abonnement Unibet Coolblue
pi_72264298
Lijst met vorige topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Nuttige links:

Toertochten
Toertochten (komende week) in NL
Toertochten in België (BBR-FBC), Lotto Cycling Tour
Toertochten in Frankrijk
Toertochten in Dld
Toertochten in Engeland

Cyclo's
Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
Jedermannrenner in Dld
Granfondo's in Italië
Cyclo's in Spanje

[ Bericht 6% gewijzigd door Wombcat op 30-08-2009 09:42:38 ]
in a crowd you lose humanity
pi_72264488
Volgens mij was er nog geen nieuw topic. Ik zag het niet tenminste, maar misschien komt het omdat ik een beetje moe ben van de Laurent Desbiens. Wederom een cyclo gefietst in La Douce France. Lille deze keer. Een parkoers over de (frans)vlaamse heuvels, maar ook veel vlak.

Het ging best wel lekker, alleen werd ik (cq. de groep waarin ik me bevond) wat gehinderd door sluitende overwegen en valpartijen. Na de eerste heuvelzone zat ik in een groep van een man of 70, die in achtervolging was op een groep van diezelfde grootte, toen we voor een gesloten overweg stonden. In plaats dat wij ben hen kwamen, kwam de groep achter ons bij ons.

Ongeveer halverwege (de 163 km) was er op ongeveer 1/3 van dit peloton (van een man of 150) een valpartij, waardoor de (smalle) weg even volledig versperd was. Ik zat achter die valpartij. Uiteindelijk wist ik in een groep van een man of 30 nog terug te komen tot wat waarschijnlijk het eerste deel van onze groep was. Daarna was er op een smal stuk nog een val. Eentje viel, maar naast onze groep reed op dat moment ook een motor en die besloot precies naast hem stil te gaan staan. Aangezien ik kort achter die motor zat, knalde ik daar bijna bovenop. Het eerste deel van onze groep was dus door en ik probeerde nog terug te komen, maar dat lukte niet. Ik zat toen in een groepje met 6 of 7 fransen die vooral niet wilden (of konden) rijden. In de laatste heuvelzone reed ik met twee man weg uit die groep, maar op het laatste bultje blokkeerde ik een beetje en moest de andere twee laten gaan. Toen een kilometer of 10 alleen gereden tot ik een groepje achter me dichterbij zag komen. In dat groepje nog 2e geworden in de sprint, in totaal 136e op, naar schatting, 500 deelnemers.

163 km, 1100 hm. 4 uur 25. Vooral met wind mee werd er af en toe serieus hard gereden
in a crowd you lose humanity
pi_72264555
Nog mensen de Vuelta gedaan vandaag?
Leuk tochtje, goed georganiseerd. Kon binnen no time mijn chip ophalen en binnen een kwartier was ik weg. Met de gedachte om gewoon lekker 120 km rustig uit te rijden. Had een week gefeest , dus dacht dat het verschrikkelijk zou zijn.

Was rustig van start. Het circuit in 10 minuten gereden en daarna lang stil gestaan om het circuit af te komen. Voor de rest een leuk parcours, afwisselend, geen eindeloze wegen. Alleen een tocht in Drenthe zonder VAM-berg(waarom eromheen en niet erover) en keien is toch niet echt een Drenthse tocht. Keien kan ik indenken met oog op het weer.

Voor de rest toch de verleiding niet kunnen weerstaan om hard te rijden, toch constant 35 in een groep gereden. Gelukkig alles goed volbracht. Wat ik alleen niet snapte was de positionering van de tijdmatjes en dus de camera's. Waarom zet je die precies na de verzorging neer? Bij mijn tijden staan alleen maar rustige snelheden omdat ik nog niet op gang was. Is toch raar. Daarbij, de tweede verzorgingspost van de 120 km lag bij een heel klein fietspaadje, dus dat stond helemaal vast. 100 meter later was er echter een brede weg. Aks laatste raad ik de organisatie een rekencursus aan. Een marge van 5 extra km is begrijpelijk, een marge van maar liefst 13 kilometer is toch wat overdreven. Aan het einde stond er 133 op de teller, en die was zelfs op nul gezet na het circuit.

Alsnog een leuke dag gehad
pi_72264604
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:30 schreef Littlecreep het volgende:
Nog mensen de Vuelta gedaan vandaag?
Leuk tochtje, goed georganiseerd. Kon binnen no time mijn chip ophalen en binnen een kwartier was ik weg. Met de gedachte om gewoon lekker 120 km rustig uit te rijden. Had een week gefeest , dus dacht dat het verschrikkelijk zou zijn.

Was rustig van start. Het circuit in 10 minuten gereden en daarna lang stil gestaan om het circuit af te komen. Voor de rest een leuk parcours, afwisselend, geen eindeloze wegen. Alleen een tocht in Drenthe zonder VAM-berg(waarom eromheen en niet erover) en keien is toch niet echt een Drenthse tocht. Keien kan ik indenken met oog op het weer.

Voor de rest toch de verleiding niet kunnen weerstaan om hard te rijden, toch constant 35 in een groep gereden. Gelukkig alles goed volbracht. Wat ik alleen niet snapte was de positionering van de tijdmatjes en dus de camera's. Waarom zet je die precies na de verzorging neer? Bij mijn tijden staan alleen maar rustige snelheden omdat ik nog niet op gang was. Is toch raar. Daarbij, de tweede verzorgingspost van de 120 km lag bij een heel klein fietspaadje, dus dat stond helemaal vast. 100 meter later was er echter een brede weg. Aks laatste raad ik de organisatie een rekencursus aan. Een marge van 5 extra km is begrijpelijk, een marge van maar liefst 13 kilometer is toch wat overdreven. Aan het einde stond er 133 op de teller, en die was zelfs op nul gezet na het circuit.

Alsnog een leuke dag gehad
Klinkt goed

Zoals je zag, was ik elders. Ik wil dinsdag naar Valkenburg voor de toertocht aldaar en de Vuelta daar kijken.
in a crowd you lose humanity
pi_72265244
Heb de Vuelta niet gefietst, ben wel de hele dag wezen kijken op het circuit. Best lachen wel, jammer van die totale wolkbreuk halverwege
Dus toch .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:01:50 #6
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72265275
Lekker fietsweer!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72265649
Youtube video genomen in de stormnacht van LEL op de hoogste controle, Alston Outdoor Centre

pi_72266124
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:00 schreef koeii het volgende:
Heb de Vuelta niet gefietst, ben wel de hele dag wezen kijken op het circuit. Best lachen wel, jammer van die totale wolkbreuk halverwege
Die de toerfietsers wel drie keer zijn tegen gekomen. Eerste keer zelfs met hagel...
pi_72266275
Ik heb de OP wat aangepast. Heb er geen wiki van gemaakt (weet niet hoe dat moet ).
Als er nog mensen wat nuttige linkjes hebben, kan ik die nog plaatsen.
in a crowd you lose humanity
pi_72266448
www.ffct.org voor toertochten in Frankrijk.
www.cyclo.be voor toertochten in België (BBR-FBC)
pi_72266538
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef ultra_ivo het volgende:
www.ffct.org voor toertochten in Frankrijk.
www.cyclo.be voor toertochten in België (BBR-FBC)
Check
in a crowd you lose humanity
pi_72266584
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Check
Nog een aanvulling:

www.audax.uk.net

Toertochten (randonneur regels) in GB
pi_72266655
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Nog een aanvulling:

www.audax.uk.net

Toertochten (randonneur regels) in GB
Check.
Heb ook nog de Lotto Cycling Tour eraan toegevoegd. Eigenlijk vooral omdat ik nieuwsgierig had wat voor tocht die vandaag hadden, want hun parkoers kruiste dat van de Laurent Desbiens een paar keer (en liep zelfs gedeeltelijk over dezelfde wegen). Dat leidde in de finale zelfs tot enige verwarring, want een groep voor ons ging rechtsaf, terwijl wij rechtdoor moesten (ik reed op dat moment alleen en hoorde achter me roepen).
in a crowd you lose humanity
pi_72266769
En ff wat speciale shirtjes showen:


LEL 2005


Belgisch shirt PBP 2003


Shirtje ruilen na afloop van PBP 2007, midden Australiër met Belgisch PBP shirt 2007, rechts het gekregen shirtje (Australïë PBP 2007)


nog een keer shirtje ruilen na afloop van PBP 2007, rechts Nederlands PBP shirt 2007 gedragen door een Spanjaard, links het gekregen shirtje van Aragon.
pi_72266936
TVP
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72267270
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:00 schreef koeii het volgende:
Heb de Vuelta niet gefietst, ben wel de hele dag wezen kijken op het circuit. Best lachen wel, jammer van die totale wolkbreuk halverwege
Nee, totaal niet
Zo kon ik stiekem het VIP-gedeelte en de paddock opsneaken
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:03:26 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72268081
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:10 schreef cyclechick het volgende:
TVP
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
pi_72270468
Niet de toertocht gedaan in Drenthe, wel op het circuit wezen kijken naar de Vuelta. Verslagje staat in het Vuelta-topic. Heb een erg leuke dag gehad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72272771
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nee, totaal niet
Zo kon ik stiekem het VIP-gedeelte en de paddock opsneaken
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 22 gelletjes achterover te drukken. Redelijk genant wel.
Dus toch .
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:23:55 #20
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72272997
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Youtube video genomen in de stormnacht van LEL op de hoogste controle, Alston Outdoor Centre


Je komt daar nog verdomt fris over vergeleken met de anderen.

Baal best wel dat ik niet naar Assen kon vandaag. Veel positieve verhalen hier en op andere fora. Van te voren was er veel kritiek op de grote afstand tussen publiek en renners, doordat het publiek op tribunes moest plaatsnemen. Maar het is gelukkig een mooi wielerevenement geworden. Maandag komen ze hier langs in berg en dal. Dan zelf een mooi tochtje maken en daarna langs het parcours staan.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72274172
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:01 schreef koeii het volgende:

[..]

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 22 gelletjes achterover te drukken. Redelijk genant wel.


Ik zag bij Milram zulke mooie wielen liggen, maar heb ze maar laten liggen
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2009 @ 09:40:58 #22
73911 ultra_ivo
pi_72274325
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:23 schreef No-P het volgende:

[..]

Je komt daar nog verdomt fris over vergeleken met de anderen.
De andere kwamen aan in de stormnacht (de meesten van hen waren 6 uur voor mij vertrokken). Ik wam in de vroege avond daarna aan. Tijdens de stormnacht zat ik een heel eind noordelijker.
pi_72274985
even tvp. Ben voornamelijk meelezer hier.
Eergisteren moest ik echt weer even op de racefiets. Dikke wind tegen op mijn gebruikelijk rondje van 30km Groningen-Garnwerd. Maar daarna altijd wel een enorm voldaan gevoel dat ik de rest van de dag niets meer hoef te doen.
pi_72275057
Gister in Zuid Limburg wezen fietsen. Deze route heb ik gereden. Uiteindelijke 75 km gefietst omdat ik nog een aantal keren verkeerd was gereden waardoor ik ook de Fromberg niet ben opgereden.

De klimmetjes zijn erg mooi vooral Vijlenerbos . Erg lang en een mooie omgeving. Cauberg viel me erg mee maar wel mijn triple moeten gebruiken .
Boodschap van algemeen nut.
pi_72275835
Assen was mooi. (verkapte tvp)
Hmm, Nutella.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:04:47 #26
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72277534
Assen was gaaf, alleen het shirt was dus nergens te koop, zag wel het oude Kelme-Costa Blanca shirt hangen, maar niet in mijn maat...dus maar wat losse T-shirts gekocht en een Katusha petje voor m'n zoontje En 2 paraplus
Even een medisch vraagje...ik werd zaterdagochtend wakker met een dikke, zere knie, en na dat gesjouw over het circuit is ie nu nog dikker, en voelt heel warm aan, kan eigenljk nauweliks meer lopen.
Mijn laatste domme actie qua vallen was een week of drie geleden, en toen ben ik op die knie gevallen, en zaten er wat flinke schaafwonden op. Thuis heb ik ze in de douche uitgewassen, en met Betadine behandeld, en je ziet nu alleen nog wat laatste korstjes, maar wat ik nu zie, lijkt een dike infectie. Iemand hier ervaring hoe lang het kan duren voor je een infectie merkt? Kan het ook pas opduiken als de wond allang dicht is? Want het waren op het oog hele simpele schaafwonden zoals elke fietser wel eens oploopt, een beetje diep maar niet indrukwekkend!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:08:48 #27
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72277634
Ze hadden trouwens wel het FDJ shirt als Finse kampioesnschapstrui...DRASS maar even ge PM'd mischien als hij langs gaat in Emmen, of morgen naar de start kan komen staan ze er mischien weer met die shirtjes tent.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72277874
Dat Vuelta-shirt heb ik zien hangen in de TT-Hall, waar de toerrijders verzamelden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:42:10 #29
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72281732
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:18 schreef marcodej het volgende:
Dat Vuelta-shirt heb ik zien hangen in de TT-Hall, waar de toerrijders verzamelden.
Als het speciaal een shirt was voor de tourtocht dan wil het niet dragen als ik de tocht niet zelf rij, dus dan is het niet zo erg dat iik het niet kon vinden
Had wel graag die Kelme gekocht, heb ik altijd een sympatjhieke ploeg gevonden op de 1 of andere manier. Jammer van de maat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2009 @ 16:05:17 #30
73911 ultra_ivo
pi_72282358
Op Ebay zie je nog wel eens vaker oude profshirts opduiken.
pi_72282417
omdat het vandaag redelijk fris is, kon ik voor het eerst strak in het pak de weg op: broek EN shirt (lange mouw) van de club. fijn rondje van 90 km gemaakt, de defensieweg ook nog gedaan, dat is echt een leuk weggetje!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72287725
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze hadden trouwens wel het FDJ shirt als Finse kampioesnschapstrui...DRASS maar even ge PM'd mischien als hij langs gaat in Emmen, of morgen naar de start kan komen staan ze er mischien weer met die shirtjes tent.
Ook @Drass: dat soort shirts zie je vaak vroeg of laat wel in de uitverkoop. Bijv. bij probikekit.com was de Finse trui op een gegeven moment rond de 20-25 pond. Zo goedkoop is-ie nu niet, maar bij Trikotexpress.de kost-ie 39,95. Als ze eenmaal uitverkocht zijn ben je aangewezen op Ebay (wat sowieso natuurlijk een goede bron is).

Ik ben ook in Assen geweest gister samen met een vriend. We waren behoorlijk laat omdat we niet midden in de nacht op wilden staan, rond 10uur in de vertrekhal. Omdat ik een kaartje had gewonnen, had ik nog geen startnummer, ik moest me melden in de TT hal. Na vijf (!) doorverwijzingen en zeker 10 minuten vertraging kon ik eindelijk vertrekken. Helaas was het circuit toen al afgesloten Het leukste deel van de tocht ging dus aan onze neus voorbij.. Omdat er nog wel veel mensen op het circuit (en in de rij ervanaf) waren, reden wij dus zeker niet achteraan. Desondanks was er van verzorging bij het tussenpunt geen sprake. Geen drinken, geen eten, geen mogelijkheid om water bij te vullen (want buiten op een plein). Onbegrijpelijk dat ze de hoeveelheden niet goed in kunnen schatten en een klein schandaal met zo'n toegangsprijs. Wel buitengewoon goed geregeld waren de vele verkeersregelaars, een blind paard had de tocht zonder aangereden te worden kunnen lopen Langs de weg stonden best veel mensen te kijken en zelfs aandoenlijk aan te moedigen en te applaudiseren, dat was wel leuk en apart om mee te maken. Ivm lichamelijke toestand van mijn fietsmaat (ziek) en onze totale verkleuming na de regen/hagel hebben we niet de langste afstand gefietst. Ik weet wel weer waarom ik altijd bij droog weer fiets.. Bij terugkomst konden we gelijk de hal in (beetje opwarmen), echter niet gelijk eruit. Grote rijen voor een kleine uitgang.. Eenmaal buiten met nog altijd doorweekte kleding natuurlijk ijskoud en daar waren de rijen voor binnenkomst inmiddels behoorlijk gegroeid, iedereen stond dus bezweet en natgeregend buiten in de kou te wachten om die vermaledijde chip in te leveren. Toch wel erg slecht geregeld, met zo'n grote hal is het niet nodig dat je door een poortje van 3 meter breed naar binnen of buiten moet. Waarom je überhaupt tijdwaarneming nodig hebt bij een toertocht is mij trouwens een raadsel, lijkt me dat je daarmee alleen maar gevaarlijke situaties in de hand werkt. Dat de langste afstand uiteindelijk 130km bedroeg wat ik hier lees verbaast mij ook, snap niet hoe dat mogelijk is.

Later op de tribune plaatsgenomen om de proloog te bekijken. Echt dichtbij zat je daarmee niet maar het kon ermee door. Het overzicht was wel goed mede dankzij het scherm bij de pitlane. Ik was in elk geval beter op de hoogte van de wedstrijd dan de omroeper die vooral naar het startblok keek. Een proloog is erg geschikt om te bekijken, continu actie en zo'n circuit is een aardig parcours, heb me ook geen moment verveeld. De sfeer was ook vriendelijk. Dat was dus duidelijk het beste gedeelte van de dag. Na afloop kwamen we nog tweemaal in een logistiek infarct terecht, het eerste om door het tunneltje onder het circuit door te komen (gaat dat echt bij elk evenement daar zo..? ) en daarna vanaf de parkeerplaats waar we vanaf de snelweg naartoe waren geleid. Dichtbij het circuit liepen alle parkeervelden vlot leeg maar wij stonden verder weg en kwamen in een lange file terecht omdat alle auto's via dezelfde route weg moesten vanwege een slagboom/hek.. De borden leidden vervolgens naar een zuidelijker gelegen oprit van de A28 waardoor we nog een heel stuk binnendoor moesten rijden, grotendeels over de route van de toertocht. Bij Amersfoort was de A28 trouwens helemaal afgesloten, kon de organisatie natuurlijk niets aan kon doen maar na zo'n lange dag is nóg een uur in de file staan wel tamelijk frustrerend. We waren uiteindelijk pas om 10 uur weer in Utrecht. Al bij al ondanks de paar minpuntjes toch een leuke dag gehad.
pi_72292640
Ultra-ivo, weet jij iets over toertochten in de UK?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72294531
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
ik ook!
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2009 @ 22:45:24 #35
73911 ultra_ivo
pi_72295838
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:17 schreef jakkop het volgende:
Ultra-ivo, weet jij iets over toertochten in de UK?
Daar heb ik al een suggestie voor gedaan voor de OP, www.audax.uk.net
Daar zijn ook kortere ritten dan 200km op de kalender. De regio waar jij zit heeft redelijk wat tochten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:24:46 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72302361

Volgens de huisarts heb ik vocht in m'n knie en geirriteerde pezen...fietsverbod ^#@^&^&^!!!
Hoop dan maar dat het voor de Dam tot Dam weer verdwenen is, gaat welinteressant worden ik had nu juist nog wat meer willen trainen, ben er nog niet echt super voor in vorm...op de dag zelf maar kijken welke afstand ik aan kan zonder domme dingen te doen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:27:52 #37
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72303474
Heb ook de Vuelta gereden en ondanks dat ik koud was en niet echt zin had om hard te gaan rijden en ook niet echt voluit reed wel het rondje in 7 minuut en 2 seconden gereden. 39,2km/u gemid. Kon niet echt sneller want er reden zoveel mensen op die geen bochten konden nemen!

De bewegwijzering was super, goed geregeld. Viel me alleen op dat de eerste gedeelte van de toertocht over de wegen gingen en niet gebruik gemaakt werd van fietspaden maar dat in het tweede gedeelte van de tocht men wel hierover ging rijden. En met zoveel man die niet echt kunnen fietsen over zo'n klein paadje. Het ging maar net goed.

3 keer flink nat geregend maar ook weer snel opgedroogd gelukkig. Op het eind wat tempo gereden maar voor de rest mooi genoten van de omgeving. Ondanks het vlakke land een mooi gebied.
Superhero to the rescue!
pi_72303644
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:07 schreef cyclechick het volgende:
omdat het vandaag redelijk fris is, kon ik voor het eerst strak in het pak de weg op: broek EN shirt (lange mouw) van de club. fijn rondje van 90 km gemaakt, de defensieweg ook nog gedaan, dat is echt een leuk weggetje!
Die ongeveer tussen veenendaal en wageningen? Laatst ook verkend, echt tof idd .

Gisteren nog weer 2 klevers in mn wiel. Eerst even gewacht of ze overnamen, niet dus. Schijthekel aan als ik vol met mn snotter in de wind zit. Toen maar ff aangezet en ze reglementair uit het wiel kunnen rijden, hehe . Voelt altijd goed.

Zo nog even een rondje doen, als het goed is lekker weer vanmiddag.
pi_72317775

Zojuist gekocht, voor 80 pond!

[ Bericht 41% gewijzigd door jakkop op 31-08-2009 22:46:51 ]
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:04:45 #40
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72319001
Lekker ding!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:47:43 #41
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72323155
Prima fietsje voor de tijd dat je daar zit.

Vandaag Vuelta gekeken, ze kwamen hier vlak langs Nijmegen. Ze gingen niet eens zo hard de heuvel op. Daarna zelf nog een kort tochtje gemaakt van 30 km. Morgen waarschijnlijk weer met de Wedrenners als ik dat kan redden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72325042
Ik ga dit weekend naar de ardennen! voor het eerst in het buitenland fietsen, op de stukjes belgie en duitsland na, die in de routes van AGR en LM zaten
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72326022
Limburg is ook buitenland
pi_72326563
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:50 schreef Tommeke het volgende:
Limburg is ook buitenland
Voor mij niet. Ik ga zondag naar de staalmeet van het fietsforum, ergens aan de kanten van Utrecht. Dat is zo goed als buitenland voor me
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:06:25 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72328815
Vandaag, nou ja gisteren dan, 130 kilometer.

Eerst naar de Zevenheuvelenweg gereden met tegenwind om de Vuelta te bekijken. Na 50 kilometer kwam ik daar helemaal dood aan. Kon het ook niet echt vinden, en werd via het knooppuntensysteem ook nog eens over een zandweg gestuurd.

Na afloop nog even de Derde Baan beklommen en toen snel naar huis. Ging erg lekker, continu tegen de 30, ook al voelde ik me helemaal niet top meer. De Westberg bij Wageningen reed ik zelfs sneller op dan ooit. Thuis aangekomen stond er 106 kilometer op de teller. Snel even wat eten naar binnen proppen en hop weer op de fiets, naar de badminton 12 kilometer verderop en daar uiteindelijk nog 1 uur in totaal gebadmintond Wilde wel meer, maar er was niemand meer.

Toen maar weer op huis aan. Nog eens 12 kilometer. Ik had me er al op voorbereid dat dit een ware martelgang zou worden, want weer stukken met tegenwind, maar dat viel ook weer ontzettend mee. Ik kon zelfs mijn gemiddelde nog een klein beetje opschroeven. Dat stond uiteindelijk op 25,69 kilometer per uur. Voor mijn doen is dat erg goed over die hele lange afstanden.
pi_72329740
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Voor mij niet. Ik ga zondag naar de staalmeet van het fietsforum, ergens aan de kanten van Utrecht. Dat is zo goed als buitenland voor me
Haha, het is natuurlijk ook maar relatief.
Groningen zal voor jou helemaal buitenland zijn

Leuk zo'n staalmeet, ik heb gister besloten mijn oude retro fietsje weer in klassieke stijl te brengen.
Dus een mooi oldskool wit stuurlintje, banden met canvas wangen die ik nog heb liggen en de boel eens mooi oppoetsen etc.
pi_72341464


Gekocht voor de wintermaanden. Nog ervaringen met zo'n fietstrainer?

Dit is overigens een fluidtrainer, vliegwiel draait in een vloeistof dus. Daardoor zou de weerstand het meeste overeen moeten komen met de weerstand op de weg.
pi_72341740
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:42 schreef Ericr het volgende:
Gekocht voor de wintermaanden. Nog ervaringen met zo'n fietstrainer?

Dit is overigens een fluidtrainer, vliegwiel draait in een vloeistof dus. Daardoor zou de weerstand het meeste overeen moeten komen met de weerstand op de weg.
Ik ga er binnenkort ook een aanschaffen, dus nog geen ervaring ermee. Wel een tip: gebruik de speciale band die er voor te krijgen is - het apparaat eet je gewone banden op.
Hmm, Nutella.
pi_72343783
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:42 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Gekocht voor de wintermaanden. Nog ervaringen met zo'n fietstrainer?

Dit is overigens een fluidtrainer, vliegwiel draait in een vloeistof dus. Daardoor zou de weerstand het meeste overeen moeten komen met de weerstand op de weg.
Weet wel dat fietsen zonder luchtweerstand een enorme warmteontwikkeling teweeg brengt, waardoor je werkelijk leeg zweet! Reden waarom ik 'm zelden gebruik voor training. Wel goed voor de souplesse.
janneman
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:14:38 #50
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72344301
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:27 schreef Superher0 het volgende:
Heb ook de Vuelta gereden en ondanks dat ik koud was en niet echt zin had om hard te gaan rijden en ook niet echt voluit reed wel het rondje in 7 minuut en 2 seconden gereden. 39,2km/u gemid. Kon niet echt sneller want er reden zoveel mensen op die geen bochten konden nemen!

De bewegwijzering was super, goed geregeld. Viel me alleen op dat de eerste gedeelte van de toertocht over de wegen gingen en niet gebruik gemaakt werd van fietspaden maar dat in het tweede gedeelte van de tocht men wel hierover ging rijden. En met zoveel man die niet echt kunnen fietsen over zo'n klein paadje. Het ging maar net goed.

3 keer flink nat geregend maar ook weer snel opgedroogd gelukkig. Op het eind wat tempo gereden maar voor de rest mooi genoten van de omgeving. Ondanks het vlakke land een mooi gebied.
Foto's staan online, tikkie duur. http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810
Begreep dat de langzaamste prof 6m55s erover deed. ik was maar 7 seconden langzamer en dat koud en met al die prutsers op de baan. Maar een licentie aanschaffen!
Superhero to the rescue!
pi_72344577
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:58 schreef horstjan het volgende:

[..]

Weet wel dat fietsen zonder luchtweerstand een enorme warmteontwikkeling teweeg brengt, waardoor je werkelijk leeg zweet! Reden waarom ik 'm zelden gebruik voor training. Wel goed voor de souplesse.
Ik heb ook een indoor roeimachine, daar heb je ook geen luchtweerstand of wind natuurlijk. Indoortrainen op zich heb ik niet zoveel problemen mee. Indoor fietsen heb ik alleen weinig gedaan, meestal deed ik in de winter andere sporten of ging ik mountainbiken.
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:51 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Ik ga er binnenkort ook een aanschaffen, dus nog geen ervaring ermee. Wel een tip: gebruik de speciale band die er voor te krijgen is - het apparaat eet je gewone banden op.
Heb een Continental UltraSport Home Trainer band aangeschaft, wel 1 van de duurdere indoorbanden maar heb goede ervaringen met Conti-banden.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:44:14 #52
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72345199
Poe poe net gemountainbiked maar wat was het zwaar.
- regen
- losse zand
- zand aan je wielen waardoor de grip verdwijnt
- remmen geblokkeerd
- en als klap op de vuurpijl nog takken tussen m'n assen zodat ik weer kon stoppen

Maar toch de kilometers er weer op zitten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_72345935
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Foto's staan online, tikkie duur. http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810
Begreep dat de langzaamste prof 6m55s erover deed. ik was maar 7 seconden langzamer en dat koud en met al die prutsers op de baan. Maar een licentie aanschaffen!
Die was dan wel op zn plaat gegaan
Dus toch .
pi_72346043
Hier maar eens ff een tvp zetten.
Zit te denken om mijn mountainbike in te ruilen voor een wielrenfiets...
U MAD?
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:15:42 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72346189
Altijd goed om te zien dat iemand zich afkeert van de Dark Side
Het is nu wel de tijd om team goodies te kopen Bowa, ze willen nu de 2009 voorraad kwijt, dus de prijzen zijn nu een stuk lager.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72350002
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Foto's staan online, tikkie duur. http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810
Begreep dat de langzaamste prof 6m55s erover deed. ik was maar 7 seconden langzamer en dat koud en met al die prutsers op de baan. Maar een licentie aanschaffen!
Snap ook niet dat ze jou nog geen contract hebben aangeboden. Je rijdt wel erg snel en goed met al die gem die hier voorbij komen
pi_72351271
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Foto's staan online, tikkie duur. http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810
Begreep dat de langzaamste prof 6m55s erover deed. ik was maar 7 seconden langzamer en dat koud en met al die prutsers op de baan. Maar een licentie aanschaffen!
Volgens mij is de proloog enkele honderden meter langer dan ons rondje op het circuit.
I snap eigenlijk niet dat je zo hard kan fietsen met al die mensen op de weg, is dat wel zo veilig?
pi_72354491
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:14 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Foto's staan online, tikkie duur. [url=http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810
]http://www.sportograf.de/nl/shop/search/619/810[/quote][/url]
Inderdaad nogal duur, 6 euro voor een digitale foto Ik sta er ook niet zo vaak op.

Hier staan er nog meer: http://www.bt-sportfotografie.nl/fotos.html
En hier: http://www.een-foto.nl/
pi_72357924
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:58 schreef horstjan het volgende:

[..]

Weet wel dat fietsen zonder luchtweerstand een enorme warmteontwikkeling teweeg brengt, waardoor je werkelijk leeg zweet! Reden waarom ik 'm zelden gebruik voor training. Wel goed voor de souplesse.
Ventilator voor je neus.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 2 september 2009 @ 14:15:21 #60
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72370056
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:26 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Snap ook niet dat ze jou nog geen contract hebben aangeboden. Je rijdt wel erg snel en goed met al die gem die hier voorbij komen
Bedoeling was om gisteren met een wielervereniging op een competitieavond mee te fietsen maar is er neit van gekomen. Jammer genoeg. En om eerlijk te zijn ben ik niet zo denderend goed hoor. Ik moet mijn techniek flink verbeteren en het moet wel leuk blijven. Ht blijft natuurlijk leuk om jezelf te vergelijken met profs.
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:07 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Volgens mij is de proloog enkele honderden meter langer dan ons rondje op het circuit.
I snap eigenlijk niet dat je zo hard kan fietsen met al die mensen op de weg, is dat wel zo veilig?
In de bochten kon ik echt niet hard rijden door de drukte maar zo'n circuit is gelukkig best wel breed. Maar ik heb zeker meer dan tien seconden laten liggen hierdoor. Volgens mij scheelt het niet zo veel. Wij deden een echt volle ronde. Vanuit de pitstraat op het parkours, wel met "vliegende start".
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:06 schreef koeii het volgende:

[..]

Die was dan wel op zn plaat gegaan
Ow dat wist ik niet. Hoe lang heeft de langzaamste er over gedaan, zonder op zijn plaat te gaan? Maar het blijft gewoon leuk om dezelfde stuk te rijden met meting.
Superhero to the rescue!
  woensdag 2 september 2009 @ 15:21:20 #61
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72371552
Die was alsnog 1m06s langzamer ofzo, M. Calvente, mn adoptierenner hier uit de buurt! Is wel een klimmer, dat dan weer wel
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72406111
Enige vrije dag van de week, is het dit weer...

Edit: Nog een leuk actiefoto'tje van de Vuelta toertocht binnen gekregen



[ Bericht 53% gewijzigd door Littlecreep op 03-09-2009 18:59:10 ]
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:47:59 #63
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72441697
Wat een wind vandaag zeg. Op een brug bijna de hekken in gewaaid. Tegenin fietsen was ontzettend zwaar. Met de wind mee ging het heerlijk makkelijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72443977
Technisch vraagje: hoe makkelijk/lastig is het om op een racefiets een spatbord te monteren? Kan een flexibel mtb-ding zijn, mag ook een "stadsfiets"-ding zijn. Als het maar zo veel mogelijk spatten opvangt.

En nee, ik ben niet bang voor modder, maar in de wintermaanden is het verplicht op Engelse clubs

Morgen voor het eerst een rondje met de club mee, ben benieuwd! Zaterdagochtend is er maar 1 rit, 69 km, ruim 400 hoogtemeters, voor de "fast brigade". Weet niet zeker of ik dat bij kan houden, maar zondag kan ik niet, en ben te ongeduldig om nog een week te wachten
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:21:36 #65
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72445000
Die ATB spatborden monteer je volgens mij om je zadelpen...moet je wel even navragen of dat acceptabel is als spatbord voor een tourtocht
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72445589
Bij de Britten niet. Maar ze zijn er wel, de spatborden die passen op een racefiets met krappe remmaat. Gewoon bij de fietsenmaker te krijgen, die bevestig je achter de remmen. Voor de Britse clubs moeten ze ruwweg tot hoogte van je naven lopen.
Je kunt ook de dunne metalen spatborden van Daniel Salmon kopen, die zijn speciaal voor racefietsen. Maar gezien jouw fiets zullen de gewone van SKS gewoon passen. Die zijn in GB goed te koop. Wel bij het voorspatbord de dremel erin zetten. Bij de bevestigingslip het gat dieper uitzagen, tot vlak boven het spatbord. Daarna van de bevestigingslip het bovenste, overtollige, stukje afzagen.
pi_72451217
Wat overdreven zeg, spatborden. In de winter moet je maar accepteren dat je nat/vies wordt als je in het wiel van iemand anders zit
pi_72451549
Deze winter wil ik gaan mountainbiken. Kom ik vanavond bij Hopmans en daar hadden ze nog overjarige modellen van Trek. Ik heb geen ervaring met dit merk eigenlijk? Is een 8000 met XT groep een goede deal voor 1000 euro??
pi_72454337
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:13 schreef Tommeke het volgende:
Wat overdreven zeg, spatborden. In de winter moet je maar accepteren dat je nat/vies wordt als je in het wiel van iemand anders zit
Probleem is dat de uitbaters van de kroegen natte klanten niet graag accepteren.
pi_72454812
Zo, onbijtje achter de kiezen, nu opgave 1: naar verzamelpunt fietsen. Al lastig genoeg!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72455267
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 06:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Probleem is dat de uitbaters van de kroegen natte klanten niet graag accepteren.
Ach so.
Logisch
pi_72455614
Wat ben ik eigenlijk een mietje
Heb besloten vandaag ivm het kutweer niet met de club te trainen, maar morgen ff alleen.
pi_72455676
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:13 schreef Tommeke het volgende:
Wat overdreven zeg, spatborden. In de winter moet je maar accepteren dat je nat/vies wordt als je in het wiel van iemand anders zit
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:37 schreef Tommeke het volgende:
Wat ben ik eigenlijk een mietje
Heb besloten vandaag ivm het kutweer niet met de club te trainen, maar morgen ff alleen.
pi_72455836
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:41 schreef nodisch18 het volgende:

[..]


[..]


Ik weet het
Ik heb gister een vriend geholpen met verhuizen. Heb daarbij in twee studentenhuizen met allerlei zware voorwerpen te veel trappen opgelopen en de hele dag met volgeladen winkelwagentjes gesjouwd

Ben daarom nog een beetje gammel en heb gewoon even niet zin om op de fiets te stappen nu het ook nog regent, normaal vind ik regen niet erg. Maar de motivatie is er vandaag eventjes niet, ontzettend laf van me
pi_72459508
W00tw00tw00000t!

Ik fietste naar het verzamelpunt toe, wat al lastig genoeg was, maar al snel zag ik wat andere wielrenners die ik op goed geluk maar volgde. Die bleken inderdaad ook mee te fietsen, dus we waren al snel bij het verzamelpunt. Daar gevraagd of ik mee kon, wat "of course" kon. Komt er een gast bij staan: "Where u from? "From the Netherlands!" "Oh, ik spreek Nederlands." Bleek dat die gast getrouwd is met een Nederlandse vrouw en 10 jaar in NL heeft gewoond. Kleine wereld.

Iig zeiden ze dat ik wel mee kon fietsen, maar dat het misschien wel lastig ging worden met mijn fiets, want dit was dus wel de "fast brigade", (ik had nog geen klikpedalen, moest ze nog kopen), en dat er een aantal wat rustiger zouden fietsen en dat ik dan wel met hen mee zou kunnen. Naja, ik zou het wel zien.

Vertrokken, stevig tempo maar niet bizar snel. Steeds een beetje sneller, en na 15/20 mijl begonnen mensen me aan te spreken: "You're still with us?" "You're doing it good man" "How long have you been cycling?" Ze waren allemaal flink onder de indruk dat ik ze bijhield, zonder klikpedalen, en met buis-schakelen etc. (*Trots is De mooiste quote was nog wel: "You're going pretty fast chap, if you get yourself some clickpedals you will go airborne"

Op een gegeven moment was er een T-splitsing, waar een grote groep links ging, maar ook een stuk of 7,8 rechts. Ik wist niet wat te doen, dus ik volgde maar de grote groep. Wat bleek: dit waren de laatste 7,8 mijl, en daar ging een grote groep nog even voluit, en een klein groepje op het zelfde tempo. Toen gingen ze opeens wel heel snel 1 gast zag dat ik het niet meer kon bijhouden, dus die is de hele tijd bij me gebleven, en ongeveer 5 minuten later dan de rest kwamen we aan bij de koffiepauze. Gezellig zitten leuten, en na een half uurtje ben ik met 5 anderen de snelste weg terug gepeddeld, een mijltje of 15.

Supertof iig! En oja, een kerel die vroeg welke schoenmaat ik had, en ik mag morgen een setje schoenen+pedalen bij em komen ophalen!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72460125
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef jakkop het volgende:
W00tw00tw00000t!

.......................


Leuk zeg zo'n warm welkom! Hoeveel km had je nu ongeveer gefietst en in welke streek zit je eigenlijk?
pi_72460294
Een km of 70, niet ontzettend veel dus. Zit in de West Midlands, tegen Birmingham aan.

Overigens rijden er ook nog nog een paar oude mannen mee, die in hun dagen behoorlijk aardig konden trappen. Eentje met een zilveren Olympische medaille.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72460919
Net ff een klein tochtje gemaakt maar man wat kan ik me irriteren aan sommige mensen.
Loopt er zo'n kakkerig wijf(oud-zuid) op het fietspad die mij aan ziet komen en wil ze gewoon niet opzij gaan(terwijl de stoep helemaal leeg was).
Ik ging dus ook niet opzij en dus botste die trut tegen mijn pols aan.

Ik snap die haat tegen renners echt niet
Volgende duw ik ze wel weg en dat meen ik(ik snap dat de haat dan alleen maar erger wordt maar dat is dan jammer).
pi_72461137
Op die manier maak je de haat alleen maar groter. Ze had natuurlijk aan de kant moeten gaan, maar als je afgeremd had en had gevraagd of ze aan de kant wil gaan omdat fietspad etc., dan krijgt ze meteen al een beter beeld van wielrenners.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72461446
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:49 schreef jakkop het volgende:
Op die manier maak je de haat alleen maar groter. Ze had natuurlijk aan de kant moeten gaan, maar als je afgeremd had en had gevraagd of ze aan de kant wil gaan omdat fietspad etc., dan krijgt ze meteen al een beter beeld van wielrenners.
Als iemand zo'n arrogant als zij deed doet dan ga ik echt niet netjes vragen of ze opzij wilt gaan, ze had geen enkele reden om daar te lopen.
Oké ik zal niemand gaan duwen denk ik(ben ik veel te schijterig voor ) maar ik ga ook weer niet over de stoep omdat zij zo nodig op het fietspad wilt lopen.
Ik ging trouwens maar 25km/h.
pi_72461551
25 km/h is voor een wielrenner misschien een rustig tempo, maar als je loopt is dat angstaanjagend snel.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72461610
Ik had pas ook een gezin voor me waarvan de man het nodig vond om te gaan klieren. Ik heb hem overdreven bedankt dat hij alsnog aan de kant ging toen we zowat stilstonden. Ook in dit geval was er ruimte genoeg op het dubbel fietspad. Ik snap dat soort akties niet al denk ik wel dat best veel wielrenners ook echt aso zijn aan de hand van wat ik zo regelmatig zie gebeuren. Geen bel, mensen schrikken zich de tering en krijgen ook nog de volle laag...
pi_72463570
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:07 schreef jakkop het volgende:
25 km/h is voor een wielrenner misschien een rustig tempo, maar als je loopt is dat angstaanjagend snel.
Snel genoeg om mij van tientallen meters te zien en rustig midden op het fietspad door te blijven lopen?
pi_72464141
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:31 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Snel genoeg om mij van tientallen meters te zien en rustig midden op het fietspad door te blijven lopen?
Zoals ik al zei, ze had aan de kant moeten gaan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72467435
Zojuist even flink inkopen gedaan. Helm, shirt, regenjasje, beenwarmers. En dat voor een ruime 60 euro! Lang leve Ebay!
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 6 september 2009 @ 12:18:53 #86
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72482390
Zo terug van Frankrijk
Alpe D'Huez 1.15 (dorp), 1.21 (officiële finish)
Telegraph 0.58
Galibier 2.02 Niet onder de 2 uur gehouden

Het was er nog goed warm. Bij het begin van de Galibier gaf de teller 38 graden aan.
Verder tot en met woensdag toch gauw richting de 30 graden gehad.

Nu maar eens focussen hoe we de winter door gaan komen
pi_72482527
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:18 schreef ursel het volgende:
Zo terug van Frankrijk
Alpe D'Huez 1.15 (dorp), 1.21 (officiële finish)
Telegraph 0.58
Galibier 2.02 Niet onder de 2 uur gehouden

Het was er nog goed warm. Bij het begin van de Galibier gaf de teller 38 graden aan.
Verder tot en met woensdag toch gauw richting de 30 graden gehad.

Nu maar eens focussen hoe we de winter door gaan komen
Top prestatie man!
pi_72485786
Vandaag lekke band gehad omdat er een steentje door mijn buitenband heenstak. Aangezien ik deze Conti's gp4000s pas 500km heb, wil ik op een of andere manier dat gaatje even dichtmaken. Iemand tips waarmee dat het beste gaat?
Dus toch .
pi_72487591
Hahaha! Mijn eerste 60+ km. ritje gedaan (65,44 km.).Lelystad-Almere-Lelystad. Nog wel met een gemiddelde van net boven de 25 km/u, maar ja....... Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen. Mijn bovenbenen stonden af en toe op ontploffen!!
pi_72487998
Kut wind op de dijk richting Odijk . Wel weer eens 90km weggetikt .
  FOK!fotograaf zondag 6 september 2009 @ 20:04:23 #91
73911 ultra_ivo
pi_72496304
Vandaag een lekker ritje gemaakt op een meet van het fiets forum. Een speciale staalmeet. Schitterend om alle oude klassieke merken uit een vervlogen tijdperk weer om me heen te zien. Een vlak ritje met een groep is toch goed voor het zelfvertrouwen. Hier hal ik een gemiddelde van 28 over 90km gewoon nooit. Nu ging het makkelijk.
pi_72497222
Vandaag de Charly Gaul gereden (een cyclo in Luxemburg). Op de eerste klim zat ik wat te ver van achteren (ondanks dat de eerste 20 km vlak was en op een brede weg, was opschuiven niet zo makkelijk), dus ik kon niet met de eersten mee. In een grote groep terechtgekomen en de volgende beklimmingen daar steeds met de eerste mee, totdat op 125 km de tank een beetje leeg was. Wel jammer, want ik zat toen in een groepje van een man of 10 wat was weggereden uit ons peloton. Nu kwam dus het hele peloton weer over mee heen.
150 km, 1600 hm. 4:28 oid (34 gemiddeld). 175e van de 550 of zo.
in a crowd you lose humanity
pi_72498247
Iemand een goede tip voor een rijwielhandel in Rotterdam? Vandaag schakelen naar lichtste versnelling maar blijkbaar had m'n derailleur een tikkie gehad tijdens de terugreis in de bus van vorige week. Vol in m'n wiel, twee spaken gebroken, velg krom getrokken en ik kon met de trein terug naar huis

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 06-09-2009 21:01:02 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 6 september 2009 @ 20:55:59 #94
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72498484
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef FJD het volgende:
twee spaken gesproken
Wat zeiden ze?
pi_72498732
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:55 schreef Zelva het volgende:
Wat zeiden ze?
Knak
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72503010
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:50 schreef FJD het volgende:
Iemand een goede tip voor een rijwielhandel in Rotterdam? Vandaag schakelen naar lichtste versnelling maar blijkbaar had m'n derailleur een tikkie gehad tijdens de terugreis in de bus van vorige week. Vol in m'n wiel, twee spaken gebroken, velg krom getrokken en ik kon met de trein terug naar huis
Das balen

Wanneer kom je weer in POL? Ik mis je felheid een beetje
pi_72503672
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Das balen
Allang blij dat t geen ongeluk opleverde. Opeens blokkeert je achterwiel en kun je geen kant meer op. Met wat minder fortuin ga je onderuit net als er een auto voorbij komt. Nu ist alleen materiaal schade.
quote:
Wanneer kom je weer in POL? Ik mis je felheid een beetje
Ik zou er niet op wachten. Zeg nooit nooit, over een paar jaar heb ik vast weer andere interesses maar op dit moment boeit het me weinig.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72503899
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Allang blij dat t geen ongeluk opleverde. Opeens blokkeert je achterwiel en kun je geen kant meer op. Met wat minder fortuin ga je onderuit net als er een auto voorbij komt. Nu ist alleen materiaal schade.
[..]
Was vast erg schrikken
Nou gelukkig dat je het relatief goed heb afgebracht....
quote:
Ik zou er niet op wachten. Zeg nooit nooit, over een paar jaar heb ik vast weer andere interesses maar op dit moment boeit het me weinig.
Ach POL zelf heeft ook ups and downs..... Nou hoe dan ook, je bijdragen mag ik wel..... Dus kijk maar
  zondag 6 september 2009 @ 23:02:44 #99
11102 knep
Mountainfreak
pi_72504867
Vanavond nog een mooi stukje gefietst, 82 km met 26 gemiddeld.
Zaten nog een paar pittige klimmetjes in, vooral ene bij Spaubeek nekte me nogal, die kende ik nog niet.
pi_72508646
weekendje ardennen was eigenlijk een weekendje limburg

maar weer thuis nu en ik moet een schokkende mededeling/bekenning doen, waarvan ik niet had verwacht dat ik het ooit nog zou zeggen: klimmen is best leuk... vooral de wat minder steile/geleidelijkere klimmetjes (3 landenpunt, camerig etc) gingen best lekker!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 7 september 2009 @ 00:33:46 #101
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72508817
ik ben op zoek naar een leuk fietsje rond de 1k, ultegra als het kan, en ik heb dit gezien bij salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=2017&fs=5355&catid=3103

is hun eigen merk, ik moet zeggen dat ik nergens iets heb gezien wat er op papier beter uitziet. erg lichte fiets, ultegra montage (geen sl zo te zien?) en scherpe prijs. frame is mij verder onbekend.

ik zit verder ook te kijken naar fietsen als de trek 1.9, cube streamer, of bijv. een specialized allez of iets met een cannondale caad 9 frame. bulls, red bull, stevens hebben ook leuke dingen in die prijsklasse, mis ik nog iets? heeft iemand hier nog suggesties of tips over fietsen? toch 2e hands gaan kijken? ik zoek in principe een alu frame, carbon lijkt me net een beetje te krap in die prijsklasse.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 7 september 2009 @ 00:35:08 #102
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_72508841
trouwens van de week nog de alto de monachil opgefietst (vuelta etappe volgende week) en dan baal je echt van je stalen fiets met betonnen velgen zeg
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_72509157
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag een lekker ritje gemaakt op een meet van het fiets forum. Een speciale staalmeet. Schitterend om alle oude klassieke merken uit een vervlogen tijdperk weer om me heen te zien. Een vlak ritje met een groep is toch goed voor het zelfvertrouwen. Hier hal ik een gemiddelde van 28 over 90km gewoon nooit. Nu ging het makkelijk.
Geweldig idd, die oldskool fietsen
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:25 schreef cyclechick het volgende:
weekendje ardennen was eigenlijk een weekendje limburg

maar weer thuis nu en ik moet een schokkende mededeling/bekenning doen, waarvan ik niet had verwacht dat ik het ooit nog zou zeggen: klimmen is best leuk... vooral de wat minder steile/geleidelijkere klimmetjes (3 landenpunt, camerig etc) gingen best lekker!
Heerlijk idd, jij bent een beetje een tempobeul bergop á la Jan Ullrich?

Morgen ga ik clubkleding halen en lekker toeren, heb geen college
  maandag 7 september 2009 @ 07:43:40 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72510665
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:25 schreef cyclechick het volgende:
weekendje ardennen was eigenlijk een weekendje limburg

maar weer thuis nu en ik moet een schokkende mededeling/bekenning doen, waarvan ik niet had verwacht dat ik het ooit nog zou zeggen: klimmen is best leuk... vooral de wat minder steile/geleidelijkere klimmetjes (3 landenpunt, camerig etc) gingen best lekker!
Nu nog een keertje echte bergen doen, genieten van zulks uitzicht en je bent totaal om..
pi_72513697
Ik heb schoenen+pedalen gekregen van een dude die bij het British Cycling Team werkt.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72513880
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:18 schreef ursel het volgende:
Zo terug van Frankrijk
Alpe D'Huez 1.15 (dorp), 1.21 (officiële finish)
Telegraph 0.58
Galibier 2.02 Niet onder de 2 uur gehouden

Het was er nog goed warm. Bij het begin van de Galibier gaf de teller 38 graden aan.
Verder tot en met woensdag toch gauw richting de 30 graden gehad.

Nu maar eens focussen hoe we de winter door gaan komen
Goede tijden Ursel! Alp d'Huez net wat sneller gedaan dan ik het deed. Maar ja in Nijmegen reed je ook al makkelijker bergop.
Boodschap van algemeen nut.
pi_72514899
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Geweldig idd, die oldskool fietsen
[..]

Heerlijk idd, jij bent een beetje een tempobeul bergop á la Jan Ullrich?

Morgen ga ik clubkleding halen en lekker toeren, heb geen college
Ik weet niet hoe Jan Ullrich bergop fietst, maar tempo is er niet echt bij hoor, bij mij maar de klim bij het 3 landenpunt ging wel best snel voor mijn doen en er was ergens anders nog een klimmetje waarbij de 2 enige jongens van onze groep even pijn hebben geleden en op hun buitenblad moesten om mij in te halen Maar verder ging het op een slakkentempo omhoog

Leuk, met een clubje meetrainen!! Ik sla de training van vanavond even over denk ik hebben jullie ook een leuk pakje, mooie kleuren?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72514910
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef jakkop het volgende:
Ik heb schoenen+pedalen gekregen van een dude die bij het British Cycling Team werkt.
dat is echt relaxed zeg, dat je die zomaar hebt gekregen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72514933
Gisteren 105km met de club gereden, 29.5 gemiddeld. Was de laatste lange training voor de 150km van de Gerrie Knetemann Classic. Deze week nog 1 a 2 keer kort trainen en dan hoop ik dat ik er klaar voor ben. Heb wel last van een opkomend verkoudheidje (waarschijnlijk opgelopen toen ik donderdagavond in een verschrikkelijke onweersbui terecht kwam en doorweekt thuis kwam. Wat een verschrikkelijke wind ook toen trouwens. Heen was briljant, maar terug ging kruipend. Kon het met moeite boven de 20km/u houden en waaide bijna de vaart in...), dus ik hoop dat die snel verdwijnt.

De GKC leek me een mooie afsluiter van mijn eerste echte volwaardige fietsseizoen. Na de GKC maar eens oriënteren op het winterseizoen. Waarschijnlijk toch maar een Tacx'je aanschaffen.

Even een leuk filmpje tussendoor, waarin wielertoeristen volkomen onverwacht een Tour de France-aankomst krijgen...


[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 07-09-2009 12:08:32 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72515485
Zo!
Ik ben dr weer. 4 weken vakantie (ijsland) en al die tijd geen fiets aangeraakt. Met het mooie weer de komende week en nog net voldoende lang licht snel weer op de fiets stappen, de scheiding tussen wit en bruin op mn armen en benen is al bijna vervaagd
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 7 september 2009 @ 13:00:25 #111
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_72516482

zaterdag eindelijk ook weer eens een klein rondje kunnen fietsen, na 2 weken niks, hopelijk deze week 2 keer op de fiets naar m'n werk en dan zaterdag weer een paar uurtjes
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_72516844
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:58 schreef cyclechick het volgende:

[..]

dat is echt relaxed zeg, dat je die zomaar hebt gekregen!
Ja nogal! Zijn tweedehands, maar nog heel erg goed.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72516881
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:58 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Jan Ullrich bergop fietst, maar tempo is er niet echt bij hoor, bij mij maar de klim bij het 3 landenpunt ging wel best snel voor mijn doen en er was ergens anders nog een klimmetje waarbij de 2 enige jongens van onze groep even pijn hebben geleden en op hun buitenblad moesten om mij in te halen Maar verder ging het op een slakkentempo omhoog

Leuk, met een clubje meetrainen!! Ik sla de training van vanavond even over denk ik hebben jullie ook een leuk pakje, mooie kleuren?
Jan Ullrich hield altijd van een strak tempo volgens mij
Leuk toch dat je die kerels even pijn doet bergop?

Ja, ik train nu al een paar weken mee in m'n Caisse outfit, maar vond het toch wel gepast om even clubkleding te scoren. Ook omdat het een mooie outfit is.



Fietste jij nou ook bij 'n club?
pi_72517167
Is wel een tof pakkie. Hier rijden er relatief weinig in clubkleding, wat wel jammer is, omdat het ook best mooie kleren zijn. Een aantal rijden er wel in, een aantal in een pro-pak, en de helft ongeveer in teamloze kleding.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72517206
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef jakkop het volgende:
Is wel een tof pakkie. Hier rijden er relatief weinig in clubkleding, wat wel jammer is, omdat het ook best mooie kleren zijn. Een aantal rijden er wel in, een aantal in een pro-pak, en de helft ongeveer in teamloze kleding.
Thnx

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje opvallende kleding aan te hebben. Je zou mij niet zomaar in effen kleding zien fietsen

Relaxed trouwens dat je die schoenen + pedaaltjes kreeg, aardige lui daar zeker?
pi_72517279
quote:
Fietste jij nou ook bij 'n club?
jep, en heb tot nu toe alleen shirt lange mouwen en een korte broek aan clubkleding, maar over 2 weken ook lange broek en shirt korte mouwen, dus dan kan ik geheel in stijl

leuke outfit, mooi pakje!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72517291
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:17 schreef Gripper het volgende:
Zo!
Ik ben dr weer. 4 weken vakantie (ijsland) en al die tijd geen fiets aangeraakt. Met het mooie weer de komende week en nog net voldoende lang licht snel weer op de fiets stappen, de scheiding tussen wit en bruin op mn armen en benen is al bijna vervaagd
Leuke vakantie gehad??
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 7 september 2009 @ 13:59:00 #118
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72517816
Nu al anderhalve week niets kunnen doen door het vocht in m'n knie...zoals het nu gaat is het net voor de Dam tot Dam helemaal weg. Lekkere voorbereiding. En het wordt mooi weer deze week. Grrr.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72517846
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:34 schreef cyclechick het volgende:

[..]

jep, en heb tot nu toe alleen shirt lange mouwen en een korte broek aan clubkleding, maar over 2 weken ook lange broek en shirt korte mouwen, dus dan kan ik geheel in stijl

leuke outfit, mooi pakje!
Thnx
Het is toch leuker om met z'n allen in hetzelfde pakkie te fietsen he?

Show die van jou eens!
pi_72520041
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:35 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Leuke vakantie gehad??
Wunderbar!
Ijsland is niet echt een land voor de racefiets, met al die slechte gravelwegen. Mountainbiken of toerfietsen zou er wel kunnen. Schitterende natuur, al dat stoom~, zwaveldamp~ en hetebronnengeweld is nog het meest fascinerend. Kom maar eens de foto's bekijken als je in de buurt bent!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_72521286
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:31 schreef Tommeke het volgende:
Relaxed trouwens dat je die schoenen + pedaaltjes kreeg, aardige lui daar zeker?
Zeker! Best een grote club, 400 man, maar bijna iedereen kent elkaar wel. Gezellig om halverwege een blikje cola te drinken met hele club.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72523031
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:11 schreef jakkop het volgende:

[..]

Zeker! Best een grote club, 400 man, maar bijna iedereen kent elkaar wel. Gezellig om halverwege een blikje cola te drinken met hele club.
Leuk!

Heb net een stukje gefietst en werd ingehaald door een paar clubgenoten die ik nog niet kende, erg gezellig!
pi_72532269
Ik lees nu al een tijdje jullie topics mee en besluit me ook maar eens in de discussies te gaan mengen.
Zelf kom ik uit Zuid=Limburg en fiets nu mijn tweede seizoen. Dit seizoen zo'n 2000 km aan Limburgs Heuvelland op de teller. Kan ik zo een beetje mee hier?
pi_72532474
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:11 schreef jakkop het volgende:

[..]

Zeker! Best een grote club, 400 man, maar bijna iedereen kent elkaar wel. Gezellig om halverwege een blikje cola te drinken met hele club.
Als je met 400 man een café binnenstapt, heeft de uitbater meteen een goede dag
Mits het past natuurlijk...
in a crowd you lose humanity
pi_72534720
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:16 schreef Asylumnator het volgende:
Ik lees nu al een tijdje jullie topics mee en besluit me ook maar eens in de discussies te gaan mengen.
Zelf kom ik uit Zuid=Limburg en fiets nu mijn tweede seizoen. Dit seizoen zo'n 2000 km aan Limburgs Heuvelland op de teller. Kan ik zo een beetje mee hier?
Denk 't wel!
Veel mensen hier hebben niet echt de luxe van heuvels in de buurt!

Wat voor fiets heb je?
pi_72535024
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je met 400 man een café binnenstapt, heeft de uitbater meteen een goede dag
Mits het past natuurlijk...


De pauze is (bijna) altijd in een tuincentrum met een soort theehuis, ruimte genoeg dus!
Eins, zwei, hoeplakai.
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2009 @ 22:24:20 #127
73911 ultra_ivo
pi_72535417
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Veel mensen hier hebben niet echt de luxe van heuvels in de buurt!
Dat is niet altijd een luxe .
pi_72535484
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Denk 't wel!
Veel mensen hier hebben niet echt de luxe van heuvels in de buurt!

Wat voor fiets heb je?
Giant SCR2, instapmodelletje van vorig jaar. Tiagra afgemonteerd. De triple heb ik hier nogal eens nodig
pi_72538508
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is niet altijd een luxe .
Dat is zo
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:25 schreef Asylumnator het volgende:

[..]

Giant SCR2, instapmodelletje van vorig jaar. Tiagra afgemonteerd. De triple heb ik hier nogal eens nodig
Leuke fiets, ik ben altijd wel gecharmeerd van Giant!
  maandag 7 september 2009 @ 23:29:56 #130
11102 knep
Mountainfreak
pi_72538659
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:25 schreef cyclechick het volgende:
weekendje ardennen was eigenlijk een weekendje limburg

maar weer thuis nu en ik moet een schokkende mededeling/bekenning doen, waarvan ik niet had verwacht dat ik het ooit nog zou zeggen: klimmen is best leuk... vooral de wat minder steile/geleidelijkere klimmetjes (3 landenpunt, camerig etc) gingen best lekker!
Eindelijk zie je het licht. Klimmen is het mooiste wat er is .
Zeg ik met m'n 86 kilo .

Hopelijk over een 2,5 week nog een paar dagen klauteren in de buurt van Mendrisio .
pi_72539657
Je gaat voor een medaille?
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 8 september 2009 @ 01:03:06 #132
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72540932
Ik ga morgen ook weer even een klimtochtje maken. Ik denk dat ik vertrouwd in Berg en Dal en omstreken ga rijden. Weet iemand nog meer heuvels die vanuit Nijmegen redelijk snel te bereiken zijn. Posbank is vanuit hier wel makkelijk te bereiken en daar ben ik ook wel eens geweest, maar is er niet iets uitdagenders net over de grens of boven in limburg.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72552741
Ik heb jullie hulp nodig! Ben een poosje geleden begonnen met fietsen en mijn fiets is ontzettend smerig geworden na de vuelta (erg cool trouwens!).

Nu moet ik vooral mijn ketting goed schoonmaken en vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen.. Is het verstandig om de kettingreiniger + spul aan te schaffen op http://www.bikeshopper.nl/373-kettingreiniger ? Of is het ergens anders goedkoper te verkrijgen (mede ivm de 5 euro verzendkosten)?
pi_72553811
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:51 schreef Greatmarked het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig! Ben een poosje geleden begonnen met fietsen en mijn fiets is ontzettend smerig geworden na de vuelta (erg cool trouwens!).

Nu moet ik vooral mijn ketting goed schoonmaken en vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen.. Is het verstandig om de kettingreiniger + spul aan te schaffen op http://www.bikeshopper.nl/373-kettingreiniger ? Of is het ergens anders goedkoper te verkrijgen (mede ivm de 5 euro verzendkosten)?
gewoon even in diesel leggen.

Als onderdelen echt schoon moeten bij revisie oid dan gaan ze in een ultrasoon badje. Toevallig zo'n ding ooit eens aangeschaft en werkt perfect.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:33:48 #135
235775 Nappie-Oleon
Een Vlaamse reus
pi_72553897
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 01:03 schreef No-P het volgende:
Ik ga morgen ook weer even een klimtochtje maken. Ik denk dat ik vertrouwd in Berg en Dal en omstreken ga rijden. Weet iemand nog meer heuvels die vanuit Nijmegen redelijk snel te bereiken zijn. Posbank is vanuit hier wel makkelijk te bereiken en daar ben ik ook wel eens geweest, maar is er niet iets uitdagenders net over de grens of boven in limburg.
waar kom jij dan vandaan precies? in berg en dan/beek, waar ik woon heb je heel veel mogelijkheden die stuwwal op te rijden
je zult de holdeurn (oude kleefsebaan) al wel kennen..
mijn favos in omgeving nijmegen: v.randwijckweg, wylerberg, polderveldtweg, zevendalseweg (bij plasmolen)
als je meer variatie wil beveel in het reichswald aan, met oa de kleverberg (heidestrasse bij donsbruggen) en geldenberg (bij het oorlogsmonument)
ik ben een paar jaar geleden verhuist vanuit doetinchem waar de heuvels van het montferland en elten dichtbij zijn, als je een mooie toertocht gaat rijden vanuit nijmegen is dat zeker aan aanrader!
floep floep
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:52:35 #136
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72554449
Ik woon in Nijmegen, en de klimmetjes in Berg en Dal en Beek ken ik allemaal wel. Maar die in Donsbruggen is nieuw voor mij. Daar binnenkort maar eens langs.
Montferland is inderdaad goed bereikbaar vanaf hier. Die heuvels ken ik nog wel van de Montferlandrun die daar overheen gaat. Laatst ook nog 2 keer vlak langs geweest. (van Beek naar Zeddam).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:27:40 #137
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72555459
Lekker gefietst weer net.
Misschien net iets te warm voor mijn doen maar weer de nodige kilometers gehad.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:28:32 #138
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72555484
Gisteren sinds een week weer een langere tocht gereden. In de ochtend naar het werk gereden (26km) en in de middag weer professioneel verdwaald. Totaal van 146km op een dagen 8 uur werk. Het voelde goed. En nog beter: ben nu de 10.000km gepasseerd op de racefiets dit seizoen.

Vanavond naar de sportmasseuse, donderdag nog een klein tochtje en dan zondag de 235km van Boogie's Extreme. Gaat zwaar worden!

Gaan er trouwens nog mensen van dit forum naar de Dam tot Dam Classic op de 19de?
Superhero to the rescue!
pi_72555647
Vandaag de lf9b route gefietst van Meppel naar Groningen. Was voor het eerst dit seizoen dat ik meer dan 60 km heb gereden. Was 90 in totaal. Leuk door de bossen, wel veel smalle schelpenpaadjes dus af en toe wel wat uitkijken met al die bejaarden op de fiets in Drenthe. Ben nu echt kapot. Je merkt dan wel dat je weken niet getraind hebt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:38:34 #140
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72555752
Ik ga naar de Dam tot Dam...maar als m'n kniebelessure niet heel rap geneest sta ik er wel met of nog een zere knie, en dan doe ik een korte afstand...of zonder pijn maar met drie weken niet gefietst. Dus of ik de 140 kan rijden, zoals ik had gepland is maar zeer de vraag.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72559304
Met een beetje geluk is m'n fiets voor t weekend weer klaar Stonden paar mooie kwijlbakkies bij Wielerstudio zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72560475
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
Met een beetje geluk is m'n fiets voor t weekend weer klaar Stonden paar mooie kwijlbakkies bij Wielerstudio zeg
Dat heb ik ook, maar dan met high-end speakers
pi_72560693
Zo eerste keer 31 in het uur gereden op onze korte route van 30km. Leuk om te ervaren dat je jezelf blijft verbeteren. Morgen wat grotere afstand om maximaal gebruik te maken van het nazomer weer.

Mountainbike vrijdag ophalen bij Hopmans, het is een TREK 8000 geworden. Dus we kunnen de boel op peil houden met het mindere weer. De SPD pedaaltjes gaan op de MTB en voor de racefiets hebben we nu SPD-SL. Mooi carbon schoenen uit de opruiming bij Hopmans erbij en we zijn helemaal gesteld. Nooit gedacht dat dat SPD-SL zoveel beter aanvoelt dan dat SPD.

Wanneer kun je het beste voor Limburgs mooiste inschrijven? We willen met een groepje gaan en ik heb geen idee of er een run is op het aantal startplekken?
pi_72561835
Vanavond een klein rondje Valkenburg gedaan. Walemerberg, Sibbegrubbe en Cauberg gepakt. Heb er 45 km opzitten. Jammer genoeg geen Boogies Extreme dit weekend ivm met een bruiloft.
pi_72564077
Vandaag ook een rondje gefietst 37 kilometer dus niet echt spannend. Alleen op een gegeven moment kwam er een jongen op een hybride fiets vanuit een fietspad de weg voor me op. Hij reed goed, zo'n 33 per uur maar ik wist dat ik harder kon. Dus ik haal hem in en ga een stuk 40 rijden. Ik houd het een paar kilometer vol en toen moest ik echt gaan inhouden, ik kijk om en hij zit op een paar honderd meter achter me. Lekker frustrerend.

Uiteindelijk maar gewacht en nog een paar kilometer samen gereden. Hij vertelde hijgend dat hij in mijn rug probeerde te blijven maar hij had er totaal geen voordeel van .
Boodschap van algemeen nut.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 september 2009 @ 22:54:24 #146
73911 ultra_ivo
pi_72567748
Rijdt er nog iemand mee met de Crazy Bikers 200 op de 20e? Dan is het autovrije dag in Brussel dus de 200 met start in Tournai gaat naar Brussel en terug. Zo te zien pakken ze het groots aan met twee geleide groepen (22km/u en 30km/u) en een vrije start voor de liefhebbers.
  woensdag 9 september 2009 @ 00:09:40 #147
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72570520
Waarom is hier eigenlijk zo weinig omtrent MTB.. Al helemaal de extremere varianten

Hier lekkermakertje.. Dave Watson gedurende de Tour in '04 of '05
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72570700
Jammer dattie wel op zn muil ging.

Maar waarom niet? Tsja, dit topic heet niet Recreatief Mountainbiken he?
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 9 september 2009 @ 00:18:39 #149
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72570754
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:16 schreef jakkop het volgende:
Jammer dattie wel op zn muil ging.

Maar waarom niet? Tsja, dit topic heet niet Recreatief Mountainbiken he?
Mijn vraag is waarom er een subtopic wielrennen is, en niet 2wielersport bijvoorbeeld Dr is ook voor zover gezien geen MTB gerelateerd topic

En dat ie op zn muil ging is niet erg.. Ze hadden die dag geen tijd om te proberen aangezien het te veel bekijks en argwaan zou trekken. Ik zie het niet veel andere proberen, roadgaps van zon formaat.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72570824
Omdat er dusdanig veel interesse in wielrennen is (recreatief en pro) dat het een sub-subforum waard is. Maar ook voor de mountainbikers is er een topic: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 9 september 2009 @ 00:22:46 #151
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72570850
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:21 schreef jakkop het volgende:
Omdat er dusdanig veel interesse in wielrennen is (recreatief en pro) dat het een sub-subforum waard is. Maar ook voor de mountainbikers is er een topic: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
thx
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72572489
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:34 schreef Goldmund het volgende:
Vandaag de lf9b route gefietst van Meppel naar Groningen. Was voor het eerst dit seizoen dat ik meer dan 60 km heb gereden. Was 90 in totaal. Leuk door de bossen, wel veel smalle schelpenpaadjes dus af en toe wel wat uitkijken met al die bejaarden op de fiets in Drenthe. Ben nu echt kapot. Je merkt dan wel dat je weken niet getraind hebt.
Ik heb ook teveel bejaarden moeten ontwijken vandaag in noord-Drenthe
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:12 schreef jpjedi het volgende:
Zo eerste keer 31 in het uur gereden op onze korte route van 30km. Leuk om te ervaren dat je jezelf blijft verbeteren. Morgen wat grotere afstand om maximaal gebruik te maken van het nazomer weer.

Mountainbike vrijdag ophalen bij Hopmans, het is een TREK 8000 geworden. Dus we kunnen de boel op peil houden met het mindere weer. De SPD pedaaltjes gaan op de MTB en voor de racefiets hebben we nu SPD-SL. Mooi carbon schoenen uit de opruiming bij Hopmans erbij en we zijn helemaal gesteld. Nooit gedacht dat dat SPD-SL zoveel beter aanvoelt dan dat SPD.

Wanneer kun je het beste voor Limburgs mooiste inschrijven? We willen met een groepje gaan en ik heb geen idee of er een run is op het aantal startplekken?
Toen ik overstapte op Look merkte ik ook pas hoe groot het verschil is met spd!
pi_72575036
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:28 schreef Superher0 het volgende:

Gaan er trouwens nog mensen van dit forum naar de Dam tot Dam Classic op de 19de?
ik heb me ingeschreven voor de 140 km
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:30:52 #154
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72578667
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:02 schreef cyclechick het volgende:

[..]

ik heb me ingeschreven voor de 140 km
Is het een idee om met mensen van dit forum af te spreken en gezamenlijk op te fietsen? Ik roep maar wat in het wilde weg ;-)
Superhero to the rescue!
pi_72579144
Gisteren met de club vanwege de steeds sneller invallende duisternis een relatief kort rondje van 41km gedaan. Ik ging zoals gewoonlijk met de 'middengroep' mee. Maar enkele mannen die normaal in de A-groep meerijden hadden nu wel zin in een 'rustige' training. Nou dat heb ik geweten... Uiteindelijk het rondje met een eindgemiddelde van 33.8km/u getrapt, de teller is vanaf de start nauwelijks onder de 35 geweest. Nog nooit zo'n hoog gemiddelde gehaald op een rondje. Was dan ook aardig kapot. Maar het ging niet onaardig: kon lekker meedraaien in het molentje van 6 man en wanneer het op een lint getrokken werd en boven de 45 kwam kon ik nog redelijk makkelijk aanhaken. Ik merk dus nog steeds vooruitgang.


Vette foto wel: de snelheid is goed zichtbaar. Ik ben degene die je hier direct rechts op de kont kijkt, met zwarte broek en zwarte helm.

Straks maar ff een nieuw koersbroekje van de club en zadeltasje halen (mn eerste broek is inmiddels al kapot gesleten omdat ie steeds langs het zadeltasje schuurde...) en mn remkabel laten smeren, en dan ben ik wel klaar voor de GKC!

[ Bericht 6% gewijzigd door marcodej op 09-09-2009 13:27:33 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72590671
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Is het een idee om met mensen van dit forum af te spreken en gezamenlijk op te fietsen? Ik roep maar wat in het wilde weg ;-)
lijkt me gezellig!

ik fiets alleen lang zo hard niet als jij
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72595090
Okee, noobie-vraag Wat is het idee achter inklikken? Ik heb Time-pedalen, en ben er mee aan t oefenen, en gaat nog een beetje lastig. Het duurt nogal lang voordat ik em er in klik, er uit gaat altijd meteen goed. Maar is er een bepaalde standaard-beweging die je moet maken, of is het gewoon hard duwen en wrikken?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72595385
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:39 schreef jakkop het volgende:
Okee, noobie-vraag Wat is het idee achter inklikken? Ik heb Time-pedalen, en ben er mee aan t oefenen, en gaat nog een beetje lastig. Het duurt nogal lang voordat ik em er in klik, er uit gaat altijd meteen goed. Maar is er een bepaalde standaard-beweging die je moet maken, of is het gewoon hard duwen en wrikken?
Heb Ultegra pedalen, maar denk dat het systeem het zelfde is. Systeem is eigenlijk heel makkelijk. Probeer eerst de voorkant van je plaatje op het voorste deel van de pedaal te zetten. Dan zet je wat druk op de achterkant en dan zou die zo moeten inklikken. Maak eigenlijk gewoon een soort van rollende beweging vanaf je tenen tot aan je hak.
pi_72595920
Ah, that did the trick for me. Kwam er ook achter dat ik een wat agressievere beweging moest maken, probeerde het eerst met wat draaien en duwen, maar dat werkt dus niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72596574
Gisteren weer gefiets Bijna 40 KM en ging erg lekker. Voor het eerst gemiddeld bijna 30 per uur gereden

Zaterdag ga ik voor het eerst een wedstrijdje fietsen. 200 meter van mijn huis start een koppeltijdrit naar de Viaanse Brug (waarvan ik de naam even kwijt ben) en terug.

Fiets samen met een jongen die iets jonger is dan ik, maar ik heb nog nooit met hem gesproken. Ben 'gekoppeld' door iemand

Wil ook wel graag bij een fietsclub
pi_72597081
Nog nooit met hem gesproken? Gezellig is dat
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72597604
Idd Ik ken hem wel, (ik weet wie het is) want hij zit bij mij op school. Maar goed, ik zie het wel.

Ik denk wel dat we de jongsten zullen zijn die meedoen. Hij fietst ook nog niet zo lang.
  FOK!fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 22:03:23 #163
73911 ultra_ivo
pi_72598177
Op het fiets forum las ik dat zondag vanuit Tilburg een toertocht is met meerdere opstapplaatsen. Eens kijken of het lukt daar mee te doen. Alternatief is 'les Monts de Flandres' vanuit Lille, een leuke tocht maar dan ben ik langer heen en terug onderweg dan dat ik fiets.
pi_72598271
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Alternatief is 'les Monts de Flandres' vanuit Lille,
Die was toch vorige week?
Althans: Le route des Monts, daags na de Laurent Desbiens, beide onderdeel van de Le'Chti Biketour. Of doen ze deze week alweer een tocht daar over hetzelfde parkoers?
Vorige week was daar ook al de Lotto-cyclingtour die gedeeltelijk over hetzelfde parkoers ging als de Laurent Desbiens. Druk met tochten daar dan
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 22:14:22 #165
73911 ultra_ivo
pi_72598600
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die was toch vorige week?
Althans: Le route des Monts, daags na de Laurent Desbiens, beide onderdeel van de Le'Chti Biketour. Of doen ze deze week alweer een tocht daar over hetzelfde parkoers?
Vorige week was daar ook al de Lotto-cyclingtour die gedeeltelijk over hetzelfde parkoers ging als de Laurent Desbiens. Druk met tochten daar dan
Ik bedoel de toertocht van de URFA uit Lille.
pi_72598856
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik bedoel de toertocht van de URFA uit Lille.
Route des Monts was ook een toertocht, zondag 30 augustus, over o.a. de Kemmelberg.
Anyway, veel tochten daar in een paar weken tijd in hetzelfde gebied.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 9 september 2009 @ 23:01:44 #167
73911 ultra_ivo
pi_72600494
Afgelopen Zondag was ook een leuke, iets oostelijker. Parijs-Cambrai. Heb ik vorig jaar gereden, een aanrader.
pi_72613384
Net terug van een rondje van 57km. Bij de Maeslantkering 2 keer omhoog gegaan (ik ben net begonnen met fietsen dus dit was mijn eerste "klim") en dat ging best lekker. Hier ga ik zeker vaker heen om wat klimmetjes te trainen. Gemiddelde van de hele rit was iets van 26km/u, nog wel wat laag vergeleken de anderen hier

En ik heb natuurlijk weer even een sprintje getrokken, m'n max staat nu op 54.4km/u (vlak en wind mee) en daar ben ik wel tevreden over
pi_72613527
Niet verkeerd Moet je eens vd herfst langs de kust oprijden. Vorig jaar een km of wat tegen de 70 int uur gereden omdat ik 7bft in de rug had

Tis ook erg mooi rijden daar alhoewel de lol pas echt begint als je Den Haag voorbij gaat.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72614015
mijn startnummer voor de Dam tot dam is binnen nu nog hopen op net zulk mooi weer als vorig jaar en dan komt het vast helemaal goed!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:32:48 #171
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72614149
Heb je een mail gekregen of zo...nog niets gezien zelf!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72614471
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef bananablues het volgende:
Gemiddelde van de hele rit was iets van 26km/u, nog wel wat laag vergeleken de anderen hier
Gemiddelde zegt weinig tot niets; veel stoplichten, wind mee / tegen, constant in iemands wiel gezeten of in je eentje beuken.
Hmm, Nutella.
pi_72614596
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:53 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Gemiddelde zegt weinig tot niets; veel stoplichten, wind mee / tegen, constant in iemands wiel gezeten of in je eentje beuken.
Als ik het zo lees heeft hij alleen gereden en als hij bij de Maeslantkering heeft gereden stond er in ieder geval een behoorlijke noordwestelijke wind. Ken zijn parcours verder niet maar als je het slim aanpakt kan je door duinen en langs de waterweg een aardig stuk doorrijden zonder dat je gehinderd wordt door verkeer en verkeerslichten.

Gisteren daar zelf ook een rondje gedraaid, iets korter en vooral het stuk terug door de duinen was het lastig om boven de 30 km/uur uit te komen.

Gemiddelde zegt natuurlijk wel iets als je alleen hetzelfde rondje blijft rijden, ook al moet je de invloed van wind of temperatuur dan wel meerekenen. Draai zelf ook een vast rondje, mede omdat het 1 van de weinige rondjes is waar je amper rekening hoeft te houden met verkeer of verkeerslichten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ericr op 10-09-2009 16:07:02 ]
pi_72615550
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:59 schreef Ericr het volgende:

[..]
Ik heb met mijn broer gereden, maar sinds hij ook net begonnen is en hij lang heeft gerookt en niets gedaan aan sport, ben ik het overgrote deel op kop geweest.
Rondje was volgens deze route: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=299334

Langs de maas was overigens wel wind tegen... Sommige stukken waren met harde wind, maar heb ook stukken kunnen rijden met makkelijk 35km/u

Gemiddelde zegt misschien niet alles, maar iemand die 33km/u gemiddeld fietst fietst toch een stuk harder dan iemand die 26km/u gemiddeld fietst, imo. Op elk rondje heb je sowieso stukken wind mee en wind tegen...

Overigens, misschien een betere maatstaaf: mijn hartslag was gemiddeld 128 bpm. Volgens mij is dat wel laag :x
  donderdag 10 september 2009 @ 16:47:52 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72616082
Gemiddelden zeggen inderdaad niet zo veel. Mijn heuvelrondjes gaan over het algemeen een stuk langzamer dan mijn vlakke rondjes en op 1 rondje scheelt het zeker 1 km/h of ik op het ene deel wind mee heb op in het andere deel. Tel daar de plekken bij op waar je moet stoppen of juist in iemands rug mee rijdt en je hebt steeds heel andere gemiddeldes.

Zelf vandaag een lekker rondje kunnen maken met redelijk wat hoogtemeters. Merk dat het allemaal al weer een stuk makkelijk gaat dan een maand geleden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72616836
Voor diegene die nog goed voorlicht zoeken:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26340
Ik zal vanavond wel ff een fotootje maken met me mobiel.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:16:39 #177
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_72616945


Was deze hier al voorbij gekomen?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_72619124
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:31 schreef bananablues het volgende:

[..]

Ik heb met mijn broer gereden, maar sinds hij ook net begonnen is en hij lang heeft gerookt en niets gedaan aan sport, ben ik het overgrote deel op kop geweest.
Rondje was volgens deze route: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=299334

Langs de maas was overigens wel wind tegen... Sommige stukken waren met harde wind, maar heb ook stukken kunnen rijden met makkelijk 35km/u

Gemiddelde zegt misschien niet alles, maar iemand die 33km/u gemiddeld fietst fietst toch een stuk harder dan iemand die 26km/u gemiddeld fietst, imo. Op elk rondje heb je sowieso stukken wind mee en wind tegen...

Overigens, misschien een betere maatstaaf: mijn hartslag was gemiddeld 128 bpm. Volgens mij is dat wel laag :x
Mooi rondje, is een gedeelte van de ronde die ik zelf enkele malen per week rijd. Vooral dat stuk langs de Maasdijk en waterweg dan. Soms pak ik dat stuk naar Schipluiden ook mee, zeker als het loeidruk in de duinen is en terug via Hoek van Holland dus geen optie is. Jouw ronde is in ieder geval redelijk verkeersvrij, daar valt goed op door te rijden.

128 bpm is vrij laag als gemiddelde, je gemiddelde fietsnelheid kan nog aardig omhoog lijkt me.
pi_72619323
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:16 schreef Sheepcidus het volgende:


Was deze hier al voorbij gekomen?
jpjedi post deze ook net in t andere topic, echt geniaal
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72619631
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mooi rondje, is een gedeelte van de ronde die ik zelf enkele malen per week rijd. Vooral dat stuk langs de Maasdijk en waterweg dan. Soms pak ik dat stuk naar Schipluiden ook mee, zeker als het loeidruk in de duinen is en terug via Hoek van Holland dus geen optie is. Jouw ronde is in ieder geval redelijk verkeersvrij, daar valt goed op door te rijden.

128 bpm is vrij laag als gemiddelde, je gemiddelde fietsnelheid kan nog aardig omhoog lijkt me.
Het was inderdaad een leuk rondje! Ik ben van plan binnenkort wel wat verder langs de kust en in de duinen te fietsen naar Den Haag, maar dan wordt het al gauw een erg grote ronde In ieder geval ga ik binnenkort even de duinen verkennen daar. Weet je een goede weg daar? Of is het gewoon zo dicht mogelijk in de duinen blijven?
pi_72619885
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:40 schreef bananablues het volgende:
Het was inderdaad een leuk rondje! Ik ben van plan binnenkort wel wat verder langs de kust en in de duinen te fietsen naar Den Haag, maar dan wordt het al gauw een erg grote ronde In ieder geval ga ik binnenkort even de duinen verkennen daar. Weet je een goede weg daar? Of is het gewoon zo dicht mogelijk in de duinen blijven?
Ligt een acceptabele weg vanaf Hoek v Holland naar Den Haag. Zitten een paar minder goede stukken tussen maar ook wel een aantal erg lekkere stukken. Toch wordt het pas echt lekker als je over Den Haag heen gaat richting Katwijk en Zandvoort. Dat is 80km lang strak asfalt door de duinen. Ik geloof dat je welgeteld 4x in de ankers moet, 2x voor een bocht en 2x voor een kruisende autoweg. Echt geweldig
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72620158
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:40 schreef bananablues het volgende:

[..]

Het was inderdaad een leuk rondje! Ik ben van plan binnenkort wel wat verder langs de kust en in de duinen te fietsen naar Den Haag, maar dan wordt het al gauw een erg grote ronde In ieder geval ga ik binnenkort even de duinen verkennen daar. Weet je een goede weg daar? Of is het gewoon zo dicht mogelijk in de duinen blijven?
Je kan bij Hoek van Holland de duinen in en dan is het bijna 12 km een weg zonder veel kruisingen richting Kijkduin. Als je vanaf Den Haag dan terug naar Delft wil moet je wel een stuk langs Den Haag zelf via het fietspad rijden. Veel alternatieven zijn er niet als je eenmaal bij Kijkduin bent.

Pad Hoek van Holland richting Kijkduin is behalve het stukje bij Hoek van Holland in een goede staat en prima geschikt om goed door te rijden. Gisteren reed ik met bijna 38 gemiddeld het stuk richting Hoek van Holland en dat gemiddelde werd alleen wat getemperd omdat er wat kinderen op het pad gingen staan en vlak na Ter Heijde er een tijdelijke chicane ligt waar je niet al te hard door heen kan knallen.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:14:04 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72622856
Heb m'n nummer ook binnen voor de D tot D....fuck it, ik ga de hele afstand proberen, vocht in de knie of niet...hoe zou ik kunnen starten, en dan bij het 70 of 100 km bordje toch maar laf afbuigen...dat kan gewoon niet!!!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72622953
beetje stom als je gaat fietsen met vocht in de knie, van kwaad tot erger.
Je kan er bijvoorbeeld de dag erop geen last van krijgen, maar later wel
  donderdag 10 september 2009 @ 20:27:38 #185
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72623359
ik zit nu al twee weken stil, en het is bijna weg...volgens mijn berekening ben ik 1 of 2 dagen ervoor pijnvrij...zijn er geen wielren wonder middeltjes om het te versnellen? Legaale dan
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72623632
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ik zit nu al twee weken stil, en het is bijna weg...volgens mijn berekening ben ik 1 of 2 dagen ervoor pijnvrij...zijn er geen wielren wonder middeltjes om het te versnellen? Legaale dan
eensch met DC: als je er nog wel last van hebt (ook al is het maar een beetje) is het niet verstandig om te gaan forceren. Zo belangrijk is de D-D niet en als je graag nog een keer die afstand wil fietsen, organiseren we gewoon nog een meet het zou zonde zijn om door de pijn heen te gaan om 1x een leuke tocht te fietsen en dan langdurige schade op te lopen/weer opnieuw rust te moeten houden.

kijk gewoon eerlijk naar wat je op dat moment aankunt! En wondermiddeltjes ken ik niet, helaas. succes in ieder geval!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72623676
Vanmiddag een uurtje (:')) gefietst en daarna door naar de sportschool voor een uurtje spinningles.
Net pasta groente op (restje van gister, en te lui om de pasta opnieuw te koken) en nu een glas chocomelk voor het herstel

Zondag de "terug over de heuvelrug' tocht: op de fiets naar driebergen, dan de 100km afstand fietsen en weer terugfietsen. Zal wel een mooie worden!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:39:58 #188
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72623901
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72624058
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
nummer 345? wat heeft je nummer er mee te maken?

En het is spijtig, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. je bent al zo lang bezig om goed voor jezelf te zorgen; afvallen, sporten etc, dit hoort daar ook bij: niet forceren als het niet gaat
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72624084
Ik weet niet of je er verstandig aan doet om door te gaan als je pijn hebt.

Ik heb ook eens vocht in mijn knie gehad en ik ging toch tennissen, nou dat heb ik geweten Ik heb er nog best lang last van gehad.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:45:25 #191
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_72624115
Ik ga morgen ff lekker heen en weer naar het werk op de fiets en zaterdag maar eens een serieus stuk fietsen, aangezien ik zondag niet hoef te voetballen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  donderdag 10 september 2009 @ 21:28:20 #192
11102 knep
Mountainfreak
pi_72625758
Zaterdag weer een mooie tocht rijden in de Eifel zoals het er nu uitziet .
pi_72626665
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:44 schreef Snuf. het volgende:
Ik weet niet of je er verstandig aan doet om door te gaan als je pijn hebt.

Ik heb ook eens vocht in mijn knie gehad en ik ging toch tennissen, nou dat heb ik geweten Ik heb er nog best lang last van gehad.
Hoe voelt dat precies?

Ik heb nu last van m'n knieen wat ik heb opgelopen met hardlopen (te snel, te lang gelopen). Als ik gewoon wat loop dan voel ik t bijna nooit echt maar als ik probeer om met gewicht door m'n knie te buigen dan voelt t alsof er ergens vanuit m'n knieschijf oid iets in m'n benen prikt Met fietsen nergens last van maar zou toch liever weer gaan hardlopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72627760
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoe voelt dat precies?

Ik heb nu last van m'n knieen wat ik heb opgelopen met hardlopen (te snel, te lang gelopen). Als ik gewoon wat loop dan voel ik t bijna nooit echt maar als ik probeer om met gewicht door m'n knie te buigen dan voelt t alsof er ergens vanuit m'n knieschijf oid iets in m'n benen prikt Met fietsen nergens last van maar zou toch liever weer gaan hardlopen.
een baker's cyste?
pi_72628157
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:17 schreef dutch_cyclist het volgende:
een baker's cyste?
Naar wat ik lees komt ie in veel gevallen aan de achterkant eruit en dat is het zeker niet. T lijkt ook eerder int bot/kraakbeen te zitten. Twijfel even of ik er mee naar een sportarts zal gaan. Consult hier kost 75,- Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar dat is niet mis. Huisarts heb ik met dit soort specifieke sportblessures nooit zo veel vertrouwen in. Zal dan wel weer uit komen op rust houden. Ach ja, ik kan wel fietsen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 10 september 2009 @ 22:41:49 #196
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72628673
Zou een patellofemoraal pijnsyndroom kunnen zijn. Vaak ontstaan er dan pijnklachten bij en na hardlopen of traplopen. Oorzaak van de pijn is dan vaak beschadiging van het kraakbeen en dan lijkt mij een consult bij een huisarts of sportarts wel op zijn plaats.
Maar ik ben geen arts!!
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72629047
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:41 schreef No-P het volgende:
Zou een patellofemoraal pijnsyndroom kunnen zijn. Vaak ontstaan er dan pijnklachten bij en na hardlopen of traplopen. Oorzaak van de pijn is dan vaak beschadiging van het kraakbeen en dan lijkt mij een consult bij een huisarts of sportarts wel op zijn plaats.
Maar ik ben geen arts!!
En dat is niet leuk, kan ik je vertellen. Loop er al 4 jaar mee.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72629554
Hmm dat niet goed sporen had m'n fysio het ook over toen ik direct na het herstel van m'n operatie te snel was gaan hardlopen en dus hier last van kreeg. Klinkt als een lekker verhaal

Ach ja, eerst maar weer eens fietsen, dan heb ik er geen last van nml..

-edit-
Nou als ik zo de klachten lees en hoe vaak het voorkomt dan denk ik wel dat we een winnaar hebben

[ Bericht 18% gewijzigd door FJD op 10-09-2009 23:19:34 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72630250
Met fietsen wel uitkijken hoor, een te zware versnelling kan het alleen maar erger maken. Leer jezelf dus aan om in een licht verzet te fietsen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72630704
Dat was sowieso al t plan Heb een jaar gefietst met als doel om altijd zo hard mogelijk te rijden. Dat bracht me op een niveau dat ik na 1 seizoen met amateur-rijders mee kon trainen (tegen de 40int uur voor 80km) maar t was nooit zo leuk als hardlopen. Toch had ik het twee weken bij Ride for the Roses enorm naar m'n zin terwijl t totaal niet inspannend was. Wil nu dus daar ergens een tussenweg in gaan vinden.

Combineer ik de spieroefeningen met t fietsen en dan zie ik over een paar maanden wel. Int ergste geval heeft t geen zak geholpen maar heb ik wel sterke kniespieren
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72631612
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
Wat maakt die ene wedstrijd nou uit - je knie heb je nog langer nodig.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:45:15 #202
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72634356
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
Ik had nummer 25 bij de Amstel Gold Race.
Ik heb de spullen binnen van Dam tot Dam en ook van Boogie's Extreme. Ga zondag de 225km versie van Boogie's extreme doen. Allemaal heftige klimmetjes in de zuid Limburg en Belgie. Gaat leuk worden! Ik heb nummer 1.370 en een beetje. En die punt staat er ook op. Heel erg raar!

Wat betreft je knie, doe rustig aan, beter een dag teveel rust dan te weinig. En 140km is best wel veel met een slechte knie. Doe maar beter eerst een klein rondje en bouw dan op.Vaak ben je al te ver als de pijn begint op te spelen en dan mot je ook nog terug.

gaan er behalve CycleChick nog meer mensen vanuit hier naar de Dam Tot Dam? Ik begreep dat de start tussen 8 en 8:30 is, niet eerder maar ook niet later.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:56:48 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72634523
heb de brief niet hier, maar de 140 vertrok volgens mij van 7:30 tot 8:00, of 8:30.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72637258
Net even een rondje gemaakt van 32 km. Met een dramatisch gemiddelde van 24 km/h, maar dat krijg je als je in de ochtendspits vertrekt.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72638108
Gemiddelden zeggen mij niets, het gaat om 't gevoel

Ik heb gister voor het eerst een koersje gereden met wat clubgenoten (na een tijdje afgestapt), maar het is echt bizar om te zien hoe makkelijk je 45 in het uur rijdt in een peloton!
pi_72640813
edit: -laat maar-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72640861
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef jakkop het volgende:
Net even een rondje gemaakt van 32 km. Met een dramatisch gemiddelde van 24 km/h, maar dat krijg je als je in de ochtendspits vertrekt.
Nou hoor ik die geluiden vaker over die gemiddelden.
Normale gemiddelden voor trainingskilometers is zo'n 28 tot 30 km/h.
Ja, in de groep haal je wel 40 of meer, maar wat belangrijker is of je er plezier aan beleeft. Zelf train ik 60 tot 120 km per dag, afhankelijk van zin of weer. Weekend een koersje en altijd prijs. Een toertocht fiets ik dan ook als zodanig. Zo blijft de zin erin!
janneman
pi_72640908
Ben het helemaal met jullie eens. Iemand die in hartje Amsterdam woont heeft nou eenmaal een lager gemiddelde dan iemand die in the middle of freakin nowhere woont, omdat de Amsterdammer eerst half Amsterdam door moet.

Maar nog steeds niet tevreden, het gevoel was ook niet goed Kon geen lekkere cadans vinden.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72647067
Gemiddelde meten is zo lastig niet zolang je een parcours hebt dat redelijk verstoken is van drukke verkeersaders en verkeerslichten. Ik zet de teller pas aan als ik uit de drukte ben maar daarna heb ik minimaal 40 km waar ik op zijn hoogst 1 of 2 keer moet stoppen. Een goede teller stopt dan automatisch.

Gemiddelde is voor mij een goede maat voor progressie, enige alternatief zou een Powertap of SRM zijn. Omstandigheden zijn redelijk snel te verdisconteren in je gemiddelde, als je ronde tenminste ook echt een ronde is.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:39:48 #210
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72647633
Ik ga maandag of dinsdag maar een uurtje rustig rijden, en afhankelijk van hoe dat voelt maak ik maar een plannetje voor D tot D ...mischien doe ik wel verstandig en ga ik even kijken, de herinneringsbidon ophalen en het wielershirt, aangezien ik dat al besteld en betaald heb...zal hoe dan ook dat shirt daarna gewoon dragen als ik fiets, zo'n bijzondere tocht is het ook niet qua afstand...en als je hard genoeg traint om je ergens voor te blesseren, mag je je zekere vrijheden veroorloven vind ik
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:34:48 #211
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72653725
Vanmiddag gefietst met me vriendin, lekker rustig want zij fietst niet zo vaak. Maar wel de heuveltjes hard op gegaan en dat waren er redelijk wat. Heb deze route gevolgd. 750 hoogte meters en 53 km.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 12 september 2009 @ 19:59:05 #212
11102 knep
Mountainfreak
pi_72681142
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:28 schreef knep het volgende:
Zaterdag weer een mooie tocht rijden in de Eifel zoals het er nu uitziet .
Niet dus. Work work . Misschien morgen een paar kilometer rijden.
pi_72681797
Vandaag vooral gewerkt aan m'n reserve brevettenfiets. Een Koga Gran Tourer die ik voor een zeer zacht prijsje kocht via Marktplaats. Ben 'm aan het moderniseren, 9-vits Campa erop, verlichting verbeteren komt nog.
pi_72681914
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
pi_72682022
Kwam vandaag ineens tussen een korte tijdrit in het Westland terecht. Bleef eerst maar aan de rand van het parcours wachten (wat deel uitmaakte van mijn vaste ronde) maar mocht daarna toch het parcours op. Wel grappig die gezichten toen ik na een plukje tijdrijders ook nog even kwam aanzeilen. Kreeg de tijdrijder voor me niet te pakken maar goed tegen een dicht wiel en een ligstuur is het lastig opboksen. Liep wel in maar het stuk langs de waterweg is net even te kort.
pi_72682105
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Ik rij eerst bergop en op de terugweg bergaf.
pi_72682272
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Zelfde rondje in dezelfde richting. Begin liever met wind tegen eigenlijk maar gelukkig komt de wind ook vaak uit het zuid-westen. Zuidwestelijke richting is het begin van mijn ronde.
pi_72682462
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Ik wel. Niet heel specifiek maar als ik gewoon ergens int wilde weg naar toe fiets dan ga ik in het begin zo veel mogelijk tegen de wind in.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72682766
Vandaag weer een cyclo gefietst: La Ronde Picarde. Als 67e gefinished, en daar erg tevreden mee. Aangezien ik bij de start iet zo ver vooraan stond, had ik er niet op gerekend nog zo hoog te kunnen eindigen. En al helemaal niet toen ik me na de eerste heuvelzone bevond in een peloton van 150 man, waar er nog eens 150 bij aansloten.
Gaandeweg dunde de groep toch wat uit, en in de finale ben ik met 4 man uit het overgebleven peloton weggereden, om nog een groepje uitvallers van het eerste peloton op te rapen. Met 2 km te gaan demarreerde er eentje bij ons. Na enige aarzeling besloot ik er achteraan te gaan. Met 500 meter te gaan achterhaalde ik hem. Ik ging er overheen en net voor de laatste bocht kwam er van achteren nog eentje over ons heen. Aangezien het na de laatste bocht nog maar 100 meter was, kon ik hem niet meer kloppen in de sprint.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:46:35 #220
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_72682805
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Bij mij vandaan kan het niet altijd, maar ik probeer altijd eerst tegen de wind in te gaan
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_72682831
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Zoveel mogelijk wel. Alleen als ik de heuvels in wil, moet ik eerst richting oosten, dus dan heb ik meestal wind tegen op de terugweg.

@ gemiddelde: dat zegt me niet zoveel. Hoge gemiddelden in training is leuk, maar je koopt er weinig voor. Ik train voor cyclo's en (in mindere mate) wedstrijden. Het interesseert me bijna niets wat voor gemiddelden ik rijd in training.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:59:46 #222
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72683196
Ik probeer 's avonds altijd tegen de zon in te beginnen, zodat ie in m'n rug zit als ik terug ga...dan zie je weg beter Wind let ik nooit zo op...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72686882
Als ik goed ben voel ik 't wel tijdens viaductsprintjes
  zondag 13 september 2009 @ 07:28:36 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72691709
Hier in Nijmegen is er een toertocht waar ik wel aan mee wilde doen. De via romana. Maar helaas heb ik een of ander feest.
Iemand nog tips voor de komende weken qua toertochten in Nederland?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 13 september 2009 @ 07:53:25 #226
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72691730
quote:
Bedankt, die had ik inderdaad al gevonden in de openinigspost. Zeer handige site, maar ik bedoelde meer van, zitten daar nog aanraders tussen. Dam tot dam wordt veel gereden lees ik maar er zitten vast nog andere mooie tussen. Zal vanmiddag eens kijken welke ik eruit kies.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72697805
zo, net terug van de route "terug over de heuvelrug" . De route van 100 km gedaan, inclusief van en naar de start fietsen toch een mooie 130 op de teller. In die regen, en het is ook best koud, bah. maar toch even lekker gefietst, vooral hard over de dijk geknald, we besloten met ons groepje te laat dat we bij een ander groepje wilden aanhaken. Resultaat: de jongens sprintten keihard weg en hadden het gat in no time dicht, maar ik kwam tussen wal en schip in te hangen. Vond het te zonde van mijn moeite om me terug te laten zakken, dus uiteindelijk toch dicht kunnen rijden, met redelijk wat pijn en moeite Daarna met 35 tot amerongen over de lekdijk.
Jammer dat we de amerongense berg van de vlakke kant opmoesten, stelde echt niks voor... verder leuke route!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72698921
Interessant artikel. Ga ik denk ik proberen, quality before quantity!


Wilde gaan fietsen, poepweer, toch gedaan, geluk gehad met alleen beetje miezer en 2x 10'' ext int gedaan. Windje mee uiteraard, want dan gaat het tenminste hard
Hmm, Nutella.
pi_72699449
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:56 schreef cyclechick het volgende:
zo, net terug van de route "terug over de heuvelrug" . De route van 100 km gedaan, inclusief van en naar de start fietsen toch een mooie 130 op de teller. In die regen, en het is ook best koud, bah. maar toch even lekker gefietst, vooral hard over de dijk geknald, we besloten met ons groepje te laat dat we bij een ander groepje wilden aanhaken. Resultaat: de jongens sprintten keihard weg en hadden het gat in no time dicht, maar ik kwam tussen wal en schip in te hangen. Vond het te zonde van mijn moeite om me terug te laten zakken, dus uiteindelijk toch dicht kunnen rijden, met redelijk wat pijn en moeite Daarna met 35 tot amerongen over de lekdijk.
Jammer dat we de amerongense berg van de vlakke kant opmoesten, stelde echt niks voor... verder leuke route!
Hoe liep die route dan? Want ik woon daar wel in de buurt! Amerongse berg is in ieder geval bekend terrein.
pi_72699559
zigzaggend richting houten/wijk bij duurstede en daar ergens de dijk op, tot aan amerongen, daar de berg op vanaf de minst steile kant, zigzaggend terug door de heuvelrug via de hoogstraat en de ruiterberg. Start en finish in driebergen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72700588
Net terug van de 150km van de Gerrie Knetemann Classic. Erg lekker gereden, ging super! Tot het Kopje van Bloemendaal, die na 118km opdoemde, was ik nog superfris (heb geen kopwerk gedaan, maar goed ). Het Kopje was het breekpunt. Ben er sowieso geen held in, maar nu verzuurde ik wel direct. Toch nog wat mensen in kunnen halen. Daarna was ook het beste ervan af (benen waren wat verkrampt), maar toch nog de tempoversnellingen van mijn teamgenoten (die het een aantal maal tot boven de 45 trokken) kunnen pareren.

We reden als groep met zn achten (later met zes) en zijn 1 keer ingehaald door een groepje, voor de rest alleen maar renners opgepikt en achtergelaten.

Op 145km had ik het wel gehad en was ik er wel klaar mee. Uiteindelijk 154 effectieve kilometers met een gemiddelde van 30.2. Precies vijf uur over gedaan dus.

Zie net dat ik 274e van de 700 150km-rijders ben geworden op het Kopje (er werd daar een tijdmeting gedaan). Clubgenoot had de 11e snelste klimtijd van de 150km-rijders.

[ Bericht 13% gewijzigd door marcodej op 13-09-2009 16:43:48 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72700838
Met de nieuwe mountainbike op pad geweest door de bossen. Mooie route vanuit huis rondom Merksplas.. 43km op de teller en best leeg gereden maar tevreden. Toch wel heel anders dan wielrennen en clips op kleine slingerpaadjes is soms best lastig.
  FOK!fotograaf zondag 13 september 2009 @ 19:33:20 #233
73911 ultra_ivo
pi_72707414
Ook weer terug van de Napoleonstocht in Tilburg. Een leuke rit door een gebied waar ik zelden kom. Er werd door wat groepen net een tikkie harder gereden dan dat ik normaal doe, kon dus redelijk aanpikken maar eenmaal eraf kwam ik niet meer bij. Net na de laatste controle liepen er twee rijders terug en vroegen of er iemand een buitenband bij zich had. Ik had er eentje bij me, en die paste ook nog op hun fiets (iets breder dan gewoonlijk). Samen met hen naar de finish gereden. Ik kwam daar een uur vroeger aan dan gepland. Helaas geen TV daar dus geen Vuelta kunnen kijken
pi_72711057
Ik ben vanplan om voor het fietsen een horloge te kopen met hartslagmeter, stopwatch e.d. erop.

Welke raden jullie aan? Zit zelf in de prijsklasse van 50/100 euro te denken.
pi_72714678
Hoe fietst een ieder hier door onbekend gebied naar een bekend eindpunt?

Ik zou komend weekend naar omgeving Utrecht willen fietsen. Is dat een kwestie van zoveel mogelijk dorpjes onderweg onthouden en dan maar de fietspaden op goed geluk een beetje volgen? Heb al wel iets speling ingecalculeerd (80km autoweg dus toch van 110km) maar het moet ook weer niet t dubbele gaan worden en ik wil wel een beetje lekker door kunnen jakkeren natuurlijk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72715544
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:24 schreef FJD het volgende:
Hoe fietst een ieder hier door onbekend gebied naar een bekend eindpunt?

Ik zou komend weekend naar omgeving Utrecht willen fietsen. Is dat een kwestie van zoveel mogelijk dorpjes onderweg onthouden en dan maar de fietspaden op goed geluk een beetje volgen? Heb al wel iets speling ingecalculeerd (80km autoweg dus toch van 110km) maar het moet ook weer niet t dubbele gaan worden en ik wil wel een beetje lekker door kunnen jakkeren natuurlijk.
Route op Google Earth checken en plaatsnamen op een briefje schrijven
pi_72715598
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:24 schreef FJD het volgende:
Hoe fietst een ieder hier door onbekend gebied naar een bekend eindpunt?

Ik zou komend weekend naar omgeving Utrecht willen fietsen. Is dat een kwestie van zoveel mogelijk dorpjes onderweg onthouden en dan maar de fietspaden op goed geluk een beetje volgen? Heb al wel iets speling ingecalculeerd (80km autoweg dus toch van 110km) maar het moet ook weer niet t dubbele gaan worden en ik wil wel een beetje lekker door kunnen jakkeren natuurlijk.
Ik heb een tijdje terug van utrecht naar groningen gefietst, en had toen een lijstje met plaatsnamen gemaakt, maar uiteindelijk via de grote plaatsen (a'foort, zwolle, assen groningen) de fietsbordjes gevolgd. het is wel makkelijk als je even opschrijft wat de tussenliggende plaatsnamen zijn, zodat je weet welke kant je op moet als er ergens even geen bordje Utrecht is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72715682
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:01 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben vanplan om voor het fietsen een horloge te kopen met hartslagmeter, stopwatch e.d. erop.

Welke raden jullie aan? Zit zelf in de prijsklasse van 50/100 euro te denken.
Ik heb zelf een paar weken geleden een nieuwe teller aangeschaft (Sigma Rox 9.0). Hier zit dan gelijk een hartslagmeter bij. Dit werkt voor mij ideaal. Gewoon lekker alles in 1 en eigenlijk alles zit er op. Als bonus de mogelijkheid om alle gegevens op je pc te zetten.
Ik geef dan liever iets meer uit aan zo een totaalpakket voor het gemak. Wat mij betreft is dat wel echt aan te raden, het kostte wel rond de 200 euro. Er zijn ook goedkopere natuurlijk maar ik zou zeker naar zo iets kijken, niet een losse hartslagmeter. Uiteraard alleen als je het alleen bij het fietsen wilt gebruiken
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_72715793
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:44 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ik heb zelf een paar weken geleden een nieuwe teller aangeschaft (Sigma Rox 9.0). Hier zit dan gelijk een hartslagmeter bij. Dit werkt voor mij ideaal. Gewoon lekker alles in 1 en eigenlijk alles zit er op. Als bonus de mogelijkheid om alle gegevens op je pc te zetten.
Ik geef dan liever iets meer uit aan zo een totaalpakket voor het gemak. Wat mij betreft is dat wel echt aan te raden, het kostte wel rond de 200 euro. Er zijn ook goedkopere natuurlijk maar ik zou zeker naar zo iets kijken, niet een losse hartslagmeter. Uiteraard alleen als je het alleen bij het fietsen wilt gebruiken
Heb je dan zon bandje rond je borst ofzo?
  zondag 13 september 2009 @ 22:49:08 #240
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72715872
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:24 schreef FJD het volgende:
Hoe fietst een ieder hier door onbekend gebied naar een bekend eindpunt?

Ik zou komend weekend naar omgeving Utrecht willen fietsen. Is dat een kwestie van zoveel mogelijk dorpjes onderweg onthouden en dan maar de fietspaden op goed geluk een beetje volgen? Heb al wel iets speling ingecalculeerd (80km autoweg dus toch van 110km) maar het moet ook weer niet t dubbele gaan worden en ik wil wel een beetje lekker door kunnen jakkeren natuurlijk.
Mja, dat dus.. Gewoon namen onthouden en de route globaal ff bekijken
pi_72716012
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:24 schreef FJD het volgende:
Hoe fietst een ieder hier door onbekend gebied naar een bekend eindpunt?

Ik zou komend weekend naar omgeving Utrecht willen fietsen. Is dat een kwestie van zoveel mogelijk dorpjes onderweg onthouden en dan maar de fietspaden op goed geluk een beetje volgen? Heb al wel iets speling ingecalculeerd (80km autoweg dus toch van 110km) maar het moet ook weer niet t dubbele gaan worden en ik wil wel een beetje lekker door kunnen jakkeren natuurlijk.
Ik onthoud de plaatsen grofweg en als ik echt vast zit dan heb ik mijn gsm nog met navigatie. Maar vooral in België ken ik gelukkig de weg redelijk goed van mijn jaren als vertegenwoordiger.
  FOK!fotograaf zondag 13 september 2009 @ 23:04:35 #242
73911 ultra_ivo
pi_72716587
Voordat ik een GPS had gewoon de landkaart in de stuurtas, kon ik tijdens het fietsen kaartlezen. Nu gebruik ik de kaart op de GPS of ik heb vooraf een route voorbereid.
pi_72716729
Windkracht 3 vandaag, mn reet . Pokke terugweg gehad zo ..
pi_72716930
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Windkracht 3 vandaag, mn reet . Pokke terugweg gehad zo ..
Langs de kust gereden zeker? Had het gisteren ook, no way dat het windkracht 3 a 4 langs de kust was gisteren.
pi_72717073
Ik doe het ook zo, de route bekijken op Google maps en zoveel mogelijk onthouden, eventueel een briefje met aanwijzingen. En tegenwoordig kan ik 'm gewoon intekenen en aanwijzingen in m'n oor horen Waar moet je vandaan komen? Er zijn hier vast wel mensen die je tips kunnen geven.
pi_72717208
Rotterdam
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72719098
Pols gekneusd. Auw!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72721826
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:12 schreef Ericr het volgende:

[..]

Langs de kust gereden zeker? Had het gisteren ook, no way dat het windkracht 3 a 4 langs de kust was gisteren.
Niet eens! Holterberg en omgeving (oosten des land)..

Merk wel dat ik dit jaar veel makkelijk hogere snelheden haal. Mn conditie begint nu pas een beetje goed te worden trouwens ..
  maandag 14 september 2009 @ 09:02:40 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72722162
Bij elk van die LF knoopunten staat wel een kaartje...kun je altijd even kijken of je nog in de goede richting gaat. Nadeel van die Lf routes is wel, en zeker in het weekend, de hoeveelheid breeduit fietsende bejaarden die je ophouden en afsnijden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 14 september 2009 @ 09:15:32 #250
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72722337
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij elk van die LF knoopunten staat wel een kaartje...kun je altijd even kijken of je nog in de goede richting gaat. Nadeel van die Lf routes is wel, en zeker in het weekend, de hoeveelheid breeduit fietsende bejaarden die je ophouden en afsnijden.
pi_72722447
quote:
Op zondag 13 september 2009 07:28 schreef No-P het volgende:
Hier in Nijmegen is er een toertocht waar ik wel aan mee wilde doen. De via romana. Maar helaas heb ik een of ander feest.
Iemand nog tips voor de komende weken qua toertochten in Nederland?
Ik heb deze gisteren met een paar vrienden gefietst. Het was mijn eerste toertocht ooit en ben er erg over te spreken. Hebben de 115 km gereden, de route was erg goed uitgezet.

Het begon met veel vlakke km's in de ooijpolder en rondom Kleve, om vervolgens door zeer zacht glooiend terrein in het Reichswald uit te komen. Hier werd de Geldernberg en de Kartenspielerweg aangedaan om vervolgens weer in Nijmegen uit te komen.

De stopplaatsen waren overigens prima verzorgd met drinken, appels, peperkoek, mueslirepen en de mogelijkheid om je bidon te vullen enzo. Prima deluxe dus!

Voor mij was het overigens de eerste keer dat ik de kaap van 100 heb geslecht! Jammer wel dat het inmiddels al weer september is...
  maandag 14 september 2009 @ 13:17:46 #252
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72727807
Zo.. weekend in Limburg doorgebracht. Weer 285km in 2 dagen erbij. Zaterdag op mijn gemak een rondje gedaan, cauberg, gulpenerberg en wat heuvelachtig terrein naar Heerlen. 60km, rustig aan gepeddeld. Sparen voor zondag.

zondag de 220 van Boogie's Extreme gereden. Ging lekker. Nieuwe record op de cauberg gefietst. Na 217km in 2 minuten en 34 seconden omhoog geknald. Had erg goede benen, had sneller kunnen rijden maar we reden in een groepje. Betekende dus bovenaan wachten. Was wel telkens als 2de boven.

Qua weer was het triest! van 7 tot 12 in de miezerregen gereden. En ook niet echt warm gehad. Gelukkig op het eind van de dag beter.

Deze week een paar kleine tochtjes in de avond en dan zondag de 140km.
Superhero to the rescue!
pi_72729649
Gaan we nog meeten, zondag bij de D-D? Ik wil wel in iemands wiel plakken hoor
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72729667
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:17 schreef Superher0 het volgende:
Zo.. weekend in Limburg doorgebracht. Weer 285km in 2 dagen erbij. Zaterdag op mijn gemak een rondje gedaan, cauberg, gulpenerberg en wat heuvelachtig terrein naar Heerlen. 60km, rustig aan gepeddeld. Sparen voor zondag.

zondag de 220 van Boogie's Extreme gereden. Ging lekker. Nieuwe record op de cauberg gefietst. Na 217km in 2 minuten en 34 seconden omhoog geknald. Had erg goede benen, had sneller kunnen rijden maar we reden in een groepje. Betekende dus bovenaan wachten. Was wel telkens als 2de boven.

Qua weer was het triest! van 7 tot 12 in de miezerregen gereden. En ook niet echt warm gehad. Gelukkig op het eind van de dag beter.

Deze week een paar kleine tochtjes in de avond en dan zondag de 140km.
Klinkt goed! lekker veel km's er bij ook!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72730195
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:17 schreef Superher0 het volgende:
Zo.. weekend in Limburg doorgebracht. Weer 285km in 2 dagen erbij. Zaterdag op mijn gemak een rondje gedaan, cauberg, gulpenerberg en wat heuvelachtig terrein naar Heerlen. 60km, rustig aan gepeddeld. Sparen voor zondag.

zondag de 220 van Boogie's Extreme gereden. Ging lekker. Nieuwe record op de cauberg gefietst. Na 217km in 2 minuten en 34 seconden omhoog geknald. Had erg goede benen, had sneller kunnen rijden maar we reden in een groepje. Betekende dus bovenaan wachten. Was wel telkens als 2de boven.

Qua weer was het triest! van 7 tot 12 in de miezerregen gereden. En ook niet echt warm gehad. Gelukkig op het eind van de dag beter.

Deze week een paar kleine tochtjes in de avond en dan zondag de 140km.
Ik was er ook, maar m'n maatjes vonden die regen maar niks, dus zijn we niet vertrokken .Vandaag de schade ingehaald Haarlem-Scheveningen VV. Terug wind tegen.
janneman
  maandag 14 september 2009 @ 15:45:31 #256
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72731508
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:34 schreef cyclechick het volgende:
Gaan we nog meeten, zondag bij de D-D? Ik wil wel in iemands wiel plakken hoor
je bent van harte welkom om in mijn wiel te zitten. Ben het wel gewend om op kop te rijden. Uiteraard tempo wat iedereen prettig vindt en vol kan houden. Het moet leuk blijven!
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:55 schreef horstjan het volgende:

[..]

Ik was er ook, maar m'n maatjes vonden die regen maar niks, dus zijn we niet vertrokken .Vandaag de schade ingehaald Haarlem-Scheveningen VV. Terug wind tegen.
Ach, ben wel wat gewend. Heb al een flink aantal tochten in regen en wind gereden. onder andere De Vuelta. Gewoon doorfietsen, dan blijf je lekker warm. Prettig is anders hoewel het op een bepaalde manier ook wel zijn charme heeft. Als je dan thuis komt en een lekkere warme douche kan nemen met een mok warme choco.

Ik vind het ook zonde om 2 uur te rijden, hotelletje te boeken en dan niet te gaan fietsen. ben tenslotte niet van suiker!

Moesten wel rekening houden met het remmen; dat ging niet zo goed op dat gladde asfalt.
Superhero to the rescue!
pi_72734020
[
[..]

Ach, ben wel wat gewend. Heb al een flink aantal tochten in regen en wind gereden. onder andere De Vuelta. Gewoon doorfietsen, dan blijf je lekker warm. Prettig is anders hoewel het op een bepaalde manier ook wel zijn charme heeft. Als je dan thuis komt en een lekkere warme douche kan nemen met een mok warme choco.

[/quote]Ik ook!
janneman
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:47:22 #258
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72762932
Nog steeds vocht en pijn in het gewricht...het zal hem dus waarschijnlijk niet worden voor de D tot D tenzij er een wondder geurt. Ik ga wel naar de start om te kijken en m'n al betaalde shirt op te halen, dus kan dan wel even een foto of wat schieten van de start van het Fok cycling team kunnen de rijders dan plaatsen bij het verhaaltje over de tocht.
Heeft het zin om formeel af te zeggen op de dag zelf denken julie? Als ze een reserve lijst hebben kan iemand anders wel de tocht rijden, kan ik mischien iemand blij maken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72773294


Ik bij de finish van de GKC.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72773886
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nog steeds vocht en pijn in het gewricht...het zal hem dus waarschijnlijk niet worden voor de D tot D tenzij er een wondder geurt. Ik ga wel naar de start om te kijken en m'n al betaalde shirt op te halen, dus kan dan wel even een foto of wat schieten van de start van het Fok cycling team kunnen de rijders dan plaatsen bij het verhaaltje over de tocht.
Heeft het zin om formeel af te zeggen op de dag zelf denken julie? Als ze een reserve lijst hebben kan iemand anders wel de tocht rijden, kan ik mischien iemand blij maken
Balen, maar sterkte met het herstel en het is waarschijnlijk wel slim om niet te starten.
in a crowd you lose humanity
pi_72775046
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:02 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Ik bij de finish van de GKC.
Hoeveelste ben je geworden?
pi_72775543
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Hoeveelste ben je geworden?
Er was tijdmeting, maar het was een toertocht (en er waren verschillende tijdvakken waarin je kon starten), dus het zegt niet zoveel. Ik geloof ergens rond de 200e plaats ofzo, van de 700 deelnemers. Maar ergens een paar minuutjes korter of langer bij een ravitaillering en het scheelt een hoop plaatsen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72775654
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Er was tijdmeting, maar het was een toertocht (en er waren verschillende tijdvakken waarin je kon starten), dus het zegt niet zoveel. Ik geloof ergens rond de 200e plaats ofzo, van de 700 deelnemers. Maar ergens een paar minuutjes korter of langer bij een ravitaillering en het scheelt een hoop plaatsen...
Mwoah, toch best aardig Nieuwsgierig omdat ik iemand hoorde die wel ergens voorop reed en als eerste was gestart.
pi_72786433
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:13 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mwoah, toch best aardig
Zoals je ziet was ik er ook best blij mee. (Hoewel het meer opluchting was dat ik het gehaald had volgens mij...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72787566
Vandaag sprinttraining gehad voor het eerst.

Ben helemaal kapot, maar 't was wel kicken hoor!
pi_72788871
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door met wielrennen in de wintermaanden? En stappen jullie dan over op de mountainbike om conditie op pijl te houden of op de sportschool of iets anders aan te raden?
Ga zelf denk ik spinninglessen volgen, maar weet niet of dat te vergelijken is (lijkt me zoiezo saaier dan buiten fietsen)
pi_72788997
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door met wielrennen in de wintermaanden? En stappen jullie dan over op de mountainbike om conditie op pijl te houden of op de sportschool of iets anders aan te raden?
Ga zelf denk ik spinninglessen volgen, maar weet niet of dat te vergelijken is (lijkt me zoiezo saaier dan buiten fietsen)
Tot zolang het gaat probeer ik op zondagochtend te blijven fietsen. Maar als het echt koud en nat wordt of wanneer ik een keertje doordeweeks 's avonds wil fietsen ga ik of op een Tacx zitten of ik kan eventueel tegen gereduceerd tarief spinninglessen volgen. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus afwachten of dat bevalt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72789034
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door met wielrennen in de wintermaanden? En stappen jullie dan over op de mountainbike om conditie op pijl te houden of op de sportschool of iets anders aan te raden?
Ga zelf denk ik spinninglessen volgen, maar weet niet of dat te vergelijken is (lijkt me zoiezo saaier dan buiten fietsen)
Mountainbiken!
pi_72789078
Zolang er niks uit de lucht komt zit ik op de fiets!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72789217
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag sprinttraining gehad voor het eerst.

Ben helemaal kapot, maar 't was wel kicken hoor!
Hoe gaat dat eigenlijk? Sprint training?
  woensdag 16 september 2009 @ 00:20:54 #271
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72789765
Ik twijfel nog of ik een tacx zou aanschaffen.
Ik kan op het sportcentrum van de universiteit gewoon meedoen met spinning. Dit is gratis (de sportkaart heb ik sowieso al) en er zijn elke dag lessen. Verder kan ik het compenseren met meer hardlopen en een cursus boksen.
Waarschijnlijk ga ik dus geen binnentrainer aanschaffen maar het niet fietsen compenseren met andere sporten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72789819
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hoe gaat dat eigenlijk? Sprint training?
Op een verlaten industrieterrein een rondje rijden.
Op een van de lange stukken steeds sprinten. Eerst in je eentje, dan een wat langere afstand.
En op het laatst een tegen een. Wat bij elkaar in het wiel om voor elkaar aan te trekken.
pi_72789841
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:20 schreef No-P het volgende:
Ik twijfel nog of ik een tacx zou aanschaffen.
Ik kan op het sportcentrum van de universiteit gewoon meedoen met spinning. Dit is gratis (de sportkaart heb ik sowieso al) en er zijn elke dag lessen. Verder kan ik het compenseren met meer hardlopen en een cursus boksen.
Waarschijnlijk ga ik dus geen binnentrainer aanschaffen maar het niet fietsen compenseren met andere sporten.
Ik ga 't zelfde doen qua spinning en in de weekenden rustige duurtrainingen doen.
pi_72794381
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:00 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hoe gaat dat eigenlijk? Sprint training?
bij sprinttraining ga je voor een korte periode maximaal, daarna heb je een pauze nodig (ik meen ergens tussen 2-3 min?) om actief te herstellen. Dit herhaal je verschillende keren.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72794434
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door met wielrennen in de wintermaanden? En stappen jullie dan over op de mountainbike om conditie op pijl te houden of op de sportschool of iets anders aan te raden?
Ga zelf denk ik spinninglessen volgen, maar weet niet of dat te vergelijken is (lijkt me zoiezo saaier dan buiten fietsen)
dit is de laatste maand dat ik doordeweeks 's avonds train. Vanaf oktober zijn er in het weekend 's ochtends trainingen die ik wel wil proberen mee te doen (elke zaterdagochtend). Verder ga ik wat meer spinnen dan nu en ga ik denk ik ook maar weer eens beginnen met iets van krachttraining/bodypump. Oh en mountainbiken wil ik ook wel af en toe gaan doen, maar meer voor de leuk dan voor de vaste trainingsroutine!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72794743
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Tot wanneer gaan jullie eigenlijk door met wielrennen in de wintermaanden? En stappen jullie dan over op de mountainbike om conditie op pijl te houden of op de sportschool of iets anders aan te raden?
Ga zelf denk ik spinninglessen volgen, maar weet niet of dat te vergelijken is (lijkt me zoiezo saaier dan buiten fietsen)
Tot er pekel ligt of teveel regent, dat eerste houdt mijn fiets echt niet van. En dan gaat de fiets op de (nog aan te schaffen) tacx. Voor de rest zwem + hardloop ik nog.
Hmm, Nutella.
pi_72795307
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:12 schreef cyclechick het volgende:

[..]

bij sprinttraining ga je voor een korte periode maximaal, daarna heb je een pauze nodig (ik meen ergens tussen 2-3 min?) om actief te herstellen. Dit herhaal je verschillende keren.
Dat is toch gewoon intervaltraining?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72796167
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:44 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon intervaltraining?
Sprinttraining is uiteraard in een intervalvorm gegoten, maar nog intensiever dan intensieve intervallen. En ook korter. En volgens mij wil je ook volledig herstellen tussen de sprintjes door, terwijl je bij intensieve intervallen nou juist (oa) de zuurtolerantie traint, dus niet volledig herstelt tussendoor.
Hmm, Nutella.
pi_72801386
hoe laat en waar gaan we zondag meeten voor de Dam tot dam?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72803070
Zo, 2x 20'' langs het a'dam rijnkanaal gedaan. Eerste keer gem 29.7, tweede keer gem 40.4 - nu is de vraag aan de oplettende lezer welke keer ik wind tegen had

Was wel leuk, niet echt kruispunten of iets dergelijks, lekker rustig - kan je goed doorfietsen. En deze training kost niet zoveel tijd maar is wel (hoop ik) effectief.
Hmm, Nutella.
pi_72803150
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef FerreroNutella het volgende:
Zo, 2x 20'' langs het a'dam rijnkanaal gedaan. Eerste keer gem 29.7, tweede keer gem 40.4 - nu is de vraag aan de oplettende lezer welke keer ik wind tegen had

Was wel leuk, niet echt kruispunten of iets dergelijks, lekker rustig - kan je goed doorfietsen. En deze training kost niet zoveel tijd maar is wel (hoop ik) effectief.
Ja dat is wel een handig stukje! ter hoogte van waar rijd je langs het kanaal? en aan welke kant van het water?

gemiddeld 40 is wel echt hoog zeg!!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72803371
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:47 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ja dat is wel een handig stukje! ter hoogte van waar rijd je langs het kanaal? en aan welke kant van het water?
Ik fiets adam straatweg af, tot dat je een brug over kan in Maarssen. Dan heb ik dus het spoor links van me, het kanaal rechts en fiets ik richting A'dam.
quote:
gemiddeld 40 is wel echt hoog zeg!!
't Waait goed hard daar langs het kanaal
Hmm, Nutella.
pi_72804809
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:53 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Ik fiets adam straatweg af, tot dat je een brug over kan in Maarssen. Dan heb ik dus het spoor links van me, het kanaal rechts en fiets ik richting A'dam.
[..]

't Waait goed hard daar langs het kanaal
oh dat is precies waar ik 'm ook fiets, als ik daar fiets

nu twijfel ik; nu al fietsen en ook daar een stukje doen, of wachten tot vanavond en met de training mee (maar is snelle groep en weet niet of ik dat vanavond bij kan houden, hehe)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:59:15 #284
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72805822
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:35 schreef cyclechick het volgende:

[..]

oh dat is precies waar ik 'm ook fiets, als ik daar fiets

nu twijfel ik; nu al fietsen en ook daar een stukje doen, of wachten tot vanavond en met de training mee (maar is snelle groep en weet niet of ik dat vanavond bij kan houden, hehe)
Ik ga om 1630 weg uit kanalen eiland. Kunt een stukje meefietsen richting Wijk bij Duurstede als je wilt.

Over het afspreken voor Zondag, ik zat te denken om 8 uur waar je de bordjes kunt halen. Ik zal mijn mobiel wel even doorspelen aan je. kun je mij bellen of ik bel jou. Gaan er trouwens nog meer mensen mee?
Superhero to the rescue!
pi_72809449
Net even twee uurtjes gefietst, maar kreeg na een tijdje enorm last van een stijve onderrug, terwijl ik niets aan de afstelling van mijn fiets veranderd heb. Ik hou het maar op een combinatie van de naweeën van de 150km van zondag en het feit dat ik de eerste helft tegen een slordige windkracht 5 tegen moest stoempen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 16 september 2009 @ 18:17:41 #286
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72812090
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:59 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik ga om 1630 weg uit kanalen eiland. Kunt een stukje meefietsen richting Wijk bij Duurstede als je wilt.

Over het afspreken voor Zondag, ik zat te denken om 8 uur waar je de bordjes kunt halen. Ik zal mijn mobiel wel even doorspelen aan je. kun je mij bellen of ik bel jou. Gaan er trouwens nog meer mensen mee?
Ik ga waarschijnlijk met een toertje hier door Nijmegen meefietsen. Amsterdam is me te ver; al helemaal omdat ik zaterdag nog goed ga feesten en om 5 uur opstaan is me dan te vroeg. Veel plezier in ieder geval!
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72812379
Vandaag 2½ uur gefietst, zaterdag weer vertrekken voor een weekje Frankrijk (Jura), mits het weer er geod uitziet. En dan volgende week zaterdag daar nog maar eens een cyclo rijden: La Forestière (140 km, 2500 hm).
in a crowd you lose humanity
pi_72815174
Wat dragen jullie eigenlijk als extra kleding in de wintermaanden. Op dit moment heb ik alleen twee shirtjes met korte mouwen en twee korte broeken maar ik zal dus dingen moeten bij kopen om warm te blijven tijdens het fietsen.
Boodschap van algemeen nut.
pi_72819469
Beenwarmers, jasje, evt. armwarmers. Overschoenen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72819489
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:31 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wat dragen jullie eigenlijk als extra kleding in de wintermaanden. Op dit moment heb ik alleen twee shirtjes met korte mouwen en twee korte broeken maar ik zal dus dingen moeten bij kopen om warm te blijven tijdens het fietsen.
Heb van de week lange wielerkleding gekocht bij de Aldi. Heerlijk warm hoor!

Zojuist km. of 15 tegen de wind in gereden langs de Markermeerdijk bij Lelystad. Echt niet leuk meer zeg! Zakte soms helemaal af naar 15 km/u...... Zal wel aan mij liggen, maar ik ga helemaal stuk op die rot winden hier in de buurt. Zo vind ik er weinig aan
Met storm in de rug wel okay natuurlijk. Rond de 40 per uur jakkeren.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:21:05 #291
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72819792
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:59 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik ga om 1630 weg uit kanalen eiland. Kunt een stukje meefietsen richting Wijk bij Duurstede als je wilt.

Over het afspreken voor Zondag, ik zat te denken om 8 uur waar je de bordjes kunt halen. Ik zal mijn mobiel wel even doorspelen aan je. kun je mij bellen of ik bel jou. Gaan er trouwens nog meer mensen mee?
Waar zit je ergens op kanalen eiland dan?
* ursel zit daar ook elke dag.
pi_72819864
Vandaag 3e training van het seizoen gehad. Had er wel weer veel plezier in en uiteindelijk toch 2:30 op de fiets gezeten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72824758
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:13 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Heb van de week lange wielerkleding gekocht bij de Aldi. Heerlijk warm hoor!

Zojuist km. of 15 tegen de wind in gereden langs de Markermeerdijk bij Lelystad. Echt niet leuk meer zeg! Zakte soms helemaal af naar 15 km/u...... Zal wel aan mij liggen, maar ik ga helemaal stuk op die rot winden hier in de buurt. Zo vind ik er weinig aan
Met storm in de rug wel okay natuurlijk. Rond de 40 per uur jakkeren.
Probeer je cadans hoog te houden. Anders verzuur je als een malle
  woensdag 16 september 2009 @ 23:33:01 #294
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72825796
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:13 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Heb van de week lange wielerkleding gekocht bij de Aldi. Heerlijk warm hoor!
Dito. Alleen van de broek vind ik jammer dat er geen teugels bij zitten, desondanks blijft de broek goed zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 16 september 2009 @ 23:34:18 #295
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72825837
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:33 schreef No-P het volgende:

[..]

Dito. Alleen van de broek vind ik jammer dat er geen teugels bij zitten, desondanks blijft de broek goed zitten.
En waarom krijgen we in dit topic niet meer de info dat er weer aanbiedingen zijn..
  donderdag 17 september 2009 @ 02:07:25 #296
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72828754
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:34 schreef ursel het volgende:

[..]

En waarom krijgen we in dit topic niet meer de info dat er weer aanbiedingen zijn..
Haha, volgende keer zal ik er aan denken hier te posten. Ik had het gelukkig ook ergens op een forum gelezen, waar er positieve reacties op waren. Gelukkig was de kleding er nog in mijn maat want de aanbieding was al enkele dagen gestart.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 17 september 2009 @ 06:56:59 #297
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72829165
quote:
Op donderdag 17 september 2009 02:07 schreef No-P het volgende:

[..]

Haha, volgende keer zal ik er aan denken hier te posten. Ik had het gelukkig ook ergens op een forum gelezen, waar er positieve reacties op waren. Gelukkig was de kleding er nog in mijn maat want de aanbieding was al enkele dagen gestart.


Linkje voor de liefhebbers

Recreatief Wielrennen #27 Peddelen nog even door

[ Bericht 15% gewijzigd door ursel op 17-09-2009 10:51:55 ]
pi_72829178
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:34 schreef ursel het volgende:

[..]

En waarom krijgen we in dit topic niet meer de info dat er weer aanbiedingen zijn..
  donderdag 17 september 2009 @ 07:09:01 #299
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72829197
De komende dagen zijn de warme kleren nog niet nodig!
Nu nachtdienst, zo college dan slapen. Ik hoop dat ik een beetje vroeg wakker wordt straks zodat ik nog even van het weer kan genieten. Waarschijnlijk wordt het weer een klimrondje.
Is het trouwens verstandig om in de herfst/winter andere bandjes te gebruiken. Laatst gleed mijn achterwiel onder mij vandaan op een klim toen het een klein beetje nat was. Is dat te verhelpen met andere bandjes of moet ik rustiger klimmen en niet van mijn zadel komen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72831296
oohh shit, ik heb verkeerd in mijn agenda gekeken en moet zondag ochtend spinningles geven (van 11 tot 12) red het dus gewoon helemaal niet om mee te gaan met de Dam tot Dam!! superzonde!! helaas...
mocht iemand mn startbewijs willen hebben, dan kan dat dus

overigens gister met de training mee geweest, en ging lekker! flink doorgefietst, maar niet zo idioot hard. hadden lekker veel wind in de rug ook. Laatste stuk tegenwind, waaiden er twee meisjes vanaf, die ben ik toen gaan halen en heb ik op kop voor ze gefietst tot het verzamelpunt, dat was toch best zwaar..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 17 september 2009 @ 10:23:38 #301
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72832255
Het shirt is binnen...fraai ding...krijg er sponaain zin van onverstandig te doen...je kan je startbewijs trouwens aanbieden in het gastenboek van de D tot D pagina, en dan kunnen mensen tot vrijdag op de site jouw nummer overnemen, het bordje enzo ruilen moet je zelf regelen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')