abonnement Unibet Coolblue
pi_72159814
Ik heb een nieuw matras nodig omdat de veringen van mijn oude matras (vrij stevige/harde pocketvering matras) in mijn rug beginnen te prikken. Niet echt plezierig... Ik heb de laatste tijd iets last van me rug en zij, ik gok/denk dat dit een verband met elkaar heeft.

Nu heb ik al een tijdje een tempur kussen en dit is echt super lekker en eigenlijk zou ik ook graag een tempur matras willen of in ieder geval een traagschuim matras, nu kost een tempur matras zo rond de 1200 euro en dat is mij iets te gortig. (Ja, ik weet dat ik 1/3 van me leven op een matras lig)

Op internet zijn er verschillende webwinkels te vinden die goedkopere traagschuim matrassen aanbieden (300-500 euro), alleen ik vraag mijzelf af of de kwaliteit van deze matrassen goed zijn, voorbeelden zijn:

Energy+
Medi-Active
Medicomfort

Het voordeel van bovenstaande webwinkels is dat je het matras 14 dagen mag uitproberen en als deze niet bevallen halen ze hem gratis weer voor je op.

Ik ben vandaag bij beterbed geweest en daar kan je eventjes op een matras liggen en daarna mag je gaan beslissen, plus de prijs die veel hoger ligt.

De reacties die op bovenstaande sites staan zijn (te?) positief, dus ik denk dat die lui alle reacties er gewoon zelf opzetten of zwaar moderaten. Ook op trosradar zijn er allerlei positieve reacties te vinden, iets wat je eigenlijk niet op zo'n forum verwacht.

Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring of tips heeft over de goedkopere traagschuim matrassen?

[ Bericht 4% gewijzigd door tralalala op 26-08-2009 00:42:28 ]
pi_72160046
Ik heb de, door de Consumentenbond als beste geteste, Voyager van de Kwantum. Kost maar ¤150,- en ben er nu, na een jaar, nog steeds zeer tevreden over.
pi_72178966
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:45 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb de, door de Consumentenbond als beste geteste, Voyager van de Kwantum. Kost maar ¤150,- en ben er nu, na een jaar, nog steeds zeer tevreden over.
Thanks!, ik ben vanmiddag bij de Kwantum geweest en hij lag inderdaad erg lekker! Gelijk meegenomen en vanavond maar eens testen.
pi_72510345
Hallo,

Ook ik ben inmiddels op zoek naar een nieuw matras
Ik ga ook maar eens even een kijkje nemen bij de kwantum.
Op deze site http://www.traagschuim.info/nieuw_matras.htm lees ik dat een goede traagschuimmatras minimaal 6 cm traagschuim moeten hebben wil je het een beetje voelen en nog wat andere vereisten.
Ik ga in ieder geval de voyager ff testen
pi_72510425
Matrassen test - Consumentenbond 2004
"Bizarre uitslag van test op het gebied van matrassen."
Sinds de Consumentenbond de matras "Voyager" van Kwantum heeft beoordeeld, is voor mij deze organisatie tot het absolute nulpunt gedaald. Ik ben echt geschrokken waar deze testrapporten op gebaseerd zijn:

Isolatie!? (een matras hoort juist te ventileren)
Hanteerbaarheid
Geur?!
Gewicht. (wat is dan goed een zwaar matras of een lichte?)

De Voyager is een matras zoals je hem in mijn ogen juist níet moet maken. Zo wordt er als drager polyether SG30 gebruikt wat niet duurzaam en veerkrachtig genoeg is. Een SG30 is geschikt voor een kindermatrasje!?
Ook het beoogde effect van de 4 cm traagschuimlaag is minimaal, kerndikte van 15 cm is ook minimaal en dan ook nog bij het gebruik van polyether SG30(…niet geschikt voor iemand van 80 kg!?). Hoe is het mogelijk? Niemand uit de schuim en matrassenwereld die ik hierover gesproken heb begrijpt het. Dat de consumentenbond deze matras heeft uitgeroepen tot beste keus is dan ook absoluut bizar te noemen!
Ik nodig iedereen uit om dit matras te vergelijken met een kwaliteit's traagschuimmatras bij ons in de showroom.
Maar goed, aan de andere kant is het ook wel duidelijk te zien aan de garantie (3 jaar) dat de matras niet veel bijzonders kan zijn.


Die doet nogal wat pikante uitspraken....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')