Is Connexxion 8829-8855 wat? Puts water er door heen en voila: Bijna nieuw.quote:Op woensdag 9 september 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe zit het met de nieuwe bussen voor Voorne-Putten?
Daar heb ik nooit meer iets van gehoord.
Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het nut van een dubbele achteras is het verminderen van de druk per vierkante centimeter op het wegdek.
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.quote:Dat 't een meesturende achteras is is enkel omdat ie anders 't wegdek aan stukken trekt als 't voertuig door een bocht gaat.
De draaicirkel wordt iets kleiner, waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen. Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.quote:De sleepas volgt enkel alleen maar de aangedreven as en stuurt verder niks, dat kan alleen als allebei de assen zouden meesturen.
Blijkbaar hoog genoeg. Het is overigens ook geen verdubbeling, de sleepas is enkel lucht.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.
Met stuurbekrachtiging maakt dat amper uit.quote:[..]
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden
Die blijft 't zelfde als bij een enkele as.quote:en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.
Niet dus. De bus draait om de voorste achteras, net als bij een enkele as.quote:[..]
De draaicirkel wordt iets kleiner,
Dat is bij een enkele meesturende as.quote:waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen.
Inderdaad. Maar dat heeft er verder niks mee te maken. Daarvoor moet de starre as verder naar achteren.quote:Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Morsecodes?
Dat is denk ik niet waar hij op doeldequote:Op vrijdag 11 september 2009 08:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe manier van plaatsnamen aangeven? in barcodes?
Idd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde
Wel een hele slechte sluitertijd dan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde
Dat effect heeft overigens gewoon te maken met het type filmkast, iets met frequenties ofzo. In het echt zie je er wel gewoon letters en cijfers staan
quote:Limburg houdt vervoerbedrijf Veolia overeind
Gepubliceerd: 11 september 2009 12:22 | Gewijzigd: 11 september 2009 12:25
Door onze correspondent
Maastricht, 11 sept. De provincie Limburg wil met miljoenen euro’s aan steun openbaar vervoerbedrijf Veolia draaiende houden. De onderneming dreigt anders op termijn failliet te gaan. Gedeputeerde Bert Kersten (PvdA, Openbaar vervoer) heeft een pakket aan maatregelen naar Provinciale Staten gestuurd. Het gaat om drie miljoen euro voor de extra kosten van de invoering van de OV-chipkaart en een half miljoen per jaar voor projecten op het gebied van sociale veiligheid. Daarnaast zou Veolia toestemming krijgen om onrendabele lijnen te schrappen, wat het bedrijf 1,2 miljoen euro per jaar scheelt.
Gedeputeerde Kersten, Veolia en gemeenten onderhandelen nog over de financiering van taxivervoer in het kader van de Wet op de Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Bij een akkoord zal de provincie ook daar enige tonnen bijleggen.
Veolia is sinds december 2006 verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Limburg. Het bedrijf verzorgt de busdiensten, het vervoer in het kader van de WMO en het exploiteert treinlijnen in het Heuvelland (Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Kerkrade) en langs de Maas (Roermond-Venlo- Nijmegen).
Tot nu draaide Veolia 19 miljoen euro verlies op de Limburgse concessie. Directeur René de Beer: „Het probleem is structureel. De kosten stijgen harder dan verwacht. Ook Arriva en Connexxion hebben het lastig. Wij zijn er alleen wat opener over. Vroeg of laat komt het toch uit."
Bert Kersten noemt de steun noodzakelijk.
Kijk, dat is nog 's logica.quote:„Als Veolia Limburg failliet gaat, moeten ze volgens de concessie een boete van tien miljoen betalen, maar dan zitten we wel met een groot probleem."
Klopt.quote:Op zondag 13 september 2009 20:52 schreef Peter het volgende:
En veolia heeft net de concessie voor Den Haag binnen toch?
goede zaakquote:Op maandag 14 september 2009 09:07 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)5D%5B3%5D_EX_CXX.jpg
Valt dus tegen, dit is dat zelfde ding dat eerder in Utrecht is gespot.quote:Op maandag 14 september 2009 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er maar meer die kant op mogen gaan
quote:Nog problemen met Veolia Westland
maandag 7 september 08:00
WESTLAND - De busmaatschappij Veolia kampt nog steeds met problemen in de regio Westland. De bussen van lijn 38 rijden niet op tijd in de spits. Ze vertrekken te vroeg of te laat en zijn overvol.
Een woordvoerder van Veolia verklaarde tegenover Omroep West dat er met kleine busjes op de route wordt gereden omdat de grote bussen niet door Schipluiden mogen rijden. Veolia zet wel extra kleine busjes in.
quote:Maandag 7 september, 21:03 uur
Busjes door Schipluiden
Ruim aangekondigd met prachtige reclames: Connexxion wordt Veolia! Inmiddels weten we dat de overgang niet bepaald vlekkeloos verloopt, maar het vervoer op lijn 38 van Maassluis naar Delft heeft nog extra problemen. Op deze lijn rijden geen bussen van Veolia, ook niet de beloofde midi-bussen. Eigenlijk rijden er heel vaak helemaal geen bussen, tenminste niet als je dat volgens de dienstregeling verwacht.
Wie rijden er wel? Taxibusjes van Westlandbus, van Pasteur-reizen, van onbekend merk, een midi-bus van Connexxion, een vreemde combinatie.
Gelukkig heeft Veolia een klantenservice en na veel bellen krijg ik iemand te spreken. Helaas kan hij geen klachten aannemen over lijn 38, want 'die doet Veolia helemaal niet (?!?!?). Lijn 38 is uitbesteed aan een ander bedrijf.' De vraag bij wie de klachten dan moeten zijn, kan hij niet beantwoorden.
Wie rijdt er wel op lijn 38? Uiteindelijk van een buschauffeur de naam 'Turquoise' gehoord, maar zoeken op Internet levert geen busbedrijf van deze naam.
Vandaag het toppunt tot nu toe: de 8-persoonsbus van 16:58 uit Delft was vol, gewacht tot de 12-persoonsbus van 17:28. De chauffeur vertelde dat de grote touringcar in de spits niet wordt ingezet, want dan past het niet in Schipluiden. Hoe deed Connexxion dat ook al weer
XX moet ook nog wel wat leren hoor :|quote:Op maandag 14 september 2009 10:55 schreef zwahiel het volgende:
Misschien moet Veolia eens leren van zichzelf. De truc die ze met de treinen uitgevoerd hebben zou prima gaan voor wat betreft busvervoer. Wellicht zouden bussen eens aansluiting moeten hebben. Misschien zouden ze op grotere stations zoals bijvoorbeeld Venlo of Roermond eens borden kunnen gebruiken die er al sinds mensenheugenis hangen om centraal aan te geven welke bus waarheen gaat en hoe laat.
Wellicht zouden ze eens kunnen zorgen dat ze ipv heel tof alle halteborden te vervangen gewoon eens een bus rijden. Misschien zouden ze de bussen ook kunnen onderhouden en deals maken met lokale winkels bij bushaltes waar je dan strippenkaarten kunt kopen.
Misschien heel misschien zouden ze gewoon een fatsoenlijke bedrijfsvoering kunnen doen, eentje waarbij je wel eerst rekent en niet zomaar alles schrapt wat nu weer gaat gebeuren. Eentje waarbij effectief gebruik gemaakt wordt van de middelen die je hebt en eens gekeken wordt waar de meeste reizigers reizen (spits) en daar het vervoer eens deels op aanpassen.
Maar nee, wat weet ik daar nu van. Wat ik wel weet is dat het in de tijd van Hermes een stuk beter was, want Hermes was dan wel overgenomen door xx de gemeenten waar ze reed hadden nog wel enige invloed. En Hermes gebruikte wel middelen om 't publiek te informeren, ok sloot ook niet goed aan op andere ov voorzieningen maar deed 't op vele punten veel beter dan Veolia met veel beloften en weinig daar uiteindelijk.
Wellicht komt 't ook wel door het hoofdkantoor dat in Noord-Brabant gevestigd is en zo weinig lokale voeling heeft met de grootste concessie die 't heeft...
Just my 2 cents.
quote:Op maandag 14 september 2009 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt.
Veolia Transport Limburg lijkt me een franchise.
Maar hoe lang nog.quote:Het moederbedrijf is verre van insolvabel.
quote:Dinsdag 1 september 11.59 uur
Niet zeuren
Ik vind dat het stadsgewest niet moet zeuren dat het niet goed gaat de eerste dagen
(en misschien ook later) met Veolia omdat ze daar zelf voor hebben gekozen. Veolia
was namelijk vijftien procent goedkoper dan Connexion en Qbus.
Inmiddels is de directeur die bewuste concessie heeft geleid de laan uitgestuurd,
omdat er een gerucht gaat dat hij veel te laag heeft geoffreerd. Maar het
stadsgewest zegt gedane zaken nemen geen keer dus het moet zoals afgesproken
(misschien wel terecht). Dus maak je borst maar nat de chauffeur gaat dit betalen
want er moet geld bij.
Prachtige nieuwe bussen op aardgas met een chauffeur die het liefst voor niets
rijdt. Dit terwijl de HTM dik betaald wordt door Den Haag en niet worden
aanbesteed. Lang leve de aanbestedingen en goedkoop is duurkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |