abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jubileum moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:42:32 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72080677
Traktaties voor op school/psz/kdv - 3


Lotte stond in het middelpunt met"


Morris hield rekening met het weer:


Storm gaat dit trakteren met kleurpotloodjes erbij:


Jolie heeft ook getrakteerd:
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:05:17 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_72087304
Ruben kwam donderdag thuis met een Carsstempeltje vanaf drie jaar, getrakteerd op een 0-4 groep. Hij vond het wel erg leuk, maar heb het ding toch maar weggegooid. Ik snap op zich dat het voor een meisje van 4 leuk is om dit te trakteren, maar je houdt als ouders toch ook rekening met de andere kinderen van het groepje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72087322
0-4 lijkt me ook wel lastig hoor. Hier zijn er groepen van 0-2 en van 2-4. Maargoed ik zou er idd wel rekening mee proberen te houden, maar Dana kwam laatst thuis met stoepkrijt en de keer daarvoor met tuckoekjes
pi_72087631
Troel ik probeer er wel altijd rekening mee te houden, maar dan kom je toch weer bij de eeuwige krentjes/soepstengels uit. Bovendien gaan de tractaties hier in de kastjes om mee naar huis te nemen en dan kunnen de ouders zelf beslissen wat ze doen. Ik bewaar die spulletjes voor boven de 3 ook wel eens zodat ze er wel mee kan spelen als ik erbij ben. Stoepkrijt bv speelt Linde wel mee als ik er buiten bij ben.

Gisteren 25 tractaties gemaakt voor als Linde's zusje geboren is. Een roze en een wit kokosspekje in een cellofaantje als een toffee verpakt en dan roze lintjes en een kaartje aan de uiteinden. Zo eens kijken of ik een foto kan maken
pi_72088054
Hier ligt de stoepkrijt ook in de la voor als ze wat ouder is, ik denk dat ze die nu opeet als ze ermee mag spelen
pi_72088834
Stoepkrijt is leuk voor onder begeleiding...
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:24:27 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_72095511
Ruben kan al prima stoepkrijten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:48:41 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72137340
Sorry Lois, ik had niet gezien dat ik het topic gesloten had

Jolie trakteert vandaag bij de bso. We hebben twee cakes gebakken en allerlei zoetigheid die over was van haar verjaardag in bakjes gedaan. Dan kunnen de kleintjes bij de bso zelf cake versieren en de grote kinderen gewoon een plakje nemen (zij die te groot zijn voor versieren ) en nog doosjes met aardbeistukjes in een door Jolie versierde mand



Wat zal ik er van zeggen...
pi_72156932
heel mooi! dat zeg IK ervan althans!

Piet trakteert morgen op ijsjes, ze staan al klaar



niet zo heel origineel, want dat hebben we bij 't kdv ook al es gedaan, maar ja. hij vond 't wel leuk. en echte ijsjes leek me nog leuker maar dat is niet zo praktisch omdat ik weinig geen tijd heb om tussendoor naar z'n school te gaan.

om het zomerse gehalte nog wat te verhogen: 'waterpistoolcameraatjes' erbij.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 06:13:59 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72162001
Ha leuk, de ijsjes en de camera's en vooral de foto Gefeliciteerd
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:27:16 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72162640
Wauw, leuke traktatie, Bix! Daar zullen ze blij mee zijn.

En Jolie met die mooi versierde mand en haar zoveelste traktatie! Wat leuk dat jullie dat op alle plekken ook echt doen, LB. Slim idee ook, voor alle leeftijden zo!

Ik heb nu ook een gedichtje bij Storm's traktatie gemaakt.



Hij trakteert er dus potloodjes bij.


En voor bij Maria's jojo's heb ik dit gemaakt:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72164400
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:27 schreef Sugar het volgende:
Wauw, leuke traktatie, Bix! Daar zullen ze blij mee zijn.

En Jolie met die mooi versierde mand en haar zoveelste traktatie! Wat leuk dat jullie dat op alle plekken ook echt doen, LB. Slim idee ook, voor alle leeftijden zo!

Ik heb nu ook een gedichtje bij Storm's traktatie gemaakt.

[ afbeelding ]

Hij trakteert er dus potloodjes bij.


En voor bij Maria's jojo's heb ik dit gemaakt:

[ afbeelding ]
Gedichtjes zelf geschreven begrijp ik? Wat knap! Ik vind ze mooi .
De foto en het meisje ook trouwens!
pi_72164808
Wow Sugar! Erg leuk gedaan. Dat moet plezant zijn als je die kaartjes later nog allemaal hebt en kunt tonen aan je kinderen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:35:39 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72164953
Ja, pannenkoeken, die heb ik zelf geschreven.
Dankjulliewel, ik ben er ook blij mee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72164992
Wat een heerlijke over the top 5 van Jolie

Bix, het is jou ook weer gelukt en die foto van Piet is idd erg leuk

Sugar, ze zijn weer geweldig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72166314
sugar, je gedichten. en maria's foto is er ook echt weer prachtig bij.
pi_72171337
Nou Suug...! Wat mooi! En die tekening van Storm, wat goed bedacht!
Ik vind het kaartje van Piet (dat hij door de 6 kijkt) ook erg leuk! En Jolie.. kan niet missen, die 5!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:29:47 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_72230854
Op de site van dr. Oetker kwam ik dit tegen:

http://www.oetker.nl/oetker_nl/html/default/debi-5xsfvj

Zitten ook best leuke dingen bij!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72231118
Jolie mooie 5!

Bix leuk zo met die foto erbij.

Sugar zoals altijd leuk geworden! wat ben jij toch crea.

Ik heb via bol.com bonnen een traktatieboek besteld. December duurt niet zo heel lang meer.
Weet iemand dat, of je op de basisschool ook trakteert, als je er voor het eerst naartoe gaat?
pi_72231890
Ik heb nog een paar dagen om 33 traktaties te verzinnen voor oudste die woensdag uit mag delen

Sugar en Bix, leuk!
Saartje
pi_72232263
Ingrid, bij ons op school niet. Als je net naar school gaat ken je de kindjes en juf enzow nog niet zo goed, en dat is voor de meeste kindjes iets te spannend allemaal werd ons uitgelegd. Het naar school gaan zelf is al spannend genoeg natuurlijk

Voor gezonde traktaties kwam ik laatst op een ander forum deze link tegen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72232516
Succes maneki al enig idee???
pi_72233515
bij ons ook niet, ingrid. 't is al spannend genoeg om te beginnen in zo'n nieuwe klas, trakteren hoeft dan echt niet. bovendien wordt er meestal al getrakteerd bij psz/kdv om afscheid te nemen, dus dat wordt ook wel wat veel.
pi_72233829
Dat scheelt dan weer
Zal het tzt nog wel navragen. Beetje lullig als het daar wel gewoonte is.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:17:22 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72234179
Maria trakteerde wel gewoon, maar ze zat toen wel al twee weken hele dagen in de klas, bij wijze van oefen-periode. Hadden jullie kinderen dat niet?

Oh en dankjulliewel allemaal voor de enthousiaste reacties!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72234244
Bij Morris was dat niet zo omdat hij in de zomervakantie 4 werd en dus ging wennen vanaf het begin van het nieuwe schooljaar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72234393
Piet was ook jarig in de zomervakantie en begon dus ook zonder vooraf te wennen. maar dat wennen stelde hier ook niet zoveel voor trouwens: Anna is 1x een ochtend gaan wennen, dus haar eerste echte schooldag was op haar verjaardag. vond ik geen geschikte dag voor een traktatie. en de juf zei ook dat 't niet gebruikelijk was.
pi_72234652
Bij de overgang van peuterspeelzaal/creche naar school, hebben jullie toen ook nog de juffen getrakteerd(van psz/kdv dus)? Iemand nog goeie ideeen over?
pi_72234723
ja, piet heeft toen wat bloempotjes beschilderd en daar hebben we een leuk plantje in gedaan. bij anna weet ik 't niet meer, alleen iets lekkers geloof ik.
pi_72234724
Een ouder op mijn werk had laatst als traktatie (meisje ging naar school) een grabbelton gemaakt met een kleinigheidje vastgeplakt aan een doosje rozijntjes van jip en janneke.
Erg leuk! De kinderen vonden het geweldig om lekker te graaien.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:35:26 #31
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72234739
Ja, snap ook dat het soms niet handig is en idd te spannend. Maria begon ook met wennen begin van het schooljaar, maar was dus wel meteen fulltime op school (het wennen ging goed). Toen kwam haar verjaardag nog, dus was het in haar geval juist onlogisch om niet te trakteren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72234782
Ingrid, waarschijnlijk heb je toch eerst een kennismakingsgesprek met de juf, kan je het gelijk vragen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72234836
Oh leuk de bloempotjes!
pi_72235497
Noah was paar dagen voor de kerstvakantie jarig en ging dus na de kerstvakantie pas 'wennen' (een ochtendje school en daarna meteen fulltime omdat het gewoon goed ging). Dius was al ruim 2 weken na zijn verjaardag, en hij had idd ook al getrakteerd bij kdv.

Bij afscheid van kdv hebben we de leidsters kaarsen gegeven, paste wel leuk bij de tijd van het jaar dachten we
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72236589
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:25 schreef Pvoesss het volgende:
Succes maneki al enig idee???
Ik denk cakejes bakken en er dan deze instoppen..monstercakejes
Saartje
pi_72243084
Ohja, leidsters moeten dan ook wat natuurlijk. *alvast noteert.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:53:21 #37
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72343603
Traktaties zijn af!

Die van Storm


Die van Maria:


Edit: de kaartjes stonden hierboven allang!

[ Bericht 28% gewijzigd door Sugar op 01-09-2009 16:03:14 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:54:20 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72343635
Oh, Taartjesfee, ik zie nu je traktatie-idee, dát is leuk! Zijn ze goed gelukt? Foto?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72343658
Suug wat cooool en wat creatief
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72343808
Suug, ziet er prachtig uit! hoe heb je die jojo van Maria gemaakt?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:03:58 #41
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72343923
Met poedersuikerplak, Linda! En met Mariakoekjes natuurlijk, plus een drop/snoepveter.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72343926
Sugar wat onwijs mooi en leuk gemaakt.
pi_72344296
wat leuk weer sugar
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:46:33 #44
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72345274
Oh Sugar, mooi zeg . Wat zullen ze trots zijn bij het uitdelen .

Heb je die kaartjes nou net zo luxe laten drukken/ printen als geboortekaartjes zeg maar?
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:53:42 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72345501
Nee, gewoon kleurenprint op dik papier, die van Storm.
Die van Maria is een fotoafdruk (Kruidvat).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:00:59 #46
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72345751
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:53 schreef Sugar het volgende:
Nee, gewoon kleurenprint op dik papier, die van Storm.
Die van Maria is een fotoafdruk (Kruidvat).
Nou, het ziet er echt supermooi uit in ieder geval.
pi_72346417
Mooi gemaakt Sugar!
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:51:10 #48
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72357132
Wij zijn er morgen ook klaar voor


Oogjes zijn niet op tijd binnengekomen..heb ze gewoon te laat besteld dus. Stomme ik Gelukkig viel er met bolletjes marsepein ook wat leuks van te maken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72357424
erg leuk geworden, TF!!

en sugar, wat mooi allemaal weer!
pi_72365670
Wow, die zijn leuk TF!
  Jubileum moderator dinsdag 8 september 2009 @ 19:22:44 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72558774
Iris heeft zich net volledig uitgeleefd op 24 cakejes. Cijfer 6 erop geschreven, een kwakje glazuur met prinsessenversiering, een parasolletje EN een poppetje en de traktaties voor morgen zijn klaar. Zelf gefröbelt door jarige jet



[ Bericht 19% gewijzigd door Lois op 08-09-2009 20:12:16 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:51:38 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72559805
Ik zie nu dus pas de cakejes van Taartjesfee, wat waren die leuk!!! Heel leuk idee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:56:31 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72562592
Ik zou bijna willen dat de jongens gauw weer jarig zijn, wat een geweldige traktaties!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:13:35 #54
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72563337
Wat een gezellige cakejes Lois en Iris
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72563362
Leuk Lois, leuke poppetjes ook.

Ik heb nu al zin in de traktatie van Kim. Nog maar een paar maandjes wachten.
pi_72563561
Wauw TF! wat een leukerds!

Lois wat leuk dat ze het zelf gefrobeld heeft! Was ze trots op het resultaat? <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator dinsdag 8 september 2009 @ 21:33:08 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72564173
Ze heeft een kwartier zitten glimmen, op haar knietjes bij het dienblad Huup
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72565319
ik vind 't ook heel leuk dat ze ze zelf versierd heeft. en mooi gelukt!
pi_72566832
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:33 schreef Lois het volgende:
Ze heeft een kwartier zitten glimmen, op haar knietjes bij het dienblad Huup
ahw

glunderkoppies zijn goud waard
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72639655
Ik zie hier allemaal hele leuke dingen voorbijkomen. Toch een vraagje: binnenkort wordt mijn dochter 1, ik wil ook iets leuks voor de kinderen in haar groep op het kdv gaan maken, daar kom ik wel uit. Maar wat doen jullie voor de leidsters? En dan met name voor wie allemaal: het hele kdv of alleen de leidsters van de groep?
Ik heb geen idee wat gebruikelijk is, daar wil ik toch wat bij aansluiten, maar om het nu aan de leidsters zelf te vragen vind ik ook zo suf.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:43:24 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_72639995
Ik heb de leidsters hetzelfde gegeven als wat de kinderen kregen Een Rubens appel, een sinaasappel met een opgerolde zelf in te kleuren foto/tekening met potloodjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:55:40 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72640297
Ja, ik had dit jaar voor de juffen of leidsters ook niets anders, gewoon hetzelfde als voor de kinderen. Maar andere jaren deed ik dat wel en kwam het neer op chocola, ijs in de vriezer of een afgeleide van de traktatie voor de kinderen.
Oh, en ik deed het wel altijd alleen voor de leidsters van de groep zelf, hoor. Niet voor de hele club/straat/wijk/stad.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72640339
De leidsters krijgen meestal een variatie op wat de kinderen krijgen (alleen de leidsters van de eigen groep). Toen de kinderen een beker met Elmorietje kregen, heb ik ze een beker met verschillende soorten thee gegeven en in plaats van Dorakoekjes krijgen ze chocolade, de rest van de traktatie was hetzelfde.

Iris is goed bezig geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 30 september 2009 @ 06:39:36 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73231890
Jolie gaat van school en dus wééééér trakteren ik dacht dat ik klaar was dit jaar maar goed. Afscheid nemen is stom en daar moet je wat leuks van maken.

Gisteren heeft ze al afscheid genomen van de bso en daar mocht ze ook uitdelen. Lollies voor de kinderen 'Oooooh dit mag eigenlijk helemaal niet, he?!'



En zelf gebakken koekjes voor de juffies



En vandaag neemt ze afscheid van de klas en is ze ook nog eens aan de beurt met uitdelen van lekkers voor bij de thee. Daarvoor brachten we koekjes uit Frankrijk mee. En omdat ze het oogstfeest misloopt morgen trakteert zij vandaag op peren met snoepjes eraan en een verzameling cadeautjes voor de juf. Een versierd tasje, een peer, koekjes, gevonden schelpen en kastanjes, strijkkraaldingen, een tekening en een foto kaart.....

  woensdag 30 september 2009 @ 06:55:53 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73231926
Oooh, wat ziet het er allemaal mooi verzorgd uit! En die uitrukking van Jolie over heuse lollies! Lief!

Hopelijk valt het afscheid niet te zwaar en luidt het een heel fijne tijd in, zonder dat heen- en weergedoe en met wat meer rust!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73231943
Leuke en mooie cadeautjes Luchtbel

Afscheid nemen is nooit leuk nee, maar ik hoop dat ze haar plekje snel vind op de nieuwe school
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_73256279
Wat een lieve tractatie LB

Lis wordt morgen 3 en gaat trakteren op de creche. De kleurplaten blijf ik leuk vinden dus deze keer ook een voor Lis gemaakt.



Potloodjes eraan gemaakt en los een doosje gepofte rijst met yoghurt. Voor de leidsters een zakje chocoladehartjes.

Ik had bij Lobbes miniwaskrijtjes besteld, maar die waren wel heel erg mini toen ik ze kreeg Dus niet veilig voor peutertjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73256766
Oh, wat een práchtcadeautjes voor de juf van Jolie! Vooral die kastanjes, wat lief!
Heb iets meegekregen over 'het heen en weer gedoe'. De knoop is dus doorgehakt. Veel succes LB!

En leuk ja Snoop, die kleurplaten. Ziet er mooi uit zo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73261267
oh wat jammer snoop, van die waskrijtjes. ze zien er erg leuk uit! en de kleurplaat is altijd goed. (al moet je er vast niet meer mee aankomen als ze 12 wordt. ).

LB, wat ziet dat er weer mooi en lekker uit! ik ben benieuwd hoe 't gegaan is vandaag.
pi_73261312
Ik zie nu pas op een van de foto's dat ik het had kunnen weten

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 1 oktober 2009 @ 06:55:17 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73264432
Haha Snoop wel lekker fleurig zo! En gefeliciteerd Drie jaar

En bedankt voor de reacties Moonah, de kastanjes zijn meegenomen uit Frankrijk, Jolie was daar vorige week al erg bezig met afscheid nemen van haar juf. Ze is van het begin af aan erg op haar gesteld geweest en andersom ook. De juf was blij met de cadeautjes. Heel leuk en Jolie kreeg een prachtig boekje met tekeningen van de kinderen uit de kleuterklassen. We veranderen inderdaad in verband met te veel heen en weer van school en dus ook van systeem, de nieuwe school is een openbare jenaplan school.

En hoe het was, tja. Zoals afscheid nemen is: moeilijk. Een beetje stralend omdat het om haar draaide maar ook bijten op haar onderlip. Echt afscheid nemen van de juf heeft ze ook niet gedaan wel elke dag al een klein beetje. De juf die aangeeft dat ze Jolie eigenlijk nog niet wil laten gaan. De reacties van de andere kinderen varierend van een handje en een 'ik wens je veel plezier' en 'waarom ga je weg? dat is stom' en Jolies vriendinnetje dat mee naar huis ging en ineens achterop de fiets vroeg: 'maar met wie moet ik nu eigenlijk spelen' Maar ook 'Jolie redt zich wel.' en 'De kinderen van die en die zijn ook naar die school gegaan en dat ging hartstikke goed.' en een kaart van zomaar iemands moeder: 'je hoeft niet steeds maar weer te knokken, dat is nu genoeg geweest, we wensen jullie wat meer ruimte en tijd samen.' En daar doen we het inderdaad voor. En helaas hoorde daar nu afscheid bij....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:02:38 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73264454
Oh poeh, wat een mooie opmerkingen en berichtjes van de juf, de kinderen en die zomaar een andere moeder. Wat waar ook, die laatste. Je hebt het goed gedaan, Jolie heeft het goed gedaan en inderdaad: ze redt zich wel! Meer dan dat, verwacht ik. Heel veel succes voor jullie vandaag en morgen. LIEFS!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_74307282
Ochjee wat moeilijk voor Jolie (en mama), maar ze zal vast weer snel dr plekje gevonden hebben.

Allemaal leuke traktaties hier. Die kleurplaat had ik ook in mn gedachten, maar gewoon geen tijd voor gehad.

Gisteravond nog wat zitten knutselen om te trakteren vandaag op het kdv. Nu nog iets bedenken voor woensdag op de psz.

De paddestoeltjes zijn vanmorgen meegegaan naar het kdv (bellenblaas, rozijntjes en spekjes):
pi_74344523
Zien er leuk uit die paddestoelen!!!!!!!
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:52:21 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_74344563
Leuke paddestoelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74827394


en



en



en



en



=



met als gevolg

pi_75018296
Het is al ff geleden maar Emma nam op haar verjaardag afscheid van het kdv. Het plan was om iets te doen met waskrijgtjes en rozijntjes en vouwblaadjes. De waskrijtjes bleken net te weinigen ik kon er toch niets mee. Dus bleven de rozijntjes en de vouwblaadjes over.
Men neme een hand en een schaar:

Doosje geplakt tussen twee handjes en op elk handje een tekst.

Alles is een mooie doos:
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75036827
Wat ziet dat er gezellig uit Jelief! Jammer dat de waskrijtjes te klein waren.

De eierkoekmuizen zien er ook lief uit Amaranta! En zo te zien smaakten ze ook heerlijk

Ik mag volgende maand voor het eerst een traktatie maken
pi_75036897
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Grasjes op 26-11-2009 22:16:55 (dubbel) ]
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:15:08 #80
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_75045190
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:34 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ][/b]
Hoe heb je de oortjes vastgemaakt?
Het ziet er leuk en lekker uit!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:19:34 #81
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_75045281
Laat maar, dit had ik eerder dit jaar ook al gepost

[ Bericht 68% gewijzigd door Arizona op 27-11-2009 09:30:03 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_75045694
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hoe heb je de oortjes vastgemaakt?
Het ziet er leuk en lekker uit!
Ik heb een sneetje in de eierkoek gemaakt en daar gewoon ingeschoven.
Maar ik heb ze wel vers gemaakt , dus niet de avond van te voren ofzo.
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:38:29 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_75045734
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb een sneetje in de eierkoek gemaakt en daar gewoon ingeschoven.
Maar ik heb ze wel vers gemaakt , dus niet de avond van te voren ofzo.
Ik vind ze erg leuk! Ze gaan bij de poffertjes/aardbeispies op het lijstje
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_75045833
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik vind ze erg leuk! Ze gaan bij de poffertjes/aardbeispies op het lijstje
Ik heb er nog geen kwartier werk aan gehad. De oortjes had ik de avond te voren al geknipt. En verder is het gewoon een kwestie van koek doormidden. Iets om te plakken er tussen (boter, jam, pasta) en de ogen de oren en staart er tussen schuiven!!!
pi_75054484
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Kipje4 het volgende:
Ik zie hier allemaal hele leuke dingen voorbijkomen. Toch een vraagje: binnenkort wordt mijn dochter 1, ik wil ook iets leuks voor de kinderen in haar groep op het kdv gaan maken, daar kom ik wel uit. Maar wat doen jullie voor de leidsters? En dan met name voor wie allemaal: het hele kdv of alleen de leidsters van de groep?
Ik heb geen idee wat gebruikelijk is, daar wil ik toch wat bij aansluiten, maar om het nu aan de leidsters zelf te vragen vind ik ook zo suf.
Ik zou zelf alleen de leidsters van de groep doen. Met welke vraag ik zelf meer zit of je alle kindjes van de groep moet doen, aangezien Mila er maar 2 dagen is en dus lang niet alle kindjes ooit gezien heeft.
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:06:40 #86
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_75054883
Maarten heeft alleen de kindjes getrakteerd die er op die dag (dat hij zijn verjaardag vierde) waren en ook de leidsters die er die dag waren kregen wat lekkers. Ik zou zeker niet alle kindjes doen hoor Raissa, dan blijf je bezig!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_75056985
Ik heb alleen de leidsters van de groep gedaan. En alleen voor de kindjes die erop die dag waren.
Dat waren er uiteindelijk maar 4, kwam ik aan met mijn 14 muizen

De leidster hebben van mij elk een stukje vlaai gekregen. Ik had nog over dus voor elk een vlaaipunt. Maar je kan ze ook gewoon laten deelnemen in de traktatie of wat ook gebruikelijk is een lekkere chocoladereep
pi_75122054
Ik heb iets voor alle leidsters gegeven, een pakketje met thee, bonbons, en een tijdschrift (Linda). Voor de broodnodige ontspanning tijdens het werk
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75122700
Wat een leuke traktaties weer! Die paddestoel is Kim weg van! Zag ze vanmiddag toevallig voorbij komen. Nu wil ze toch nog trakteren. Zou dan 7 dec worden. Ik twijfel nog. 25 kindjes is best veel. En dat vlak na de sint. Donderdag sint op school, zaterdag pakjesavond, zondag verjaardag van Kim en (alvast) van Tyler vieren.

Ohja Kim had nog afscheid genomen en ik had knapzakjes gemaakt.
  maandag 30 november 2009 @ 14:56:49 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_75143854
Vorige week was een meisje bij Ruben in de groep 1 geworden. Score: 4 spekjes, 4 banaantjes, een zakje tumtummetjes en een zakje yoghurtrozijntjes.

Ik heb steeds meer de neiging om voor zijn 2e verjaardag tandenborstels te gaan trakteren, ben alleen nog geen leuke (en goedkope) tegengekomen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 november 2009 @ 15:18:37 #91
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_75144661
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:56 schreef Troel het volgende:
Vorige week was een meisje bij Ruben in de groep 1 geworden. Score: 4 spekjes, 4 banaantjes, een zakje tumtummetjes en een zakje yoghurtrozijntjes.

Ik heb steeds meer de neiging om voor zijn 2e verjaardag tandenborstels te gaan trakteren, ben alleen nog geen leuke (en goedkope) tegengekomen.
Wat idioot veel .

F kreeg laatst van een klasgenootje dat 5 werd een flesje appelsap (33 cl), een zakje chips én een cakeje .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 30 november 2009 @ 15:19:25 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_75144686
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:18 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat idioot veel .

F kreeg laatst van een klasgenootje dat 5 werd een flesje appelsap (33 cl), een zakje chips én een cakeje .
Ik had ook zoiets van "alleen een zakje tumtummetjes of rozijntjes was ook goed geweest"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75145593
heb je al bij de action gekeken troel ?
pi_75148845
Lis gaat naar de peuterplusgroep en mag morgen trakteren op de creche.
Hierbij een foto van onze award-winnende-wij-hebben-de-beste-tractatie-van-iedereen!!!

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 30 november 2009 @ 17:12:25 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75149373
hehheh patsert! maar die categorie moeten we inderdaad wel even toevoegen volgend jaar!
heel leuke traktatie trouwens!
in de haak.
  maandag 4 januari 2010 @ 17:14:28 #96
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76404350
Ik ga niet op school (ik heb geen kinderen) trakteren maar ik denk dat ik deze vraag hier ook wel kan stellen.

Ik ga satéprikkers maken met daaraan verschillende hapjes maken. Die saté prikkers wil ik dan in een halve bol steken. Wat gebruiken jullie daarvoor? Ik zat aan van die piepschuimballen (half) te denken maar ik ben bang dat die omkieperen als er een paar satéprikkers uit gehaald worden. Wat is handig. Ik ga er een leuk stofje om heen doen, dus de bol hoeft er vanzichzelf niet heel mooi uit te zien.

Het is trouwens voor de opening van een naaiclub en het moeten speldenkussens voorstellen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76406348
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:14 schreef maok het volgende:
Ik ga niet op school (ik heb geen kinderen) trakteren maar ik denk dat ik deze vraag hier ook wel kan stellen.

Ik ga satéprikkers maken met daaraan verschillende hapjes maken. Die saté prikkers wil ik dan in een halve bol steken. Wat gebruiken jullie daarvoor? Ik zat aan van die piepschuimballen (half) te denken maar ik ben bang dat die omkieperen als er een paar satéprikkers uit gehaald worden. Wat is handig. Ik ga er een leuk stofje om heen doen, dus de bol hoeft er vanzichzelf niet heel mooi uit te zien.

Het is trouwens voor de opening van een naaiclub en het moeten speldenkussens voorstellen.
Misschien in jouw geval niet echt bruikbaar, maar ik heb op scholen wel eens gezien dat ze die sateprikkers met fruit/ kaas id in een halve meloen (in aluminiumfolie) staken.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:07:20 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76406551
Alles wat rond en redelijk zwaar is en wat je kunt halveren. Een kool of inderdaad een meloen.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:08:09 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76406589
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:14 schreef maok het volgende:
Ik ga niet op school (ik heb geen kinderen) trakteren maar ik denk dat ik deze vraag hier ook wel kan stellen.

Ik ga satéprikkers maken met daaraan verschillende hapjes maken. Die saté prikkers wil ik dan in een halve bol steken. Wat gebruiken jullie daarvoor? Ik zat aan van die piepschuimballen (half) te denken maar ik ben bang dat die omkieperen als er een paar satéprikkers uit gehaald worden. Wat is handig. Ik ga er een leuk stofje om heen doen, dus de bol hoeft er vanzichzelf niet heel mooi uit te zien.

Het is trouwens voor de opening van een naaiclub en het moeten speldenkussens voorstellen.
Een halve witte kool. lekker stevig en eventueel her te gebruiken. Misschien wel even de gaten voorprikken dan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76429886
Oke, ik ben dus ook druk aan de gang met de traktaties

Dit gaat het ongeveer worden, moet nog wat modificaties doen aan de ogen met name



en het kaartje erbij: inspiratie komt van MvD

ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:54:37 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76430034
mooi!
in de haak.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:23:01 #102
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76433096
Ik heb een spitskool gekocht, eigenlijk heel leuk, in combinatie met de prikkers is het dan een egel (of een speldenkussen in de vorm van een egel.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76433643
Estrys!
Wel mooi geworden!
pi_76436721
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:
Ik heb een spitskool gekocht, eigenlijk heel leuk, in combinatie met de prikkers is het dan een egel (of een speldenkussen in de vorm van een egel.
Die heb ik ook gemaakt

Ik had alleen een rode kool genomen en die was wel wat hard om iets in te prikken. Maar het zag er leuk uit. Ik had ok pootjes gemaakt, van die zigzag poten zeg maar van papier.
pi_76461883
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:40 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Estrys!
Wel mooi geworden!
Beter goed gejat... toch?
Zo, heb hier nu een hele school vissen liggen inclusief vijf grote Alleen hoe maak je een kaartje aan een mandarijn Daaar had ik niet aan gedacht
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76465014
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

Beter goed gejat... toch?
Zo, heb hier nu een hele school vissen liggen inclusief vijf grote Alleen hoe maak je een kaartje aan een mandarijn Daaar had ik niet aan gedacht
Dubbelzijdig tapijttape, daar 'McGyver' ik ook alles mee aan elkaar.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:08:09 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76465605
Mooi Estrys
Hier onze traktatie voor Katja dan ook maar. Supersimpel, maar het zag er toch wel vrolijk uit. Achter de ster zat een doosje smarties geplakt.



en in de door Katja versierde mand

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:18:32 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76471743
heel mooi Livelink! en zo simpel is 't nou ook weer niet, met al die mooie glittervlokjes er op geplakt/geniet. ik vind 'm leuk!

Estrys, anders deel je de kaartjes er los bij uit?
in de haak.
pi_76539329
Ik ben ook alvast begonnen met het maken van traktaties. Tot nu toe alleen nog de apenkoppen uitgeknipt Doe er een banaan bij maar moet nog even bedenken hoe. En ergens natuurlijk "hoera, mila 1 jaar". Maar goed, work in progress dus, resultaat kom ik wel showen nog

pi_76540512
Oh, dat zag er heel mooi uit, Livelink!!! Feestelijk!

Die apenkoppen zijn leuk.
pi_76540702
Erg leuk gedaan Livelink!

Ben benieuwd hoe de aapjes worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76541521
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:52 schreef YPPY het volgende:
Ben benieuwd hoe de aapjes worden.
Ik ook


Even diep over denken nog..
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:55:30 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76546904
Wat een grappige apekoppen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, maar ik vind het nu al vrolijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_76561672
Ik had dus uiteindelijk kleine plastic cadeautasjes gekocht. Omdat de traktaties in de bakjes gaan op het kdv vond ik los geven niet geschikt.

Die apenkoppen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76600222
Heb uiteindelijk wc rolletjes bekleed met vouwblaadjes en die achter op de apenkop geplakt. Daarop een "Hoera, Mila 1 jaar" sticker en daar komt uiteindelijk de banaan in. Als het goed is blijven ze dan nog staan ook

Zo dus
  zondag 10 januari 2010 @ 00:11:01 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76618350
Goede oplossing, Raissa , het is echt een leuke traktatie zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:30:06 #117
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76638605
Leuke traktaties

Ik ben ook al aan het bedenken wat ik voor Lennon moet maken over 2 weken... iemand suggesties?? Ik denk erover om rijstewafels oid te laten trakteren... Evt. van die fruitrepen van Nestlé... die vinden ze ook erg lekker.
pi_76638831
Supertof Raissa! wat een werk voor je kleine aapje

Diaan als je die repen doet, iemand hier had ooit een soort racebaan met verpakte plakjes mini-ontbijtkoek geloof ik ofzo?
En anders van rijstwafels een tropisch eiland maken door er zo'n parapluutje in te steken en wat verder aan te kleden?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 11 januari 2010 @ 10:45:45 #119
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76670027
Ik ben er al uit... nou ja gedeeltelijk. Ik heb Ernie gezichtjes besteld... daar ga ik of een reep achter plakken of ik ga er een stokje aan maken en dan in een rijstwafel doen met cellofaan eromheen. Het uiteindelijke resultaat zal ik hier nog wel even showen.

Voorbeeld met reep erachter:

  maandag 11 januari 2010 @ 10:46:51 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_76670055
Ik heb voor vrijdag voor iedere kind een puzzeltje klaarliggen, moet alleen nog wat leuks verzinnen om het in te pakken (zit nu in een plastic zakje )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76696380
Wat een leuke dingen allemaal!!

Zijn er online winkels die uitdeeldingen verkopen (babys/peyters).

Wil wat hebben voor op het kdv over 2 weken, dus d8 even wat anders dan eten. Iets educatiefs, of gewoon lekker spelen.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:59:00 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76698568
lobbes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_76699068
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:23 schreef Sandous het volgende:
Wat een leuke dingen allemaal!!

Zijn er online winkels die uitdeeldingen verkopen (babys/peyters).

Wil wat hebben voor op het kdv over 2 weken, dus d8 even wat anders dan eten. Iets educatiefs, of gewoon lekker spelen.
En zag vandaag een website van twinkeltjepinkeltje, ook allemaal leuke uitdeelcadeautjes
pi_76759359
Met deze doos ging onze dame vanochtend op pad.



In principe helemaal gelukt al waren de bananen niet degene waarmee ik het had willen doen. Het waren gewonen bananen in plaats van baninin's. Banini's zijn een stuk kleiner en dus ook wat lichter, daardoor hadden ze kunnen blijven staan. Maar met die grote bananen lukte dat dus niet Nou ja, pech gehad
pi_76759409
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben er al uit... nou ja gedeeltelijk. Ik heb Ernie gezichtjes besteld... daar ga ik of een reep achter plakken of ik ga er een stokje aan maken en dan in een rijstwafel doen met cellofaan eromheen. Het uiteindelijke resultaat zal ik hier nog wel even showen.

Voorbeeld met reep erachter:

[ afbeelding ]
Hoe bedoel je dat je die gezichtjes besteld hebt? Krijg je ze dan helemaal uitgeknipt enzo opgestuurd ofzo? Of moet je betalen voor het 'ontwerp'?
pi_76759575
Ik ga morgen op het werk dit topic eens uitprinten, handige tips. Wel wat knutselwerk, maar dat vind mijn vrouw niet erg. Alleen is er nog niemand jarig de komende maanden, maar dat mag de pret niet drukken...
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:45:40 #127
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76762637
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:27 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat je die gezichtjes besteld hebt? Krijg je ze dan helemaal uitgeknipt enzo opgestuurd ofzo? Of moet je betalen voor het 'ontwerp'?
je krijgt ze dan helemaal geknipt en geplakt opgestuurd Ik moet alleen de reep of wafel eraan vastmaken. Ik heb meteen ook 2 bonbondoosjes voor de leidsters besteld. Die krijg ik kant en klaar gevuld met chocolaatjes en theezakjes toegestuurd.

Die apen van Mila zien er erg leuk uit!! Hoe is het ontvangen op kdv?
pi_76762931
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:45 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

je krijgt ze dan helemaal geknipt en geplakt opgestuurd Ik moet alleen de reep of wafel eraan vastmaken. Ik heb meteen ook 2 bonbondoosjes voor de leidsters besteld. Die krijg ik kant en klaar gevuld met chocolaatjes en theezakjes toegestuurd.

Die apen van Mila zien er erg leuk uit!! Hoe is het ontvangen op kdv?
De leidsters waren erg blij dat het een gezonde traktatie was En ze vonden de apenkoppen erg leuk. Verwacht vanavond wel te horen hoe de kindjes het vonden.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:11:58 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76763721
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:32 schreef willempjewever het volgende:
Ik ga morgen op het werk dit topic eens uitprinten, handige tips. Wel wat knutselwerk, maar dat vind mijn vrouw niet erg.
ahum. waarom maak je ze zelf niet?
in de haak.
pi_76763910
raissa, ik vind de apekoppen ook heel leuk! (gefeliciteerd nog met je mooierd! )

en diaan, haha, lekker makkelijk!
pi_76765065
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:16 schreef bixister het volgende:
raissa, ik vind de apekoppen ook heel leuk! (gefeliciteerd nog met je mooierd! )

en diaan, haha, lekker makkelijk!
Dank je!


Nog een vraag: iemand ideetjes voor een traktatie van een 11-jarige?
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:56:54 #132
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76768475
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:43 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dank je!


Nog een vraag: iemand ideetjes voor een traktatie van een 11-jarige?
Twan is dan wel iets jonger, maar wij bestellen altijd van die bakjes en dan zakje chips achterin. Misschien ook wel leuk voor een 11-jarig. Ik zal straks thuis even een foto opzoeken daarvan.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:16 schreef bixister het volgende:

en diaan, haha, lekker makkelijk!
Ik had ze zelf ook wel willen knippen en plakken, maar dat zat bij de prijs in... voor Twan bestel ik altijd werktekeningen en knip en plak zelf dan... dit is wel veel makkelijker en net zo duur. Maar op zich vind ik het wel leuk om te doen trouwens.
pi_76771616
Het was eigenlijk de bedoeling dat het een keer wat anders is dan chippies Maar toch lief diaan!
pi_76771770
Mijn neefje, die wel iets jonger is had een patatbakje met friet en mayo, alleen de friet was gemaakt van in reepjes gesneden cake en de mayo was slagroom denk ik. Misschien is dat leuk?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76772308
Wow wat een creatieve traktaties allemaal! Ik wist helemaal niet dat dat zo'n ding was. Wel super leuk allemaal. Vroegah kreeg ik gewoon een dropveter met een dropsleutel of een dropveter met wat nibbits eromheen ofzo
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76774556
Leuk die apenkoppen!

Diaan, waar bestel je dat dan? Mag ook via de pm.

Tessie, mijn moeder had het er nog over dat het vroeger idd dropveter met nibbits oid was.
pi_76775615
Wij krijgen gewoon niet meer te horen van hoe kindjes of de ouders het vonden. Op de babygroep pleuren ze de traktatie in het bakje van het kind.

Gisteren had seb van een kindje ook een mandarijn, nou heeft hij echt nog nooit fruit gehad als traktatie. Dus heb het vermoeden dat die van ons iemand op een idee heeft gebracht. Deze moeder had duidelijk ook geprobeerd Een ster op de mandarijn te plakken want die ster zat lijm aan. Maar gewone hobbylijm blijft niet zitten op de schil, heb zelf secondelijm moeten gebruiken. Dus toen zaten de mandarijn en wat druiven in een boterhammenzakje. Vind ik dan weer niet zo feestelijk maar snap wel dat het lastig is iets leuks en gezonds te doen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76775891
Ook raar dat ze die traktaties waar je zovee tijd en moeite in steekt zo in die bakjes pleuren... En ook niet leuk dat je dan helemaal niet hoort hoe ze het vonden

Ingrid, nu voel ik me wel ineens heel oud
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76775972
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:57 schreef tessie het volgende:
Ook raar dat ze die traktaties waar je zovee tijd en moeite in steekt zo in die bakjes pleuren... En ook niet leuk dat je dan helemaal niet hoort hoe ze het vonden

Ingrid, nu voel ik me wel ineens heel oud
de meeste kindjes zijn nog geen zes maanden. Die kunnen ze slecht die traktatie in handen geven. En de ouders hoor of zie ik nooit.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76776975
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:57 schreef tessie het volgende:
Ook raar dat ze die traktaties waar je zovee tijd en moeite in steekt zo in die bakjes pleuren... En ook niet leuk dat je dan helemaal niet hoort hoe ze het vonden

Ingrid, nu voel ik me wel ineens heel oud
Vroeger als in bij mij he. Dus dat ik dat meekreeg om te trakteren. Hoef je je niet oud om te voelen hoor.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:24:54 #141
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76777118
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:14 schreef Raissa het volgende:
Het was eigenlijk de bedoeling dat het een keer wat anders is dan chippies Maar toch lief diaan!
ja, maar dat wist ik ook niet We hebben ook met de geboorte van Twan van die muizen gemaakt en daartussen een wasknijper die een zakje snoep vasthield, was ook erg leuk en is ook vast met andere afbeeldingen te maken.

Ingrid, welke bedoel je? Ik bestel die van Twan bij: www.iktrakteer.nl en die van Lennon heb ik nu besteld bij www.joepiekist.nl

Ow bij die eerste krijg je de printen thuis gestuurd en moet je zelf knippen en plakken. BIj de tweede krijg je het kant en klaar thuis.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:27:10 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76777232
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:14 schreef Raissa het volgende:
Het was eigenlijk de bedoeling dat het een keer wat anders is dan chippies Maar toch lief diaan!
Knakworstkronkels, slagroomsoesjes, aardbei-poffer prikkers, fruit prikkers, Kaas-augurk-coctailworstje op een prikker. Een kartonnen taart met een kadootje in elke punt.

Ik zal nog even denken of ikmijn kinderen nog wat anders getrakteerd heb(ben)... Één of twee appeltaarten delen in de klas deed ik zelf toen ik in groep 8 zat. En die bakte ik dan zelf...Erg leuk. Weet nog hoe trots ik me toen voelde.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:30:38 #143
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76777402
Ik trakteerde ook altijd een mandarijn met servet eromheen afgesloten met dropveter.... november jarig, mandarijnentijd..
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:32:59 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76777509
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik trakteerde ook altijd een mandarijn met servet eromheen afgesloten met dropveter.... november jarig, mandarijnentijd..
Ik heb (ook in november jarig) eens op appels getrakteerd. Schaamde me dood. Niks leuk een ruspje eruit van snoep, gewoon met de fruitschaal in de rondte. Dat zijn trouwens de enige twee keer die ik me kan heugen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76778632
Raisa ik zag bij de link van Diaan nog een leuk idee voor een 11-jarige: ipods met snoepjes erin
pi_76778832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:57 schreef Stiemie het volgende:
Raisa ik zag bij de link van Diaan nog een leuk idee voor een 11-jarige: ipods met snoepjes erin
Grappig, thanks!
pi_76779791
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ik trakteerde ook altijd een mandarijn met servet eromheen afgesloten met dropveter.... november jarig, mandarijnentijd..
die heb ik dan nooit getrakteerd, waarschijnlijk omdat ik ze zelf niet lustte (ook november jarig dus)
Volgens mij trakteerde ik altijd chips *lol* lekker makkelijk
Ik ga hier mooi ideeën opdoen, en ben bang dat ik over 4 jaar toch creatief moet gaan worden haha. En daar ben ik niet goed in! Of gewoon ijsjes laten trakteren, dat kan toch makkelijk in juli
pi_76786043
Heeft er iemand nog een voorbeeld van die verjaardagskleurplaat?
Vind het wel leuk voor Meike om te trakteren straks, een kleurplaat met haar foto erop.
Zag bij Lobbes al goedkope potloodjes voor erbij....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:12:17 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76786582
karin, de oorspronkelijke kleurplaat kun je op deze site vinden (eindje naar beneden scrollen).

en het topic waarin een boel voorbeelden te zien zijn:
Het grote verjaardagskleurplatentopic
in de haak.
pi_76795756
As klein bodpa'tje was de volgende traktatie echt een doorslaand succes:

een van gekleurd papier gevouwen bakje met van dat gele papierachtige spul erin (kun je rond pasen kopen)
op het 'hooi' zo'n witte gummy snoepmuis
blokje kaas erbij
en wat rozijntjes als keuteltjes

Ik vond het echt geweldig om te trakteren, mijn klasgenoten vonden het ook prachtig. Vooral de keutels.
pi_76909429
haha wat grappig Bodpa!!!!

Trui bedankt voor de link, ik ben ermee aan de knutsel
klinkt als ik heb de boel naar mijn schoonmoeder gemaild in de hoop dat zij het in elkaar knutselt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 17 januari 2010 @ 20:01:23 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76935969
Ik heb met Tijn z'n verjaardag de eierkoek-muizen gedaan op de psz. Heel veel leuke reacties op gekregen
Ik had nog wel aan de dropveter-staart een miniboekje van de hema geknoopt (die lagen al jaren in de la, ik had ooit verkeerd geteld voor traktaties van Saskia en had nu precies genoeg voor dit groepje).

Ik had de oren uit een stuk geknipt en rechtop bovenop er in gezet (lui.. geen zin om twee oren te moeten doen )

Zodra m'n eigen laptop weer in de lucht is, zal ik de foto posten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_76947220
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:11 schreef trui het volgende:
ahum. waarom maak je ze zelf niet?


Als ik mijn reactie teruglees is het wel heel erg...
In september (de eerst volgende verjaardag) ga ik het goedmaken
pi_77059097
Hier ook nog maar even:

Meiden, ik heb even een vraagje, je hebt normale satéstokjes en van die satéstokjes met een bredere bovenkant.
Hoe heet die krengen en waar kan ik ze krijgen? Je ziet ze vaak bij traktaties

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 16:51:51 ]
pi_77059182
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:51 schreef LovelyLady het volgende:
Hier ook nog maar even:

Meiden, ik heb even een vraagje, je hebt normale satéstokjes en van die satéstokjes met een bredere bovenkant.
Hoe heet die krengen en waar kan ik ze krijgen? Je ziet ze vaak bij traktaties
Bedoel je dit?



Bamboe vlag prikkers heet dat volgens deze site
pi_77059347
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef Raissa het volgende:

[..]

Bedoel je dit?

[ afbeelding ]

Bamboe vlag prikkers heet dat volgens deze site
JA! althans dat denk ik wel, moest het even van mijn stiefmams vragen
Maar nu nog de vraag welke winkel verkoopt zoiets, xenos? AH hier bij ons in de supermarkt niet
pi_77059495
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

JA! althans dat denk ik wel, moest het even van mijn stiefmams vragen
Maar nu nog de vraag welke winkel verkoopt zoiets, xenos? AH hier bij ons in de supermarkt niet
Dat is het deel van de vraag waar ik geen antwoord op heb....
Althans, ik heb ze ooit eens gekocht bij de AH maar volgens mij liggen ze daar niet meer...
pi_77059542
Nou iig bedankt Raissa! De rest laat ik aan mijn stiefmams over
pi_77063391
Zelf heb ik een keer getrakteerd op een plastic beker (van de ikea) met een foto er op geplakt. Je doet lijm op de foto aan de onderkant, strijkt er overheen ook met lijm en het blijft zitten. Afwasproof was het geloof ik ook nog, maar niet 100% zeker. En dan kun je in de beker doen wat je wilt. Wij hebben hem gevuld met kersen en druiven en voor de docenten met bonbons
pi_77063957
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:48 schreef Puala het volgende:
Zelf heb ik een keer getrakteerd op een plastic beker (van de ikea) met een foto er op geplakt. Je doet lijm op de foto aan de onderkant, strijkt er overheen ook met lijm en het blijft zitten. Afwasproof was het geloof ik ook nog, maar niet 100% zeker. En dan kun je in de beker doen wat je wilt. Wij hebben hem gevuld met kersen en druiven en voor de docenten met bonbons
Dat is ook een leuk idee zeg! Die ga ik onthouden voor als ze van groep wisselt
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 januari 2010 @ 14:25:18 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77247999
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

JA! althans dat denk ik wel, moest het even van mijn stiefmams vragen
Maar nu nog de vraag welke winkel verkoopt zoiets, xenos? AH hier bij ons in de supermarkt niet
k heb ze net nog bij de Toko zien liggen 50 stuks voor 4 euro geloof ik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:29:33 #162
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77282127
Kan iemand me helpen? Ik ben opzoek naar de apenkoppen afbeelding die Raissa heeft gebruikt voor de traktatie van Mila maar ik kan ze nergens vinden!
Wij hadden bedacht haar traktatie idee over te nemen maar goed zonder de apen schiet het niet echt op
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:54:56 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77282724
ik kan zo gauw ook niet precies dezelfde vinden maar wel een paar alternatieven:






in de haak.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:04:44 #164
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77283030
Trui wat goed! Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee, zit een leuke aapie tussen!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:10:30 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77283200
leuke dingen allemaal, maar wat maken jullie er allemaal veel werk van

Ik heb vorig jaar voor max dé kleurplaat gedaan, om een rolletje mini prince biscuit -maar-dan-van-aldi gerold met een leuk sliertje eraan.

dit jaar ga ik voor de oogjes van lobbes
met een leuk lintje vastgemaakt aan lekker chocohandjes in de kring

en nog een leuk kaartje eraan ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:12:46 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77283270
ik vind een mandarijn ofzo gewoon echt niet leuk stom he? maar ik vind het niet traktatie genoeg, hier is dat gewoon een maaltijd namelijk en je gaat toch ook geen boterham trakteren *verwend nest is*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:32:13 #167
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77283880
Een kale mandarijn is ook niet leuk, maar je kunt hem toch leuk versieren of er een beetje van maken...dan is het wel leuk!
pi_77291974
Guus wordt binnenkort ook 1.
Moet eens op het kdv vragen wat "normaal" is bij hun met traktaties.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:35:33 #169
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77296286
Wat trakteren jullie de leidsters van de opvang eigenlijk?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:09:02 #170
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77297832
Ik zal vanavond hier de foto's plaatsen van de traktatie van Lennon, was erg leuk geworden. Lennon heeft de leidsters een bonbondoosje (laten maken) met daarin wat zakjes thee en wat chocolaatjes gegeven. Ze vonden het erg leuk.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:13:27 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77298030
Ik zou liever die mandarijn hebben dan die oogjes van Lobbes
Al die prullen wordt twee tellen naar gekeken en dan in een hoek gegooid.. Alleen pennen/potloden/stiften/bloknootjes wordt langer naar gekeken en gebruikt maar de rest gaat nagenoeg ongebruikt de kliko in.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77304205
Nou als je het leuk aankleedt zoals de bananen van raissa of de mandarijnen van Snoopy, dan vind ik fruit wel heel erg leuk. Hoeveel oogjes, pennetjes, bellenblazen en mini-windgongetjes we hier al niet in een hoekje hebben liggen...

Snoopy hoe heb je deze gemaakt?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:51:56 #173
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77307920
Dit zijn de traktaties voor de kindjes:





Dit is de traktatie voor de leidsters:

pi_77308377
Leuk geworden Diaan! Lekker vrolijk zo met dat oranje
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:06:32 #175
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77308692
Dankje... wij zijn erg oranjekleurfan... Lennons kamer is ook oranje met blauw.. vond het wel goed bij passen.

Ik heb er alleen geeneen voor Lennon overgehouden, alle Ernies zijn uitgedeeld. Er zouden 10 kindjes zijn, maar ik had er voor de zekerheid 2 extra gedaan.... morgen nog maar even vragen of ze nog eentje over hadden. Anders nog maar eentje bij bestellen als ik voor Twan ga bestellen. Ik vind het wel leuk om te bewaren.

Zn kroontje zag er zo uit trouwens:





Hij wilde hem alleen niet op, heel eventjes en toen huilen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:23 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77308895
ahw... diaan, wat lief!
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:34:37 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77334766
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:13 schreef E.T. het volgende:
Ik zou liever die mandarijn hebben dan die oogjes van Lobbes
Al die prullen wordt twee tellen naar gekeken en dan in een hoek gegooid.. Alleen pennen/potloden/stiften/bloknootjes wordt langer naar gekeken en gebruikt maar de rest gaat nagenoeg ongebruikt de kliko in.
woah wat een verschil per kind dan wat ook wel logisch is natuurlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_77422909
Snoopy kom je hier voor begin juli nog eens vertellen hoe je die geweldig lieve dikkie-diks met mandarijnen hebt gemaakt?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:26:51 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77423775
als je goed naar de foto kijkt moet dat wel na te maken zijn, stiemie. een langwerpige oranje strook knippen met 2 bobbels vooraan als voeten. dan rondbuigen en vastnieten. hoofdje erop plakken (gezichtje erop tekenen, touwtje erdoor als snorharen), en oranje pijpenragers kopen (en in stukken knippen) voor de staarten. ik zie alleen niet goed hoe ze de staarten heeft vastgemaakt aan de achterkant, maar dat kan bijv. ook met een nietje?

zo zou ik 't doen in elk geval.
in de haak.
pi_77424028
Ja zo moet het ook lukken inderdaad. Ik hoopte alleen dat ze misschien ergens een patroontje had gevonden dat ze had gebruikt
pi_77550651
De leidster hier ga een goede tip vond ik.
Potjes Danoontje. Vind onze Guus ook erg lekker, dus ik denk dat ik die maar leuk aankleed en dat ga doen.
pi_77550811
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:24 schreef Koningin het volgende:
De leidster hier ga een goede tip vond ik.
Potjes Danoontje. Vind onze Guus ook erg lekker, dus ik denk dat ik die maar leuk aankleed en dat ga doen.
Deze vond ik wel grappig!

of deze:
pi_77551071
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:32 schreef Fruppel het volgende:
Een kale mandarijn is ook niet leuk, maar je kunt hem toch leuk versieren of er een beetje van maken...dan is het wel leuk!
Nee, fruit is nooit leuk. Het is een traktatie. Bah, al die ouders die gezond willen doen. Gelukkig zit die gezondheidsterreur niet bij de ouders van ons kinderdagverblijf.
pi_77551311
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:28 schreef Raissa het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Deze vond ik wel grappig!

of deze:
[ afbeelding ]
Die had ik ondertussen ook al gevonden!
pi_77551631
Die varkens met een danoontje neus kan je volgens mij alleen maken met lege danoontje toetjes?

Anders blijft die neus niet zitten?
pi_77552840
Hmm ik bedacht me net dat ik die mandarijnenpoesjes zo leuk vond, maar Linde is jarig in juli en dan is het helemaal geen mandarijnentijd
pi_77553404
Je kunt ook vissen maken:

pi_77553686
Maar die moeten dus ook met een madarijntje Ze zijn trouwens wel erg leuk!

Ach dan onthoud ik ze maar voor Esmee, die is half september jarig
pi_77555661
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:41 schreef Stiemie het volgende:
Nou als je het leuk aankleedt zoals de bananen van raissa of de mandarijnen van Snoopy, dan vind ik fruit wel heel erg leuk. Hoeveel oogjes, pennetjes, bellenblazen en mini-windgongetjes we hier al niet in een hoekje hebben liggen...

Snoopy hoe heb je deze gemaakt?
[ afbeelding ]
Ik heb hem niet via deze link maar het is wel dezelfde

http://www.refdag.nl/artikel/1378447/Traktatie+Poes.html
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_77557889
Dankjewel! Ik was al aan het google-en geslagen! Erg leuk. Ik zit erover te denken om er anders een stuiterbal in te doen en er een liga/doosje krentjes ofzo onder te plakken als er tegen die tijd geen mandarijnen zijn
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:46:26 #191
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77558714
Of misschien kleine appels? dan een gat er in met een appelboor, citroensap tegen het bruinworden en eventueel rozijntjes? En dan een kikker er van maken of een vis?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77605170
Ik vind die banaan traktatie het leukst, zeker als de andere gasten wat kleinere babytjes zijn. De meesten daarvan kunnen denk ik nog geen mandarijntjes hebben. Jair mag dat intussen wel en wij hebben ook een ouder kind te gast, die dat ook al mag eten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77608175
Mandarijntjes mogen toch al vrij snel? Eigenlijk zijn er bij de opvang van Linde in haar groep maar 4 kindjes jonger dan 1 jaar (waaronder Esmee) Bij de kindjes die nog geen mandarijn mogen, gaat de traktatie in het kastje en dan krijgen ze bv een soepstengel
pi_77620750
Wij hebben mandarijntjes pas met 9 of 10 maanden gedaan (volgens de lijst van Stefan Kleintjes) maar ook omdat ik het niet zo handig vond geven als hij nog niet een beetje stukjes kon eten en vanwege de schil enzo.

Tegen de tijd dat Esmée 1 jaar is zijn er natuurlijk weer wat meer kleintjes of niet? De oudere kinderen stromen dan toch door? Bij onze kdv is dat met 2 jaar dat je naar de grotere groep overgaat. Ik wilde de traktatie ook voor thuis en niet voor het kdv. De vrienden van ons die kinderen hebben hebben allemaal jongere kinderen dan Jair op éen na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77637705
Esmee zit in een verticale groep, dus kindjes van 3 maanden tot 4 jaar
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:18:06 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77800706
Cato trakteerde vanmorgen op deze cakejes (in de 'Kikkerklas').

in de haak.
pi_77800735
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:18 schreef trui het volgende:
Cato trakteerde vanmorgen op deze cakejes (in de 'Kikkerklas').

[ afbeelding ]
Wat leuk!
pi_77801903
Oh die zijn leuk geworden Trui! Was ze er blij mee?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:10:33 #199
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77809379
Trui, die zijn erg mooi geworden Leuk hoor!!
pi_77838897
Leuke taartjes.

Wij hadden hier dit taartje voor meneer:



Deze voor de volwassenen:



De mandarijnenvisjes (kun je trouwens ook met een sinaasappel of een minneola maken) en banaan met aapgezicht had ik voor de kinderen gemaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_78050749
hallo

mijn zoontje die binnenkort jarig wordt (3 jaar)
is helemaal weg van thomas de trein
hoe kan ik trakteren met thomas de trein
heeft iemand tip
foto's, links,.....
pi_78051251
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:36 schreef thevamphire het volgende:
hallo

mijn zoontje die binnenkort jarig wordt (3 jaar)
is helemaal weg van thomas de trein
hoe kan ik trakteren met thomas de trein
heeft iemand tip
foto's, links,.....
http://www.peuterplace.nl/traktaties.htm
Daar staat er eentje op van een trein. Misschien is die aan te passen?

Of
http://www.annekoen.nl/index.php?page=details&prod=188&cat=3&group=3
http://www.annekoen.nl/index.php?page=details&prod=71&cat=3&group=3
http://eten-en-drinken.in(...)stoomlocomotief.html
http://www.marktnet.nl/Thomas-de-trein-cakevormpjes-4575014.htm
http://www.goedkoopkadootje.nl/ (traktatie, thomas de trein)

Succes met zoeken
pi_78051592
dat zijn links waar je kun kopen
ik wil weten hoe ze het maken

hoe doet ze dat?
pi_78052536
Volgens mij is dat een kwestie van zelf creatief zijn en het proberen na te maken. Papier + schaar + lijm lijkt me dus

Edit:

http://www.annekoen.nl/prodgfx/188.jpg
Daar dat linkse figuurtje. Rechthoekig blauw papier pakken & rondje wit papier. Die plak je er op en met de stift teken je de lijntjes + het gezichtje er op. Als je dan nog een rechthoekkig blauw papiertje pakt en die vastniet aan de randjes (onder, links, rechts) heb je een zakje waar je evt. iets in kan steken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:21:04 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78054039




erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:05:10 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78055630
oooh max alweer (bijna) 4! gefeliciteerd alvast! mooie traktatie, pinq!
in de haak.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:06:04 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78055665
ik zag toevallig net een leuk linkje naar een weblog over traktaties: http://traktatie.blogspot.com/
in de haak.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:43 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78055794
leuk trui! eindelijk eens een website(blog dan) met leuke traktaties!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78055868
Leuke tractatie Pinquit! Enneh Trui jij krijgt ook de Artoek nieuwsbrief?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:14:37 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78055972
ja!
in de haak.
pi_78822214
ik kan mij nog slechts 1 traktatie herinneren van vroeger: mijn mama had van eierkoeken schilpadjes geknutseld! van gekleurd karton pootjes, staartjes en hoofdjes gemaakt en erin gestoken. Heel leuk vond iedereen het en het is nog niet eens zo heel ongezond!
  zondag 14 maart 2010 @ 15:42:20 #212
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79129040
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Knakworstkronkels, slagroomsoesjes, aardbei-poffer prikkers, fruit prikkers, Kaas-augurk-coctailworstje op een prikker. Een kartonnen taart met een kadootje in elke punt.

Ik zal nog even denken of ikmijn kinderen nog wat anders getrakteerd heb(ben)... Één of twee appeltaarten delen in de klas deed ik zelf toen ik in groep 8 zat. En die bakte ik dan zelf...Erg leuk. Weet nog hoe trots ik me toen voelde.
Dat wordt het dit jaar ook voor Twan, alleen ipv augurk een plakje leverworst. Hij wilde een keer wat anders. Hoe heb je de dat toen gedaan? Enn knakworstkronkels?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
  zondag 14 maart 2010 @ 19:16:54 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79138285
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:42 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat wordt het dit jaar ook voor Twan, alleen ipv augurk een plakje leverworst. Hij wilde een keer wat anders. Hoe heb je de dat toen gedaan? Enn knakworstkronkels?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik had prikkers met van die sliertjes aan de bovenkant. instant feestelijk. En dan gewoon rijgen en in een halve meloen geloof ik. of een kool

En die knakworstkronkels: bladerdeeg in reepjes en dat om een knkakworst wikkelen, 20 minuten op een bakpapier in de oven. ik doop het deeg ook wel eens in sesamzaad. ook lekker.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:05:37 #214
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79140472
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik had prikkers met van die sliertjes aan de bovenkant. instant feestelijk. En dan gewoon rijgen en in een halve meloen geloof ik. of een kool

En die knakworstkronkels: bladerdeeg in reepjes en dat om een knkakworst wikkelen, 20 minuten op een bakpapier in de oven. ik doop het deeg ook wel eens in sesamzaad. ook lekker.
OKay, dankjewel voor de uitleg!! Die prikkers ga ik ook doen maar dan met een plaatje met tekst aan de bovenkant... ik wilde een piepschuimbol kopen en die op een ring zetten, maar een halve meloen/kool is misschien wel beter.. moet ik nog maar even zien.

Die knakworstkronkels klinkt lekker. Ik ga dat eerst een keertje thuis maken om te kijken of Twan dat lust, voordat hij het gaat trakteren..
  zondag 14 maart 2010 @ 20:38:47 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79142280
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:40:51 #216
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79142419
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:38 schreef E.T. het volgende:
Knakworstkronkels
Ik heb hem bij mn favorieten gezet..... !
  zondag 14 maart 2010 @ 20:43:33 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79142589
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:42 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat wordt het dit jaar ook voor Twan, alleen ipv augurk een plakje leverworst. Hij wilde een keer wat anders. Hoe heb je de dat toen gedaan? Enn knakworstkronkels?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik weet niet of er moslimkindjes bij Twan in de klas zitten, maar die mogen geen leverworst eten, en ook geen knakworsten als het geen rundvleesknakworsten zijn.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:48:01 #218
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79142864
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik weet niet of er moslimkindjes bij Twan in de klas zitten, maar die mogen geen leverworst eten, en ook geen knakworsten als het geen rundvleesknakworsten zijn.
Hmm volgens mij niet.... ik zal het vandeweek eens navragen. Dan maak ik voor die kinderen wel een iets andere stokje. Bedankt voor de tip!!
  zondag 14 maart 2010 @ 20:51:46 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79143126
Ur welcome
  zondag 28 maart 2010 @ 16:23:30 #220
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79672939
Twan heeft afgelopen maandag getrakteerd:



Ze vonden het erg leuk en lekker.
pi_79673664
Ziet er leuk uit. Wat is dat rode op het stokje? Gedroogde paprika of tomaaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 28 maart 2010 @ 16:48:06 #222
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79673750
Dankjewel!! Dat zijn bifi-worstjes.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:25:18 #223
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79680852
Simpel en toch effectief, leuk gedaan!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_80464584
Wij hadden afgelopen week het absolute hoogtepunt (of dieptepunt, maar net hoe je het bekijkt) aan traktatie mee in 2,5 jaar kdv tijd....

een gammel high school musical tasje me.t daarin: 1 pakje wicky, 1 pakje rozijntjes, 1 ontbijtkoekje, 1 pakje koekjes, een zakje tumtummetjes, nog een pakje koekjes, een gastenhanddoekje, nog een 3e pakje koekjes en zo'n groot 1 persoons chococakeding....

En dan waren er nog aparte koek en ander vreetwerk dingen voor op de groep.



Ik geloof dat Pepijn over 3 maanden maar weer heel demonstratief een klein oneetbaar dingetje gaat tracteren. Afgelopen jaar hadden we dikkiedik uitdeelboekjes en voor op de groep 1 pakje yoghurtrozijntjes pp.
pi_80469899
Dat is wel belachelijk zeg... Ik snap sommige ouders echt niet!
Ze zouden echt strenger moeten zijn op zo'n kdv. Bij ons word er namelijk ook gezegd dat er geen snoep getrakteerd mag worden en als je dan ziet waar sommige ouders evengoed mee aankomen :S
pi_80470442
Wat een boel
Zou hun kind ook gewend zijn zoveel snoep te eten? Ik vraag me toch af waarom. Dat je zelf niet na 2 pakken zoetigheid denkt : "zo, dit is genoeg om die kinderen lekker te laten stuiteren"..

Snoep mag wel, maar liever niet op ons KDV, toch gebeurd het wel. Chris heeft nu 1 keer op rozijntjes, en 1 keer op badbootjes getrakteerd (nog op de 0-1,5 groep). Hij komt meestal met kleine dingetjes thuis. Een geknutselde paddestoel met bellenblaas en rozijntjes, of gewoon een zakje met een spekje en diksapsnoepjes.
Gelukkig wordt het meeste in de vakjes gelegd, dus ze krijgen op het KDV wel een redelijke hoeveelheid (1 doosje rozijntjes of 1 spek). En de rest mag je dan als ouder uitzoeken..
pi_80492739
Ik heb zelfs lolly's meegemaakt voor de peutertjes..... Dat is helemaal belachelijk vind ik
pi_80493027
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:53 schreef p_iglet het volgende:
Wij hadden afgelopen week het absolute hoogtepunt (of dieptepunt, maar net hoe je het bekijkt) aan traktatie mee in 2,5 jaar kdv tijd....

een gammel high school musical tasje me.t daarin: 1 pakje wicky, 1 pakje rozijntjes, 1 ontbijtkoekje, 1 pakje koekjes, een zakje tumtummetjes, nog een pakje koekjes, een gastenhanddoekje, nog een 3e pakje koekjes en zo'n groot 1 persoons chococakeding....

En dan waren er nog aparte koek en ander vreetwerk dingen voor op de groep.



Ik geloof dat Pepijn over 3 maanden maar weer heel demonstratief een klein oneetbaar dingetje gaat tracteren. Afgelopen jaar hadden we dikkiedik uitdeelboekjes en voor op de groep 1 pakje yoghurtrozijntjes pp.
En vandaag kwam daar ook nog een plastic dora bekertje propvol met spekjes bij.... Die hadden ze nog over gehad van het verjaardag vieren in het weekend, en dus ook maar ingepakt om op de opvang uit te delen
pi_80494431
Ik wil ook uitdeel boekjes doen en er een boekenlegger aan knutselen met er een ontbijtkoekje of rozijntjes aan.

Ze snoept zelf niet, fruit eten ze sowieso elke dag dus ik kom niet verder dan dit.
En ik heb het nu wel gehad met al die bellenblaasrotzooi die ze steeds krijgt van de andere kindjes
  maandag 19 april 2010 @ 20:36:52 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80495796
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef soapie het volgende:
Ik heb zelfs lolly's meegemaakt voor de peutertjes..... Dat is helemaal belachelijk vind ik
Hier vandaag op de psz ook lollies.. Gelukkig heeft Nienke nog niet door hoe dat gaat met traktaties (was haar eerste dag). Het zakje met overig snoepgoed en lollie is dus gewoon in de tas gegaan en thuis weggelegd.

Saskia had trouwens wel een leuke in de klas; hele simpele sleutelhangers (gewoon met zo'n wit papiertje erin) en daar zaten twee kleine snoepsleutels aan Ze hadden ze allemaal op een rijtje op een prikbord gehangen met de namen erboven, als een groot sleutelrek.
Zag er erg leuk uit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 april 2010 @ 09:26:48 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80509827
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil ook uitdeel boekjes doen en er een boekenlegger aan knutselen met er een ontbijtkoekje of rozijntjes aan.

Ze snoept zelf niet, fruit eten ze sowieso elke dag dus ik kom niet verder dan dit.
En ik heb het nu wel gehad met al die bellenblaasrotzooi die ze steeds krijgt van de andere kindjes
Bewaar die bellenblaas joh, die gaat nog vaak van pas komen als ze groter is Ik ben helaas nu door de voorraad heen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:35:37 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80510063
Hier ook een mega-voorraad bellenblaas. Zodra het mooier weer is, ben je er zo doorheen. Linde wil in ieder geval nog wel eens de onderkant van het open flesje bekijken

Bij onze opvang valt het nog mee qua tractaties al is zo'n als hierboven beschreven zakje met snoep, chips en pakje drinken ook al eens voorgekomen helaas...
pi_80514727
Ik snap het prolbeem niet zo met het geven van snoep. Gebeurd op ons KDV ook en ik vind het prima.

Lolly's vind ik wel wat vreemd, dat is gewoon gevaarlijk.

De laatste tijd worden er vooral pakken klei uitgedeeld door ouders. Heb hier al een mooie voorraad gekleurde klei liggen en daar spelen de kids veel mee. Dat vind ik echt een leuk cadeau. Zitten vaak ook vormpjes of gereedschap bij.
pi_80514804
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat is wel belachelijk zeg... Ik snap sommige ouders echt niet!
Ze zouden echt strenger moeten zijn op zo'n kdv. Bij ons word er namelijk ook gezegd dat er geen snoep getrakteerd mag worden en als je dan ziet waar sommige ouders evengoed mee aankomen :S
Ben je al lid van de oudercommissie van het KDV? Daar heb je inspraak in het beleid en kan je dit er sprake brengen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:18:11 #235
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_80515419
Mijn man is leraar, dus moet zijn eigen "kinderen" ook trakteren. Wat we vorige week hebben gemaakt.

Bloemen van kaas en wortel op een sateprikker en als steun een stuk komkommer.

Plakken kaas laten snijden in de winkel van 1 cm dik. We hadden 3 grote plakken en met een bloemtjeskoekvorm heb ik daar dus bloemen uitgehaald (20 stuks). Met een appelsnijder heb ik gaatjes in het midden van de bloem gemaakt en daar een stukje wortel in.

Komkommer in de lengte door de midden snijden en die halve komkommer weer verdeeld in 5 stukken. Daar de sateprikker in geprikt en de bloem erboven op.

Alle kindjes vonden het erg geslaagd. Het was alleen niet heel erg goedkoop... moest best veel kaas hebben.
Niet mieten! Door gieten!
pi_80517012
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:57 schreef willempjewever het volgende:
Ik snap het prolbeem niet zo met het geven van snoep. Gebeurd op ons KDV ook en ik vind het prima.

Lolly's vind ik wel wat vreemd, dat is gewoon gevaarlijk.
Ik snap het wel eigenlijk..
Snoep is natuurlijk ongezond (overgewicht) en erg slecht voor de tandjes.. waarom zouden wij als kdv dat stimuleren? We zijn immers geen oppas (Ik bedoel overigens niet dat elke oppas teveel suiker aanbied hoor!) maar pedagogische medewerkers waar we met dit soort zaken rekening mee moeten houden. Bovendien werken die vele suikers en lekkere dingen alleen maar verslavend.
Niet dat ze zonder suikers moeten eten hoor, maar in ieder geval niet in overvloed.
Hierbij mijn nerdie leidster visie.

Ontopic:
Toastjes met aardbeitjes/ander fruit/salade + beker sinaasappelsap met gekleurd rietje.

Samen met de kinderen een fruitshake maken met een blender (onder toezicht natuurlijk)

Zelf mandarijntjes pellen of hele (kleine) appels eten vinden ze vaak ook stoerder dan dat ze het al geschild/gesneden krijgen.

Eventueel kun je ook een verhaal om de traktatie verzinnen. Met fantasie kom je zo een eind.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:16:12 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80517564
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:57 schreef willempjewever het volgende:
Ik snap het prolbeem niet zo met het geven van snoep. Gebeurd op ons KDV ook en ik vind het prima.

Lolly's vind ik wel wat vreemd, dat is gewoon gevaarlijk.

De laatste tijd worden er vooral pakken klei uitgedeeld door ouders. Heb hier al een mooie voorraad gekleurde klei liggen en daar spelen de kids veel mee. Dat vind ik echt een leuk cadeau. Zitten vaak ook vormpjes of gereedschap bij.
Nou er zitten bij Linde op de opvang 2 groepen van max 12 kindjes. Sommige kindjes delen bij beide groepen uit. Dat is dus al bijna om de week snoep. Daarnaast trakteren kindjes als ze een broertje/zusje hebben gekregen of als ze naar de basisschool gaan. Ook zijn de leidsters jarig en die trakteren dan vaak ook. Dus als die allemaal met een zakje met 3 spekjes, 3 winegums, een doosje krentjes, een pakje limonade, een zakje ham/kaas-chips en een lollie aankomen, krijgt mijn kind bijna elke keer dat ze komt zo'n berg snaai (als een kindje bij het uitdelen afwezig is, wordt het in zijn/haar kastje gedaan)

Een snoepje is helemaal niet erg op z'n tijd vind ik dan he? Maar niet elke keer en niet zoveel. Neem bijvoorbeeld de klei-tractatie waar jij het over hebt. Dat is toch ook heel leuk
pi_80520188
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef seilram het volgende:
Alle kindjes vonden het erg geslaagd. Het was alleen niet heel erg goedkoop... moest best veel kaas hebben.
Bij de Lidl kan je het beste jonge kaas kopen,dan ben je niet al te veel geld kwijt. Moet je wel zelf snijden
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:16 schreef Stiemie het volgende:
Nou er zitten bij Linde op de opvang 2 groepen van max 12 kindjes. Sommige kindjes delen bij beide groepen uit. Dat is dus al bijna om de week snoep. Daarnaast trakteren kindjes als ze een broertje/zusje hebben gekregen of als ze naar de basisschool gaan. Ook zijn de leidsters jarig en die trakteren dan vaak ook.
Dat is wel een verschil. Hier wordt alleen per groep getrakteerd en daarin zitten 12 kids waarvan er 2 van mij zijn, dus 10 andere kids en 5 van die kids trakteren op snoep schat ik in, dus 1 keer per 2 maanden maar. Dat valt dan wel mee. En dan zijn het geen hele bergen koeken zoals iemand hier meemaakte, maar een klein zakje chips of wat kleine snoepjes.

[ Bericht 44% gewijzigd door willempjewever op 20-04-2010 14:25:50 (1) ]
pi_80520379
Vergeet ik te vermelden dat dit volgens mijn zus een goede winkel is voor traktaties. Het is wel goedkoop spul, voor speelgoed voor je kids zou ik verder kijken, maar voor traktaties zie ik veel leuks in de opruimingshoek.

http://www.lobbes.nl/
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:39:16 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80520828
oh maar bij linde op de opvang zijn die mega-traktatiezakken gelukkig een uitzondering hoor. Geeft alleen aan waarom ik het fijner vind als niet iedereen snoep geeft
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:48:09 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_80521123
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:00 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ben je al lid van de oudercommissie van het KDV? Daar heb je inspraak in het beleid en kan je dit er sprake brengen.
Nou, dat valt ook wel mee hoor. Je kunt dit soort dingen aankaarten, maar het is voornamelijk advies en niet bindend wat je als OC doet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_80530837
Nou, vandaag bij de kinderopvang geweest en 2 zakken snoep aangetroffen in de bak. En met een lolly

Zakken snoep heeft mijn vrouw in de prullenbak gegooid en ze is aardig boos over dat snoep. Ik had dat snoep nog wel willen opeten, maarja, het ligt nu al in de bak...
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:57:32 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80530909
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:55 schreef willempjewever het volgende:
Nou, vandaag bij de kinderopvang geweest en 2 zakken snoep aangetroffen in de bak. En met een lolly

Zakken snoep heeft mijn vrouw in de prullenbak gegooid en ze is aardig boos over dat snoep. Ik had dat snoep nog wel willen opeten, maarja, het ligt nu al in de bak...
pi_80531101
Ik met mijn grote mond hier ook altijd
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:29:00 #245
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_80534972
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:53 schreef p_iglet het volgende:
Wij hadden afgelopen week het absolute hoogtepunt (of dieptepunt, maar net hoe je het bekijkt) aan traktatie mee in 2,5 jaar kdv tijd....

een gammel high school musical tasje me.t daarin: 1 pakje wicky, 1 pakje rozijntjes, 1 ontbijtkoekje, 1 pakje koekjes, een zakje tumtummetjes, nog een pakje koekjes, een gastenhanddoekje, nog een 3e pakje koekjes en zo'n groot 1 persoons chococakeding....

En dan waren er nog aparte koek en ander vreetwerk dingen voor op de groep.



Ik geloof dat Pepijn over 3 maanden maar weer heel demonstratief een klein oneetbaar dingetje gaat tracteren. Afgelopen jaar hadden we dikkiedik uitdeelboekjes en voor op de groep 1 pakje yoghurtrozijntjes pp.
Zoveel zoetigheid doen wij niet eens met het kinderfeestje .

F heeft vorige week de poffertjesspies getrakteerd. Niet met aardbeien maar met druiven. Volgens haar was het een succes. Ik geloof haar maar op haar blauwe ogen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 21 april 2010 @ 13:53:28 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80558211
Wat mij opvalt als we zo'n prinsessentasje (oid) gevuld met snoep en chips mee krijgen, is dat mijn zoon voornamelijk geïnteresseerd is in het zakje chips. De snoepjes houdt ie niet zo van dus die eet ik op
Maar hij heeft nog geen enkele keer een zelfgemaakt iets gekregen of iets dat niet om op te eten was.

En ik lees hier net dat het ook gewoonte is om te trakteren als er een broertje of zusje is geboren. Goed om te weten
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 22:59:33 #247
7074 moussy
kuttekop
pi_81515186
René gaat morgen kleine limonadeglazen trakteren waar we voor ieder kind de naam op gegraveerd hebben. Voor de juffen een theebeker met naam er op





Lollie er in rietje om het lolliestokje en een stukje folie er om, weer eens wat anders dan een berg snaai
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_81515352
Oh dat vind ik echt een hele leuke traktatie! Mooi zeg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 17 mei 2010 @ 09:10:52 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81523584
Dat is echt een leuke, originele en mooie traktatie. Hoeveel glazen moesten er gegraveerd worden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 mei 2010 @ 09:12:22 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81523604
Leuke traktatie die bekertjes, alleen wel erg leeg met alleen een lollie.

Hier krijgt ze heel veel verschillende traktaties.
De leukste tot nu toe vond ik de koekiemonster 'doos' was een doos met daarop het hoofd van koekiemonster.
En hij was nog leuk & goed gevuld ook er zat in:

een dikkie dik pocket boekje
kleur potloodjes
rozijntjes
bellenblaas
ontbijtkoekje
smarties
zakje mana
en een ballon
  maandag 17 mei 2010 @ 09:16:15 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81523678
ik vind 't juist wel OK, 1 lollie is toch een prima traktatie? en dan nog zo'n mooi glas erbij ook. ik vind dat er al snel teveel in die traktatiezakjes/doosjes gedaan wordt.
in de haak.
pi_81523692
Heel erg mooi en origineel zeg Superleuk!
  maandag 17 mei 2010 @ 09:19:13 #253
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81523737
Ja vol stoppen moet ook niet.
Hier valt dat eigenlijk wel mee op die koekiemonster doos na dan daar zat aardig wat in.
Cupcakes vind ik altijd een goede, niet te veel en niet te weinig.

Ik heb zelf vroeger weleens mini broodjes met knakworstjes getrakteerd op school.
Dat deed het ook altijd goed.
  maandag 17 mei 2010 @ 09:20:27 #254
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81523755
Oh Moussy wat mooi gemaakt en origineel zeg!
pi_81523824
Ik vind het geweldig moussy! Echt heel leuk en origineel


Dat vind ik dus echt een belachelijke traktatie zon koekiemonster doos. Zoveel?
Dat kost klauwen met geld en de kinderen zijn net zo blij met 1 ding..


Ik weet nog steeds niet wat ik voor de leidsters van het kdv wil doen.
pi_81523915
Moussy wat een enorm leuke traktatie, die ga ik opschrijven! in september is de volgende jarig en de schoolglazen van de kids zijn wel aan vervanging toe, dus enorm handig om nieuwe te krijgen aan begin van het schooljaar, tnx voor het idee

ook hier word er vandaag getrakteerd

chipsportemonnee met een chocolade munt en een mini suikerspin voor de kids. De juffies krijgen een pauze-pakketje (sultana, appel en een zakje soep)


de portemonneetjes met suikerspin


duidelijkere foto van de portemonneetjes, hopeijk worden ze net als de traktatie van vorig jaar lekker veel gebruikt


de tas met pauzepakketjes voor de juffies en meesters
  maandag 17 mei 2010 @ 09:28:36 #257
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81523923
Ik had iets leuks voor de leidsters.
Gegraveerd chocola.
Was een knaller.. Met de kosten valt het wel mee lijkt mij.
Maar er zat inderdaad zoveel in.

Hier worden we helemaal dood gegooit met manderijnen.
Bij elke traktatie zit er een manderijn.

Die portemonneetjes zijn echt grappig!
  maandag 17 mei 2010 @ 09:31:45 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81523989
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Leuke traktatie die bekertjes, alleen wel erg leeg met alleen een lollie.

Hier krijgt ze heel veel verschillende traktaties.
De leukste tot nu toe vond ik de koekiemonster 'doos' was een doos met daarop het hoofd van koekiemonster.
En hij was nog leuk & goed gevuld ook er zat in:

een dikkie dik pocket boekje
kleur potloodjes
rozijntjes
bellenblaas
ontbijtkoekje
smarties
zakje mana
en een ballon



@pvoesss Leeg glazenpotje , wat zakjes thee, daar knip je labeltjes vanaf , en laat je je dame wat kliederen/tekenen en knip je van de mooiste stukjes labeltjes, die maak je weer vast aan het touwtje,.
Wat van die doorzichtige folie mt een lint eroverheen, en een kaartje van het stuk papier waar je je dame op hbet laten kliederen, en schrijf je er op hiep hoera "x" 2 jaar of iets dergelijks


MOussy wat onwijs leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 17 mei 2010 @ 09:32:00 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81523994
gegraveerd chocola? haal je nou niet perongeluk wat dingen uit vorige posts door elkaar ofzo?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 mei 2010 @ 09:34:48 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81524058
Knorretje wat leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 17 mei 2010 @ 09:35:56 #261
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81524086
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:32 schreef pinquit het volgende:
gegraveerd chocola? haal je nou niet perongeluk wat dingen uit vorige posts door elkaar ofzo?
Lawl nee, kan je laten doen bij een chocolade winkeltje in Rotterdam.
Het wordt diep gegraveerd & ingespoten met iets naar keuze.
pi_81524103
Bij ons op het kdv worden ook vaak kleine speeltjes getrakteerd. Denk aan kleine platicfiguurtjes, een klein leesboekje of iets dergelijks. Ik vind ook op de babygroep (kinderen van 2,5 maand tot 2 jaar) veel leuker om iets gezonds te geven of iets wat ook veel kinderen kunnen eten. Wij hebben een doosje rozijnen, een boekje en een Liga koekje gedaan. Het liga koekje en de rozijnen kunnen misschien niet alle kindjes al eten maar je kan het wel goed bewaren. Ik vind het niet nodig om chocola, gellybeans en dat soort dingen te geven.

Bij ons wordt alleen op je eigen groep getrakteerd en meestal ook alleen aan de kindjes die op de dag van de traktatie komen, dus 9 stuks. Als je voor alle kindjes op de groep trakteert zijn het er twaalf. Ik weet eigenlijk niet zo goed of het gebruikelijk is om te trakteren bij de geboorte van een broertje of zusje. Dat kan ik makkelijk bij vrienden navragen.

De bellenblazen, die ik tot nu toe heb gekregen wilde ik ook bewaren met als gevolg, dat ze het nu niet meer doen.

De gegraveerde glazen zijn erg leuk. Dat is waarschijnlijk ook niet zo goedkoop geweest?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 17 mei 2010 @ 09:38:55 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81524162
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik had iets leuks voor de leidsters.
Gegraveerd chocola.
Was een knaller.. Met de kosten valt het wel mee lijkt mij.
Maar er zat inderdaad zoveel in.

Hier worden we helemaal dood gegooit met manderijnen.
Bij elke traktatie zit er een manderijn.

Die portemonneetjes zijn echt grappig!
Mandarijnen zijn gezond, dat zou je JUIST moeten bejubelen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 17 mei 2010 @ 09:40:43 #264
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81524198
Mwauh niet zo.
Ze zijn niet eens lekker en meestal plat gedrukt.
ipv dat graag appeltjes.
  maandag 17 mei 2010 @ 09:44:32 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81524304
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Mwauh niet zo.
Ze zijn niet eens lekker en meestal plat gedrukt.
ipv dat graag appeltjes.
zaag
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81524340
Jij bent niet snel tevreden hè, SacreCoer? Over een gegeven paard in de bek kijken gesproken...

Ik vind de glazen van René echt super, vooral omdat ze zelf heeft gemaakt! In mijn ogen is dat al meer dan voldoende als traktatie, ook zonder lolly.

De chipszakjes vind ik ook heel erg leuk!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  maandag 17 mei 2010 @ 09:48:38 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81524415
knorretje, wat een werk, die portemonneetjes (en de tas) van chipszakjes! knap zeg! gefeliciteerd trouwens met alicia!
in de haak.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:05:21 #268
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81524852
Wow knorretje heb je die portemonneetjes en de tas allemaal zelf gemaakt? Wat een werk! Maar wel heel erg leuk geworden.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:09:22 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81524937
Knorretje, wat een geweldige traktatie. Hoe ben je aan dat idee gekomen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:30:37 #270
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81525516
super zeg Knor! wauw!

En die glazen van René ik vind het nog steeds zo knap
keileuk om te trakteren zulke dingen!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81525619
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:05 schreef Stiemie het volgende:
Wow knorretje heb je die portemonneetjes en de tas allemaal zelf gemaakt? Wat een werk! Maar wel heel erg leuk geworden.


yep allebei zelf gemaakt (het leeg eten van de zakjes heb ik aan de kids van de scouting overgelaten )
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:09 schreef livelink het volgende:
Knorretje, wat een geweldige traktatie. Hoe ben je aan dat idee gekomen?


ik vind het leuk om aan te sluiten bij wat ze in de klas hebben, vorig jaar gingen veel voor het eerst zelf op de fiets naar school en waren het allemaal beginnende lezertjes, dus werde het naam slutelhangers annex boekenleggers. Toen ik begin dit jaar de zakjes zag ergens op het www als etui en het lesprogramma van dit jaar had gezien (kennismaking met valuta) was de link snel gemaakt en moesten het portemonneetjes worden. (ieder kind heb z'n eigen etui al gemaakt dus die gaan ze niet omruilen voor die van mij natuurlijk).

Op de blog waar ik het zag was er geen gebruik gemaakt van chips zakjes maar van andere snoepverpakkingen, maar de klas hoopt iedere keer weer dat er op chips getrakteerd wordt en vond het wel leuk om ze een beetje te 'foppen' want uiteraard dachten ze toen ik aan kwam lopen vanmorgen dat ze eindelijk weer eens een chipstraktatie hadden.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:38:27 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_81525706
Ik zou er ook ingetrapt zijn
Ik vermoed dat ze niet te teleurgesteld zullen zijn dat er geen chips meer in zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_81527667
Echt kanp hoor knorretje. Een collega van mij die had een sjabloon voor het maken van portemonnaies uit lege melkpakken. Die zijn dan alleen gevouwen en niet echt genaaid met rits en al.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_81529009
Woah wat gaaf Knorretje, dat had ik als kind echt enorm leuk gevonden om te krijgen (nu zelfs nog )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 12:23:16 #275
7074 moussy
kuttekop
pi_81529204
Leuk knor, die ga ik ook onthouden

De grote bekers heb ik gegraveerd, omdat het toch wel kriebelig was voor René en uiteindelijk hebben we de andere namen ook voornamelijk zelf gedaan, om het allemaal zo veel mogelijk hetzelfde te houden. De kosten vielen reuze mee, incl folie was ik 7 euro kwijt en 1 boortje a 5,50 of zo we hebben er 1 boor in totaal op versleten, het was wel veel werk

En alleen een lollie? Wat is daar mis mee? Ze krijgen het glas ook nog, als je die bij een graveerder koopt komen ze rond de 3 euro p stuk. Ik vind het goed zo
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_81529290
Moussy wat een gaaf idee die bekers! Netjes geschreven, dat lijkt me moeilijk op glibberig glas, of valt dat wel mee. Ik vind een lollie helemaal niet te weinig als tractatie, ik vind dat de tractaties jjuist nogal overdreven groot zijn tegenwoordig.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 12:30:25 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_81529499
De juffen hebben er 2 twee!!!111!!!! chocoladekogels in zitten, ook te weinig zeker?

Mijn kinderen zijn altijd enthousiaster over het hebbedingetje (al is het een prulletje) dan over het (vr)eetwerk..

Het graveren vond ik zelf érg leuk om te doen en het viel mij reuze mee Dit is trouwens voor 10-11 jarige deze traktatie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:12:30 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81566810
Die Dikki Dick pocket boekjes zijn voor de leeftijd 1-3 zie ik op Bol.com, bij mijn zoontje zitten kindjes tot 4 jaar in de klas, dan is dat dus al niet meer zo leuk? Jammer want het leek me zo'n leuke traktatie.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:48:21 #279
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_81567360
Knorretje wat mooi en goed gemaakt zeg!!

Ik vind die glazen bekers/glazen ook helemaal geweldig En alleen een lolly is prima toch? Ik vind het soms ook erg overdreven wat er getrakteerd wordt. Twan lust het merendeel niet wat hij krijgt hij lust maar weinig snoep of koeken, dus dat gaat meestal de vuilnisbak in.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:50:06 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81567393
Die Dik Boekjes zijn hier met bijna 4 jaar nog steeds een succes Marrije, lekker doen dus. Wij hebben de sesamstraat variant daarvan eens getrakteerd.

Die beker zijn leuk! Iets blijvends en zelfgemaakt, ik ben fan. Een lolly lijkt me prima, wij doen ook altijd 1 snoepjes/eetdingetje. Het moet wel leuk blijven.

Knorretje, wat ben je toch weer creatief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:50:06 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_81567394
tvp, thijs gaat straks van de opvang naar de Kindergarten en we zoeken nog wat leuks....


Petra heeft trouwens eens een leuke pinguin-taart gemaakt, erg leuk...
geloof dat de pinguins van annekoen.nl kwamen.



3 verschillende grootte kartonnen cirkels, 2 kartonnen kokers en voor de iglo heeft ze een bal doormidden gesneden. Aankleden met watten en de pinguins erop...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:24:21 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81569678
prachtig, ueberduitser!
in de haak.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:09:29 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_81571257
kwam deze net nog tegen, petra had laatst nijntjes gemaakt als traktatie voor Lenthe's eerste verjaardag.
pi_81587670
Leuke traktaties allemaal
Ik ben niet zo heel creatief, dus ik weet nog niet wat ik er dit keer omheen ga maken. Maar ik wou de mini gouden boekjes als uitdeelkadootje geven. Ik vind die boekjes zo enorm leuk /jeugdsentiment
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:48:55 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82198422
Linde kreeg vorige week weer een fantastische traktatie bij de opvang: een zakje snoep, zakje chips en een pakje drinken. Om de calorie-inname te beperken was het gelukkig wel light-sap met zoetstoffen Gelukkig was het ter ere van een afscheid dus dat scheelt weer
pi_82199466




Dit heeft de dame getrakteerd.
Dikkiedik uitdeelboekjes met een kaartje eraan waar op stond: Hoera 2jaar!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:03:31 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82201446
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:28 schreef knorretje het volgende:
Moussy wat een enorm leuke traktatie, die ga ik opschrijven! in september is de volgende jarig en de schoolglazen van de kids zijn wel aan vervanging toe, dus enorm handig om nieuwe te krijgen aan begin van het schooljaar, tnx voor het idee

ook hier word er vandaag getrakteerd

chipsportemonnee met een chocolade munt en een mini suikerspin voor de kids. De juffies krijgen een pauze-pakketje (sultana, appel en een zakje soep)

[ afbeelding ]
de portemonneetjes met suikerspin

[ afbeelding ]
duidelijkere foto van de portemonneetjes, hopeijk worden ze net als de traktatie van vorig jaar lekker veel gebruikt

[ afbeelding ]
de tas met pauzepakketjes voor de juffies en meesters
was jij maar mijn moeder toen ik klein was
pi_82277559
Knorretje, wat leuk die portemonneetjes! Ik kan alleen echt niet bedenken hoe je dat gemaakt hebt
pi_82280032
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:20 schreef Susanne81 het volgende:
Knorretje, wat leuk die portemonneetjes! Ik kan alleen echt niet bedenken hoe je dat gemaakt hebt

heel kort omschreven:
zakje chips schoongewreven, open geknipt en gesandwicht tussen een laag stof en een laag tafelzeil en dan aan elkaar naaien, rits erin en klaar
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:45:16 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82281165
ik snap 't ook nog niet helemaal knorretje. je hebt ze toch een soort van geplastificeerd, of niet?
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 13:46:43 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_82281213
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:45 schreef trui het volgende:
ik snap 't ook nog niet helemaal knorretje. je hebt ze toch een soort van geplastificeerd, of niet?
dat is dat tafelzeil
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:47:44 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82281263
oh.
in de haak.
pi_82283285
er was ooit eens een linkje in het naaitopic er van langs gekomen.. was ff terugzoeken maar: http://www.instructables.com/id/Potato-chip-bag-pencil-case/
  zondag 6 juni 2010 @ 21:11:57 #294
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_82414610
Mijn jongen heeft vorig jaar knapzakken getrakteerd, maar wel echte grote. Grote piratenzakdoeken voor de jongens en roze met bloemen voor de meisjes. Grote takken, die wist een vriend via de gemeente te regelen, en de zakjes gevuld met een pakje drinken, sultana en iets met chocola.

Het was ook leuk om samen te maken en de volgende dag mijn jongen met die bos knapzakken op zijn schouder naar school
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:51:19 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_82512100
Een knapzak vind ik ook een leuk idee. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd, maar ik kreeg ze inderdaad niet groot genoeg. Om een beetje een leuke knapzak te maken heb je een behoorlijk stuk stof nodig. Maar wellicht dat ik het nog een keer ga proberen. Waar had je die piratenzakdoeken vandaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_82650894
zo aangezien er in de nieuwe groep wat meer kindjes zitten vond ik de boekjes toch een beetje te gek worden. Dus ik heb nu van die Vogel waterfluitjes besteld daarbij gaat een doosje yoghurt rozijntjes, mooi lintje erom en dan denk ik dat het er best leuk uitziet
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:50:26 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_82651419
Heb nog wat leuks, weliswaar geen traktatie, maar een uitnodiging. Door alle problemen met Lenthe het eerste jaar is er geen kraamschudden geweest met de collega's van Petra. Dit willen we toch doen en daarvoor had Petra leuke uitnodigingen bedacht. Geheel eigen ontwerp!
Het was een hele opgave om 20 uitnodigingen te maken, 3 avonden tot in de nacht aan het knutselen geweest, maar ze zijn mooi geworden...






Onder het kaartje met het fototje van Lenthe steekt het kaartje van de voorzijde, waar het adres op staat.
(boven de vlinder aan de voorkant is een snede gemaakt waar dit kaartje met de tekst uitnodiging erop door steekt)

veel werk, maar erg leuk, ik had er zelfs als man schik in ze te maken...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:53:40 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_82686634
Mooi geworden, die uitnodigingen! Je kunt echt zien dat er tijd en zorg aan is besteed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:56:03 #299
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83034709
Leuke uitnodigingen.

Nog twee maanden, dan mag ik ook weer. Deze keer makkelijk. We trakteren een prentenboek met iets lekkers erbij. Heb al met de leidsters overlegd welk boek ze willen. Of toch maar een bellenblaas, is al een half jaar niet voorbij gekomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:03:28 #300
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_83232059
traktatie van Iris op het kdv:


en op de psz (dit zijn meisjes- en jongensboeven )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_83232224
Leuk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')