abonnement Unibet Coolblue
pi_28233451
na deel 1 en deel 2 hier dus verder over Pennywise

Albums
Pennywise - Pennywise (1991)
Pennywise - Wildcard/ A Word From the Wise (1992)
Pennywise - Unknown Road (1993)
Pennywise - About Time (1995)
Pennywise - Full Circle (1997)
Pennywise - Straight Ahead (1999)
Pennywise - Land Of The Free? (2001)
Pennywise - From The Ashes (2003)
Pennywise - The Fuse (2005, officiele release 27-5-5)


Verder is er dit jaar nog een concert in de Melkweg en spelen ze op Rock Werchter.

Iets over Pennywise:
quote:
Pennywise was one of the key bands of the punk-revival of the '90s. Using Californian hardcore as a foundation, the group incorporated funk-metal and skate-punk into their sound, developing a sound that functioned as edgy, post-punk frat rock -- it was speedy and occasionally stupidly catchy, with heavy, propulsive rhythms and positive, optimisitic lyrics that stood in pointed contrast to their grunge-addled peers. Through constant touring and recording, as well as appearences on surfing and snowboarding concerts and videos, Pennywise ... (Continue)




OP is hier te vinden

[ Bericht 5% gewijzigd door crossover op 26-06-2005 17:02:36 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28236766
De hele avond The Fuse op repeat en ik begin hem nu al wel te waarderen, iets wat ik bij FTA niet zo had.
pi_28237986
mooi OP, maar jammer dat de albums niet op uitgeefdatum staan
ik zal the Fuse ook eens gaan opzoeken op internet. Ik hoef hem niet uit mijn hoofd te leren, want ik ga ze helaas niet zien as donderdag (geen geld)
That's The Way Things Go
pi_28238332
OP wat aangepast
ik heb al 1 nummer, namelijk Stand Up echt gaaf
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28240538
Dat vond ik juist een van de mindere nummers hehe.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:43:49 #6
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28245155
Ik vind (net als HellFire) dat er heel veel herhaald wordt op deze cd, 20 keer hetzelfde woordje/zinntje achter elkaar. Geldt ook voor de riffs trouwens.

Competition Song is een van de betere nrs, net als Fox TV, maar om echt een goed oordeel te geven moet ik er nog eens echt kritisch naar luisteren.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:49:59 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28245341
En The Kids natuurlijk... ook een geniaal nr.
pi_28249963
the kids is vet idd, verder is Yell Out (maar die kende ik al), Dying, Lies en Fox TV vet
heb em al een hele tijd op repeat geluisterd, de eerste keer is het wat minder maar hoevaker ik em luister hoe gaver hij wordt
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28252487
Yep. Ga nu maar de oudere albums luisteren.
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:47:09 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28345694
Competition Song
pi_28346403
die is inderdaad erg cool
ik moest ff wennen, maar nu vind ik het echt een vet album

NOG MAAR 1 NACHTJE SLAPEN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dying is ook cool
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28346820
..... ... .. ............................ .............................................
................ ........... ...................... .................................
............... .............. .................. ..... ....................... ...
............... ................ ............... ......... ................ .. ..
................... ........... .............. ................
............................................... . ......... ................ .. .. .........
................................................ . ...... ....................... ... ......
................................................ .. ................................
...................................................... .. .............................................



ik verveel me
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28348933
Ik merk het.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 juni 2005 @ 19:47:20 #14
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_28378324
het was echt vet wel wat weinig nieuwe nummers maar das nie zo erg..
wie stond er samen met mij nog meer op het podium bij Bro Hymn
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:42:51 #16
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_28378415
Pennywise was echt kick ass gister... wow ! wat een band,wat een energie!
Veel goede nummers.. weet ze niet allemaal meer maar o.a. Fuck authority, Something to change, Slowdown, Pennywise, The World, Alien, Homesick, Might be a dream, Down under, Society, medley van een nummer van minor thread, Territorial pissing van Nirvana en blitzkrieg Bop van the Ramones.
En natuurlijk Bro Hymn tribute.. tijdens dit nummer stormde de halve melkweg richting en op het podium.. Jim ging zelfs nog crowdsurfen op het podium..
Echt een super gezicht om te zien...

Voor die gene die geweest zijn
Voor diegene die niet geweest zijn.. je hebt echt wat gemist !

Wie weet de gehele setlist ?

[ Bericht 2% gewijzigd door FooFighters op 01-07-2005 09:32:25 ]
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_28381158
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:42 schreef FooFighters het volgende:

Wie weet de gehele setlist ?
ik kan er nog aan toevoegen:
Bonus track van Unknown Road die was echt bruut!!
My Own Country
ook nog een nummer van The Fuse, volgensmij Fox TV
Twist of Fate (?)

ik heb de hele tijd een beetje aan de zijkant gestaan, op een gegeven moment kreeg ik daar genoeg van en ben ik de pit in gesprongen, en heb ik mijn weg naar boren gebeukt, om zo vooraan te komen. ik stond een meter van de bassist, kon zo de tracklist lezen en kon die dooie 'uitsmijter' op zn smoel rammen als ik wou.
toen bro hymn kwam drongen er dus allemaal mensen naar voren het podium op, die uitsmijter kon niks beginnen en dus ging ik dr ook nog maar achteraan.
wie had trouwens gezien dattie een bekertje in zn gezicht gesmeten kreeg?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:46:34 #18
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_28384837
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef crossover het volgende:

[..]

ik kan er nog aan toevoegen:
Bonus track van Unknown Road die was echt bruut!!
My Own Country
ook nog een nummer van The Fuse, volgensmij Fox TV
Twist of Fate (?)

ik heb de hele tijd een beetje aan de zijkant gestaan, op een gegeven moment kreeg ik daar genoeg van en ben ik de pit in gesprongen, en heb ik mijn weg naar boren gebeukt, om zo vooraan te komen. ik stond een meter van de bassist, kon zo de tracklist lezen en kon die dooie 'uitsmijter' op zn smoel rammen als ik wou.
toen bro hymn kwam drongen er dus allemaal mensen naar voren het podium op, die uitsmijter kon niks beginnen en dus ging ik dr ook nog maar achteraan.
wie had trouwens gezien dattie een bekertje in zn gezicht gesmeten kreeg?
Ik stond op het balkon, net achter je.. Die gozer ( met sick of it all shirt ) had het vrij slecht.. hij kreeg ook nog op zijn kop van de geluidstechnicus dat ie lag te slapen ( omdat ie zoveel mensen het podium op liet ). Er lag ook een plasje bloed vlakbij die setlist.. ongelukje gebeurd ?

My own country hebben ze inderdaad gespeeld
Die andere nummers ken ik niet. ( heb de nieuwe cd na het concert gelijk gekocht )
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_28391185
heeft er ook iemand foto's gemaakt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28397249
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:42 schreef FooFighters het volgende:
Pennywise was echt kick ass gister... wow ! wat een band,wat een energie!
Veel goede nummers.. weet ze niet allemaal meer maar o.a. Fuck authority, Something to change, Slowdown, Pennywise, The World, Alien, Homesick, Might be a dream, Down under, Society, medley van een nummer van minor thread, Territorial pissing van Nirvana en blitzkrieg Bop van the Ramones.
En natuurlijk Bro Hymn tribute.. tijdens dit nummer stormde de halve melkweg richting en op het podium.. Jim ging zelfs nog crowdsurfen op het podium..
Echt een super gezicht om te zien...

Voor die gene die geweest zijn
Voor diegene die niet geweest zijn.. je hebt echt wat gemist !

Wie weet de gehele setlist ?
De cover was Minor Threat, van de band Minor Threat.

En het was idd wel vet. Heb me wel weer vermaakt iig.
pi_28397309
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:48 schreef crossover het volgende:

[..]

ik kan er nog aan toevoegen:
Bonus track van Unknown Road die was echt bruut!!
My Own Country
ook nog een nummer van The Fuse, volgensmij Fox TV
Twist of Fate (?)

ik heb de hele tijd een beetje aan de zijkant gestaan, op een gegeven moment kreeg ik daar genoeg van en ben ik de pit in gesprongen, en heb ik mijn weg naar boren gebeukt, om zo vooraan te komen. ik stond een meter van de bassist, kon zo de tracklist lezen en kon die dooie 'uitsmijter' op zn smoel rammen als ik wou.
toen bro hymn kwam drongen er dus allemaal mensen naar voren het podium op, die uitsmijter kon niks beginnen en dus ging ik dr ook nog maar achteraan.
wie had trouwens gezien dattie een bekertje in zn gezicht gesmeten kreeg?
Slow Down was de bonustrack van Unknown Road dude. en nee, ze deden alleen Competition Song van the Fuse...

Sick of it all uitsmijter was de zanger van Stretch Arm Strong dacht ikzo hehe... hardcore dude, dus die vind het niet echt erg om mensen op het podium te douwen.... tot groot ongenoegen van de Melkweg mensen, die echt kwaad waren op 'ons' doordat de microfoon kapot was gegaan.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:26:07 #22
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_28450654
Beetje off-topic, maar ik moest er vandaag opeens aan denken. Diummo Borgier heeft in het nummer 'Master of Disharmony' een stuk dat wel heeeel erg lijkt op Bro Hymn. Rond 2:39 hoor je gewoon Bro Hymn eigenlijk...
I make love in theory and touch myself in practice
  zondag 3 juli 2005 @ 19:52:59 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28452799
Het is niet de eerste band die het nummer gebruikt dus ik denk niet dat iemand het wat uitmaakt.
pi_28458719
Ik heb donderdag een interview gehouden met Fletcher van Pennywise en wat foto's gemaakt tijdens het optreden. Showreview volgt nog...
het interview is hier te lezen
pi_28460375
die onderste foto van Fletcher is echt te erg!
moet je nou kijken hoe netjes die eruit ziet!
That's The Way Things Go
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')