abonnement Unibet Coolblue
pi_72240876
Flesvoeding deel 6!!
Hier verder


Zit op de mobiel, kan geen mooie OP maken

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 01-09-2009 16:29:57 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72240929
Volgens mij heeft dat inderdaad wat te maken met de niertjes Vicky!
pi_72241063
Ow, nou dan zit mijn kinderarts er mooi naast hahaha.

Is het trouwens erg als je 1 x een andere voeding tussendoor geeft? Ik heb van die "reis" pakjes kant en klaar gehaald van Nutrilon, maar dat is standaard. Terwijl ik eigenlijk hypoallergeen geef.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72241103
Geen idee maar hypoallergeen heeft een andere samenstelling dan standaard.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72242932
seilram, standaard is iets zwaarder voor de darmen dan HA voeding, dus de kleine zou er wat krampjes van kunnen krijgen.
En je bent een beetje het voordeel van HA bij allergien kwijt. De darmpjes krijgen opeens wel die grote melkeiwitten te verwerken. En kunnen dus een allergie aanwakkeren. Maar of 1 fles echt zoveel verschil maakt. Het ligt er ook aan of hij al bijvoeding krijgt, of dat je HA geeft omdat hij een sterke kans op allergieen heeft..

Ik dacht ook dat die liter (en bij nr 2 800cc) voor de niertjes was. Die kunnen die grote eiwitten niet zo makkelijk afbreken. Maar incidenteel een flesje extra is niet erg, zolang je maar niet dagelijks een 200cc fles extra geeft (zoals Chris wou).
Het CB adviseerde ook 600cc opvolgmelk, maar 800cc was geen ramp. Alleen liever zo snel mogelijk toch over op 3 flessen.
pi_72243200
Even een vraagje... Omdat het vorige keer in het begin zo'n gerommel met de borstvoeding was en we bijvoeding moesten geven, wil ik nu graag een pak voeding in huis halen. Het is vorige keer niet zo heel goed bevallen om laat in de vaond nog naar de nachtapotheek te gaan voor voeding...

De verloskundige adviseerde me om dan hypoallergeen te halen, maar welk merk? Vorige keer hebben we gewone Nutrilon gebruikt, maar nu ik keek zag ik dat een pak nutrilon hypoallergeen 15 euro was en die van kruidvat bijvoorbeeld maar de helft.

Zijn er hier mensen met ervaringen met hypoallergene voeding?
pi_72243733
Ik ben begonnen met hypoallergene voeding van Nutrilon. Maar omdat ik die idd erg duur vond ben ik na 6 maanden overgestapt naar Kruidvat. Volgens de arts bij het CB is die net zo goed. Als hier een tweede komt wordt het meteen Kruidvat (als de borstvoeding weer niet lekker gaat) .
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_72244887
Hier zei de kinderarts minimaal 500cc en max 1 liter. Dat is iig voor de pepti jr wat Tyler krijgt.
pi_72246580
Ikgeef hypoallergeen van friso. Is iddwelduur maar ook bijna overal tw krijgen. Eigenmerk moet je toch altijd bij een specifieke winkel halen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72246692
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ikgeef hypoallergeen van friso. Is iddwelduur maar ook bijna overal tw krijgen. Eigenmerk moet je toch altijd bij een specifieke winkel halen.
Vicky op zich heb ik hier alle winkels wel in de buurt zitten dus dat is het probleem niet. Ik vraag me alleen af of er echt verschillen zijn omdat er zo'n groot prijsverschil in zit. Vind het zonde om veel meer uit te geven als dat niet nodig is. Al hoop ik natuurlijk gewoon dat de bv lukt.
pi_72246771
Geen idee of er verschillen in samenstellng zijn. Prijs zal ook wel deels met de naam temaken hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72248148
Wij gebruiken Etos eigen merk HA. Heb geen ervaring met andere merken, maar hij bevalt hier gewoon goed. We hebben die ook gekozen voor de prijs.

Seilram, waarom heb je dan die kant en klaar dingen? Je kan toch ook gewoon wat melkpoeder in zo´n torentje van de hema meenemen en wat gekookt water en koud water?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:51:11 #13
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72280390
Maken jullie wel eens flesvoeding voor een hele dag klaar? Ik zit er wel eens aan te denken nml als we toch niet op pad gaan.

Smorgens lekker voor de hele dag in elkaar draaien, hup in de koelkast en alleen even opwarmen. Lijkt mij wel handig
Boef!
pi_72283909
Ja, doen wij altijd. Deden ze in het ziekenhuis al en werd aangeraden om thuis ook te doen. Bevalt goed.
pi_72301565
Ons is gezegd geworden dat dit voor 24 uur van te voren gemaakt mag worden.
Wij doen het ook altijd, lekker makkelijk.

Even een vraag. Wij gebruiken voor de avond(pap)fles bambix melkpap:



Echter, deze is bijna nergens te krijgen hier in de buurt (moet ervoor naar de Jumbo).
Er zijn wel van die kant en klaar pakjes, maar prijstechnisch is dat nadelig.
Gebruiken jullie iets anders? Of heb ik nog een ander alternatief?
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:14:48 #16
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72301605
Wij (Maarten dus) gebruiken de gewone Bambix variant, ook voor 's avonds...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72301641
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:14 schreef Marie79 het volgende:
Wij (Maarten dus) gebruiken de gewone Bambix variant, ook voor 's avonds...
Welke is dat dan??
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:30:03 #18
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72301710
Wat jij postte was Avondpapje Biscuit en daar doe ik (meestal) niet aan, wij hebben de normale Bambix...
Vanaf 6 maanden met fijne granen zijn we mee begonnen.
(maar moet nu haasten, naar mijn werk)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72303113
Oh jongens help!!

Leander heeft nu forte omdat ie met de standaard om de 2 uur eten wilden. Nu ging het een week goed met de forte maar nu wil ie weer om de 2 uur. En dan geen kleine flesje maar meteen 150/5. Tios wel echt honger wat ie heeft want verder is er niks wat helpt. En hij drinkt ze ook steeds gewoon leeg als ik geef. Nu wil ik natuurlijk niet dat ie honger heeft en daar een uur om moet gaan huilen. Want kan ik nu anders gaan doen met mijn kleine hongernekje
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:35:13 #20
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72303599
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh jongens help!!

Leander heeft nu forte omdat ie met de standaard om de 2 uur eten wilden. Nu ging het een week goed met de forte maar nu wil ie weer om de 2 uur. En dan geen kleine flesje maar meteen 150/5. Tios wel echt honger wat ie heeft want verder is er niks wat helpt. En hij drinkt ze ook steeds gewoon leeg als ik geef. Nu wil ik natuurlijk niet dat ie honger heeft en daar een uur om moet gaan huilen. Want kan ik nu anders gaan doen met mijn kleine hongernekje
Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voelt
Boef!
pi_72303665
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:35 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voelt
Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72303685
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
ja dat mag. Amber kreegvhet toen ze een paar dagen oud was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72303698
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
Ja, dat mag ie wel hebben.
Kun je niet weer wat ophogen? Meer geven?
pi_72303737
Nicole, hier hetzelfde probleem met Forte. Na een week zat hij weer in zijn oude honger ritme. Wij zijn ook nutriton gaan toevoegen en daarop bleef hij wel verzadigd. 6 schepjes op een 180/6 fles geloof ik.

Maar hij drinkt verder wel lang genoeg (20 min) en een slokje water helpt ook niet?
pi_72303743
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:39 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja, dat mag ie wel hebben.
Kun je niet weer wat ophogen? Meer geven?
OK dan ga ik daar straks even na kijken. Koop je dat gewoon bij de supermarkt?
Ophogen heeft geen zin want dan komt ie om de 2,5 uur En dan krijgt ie veel te veel op een dag!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72303765
nutriton haalde ik bij de etos of andere drogist. In de supermarkt hebben ze het hier niet.
pi_72303779
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, hier hetzelfde probleem met Forte. Na een week zat hij weer in zijn oude honger ritme. Wij zijn ook nutriton gaan toevoegen en daarop bleef hij wel verzadigd. 6 schepjes op een 180/6 fles geloof ik.

Maar hij drinkt verder wel lang genoeg (20 min) en een slokje water helpt ook niet?
Ja hij doet ongeveer 30 minuten over een fles. Met verschonen er bij tussen door. En als ik water geef schreeuwt ie nog harder Maar we gaan nutriton proberen.

OK drogist hebben we hier in het winkelcentrum dus dat komt mooi uit!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:44:03 #28
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72303797
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:21 schreef Koningin het volgende:

[..]

Welke is dat dan??
Koningin, wij gebruiken gewoon deze:


Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook

Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar maken Ik maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.

Ow Seilram, mijn wvk heeft verteld dat als je eenmaal een keer standaard flesvoeding hebt gegeven, de HA niet meer werkt... dan is het al doorbroken oid.
pi_72303850
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Koningin, wij gebruiken gewoon deze:

[ afbeelding ]
Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook

Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar maken Ik maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.
Daar was je weer
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:48:09 #30
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72303870
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Daar was je weer
terug!! nog even incidenteel denk ik
pi_72303912
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Koningin, wij gebruiken gewoon deze:

[ afbeelding ]
Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook

Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar maken Ik maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.

Ow Seilram, mijn wvk heeft verteld dat als je eenmaal een keer standaard flesvoeding hebt gegeven, de HA niet meer werkt... dan is het al doorbroken oid.
Oh, die gebruiken wij voor het ontbijt. Dan krijgt ie het als pap met een lepel.
Ik wist niet dat die ook voor 's avonds kon. Dan gewoon maar 3 of 4 lepels in de fles?

Nutriton is hier bij ons gewoon in de supermarkt te krijgen.
pi_72303956
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
pi_72304276
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
Hij krijgt niet echt pap. Maar een papfles, die is niet zo dik als echte pap.
Dus eigenlijk zou gewoon opvolgmelk genoeg moeten zijn 's avonds? Eigenlijk nooit op het CB over gehad.
pi_72304325
Heb net de Kruidvatlijn gebeld met wat vragen over hun voeding.Wij gaan overstappen van Friso Hypoallergeen naar Kruidvat Extra Care, tis de zelfde samenstellling, zelfde werking maar ruim 7 euro per pak geodkoper..
Friso is alleen duurder vanwege de naam die eraan hangt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:19:33 #35
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72304484
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.

Koningin, Lennon krijgt ruim 2 scheppen in een fles van 150/5.

Vicky, zow dat scheelt veel zeg. Geldt dat ook voor de gewone voeding eigenlijk? Al is de Friso de laatste tijd wel vaak te koop met 25% korting (vanaf 6 maanden). Heb dus al een voorraadje aangelegd.
pi_72304577
Ik vind dat dat nogal scheeld idd Vicky. Maar ik vind het zo vervelend dat als ik over zou stappen voor voeding steeds helemaal naar de stad moet. Dat wat Leander nu krijg kan ik hier op de hoek bij het winkelcentrum kopen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:26:26 #37
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72304648
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:10 schreef Vicky het volgende:
Heb net de Kruidvatlijn gebeld met wat vragen over hun voeding.Wij gaan overstappen van Friso Hypoallergeen naar Kruidvat Extra Care, tis de zelfde samenstellling, zelfde werking maar ruim 7 euro per pak geodkoper..
Friso is alleen duurder vanwege de naam die eraan hangt...
Hebben ze ook een Omneo variant?
Boef!
pi_72304710
Wijzijn ergens bij 8-9 maanden ook overgestapt op goedkopere voeding. Dacht Bambix ipv nutrilon. Zelfde producent, leuker prijsje (8 euro).. En Bambix is wel te koop in de meeste supermarkten.
pi_72305107
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Hebben ze ook een Omneo variant?
geen idee.

En Diaan, hoe dat met normale voeding zit weet ik niet. Zal zo eens kijken bij het kruidvat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:46:29 #40
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72305126
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

geen idee.

En Diaan, hoe dat met normale voeding zit weet ik niet. Zal zo eens kijken bij het kruidvat.
Okay, thnx!!
pi_72306584
Gewone voeding ben ik vergeten naar de prijs te kijken.
Er is volgens mij wel een Omneo variant en die is rond de 8 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72306677
Heb ik pap gehaald van bambix voor 8 maanden, eet hij dat niet. Niet in bord, niet in fles. 1 hapje/slokjeen dan weigeren. Vaker geprobeerd. Brood wil ook nog niet echt.
Wat denken jullie? Terug naar 6 maanden pap, in de fles ging dat goedl. Of niks, geen pap, geen brood.
pi_72306746
Kun je niet mengen, zodat hij langzaam aan de smaak went?
Iets meer dan een kale fles is wel fijn voor het ontbijt. Je kunt ook gewoon 6 maanden pap blijven geven..
pi_72306902
Ik zou ook mengen zeggen.
pi_72307137
Ohja, niet aan gedacht
Hij lijkt er niet extra honger van te hebben verder. Rond 10.00 fruithap en dan rond 12.00 weer fles.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:27:51 #46
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72307542
mengen, lijkt mij ook een goede optie. En anders gewoon die van 6 maanden weer gaan gebruiken. Twan eet zo nog steeds de bambix vanaf 12 maanden.
pi_72307729
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:19 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.


Wat is dat groene boekje??
Op de Bambix site staat in de weekmenu's iedere avond wat anders, dan nutrilon goede nacht, dan een gewone fles en dan rijstebloem. Volgens mij kan het dus allemaal wel.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:26 #48
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72307891
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat is dat groene boekje??
Op de Bambix site staat in de weekmenu's iedere avond wat anders, dan nutrilon goede nacht, dan een gewone fles en dan rijstebloem. Volgens mij kan het dus allemaal wel.
Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.

Ik moet morgen met Lennon naar cb, ik zal eens vragen.
pi_72307991
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.

Ik moet morgen met Lennon naar cb, ik zal eens vragen.
Bij ons ook, maar daar heet het groeiboekje.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:46:55 #50
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72308066
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Koningin het volgende:

[..]

Bij ons ook, maar daar heet het groeiboekje.
Ja, zo heet het officieel ook, maar wij noemen het het groene boekje.
pi_72308668
Ik zat net het groene boekje een door te kijken. En daar staat dat je gewoon met 4 a 5 maanden mag beginnen met fruit en groente. Waarom zou dat erin staan als het echtt zo slecht is?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:18:01 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72308896
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zat net het groene boekje een door te kijken. En daar staat dat je gewoon met 4 a 5 maanden mag beginnen met fruit en groente. Waarom zou dat erin staan als het echtt zo slecht is?
Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.
pi_72308991
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:18 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.
Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?

Maar ik heb net van dat spul gehaald voor bij de fles in. Vanavond gaan we er maar eens mee beginnen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72309085
Nicole, ik zou het overdag voor het eerst geven. De nutriton valt soms wat zwaar op de darmen. Een aantal kindjes krijgen dan last van krampjes. En de onlasting veranderd vaak ook wat..
Als je overdag doet, zit je niet met een slapeloze nacht als het verkeerd valt..
pi_72309252
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, ik zou het overdag voor het eerst geven. De nutriton valt soms wat zwaar op de darmen. Een aantal kindjes krijgen dan last van krampjes. En de onlasting veranderd vaak ook wat..
Als je overdag doet, zit je niet met een slapeloze nacht als het verkeerd valt..
Ja daar zit natuurlijk ook wat in. Maar ik heb liever een nacht want dan heeft Mikael er geen last van. Vind het sneu voor hem als Leander krampjes krijgt en ik dan daar alleen maar mee bezig ben. Mikale is vanvond bij opa en oma dus daarom voor ons makkelijker!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:34:25 #56
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72309346
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:21 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?

Maar ik heb net van dat spul gehaald voor bij de fles in. Vanavond gaan we er maar eens mee beginnen
het is natuurlijk maar de vraag wie nu echt gelijk heeft, de waarheid zal ergens tussenin liggen, denk ik

Ik hoop dat het helpt voor Leander!! Veel succes!!
pi_72311457
Guus heeft dat spul ook gehad. Deed er maar een beetje in (minder dan op de verpakking stond) en die kreeg gelijk krampen en ook erg dunne ontlasting. Niet fijn. Maar ik heb ook veel succesverhalen gehoord. Succes MeNicole2.
pi_72311511
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:46 schreef Koningin het volgende:
Guus heeft dat spul ook gehad. Deed er maar een beetje in (minder dan op de verpakking stond) en die kreeg gelijk krampen en ook erg dunne ontlasting. Niet fijn. Maar ik heb ook veel succesverhalen gehoord. Succes MeNicole2.
Leander heeft zowiezo altijd al dunne poep

Ga ook eerst beginnen met minder erin dan dan op de verpakking staat. Want vind dat er meteen al best veel in moet!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72311638
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
mengen, lijkt mij ook een goede optie. En anders gewoon die van 6 maanden weer gaan gebruiken. Twan eet zo nog steeds de bambix vanaf 12 maanden.
dank u, ik eet de bambix 12 maanden ook nog hoor
iets anders krijg ik 's ochtends niet weg.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72311925
Hoeveel staat erbij dan? Hier iig op een fles van 200 2 schepjes afgestreken nutriton. (heb verpakking niet meer)
pi_72312238
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoeveel staat erbij dan? Hier iig op een fles van 200 2 schepjes afgestreken nutriton. (heb verpakking niet meer)
Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.
pi_72312388
Daswel heel veel.betonmelk.
pi_72313326
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.
Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.

Maar ik heb hem nu net de eerste fles gegeven. 120/4 met 1,5 schepje van dat spul erbij in. Hij heeft de fles net niet helemaal leeg. Nu maar kijken hoelang ie het volhoud tot de volgende fles. De vorige was om 2 uur dus 2,5 uur geleden ongeveer!! We wachten af!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72331562
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:44 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.

Maar ik heb hem nu net de eerste fles gegeven. 120/4 met 1,5 schepje van dat spul erbij in. Hij heeft de fles net niet helemaal leeg. Nu maar kijken hoelang ie het volhoud tot de volgende fles. De vorige was om 2 uur dus 2,5 uur geleden ongeveer!! We wachten af!!
En hoe is het gegaan??
pi_72331571
Wij gebruikten bij Amber dus ook nutriton en Amber kreeg juist onwijs last van d'r darmen.. We deden niet eens veel in d'r fles, 1 of 2 schepjes denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72333577
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:08 schreef Koningin het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan??
Ja het was ff zoeken na het juiste aantal schepjes. Want met 2 schepjes kwam ie nog gewoon om de 3 uur ruim genomen. Met 3 schepjes gaat het al richting de 4 uur.

Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van. Is gewoon zichzelf
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:22:40 #67
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72333815
Hoe oud is hij?
Boef!
pi_72333913
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:22 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe oud is hij?
1,5 maand!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72334993
Wij hadden hier zelfs 6 schepjes op een 180/6 fles.. Stevig spul, maar dan haalden we tenminste die 4 uur.. Maar hier ook weinig gemerkt van de darmen. Alleen het hele lichte spugen van de forte was wel gelijk verdwenen
pi_72335068
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hadden hier zelfs 6 schepjes op een 180/6 fles.. Stevig spul, maar dan haalden we tenminste die 4 uur.. Maar hier ook weinig gemerkt van de darmen. Alleen het hele lichte spugen van de forte was wel gelijk verdwenen
Ik vind het spul met 3 schepjes al heel erg dik. Laat staan met 6. Dan mag ik wel de bovenkant van de speen afknippen Met 3 schepjes krijgt ie het nog gewoon door de normale speen. Als er meer schepjes bij in moeten dan moet er een andere speen op.
Hij werd nu net pas wakker en geprobeerd of ie wat hebben wil maar hij heeft nog helemaal geen zin. Dus we gaan de goeie kant op.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72335255
Klopt, dat was dik spul. De eerste helft met een 2-speen, en de rest met een 1-2-3 speen. Alleen met de 2-speen dronk hij de melk tussen de nutriton uit, en de 1-2-3 speen verslikte hij zich. Dus 2 maanden zo lopen prutsen met die speen..
pi_72342625
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Klopt, dat was dik spul. De eerste helft met een 2-speen, en de rest met een 1-2-3 speen. Alleen met de 2-speen dronk hij de melk tussen de nutriton uit, en de 1-2-3 speen verslikte hij zich. Dus 2 maanden zo lopen prutsen met die speen..
Dat hadden wij in het begin met de rijstebloem. Eerst de melk er tussen uit drinken en dan nog met de 123 speen verder.

Menicole, fijn dat het goed is gegaan.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:42:31 #73
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72373130
Wij zitten hier aan de Omneo maar hier poept hij niet zo goed op. En aangezien de krampjes voorbij lijken en hij ook niet spuugt zit ik te denken om langzaam af te bouwen naar andere voeding. Hij poept nml erg slecht, en dat lijk aan de omneo te liggen

Maar welke?

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFrankey op 02-09-2009 17:48:51 ]
Boef!
pi_72378330
Bedankt voor de reacties! We hebben uiteindelijk een pak etos hypoallergeen gehaald. Hopelijk hebben we het voorlopig niet nodig, maar beter maar in huis gehaald.

We hebben overigens alle flessen en bijbehorende spenen van Linde nog. Zouden we die nog kunnen gebruiken of is het beter om nieuwe te kopen?
pi_72378603
Spenen moet je na 3 maanden gebruiken toch vervangen?
pi_72378772
Ah geldt dat ook voor de flessenspenen? Ik dacht alleen voor de fopspenen namelijk.
  woensdag 2 september 2009 @ 20:56:03 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72379453
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Wij zitten hier aan de Omneo maar hier poept hij niet zo goed op. En aangezien de krampjes voorbij lijken en hij ook niet spuugt zit ik te denken om langzaam af te bouwen naar andere voeding. Hij poept nml erg slecht, en dat lijk aan de omneo te liggen

Maar welke?
En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.
Maar een beetje extra vocht scheelde hier iig een heel stuk...
***
pi_72380272
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.
Maar een beetje extra vocht scheelde hier iig een heel stuk...
of een druppie olijfolie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72383193
Nou ik heb alle oude spenen voor de zekerheid maar weggedaan. Morgen even een setje nieuwe kopen
pi_72390125
Avent heeft geen 3 standen speen of niet? Konder de spenen van difrax ook op de avent flessen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 3 september 2009 @ 08:51:13 #81
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72390163
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Avent heeft geen 3 standen speen of niet? Konder de spenen van difrax ook op de avent flessen?
Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.
pi_72390267
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.
Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:34:48 #83
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72390990
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:58 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!
Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaat
pi_72391012
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaat
Een jaar eerder Mikael is van 4 aug 2006. Toen hadden ze die dingen nog niet. Maar dan starks maar ff kijken in de stad
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:38:39 #85
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72391063
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:35 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Een jaar eerder Mikael is van 4 aug 2006. Toen hadden ze die dingen nog niet. Maar dan starks maar ff kijken in de stad
Kijk maar http://www.consumer.phili(...)U_NL_CONSUMER%3Dtrue
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:46:20 #86
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72547919
Misschien een rare vraag... ben hem gister bij het CB vergeten te stellen
Joep krijgt nu 5 x 200 cc, maar die flessen gaan echt nooit op, heel soms zeg maar en Joep ontbijt echt bere slecht, soms maar 100 cc en soms 130 cc. Nu denk ik dat het komt door die fles van 23.00, die mag ik ook gaan afbouwen. Hij eet nu op een goeie dag 850 cc en een wat mindere dag 800 cc (met 5 flessen dus), maar als je dadelijk maar 4 flessen geeft... dan is zijn max sowieso 800 cc (??) toch? Heeft ie dan nog wel genoeg om te groeien?
Niet mieten! Door gieten!
pi_72548607
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef seilram het volgende:
Misschien een rare vraag... ben hem gister bij het CB vergeten te stellen
Joep krijgt nu 5 x 200 cc, maar die flessen gaan echt nooit op, heel soms zeg maar en Joep ontbijt echt bere slecht, soms maar 100 cc en soms 130 cc. Nu denk ik dat het komt door die fles van 23.00, die mag ik ook gaan afbouwen. Hij eet nu op een goeie dag 850 cc en een wat mindere dag 800 cc (met 5 flessen dus), maar als je dadelijk maar 4 flessen geeft... dan is zijn max sowieso 800 cc (??) toch? Heeft ie dan nog wel genoeg om te groeien?
Ja hoor. Hij krijgt die 5 flessen toch niet op? Dus eigenlijk geeft ie zelf al aan om wat minder te willen.
Ik vond het in het begin ook eng om die laatste fles weg te laten, bang dat ie te weinig kreeg.
Maar rond die tijd kreeg ie ook al weer fruit enzo, dat vult ook wel weer.
pi_72548831
Wat is een 3 standen speen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72548861
speentje met stand 1, 2 en 3

Tess loopt momenteel zo te kloten met d'r flessen. Ze drinkt ze echt neit leeg. Meestal maar de helft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:22:18 #90
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72548876
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:14 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja hoor. Hij krijgt die 5 flessen toch niet op? Dus eigenlijk geeft ie zelf al aan om wat minder te willen.
Ik vond het in het begin ook eng om die laatste fles weg te laten, bang dat ie te weinig kreeg.
Maar rond die tijd kreeg ie ook al weer fruit enzo, dat vult ook wel weer.
Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:26:29 #91
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72548986
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef tessie het volgende:
Wat is een 3 standen speen?
Stand 1 is een heel klein gaatje, voor echt net geboren kindjes. Standje 2 is wat groter, voor als ze een maandje of 2 zijn en stand 3 is vanaf 3 maanden
Stand 1 onder de neus, dus dan drinken ze uit het kleine gat. Stand 2 onder de neus, dan drinkt ie uit het middelste gat. Hihi, geen idee of ik het zo duidelijk uitleg
Niet mieten! Door gieten!
pi_72549481
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Mij is gezegd dat ze boven de 6 kilo naar 4 flessen mogen.
Guus had met 4,5 maand al fruit. Moet je zelf een beetje inschatten.
En anders gewoon proberen.
pi_72549488
Vicky, dat er 3 standen waren, had ik begrepen ja

Seilram, ehm, ik snap het nog niet haha! Hoe bedoel je onder de neus? En hoe kan je dan voorkomen dat je baby uit het verkeerde gat drinkt zeg maar?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:46:40 #94
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72549525
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Seilram, ik heb nog even teruggekeken in het boekje, het lijkt alweer zo lang geleden Maar wij zijn over gegaan op 4 flessen toen Lennon ong. 4 maanden was. Hij woog toen ong. 6 kg. We hebben toen de fles (210/7) gegeven om ± de 4 uur, dat ging heel goed. We konden toen ook goed merken dat de flessen beter leeg gingen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:48:57 #95
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72549575
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:45 schreef tessie het volgende:
Vicky, dat er 3 standen waren, had ik begrepen ja

Seilram, ehm, ik snap het nog niet haha! Hoe bedoel je onder de neus? En hoe kan je dan voorkomen dat je baby uit het verkeerde gat drinkt zeg maar?
Je zorgt ervoor dat het juiste nummer richting het neusje staat... en dan fles op die manier vast blijven houden.
pi_72549625
hoveel moet een kindje van 3 maanden minimaal binnen krijgen aan flesvoeding??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:52:35 #97
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72549665
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:50 schreef Vicky het volgende:
hoveel moet een kindje van 3 maanden minimaal binnen krijgen aan flesvoeding??
Volgens mij is er geen minimum.. alleen een maximum. In mijn groeiboekje staat: naar behoefte, richtlijn 150 ml/kg/ 24 uur en max. 1 liter per 24 uur.
pi_72549824
net maar ff het cb gebeld.
minimum is een halve liter.
ze had als optie uit een beker drinken of met een leoel geven en dan mag er een beetje nutrix bij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:19:25 #99
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72550269
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:00 schreef Vicky het volgende:
net maar ff het cb gebeld.
minimum is een halve liter.
ze had als optie uit een beker drinken of met een leoel geven en dan mag er een beetje nutrix bij...
Ow okay. Staat ook nergens vermeld....

zit jij op je trouwdag te Fok!ken foei
pi_72550301
uhuh, zijn nu ff thuis...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:23:07 #101
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72550356
gaan jullie het vandaag nog verder vieren?
pi_72558145
Thanx voor de uitleg over de 3standenspeen Diaan! Nu snap ik hem! Wel handig ja.

Hoe doe je dat overstappen naar 4 flessen dan eigenlijk? Gewoon dus 210/7 ipv 180/6 en dan gewoon de laatste savonds weglaten? En ging dat dan in 1 keer goed?
Graeme woog de laatste keer bij het CB (2 weken terug) al 6,2kg. Zou hij dan nu al toe zijn aan 4 flessen? Of kan je beter wachten tot 4 maanden? (hij is nu pas 11 weken)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:22:08 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72563717
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef seilram het volgende:

[..]

Stand 1 is een heel klein gaatje, voor echt net geboren kindjes. Standje 2 is wat groter, voor als ze een maandje of 2 zijn en stand 3 is vanaf 3 maanden
Stand 1 onder de neus, dus dan drinken ze uit het kleine gat. Stand 2 onder de neus, dan drinkt ie uit het middelste gat. Hihi, geen idee of ik het zo duidelijk uitleg
Niet helemaal hoor...
Althans... De avent 3 standen speen zou ik een pasgeborene nooit geven. dat is helemaal geen klein gaatje! Dat is een loeier van een gat in vergelijking met een gewone speen voor pasgeborenen. Dat laatste is een speldeprik-gaatje en de eerste stand van de 1-2-3 is echt wel veel groter.

Wij gebruikten de 1-2-3 speen van avent toen we Sasha rijstebloem door zijn flesje zijn gaan geven. Dat is met geen mogelijkheid door die kleine gaatjes te krijgen (ook niet met een speen voor kindjes van 6mnd en ouder, want dat zijn dan 4 speldeprik-gaatjes zeg maar) en dan is dus de 1-2-3 speen ideaal omdat je die afhankelijk van hoe dik je de pap maakt kan gebruiken.

Verder idd wat Diaan zegt, 1 streepje omhoog is het kleinste standje, 2 streepjes iets groter en 3 het grootst.
***
  woensdag 9 september 2009 @ 08:56:29 #104
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72573813
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:02 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de uitleg over de 3standenspeen Diaan! Nu snap ik hem! Wel handig ja.

Hoe doe je dat overstappen naar 4 flessen dan eigenlijk? Gewoon dus 210/7 ipv 180/6 en dan gewoon de laatste savonds weglaten? En ging dat dan in 1 keer goed?
Graeme woog de laatste keer bij het CB (2 weken terug) al 6,2kg. Zou hij dan nu al toe zijn aan 4 flessen? Of kan je beter wachten tot 4 maanden? (hij is nu pas 11 weken)
Dat ging idd in 1 keer goed En idd gewoon de laatste fles 's avonds weglaten en overdag de flessen een beetje verschuiven. Hoe laat krijgt Graeme nog 's avonds de fles?
Zoals ik me nu herinner had Lennon rond 8 uur de laatste fles met 4 flessen...

Ow en de 3-standen spenen van Difrax zijn geen gaatjes maar is een streepje. 1 is smal, 2 is medium en 3 is breed. Erg handig vind ik.
pi_72574171
Leander krijgt ook 5 flessen. We beginnen on 05:30 met een 180/6 dan om 10:00 een 150/5 dan om 14:30 een 18/6 en daarna om 18:00 een 150/5 en de laatste om 20:30 das een grote van 210/7. Hij slaapt nu dus van half 9 tot half 6. Als ie dit nog een week volhoud dan gaan we langzaam die laatste fles steeds minder in doen en dan de 150/5 flessen vervangen voor 180/6. Hij heeft wel bij elke fles 4 schepjes nutriton!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72574485
Graeme krijgt nu om 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00 een flesje van 180/6. Dus dan zouden we even moeten puzzelen om de tijden dan weer goed te krijgen... Maar ik denk dat we er even mee wachten tot dat de klok weer een uur terug gaat. Want ik denk dat het hele schema dan toch al in de war ligt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 9 september 2009 @ 10:32:36 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72575633
Dat is idd misschien wel handig. Wij hebben het ook gedaan op het moment dat de klok een uur vooruit ging... Voor zover ik me nog kan herinneren, hadden wij 7:00 - 11:30 - 16:00 en 20:00. Soms iets eerder of later. Het was maar net hoe hij sliep. Als hij vroeger dan 7 uur was, probeerden we het altijd te rekken tot 7 uur. En dat ging best goed, doen we nu ook trouwens maar dan rekken we tot half/kwart voor 8. Hij is meestal pas na 7 uur wakker.

Je kunt evt. tzt als hij 4 maanden is geweest in de laatste voeding nog rijstebloem doen. Maar liever dan richting de 5 maanden als rond de 4 maanden heb ik begrepen.
pi_72579974
Ik had het cb gebeld en die zeiden dat ik bij Tess nu al rijstebloem mag geven als ze loopt te trutten met haar fles. Ik stel het zo lang mogelijk uit hoor, vind het nog helemaal niet nodig

Wij gaan met de fles schuiven als we bij de ka geweest zijn de 30e.

Ik wacht op post van Difrax.... ik heb een lekke onderkant van een van de S-flessen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72586811
Hier lekten die difraxflessen ook steeds. Super irritant. Nu gebruiken we gewoon weer de avent flessen..

En over die laatste fles skippen, moet je dat met het CB overleggen? Hoe weet je nou eigenlijk of je kindje daar aan toe is?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72605573
De eerst keer dat wij de fles van 23.00 uur weg lieten, meldde Guus zich om 03.30 uur 's nachts weer.
Dus was ie er nog niet aan toe. Ongeveer twee weken later ging het wel goed.
Beetje rijstebloem bij de laatste fles gedaan ook.
Als je trouwens nog geen rijstebloem wilt toevoegen aan die laatste fles, kun je ook forte voeding gebruiken. Dat heb ik ook gedaan. Eerst 3 schepjes forte en 3 schepjes gewone voeding. Dat scheelde ook al.
pi_72605784
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:48 schreef tessie het volgende:
Hier lekten die difraxflessen ook steeds. Super irritant. Nu gebruiken we gewoon weer de avent flessen..

En over die laatste fles skippen, moet je dat met het CB overleggen? Hoe weet je nou eigenlijk of je kindje daar aan toe is?
Leander kreeg vorige week nog de laatste fles om 11 uur ongeveer. Nu al om 8 uur. Hij heeft dus wel gewoon 5 flessen maar dan iets minder in de fles. Over 2 weken gaan we (als hij dit ritme aanhoud) proberen om over te gaan op 4 grote flessen. Nu krijgt ie namelijk soms een fles terwijl ie eigenlijk nog niet eens wil zeg maar. Anders komt ie qau ritme niet goed uit.

Wij overleggen dat soort dingen helemaal niet met het cb. Je kent je kind zelf het beste en weet dus wat ie wel en niet aankan. Cb heeft wat dat betrefd vind ik vaak zo'n standaard richtlijn!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 10 september 2009 @ 11:03:39 #112
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72608638
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:48 schreef tessie het volgende:
Hier lekten die difraxflessen ook steeds. Super irritant. Nu gebruiken we gewoon weer de avent flessen..

En over die laatste fles skippen, moet je dat met het CB overleggen? Hoe weet je nou eigenlijk of je kindje daar aan toe is?
Dat merk je snel genoeg, als die s'nachts weer wakker wordt dan heeft die die fles nog nodig.
Wij maakten de jongens ook eerst om 23.00 wakker maar dan kregen we er met moeite 20 cc in.
Dus toen maar laten slapen, toen kwamen ze elke keer om 4.30 uur maar nog 1x een fles gegeven van 120cc en de dag erna niet meer, en nu krijgen ze om half 8 8 uur s'avonds de laatste fles en gaan ze door tot half 7 zeven uur! Soms worden ze nog wel wakker om 5 uur maar dan krijgen ze gewoon niks hahaha
Dus nu ook 4 flessen ben benieuwd wat CB vind maar kan me niks schelen eigenlijk hun kunnen wel willen dat ik ze 5 flessen geef maar als ze hun mond niet open doen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:20:25 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634035
Nou gister in totaal 720 cc op... niet echt veel dus, want met 5 flessen zat hij op 800/850 cc. Laatste fles om 20.45, toen ook geen volle fles op, maar 150 cc. Ik had verwacht dat hij dan vanmorgen wel honger zou hebben... hmmm verkeerd gedacht moeders . Hij was om 07.00 wakker, om 07.20 begonnen met eten en net 120 cc op! Snap er niks van, toen hij 5 x 135 cc dronk ging het gewoon op en nu is de eerste fles altijd zo'n drama om er wat in te krijgen.

Hoe gaat het met Tess? Eet zij al wat meer..? wat ik me trouwens net bedenk Vicky... wij waren op dezelfde dag uitgerekend... zou het geen sprongetje ofzoiets kunnen zijn? Aangezien Joep en Tess nu allebei aan het rommelen zijn met hun eten.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72634108
Tess is mog steeds aan het klooien. De ene keer gaat de fles er zonder moeite in, de andere keer ben ik 3 kwartier bezig en dan istie nog niet leeg. Zit zelfs in dubio of ik niet terug ga naar 5x 150/5

Volgens mij zijn er sprongetjes bij 12 en bij 19 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:12 #115
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634181
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:25 schreef Vicky het volgende:
Tess is mog steeds aan het klooien. De ene keer gaat de fles er zonder moeite in, de andere keer ben ik 3 kwartier bezig en dan istie nog niet leeg. Zit zelfs in dubio of ik niet terug ga naar 5x 150/5

Volgens mij zijn er sprongetjes bij 12 en bij 19 weken.
Om en nabij inderdaad. Joep is sinds gister 18 weken, min de 3 weken en een beetje dat hij te vroeg was... zou het misschien het sprongetje van 12-15 weken kunnen zijn. Heb even in oei ik groei gekeken, maar ergens tussen de 12 en 15 weken is dat sprongetje.

Ja snap ik. Ik zit hier ook in dubio, naja, ik blijf wel gewoon de 200 cc aanbieden, zeker nu met omdat ik met 4 flessen aan het proberen ben. Vanmorgen ook geprobeerd wat het cb tegen jou zei: met een lepel. Wilde hij ook niet.

En nog van harte gefeliciteerd!!! met je huwelijk
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:54:46 #116
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72634494
Seilram, als het voor Joep gewoon voldoende is, is het goed toch? Ik heb ook lange tijd gedacht dat Lennon te weinig dronk. Hij was echter wel heel tevreden dus was het gewoon goed. Ze nemen echt wel wat ze nodig hebben en het wordt vanzelf wel weer beter. Dit is beter dan een kind die niet tevreden is en heel veel krijgt of altijd honger heeft. Het duurde even voordat dat bij mij tussen de oren zat.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:59:06 #117
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:54 schreef Diaan73 het volgende:
Seilram, als het voor Joep gewoon voldoende is, is het goed toch? Ik heb ook lange tijd gedacht dat Lennon te weinig dronk. Hij was echter wel heel tevreden dus was het gewoon goed. Ze nemen echt wel wat ze nodig hebben en het wordt vanzelf wel weer beter. Dit is beter dan een kind die niet tevreden is en heel veel krijgt of altijd honger heeft. Het duurde even voordat dat bij mij tussen de oren zat.
Ppfff weet je, mijn hersenen roepen dit ook, maar hij was zo'n velletje toen hij eruit kwam. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben als de dood dat die lekkere spekkies weer zouden verdwijnen. Maar goed, je hebt gelijk hoor. Ik ga vandaag mijn hele tijd schema eens loslaten, kijken hoe het gaat, laat hem maar eens roepen dat ie honger heeft, dat scheelt misschien ook he, ipv op uur en tijd een fles in je mik geduwd krijgen. Bedankt iig voor je reactie, want soms is dit net even wat ik weer moet horen. Bah, zorgen maken is niks zeg.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:46:25 #118
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72635453
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:59 schreef seilram het volgende:

[..]

Ppfff weet je, mijn hersenen roepen dit ook, maar hij was zo'n velletje toen hij eruit kwam. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben als de dood dat die lekkere spekkies weer zouden verdwijnen. Maar goed, je hebt gelijk hoor. Ik ga vandaag mijn hele tijd schema eens loslaten, kijken hoe het gaat, laat hem maar eens roepen dat ie honger heeft, dat scheelt misschien ook he, ipv op uur en tijd een fles in je mik geduwd krijgen. Bedankt iig voor je reactie, want soms is dit net even wat ik weer moet horen. Bah, zorgen maken is niks zeg.
Welkom bij de wereld van moeders... helemaal als ze klein zijn, blijf je je soms zorgen maken. Hoort er helemaal bij. En zolang ze het minimum krijgen, is het gewoon goed. En precies laat hem maar aangeven wanneer hij wil. Wij zorgden er wel altijd voor dat Lennon uiterlijk rond 20:00 uur de laatste fles kreeg zodat hij elke dag rond hetzelfde tijdstip in bed lag. Succes Wat betreft die spekkies... Lennon was goed op gewicht en zit nu tegen het onderste lijntje aan terwijl hij echt heel goed eet. Dat komt door tandenpijn, griepje enz. terwijl hij toen ook gewoon at. Je houdt het toch niet tegen, helaas.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:47:51 #119
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72635487
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Welkom bij de wereld van moeders... helemaal als ze klein zijn, blijf je je soms zorgen maken. Hoort er helemaal bij. En zolang ze het minimum krijgen, is het gewoon goed. En precies laat hem maar aangeven wanneer hij wil. Wij zorgden er wel altijd voor dat hij uiterlijk rond 20:00 uur de laatste fles kreeg zodat hij elke dag rond hetzelfde tijdstip in bed lag. Succes
Misschien een domme vraag, wat is het minimum dan op een dag?
Niet mieten! Door gieten!
pi_72635529
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:47 schreef seilram het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, wat is het minimum dan op een dag?
volgens ons cb 500 ml
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:49:54 #121
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72635540
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:47 schreef seilram het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, wat is het minimum dan op een dag?
Vicky had het volgens mij nagevraagd, en dat was 500 ml. Het staat verder nergens vermeld.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:51:15 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72635571
Dank dames! Ow, nou dat haalt ie wel iig!
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:46:58 #123
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637069
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:58:11 #124
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72637352
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Fruppel het volgende:
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
Lennon krijgt 's morgens rond half 8 papfles 180/6 met 3 schepjes pap, rond 11 uur 100 gram fruit, rond 12 uur brood/liga of rijstewafel, rond kwart over 1 fles melk 180/6, rond 16:30 200 gram maaltijd + toetje van 60 gram, rond half 8 papfles 180/6 + 3 schepjes papgranen. Tussen half 2 en 16:00 slaapt hij eigenlijk, als hij een keer wakker is, krijgt hij dan nog of een fruithapje of liga oid.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:04:27 #125
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637503
Dus hij krijgt 3 flessen per dag? Danique zit namelijk op 4 maar heeft zo nu en dan geen zin en laat dan 1 fles staan.
Verder gaan we redelijk gelijk op geloof ik. Als Lennon brood eet, eet hij dan 1 boterhammetje met boter ofzo of gewoon een paar stukjes?
Danique vind brood maar niks, rijstewafel etc gaat er overigens wel goed in.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:07:27 #126
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72637573
Ja, hij krijgt 3 flessen per dag. Wij doen dat sinds juli ofzo. Lennon houdt ook niet van brood... ik heb geprobeerd met smeerkaas en boter/appelstroop. Hij zuigt het beleg eraf en laat het brood in de mond en dat moet ik er dan weer uit plukken. Ik geef hem nu maar een bruin bolletje waarop hij kan zuigen/knabbelen en wat binnenkomt, komt binnen. Daarna maar een stukje liga. Wat later dan maar weer een "grote" fles. Dat moet eigenlijk minder, maar zolang hij geen brood eet, blijf ik die gewoon handhaven.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:10:50 #127
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637653
Okay duidelijk! Ik ga eens kijken hoe het gaat als we 1 fles laten vallen.
Vind het af en toe maar ingewikkeld met eten/drinken.
pi_72639768
Mila krijgt ook 3 flessen (waarvan 2 pap).
Brood vindt ze lekker en eet ze goed weg, soms met appelstroop, soms alleen met boter, soms gewoon met niks.
Verder krijgt ze nog fruit, een warme maaltijd en als er nog plek over is een klein toetje en af en toe (de ene dag wel, de andere dag niet) een tussendoortje, Liga ofzo.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:43:19 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72639994
fruppel, hoe laat is de laatste voeding? als je nog een 23u voeding hebt, kan je die mss laten vallen?
En mss kan je minder per fles doen?
als ze het er niet mee eens is, hoor je het gauw genoeg, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72640459
7.30/8.00 fles
10.00/10.30 fruit
12.00 fles
15.30 fles
17.30 warme hap als hij wil (niet vaak)
20.00 papfles
Als hij wil tussendoor diksap, liga/soepstengel om te leren kauwen
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:37:04 #131
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72641431
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
7.30/8.00 fles
10.00/10.30 fruit
12.00 fles
15.30 fles
17.30 warme hap als hij wil (niet vaak)
20.00 papfles
Als hij wil tussendoor diksap, liga/soepstengel om te leren kauwen
Ingrid, waarom wil hij de warme hap niet? Ik zie dat hij 2 uur daarvoor nog een fles krijgt. Is het misschien een optie om die fles te laten vervallen en een uurtje later de maaltijd te geven? Zou het kunnen zijn, dat hij nog te vol is van die fles??
pi_72641460
Ookal geprobeerd. Hij eet geen stukjes.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:38:55 #133
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72641481
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ookal geprobeerd. Hij eet geen stukjes.
Ook niet een potje van 6 maanden waar geen stukjes in zit? Vervelend dat hij geen stukjes eet.

De dochter van mijn schoonzus eet ook geen/tot weinig stukjes.. mn schoonzus maalt de voeding voor haar leeftijd nog altijd helemaal. Mn nichtje is nu 1,5.
pi_72641864
Nee, raar he. Daarom komt de logopediste ook langs binnenkort.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:56:25 #135
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72642032
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, raar he. Daarom komt de logopediste ook langs binnenkort.
Ik wist dat ze zou komen, maar ik dacht dat dat alleen met het brood te maken had... Die fles van 15:30 dus maar lekker blijven geven!!
pi_72642316
Ja idd. Het is idd ook vanwege het brood, maar uberhaupt geen stukjes. En die potjes van 6 maanden zijn toch aardig glad, maar die wil hij niet. Zelfgemaakt al helemaal niet.
Flessen gaan er nog goed in, ene dag meer dan de andere.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:08:14 #137
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72642397
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:43 schreef DaviniaHR het volgende:
fruppel, hoe laat is de laatste voeding? als je nog een 23u voeding hebt, kan je die mss laten vallen?
En mss kan je minder per fles doen?
als ze het er niet mee eens is, hoor je het gauw genoeg, nietwaar?
Ze krijgt haar laatste fles tussen 19.00 & 19.30.
Voorheen had ze die 4 flessen echt nog nodig maar inmiddels lijkt ze er teveel aan te hebben dus vandaar de vraag hoe jullie schema's zijn. Vanaf morgendus geen 4de fles meer en kijken hoe dat gaat!
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:37:31 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72643380
Hmm zit even te puzzelen en kom er niet helemaal uit hoor!
Wanneer kan ik het beste de 2de fles doen en hoeveel cc, 180+6? Na het eten van een broodje, bij het broodje of helemaal op een ander moment?

Bijvoorbeeld:
07.30 papfles
09.00 / 09.30 fruithapje
12:00 broodje + water of diksap?
15:30 fles 180 + 6
17:30 warme hap + eventueel toetje
19:00/19:30 papfles & naar bed!
Lijkt dat wat?

Tussendoor krijgt ze liga of (baby)rijstewafeltjes of een soepstengel afhankelijk van wanneer ze wakker is.
Extra drinken zoals Diksap kreeg ze nog niet.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:43:55 #139
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72643614
Slaapt ze tussendoor ook nog? En welke tijden?

Wij doen nl. het fruithapje wat later omdat Lennon tot half 11/11 uur slaapt, als hij dan wakker is, krijgt hij het. Broodje zonder water of diksap, maar een half of een uurtje later de 2e fles 180/6. Lennon gaat dan altijd na die fles weer naar bed tot een uur of half 5. Dan krijgt hij de maaltijd.. hebben wij voor gekozen zodat hij op kdv of bij oppas al eten krijgt en wij dat niet meer hoeven te doen als we pas om kwart voor 6 thuiskomen van het werk. Is hij eerder wakker dan krijgt hij nog even een liga oid.

Maar als dit goed past in jullie slaap- en werkschema, dan gewoon doen. Je merkt gaandeweg wel of het voor jullie werkt.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:55:27 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72644080
Wat fijn dat hij zijn avondeten krijgt op het KDV! Ik weet niet of dat hier ook doen, ga het meteen even vragen want dat zou inderdaad wel schelen aangezien we ook pas om half 6 thuis zijn ongeveer.

Ze slaapt momenteel niet op vaste tijden maar het komt in de buurt van 09.15- 11.30 en van ongeveer 14:00 - 15:30. Soms als ze heel moe is slaapt ze na het eten nog eventjes omdat ze het dan niet red tot de fles van 19:00
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:47:35 #141
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72645861
Ik vind het ook erg prettig... in ieder geval iemand minder om naar om te kijken als we thuis komen. Hij komt wel altijd gezellig bij ons zitten als wij eten en eet soms iets mee als we aardappelen en groente eten .

Ik zou dan als ze smorgens wakker wordt, het fruithapje geven. Evt tegen 13:00 uur brood en daarna de fles. Kan ze daarna naar bed en als ze dan uit bed komt, kan ze rond die tijd de maaltijd krijgen.

Op kdv gaat het trouwens wel iets anders omdat Lennon daar minder slaapt en ze daar ook een dagschema hebben, maar ze houden wel zoveel mogelijk rekening met onze eettijden.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:54:14 #142
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646098
Je bedoeld ongeveer zo dus Diaan?

07.30 papfles
Slapen
11.30 fruithapje
13:00 broodje
13:45 fles 180 + 6
slapen
17:30 warme hap + eventueel toetje
19:00/19:30 papfles & naar bed!

Is het dan niet heel erg veel op elkaar gepropt of lijkt dat zo?
pi_72646100
Hier krijgt Merel ook de warme hap al op het kdv. Is gewoon wat makkelijker, wij zijn vaak ook pas tegen 18:15 thuis met de kinderen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:55:19 #144
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646136
Ik ga vandaag als ik Danique ophaal vragen wat de mogelijkheden daarvoor zijn bij ons het KDV, zou wel heel handig zijn maar geen idee of ze dat doen!
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:01:14 #145
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72646331
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:54 schreef Fruppel het volgende:
Je bedoeld ongeveer zo dus Diaan?

07.30 papfles
Slapen
11.30 fruithapje
13:00 broodje
13:45 fles 180 + 6
slapen
17:30 warme hap + eventueel toetje
19:00/19:30 papfles & naar bed!

Is het dan niet heel erg veel op elkaar gepropt of lijkt dat zo?
Ja, zo ong. alleen de warme hap zou dan wat vroeger kunnen zijn. Je kunt de fles tussen de middag ook meteen na/bij het brood geven evt. Die fles zou uiteindelijk ook minder moeten worden, brood meer.

Ik zou het raar vinden als ze de warme hap niet zouden geven op kdv trouwens. Helemaal als het kindje laat opgehaald wordt.

De tijden kun je natuurlijk ook enigszins loslaten en gewoon nav haar slaapgedrag handelen. Wij doen het op deze manier en merken dat Lennon het hier heel goed op doet.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:04:51 #146
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646452
Warme hap vroeger word lastig tenzij ze het idd op het KDV geven, maar goed dat weet ik zo!
Anders is dit echt op zijn vroegst.

Tijden zijn ook idd richtlijnen hoor, we zijn niet zo van de klok want dat werkt toch niet en op deze manier gaat het tot nu toe prima!

Thanks zo moet het lukken
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:09:57 #147
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72646614
hoeveel dagen per week gaat ze naar kdv? Anders zou je het nog zo kunnen doen, dat je het thuis vroeger geeft en als ze op kdv is later. Maakt het wel wat ingewikkelder voor haar denk ik.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:19:10 #148
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646938
2 dagen dus valt mee hoor, die andere dagen zijn wij er om met haar te eten of haar oma's die om en om oppassen. Vind het fijner voor D als elke dag qua tijden een beetje gelijk blijft.
Maar we gaan het gewoon proberen en vinden er vanzelf wel een goed ritme in!
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:23:32 #149
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72647124
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:19 schreef Fruppel het volgende:
2 dagen dus valt mee hoor, die andere dagen zijn wij er om met haar te eten of haar oma's die om en om oppassen. Vind het fijner voor D als elke dag qua tijden een beetje gelijk blijft.
Maar we gaan het gewoon proberen en vinden er vanzelf wel een goed ritme in!
Okay... komt goed Ik vind het zelf ook fijner voor Lennon om elke dag rond dezelfde tijden te eten.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:14:02 #150
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72650867
Nou ik heb nog maar even het cb gebeld om te overleggen, want gister dus 4 flessen op. In totaal iets van 680 cc. Vandaag 07.30: 120 cc 11.45: 120 cc en 16.00: 150 cc. Nog geen 400 cc bij elkaar! Dan moet ie straks wel ineens die 200 cc opdrinken en heeft ie nog niet voldoende. Voor zijn gewicht is nu namelijk 850 cc het beste en dat haalt ie net... met 5 flessen. Die mevrouw vond hem ook nog wel erg jong en klein om al naar 4 flessen te gaan. Dus na 1 dagje testen... weer terug naar 5 flessen. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk ook beter voelt voor mijn gemoedsrust... dan maar een slecht ontbijt. Dat trekt misschien over een maandje ofzo wel weer bij.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72721719
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Fruppel het volgende:
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
Guus is 7 maanden en krijgt:
7.30 uur pap
10.30 uur fruit
12.00 uur boterham en een fles 200cc
15.00 uur tussendoortje, liga, soepstengel, rijstewafel.......met wat water
17.30 uur warm eten (vlees aardappels en groente) en yogurth
20.00 uur fles 200cc

tijden worden aangepast aan zijn slaapjes e.d.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:57:04 #152
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73082563
Omhoog voor Mikoxx
  donderdag 24 september 2009 @ 21:01:56 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73082744
Dank Grasjes!

Vraag: HELP!! Onze jongens sliepen vanaf 7 weken iedere nacht door, totdat ze 11 weken waren Nu zijn ze iedere nacht wakker (standaard 4 u na de voeding). Ze krijgen omneo voeding ivm krampjes, de krampjes zijn hierdoor een stuk verminderd. Op advies van het cb geven we ze sinds maandag in de laatste fles (om 22/23u) 3 scheppen forte voeding (een fles van 180, met 3 omneo en 3 forte), maar nu zijn de krampjes in alle hevigheid terug . Stoppen met forte dus!! Is het een idee om nutrix in de laatste fles te doen, en zo ja hoeveel dan? Of krijgen ze daar ook weer krampjes van? Ze zijn nu 3,5 maand, volgens de verpakking van nutrix (heb zo'n proefsachet) mag het pas van 4 mnd...
  donderdag 24 september 2009 @ 21:13:22 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73083171
Ik gooi m nog maar even weer omhoog: Niemand?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:21:33 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083472
Die 2 weken zullen niet veel uit maken lijkt me, dus je zou het wel kunnen proberen.
Of ze er krampjes van krijgen is een kwestie van uitproberen.
Het ene kindje mss wel, het andere niet.

En hoeveel? Da's een kwestie van proberen.
Ik zou er de eerste keer iig geen cement van maken.
Oh, en zorgen voor een 1-2-3 speen.
Een van de meiden van de pufclub had daar geen idee van en proobeerde het dus met een normale speen aan haar kindje te geven. Needless to say dat het geen succes was.
***
pi_73083521
Zou ik ook zorgen dat je een grotere speen bij de hand hebt, want de voeding wordt er dikker van he

En net tegelijk met deze post vult BE die van haar nog ffies aan....hihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 september 2009 @ 21:26:49 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083650
Ja, het schoot me ineens te binnen dat het mss niet zomaar vanzelfsprekend is.

Wij zijn hier ook een beetje aan het tutten met de spenen. Oscar krijgt voor een deel voeding voor hongerige kindjes en daar zitten iets grotere vlokjes zetmeel in waardoor de gaatjes van de speen dicht gaan zitten.
Maar het is veel te dun voor een 1-2-3 dus ik ben nu de gaatjes een beetje aan het oprekken met een grote naald.
***
  donderdag 24 september 2009 @ 21:29:13 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73083728
De 123 speen ligt hier klaar Dank voor jullie advies. We gaan t maar eens proberen dan, eerst maar een theelepel rijstebloem doen denk ik? Kijken wat er gebeurt.
Oef, Tygo is nu al vanaf 17u wakker door die ***krampjes. Hij is zooo moe, maar zodra zijn oogjes dichtvallen komt er weer zo'n rotkramp! Blegh
  donderdag 24 september 2009 @ 21:34:06 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083883
Een theelepeltje lijkt mij vrij weinig op een hele fles.
Het idee is natuurlijk wel dat het allemaal wat dikker wordt ipv ronddrijvende vlokjes.
Staat er geen gebruiksaanwijzing bij?
***
pi_73083952
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het schoot me ineens te binnen dat het mss niet zomaar vanzelfsprekend is.

Wij zijn hier ook een beetje aan het tutten met de spenen. Oscar krijgt voor een deel voeding voor hongerige kindjes en daar zitten iets grotere vlokjes zetmeel in waardoor de gaatjes van de speen dicht gaan zitten.
Maar het is veel te dun voor een 1-2-3 dus ik ben nu de gaatjes een beetje aan het oprekken met een grote naald.
Meike kreeg destijds een tijdje nutriton door de fles, en dat ging ook steeds voor het gaatje zitten.
We hebben toen een theezeefje gehaald en daarmee de grote stukjes eruit gefilterd.
Toen ging het een stuk beter.

Mikoxx, ik denk dat een theelepel nog niet zoveel doet.
Je merkt ook wel aan de voeding wanneer het wat dikker wordt.
Maar kalm aan beginnen is zowiezo een goed plan lijkt me.
Maar staat er op het pak niet aangegeven hoeveel erin moet?

whaha BE het wordt nu eng hoor
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 september 2009 @ 22:00:28 #161
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73084861
Nutriton? Dat is toch johannisbroodmeel?
We gaan maar eens beginnen met een eetlepel nutrix. En de 123 speen erop. Kijken wat dat doet. Op de verpakking staat per 200cc voeding een half sachet...?? Handig!
  donderdag 24 september 2009 @ 22:09:26 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73085197
Karin!

Mikoxx, mss het zakje even wegen op een keukenweegschaal?
***
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:24:19 #163
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73092153
Hey Mikoxx,

Hoe is het vanacht gegaan met de jongens en de rijstenbloem??
Wij geven het nu ook 2 dagen, en Robin heeft de hele nacht geslapen van 20.30 tot 6 uur!!
En Viggo was om 5 uur wakker, even bij ons genomen en toen viel die weer in slaap!

Wij geven een fles van 210 water met 7 scheppen en dan 2 eetlepels Nutrix!
ze hadden zelfs gister 60 en 90 cc laten staan dus hield mijn hart vast maar thank god ze hebben goed geslapen
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:46:44 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73092606
We hebben het gisteravond nog niet gegeven, omdat ze nog zoveel last hadden van krampjes. Als de krampjes vandaag wegblijven gaan we er vanavond 1 eetlepel in doen (fles van 180/6). Die fles gaat meestal niet leeg om 23u, dus ik ben benieuwd wat het doet!
Wat fijn te horen dat het bij jullie goed gaat met de rijstebloem. Bij ons op het cb zeiden ze wel dat het pas vanaf 4 mnd is, ze zijn nu 3,5 mnd, dus vind het ook wel een beetje eng eerlijk gezegd.
pi_73092912
Chris kreeg rond de 10-11 weken ook extra honger. Wij hebben toen gekozen voor nutriton ipv nutrix. Dat is namelijk meer geschikt voor baby`s onder de 4 maanden. Dat valt niet onder bijvoeding.
Van krampjes niks gemerkt, maar Chris zat toen ook al aan de forte. Dat was al stevig spul.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:34:17 #166
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73100093
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:46 schreef mikoxx het volgende:
We hebben het gisteravond nog niet gegeven, omdat ze nog zoveel last hadden van krampjes. Als de krampjes vandaag wegblijven gaan we er vanavond 1 eetlepel in doen (fles van 180/6). Die fles gaat meestal niet leeg om 23u, dus ik ben benieuwd wat het doet!
Wat fijn te horen dat het bij jullie goed gaat met de rijstebloem. Bij ons op het cb zeiden ze wel dat het pas vanaf 4 mnd is, ze zijn nu 3,5 mnd, dus vind het ook wel een beetje eng eerlijk gezegd.
Joh die 2 weken maakt echt niet uit hoor.. Wij zijn ook begonnen met 4 maanden maar van CB mochten we nog niet omdat ze 5 weken te vroeg waren dus eigenlijk pas 2 maanden en 3 weken waren. JAAAA daaaag.
Daar doe ik niet aan mee hoor!

Las je stukje in kleine baby dat je van cb niks mag geven s'nachts belachelijk, heb je niet gezegd nou kom maar bij ons zitten dan elke ochtend om 4 uur! Ik moet weer gaan werken, en mijn slaap heb ik ook wel nodig weer een keer! pff mensen daar hebben soms zo makkelijk praten.

Gewoon doen wat je eigen gevoel erbij is, hebben ze honger dan geef je ze toch wat, jij eet toch ook als je honger of trek hebt dan denk je ook niet oh nee, ik mag nog niet eten want het is nog geen tijd.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:09:03 #167
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73101147
Mikoxx, als je nou 's nachts een klein beetje geeft? Lennon heeft heel af en toe 's avonds ook wel eens extra honger, ik geef hem dan altijd een klein beetje, kan hij in ieder geval even weer op verder slapen. Ik zou ook geen 3 uur met een huilende baby gaan zitten hoor. En dat alleen omdat het cb dat zegt... gewoon op je gevoel af gaan...
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:26:37 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73106138
Dank voor jullie tips hoor, ik heb soms het gevoel dat ik hier meer aan heb dan aan dat ***** cb! Irritant hoor. Het breekt idd op om nacht in nacht uit eruit te moeten om 4 uur. Ik slaap al een paar weken ongeveer 4u per nacht.... brrrr! Maar goed, we gaan t proberen.
Nutriton was toch juist tegen spugen? Of heb ik t nu helemaal mis?
pi_73119700
Nutriton heb ik geen ervaring mee, maar dat is inderdaad als je kindje reflux heeft. Maar Mikoxx als je om 4 uur geen voeding wilt geven, dan zou ik gewoon een schepje rijstebloem eens proberen door de laatste fles. Dat ze net geen 4 maanden zijn maakt imo niet zoveel uit hoor. Werkt het, dan is het fijn. Zo niet dan kun je altijd om 4 uur nog proberen om bijv. 60 cc te geven. En wat ze op het cb zeiden dat ze erdan aan gewend raken... ik moet eerlijk zeggen dat me dat ook een beetje raar in de oren klinkt. Uiteindelijk leren ze echt wel overdag te eten en s'nachts te slapen. Het kindje gewoon wat langzamer dan het andere...
Niet mieten! Door gieten!
pi_73120061
Nutriton is inderdaad tegen spugen.Maar een aantal kinderen raakt er ook langer verzadigd van.
Destijds overlegt met de nutrilon lijn. Goede tips gehad. Ook zij adviseerden nutriton ipv nutrix tot 4 maanden als 1e optie.
pi_73261949
Pff ik weet het even niet meer hoor...

We gaven Esmee eerst om de 3 uur voeding, steeds 90 ml met 3 schepjes erbij. Helaas had ze vaak al eerder honger en tegen de tijd dat ze dan weer mocht eten was ze door het huilen zo moe dat ze de fles niet leegdronk. Dus cb gebeld en overleg gehad en we konden beter op verzoek gaan voeden. Dat doen we nu zo'n anderhalve dag, maar Esmee komt gewoon niet aan de 600 ml die ze nu zou moeten drinken. Vandaag zit ze nu in totaal op 400 ml Verder is het de hele avond huilen, huilen, huilen. Vanaf een uur of 7 a 8 tot vaak een uur of 12 (of later...) Vaak is het dan honger en wil ze om de anderhalf a 2 uur drinken.

Morgen komt het cb voor het eerst langs op huisbezoek en dan wordt ze ook weer gewogen, maar misschien heeft iemand hier nog een tip voor ons?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:02:24 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73265397
Maar als ze 's avonds dan zoveel wil drinken, lukt het dan niet om aan de juiste hoeveelheid te komen?

Mss een grotere speen proberen als ze zo moe is? Met 2 gaatjes ipv 1. Dan hoeft ze minder hard te werken.

Hopelijk heeft wvk goede tips voor jullie.
***
pi_73265859
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:52 schreef Stiemie het volgende:
Pff ik weet het even niet meer hoor...

We gaven Esmee eerst om de 3 uur voeding, steeds 90 ml met 3 schepjes erbij. Helaas had ze vaak al eerder honger en tegen de tijd dat ze dan weer mocht eten was ze door het huilen zo moe dat ze de fles niet leegdronk. Dus cb gebeld en overleg gehad en we konden beter op verzoek gaan voeden. Dat doen we nu zo'n anderhalve dag, maar Esmee komt gewoon niet aan de 600 ml die ze nu zou moeten drinken. Vandaag zit ze nu in totaal op 400 ml Verder is het de hele avond huilen, huilen, huilen. Vanaf een uur of 7 a 8 tot vaak een uur of 12 (of later...) Vaak is het dan honger en wil ze om de anderhalf a 2 uur drinken.

Morgen komt het cb voor het eerst langs op huisbezoek en dan wordt ze ook weer gewogen, maar misschien heeft iemand hier nog een tip voor ons?
Dat 's avonds zo vaak willen drinken klinkt mij een beetje in de oren als clusteren....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:39:47 #174
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_73266183
@Stiemie. 100% herkenbaar. Bij ons bleek uiteindelijk dat ons jochie last had van maagzuur (verborgen reflux, zuur komt omhoog en word doorgesikt == pijn == huilen).

Hij kwam ook om het uur voor een fles, maar niet van de honger maar om zijn keel te 'blussen'. 2 dagen nadat hij medicijnen kreeg is hij direct op schema gaan drinken. Om de 4 uur 150 / 180 flessen
Boef!
pi_73272990
BE zelfs met 's avonds drinken erbij komt ze maar net aan iets meer dan 400. We hoopten ook dat de flessen 's avonds beter zouden gaan, maar na 6 uur slaap, drinkt ze nog maar zo'n 80 ml. Zou toch zeggen dat ze dan meer trek zou moeten hebben.

Ticootje wij moesten ook al denken aan clusteren inderdaad.

The Frankey fijn dat het nu beter gaat met jullie ventje! Ik zal het eens tegen de mevrouw van het cb zeggen die vanmiddag langskomt. Misschien kan ze er iets mee. In ieder geval bedankt voor de tip.

Vannacht heeft Esmee trouwens wel lang doorgeslapen. Van 12 uur tot 6 uur. En nu is het overdag weer heel rommelig. Soms maar een uurtje ertussen en tussen de 20 en 85 ml per keer.
pi_73273092
Stiemie, als het huilen blijft zou ik toch wel even aan de bel trekken om een medische oorzaak uit te sluiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73273136
Het vreemde is dus dat het huilen alleen overdag is als ze honger heeft en tussen 8 en 12 uur 's avonds. Verder is het een heel tevreden meisje...
pi_73281033
Vanmiddag hebben we ook een grotere speen geprobeert, maar dat was ook helaas niet de oplossing... Ook hebben we een fles van difrax gekocht met een smaller speentje en dat lijkt wel iets beter te gaan, al gaat nog steeds niet de hele fles op.

De wvk is ook geweest en heeft Esmee gewogen. Ze is nu zo'n 4 kilo. Dus boven haar geboortegewicht. We hebben afgesproken dat we stoppen met de infacol omdat het lijkt alsof Esmee minder is gaan drinken sinds ze dat krijgt. Bovendien zit er ook iets van sinaasappel(smaak) in en ik ben zelf allergisch voor sinaasappel. Misschien dat zij er dus ook last van heeft.

Maandag belt het cb in ieder geval nog even om te kijken hoe het gaat en om eventueel een ander plan te bedenken. We zouden bv andere voeding kunnen proberen. Misschien dat Esmee deze (etos hypoallergeen) gewoon niet lekker vindt.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:32:58 #179
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73281617
Ik hoop voor jullie dat het cb jullie maandag verder kan helpen Stiemie. Het stoppen met infacol is iig het proberen waard lijkt me. Ik heb niet helemaal bijgelezen, maar ze heeft geen spruw oid? Dat ze daardoor niet goed drinkt? En de tijden die je noemt zijn ook piektijden voor krampjes, is dat het ook niet?
Krijgt Esmee standaar de hypoallergeen voeding, of reageerde ze op de standaardvoeding niet goed? Anders zou je dat mss ook nog kunnen proberen. Succes iig!
pi_73282246
Nee spruw is ook naar gekeken inderdaad

En wij dachten zelf ook eerst steeds aan krampjes, maar het lijkt toch echt meer op honger. Ze blijft dan maar op haar handjes sabbelen en wij worden ook bijna opgegeten. Zeg maar alles dat ze in haar mond kan stoppen en dat eten zou kunnen opleveren moet eraan geloven. En zodra ze dan voeding krijgt, valt ze mega-hongerig aan om vervolgens na zo'n 20 ml weer in slaap te vallen.

We geven van begin af aan deze voeding, maar eigenlijk is hypoallergeen in ons geval helemaal niet nodig (beide geen echte allergieen), maar we hebben voor deze voeding gekozen omdat hypoallergeen beter met borstvoeding te combineren was volgens de verloskundige.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:20:37 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73283045
Dat klinkt wel echt als clusteren.
Mss kunnen jullie proberen om tussen 20 en 24u steeds dan flesjes van 30cc te maken? Als ze toch na 20cc in slaap valt?
Dan kan je min of meer toegeven aan het clusteren. en in de draagdoek rondwandelen? het kan ook huidhonger zijn? of flesje geven als ze in de doek zit, en als ze dan in slaap valt, heeft ze kunnen bijtanken en heeft ze tijdens het slapen steeds huid-op-huidcontact?

Scheelt weer weggooien van voeding, toch?

En dan wel ff in een schriftje bijhouden hoeveel ze dan in totaal gehad heeft, uiteraard, want ik kan me voorstellen datje op een gegeven moment de tel kwijt raakt

Tklinkt wel heftig iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73285324
Ja we maken nu ook kleinere porties En dat bijhouden doen we ook want anders heb je echt geen idee meer hoeveel ze nou gedronken heeft.

Draagdoek in huis probeer ik een beetje te vermijden want zoals het er nu op lijkt, wil ze nadat ze overdag in de draagdoek gezeten heeft niet meer in haar bed slapen. En 's nachts is dat toch wel ons doel

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 03-10-2009 17:52:33 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:47:17 #183
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73340015
Wanneer zijn jullie over gegaan naar vier flessen? Op het cb adviseerden ze ons rond de 5 maanden, maar ik hoor om me heen ook verhalen van mensen die al eerder zijn overgestapt. Wat zijn signalen? Ik heb nl. het idee dat ze na 4u nog niet echt honger hebben de laatste dagen, en als ik de tijd ga uitrekken kom ik uiteindelijk toch op een fles minder uit?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:49:50 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73340078
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:24 schreef Stiemie het volgende:
Ja we maken nu ook kleinere porties En dat bijhouden doen we ook want anders heb je echt geen idee meer hoeveel ze nou gedronken heeft.

Draagdoek in huis probeer ik een beetje te vermijden want zoals het er nu op lijkt, wil ze nadat ze overdag in de draagdoek gezeten heeft niet meer in haar bed slapen. En 's nachts is dat toch wel ons doel
Goh je meent het Stiemie! Het klinkt mij dan ook als clusteren hoor, lekker aan toegeven dan denk ik. Wij gingen dan vaak lekker in bed met z'n allen, iets te eten en te drinken mee en knuffelen maar. Al is het wel een beetje onhandig dat je dan om t half uur uit bed moet om een fles te maken natuurlijk.
En idd even bijhouden, is ook handig als je weer naar t cb moet, dan weet je waar je over praat.
pi_73342186
Vannacht ging goed! Half 1 laatste fles en toen om kwart voor 7 pas weer Hopen dat het vannacht ook weer zo gaat.

Maar het drinken gaat nog steeds beroerd. Ze drinkt wel steeds vaker, maar de porties blijven beperkt tot 1x per dag 100 ml en verder zo'n 20 tot 65 ml per fles. Dus veeeel voedingen op een dag.

We twijfelen nu of we over zullen stappen op gewone nutrilon. We hebben namelijk het idee dat Esmee deze voeding gewoon niet lekker vindt. Ze trekt bij het drinken steeds zo'n vies gezicht. Nu geven we etos hypoallergeen. Eigenlijk geen echte reden meer om deze voeding te geven want dat deden we omdat het zo goed met borstvoeding te combineren was. Kan je zomaar overstappen? Of is dat niet aan te raden?
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:42:19 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73364101
Nog maar even een schopje, Stiemie en ik vragen ons toch nog iets af...
pi_73383632
Volgens mij kun je wel van HA naar gewoon overstappen. Alleen heb je wel kans op wat krampjes omdat de gewone wat moeilijker verteerbaar is. Ik dacht dat je bij een merkwissel ook nog iets meer kans op problemen had, omdat de basissamenstelling anders was.
Maar in principe zou het gewoon moeten kunnen. Meestal is het binnen 2 weken wel gewend.

Mikoxx, Vaak ga je over als een kind 's avonds zijn laatste fles niet meer hoeft. Dan krijg je als tijden ongeveer 7-11-15-19. En dan dus en klok rond slapen. Maar wel steeds 4 uur ertussen. Eventueel zou je er ook 4,5 van kunnen maken, dan kom je op 21.00 de laatste fles uit.

Wij zijn met 4 maanden overgegaan, maar omdat Chris de klok niet rondsliep, en max 4 uur tussen de flessen aankon, kreeg hij om 17.00 nog een klein beetje voeding als pap, en dan om 21.00 de laatste fles. En hij kreeg flessen van 210/7. Dat had niet onze voorkeur, maar met minder was hij niet tevreden.
Hier "moesten" we wel over naar 4 flesen, omdat het anders totaal niet uitkwam met zijn slaapjes.
pi_73383675
Mikoxx, zoals Deepfreeze het zegt deden wij het ook. Dus de laatste fles van rond 23:00 kwam dan te vervallen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73383694
Wij gaan vanaf vandaag ook over op 4 flessen. Meneer slaapt steeda langer dus we zitten steeds meer te kloten om de 5 flessen in een korte tijd te krijgen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73383728
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:59 schreef Stiemie het volgende:
Vannacht ging goed! Half 1 laatste fles en toen om kwart voor 7 pas weer Hopen dat het vannacht ook weer zo gaat.

Maar het drinken gaat nog steeds beroerd. Ze drinkt wel steeds vaker, maar de porties blijven beperkt tot 1x per dag 100 ml en verder zo'n 20 tot 65 ml per fles. Dus veeeel voedingen op een dag.

We twijfelen nu of we over zullen stappen op gewone nutrilon. We hebben namelijk het idee dat Esmee deze voeding gewoon niet lekker vindt. Ze trekt bij het drinken steeds zo'n vies gezicht. Nu geven we etos hypoallergeen. Eigenlijk geen echte reden meer om deze voeding te geven want dat deden we omdat het zo goed met borstvoeding te combineren was. Kan je zomaar overstappen? Of is dat niet aan te raden?
van hypoallergeen kan je gewoon overstappen naar normaal. Aangezien je het niet gebruikt om koemelkallergie tegen te gaan is het geen probleem. Ik weet alleen niet of je stapsgewijs over moet of dat je in een keer over kan...

Ik zit in dubio of wij over gaan naar 4 flessen. Ik zit nu op 6-10-14-18-22 en voor de fles van 22 moet ik Tess altijd wakker maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73383746
Tess is ook bijna 4 maand toch? Ik zou het gewoon eens proberen. Als ze midden in de nacht komt, weet je dat ze het toch nog nodig had..
pi_73383781
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Tess is ook bijna 4 maand toch? Ik zou het gewoon eens proberen. Als ze midden in de nacht komt, weet je dat ze het toch nog nodig had..
Tess is over 3 dagen 4 mnd..
en dan wel of geen nutrix in de laatste fles?? en dan flessen van 210??
misschien dat ik het vanaf vrijdag ga proberen... dan heb ik het hele weekend om te bekijken of het goed gaat..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73383900
Het weekend proberen is wel slim, kun je altijd overdag nog even gaan liggen
Je kunt het beter met 180/6 proberen. 210/7 is eigenlijk nogal veel voor zo'n klein buikje, en heeft niet de voorkeur. In principe hoeven ze vanaf 4 maanden maar 800-1000cc. Dus 4x180/6 is ook goed.
Nutrix mag, moet niet. Sommige kindjes slapen er beter op, andere juist niet.. Kwestie van proberen..
pi_73383993
Leander krijgt vanaf vandaag dus 4 flessen van 210/7. En dan is het even kijken of ie bij elke fles rijstebloem krijgt of alleen de laatste. Hij is namelijk in elke fles nutriton gewend dus dat moeten we nog even uitzoeken!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73384089
Nicole, wij hadden ook nutriton in de flessen (tegen de honger). We hebben in de laatste fles de nutriton vervangen door rijstebloem. En de rest nog nutriton. Maar qua verzadiging maakte het helemaal niks uit.

Ik dacht dat er aan rijstebloem wel een max zat per dag. Ik geloof 2 flessen of zo'n 6-8 schepjes..
pi_73384108
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, wij hadden ook nutriton in de flessen (tegen de honger). We hebben in de laatste fles de nutriton vervangen door rijstebloem. En de rest nog nutriton. Maar qua verzadiging maakte het helemaal niks uit.

Ik dacht dat er aan rijstebloem wel een max zat per dag. Ik geloof 2 flessen of zo'n 6-8 schepjes..
We mochten van het cb gewoon in elke fles van rijstebloem doen. Hij heeft ongeveer 2 eetlepels. Niet helemaal vol maar gewoon een laagje zeg maar.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73384450
Wat is clusteren eigenlijk? Nooit van gehoord.

Wij moesten Guus ook steeds wakker maken voor de laatste fles en hij dronk hem maar half leeg.
Op het CB zeiden ze dat ie eerst 6 kilo moest zijn om die laatste fles weg te laten, maar dat was ie net niet.
Gewoon een keer geprobeerd om die fles weg te laten. Toen heeft ie zich weer gemeld, paar dagen later was hij er wel klaar voor. Gewoon uit proberen. Hebben toen wel een tijd lang wat rijstebloem in de laatste fles gedaan.
pi_73384517
Maar Nicole, dat zou hij toch elke voeding pap krijgen? Lijkt me niet echt de bedoeling. Nutriton heeft een andere voedingssamenstelling dan rijstebloem.

Koningin, clusteren is wanneer een kindje veel achter elkaar wil drinken. Is vooral bij borstvoeding geloof ik, dat ze bijvoorbeeld 's avonds een paar uur achter elkaar af en aan aan het drinken en knuffelen zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73384547
Nicole, Chris was al een flinke baby. En ik geloof dat rijstebloem wat extra calorien geeft. Maar die voeding hebben we zelf uitgezocht, want het CB gaf nogal brak advies..
Maar met 2 schepjes in 4 flessen zit je ook nog op die 8.. Kan vast wel..

Koningin, Clusteren doen jonge baby's soms. Je hoort het vaak bij borstgevoede kindjes, maar het kan ook wel bij flessenkindjes. Dat is dan vaak in het begin van de avond. Ze willen dan vaker drinken en lekker bij papa/ mama zijn. Ze verwerken dan de dag, en kunnen zich voldrinken voor de lange nacht.
pi_73384597
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, Chris was al een flinke baby. En ik geloof dat rijstebloem wat extra calorien geeft. Maar die voeding hebben we zelf uitgezocht, want het CB gaf nogal brak advies..
Maar met 2 schepjes in 4 flessen zit je ook nog op die 8.. Kan vast wel..
Leander is geen flinke baby. Hij zit gewoon op het lijntje zeg maar. Maar we proberen het en dan zien we wel. Hij krijgt straks een fles zonder rijstebloem zodat ik kan zien hoelang ie dat volhoudt!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:46:14 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73391328
Esmee haalt de 600 ml per dag Nadeel is alleen dat ze dat doet in zo'n 12 voedingen van rond de 55 ml

Ik heb nu van nutrilon hypoallergene voeding gehaald. Maar de fles die ze zojuist daarmee gekregen heeft, dronk ze ook maar weer 55 ml. Ben nu vanaf 10 uur met haar bezig en ze slaapt gewoon nog niet.

O ja vanmorgen nog met het cb gesproken en die adviseren ons dus andere voeding te proberen (check!), lauw water tussen de voedingen te geven zodat we er 3 uur tussen kunnen krijgen (check!) en een beetje ritme krijgen en anders om haar maar gewoon te laten huilen tot de volgende voeding
pi_73391472
Naja, zo jong laten huilen vind ik ook nogal een streng advies...
Helpt een speen niet? En drinkt ze lang genoeg (20 minuten)? Is het geen reflux (dan willen ze graag drinken om het zuur weg te drinken)?

Ik heb altijd goed advies van de nutrilon lijn gehad. Misschien kun je daar nog eens je vraag voorleggen?
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:58:50 #203
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73391729
Ja dat huilen zie ik ook niet zitten. Daar is ze echt nog te klein voor. En bovendien ben ik ook bang dat ze Linde dan 's avonds wakker gaat huilen en dan ben ik nog verder van huis af.

Speentje wil ze soms, maar niet altijd. Dan trekt ze een heel vies gezicht en duwt 'm eruit.

Reflux had ik ook al bedacht en met het cb besproken, maar ze denken niet dat dat het is. Ze spuugt namelijk echt bijna nooit. Alleen soms als ze ligt en ze moet nog een erg late boer laten. En 's nachts slaapt ze soms wel ineens 3 a 4 uur achter elkaar. Dan zou ze daar toch ook last van moeten hebben of werkt dat bij reflux niet zo?
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:24:13 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73392627
Goh wat lastig om dan op vier flessen uit te komen. Wat zouden jullie doen?
Ze zijn volgende week 4 maanden en zitten qua gewicht op ruim 6 kilo. Ze krijgen nu de fles om 5u, 8u, 12u, 16u en 20u. Alle flessen 180/6 en die van 20u 210/7 met 2 eetl nutrix. Als we de fles van 20u later geven, komen ze nog rond 5u voor een voeding, dus da's geen optie. Maar de flessen van 5u en 8u zitten nu wel dicht op elkaar natuurlijk, die van 8u gaat ook niet leeg. Ze komen nu aan 900cc per dag ongeveer. Als ik naar vier flessen zou willen gaan, dan zou die van 8u moeten vervallen, maar dan redden ze t niet tot 12u en kom ik 's avonds weer zo raar uit. En is het niet zo dat als je naar 4 flessen gaat, ze dan te weinig krijgen? In 5 flessen zit immers meer....of verdeel je dan 900cc over 4 flessen?

Stiemie, ik zou d'r ook niet te lang laten huilen hoor, maar wel iets van 10 min ofzo, dat werkte bij ons wel goed. En 10 min vond ik lang duren.....!
pi_73392745
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:58 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat huilen zie ik ook niet zitten. Daar is ze echt nog te klein voor. En bovendien ben ik ook bang dat ze Linde dan 's avonds wakker gaat huilen en dan ben ik nog verder van huis af.

Speentje wil ze soms, maar niet altijd. Dan trekt ze een heel vies gezicht en duwt 'm eruit.

Reflux had ik ook al bedacht en met het cb besproken, maar ze denken niet dat dat het is. Ze spuugt namelijk echt bijna nooit. Alleen soms als ze ligt en ze moet nog een erg late boer laten. En 's nachts slaapt ze soms wel ineens 3 a 4 uur achter elkaar. Dan zou ze daar toch ook last van moeten hebben of werkt dat bij reflux niet zo?
Ik dacht dat ze niet altijd hoeven te spugen bij reflux, je hebt ook verborgen reflux. Maar ik weet het fijne er niet van.. Maar ik heb wel het idee dat je niet helemaal serieus wordt genomen bij het cb. Mischien kun je dit bespreken met je huisarts?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73393054
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:24 schreef mikoxx het volgende:
Goh wat lastig om dan op vier flessen uit te komen. Wat zouden jullie doen?
Ze zijn volgende week 4 maanden en zitten qua gewicht op ruim 6 kilo. Ze krijgen nu de fles om 5u, 8u, 12u, 16u en 20u. Alle flessen 180/6 en die van 20u 210/7 met 2 eetl nutrix. Als we de fles van 20u later geven, komen ze nog rond 5u voor een voeding, dus da's geen optie. Maar de flessen van 5u en 8u zitten nu wel dicht op elkaar natuurlijk, die van 8u gaat ook niet leeg. Ze komen nu aan 900cc per dag ongeveer. Als ik naar vier flessen zou willen gaan, dan zou die van 8u moeten vervallen, maar dan redden ze t niet tot 12u en kom ik 's avonds weer zo raar uit. En is het niet zo dat als je naar 4 flessen gaat, ze dan te weinig krijgen? In 5 flessen zit immers meer....of verdeel je dan 900cc over 4 flessen?

Stiemie, ik zou d'r ook niet te lang laten huilen hoor, maar wel iets van 10 min ofzo, dat werkte bij ons wel goed. En 10 min vond ik lang duren.....!
Ik zou dan 5u 9u 13u 17u en 21u proberen.
Langzaam aan denk ik dan dat ze niet meer om 5 komen maar ergens tussen 6 en 7.
Ze krijgen gewoon minder cc in totaal. Klinkt inderdaad vreemd, maar kan blijkbaar wel.
Je mag met 4 maanden ook met wat fruit beginnen, krijgen ze vocht/voeding van binnen.
pi_73393087
mikoxx, Soms kunnen kindjes na de eerste snelle groei wel met iets minder toe. Tussen de 4 en 6 maanden wordt meestal 800 tot 1000cc aangehouden. Dus 4 flessen a 200cc kan, als ze zelf aangeven daar genoeg aan te hebben.
Op zich zou je dan 8-12-16-20 moeten aanhouden. Maar als ze die fles van 5 uur niet kunnen missen, dan wordt het lastiger. Evt zou je er oo nog 8-12.30-17-21.30 van kunnen maken. Maar dan moeten ze dus wel wat langer zonder fles. Geen idee of ze daarmee de ochtend halen.
We hebben hier destijds gewoon gekeken wat de kleine wilde. Met 5 flessen kwamen we in de knoei met zijn slapen, dus dan 4 flessen. Maar die laatste maakten we hem wel wakker voor. Hij ging dan rond 7-8 naar bed. En dan rond 10 uur die 4e fles..

Stiemie, er bestaat ook nog verborgen reflux. Dan spugen ze niet, maar hebben wel last. Maar ik denk dat ze dan ook meer last zou moeten hebben tussendoor..
pi_73393105
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef Stiemie het volgende:
Esmee haalt de 600 ml per dag Nadeel is alleen dat ze dat doet in zo'n 12 voedingen van rond de 55 ml

Ik heb nu van nutrilon hypoallergene voeding gehaald. Maar de fles die ze zojuist daarmee gekregen heeft, dronk ze ook maar weer 55 ml. Ben nu vanaf 10 uur met haar bezig en ze slaapt gewoon nog niet.

O ja vanmorgen nog met het cb gesproken en die adviseren ons dus andere voeding te proberen (check!), lauw water tussen de voedingen te geven zodat we er 3 uur tussen kunnen krijgen (check!) en een beetje ritme krijgen en anders om haar maar gewoon te laten huilen tot de volgende voeding
Ik heb trouwens van mijn kraamzorg begrepen dat overstappen op andere voeding pas echt te merken is na zeker een week / twee weken.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:26:23 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73394567
Koningin we stappen over van hypoallergeen van Etos naar Hypoallergeen van Nutrilon omdat we het idee hebben dat Esmee de smaak van Etos echt niet kan waarderen en daarom misschien alleen het hoognodige drinkt.

Ticootje het cb denkt voor mijn gevoel echt met ons mee hoor, maar ze weten zelf ook niet zo goed wat ze ermee aan moeten omdat het drinkpatroon zo wisselend is. Ook geven ze vooral meerdere dingen die we kunnen proberen omdat we zelf meoten kiezen wat wij fijn vinden en ze niks op willen dringen. Dat vind ik zelf wel erg fijn. Morgen belt de wvk weer om te vragen hoe het nou met de nieuwe voeding gaat en anders gaan we verder met zoeken naar een oplossing.

Mikoxx 5 a 10 minuten huilen vind ik ook lang zat hoor inderdaad. Ik weet van Linde nog dat ze dat ook soms nodig hebben om in slaap te komen.

Overigens hebben we haar net 3 uur tussen de voedingen stil kunnen houden met een speentje en 20 ml lauw water en daarna heeft ze 85 ml voeding gedronken. Dat is het meeste dat ze vandaag heeft gedronken!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:01:20 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73397778
http://mens-en-gezondheid(...)eflux-bij-babys.html

hier staat iets over verborgen reflux. je zou kunnen proberen wat johannesbroodpitmeel doet voor esmee?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:08:33 #211
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73397992
Met fruit beginnen raadden ze ons aan vanaf 5 maanden pas....
Dank voor jullie tips. Ik denk idd ook dat de voeding van 5u langzaamaan wel gaat verschuiven. Tot die tijd wordt t een beetje aanrommelen vrees ik.

Ons is ook gezegd dat je pas na een week of 2 echt kunt zeggen of andere voeding wel of niet helpt tegen t een of t ander.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:11:58 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73400025
Mikoxx we wisselen hier alleen van voeding wegens mogelijke smaak die Esmee niet lekker vindt. Er is verder geen reden dus dan hoeven we neem ik aan geen 2 weken te wachten

Davinia bedankt voor de link! Ik heken Esmee verder eigenlijk niet in de omschrijving die ze daar geven. Ze heeft nu vanaf de voeding van half 4 weer in haar wiegje geslapen zonder een kik te geven Ze zal zo wel weer wakker worden. Eens kijken hoeveel nutrilon ze dan wil.
pi_73400480
hallo ik heb even een snel vraagje.
wij hebben een zoontje van 5 weken die af en toe erg veel last van ze darmpjes heeft en dan bijna de buurt bij elkaar schreeuwt van de pijn.
nu las ik ergens hier in OUD dat venkelwater(?) zou helpen. (kan het zo snel even niet terug vinden maar denk dat het het vorige topic van dit was.
nu ben ik bij kruidvat en etos geweest maar het enigste wat die verkoopsters doen is schaapachtig naar me kijken en zeggen ik weet niet wat dat is dus dat hebben we dan ook niet.

iemand enig idee waar ik dit wel kan verkrijgen of heeft het een andere naam dan venkelwater? het zou namelijk wel eens fijn zijn om ook eens wel een nacht te kunnen slapen

alvast bedankt voor reacties
pi_73400538
je kan beter geen venkelwater gebruiken.
Venkel zou de darmen lui maken en dan heb je alleen maar meer problemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73400661
Die 2 weken is vooral voor de gewenning van de darmpjes. Dus als ze krampjes hadden op standaard, dan kan het 2 weken duren voordat de darmen zover "geheeld" zijn dat de krampjes weg zijn. Voor de smaak lijkt het me niet zo het geval.

Stiemie, hopelijk kun je zo met wat los water een wat beter ritme vinden..
pi_73400816
McWurth , venkelthee wordt tegenwoordig weer afgeraden inderdaad. Heb je al een voeding geprobeerd speciaal tegen krampjes, zoals nutrilon Omneo? En anders zijn er nog wat druppels op de markt tegen krampjes (Cinababy, Infacol)
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:56:32 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73404755
McWurth, er is ook een topic over darmkrampjes
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:28:13 #218
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73406350
Nou de nieuwe voeding is dus ook niet de oplossing... Net weer een fles (na bijna 4 uur slapen) en dus weer maar 80 ml gedronken... Om de tijd tussen de voedingen te rekken tot 3 uur, geven we tussendoor steeds lauw water en dat lijkt wel wat te werken. twijfel nu alleen of we de nieuwe voeding moeten blijven geven of niet.
pi_73414627
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:29 schreef Deepfreeze het volgende:
McWurth , venkelthee wordt tegenwoordig weer afgeraden inderdaad. Heb je al een voeding geprobeerd speciaal tegen krampjes, zoals nutrilon Omneo? En anders zijn er nog wat druppels op de markt tegen krampjes (Cinababy, Infacol)
hij krijgt eten voor hongerige babys van nutrilon iets anders gaat ie alleen maar nog meer van schreeuwen van de honger want hij blijft dan eten.

cinababy werkt averechts de rest weet ik niet. wilden eigenlijk minifom gebruiken maar dat schijnt in nederland dus weer niet te bestaan
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:56 schreef mikoxx het volgende:
McWurth, er is ook een topic over darmkrampjes
ja dat weet ik maar zoals ik ook al schreef kon ik het zo gauw niet terug vinden.

het is geen fun achter een pc te hangen/zitten met een schreeuwende baby een overstuur vrouwtje en dan ook nog moeten werken lol maar ja ik ben niet de enigste we zouden gewoon graag willen dat Jayson geen pijn meer heeft.
pi_73415619
Dat is jammer McWurth.. Met 5 weken ga je ook een beetje richting de piek qua krampen. Dat is meestal tussen 6 en 8 weken. Daarna moet het ook weer beter gaan. maarja, 3 weken doorploeteren is ook niet fijn..

Die infacol is redelijk nieuw, maar schijnt wel goed te werken. Als je de verhalen mag geloven.
pi_73415985
McWurth, onze beide meiden hadden ook erg veel last van krampjes. Sara had heel erg veel baat bij ABC dophilus, het is een poedertje dat je bij de natuurzaak kunt halen. Binnen een kleine week was ze zo goed als krampvrij!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:11:50 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73417277
Natuurlijk is dat niet fijn McWurth.... maar t is wel heel herkenbaar. Mijn ervaring is dat het met de tijd echt wel beter wordt, maar daar heb je nu gewoon helemaal niks aan. Het is gewoon superirritant!
Het schijnt dat de forte voeding wel wat zwaar op de maag kan liggen, moeilijker te verteren. Hier hielp overstappen op omneo heel goed, maar je moet wel een week of twee de tijd nemen om te weten of het wel of niet werkt voor je.... Sterkte!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:52:07 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418246
"Ons" wondermiddel is de lijnzaadpittenkruik. 30sec in de magnetron, op de buik leggen, hoppa! (Cosi-bag, te koop bij thuiszorgwinkels)

En anders, goed opletten dat je Jayson goed boert, wellicht ook tijdens een voeding halverwege even boeren, of fietsen met de beentjes, masseren van het buikje, dat soort zaken.

Het bovengenoemde topic:
Darmkrampjes
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73418281
babybuikjesolie van Weleda kan je gebruiken om zijn buikje mee te masseren. Ruikt lekker en er zit een of ander stofje in dat op de darmpjes werkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:22:48 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73451096
Gister vier flessen gegeven, vandaag terug op 5... ze kwamen vanmorgen om half 5 dus dan is het niet zo makkelijk om op vier flessen te blijven, dan maar weer 5. Ik merk heel erg dat vier uur tussen de flessen een beetje weinig wordt: ze hebben nog geen honger en drinken de fles soms maar half leeg. Hoe lang laten jullie er tussen? Blijft dat bij vier flessen ook ongeveer vier uur of is het dan iets langer? Dus 4,5 uur bijvoorbeeld?
Vicky, zit jij al op vier flessen?
pi_73451255
ik zit nog steeds op de 5 flessen
blijf het voorllopig ook maar zo houden, het gaat prima zo.

Ik doe nu wel een theelepeltje nutrix in de laatste fles, om alvast een beetje te laten wennen aan de smaak...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:34:54 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73451440
Aha, nou de nutrix vinden ze hier heerlijk! Die fles gaat ook helemaal tot de bodem leeg, haha! Ik vind het maar een geklooi weer hoor, het zal wel een faaaase zijn, maar goed. Vooruit plannen lukt niet zo, daar leggen we ons maar bij neer he?
pi_73451495
ik zou wel naar 4 flessen willen hoor, maar weet nog niet zo goed hoe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:41:31 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73451668
Goh ja, die vraag heb ik nu ook
Hier krijgen ze s avonds rond 20u de laatste fles en dan zo rond 4u weer. Als we om 23u nog een late fles geven worden ze alsnog rond 4u wakker 's nachts namelijk, en zo kunnen wij een beetje op tijd gaan liggen. Als de eerste om 4 u is, krijgen ze de volgende rond 8, 12, 16 en 20u. Maar goed, die vier uur tussen de flessen lijkt niet meer lang genoeg, ze hebben dan nog geen honger. Maar door die nachtvoeding komen wij ook moeilijk op vier flessen idd. Gisterochtend was het 6u, dus toen kwam ik weer in de knoei met 5 flessen. Toen heb ik een beetje gerekt (4,5 u tussen de flessen) en kwam ik op vier flessen uit. TIPS ZIJN DUS WELKOM!!
Is er een minimum aantal cc's wat ze per dag moeten krijgen?
pi_73451914
Merel laat nu vaak haar middagfles helemaal staan, ze wil er niets van weten. Dan zit ze nog maar op 2 flessen. Hoeveel melk moeten kindjes van 10 maanden binnenkrijgen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73452096
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef Fuente het volgende:
Merel laat nu vaak haar middagfles helemaal staan, ze wil er niets van weten. Dan zit ze nog maar op 2 flessen. Hoeveel melk moeten kindjes van 10 maanden binnenkrijgen?
Ik daacht 500cc en na een jaar is dat 300cc. Maar dan tellen alle zuivelproducten mee. Dus ook yoghurt, danoontje, plak kaas, boter enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73452329
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:41 schreef mikoxx het volgende:
Goh ja, die vraag heb ik nu ook
Hier krijgen ze s avonds rond 20u de laatste fles en dan zo rond 4u weer. Als we om 23u nog een late fles geven worden ze alsnog rond 4u wakker 's nachts namelijk, en zo kunnen wij een beetje op tijd gaan liggen. Als de eerste om 4 u is, krijgen ze de volgende rond 8, 12, 16 en 20u. Maar goed, die vier uur tussen de flessen lijkt niet meer lang genoeg, ze hebben dan nog geen honger. Maar door die nachtvoeding komen wij ook moeilijk op vier flessen idd. Gisterochtend was het 6u, dus toen kwam ik weer in de knoei met 5 flessen. Toen heb ik een beetje gerekt (4,5 u tussen de flessen) en kwam ik op vier flessen uit. TIPS ZIJN DUS WELKOM!!
Is er een minimum aantal cc's wat ze per dag moeten krijgen?


Tess zit nog steeds op 6-10-14-18-22. In principe zou volgens mij die fles van 22 wegkunnen maar heeeeeel soms wordt ze toch zelf wakker.
Dan zou ik eigenlijk moeten gaan schuiven met tijden maar ik weet niet of Tess er aantoe is. Weet ook niet wat de ka erover zegt.. CB heb ik niet zoveel vertrouwn in...

Minimum is 500cc
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73452375
Oh daar komt ze dan bijna aan eigenlijk. Dan ga ik me er niet druk over maken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:18:21 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73454708
Mikoxx, wat zou er gebeuren als je ze o 4 uur even troost en dan weer lekker instopt? Gaan ze dan weer slapen of willen ze echt per se die voeding?

Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe je die voeding eruit zou moeten krijgen hoor, ik hoop dat Oscar het trucje hier ook gewoon vanzelf gaat snappen.
***
pi_73454783
Leander gaat gewoon goed mee met de 4 flessen. Wel in elke fles rijstebloem. Anders red ie de 5 uur ertussen niet. Maar nu wel. 06:00, 11:00, 16:00 en om 20:00 en dan weer om 06:00 Vanmorgen was ie wel om 4 uur wakker. Maar met een speentje en op zijn buik leggen slaapt ie zo weer verder.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:24:40 #236
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73463668
In elke fles rijstebloem MeNicole? En hoeveel doe je er dan in? Ik ben even kwijt hoe oud Leander nu is....

BE, dat troosten 's nachts hebben we een tijd geprobeerd, het cb raadde ook af om 's nachts voeding te geven omdat ze daaraan zouden wennen. Maar wij kregen ze dan niet getroost, met als gevolg dat we er om het kwartier uit gingen om ze een speen te brengen, waardoor wij helemaal geen nachtrust meer kregen. Maar goed, ik weet niet hoe dat nu zou gaan natuurlijk... da's een kwestie van uitproberen natuurlijk.
pi_73478650
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:24 schreef mikoxx het volgende:
In elke fles rijstebloem MeNicole? En hoeveel doe je er dan in? Ik ben even kwijt hoe oud Leander nu is....
Hij is nu bijna 3 maand. Hij had gister idd in elke fles 2 scheppen rijstebloem. Ik wilde niet in een keer van elke fles nutriton overgaan naar elke fles alleen maar de flesvoeding. Maar hij heeft gister wel heel lang tusen elke fles gelaten. Soms wel 6 uur. Dus dat schoot ook niet op. Nu vandaag dus geen rijstebloem meer alleen bij de laatste fles. En dan kijken wat ie vandaag doet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:59:52 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73479012
Rijstebloem was toch vanaf 4 maanden?

wat ik ook nog bedacht, mensen die van 5 naar 4 willen, is het mss een optie om ergens in het midden een half flesje te doen (90cc / 3 schepjes)? en die tussenfles dan weer af te bouwen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73479045
in principe is het vanaf 4 maandanmaar ik kreeg met 3,5 maand tde tip om het via een lepel te geven omdat Tess d'r flessen weigerde.

Ze is vandaag 4 maanden en krijgt siinds een dag of 3 een theelepeltje rijstebloem in haar laatste flesje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73479464
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Rijstebloem was toch vanaf 4 maanden?
Ja eigenlijk wel. Maar hier idd ook van cb dat het wel mocht. Rijstebloem is beter voor de darmen dan de nutriton zeiden ze.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:24:24 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73479549
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:20 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Maar hier idd ook van cb dat het wel mocht. Rijstebloem is beter voor de darmen dan de nutriton zeiden ze.
ok
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73487242
Binnenkort wil ik over gaan stappen van borstvoeding naar flesvoeding. Finn is morgen 3 maanden. Welke flesvoeding kan ik dan het beste geven standaard of hypo-allergeen? Voor degenen die ook borstvoeding hebben gegeven: Hoelang hebben jullie er over gedaan om over te stappen?
pi_73487406
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Binnenkort wil ik over gaan stappen van borstvoeding naar flesvoeding. Finn is morgen 3 maanden. Welke flesvoeding kan ik dan het beste geven standaard of hypo-allergeen? Voor degenen die ook borstvoeding hebben gegeven: Hoelang hebben jullie er over gedaan om over te stappen?
Neem ongeveer 3 a 4 dagen per voeding die je afbouwd. Begin met de voeding die het makkelijkste kan laten vallen. Let wel goed op je borsten voor rode plekken en bulten, als je erg veel last van stuwing hebt kun je het ergste eraf kolven. Als je nog steeds na die 4 dagen stuwing hebt kun je beter even wahten met het afbouwen van de volgende voeding. Stuwing hoort er wel bij, dat zorgt er namelijk voor dat je lichaam een stofje aanmaakt dat de melk weer afbreekt. Maar teveel stuwing is gewoon vervelend en dat kun je dus zelf een beetje sturen.

Hypoallergeen combineert het beste met borstvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73491012
Ticootje bedankt!
Wat ik me nog afvroeg we zitten nu op 8-10 voedingen per dag en het cb geeft me een schema voor het afbouwen van de bv met 6 voedingen en dus ook 6 flesvoedingen per dag. Ik weet niet zo goed hoe ik dit dan moet afbouwen? Laat hij vanzelf dan meerdere voedingen vallen na een fles of kan ik beter de hoeveelheid flesvoeding per dag delen door het aantal voedingen wat hij nu krijgt?
pi_73492042
Je kan inderdaad de hoeveelheid cc die hij moet hebben delen door het aantal voedingen die hij nu krijgt. Anders heb je kans dat hij meteen 2 borstvoedingen laat wachten, en dat is niet de bedoeling. Het kan heel goed zijn dat hij na een flesvoeding langer laat zitten voor de volgende voeding. Dus het aantal voedingen zal langzaam ook teruglopen en ik verwacht dat als je de laatste voeding aan het afbouwen bent dat je dan inderdaad op 6 zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:11:48 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73581261
In het babietjestopic rijst de volgende vraag:
Hebben kindjes van 4 mnd genoeg aan 4 flessen 180/6?

Onze jongens krijgen nu 3 flessen van 180/6 en 1 van 210/7 en die gaan nog niet eens allemaal helemaal leeg. Ze vragen niet om een 5e fles, ze krijgen om 21u de laatste en dan rond 7u weer de eerste. De fles van 7u gaat zelfs niet altijd leeg.
pi_73585652
ja hoor Mikoxx, vanaf 6 kilo en/of 4 maanden is het advies 800 tot 1000cc. Dus 4 flessen a 200cc kan prima.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:02:52 #248
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_73893331
Megaschop

Wat is eigenlijk het verschil tussen 1 en 2? Jesse is nu 4 maanden en drinkt 5 x 180/5. In principe de max. Maar we hebben per ongeluk ook een keer 2 gekocht. Dat is vanaf 6 maanden maar wat is er zo anders aan?
Boef!
pi_73893591
1 is volledige zuigelingen voeding. Dus je hebt alleen melk nodig. 2 is opvolgmelk, vanaf 6 maanden begin je ook met andere dingen dan melk geven. Daar zal het verschil wel zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:17:08 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73894015
De samenstelling van de voeding is anders omdat een pasgeborene andere voedingsstoffen, of althans, een andere samenstelling/verhouding, nodig heeft dan een kindje van 6 maanden. Idd wat Ticootje zegt, de meeste kinderen krijgen dan bijvoeding en halen een deel van de stoffen daar dus uit.
***
pi_73894074
Haha, en ik heb er niet eens echt verstand van. Het was echt een eerste ingeving!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:31:42 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73894681
Ik heb er ook geen verstand van hoor.
Het lijkt mij alleen niet meer dan logisch dat een kindje van 2 weken andere voeding nodig heeft dan een kindje van 6 maanden.
***
pi_73895451
Als ik het goed heb, dan is nr2 meer geconcentreerd. Dus meer voedingsstoffen per cc. De max is ook 700-800cc per dag ipv 1000cc. Maar het vult dus ook meer.

En de verhouding in de voedingsstoffen is ook anders.
pi_74092138
Zouden een paar dames even op hun poedermelkdoos willen kijken naar het aantal calorieën per 100ml? (en het merk vermelden)
Bedankt!
pi_74092310
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:16 schreef Iksje het volgende:
Zouden een paar dames even op hun poedermelkdoos willen kijken naar het aantal calorieën per 100ml? (en het merk vermelden)
Bedankt!
66 kcal per 100 ml
Friso Hypoallergeen 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:53:02 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74093380
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:16 schreef Iksje het volgende:
Zouden een paar dames even op hun poedermelkdoos willen kijken naar het aantal calorieën per 100ml? (en het merk vermelden)
Bedankt!
Mag ik vragen waarom?
***
pi_74093584
Ik had ook een keer per ongeluk 2 ipv 1 gekocht. Maar kon het gewoon omruilen.
En bedoel je niet 180/6 ipv 180/5?

En ik ben ook benieuwd waarom, Iksje.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74093763
Ik heb ergens gelezen dat moedermelk ongeveer hetzelfde aantal calorieën zou bevatten als poedermelk.
Ik heb zelf geen doos bij de hand aangezien ik nog fulltime BV geef voor het moment en ik google me suf maar ik kan geen calorieën + vet per 100 ml vinden voor poedermelk.

Dus ik dacht, ik vraag het hier even.
Ik heb niets tegen flesvoeding, maar soms wordt het als oplossing gezien bij niet goed bijkomen. Als dan blijkt dat ze ongeveer hetzelfde aantal calorieën en vet bevatten, dan zou de voorkeur naar bv moeten blijven gaan, als de moeder dat zelf nog wil.
Vandaar dus.
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:05:45 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74093831
Oh en: 66Kcal/100ml
Friso 1 Extra (voor hongerige babietjes)
***
pi_74093877
Hè, dat is hezelfde als die van Vicky. Is jouw voeding dan dikker ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:09:11 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74093957
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:03 schreef Iksje het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat moedermelk ongeveer hetzelfde aantal calorieën zou bevatten als poedermelk.
Ik heb zelf geen doos bij de hand aangezien ik nog fulltime BV geef voor het moment en ik google me suf maar ik kan geen calorieën + vet per 100 ml vinden voor poedermelk.

Dus ik dacht, ik vraag het hier even.
Ik heb niets tegen flesvoeding, maar soms wordt het als oplossing gezien bij niet goed bijkomen. Als dan blijkt dat ze ongeveer hetzelfde aantal calorieën en vet bevatten, dan zou de voorkeur naar bv moeten blijven gaan, als de moeder dat zelf nog wil.
Vandaar dus.
Hetzelfde aantal Kcal zou mss toch ook niet alles zeggen.

De voeding die ik heb is hetzelfde als die van Vicky qua Kcal en toch is de mijne er langer door verzadigd. Ander samenstelling en extra Kcal-loos ingredient.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat mensen dus maar over moeten stappen hoor, maar simpelweg het aantal Kcal vergelijken lijkt mij toch niet helemaal op te gaan. De samenstelling zegt wellicht meer. Anders zou het niet uit maken en zou bv niet sowieso beter zijn toch?
***
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:10:12 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74093989
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Hè, dat is hezelfde als die van Vicky. Is jouw voeding dan dikker ofzo?

Er zit een bepaald zetmeel in als ik het goed heb. Dat maakt de voeding wat zwaarder waardoor het langer in het maagje blijft.
***
pi_74094323
ja, maar het verschil in samenstelling lijkt mij vooral te slaan op verteerbaarheid (ivm allergieën-voorverteerde eiwitten- of verzadiging-een bepaald enzym of voor spugen- ingedikt zodat het niet zo snel omhoog komt)
Het aantal calorieën wat je verbruikt (en verbrandt) bepaalt in hoeverre iemand bijkomt, afvalt of op gewicht blijft. Simpel gesteld dan natuurlijk.
En uiteraard verschilt de samenstelling van BV ook per voeding en het aantal calorieën ook, net als het vetgehalte.

Gemiddeld genomen vind ik voor BV zo'n 70-75 kcal per 100 ml en zo'n 4g vet. Flesvoeding lijkt mij op dat vlak ongeveer gelijk te zitten, dus calorietechnisch brengt flesvoeding weinig meerwaarde, tenzij je meer geeft natuurlijk. Maar dan kan je ook kijken of je baby een keer extra aangelegd wil worden om meer melk binnen te krijgen.

Bedankt voor het kijken!
pi_74095102
Maar bij bv weet je toch niet wat je kind drinkt?? Bij fv weet je dat wel dus...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74095637
Vandaar dat je dan kan aanraden om een keer meer aan te leggen, op je borsten staan inderdaad geen maatstrepen maar als een kind goed groeit; krijgt het genoeg binnen (los van het aantal ml)
Groeit een kind niet goed, zou de eerste reflex moeten zijn om meer melkvoeding te geven (zowel bij bv als fv), en niet meer bijvoeding zoals soms ook gebeurt.

Daarnaast gaat een kind dat eerst de borst kreeg niet ineens 180 of 210 ml opkunnen per voeding, omdat het dat anders in 2x dronk.
pi_74096277
Hm ik heb er geen idee van eigenlijk. Maar ze zullen het toch niet zomaar adviseren? Maar misschien verder meer iets voor in het bv topic, aangezien het je blijkbaar gaat om het feit dat bv de voorkeur zou moeten hebben?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74096757
tessie, ik denk dat veel artsen het adviseren door een gebrek aan kennis over (de werking van) borstvoeding geven.
Daarnaast kun je het groeien van bv kindjes cru gezegd samenvatten als sterke groei in de eerste maanden en dan afzwakking. fv kindjes komen juist "te weinig" aan in de eerste maanden en gaan dan iets sterker groeien. Het verschil is niet zo uitgesproken als hier neergetypt maar het speelt misschien ook mee in het advies om naar flesvoeding over te schakelen.
Soms komt dit advies op een punt dat de moeder al twijfelt over overschakelen en dan mag ze dat natuurlijk.
Maar soms merk je dat ze graag nog verder wil met de borstvoeding en weet ze even niet meer wat ze met al die tegenstrijdige adviezen moet (je melk bevat genoeg voedingsstoffen versus een kind dat niet voldoende aankomt.)

Uiteraard kan het altijd dat er onvoldoende melkproductie is, maar vaak wordt deze keuze opgeworpen op een moment dat je een relatief stabiele productie mag verwachten, en na een periode waarin de groei wel goed ging.

Ik twijfelde zelf ook even hoe het zat met het aantal calorieën, vandaar mijn vraag (en verduidelijking) hier.
Bedankt voor de antwoorden en de rest van de discussie wordt allicht gehouden in bv gerelateerde threads op andere fora dan fok.
pi_74101348
Maar Iksje, als een arts echt vindt dat er bijgevoed moet worden met kv, zou jij daar dan je handen aan branden en vertellen dat zo'n arts ongelijk heeft?

In sommige gevallen moet een kindje gewoon bijvoeding hebben, en kv kan ook noodzakelijk zijn. Er zijn echt situaties dat het geen reet meer uitmaakt wat erin gaat als er maar wat in gaat.... Dan is simpel een keertje extra aanleggen geen optie meer zeg maar.

Sorry voor de topic vervuiling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74102279
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Maar Iksje, als een arts echt vindt dat er bijgevoed moet worden met kv, zou jij daar dan je handen aan branden en vertellen dat zo'n arts ongelijk heeft?

In sommige gevallen moet een kindje gewoon bijvoeding hebben, en kv kan ook noodzakelijk zijn. Er zijn echt situaties dat het geen reet meer uitmaakt wat erin gaat als er maar wat in gaat.... Dan is simpel een keertje extra aanleggen geen optie meer zeg maar.

Sorry voor de topic vervuiling.
is geen vervuiling hoor!

Misschien schop ik nu mensen tegen het verkeerde been..
Maar ik ben het zo kotsbeu dat die bv zo opgehemeld word... Alsof je een slechtere moeder bent als je fv geeft... en nu zeg ik het nog redelijk netjes

Ieder moet toch voorzich weten wat ie doet?! Zolang je je kind te eten geeft ben je een goede moeder!! Of je nou fv of bv geeft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74102402
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

is geen vervuiling hoor!

Misschien schop ik nu mensen tegen het verkeerde been..
Maar ik ben het zo kotsbeu dat die bv zo opgehemeld word... Alsof je een slechtere moeder bent als je fv geeft... en nu zeg ik het nog redelijk netjes

Ieder moet toch voorzich weten wat ie doet?! Zolang je je kind te eten geeft ben je een goede moeder!! Of je nou fv of bv geeft!
Iedereen zijn eigen keuze! En serieus ik vind ook dat je het recht niet hebt om iemand daarop te veroordelen. (Maar dit gaat samen met het feit dat ik me rot erger aan de bemoeinis van mensen. Iedereen moet blijkbaar een mening ongevraagd geven, en het maakt daarbij geen reet uit of je mensen ermee pijn doet.)

Maar ik heb juist het gevoel andersom! Overal die reclame voor kunstvoeding met probiotische vezels en immunofortis.. Elk probleempje als je kindje even niet goed aankomt, nog niet doorslaapt, te veel boert enz, het is allemaal de schuld van de bv. (Dus het is denk ik maar net hoe je erin staat)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74102441
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Iedereen zijn eigen keuze! En serieus ik vind ook dat je het recht niet hebt om iemand daarop te veroordelen. (Maar dit gaat samen met het feit dat ik me rot erger aan de bemoeinis van mensen. Iedereen moet blijkbaar een mening ongevraagd geven, en het maakt daarbij geen reet uit of je mensen ermee pijn doet.)

Maar ik heb juist het gevoel andersom! Overal die reclame voor kunstvoeding met probiotische vezels en immunofortis.. Elk probleempje als je kindje even niet goed aankomt, nog niet doorslaapt, te veel boert enz, het is allemaal de schuld van de bv. (Dus het is denk ik maar net hoe je erin staat)
ik vind die reclames voor fv ook zwaar irritant.. en ik zal nooit iemand veroordelen over het feit dattie bv of fv geeft. Ieder zijn eigen ding en ik zal ook NOOIT zeggen dat een probleempje door fv of bv komt...

Maar dat overpro-bv wat er soms is, daar kan ik niet tegen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74102496
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vind die reclames voor fv ook zwaar irritant.. en ik zal nooit iemand veroordelen over het feit dattie bv of fv geeft. Ieder zijn eigen ding en ik zal ook NOOIT zeggen dat een probleempje door fv of bv komt...

Maar dat overpro-bv wat er soms is, daar kan ik niet tegen...
De maffia??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74102658
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De maffia??
zoiets
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74103755
Nou precies en daarom vond ik dit topic ook zo fijn, omdat het hier gewoon lekker over flesvoeding gaat, zonder het eeuwige bv ophemel gebeuren. Beetje jammer dat we die discussie hier dan nu toch ook weer aan het voeren zijn.
En alle reclames zijn irritant, zelfs die voor chocola.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74104602
Stip dan even aan waar mijn maffia-argumentatie zit? Gewoon omdat ik vind dat je eerst mag proberen om extra melk in de baby te krijgen door het extra aan te leggen?
Ik zeg toch ook dat het oké is om fv te geven, als de moeder daarmee akkoord gaat?
Ik zocht gewoon een argument om de moeder, die duidelijk nog met bv wil doorgaan, te steunen.
En Ticootje, natuurlijk kijk je het ook geen maanden aan of het kind beter aankomt met extra aanleggen.

Ik heb niks tegen kunstvoeding op zich, wel vaak tegen de manier waarop het gegeven wordt (weinig flexibel, stelselmatig ophogen). Mijn oudste heeft het gedronken tussen 10 en 14 maand en de jongste zal allicht ook wel een keertje poedermelk krijgen.
pi_74104748
Maar, en sorry dat ik me er ook nog even tegenaan bemoei, ik heb niet het gevoel dat het hier op het forum perse zo pro bv is. Of wel?
In het babietjes topic gaat het bijvoorbeeld heel vaak over hoeveel flessen enzo. En over zo snel mogelijk doorslapen, en dat bereiken door minder flessen te geven. Ik durf daar bijna niet te posten dat Kobus gewoon nog 2-3 keer per nacht komt, omdat dat echt niet lijkt te horen. En het maakt me ook onzeker.

Misschien is het ook zo, dat de bv zich nu een plek moet bevechten tegenover de fv en dat het daarom zo heftig is. Omdat fv zo geaccepteerd is en gezien wordt als de oplossing voor alle probleempjes.
Ik vind het ook ieder zijn eigen ding, maar het zal waarschijnlijk wel gevoelig blijven. En wat Ticootje zegt, aan welke kant je staat, is ook hoe je het ervaart. Denk ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74104759
ik zeg niet dat je maffia-argumentatie hebt, maar je had ook gewoon naar een winkel kunnen lopen en daar op een pak kunnen kijken...
je beredenatie is een beetje vaag en komt nogal negatief over op fv-mama's.. vind ik dan

Hoe bedoel je de manier? Tja, bij een bv kindje kan je toch niet zien wat het binnenkrijgt. Een fv kindje gaat stapsgewijs omhoog. Kan best dat een bv kindje de 2e of 3e dag al meer dan 100 cc drinkt...

En tja, je bent dan misschien wat minder flexibel, maar het voordeel van fv is dat je weet wat erin gaat. Daarnaast zie IK mezelf niet tig keer per dag met een kind aan de borst zitten. Lijkt me dodelijk vermoeiend. Respect voor degene die het wel doen hoor..
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:09 schreef oeke het volgende:
Maar, en sorry dat ik me er ook nog even tegenaan bemoei, ik heb niet het gevoel dat het hier op het forum perse zo pro bv is. Of wel?
In het babietjes topic gaat het bijvoorbeeld heel vaak over hoeveel flessen enzo. En over zo snel mogelijk doorslapen, en dat bereiken door minder flessen te geven. Ik durf daar bijna niet te posten dat Kobus gewoon nog 2-3 keer per nacht komt, omdat dat echt niet lijkt te horen. En het maakt me ook onzeker.

Misschien is het ook zo, dat de bv zich nu een plek moet bevechten tegenover de fv en dat het daarom zo heftig is. Omdat fv zo geaccepteerd is en gezien wordt als de oplossing voor alle probleempjes.
Ik vind het ook ieder zijn eigen ding, maar het zal waarschijnlijk wel gevoelig blijven. En wat Ticootje zegt, aan welke kant je staat, is ook hoe je het ervaart. Denk ik.
Ik zeg niet dat het hele forum zo pro-bv is.. er zijn er een paar die wel heel erg pro-bv zijn en waarbij ik het gevoel krijg dat ik een slechtere moeder ben omdat ik geen bv geef.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:42:06 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74105755
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Maar Iksje, als een arts echt vindt dat er bijgevoed moet worden met kv, zou jij daar dan je handen aan branden en vertellen dat zo'n arts ongelijk heeft?

In sommige gevallen moet een kindje gewoon bijvoeding hebben, en kv kan ook noodzakelijk zijn. Er zijn echt situaties dat het geen reet meer uitmaakt wat erin gaat als er maar wat in gaat.... Dan is simpel een keertje extra aanleggen geen optie meer zeg maar.

Sorry voor de topic vervuiling.
Halleluja!
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:04 schreef Iksje het volgende:
Stip dan even aan waar mijn maffia-argumentatie zit? Gewoon omdat ik vind dat je eerst mag proberen om extra melk in de baby te krijgen door het extra aan te leggen?
Ik zeg toch ook dat het oké is om fv te geven, als de moeder daarmee akkoord gaat?
Ik zocht gewoon een argument om de moeder, die duidelijk nog met bv wil doorgaan, te steunen.
En Ticootje, natuurlijk kijk je het ook geen maanden aan of het kind beter aankomt met extra aanleggen.

Ik heb niks tegen kunstvoeding op zich, wel vaak tegen de manier waarop het gegeven wordt (weinig flexibel, stelselmatig ophogen). Mijn oudste heeft het gedronken tussen 10 en 14 maand en de jongste zal allicht ook wel een keertje poedermelk krijgen.
Je bent maffia door dat stukje in de sub.
Je vergeet daar namelijk het woordje 'soms' in mijn ogen. Gek genoeg worden alle flessemoeders altijd over 1 kam geschoren lijkt het wel. Je geeft de fles dus je bent rigide in hoe je dat doet...

En verder vind ik wel dat de tendens hier op het forum heel erg pro bv is.
Er mag in het bv topic 'gelachen' worden om moeders die 'moeilijk' doen met de fles, mensen moeten gniffelen als er ergens een babietje heel hard huilt en de moeder eerst nog een flesje moet maken en laatst toen Stiemie haar problemen met drinken postte in het babietjes-topic werd er ook nog ergens geroepen 'gut wat naar zeg, en dan helemaal omdat je ook nog eens steeds flesjes moet maken'.
Kan allemaal, mag allemaal.

Zou je eens moeten zeggen dat je iemand voor gek verklaart dat ze coûte que coûte blijft voeden, pussende tepels of zichzelf verbijtend of avond aan avond uren lang. Ik denk dat het forum dan flink te klein zou zijn. En dat zie ik dus gelukkig hier op het forum ook nooit gebeuren.

En ik zie dus wel vaak kleine sneertjes richting flessen of flesvoeders.
Mss dat ik dingen anders op vat omdat ik mijn kind de fles geef, maar ik vind eerlijk gezegd de houding in dit topic tov bv veel respectvoller dan andersom in het bv topic.

En ja, godzijdank zijn er uitzonderingen en echt niet iedereen doet het en ja, het is ook vast niet allemaal zo bedoelt, maar toch... het staat er soms wel degelijk.

En als ik mis zit vwb de opmerkingen (hier in OUD dan he) dan hou ik me aanbevolen voor de quotes, want ik geef mijn ongelijk meteen toe als blijkt dat ik met oogkleppen op loop en dat soort dingen dus niet zie.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 27-10-2009 11:47:18 ]
***
pi_74106539
neuh be, je ziet het wel goed hoor. missch komt dat ook een beetje door alle dingen die je buiten het forum om te horen krijgt. (voorbeeldje, mijn tante: "goh, geen borstvoeding, tsktsktsk, je hebt er toch de tetten voor zeg, wat zonde"). de verloskundige, de huisarts (een preek gedurende de hele afspraaktijd over dat ik maar borstvoeding zou moeten geven "want dan zijn jouw allergien zo weg hoor!"), alleen in het ziekenhuis waren ze opgelucht, konden ze er tenminste gelijk een zakje antibiotica injassen aan het infuus! en bij allemaal moet je braaf aardig blijven, lief lachen en voor de 300ste keer uitleggen waarom je het dan niet ziet zitten. dan kan een onderhuidse opmerking op een forum best hard aankomen en voel je je echt gigantisch aangesproken op je slechte moederschap.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:07:01 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74106629
Het voelt een beetje alsof je als bv-er prima elkaar even een elleboog-por kan geven en daarbij kan zeggen 'moet je die moeilijk zien doen, godzijdank hebben wij dat gedoe niet' terwijl dat andersom never nooit gedaan zou worden zeg maar. Mss irl wel, maar hier nooit.

En ik weet ook wel dat de meeste flesse-opmerkingen gericht zijn op irl situaties, maar ze komen iig bij mij wel degelijk aan ook.
***
pi_74106670
Tis idd niet alleen hier op het forum, maar overal.
Toen ik zei dat ik fv ging geven waren er meerdere die me daarop aankeken, als ik dan daarna zei dat ik voor een ziekenhuisbevalling wilde gaan was het helemaal gedaan met mijn "goede" moederschap. Want je bevalt toch thuis of niet???

Alleen de verloskundige en het ziekenhuis keken me niet raar aan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:09:28 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74106685
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Halleluja!
[..]

Je bent maffia door dat stukje in de sub.
Je vergeet daar namelijk het woordje 'soms' in mijn ogen. Gek genoeg worden alle flessemoeders altijd over 1 kam geschoren lijkt het wel. Je geeft de fles dus je bent rigide in hoe je dat doet...

En verder vind ik wel dat de tendens hier op het forum heel erg pro bv is.
Er mag in het bv topic 'gelachen' worden om moeders die 'moeilijk' doen met de fles, mensen moeten gniffelen als er ergens een babietje heel hard huilt en de moeder eerst nog een flesje moet maken en laatst toen Stiemie haar problemen met drinken postte in het babietjes-topic werd er ook nog ergens geroepen 'gut wat naar zeg, en dan helemaal omdat je ook nog eens steeds flesjes moet maken'.
Kan allemaal, mag allemaal.
Is dit een sneer, of is dit een constatering dat, als de bv eenmaal goed loopt, en je hebt geen problemen, en het kind komt goed aan, dat het dan wel heel erg simpel is om "ff een tiet uit te wippen" en aan te leggen?
Na de eerste weken is bv makkelijker. je hoeft niet water af te meten, te checken of de temperatuur goed is,te controleren dat er geen klontjes zitten waardoor de speen verstopt raakt, steeds de boel steriliseren, etc. is niks tegen fv an sich, alleen het gebruiksgemak. tenminste, zo zie ik zo'n opmerking, dat mensen hun eigen gemak projecteren.
"nadeel" is wel dat je de enige bent die het kan doen, je kind voeden.
quote:
Zou je eens moeten zeggen dat je iemand voor gek verklaart dat ze coûte que coûte blijft voeden, pussende tepels of zichzelf verbijtend of avond aan avond uren lang. Ik denk dat het forum dan flink te klein zou zijn. En dat zie ik dus gelukkig hier op het forum ook nooit gebeuren.
als iemand echt moeilijkheden heeft, wordt ook in het bv-topic gezegd, dat de kinders aan fv echt niet doodgaan en dat fv een prima alternatief is. natuurlijk wordt eerst gekeken of er oplossingen zijn, maar wederom houden mensen dan het gemak op de langere termijn voor ogen, dan GIJ ZULT BV GEVEN ANDERS ZIJT GIJ TOT IN DE EEUWIGHEID VERDOEMD. tenminste, 90% van de mensen
quote:
En ik zie dus wel vaak kleine sneertjes richting flessen of flesvoeders.
Mss dat ik dingen anders op vat omdat ik mijn kind de fles geef, maar ik vind eerlijk gezegd de houding in dit topic tov bv veel respectvoller dan andersom in het bv topic.

En ja, godzijdank zijn er uitzonderingen en echt niet iedereen doet het en ja, het is ook vast niet allemaal zo bedoelt, maar toch... het staat er soms wel degelijk.

En als ik mis zit vwb de opmerkingen (hier in OUD dan he) dan hou ik me aanbevolen voor de quotes, want ik geef mijn ongelijk meteen toe als blijkt dat ik met oogkleppen op loop en dat soort dingen dus niet zie.
Vind ik dus wel meevallen. Maar het is nu eenmaal een zeer gevoelig onderwerp, voor beide zijden.
Ach, zolang er maar een bewuste keuze voor het een of het ander wordt gemaakt, is het toch goed?

Verder, mss een beetje bv-maffia, maar ook / juist omtrent bv zijn er zoveel tegenstrijdige berichten/adviezen, voor fv is het toch meer "straight-forward". Bij de diverse instanties is er vaak zoveel gebrekkige kennis over bv,dat dat de bv juist weer bemoeilijkt. als je het dan "toch" volhoudt, geeft dat ook een soort trots, die je als fv-moeder niet kent. wederom, geen verwijt, meer een constatering. je kunt als fv-moeder niet trots naar je kindje kijken dat zo goed groeit op JOUW voeding. je kijkt als fv-moeder trots naar je kindje dat zo zich goed ontwikkelt door jouw goede zorgen. nuance-verschil met grote geoelsmatige impact imo.

@oeke, je bent geen slechte moeder als kobus nog 's nachts komt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74106718
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Het voelt een beetje alsof je als bv-er prima elkaar even een elleboog-por kan geven en daarbij kan zeggen 'moet je die moeilijk zien doen, godzijdank hebben wij dat gedoe niet' terwijl dat andersom never nooit gedaan zou worden zeg maar. Mss irl wel, maar hier nooit.

En ik weet ook wel dat de meeste flesse-opmerkingen gericht zijn op irl situaties, maar ze komen iig bij mij wel degelijk aan ook.
Maar dat gebeurt toch ook een beetje bij het dragen-topic. Dragen vs buggy... En get gestuntel soms bij een buggy/kinderwagen..

Ik denk dat dat soort opmerkingen vooral gemaakt worden om je beter te voelen. Ik kan niet precies de juiste woorden vinden. Maar een soort van de ander de grond in trappen om er zelf beter van te worden...

(Ja dat doe ik ook wel eens )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74106788
Is het niet zo dat je je hoe dan ook aangesproken voelt, omdat het nou eenmaal gaat om dingen die je na aan het hart liggen. Namelijk de zorg voor je kind.

Iedereen zegt dingen vanuit zijn eigen overtuiging, en juist als die overtuigingen rechtstreeks tegenover elkaar staan, zoals bij bv en kv zal het vaak zo zijn dat opmerkingen veroordelend of onderhuids overkomen ondanks dat dat niet zo bedoelt is.

Ik sta volledig achter mijn keuze voor lang borstvoeding geven, maar veroordeel echt niemand bewust omdat ze kv geven. Toch zal ongetwijfeld wel eens iemand zich door mij aangevallen gevoelt hebben, gewoon om dat mijn overtuiging volledig haaks staat op die van iemand anders.
Daarentegen voelen sommige opmerkingen over doorslapen, weinig voedingen etc. (met name in RL hoor, niet zozeer hier) voor mij ook wel als een aanval hoewel dat misschien niet zo bedoelt is.
Pepijn slaapt met ruim 2 absoluut nog niet door, wanneer er een dan een opmerking komt van "ja maar jij wil zo nodig bv geven, je kan ook gewoon stoppen", dan voelt dat afhankelijk van mijn bui ook wel als een aanval.
pi_74106801
Mijn kraam verkondigde heel trots dat ze alles van bv wist en dat ze diverse cursussen had gedaan waarop mijn vk zei: goh fijn, maar er zijn ook moeders die fv gaan geven. Je had de blik vsn de kraam eens moeten zien...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:23:58 #286
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74107093
Mag ik ook nog even binnenpiepen? Je kunt van bv niet zeggen: 'er zit zoveel calorieën in, zoveel vet en zoveel koolhydraten ect.' dat verschilt per moment. Ik merk het zelf omdat ik regelmatig kolf. Als ik twee flesjes heb staan met 150 ml en deze staan beiden bijvoorbeeld 24 uur, dan ligt er op de een een laagje van 1 millimeter vet, en op de ander een laagje van 5 millimeter vet. Ligt net aan wanneer ik gekolfd heb.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Maar Iksje, als een arts echt vindt dat er bijgevoed moet worden met kv, zou jij daar dan je handen aan branden en vertellen dat zo'n arts ongelijk heeft?

In sommige gevallen moet een kindje gewoon bijvoeding hebben, en kv kan ook noodzakelijk zijn. Er zijn echt situaties dat het geen reet meer uitmaakt wat erin gaat als er maar wat in gaat.... Dan is simpel een keertje extra aanleggen geen optie meer zeg maar.

Sorry voor de topic vervuiling.
Ik heb gisteren het contact met zo'n arts verbroken. Hij keek alleen maar naar Annicka's gewichtsgroei en die kwamen niet overeen met zijn TNO-curves. Hij had het woord sondevoeding zelfs al in de mond genomen, terwijl Annicka een perfect mooi lijntje heeft op de WHO-curves, zich lekker ontwikkeld, vrolijk en tevreden is etc.

Ik zal tegen niemand zeggen 'wegwezen bij die arts van jou', maar ik zal wel mijn eigen ervaringen vertellen als ernaar gevraagd wordt. Het is niet de eerste keer dat ik een overijverige arts tegen kom en dat ik denk 'wegwezen, die arts zal mij niet kunnen helpen'.

En zowel bv als fv kan beiden een gedoe zijn, ik heb zelf een maand fulltime gekolft en alles met een spuitje in haar mondje gespoten omdat ik doodsbenauwd was voor tepel/speenverwarring, ondanks dat de lactatiekundige zei dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn omdat ik al met een tepelhoedje had gevoed. Ik kreeg in de kraamtijd al van de kraamverzorgster al te horen dat een ander allang over was gestapt op fv en toen voedde ik nog niet eens via een spuitje, dat was later pas.

En ik werd regelmatig (niet hier, maar ergens anders) door een fv-moeder een koe genoemd. Alleen ging voor haar de lol eraf toen ik die titel zelf maar ging gebruiken, dus nu doet ze het niet meer.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74107196
Ik vind het lastig, want zoals jij het leest BE, zitten er sneertjes achter, terwijl het van de schrijfster zelf waarschijnlijk gewoon trots is, of een soort zelfbevestiging.
Die sneertjes lees ik dus omgekeerd in opmerkingen, die voor jou waarschijnlijk weer volkomen onschuldig overkomen.
Zoals ik het heel moeilijk vind dat er een fv topic is maar dat er in het babietjestopic ook enorm over kv word geschreven. Ik schrijf daar niet over bv omdat ik voel dat anderen dan weer het gevoel hebben dat ik ze veroordeel over hun kv voeding. Is het nog te volgen?

En al die beklagingen over de bv maffia, ik zie die maffia niet zo erg. Ik zie wel dat er heel veel kennis is over kv en erg weinig over bv en dat er daarom een inhaalslag ligt. Dat als je kind krampjes heeft je over moet stappen op kv omdat de bv krampjes geeft, is toch een zot advies? Als je weet dat elk kind gewoon krampjes krijgt en dat je daar gewoon doorheen moet.

Maar het lijkt wel allemaal in de eye off the beholder te liggen.

De keus die je maakt is gewoon goed voor jezelf en dus voor je kind en dat lijkt me het belangrijkst.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74107278
wat mij nu opvalt is dat de bv moeders het idee hebben dat er heel veel kennis is over kv, en de kv moeders denken psies hetzelfde over de kennis mbt bv. en iedereen moet uiteindelijk toch klooien met tegenstrijdige en inkomplete informatie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:37:43 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74107471
jeetje er is hier een hele discussie op gang over fv en bv en hoe dingen worden opgevat zie ik... schiet t topic zo niet een klein beetje z'n doel voorbij? Ik zag t langskomen en dacht: mss heeft iemand een vraag over fv, wellicht kan ik helpen. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling van een fv topic hoor
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:43:12 #290
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74107630
Ja, maar waar moet je dan zo'n discussie houden? Over het bv-topic kun je hetzelfde zeggen en ik in het grote kleine baby'tjes topic hoort het ook niet echt lijkt me? Het is juist een heerlijk verhelderende discussie, vind ik. Meestal hou ik mijn mond in dit topic, omdat ik er geen bal vanaf weet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74108562
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:31 schreef simmu het volgende:
wat mij nu opvalt is dat de bv moeders het idee hebben dat er heel veel kennis is over kv, en de kv moeders denken psies hetzelfde over de kennis mbt bv. en iedereen moet uiteindelijk toch klooien met tegenstrijdige en inkomplete informatie.
ik weet bijna niks over bv...
Van mij zal je dan ook nooit een bv advies verwachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:38:47 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74109324
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik weet bijna niks over bv...
Van mij zal je dan ook nooit een bv advies verwachten.
simmu bedoelt het cb, de ha, dat soort instanties / mensen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74109418
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:38 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

simmu bedoelt het cb, de ha, dat soort instanties / mensen.
oh sorry, verkeerd gelezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74109879
Nou weet je wat ik dus gewoon het aller-aller-vervelendst vind?

Dat gewoon wildvreemde mensen zich ermee gaan bemoeien. Dat ze buiten op straat vragen of ik wel borstvoeding geef. Dat de verloskundige zelfs als ik al door heb gegeven dat ik flesvoeding geef, toch weer begint over vaker aanleggen enzo. Dat mensen in de rij bij AH vragen of ik borstvoeding geef als Esmee huilt omdat ze honger heeft (alsof ik dan wel mijn tiet er daar a-la-minute uit zou slingeren en haar tijdens het overhandigen van mijn bonuskaart zou gaan voeden ) en dan die blik als ik dan zeg dat ik flesvoeding geef... Of soms zelfs een hele preek over dat bv beter is en dat ik dat had moeten doen.

Ik voel me gewoon altijd alsof ik me maar moet verdedigen en dat terwijl ik zelf juist zo mijn best heb gedaan en gehoopt had dat de bv di keer wel zou lukken
pi_74109896
ik bedoelde dat iedereen hopeloos confused is, of je nou bv of fv geeft

wanneer je bv geeft zit je met vragen zonder duidelijke antwoorden (hoe weet ik wat genoeg is, het gedoe met die verschillende groeicurves enzo) en wanneer je fv geeft ook (wanneer mag ik meer geven, welke is geschikt, etc...)

overigens zijn ze inmiddels wel bezig om onderscheid te maken met die curves hoor! een kennis studeert er op af. flessekindjes groeien gewoon net ietsje anders dan borstekindjes. ze zijn ermee bezig om dat ook bij de cb's door te laten dringen, maar het wil niet zo geloof ik. ik weet nog in het begin met selene na de eerste week hoe dat ging. 'elke dag 10 cc per flesje erbij' zij de kraammevrouw. nja, dan houden ze er dus geen rekening mee dat het arme kind overdag scheel zag van de honger en 's avonds gewoon niet veel hoefde. en wij durfden er niet in te experimenteren. duurde een weekje, toen was alles overdag genoeg en liet ze 's avonds staan. achteraf bezien had ik gerust overdag wat meer kunnen geven. de cb's in den haag en in diever gaven soms ook echt tegenstrijdige dingen als adves hoor; 4 flesjes per dag! nee! zei het andere cb, ze moet er nog 5. en wij maar onzeker zijn.

beetje raar dan om dan hier nu te katten op bv en fv en andersom terwijl je dan in deze discussie merkt dat iedereen onzeker is en tegenstrijdig en raar advies krijgt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:59:47 #296
5428 crew  miss_sly
pi_74110007
Ik kwam even advies vragen en val midden in de discussie, maar hierop moet ik toch even reageren.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
laatst toen Stiemie haar problemen met drinken postte in het babietjes-topic werd er ook nog ergens geroepen 'gut wat naar zeg, en dan helemaal omdat je ook nog eens steeds flesjes moet maken'.
Kan allemaal, mag allemaal.
wat ik juist zag toen Stiemie haar problemen besprak, net als nog een mama (weet niet meer, ongever tegelijk, was dat Karin niet?) was dat ze alleen maar reacties kreeg als: joh, als bv niet lekker loopt, is kv zeker net zo goed, want dat jij je lekker voelt heeft je dochter meer aan dan aan bv.

En dan denk ik dat de opmerking die bij jou als negatief is blijven hangen, alleen maar invoelend bedoeld is: je wil je kindje als het huilt zo snel mogelijk drinken geven, en dan is het jammer als ze even moet wachten om dat het flesje nog niet klaar is. Geen oordeel, gewoon praktisch gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74110088
Ik moet heel eerlijk zeggen dat die opmerking over ' ook nog een flesje maken' mij ook niet op die manier is opgevallen hoor. Ik heb er buiten fok meer moeite mee dan online zge maar. Hier vind ik het erg meevallen.
pi_74110286
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh sorry, verkeerd gelezen
mijn huisarts claimde dus dat wanneer ik selene bv zou geven, mijn allergien gewoon zouden verdwijnen. poef! weg allergien. dus ik hoefde me geen zorgen te maken over al die uitslag (soms psioriasis achtig in ernst), bv maakt het magsich weg

en ik kwam alleen maar voor een zalfje voor diezelfde uitslag omdat het zo erg was dat mijn vingers open wonden hadden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:10:35 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74110382
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:55 schreef simmu het volgende:
ik bedoelde dat iedereen hopeloos confused is, of je nou bv of fv geeft

wanneer je bv geeft zit je met vragen zonder duidelijke antwoorden (hoe weet ik wat genoeg is, het gedoe met die verschillende groeicurves enzo) en wanneer je fv geeft ook (wanneer mag ik meer geven, welke is geschikt, etc...)

overigens zijn ze inmiddels wel bezig om onderscheid te maken met die curves hoor! een kennis studeert er op af. flessekindjes groeien gewoon net ietsje anders dan borstekindjes. ze zijn ermee bezig om dat ook bij de cb's door te laten dringen, maar het wil niet zo geloof ik. ik weet nog in het begin met selene na de eerste week hoe dat ging. 'elke dag 10 cc per flesje erbij' zij de kraammevrouw. nja, dan houden ze er dus geen rekening mee dat het arme kind overdag scheel zag van de honger en 's avonds gewoon niet veel hoefde. en wij durfden er niet in te experimenteren. duurde een weekje, toen was alles overdag genoeg en liet ze 's avonds staan. achteraf bezien had ik gerust overdag wat meer kunnen geven. de cb's in den haag en in diever gaven soms ook echt tegenstrijdige dingen als adves hoor; 4 flesjes per dag! nee! zei het andere cb, ze moet er nog 5. en wij maar onzeker zijn.

beetje raar dan om dan hier nu te katten op bv en fv en andersom terwijl je dan in deze discussie merkt dat iedereen onzeker is en tegenstrijdig en raar advies krijgt
hoe gaat dat dan met voeden op verzoek? vinden ze van het cb dat dan ook raar bij fv? (puur interesse)
en ga je bij de tweeling dan wel meer je eigen gevoel volgen en "experimenteren" naar wat je denkt dat hun behoefte zal zijn? of blijft het schema dan leidend?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74110594
Ik heb hier zelf nog niet zoveel gemerkt van echte ´maffia´ opmerkingen, maar toch wel dat er vaak toch even genoemd moet worden dat bv nou eenmaal beter is. Ja, dat weten wij nu ook wel, dat bv beter is. NIet iedereen hééft die keuze, en anderen wel en hebben bewust voor fv gekozen. Nou prima toch. Wat mijn punt was, dat het juist zo heerlijk was, dat in dit topic gewoon niet steeds naar boven kwam dat bv beter is, en nu wel. En dat vind ik jammer.
Het is niet alleen op fok natuurlijk dat je dat hoort, iedereen zegt het, en idd zelfs vreemden. Bij etos krijg je niet eens babyzegels voor voeding tot 6 maanden, want ja we willen natuurlijk niet kunstvoeding boven borstvoeding gaan promoten he? Gewoon irritant.
En ja het is gevoelig en misschien reageer ik overdreven. Maar zo voelt het wel.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:16:41 #301
5428 crew  miss_sly
pi_74110600
maar waar ik eignelijk voor kwam
ik heb een avent-flessenwarmer. en volgende week ga ik weer werken, en moet ik dus gekolfde melk opwarmen. Leek me handig in die flessenwarmer. De melk moet ongeveer 36 graden worden.

Nu staat er in de handleiding niet meer dan dat als de melk uit de koelkast komt, het zolang op op standje zoveel moet, en als het kamertemperatuur is, zolang op standje zoveel. Er staat alleen niet bij naar hoeveel graden het dan opwarmt. En toen mijn vriendinnetje laatst heir was, heeft ze het gebruik om haar flesje op te warmen, en toen was het binnen korte tijd bloedheet, dus moest het weer afkoelen...

iemand een idee hoe dit werkt?

Mijn meisje gaat net huilen, moet ik even heen...kan iemand even een nieuwe openen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')