abonnement Unibet Coolblue
pi_246925
Het lijkt me dat de 6000 gulden borg één van de belangrijkste aanpassingen op het BB-programma is. Tara had wel langer nagedacht voordat ze zou zijn vertrokken als haar dat zoveel geld had gekost. Hetzelfde geldt voor Bianca. Je voorkomt er natuurlijk mee dat er lui in gaan zitten die niet voor de de volle 100% gemotiveerd zijn.

Het levert natuurlijk veel boeiender TV op (meer emoties en ongelukkige mensen), maar of het ook moreel verantwoord is ......?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_246926
hmm interresant Hunter.
De drempel zal hoger zijn om te vertrekken.
Aan de andere kant denk ik toch dat mensen als ze niet gelukkig zijn eruit zullen gaan ondanks die 6000 gulden en misschien word er wel gemanipuluurd onderling door te vragen op hem/haar te stemmen zodat ze 'gratis' naar huis kunnen
pi_246927
Ik dacht dat je in die bus je plaats kon verkopen, of was dat een fabeltje?
pi_246928
quote:
Ik dacht dat je in die bus je plaats kon verkopen, of was dat een fabeltje?

Zoiets heb ik ook gehoord Wampie, ik snap alleen niet hoe dat dan werkt, iemand anders misschien?

pi_246929
Je mag je plaats via een internet veiling aanbieden en verkopen tegen de hoogste prijs ...........
pi_246930
Aan wie dan? Mensen die zich ook voor de bus hebben opgegeven?
pi_246931
Dat verkopen van plaatsen, dat moet dan toch weer aan iemand zijn die goedgekeurd is of nog moet worden. Zul je er dan nog wel wat aan verdienen?
pi_246932
quote:
op 01-01-2000 om 09:05 PM schreef Guus Muisarm het volgende:
Je mag je plaats via een internet veiling aanbieden en verkopen tegen de hoogste prijs ...........

Een soort last-minute idee dus?

  dinsdag 4 januari 2000 @ 15:26:00 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_246933

Die 6000 gulden krijgen ze gewoon terug + de bonus die ze verdienen door hun plaats aan de hoogstbiedende te verkopen, volgens mij mag iedereen in de bus. Alleen het groepje bewoners word zorgvuldig geselecteerd dat zijn er een stuk of 30 heb ik gehoord waar wij ( het publiek ) de komende weken 12 personen uit moeten kiezen. Ik denk dat er niet snel plaatsen zullen worden verkocht tenslotte is een miljoen aan prijzengeld een stuk beter dan die paar duizend gulden die je anders verdiend door je plaats te verkopen.
Ik denk dat vooral degene die 'weten" dat ze niet zullen winnen hun plaatsje verkopen, maar dat lijkt me logisch
groeten
  dinsdag 4 januari 2000 @ 17:20:00 #10
1656 GEeR+
een schaduw
pi_246934
Het lijkt me wel dat er dan mensen uit een bepaalde 'bevolkingsklasse' gaan komen. De drempel om weg te gaan is misschien wel wat hoger dan bij BB, maar om er in te komen ook! Je moet gewoon 6000 piek investeren! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dat heb ik echt niet! Wat krijgen we dan? Karinnetjes, Sabjes en Martins... brrrr...
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_246935
In ieder geval geen Monaatjes en dat is toch een hele geruststelling!
Wat is de definitie van "back to basic" Die van VOO is het niet!!
  Admin donderdag 6 januari 2000 @ 00:33:00 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_246936
... bij de volgende BB willen ze ook een borgsom instellen...

* Breuls had dat ergens opgevangen.

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_246937
ze verdienen het toch zo weer terug met twee lintjes doorknippen bij openingen van winkels e.d.?
pi_246938
quote:
op 01-06-2000 om 05:26 PM schreef hobbes het volgende:
ze verdienen het toch zo weer terug met twee lintjes doorknippen bij openingen van winkels e.d.?

Oh ? welke winkel wil dan een bewoner hebben die vluchtgedrag vertoond ?

pi_246939
Gezien op Nu.nl De borg de betaald moet worden word niet terug gegeven maar is voor de winnaar. Bovendien bepaald het aantal kijkers het bedrag voor de winnaar.
Computers don't loose information, operators do
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2000 @ 19:40:00 #16
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_246940
Dan is het dus geen borg meer.
Trouwens in het begin zeiden ze er echt wat anders over, ze veranderen de regels al voordat ze begonnen zijn
kan nog wat worden dan .
The future is after you
  maandag 31 januari 2000 @ 02:41:00 #17
374 beelzebub
master of disaster
pi_246941
't begint steeds meer op BB te lijken...
  Moderator maandag 31 januari 2000 @ 10:17:00 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_246942
Er staat in de speregels (op de SBS6-site) van de Bus uitdrukkelijk dat deelnemers het inleggeld kwijt zijn als ze de bus VRIJWILLIG verlaten. Er staat niet dat het inleggeld aan het prijzengeld voor de winnaar wordt toegevoegd.

Voor de volledigheid de spelregels zoals ze te lezen zijn bij SBS6:

Spelregels

*11 Nederlanders maken een reis door eigen land.

*Uit 30 kandidaten kiest de kijker 10 kandidaten die met elkaar op reis gaan.

*Iedere deelnemer legt 6.000 gulden in.

*De groep reist per bus die volhangt met camera's.

*De reis duurt 16 weken en bestaat uit (minimaal) 16 etappes.

*Uiteindelijk blijven 3 deelnemers over. slechts 1 van hen wint de jackpot.

*De jackpot wordt dagelijks aangevuld met een bedrag dat is gerelateerd aan de kijkcijfers.

*In de BUS wordt gekookt, gegeten en geslapen.

*Een deel van de groep is verplicht de BUS te verlaten om te werken, er is namelijk geen budget.

*Minimaal 1x per 2 weken zal een deelnemer de BUS moeten verlaten.

*Deelnemers die de BUS vrijwillig verlaten zijn het inleggeld kwijt.

*Via een openbare 'veiling' wordt de vrijgekomen plaats per opbod verkocht.

*Op basis van het bod, een screening, gunning en een selectie door de overige passagiers wordt een plaats toegewezen.


Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 31 januari 2000 @ 12:47:00 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_246943
Wat ik wel grappig vind is dat de Bus precies andersom werkt als BB, en het wordt nu akelijker om insympatieke "bewoners" eruit te krijgen. Nu nomineren de Kijkers, en stemmen de "bewoners" iemand eruit. Ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken, en hoeveel scheve gezichten dat oplevert....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Moderator maandag 31 januari 2000 @ 13:37:00 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_246944
quote:
op 01-31-2000 om 12:47 PM schreef buzzer het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat de Bus precies andersom werkt als BB, en het wordt nu akelijker om insympatieke "bewoners" eruit te krijgen. Nu nomineren de Kijkers, en stemmen de "bewoners" iemand eruit. Ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken, en hoeveel scheve gezichten dat oplevert....


Inderdaad, het door jou aangestipte verschil kan wel eens heel bepalend gaan worden voor de onderlinge sfeer. Het is namelijk veel moeilijker om aardig te blijven tegen iemand als je weet dat je diegene straks vol in zijn/haar gezicht gaat wegstemmen. De neiging zal aanwezig zijn om alvast door te laten schemeren hoe je over diegene denkt, anders voelt het zo 'verraderig'.
Andersom zullen de deelnemers zich middels pacten willen beschermen tegen een mogelijke nominatie van de kijkers, en dus alle moeite doen om zo aardiug mogelijk gevonden te worden door (minstens) de helft plus één..

Ik vermoed dus dat de deelnemers sneller geneigd zullen zijn om hun sympathieen en antipathieen tegenover elkaar te laten blijken, en dat er (nog) sneller dan in BB groepsvorming gaat plaatsvinden.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_246945
Nog meer spelregels van de bus site:
"Nieuwe deelnemers:
Wanneer één van de passagiers de bus vrijwillig verlaat mag deze plaats worden ingenomen door een ander. Na zijn of haar vertrek kunnen kijkers bieden op de opengevallen plaats. De hoogste bieders (minimaal 6.000 gulden als waarborgsom) worden net als alle deelnemers onderworpen aan de strenge selectieprocedure. De 2 meest geschikte 'bieders' verblijven 24 uur in de bus. Vervolgens bepaalt de groep wie van deze 2 de reis verder gaat meemaken. "

Het is dus niet helemaal duidelijk wat er gebeurd met het deel boven de 6.000 gulden. Wordt dat soms ook waarborgsom, en krijg je dat geld ook weer terug als je onvrijwillig de bus verlaat? Als dat zo is, is het niet zo'n probleem om veel te bieden.

pi_246946
zie je het al voor je??
goedemorgen meneer van de ABN-AMRO ik kom een PL-tje afsluiten oh ja meeer?? en wat gaat u er mee doen als ik zo vrij mag zijn??
Oggg ik denk dat ik er een plaatske mee ga kopen in de BUS
If the sun is shining after 2 rainy days it's probably monday
pi_246947
quote:
op 01-31-2000 om 02:41 AM schreef beelzebub het volgende:
't begint steeds meer op BB te lijken...

Het zou nog meer op BB kunnen gaan lijken.

Hoorde bart laats zeggen dat hij en ruud allebei een bedrijf hebben. En dat dat makkelijk was voor die deal van die 15 duizend.
Ik weet nog wel een (risicco vol) dealtje.
Ze kunnen samen op 1 plaats in de bus bieden, ze zullen zeker door de selectie komen, want sbs ziet hun (met dollartekens in de ogen), graag komen.
Ze moeten dan de deal maken dat alles wat ze winnen gedeeld word.
En ik geef ze gezien hun huidige populairiteit een grote kans. Ze zouden hiermee dan wel een oneerlijk grote voorsprong op de rest hebben, maar als bv de kijkcijfers iets tegenvallen, werken de makers er maar wat graag aan mee denk ik.
De bus passagiers stemmen dan bart of ruud weg, maar degene die blijft maakt grote kans om te winnen, want zal gezien de populairiteit niet door het publiek genomineerd worden en zo het miljoen (oftewel half miljoen) in de wacht kunnen slepen.

When everything's coming your way......
you're in the wrong lane

PC eend

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_246948
Heeft Nanda nu 6000 of 10000 betaald? En hoeveel heeft ze teruggekregen? Zit er nu dus 4000 meer in de jackpot?

Waarom is er eigenlijk op de plek van Job geboden? Hij is immers niet vrijwillig opgestapt. Hij heeft officieel geen 6000 teruggekregen (zie redactie-chat). Is de jackpot nu 6000 groter?

En waarom wilde Seki per se die 6000 niet in gevaar brengen?
Ten eerste kon hij het waarschijnlijk heel snel terugverdienen als hij zich er uit had laten trappen (hij had ook sterker in zijn schoenen gestaan want hij was al bestraft met een gele kaart en had sindsdien zich ingehouden). Dan was er namelijk vast wel een ander blad dan Aktueel geweest dat meer voor zijn verhaal had willen betalen.

Ten tweede had hij zijn plaats ook per opbod kunnen verkopen en er dus een extra winst uit kunnen slaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 13 April 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 13 april 2000 @ 15:18:00 #25
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_246949
Leuk om weer eens zo'n oude post te lezen. Je kan zien dat 'we' toen nog enthousiast waren over het programma (little did we know...)
  donderdag 13 april 2000 @ 15:39:00 #26
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_246950
Dat noem ik nog eens ouwe uit de sloot halen.
Ik ben online
pi_246951
Wat betreft het nomineren, wat bij BB niet kon en in De Bus wel, is het wegstemmen van iemand omdat je denkt dat diegene meer kans heeft dan jij, en dan ook zeker weten dat je stem effect heeft. Bij BB moest je maar afwachten welke er door het publiek definitief werd weggestemd.
  vrijdag 14 april 2000 @ 09:25:00 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_246952
quote:
op 04-13-2000 om 03:10 PM schreef Hunter het volgende:
Heeft Nanda nu 6000 of 10000 betaald? En hoeveel heeft ze teruggekregen? Zit er nu dus 4000 meer in de jackpot?

Waarom is er eigenlijk op de plek van Job geboden? Hij is immers niet vrijwillig opgestapt. Hij heeft officieel geen 6000 teruggekregen (zie redactie-chat). Is de jackpot nu 6000 groter?

En waarom wilde Seki per se die 6000 niet in gevaar brengen?
Ten eerste kon hij het waarschijnlijk heel snel terugverdienen als hij zich er uit had laten trappen (hij had ook sterker in zijn schoenen gestaan want hij was al bestraft met een gele kaart en had sindsdien zich ingehouden). Dan was er namelijk vast wel een ander blad dan Aktueel geweest dat meer voor zijn verhaal had willen betalen.

Ten tweede had hij zijn plaats ook per opbod kunnen verkopen en er dus een extra winst uit kunnen slaan.



Nanda heeft Fl 6000,- geboden, ze vond het totale onzin om hoger te gaan, zei ze tijdens het interview, vervolgens bekende Bianca, ietwat beschaamt, dat ze dus Fl 10.000,- heeft geboden .....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 14 April 2000).]

pi_246953
Er is weer iemand vrijwillig weggegaan. Volgens de regels kan er dus weer op de openstaande plaats geboden worden. Het geld hoort naar Bullent te gaan.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 15 april 2000 @ 12:56:00 #30
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_246954
Ik dacht dat Büllent zijn f 6.000,- kwijt was hoor. Hij stapt vrijwillig op.
Jop en Seki hebben het wel terug gekregen, en terecht; zij zijn er onder dwang uitgezet.

Als Büllent zijn 6000 pieken terugkrijgt zou dat zeer onrechtvaardig zijn. Zijn inleg hoort bij de jackpot opgeteld te worden.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 15 april 2000 @ 12:59:00 #31
2705 cynix
is verdwaald
pi_246955
Rechtvaardigheid is allang geen issue meer in De Bus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')