in deze situatie? Een nieuw apparaat (van BCC dus, als leverancier in deze) met een soort korting?
Ook correct.quote:En ontbinding van de koop na - grofweg - 4 jaar, hoe zie je dat voor je? Apparaat is X aantal jaar gebruikt dus is nog Y waard?
Sorry hoor maar ik doe niet meer dan jou van repliek dienen. Jij zegt je (in tegenstelling tot mij?) op het consumentenrecht te beroepen op een toon alsof jij de wijsheid in pacht heb en ik mijn argumenten uit het telefoonboek haal. Dat zet ik graag even recht.quote:Je staat wel heel erg in de afzeikmodus...
Kwalitatief zit er weinig tot geen verschil tussen de diverse merken bij hedendaagse TV's. Sterker, het binnenwerk en de schermen komen vaak uit dezelfde fabrieken.quote:Ik heb enkele jaren geleden in een situatie met een tv van 3 jaar oud met problemen in combinatie met een onwillige leverancier toch echt tabellen gezien met daarin de verwachte gebruiksduur van bepaalde apparaten. Voor de tv was dat als ik het goed onthouden heb 8 jaar. Hierin werd geen enkel onderscheid gemaakt tussen de verschillende merken.
Als jij het anders ervaren hebt, kan je daar dan iets van laten zien?
Duidelijk verhaal.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:07 schreef r_one het volgende:
Kijk, het is niet eens zo moeilijk: BCC dient een deugdelijke wasmachine te leveren. Een wasmachine, LG of Miele doet niet terzake, waarvan telkens de computer stuk gaat, is niet deugdelijk.
Dan krijgt BCC vervolgens de kans om dat euvel op te lossen door óf reparatie óf je maandagmorgenmonster in te ruilen voor een andere wasmachine (=vervangend apparaat ja).
Na 2 keer repareren en de 3e reparatie op komst, hoef je geen genoegen meer te nemen met nog een reparatie of vervanging van het maandagmorgenmonster. BCC heeft immers meer dan voldoende kansen gehad en is er niet in geslaagd.
Dat geeft jou het recht om, ook na 4 jaar, de koop te ontbinden. BCC krijgt het maandagmorgenmonster retour en jij de koopsom. Echter, omdat je toch 3 jaar redelijk onafgebroken gebruik hebt kunnen maken van het maandagmorgenmonster, is een korting op de te restitueren koopsom redelijk. Anders zou je immers 3 jaar lang "gratis" hebben kunnen wassen.
Ik probeerde aan te geven dat ik de situatie wil benaderen vanuit het consumentenrecht. Jouw eerste reactie kwam op mij meer over als de manier waarop een leverancier zou reageren.quote:Sorry hoor maar ik doe niet meer dan jou van repliek dienen. Jij zegt je (in tegenstelling tot mij?) op het consumentenrecht te beroepen op een toon alsof jij de wijsheid in pacht heb en ik mijn argumenten uit het telefoonboek haal. Dat zet ik graag even recht.
Dit is nieuw voor mij. Maar mijn uitgangspunt van 8 jaar zal niet ver naast de realiteit zitten (klopt ook redelijk met de vergoeding van BCC).quote:Kwalitatief zit er weinig tot geen verschil tussen de diverse merken bij hedendaagse TV's. Sterker, het binnenwerk en de schermen komen vaak uit dezelfde fabrieken.
Bij wasmachines is dat anders, niet in de laatste plaats omdat wasmachines voor een belangrijk deel mechanisch zijn en A-merken kwalitatief hoogwaardigere materialen (trommels, lagers, motoren, etc.) in hun apparatuur verwerken die navenant langer meegaan als je kijkt naar aspecten als b.v. slijtage. Daar is bij TV's, die overwegend electronisch werken, niet aan de orde.
Bij wasmachines is het dan ook niet ongebruikelijk dat je dan ook niet 1 verwachte levensduur "8 jaar" maar een tijdsspanne, b.v. een verwachte levensduur "van 8 tot 12 jaar", ziet staan in dergelijke tabellen.
Het staat je uiteraard vrij op dat moment direct (elders neem ik aan) een andere wasmachine te kopen, de koop met BCC te ontbinden en vervolgens een deel van de aankoopsom van je oude machine terug te eisen. Maar omdat je geen reparatiepapieren hebt, kun je problemen krijgen met de bewijslast als BCC beweert dat het losstaande euvels zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef Sometimes het volgende:
Dit mankement kondigt zichzelf helaas niet aan, de machine stopt er van het ene op het andere moment mee. Als dit zich weer voordoet dan koop ik zeer waarschijnlijk direct een andere wasmachine. Doet dat iets af aan mijn eventuele mogelijkheden (die je hierboven omschrijft)?
Ik hou ook het recht van een verkoper in het oog en probeer niet de situatie voor jou als koper florisanter voor te stellen dan die is. Heb je ergens geen recht op, dan zeg ik het ook. Met naar de mond praten, daar ben jij als koper immers niet mee geholpen.quote:Ik probeerde aan te geven dat ik de situatie wil benaderen vanuit het consumentenrecht. Jouw eerste reactie kwam op mij meer over als de manier waarop een leverancier zou reageren.
De smiley in die post helpt ook niet echt mee
OK, duidelijk. Ik heb één setje reparatiepapieren (van de laatste keer), de andere zou inderdaad een probleem kunnen geven.quote:Op vrijdag 4 september 2009 02:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Het staat je uiteraard vrij op dat moment direct (elders neem ik aan) een andere wasmachine te kopen, de koop met BCC te ontbinden en vervolgens een deel van de aankoopsom van je oude machine terug te eisen. Maar omdat je geen reparatiepapieren hebt, kun je problemen krijgen met de bewijslast als BCC beweert dat het losstaande euvels zijn geweest.
Prima. En mocht het gebeuren en je kunt wat rechtskundige hulp gebruiken om BCC te overtuigen van je gelijk...quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:26 schreef Sometimes het volgende:
OK, duidelijk. Ik heb één setje reparatiepapieren (van de laatste keer), de andere zou inderdaad een probleem kunnen geven.
Als het probleem terugkomt dan probeer ik het gewoon, niet geschoten is altijd mis. Enige mogelijke nadeel is dat ik dan zelf de wasmachine moet wegbrengen.
(Zal 'm moeten laten staan als de nieuwe gebracht wordt, anders ben ik helemaal kansloos.)
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Prima. En mocht het gebeuren en je kunt wat rechtskundige hulp gebruiken om BCC te overtuigen van je gelijk...
... met alle soorten van genoegen!
Als ze je nieuwe komen bezorgen, nemen ze de oude meestal wel gratis mee.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:33 schreef Sometimes het volgende:
Mijn gok uit de openingspost (voorjaar 2010) was een goede
Kreng is er vanochtend weer mee opgehouden, zelfde problemen als voorheen.
Ik wil maandag even informeren bij mijn rechtsbijstand om te horen wat die van de situatie zeggen.
Wachten op een oplossing trekt me niet, dus er staat binnenkort een andere van een A-merk.
Zoals geschreven is het enige nadeel daarvan dat ik de oude zelf naar het grof vuil zal moeten brengen.
Dat weet ik, maar als ik nog ergens kans op wil hebben zal de oude machine voorlopig moeten blijven staan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ze je nieuwe komen bezorgen, nemen ze de oude meestal wel gratis mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |