abonnement Unibet Coolblue
pi_72237142
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Krijgt haar vader nu ook een psychologisch onderzoek?
bjz maakt zich doorgaans alleen druk om het kind en diens gesteldheid.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:58:43 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72237170
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Krijgt haar vader nu ook een psychologisch onderzoek?
Nee.
pi_72237397
Deze hele aangelegenheid wordt al geschifter en geschifter....

De rechter had duidelijkheid moeten verschaffen zoals de wet ook voorschrijft en niet een of andere subjectieve kwakzalver van een psychiater z'n mening laten geven. Dit is absurd.

Als er iemand een psychiater nodig heeft, dan is dat 1st de rechter die deze uitspraak deed, 2nd de vader van Laura en 3rd de moeder van Laura die haar man z'n zin liet doordrukken. Laura kan 't best gewoon lekker terug naar school gaan en vaste vriendjes en vriendinnetjes maken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_72237515
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ja, er is hier zoveel geweld gebruikt

Doe eens niet zo de slachtofferrol spelen, dan doen haar vader en advocaat al voldoende.

Het lijkt erop dat het lijdend voorwerp in deze discussie (Laura) wordt gebruikt als middel om een soort van non-punt te bewijzen.
Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?
pleased to meet you
pi_72237582
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:02 schreef Marrije het volgende:
De wereld keert zich tegen de droom van zeezeilster Laura

Van onze verslaggevers Maud Effting, Gerard Reijn
Gepubliceerd op 27 augustus 2009 23:04, bijgewerkt op 27 augustus 2009 23:16

AMSTERDAM -
Engeland en Nieuw-Zeeland waarschuwen dat zij zullen optreden tegen de 13-jarige zeilster Laura Dekker.


Voor de solozeilreis van de 13-jarige Laura Dekker worden nu ook buiten Nederland horden opgeworpen. Als Laura op haar wereldreis een Engelse haven aandoet, dreigt haar vader Dick te worden vervolgd wegens het ‘ernstig verwaarlozen’ van zijn dochter. Dat zegt een politiewoordvoerder in de Engelse havenplaats Lowestoft.

Laura werd daar dit voorjaar opgepakt toen ze alleen aankwam in de haven. Omdat haar vader eerst weigerde naar Engeland te komen, werd zijn dochter enkele dagen in een kindertehuis geplaatst. Later kwam hij alsnog. ‘We hebben hem erop gewezen dat hij zich onder Brits recht schuldig maakt aan ernstige verwaarlozing’, aldus de politie. ‘We waarschuwden hem ook dat hij vervolgd kan worden als dit zich weer voordoet. Waar het om gaat is dat je een jong kind niet alleen laat.’

Vandaag doet de rechter uitspraak in de zaak-Laura. De kinderbescherming heeft verzocht haar ouders tijdelijk te schorsen uit het ouderlijk gezag. Laura probeert zich in Nieuw-Zeeland te vestigen om eventuele maatregelen hier te ontlopen.

De Children’s Commissioner in Nieuw-Zeeland waarschuwt vandaag in de Volkskrant dat ze ook daar problemen zal krijgen. ‘Laura kan hier een zelfde behandeling tegemoet zien door de kinderbeschermingsautoriteiten als in Nederland.’

http://www.volkskrant.nl/(...)an_zeezeilster_Laura
Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 was
pleased to meet you
pi_72237625
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?
De kinderbescherming was al veel eerder ingeschakeld, namelijk op het moment dat Engeland haar in een kindertehuis plaatste. Engeland heeft toen contact opgenomen met de RVK in Nederland.
pi_72237659
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 was
Was dat misschien tijdens een schoolvakantie dat hij die reis ondernam?

Hier staat trouwens dat hij 15 was: http://sport.malaysia.msn(...)p-documentid=3553965
pi_72237743
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee.
Waarom zou dat niet nodig zijn volgens jou?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:26:11 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72237899
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:19 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet nodig zijn volgens jou?
Dat zeg ik niet Ik gaf enkel antwoord op jouw vraag:
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Krijgt haar vader nu ook een psychologisch onderzoek?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:30:03 #210
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72237992
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 was
Helemaal niet, Mike Perham had namelijk aangetoond dmv psychologisch onderzoek dat hij er mentaal klaar voor was. Laura had zich niet zo goed voorbereid als Perham.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72238004
Ik word helemaal gek van dit kloteverhaal. Wat een onzin...griep out, laura in. De bullshit never stops. Nu staat Hugo Borst met zijn kwijlenkop zijn mening te geven. Bah Bah.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:32:44 #212
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72238052
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:30 schreef dramatiek het volgende:
Ik word helemaal gek van dit kloteverhaal. Wat een onzin...griep out, laura in. De bullshit never stops. Nu staat Hugo Borst met zijn kwijlenkop zijn mening te geven. Bah Bah.
Wen er maar aan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72238140
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?
Maar Moussie, het is toch logisch dat ze dit soort dingen doen vóór dat kind op reis gaat? Of hadden ze het achteraf moeten doen
pi_72238233
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet Ik gaf enkel antwoord op jouw vraag:
[..]


Hmmz idd..
pi_72238422
wat doet die verslaggever, een helpende hand bieden.
pi_72238830
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:30 schreef dramatiek het volgende:
Ik word helemaal gek van dit kloteverhaal. Wat een onzin...griep out, laura in. De bullshit never stops. Nu staat Hugo Borst met zijn kwijlenkop zijn mening te geven. Bah Bah.
Ik zag het idd... wat een droplul.

Hugo: "De hele zee is veilig."
Hugo: "Ze neemt de veilige route"

Beetje onzinnig om een veilige route te kiezen als de hele zee al veilig is.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:04:21 #218
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72238878
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?
Nee, de Britse autoriteiten hebben aanvankelijk als eerste een melding bij Jeugdzorg gedaan. De leerplicht ambtenaar heeft overigens altijd een meldplicht bij BJZ als het vermoeden bestaat dat schoolverzuim te maken heeft met sociale of emotionele problemen in de gezinssfeer. Die is dus niet buiten zijn boekje gegaan, en als er van zowel britse justitite als een leerplichtambtenaar een signaal komt, zou het pas nalatig zijn als BJZ géén actie had ondernomen.

Als dat kind was uitgevaren en verzopen en er was bekend geworden dat engeland al eens een melding bij BJZ had gedaan en dat de leerplichtambtenaar op de hoogte van het plan was, dan had heel Nederland weer staan gillen dat er koppen moesten rollen bij Jeugdzorg. Het is ook nooit goed, he?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72238938
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar Moussie, het is toch logisch dat ze dit soort dingen doen vóór dat kind op reis gaat? Of hadden ze het achteraf moeten doen
Of het logisch is of niet heeft daar niets mee te maken, het valt buiten de bevoegdheid van die leerplichtambtenaar, er is namelijk nog helemaal geen overtreding begaan
pleased to meet you
pi_72238996
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:04 schreef Shitney het volgende:

[..]

Nee, de Britse autoriteiten hebben aanvankelijk als eerste een melding bij Jeugdzorg gedaan. De leerplicht ambtenaar heeft overigens altijd een meldplicht bij BJZ als het vermoeden bestaat dat schoolverzuim te maken heeft met sociale of emotionele problemen in de gezinssfeer. Die is dus niet buiten zijn boekje gegaan, en als er van zowel britse justitite als een leerplichtambtenaar een signaal komt, zou het pas nalatig zijn als BJZ géén actie had ondernomen.

Als dat kind was uitgevaren en verzopen en er was bekend geworden dat engeland al eens een melding bij BJZ had gedaan en dat de leerplichtambtenaar op de hoogte van het plan was, dan had heel Nederland weer staan gillen dat er koppen moesten rollen bij Jeugdzorg. Het is ook nooit goed, he?
er was geen schoolverzuim, er is een aanvraag ingediend en die is, per brief, afgewezen ..
pleased to meet you
pi_72239018
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Of het logisch is of niet heeft daar niets mee te maken, het valt buiten de bevoegdheid van die leerplichtambtenaar, er is namelijk nog helemaal geen overtreding begaan
Meid, klets niet zo raar. Preventie is je zeker vreemd. Alhoewel ik vermoed dat je bewust dom zit te kletsen om je gelijk te willen afdwingen,
pi_72239035
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Of het logisch is of niet heeft daar niets mee te maken, het valt buiten de bevoegdheid van die leerplichtambtenaar, er is namelijk nog helemaal geen overtreding begaan
Het is Laura haar eigen schuld, dat het zo is gelopen. Na de afwijzing van de leerplichtambtenaar riep Laura heel hard in alle media: "Ik ga lekker toch!" En juist daarom is er ingegrepen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:12:16 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72239087
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:02 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik zag het idd... wat een droplul.

Hugo: "De hele zee is veilig."
Hugo: "Ze neemt de veilige route"

Beetje onzinnig om een veilige route te kiezen als de hele zee al veilig is.
Op het eind zei ie: "Ik weet ook niets van die sport"
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:12:47 #224
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72239099
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

er was geen schoolverzuim, er is een aanvraag ingediend en die is, per brief, afgewezen ..
Ja en dan is het niet erg slim om dan hard te roepen: ik ga lekker toch + het lanceren van website.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72239112
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is Laura haar eigen schuld, dat het zo is gelopen. Na de afwijzing van de leerplichtambtenaar riep Laura heel hard in alle media: "Ik ga lekker toch!" En juist daarom is er ingegrepen.
Tja, wat verwacht je? 13 jaar en geen goed rationeel denkvermogen.
pi_72239170
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:13 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Tja, wat verwacht je? 13 jaar en geen goed rationeel denkvermogen.
Typerend gedrag voor een puber idd, niet in staat zijn om de gevolgen van het eigen handelen te overzien. En als ze dat aan de wal niet kan, kan ze dat óók niet op zee.
pi_72239483
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Of het logisch is of niet heeft daar niets mee te maken, het valt buiten de bevoegdheid van die leerplichtambtenaar, er is namelijk nog helemaal geen overtreding begaan
Nou ja zeg, wat een aparte manier van redeneren
pi_72239537
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Op het eind zei ie: "Ik weet ook niets van die sport"
Hadden ze beter een persoon op kunnen zetten die wél verstand heeft van die sport.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:41:20 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72239894
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Typerend gedrag voor een puber idd, niet in staat zijn om de gevolgen van het eigen handelen te overzien. En als ze dat aan de wal niet kan, kan ze dat óók niet op zee.
Nou, ze maakt een planning. En dan moet het allemaal wel lukken. Hoor ik haar net zeggen
pi_72239900
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hadden ze beter een persoon op kunnen zetten die wél verstand heeft van die sport.
Nu kijk ik net met stomme verbazing naar het RTL nieuws. In één van de eerste draadjes postte ik de link naar de dagverslagen van een 17 jarige jongen die samen met een vriend een bootje ging ophalen vanuit de USA. Het bootje is verongelukt, en beide jongens zijn nooit meer gevonden.

De vader van die jongen beweert nu heel stellig in het Journaal, dat hij vindt dat Laura maar moet gaan, want ze zou eraan toe zijn.

Ik begrijp sommige mensen écht niet
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:43:34 #231
3542 Gia
User under construction
pi_72239968
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Of het logisch is of niet heeft daar niets mee te maken, het valt buiten de bevoegdheid van die leerplichtambtenaar, er is namelijk nog helemaal geen overtreding begaan
Dus, zij kan schreeuwen dat ze zich 2 jaar aan de leerplicht wil gaan onttrekken, en dan mag er pas iets ondernomen worden als ze lang en breed op zee zit? Dit terwijl er al een melding bij jeugdzorg lag waaruit bleek dat ze dit echt wel zou doorzetten. Het was niet bepaald een loze uiting....

Als ik beweer dat ik de koningin om wil brengen, word ik dan ook pas opgepakt bij de daadwerkelijke poging? Of mag er dan wel eerder ingegrepen worden?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:55:21 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72240304
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, zij kan schreeuwen dat ze zich 2 jaar aan de leerplicht wil gaan onttrekken, en dan mag er pas iets ondernomen worden als ze lang en breed op zee zit? Dit terwijl er al een melding bij jeugdzorg lag waaruit bleek dat ze dit echt wel zou doorzetten. Het was niet bepaald een loze uiting....

Als ik beweer dat ik de koningin om wil brengen, word ik dan ook pas opgepakt bij de daadwerkelijke poging? Of mag er dan wel eerder ingegrepen worden?
Nog niet zo heel lang geleden was het inderdaad zo dat je een terroristische aanslag op papier mocht plannen en dat men pas kon ingrijpen als er daadwerkelijk tot actie werd over gegaan. Inmiddels is dat aangepast in de wet.

Maar goed dat is dus ook de redenering van Laura, die snapt alle opheft niet omdat ze nog geen meter heeft gevaren.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:57:55 #233
3542 Gia
User under construction
pi_72240369
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nog niet zo heel lang geleden was het inderdaad zo dat je een terroristische aanslag op papier mocht plannen en dat men pas kon ingrijpen als er daadwerkelijk tot actie werd over gegaan. Inmiddels is dat aangepast in de wet.

Maar goed dat is dus ook de redenering van Laura, die snapt alle opheft niet omdat ze nog geen meter heeft gevaren.
Maar goed, ze geeft wel aan 2 jaar lang zich aan de leerplicht te zullen onttrekken.
pi_72240401
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, ze geeft wel aan 2 jaar lang zich aan de leerplicht te zullen onttrekken.
Niet aan de leerplicht, die wil ze invulling geven mbv de Wereldschool, maar aan de schoolplicht.
pi_72240489
quote:
Laura heeft nog steeds vertrouwen in reis

HILVERSUM - Laura Dekker, het 13-jarige meisje dat een twee jaar durende solozeilreis rond de wereld wil maken, heeft er nog steeds vertrouwen in dat ze over twee maanden weg kan. Dat stelde zij vrijdagavond voor het NOS Jeugdjournaal.

De kinderrechter bepaalde eerder die dag dat een kinderpsycholoog eerst moet onderzoeken of Laura in staat is om de reis in haar eentje te maken.

Het meisje woonde de rechtszaak niet bij, maar gaf alleen commentaar aan het Jeugdjournaal.

Niet lang alleen

''Ik ga de kinderpsycholoog vertellen wat ik kan, en dat ik niet ben opgegroeid zoals alle andere kinderen'', stelde zij. Laura sprak tegen dat ze twee jaar lang alleen onderweg zou zijn.

''Ik doe heel veel landen aan'', legde ze uit. ''Ik ben nooit langer dan drie weken op zee. Ik denk dat je op zee ook heel veel sociale contacten legt.''

Leerplicht

Het meisje zegt de zorg van staatssecretaris Van Bijsterveldt (Onderwijs), dat zij op de boot niet goed lessen zou kunnen volgen, niet te delen. ''Ik zou niet weten waarom niet'', meent zij. ''Als ik een serieuze planning maak, moet dat makkelijk kunnen. Ik denk dat ik dan zelfs nog genoeg tijd voor mezelf overhoudt.''

De zeilster gaat de komende maanden gewoon lessen volgen op school. Zij zegt dit ''niet erg te vinden, ik vind leren op zich wel leuk.'' De hele mediahype rond haar reis betreurt ze. ''Ik hou niet zo van media'', stelt ze. ''Het was ook nooit mijn opzet om op deze manier in de media te komen.''
bron
pi_72240659
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?
Waarom ga je eraan voorbij dat de moeder er op tegen is, terwijl het allemaal moet kunnen en ze het makkelijk aankan en voor haar solozeilen op de oceaan niet gevaarlijker is dan voor een ander kind naar school fietsen, en sociale contacten makkelijk vervangen kunnen door electronische apparatuur en ze intelligent zat is, zodat het onredelijk is om haar naar school te willen sturen en ook rustig 2 jaar zelfstandig kan zijn en ook nog op volle zee?
Dan is ze wel onredelik, vind je ook niet?
pi_72240691
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de moeder van Laura er eigenlijk niet zo positief tegenover staat, maar omdat ze Laura niet kwijtwil schoorvoetend toe heeft gegeven.
De manipulatieve kleine bitch
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:12:12 #238
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72240730
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ja, ze doet laconiek over alles, juist door haar leeftijd. Ze gelooft dat alles wel goed komt, maar niet op basis van een rationele afweging.

Ik hoorde overigens dat haar ervaring niet verder reikt dan de Noordzee? Waar hebben we het dan eigenlijk nog over?
Stop the world, I want to get out.
pi_72240884
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:12 schreef Lkw het volgende:

[..]


Ik hoorde overigens dat haar ervaring niet verder reikt dan de Noordzee? Waar hebben we het dan eigenlijk nog over?
Volgens Moussie is dat representatief voor de rest van de wereldzeeën..

Andere zeilers wijzen erop dat het zelfs met zijn tweeën een riskante onderneming is, en dat er op volle zee altijd gevaar dreigt.. Maar ook dat schijnt op haar allemaal niet van toepassing te zijn.
pi_72241083
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Krijgt haar vader nu ook een psychologisch onderzoek?
Nee, maar dat zou wel moeten.. Welke weldenkende ouder wil nu 2 jaar zijn kind in een relatief gevaarlijke situatie plaatsen. Mist die man zijn dochter dan niet ofzo? Maakt ie zich geen zorgen? Hoe kun je je eigen kind zo exploiteren..
pi_72241144
Nu op Netwerk. Over Laura.
pi_72241177
Dat interview....die vragen, hoe ze denkt dat vol te houden enzo..allemaal hypothetische antwoorden, dat meisje heeft geen idee wat het allemaal behelst als je haar zo hoort.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72241710
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:27 schreef Dragorius het volgende:
Dat interview....die vragen, hoe ze denkt dat vol te houden enzo..allemaal hypothetische antwoorden, dat meisje heeft geen idee wat het allemaal behelst als je haar zo hoort.
Ja, omvaren als ze Somalische piraten tegenkomt. Dat zei ze in een eerder interview.
pi_72241729
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, omvaren als ze Somalische piraten tegenkomt. Dat zei ze in een eerder interview.
Met je zeilboot vs een motorboot...

Eigenlijk is het wel ontwapenend hoe naief iemand kan zjin maar toch zo'n mooie droom en passie
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72241812
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, ze doet laconiek over alles, juist door haar leeftijd. Ze gelooft dat alles wel goed komt, maar niet op basis van een rationele afweging.

Ik hoorde overigens dat haar ervaring niet verder reikt dan de Noordzee? Waar hebben we het dan eigenlijk nog over?
Inderdaad. Ik hoorde dat ze alleen op de Noordzee, de Waddenzee en het IJsselmeer heeft gezeild. En dan denken dat je de Atlantische oceaan en de rest van de wereldzeeën ook wel aankunt.
Het is wel duidelijk dat een 13-jarige niet bepaald inschattingsvermogen heeft. Dat is misschien ook niet te verwachten, maar van haar ouders had ik toch beter verwacht.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:46:25 #246
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72241813
quote:
Laura kijkt naar andere jonge zeilers, zoals Sebastian Clover, de Britse jongen die in 2003 op 15-jarige leeftijd de Atlantische Oceaan in zijn eentje overzeilde. En naar Mike Perham (17), ook een Brit, die sinds gisteren de jongste nonstop-solozeiler rond de wereld is en al eerder als jongste een Atlantische oversteek maakte. Wat Laura vergeet, is dat beide jongens ongeveer alle zeezeilbrevetten hebben gehaald die er zijn en duizenden mijlen op zee hebben doorgebracht. Alleen en als bemanningslid, overdag en ’s nachts, op de Noordzee en de oceanen, met dagen zonder een haven in zicht. Sebastian en Mike hadden bovendien kapitaalkrachtige sponsors achter zich. Niet alleen een vader met een sterke opinie van bijna misdadige wereldvreemdheid.

Ik vind dat meisjes van dertien naar school moeten. Het is goed dat de Raad voor de Kinderbescherming met een beroep op de leerplicht een stokje voor haar reis probeert te steken. En het is goed dat in Engeland en Nieuw-Zeeland ook alarmbellen zijn afgegaan over zoveel domme stijfkoppigheid van vader en dochter. Het maakt me boos maar vooral droevig. Een meisje dat de Noordzee oversteekt en haar vader staat niet aan de overkant op haar te wachten en is er ook niet als ze terugkomt. Ze ‘bouwt een feestje in mijn eentje’, schrijft ze over die tocht.
Een gedeelte uit Nrc next door Hans Steketee
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72241855
Dat stuk in de nrc next was inderdaad best interessant. Als je ziet met wie zij zichzelf vergelijkt, en als je dan bekijkt hoeveel meer ervaring zij hebben dan die Laura zelf.
pi_72241888
Ik denk ook dat dit zal blijken uit het onderzoek dat zij zal ondergaan. Ze zal best zeilervaring hebben, maar niet de soort die benodigd is voor dit soort tochten.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72242184
Zit nu op pagina twee te kijken. De leerplicht is niet voor niets ingesteld mensen. Dat zij die leerplicht niet wil verzaken vind ik netjes.

Dat hier mensen zijn die de lak aan de leerplicht hebben? Toevallig ook goed dat kinderen weer ingezet worden voor goedkope arbeid? School is volgens werkgever dan alleen maar een obstakel.

Voor de rest eigenlijk roerend met deze reactie/post eens.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:31 schreef Euridice het volgende:
De uitslag van de rechter zal een teleurstelling voor Laura zijn. Ik had eigenlijk ook niet verwacht, na alle publieke commotie, dat de rechter zou zeggen, ga jij as maandag maar lekker zeilen, hihi.

Wat ik de vader nu wel verwijt, is dat hij toch iets onzorgvuldig is geweest bij de voorbereiding. De vader van de engelse jongen, die net terug is van zijn wereldreis, had de jongen vooraf psychisch laten testen of hij de druk wel aan zou kunnen.

En dat is nu precies wat ze bij Laura gaan doen, jammer genoeg is dat al niet gebeurd, want met een positieve uitslag van een onafhankelijk deskundige had de rechter NIETS in handen gehad om het tegen te houden.
Ik weet dat er ondertussen plannen zijn gemaakt om mensen met haar mee te varen. Die plannen zullen na de rechtszaak niet meer gelden? In de eerste instantie waren de ouders dit volgens mij niet van plan, begreep ik uit een interview.Alsof ze de pers op zochten.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

nou hiep hoi, dan gaat ze 2 maanden later en is de route op het begin een stuk minder veilig dan gepland en de pauzes korter .. vette winst hoor, het kind aan extra gevaar bloot stellen 'voor haar eigen veiligheid', hoop dat je blij bent met je 'overwinning'
Daar hebben de ouders dan bewust voor gekozen.

Wanneer ze alles zo goed voorbereid zouden hebben? Zouden ze deze ook hebben laten doen
quote:
De vader van de engelse jongen, die net terug is van zijn wereldreis, had de jongen vooraf psychisch laten testen [/u]of hij de druk wel aan zou kunnen.
Hadden ze kunnen weten dat ze niet zomaar twee jaar onder de leerplicht uitkwamen. Erg impulsief toestemming gegeven dus.

Even ter info? Het boeit me niet eens of dat kind(ja, 13 jaar is toch nog steeds kind) de wereld rond gaat zeilen. Het boeide me al niet meer vanaf dat ik een nieuwsbericht zag over het meisje dat ook de raadgevingen negeerde. Van mij (wanneer ik had geweten hoe het gezin was) had ze alleen mogen varen

Gewoon laten gaan en de ouders laten opdraaien voor de gevolgen. Dus ook het financieel aspect wat dan ook nodig zou mogen zijn qua hulp zoektocht etc.

Maak me liever druk om mensen die ongevraagd in gevaarlijke en ellendige situaties terecht komen of waar ik twijfel aan de druk vanuit ouders.

Lees dus liever het verhaal van het jongetje hierboven beschreven dan van dit kind. Jammer dus al die media aandacht.

Verzuipt ze? Moet dat maar zo zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:00:35 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72242269
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Met je zeilboot vs een motorboot...

Eigenlijk is het wel ontwapenend hoe naief iemand kan zjin maar toch zo'n mooie droom en passie
Welke boot, denk niet dat ze dan nog lang een boot heeft
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')