abonnement Unibet Coolblue
pi_72381023
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef BeefRWijker het volgende:
Zelfs een simpele ziel als jij ...
geen commentaar.

Laten we nu eindelijk ophouden met het zwarte pieten en gewoon ontopic over onze passie, busjes, babbelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door marcel.nl op 03-09-2009 06:24:37 ]
  Spellchecker donderdag 3 september 2009 @ 00:25:35 #77
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72387423
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:32 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Gelukkig zijn zure mensen zoals jij een aanwinst voor de maatschappij. Echt, altijd als er gezeik is in dit topic ben jij er bij betrokken met je alwetende mening. Volgens mij zit hier echt niemand op jou te wachten.
Oh hij heeft wel degelijk nuttige bijdragen, genoeg zelfs; hij weet waanzinnig veel.

Jammer alleen van het negatief geörienteerde schilletje
Tevens -purist.
pi_72389370
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:25 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh hij heeft wel degelijk nuttige bijdragen, genoeg zelfs; hij weet waanzinnig veel.

Jammer alleen van het negatief geörienteerde schilletje
Behoorlijk jammer ja,ik heb echt een teringhekel aan mensen die zo geil op zichzelf zijn.
pi_72391836
Damm wist niet wat ik zag zondag op de weg in Leiden. Een Veolia bus Ik dacht echt WTF doet die hier.
pi_72400571
OT:

http://www.nu.nl/economie(...)ssen-in-gebruik.html
quote:
Connexxion neemt hybride bussen in gebruik
Uitgegeven: 3 september 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 11:47
GOUDA - Openbaarvervoerbedrijf Connexxion neemt vrijdag de eerste vier energiezuinige hybride bussen van Nederland in gebruik.

In het eerste kwartaal van 2010 wil het bedrijf met nog eens twintig van deze milieuvriendelijke bussen gaan rijden. Connexxion heeft dat donderdag aangekondigd.

Inwoners van Alphen aan de Rijn, Gouda en Leiden krijgen de primeur om met dergelijke bussen te reizen. De bussen zijn uitgerust met een dieselmotor en een elektromotor en zijn daardoor schoner, stiller en zuiniger in gebruik.

De inzet van de eerste vier hybridebussen is een gezamenlijk proefproject van de provincie Zuid-Holland, Connexxion en de busfabrikant Van Hool. Zowel de provincie als het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft aan het project meebetaald.
© ANP
dag
  Spellchecker donderdag 3 september 2009 @ 15:28:32 #81
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72400610
Kan het zijn dat ze in de regio Haaglanden reden met veel 81xx-Amba's?

Valt me de laatste tijd op dat er steeds meer 81xx-Amba's in Frieslân verschijnen... Wellicht ter vervanging van de MAN's, waarvan ik de indruk heb dat ze er nu al veel minder zijn? Dat zou echter een ander 'gerucht' ontkrachten, namelijk dat er 12m Citaro's voor in de plaats zouden komen.
Tevens -purist.
pi_72403936
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef NoBody122 het volgende:
Kan het zijn dat ze in de regio Haaglanden reden met veel 81xx-Amba's?

Valt me de laatste tijd op dat er steeds meer 81xx-Amba's in Frieslân verschijnen... Wellicht ter vervanging van de MAN's, waarvan ik de indruk heb dat ze er nu al veel minder zijn? Dat zou echter een ander 'gerucht' ontkrachten, namelijk dat er 12m Citaro's voor in de plaats zouden komen.
Ja er komen veel 8100ambas uit Delft, Zoetermeer, Rijswijk, Westland en Den Haag. Zijn het die met zwarte tekst voorop: Berkhof amba ? En met dubbele voordeur ?
8115 t/m 8150 ofzo reden rond in die regio.
pi_72407668
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:38 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

geen commentaar.
Gisteren had je anders nog genoeg praats.
Je bent een druk baasje geweest vannacht met het uitwissen van al je berichten.
Heb je nog mazzel gehad dat ze niet in Google's cache stonden.

Een beetje vent had er even een kras door en een edit bij gezet met het waarom.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 07:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Behoorlijk jammer ja,
quote:
ik heb echt een teringhekel aan mensen die zo geil op zichzelf zijn.
Ik aan grieners die van die tenenkrommende domme dingen uitkramen en nieuwitems van anderen kapen en dan net doen of ze dat net zelf ontdekt hebben en denken dat niemand dat door heeft.

En aan lafbekken en meelopers.

Oh uh, sommige (wannabee?) chauffeurs zijn anders ook behoorlijk geil op zichzelf.
Uniformpje aan en baas op de bus enzo. Gelukkig zitten er ook gewoon mensen bij.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2009 @ 19:25:18 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72407782
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:22 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Gisteren had je anders nog genoeg praats.
Je bent een druk baasje geweest vannacht met het uitwissen van al je berichten.
Heb je nog mazzel gehad dat ze niet in Google's cache stonden.

Een beetje vent had er even een kras door en een edit bij gezet met het waarom.
[..]


[..]

Ik aan grieners die van die tenenkrommende domme dingen uitkramen en nieuwitems van anderen kapen en dan net doen of ze dat net zelf ontdekt hebben en denken dat niemand dat door heeft.

En aan lafbekken en meelopers.

Oh uh, sommige (wannabee?) chauffeurs zijn anders ook behoorlijk geil op zichzelf.
Uniformpje aan en baas op de bus enzo. Gelukkig zitten er ook gewoon mensen bij.
Een beetje vent gaat niet meedoen aan het gejank, maar gaat er boven staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72407959
En we zijn voor dit topic wel weer klaar met het gejank.

Over bussen kletsen of je mond houden. En lief voor elkaar zijn.
pi_72408820
tvp
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 3 september 2009 @ 19:52:51 #87
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72408865
Ik bekeek deze week busfoto's en het leek erop dat GVB-Citaro G 303 extra richtingaanwijzers vlak na de geleding heeft gekregen.

Ik weet niet of GVB EvoBus Nijkerk de opdracht heeft gegeven alle gelede bussen uiterlijk aan te passen.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:53:25 #88
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72408889
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:51 schreef ThaFreak het volgende:
tvp
  Spellchecker donderdag 3 september 2009 @ 20:03:15 #89
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72409249
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:12 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja er komen veel 8100ambas uit Delft, Zoetermeer, Rijswijk, Westland en Den Haag. Zijn het die met zwarte tekst voorop: Berkhof amba ? En met dubbele voordeur ?
8115 t/m 8150 ofzo reden rond in die regio.
Het zit inderdaad wel voornamelijk in die reeks en idd allemaal met dubbele voordeuren
Tevens -purist.
pi_72414178
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:46 schreef Cerbie het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21482
Deze reed vandaag rondjes in Connexxion bestickering in plaats van Hermes. Lekker nuttig aangezien ze in december toch allemaal Breng ( ) worden.
Maar dat is dan pas.
Hermes bussen met Connexxion stickers erop zijn niet ongewoon in gebieden waar tekorten aan (Connexxion) bussen zijn. Die tekorten kunnen tijdelijk ontstaan als er bussen moeten worden omgebouwd, mogelijk ook voor Breng. Maar om nou een Hermes bus in te zetten voor Connexxion in een regio waar Hermes ook al rijdt lijkt me inderdaad niet handig.
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Verkwisting kent geen grenzen...
Nou, dat heeft toch zeker wel 4 stickertjes gekost. Maar ja anders hadden ze er een van een andere stalling moeten halen en deze stond misschien in dezelfde stalling reserve te staan.
Beef R. Wijker
pi_72415746
volgens mij zijn intussen bijna alle Bussen in Fryslan van XX voorzien van werkende OV readers
pi_72418680
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij zijn intussen bijna alle Bussen in Fryslan van XX voorzien van werkende OV readers
Alt-0-2-2-6

[ Bericht 28% gewijzigd door Alexxxxx op 04-09-2009 21:30:56 ]
Beef R. Wijker
pi_72419369
Buschauffeurs spoorzoekers
quote:
Van een onzer verslaggevers
LEIDEN/DEN HAAG - Chauffeurs van de busonderneming Veolia rijden sinds afgelopen zondag als ware spoorzoekers door de Randstad.

De vanuit een hoofdvestiging in Breda opererende vervoersonderneming heeft onlangs twee buslijnen tussen Leiden en Den Haag overgenomen van haar concurrent Connexxion. De chauffeurs van de nieuwe bussen blijken de route niet te kennen. Omdat bovendien de nagelnieuwe navigatiesystemen aan boord haperen, lopen de vertragingen op tot meer dan een half uur.

Passagiers klagen steen en been over de lange reistijd sinds Velolia de routes afgelopen zondag overnam. "Bovendien slaan chaffeurs haltes over omdat ze niet weten waar ze moeten stoppen. We moeten ook al vaak als een soort reisgids bijspringen om de bestuurders de weg te wijzen", zo klinkt het geweeklaag bij de Leidse eindhalte van de gewraakte buslijnen 43 en 45.

In een poging het leed snel te verzachten, heeft Veolia borden langs de route geplaatst met opschriften als ’Hier linksaf’. Op deze wijze moeten de chauffeurs de weg kunnen vinden in de voor hen vaak volstrekt onbekende omgeving. "Collega’s die de weg wel kennen, hebben de route gereden en bedacht waar eventueel onduidelijkheid zou kunnen ontstaan. Op die plekken hebben we de borden neergezet", aldus zegsman Rob Verhulst van de busonderneming.

Namens zijn bedrijf zegt hij de problemen te betreuren: "Net als de twee buslijnen tussen den Haag en Leiden, hebben we ook de chauffeurs van onze concurrent Connexxion overgenomen. Deze werknemers reden voorheen andere trajecten en moeten nu nog wel eens de weg zoeken. Dat lost zich met wat ervaring op. Bovendien hopen we de kinderziekten snel uit de navigatie te hebben. Daarbij hebben we de pech dat juist nu enkele wegstukken op de routes zijn afgesloten wegens werkzaamheden, waardoor omleidinge zijn ingetseld. dat maakt de situatie er niet overzichtelijker op."
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 3 september 2009 @ 23:58:49 #94
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72419710
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]
quote:
Op deze wijze moeten de chauffeurs de weg kunnen vinden in de voor hen vaak volstrekt onbekende omgeving.
quote:
Deze werknemers reden voorheen andere trajecten en moeten nu nog wel eens de weg zoeken.
quote:
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
Tevens -purist.
pi_72420255
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:32 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Grote vent.
[..]

Alt-0-2-2-6
k heb geen numeriek pad :w

maar ^ en a of A mag vast ook wel?

â Â
pi_72420301
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]

Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
hier heeft XX destijds overal hendige pijlbordjes opgehangen

sommigen hangen er nog
pi_72421045
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k heb geen numeriek pad :w
Ach gut.
En nooit afgevraagd waar die bovenste rij toetsen op het AlphaNumerieke toetsenbord voor zijn?
Joh.


Shit, dat werkt dus niet. Dat geintje zit dan waarschijnlijk ook in de keyboard processor, nu ik er over nadenk.
Goeie kans dat 't met een los numeriek keypad dan ook niet lukt. Sorry.
quote:
maar ^ en a of A mag vast ook wel?

Die ken ik niet.
quote:
â Â
Als die handiger is. Mij lukt 't niet. Welk handigheidje hoort daar bij?

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 04-09-2009 01:15:04 ]
Beef R. Wijker
pi_72421155
http://www.rtvbodegraven.nl/node/2383

Frysker als busfiets.

[ Bericht 97% gewijzigd door BeefRWijker op 04-09-2009 01:07:27 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 4 september 2009 @ 01:06:21 #99
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72421433
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hier heeft XX destijds overal hendige pijlbordjes opgehangen

sommigen hangen er nog


Dat is volgens mij redelijk standaardbeleid ook bij Cxx. In Amsterdam heb ik ze ook wel eens zien hangen, daarnaast hangen ze hier in Utrecht ook

Jammer genoeg vond de provincie Frieslân dat het niet mocht en, i.p.v. het te gedogen, waren die zo kinderachtig om Cxx erop aan te spreken en te dreigen met boetes

Oh, en Beef; je weet waar 'tvp' normaliter voor staat hier op Fok?

[edit]
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:45 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]
Als die handiger is. Mij lukt 't niet. Welk handigheidje hoort daar bij?
Dat heet 'dead keys'. Krijg je meestal als je je toetsenbordinstellingen instelt op US internationaal

Als je vervolgens eerst ^ typt (waarbij er nog niets tevoorschijn komt), gevolgd door de gewenste letter, krijg je bijv. â of  (met shift). Zelfde idee voor andere tekens boven letters:
- " + a = ä
- ' + a = á
- ` + a = à
etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door NoBody122 op 04-09-2009 01:11:42 ]
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 09:21:50 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72424495
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.rtvbodegraven.nl/node/2383

Frysker als busfiets.
Ze mogen m daar houden
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')