abonnement Unibet Coolblue
pi_72078812
Deel 30 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72078859
The Ballad of Paul and Ringo?
pi_72078874
^ tevens was dat mijn verkapte tvp
l
pi_72078930
Zal ik trouwens 't nieuwe Beatles Album Tournament maar eens openen? Zijn we vorig jaar vergeten ofzoiets?
pi_72079063
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:41 schreef blckbb het volgende:
Zal ik trouwens 't nieuwe Beatles Album Tournament maar eens openen? Zijn we vorig jaar vergeten ofzoiets?
Misschien is dat wel een goed idee ja, maar langs de andere kant zijn we nu ook met de polls bezig (ik zal er vanavond eentje openen?) en hebben we net een nummer toernooi gehad. Misschien als de inspiratie voor de polls op is? Je doet wat je wilt, natuurlijk, maar ik vind persoonlijk niet dat we een overdaad aan Beatles topics moet creëren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72079320
Ben ik 't wel mee eens, maar wel een beetje zonde van 't album tournament
Wat voor Polls wou je verder nog openen? want laten we de Beatles wedstrijden/polls/tournaments maar even 1 voor 1 gaan
pi_72079393
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:55 schreef blckbb het volgende:
Ben ik 't wel mee eens, maar wel een beetje zonde van 't album tournament
Wat voor Polls wou je verder nog openen? want laten we de Beatles wedstrijden/polls/tournaments maar even 1 voor 1 gaan
Ik wou sowieso deze avond nog de beste a-kant van een single poll openen. En voor de rest had ik geen idee meer. Misschien daarna gewoon tournament, en vervolgens terug polls als iemand er eentje wilt openen? Zo belangrijk is het allemaal niet natuurlijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72079495
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik wou sowieso deze avond nog de beste a-kant van een single poll openen. En voor de rest had ik geen idee meer. Misschien daarna gewoon tournament, en vervolgens terug polls als iemand er eentje wilt openen? Zo belangrijk is het allemaal niet natuurlijk
Ok, geef maar een startsein ervoor. Ik wil 't album tournament best wel doen, punten optellen ed (niet zo'n grote taak maar je begrijpt wat ik bedoel )
pi_72080130
Misschien leuk om dat rond 9 september te beginnen ivm die release van de remasters?
pi_72080533
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:22 schreef Xrenity het volgende:
Misschien leuk om dat rond 9 september te beginnen ivm die release van de remasters?
Hmmm... taktisch..
pi_72081618
Voor degenen die Beatles Rock band willen kopen en naast de special edition nog een gitaar willen:

Bij de Bart Smit heb je nu voor 65 euro Guitar Hero World Tour met gitaar. Heb je geen Lennon/Harrison gitaar maar hij werkt prima met BRB en je hebt er een game bij voor 35 euro minder dan een Beatles-model. Daarnaast zithet nr Band on the run op GH:WT en zijn andere Wingsnummers te downloaden dus heb je alvast een beetje Beatles.

EDIT: en daarnaast zijn de Beatles instrumenten juist MINDER compatibel met andere ritme games. Zie http://www.rockband.com/compatibility
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72081812
Wat betreft de polls en een tournament: de eerste poll die ik postte liep als een tierelier, de ene daarna liep wat minder, en die B-kanten poll kwam nauwelijks van de grond... Ik denk dat het wat teveel is allemaal voor een algemeen forum als dit. Elke week een nieuwe poll was misschien wat te enthousiast bedacht. Als je nu een nieuwe poll van A-kanten plaatst (voel je vrij, natuurlijk ) terwijl die vorige en eigenlijk de vorige twee nog geeneens echt goed gelopen hebben, dan ben ik bang dat het hele poll-gebeuren doodbloed ten gevolge van overkill. En al helemaal als daar nog eens een album tournament bijkomt! Ik ben bang dat men hier The Beatles dan wat zat wordt.

Dus mijn advies (for what it is worth of course ): stop met de polls, laat de huidige gewoon nog wat doorsudderen (bump ze desnoods even) en maak op 09-09-09 (of misschien nog beter een week ervoor, als een soort van aanloop) een hele mooi, goed uitgedacht en uitgewerkt 'professioneel' Album Tournament (met covers van elk album en zo, dus echt 09-09-09-waardig). En daarna is het wellicht leuk de hype in leven te houden met bijvoorbeeld een maandeljkse degelijke poll!

Da's mijn advies. En tevens m'n TVP.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:24:42 #13
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72081928
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:21 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, jammergenoeg. Laatste poll heeft maar 8 reacties in een week opgeleverd. Misschien gewoon beter a-kant poll laten dan en tournament beginnen. Misschien gewoon nu al beginnen en genoeg tijd geven voor lijstjes? Want ik denk dat je met een album tournament best met lijstjes ipv knock-outs werkt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72084654
En de geruchten dat de Beatles zeer binnenkort (09-09-09???) te downloaden zijn via itunes duiken ook al weer op. Het lijkt me nu wel een logische stap, alhoewel ik zelf gewoon 1000 maal liever het tastbare heb

Groter nieuws is dat Disney mogelijk een 3D remake gaat maken van Yellow Submarine, die gepland staat voor 2012.

Bron: http://www.telegraph.co.u(...)emade-by-Disney.html
pi_72085014
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:12 schreef MrBadGuy het volgende:
En de geruchten dat de Beatles zeer binnenkort (09-09-09???) te downloaden zijn via itunes duiken ook al weer op. Het lijkt me nu wel een logische stap, alhoewel ik zelf gewoon 1000 maal liever het tastbare heb
Ik betwijfel het ten zeerste, gezien de lange historie tussen Apple Corps en het 'bekende' Apple.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72085082
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik betwijfel het ten zeerste, gezien de lange historie tussen Apple Corps en het 'bekende' Apple.
Dat is waarschijnlijk ook een belangrijke reden waarom de Beatles muziek er nog steeds niet te krijgen is. Maar als ze dan toch een keer online beschikbaar komen, dan lijkt 09-09-09 toch wel het meest logische moment. Als het dan niet gebeurt, dan zie ik het niet snel meer gebeuren.
pi_72087088
Apple (computers) heeft al die bijeenkomst naar 09-09-09 verplaatst, dus wie weet?
Vond het idee van Dhani (?) ook wel leuk, though, dat the Beatles gewoon een eigen online store krijgen voor hun muziek.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:05:20 #18
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72089128
Tvp'tje met uiteraad weer een lekkere plaat:


Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72100617
Gister de eerste advertentie gezien van BRB in een magazine, was vooral de zwart-wit afbeelding van de cover met daarbij een tekst als "join the fab four conquer the world".
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72100690
Gisteren bij Culemborg Blues een prima platenkraam

Nieuwe aanwinsten LP's Beatles gerelateerd:
The Beatles - Please Please Me
John Lennon - Plastic Ono Band
John Lennon - Imagine
Wings - Over America (3 LP )
pi_72113651
als de remasters eind dit jaar uitkomen dan zal het nog wel enige tijd wachten zijn op de let it be DVD zeker?
pi_72116433
hele dikke tvp
pi_72117047
Is Aisumasen op vakantie trouwens? Al een tijd niet meer gezien
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:06:43 #24
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72117201
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:01 schreef blckbb het volgende:
Is Aisumasen op vakantie trouwens? Al een tijd niet meer gezien
Hij was naar Lowlands gegaan, en daarvoor heeft hij wel wat gepost. Nog daarvoor was hij idd op vakantie

(waarom weet ik dit, ik lijk wel een stalker )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72118187
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:58 schreef warpozio het volgende:
als de remasters eind dit jaar uitkomen dan zal het nog wel enige tijd wachten zijn op de let it be DVD zeker?
Eind dit jaar...? 09-09-09 al, hoor! En de Let it be-dvd kan je wel vergeten: die komt niet uit voordat alle gerelateerden overleden zijn, vrees ik.
pi_72118228
Wat lees ik op Wikipedia?

The Long and Winding Road
An official documentary on The Beatles career had been in the pipeline as far back as 1970. Long time friend and Apple Corps manager Neil Aspinall had compiled footage from various sources around the world of concert, interview and television appearances. From this archival footage, Aspinall assembled a 90 minute feature film which was tentatively titled The Long and Winding Road and was completed in 1971. At this point, none of the former members had any involvement with the project and plans for its release lay dormant until 1980, when John Lennon stated as part of a legal deposition against the producers of the musical 'Beatlemania' that: "I and the other three former Beatles have plans to stage a reunion concert," an event to be filmed as a finale of The Long and Winding Road (which was now to be a television special).[1] According to Lennon's widow, Yoko Ono the concert would have been held in England: "Just days before his brutal death, John was making plans to go to England for a triumphant Beatles reunion. His greatest dream was to recreate the musical magic of the early years with Paul, George and Ringo...(he) felt that they had travelled different paths for long enough. He felt they had grown up and were mature enough to try writing and recording new songs."[2] The plans for a reunion were abandoned after Lennon was murdered on 8 December.


Weet iemand hier meer over? Des te meer ik lees over het tijdstip waarop Lennon gedood werd des te meer denk ik : zonde. (naast dat het natuurlijk sowieso vreselijk is)

Over Let it be op DVD:

In a February 2007 interview with Neil Aspinall regarding the remastering of the film for DVD release, he stated, "The film was so controversial when it first came out. When we got halfway through restoring it, we looked at the outtakes and realized: this stuff is still controversial. It raised a lot of old issues."

Duurt nog wel een tijdje. Kan dus het beste een torrent aanzetten.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72120288
Heb er nog NOOIT iets over gelezen, en ik heb aardig wat gelezen.

(Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet waar is, het lijkt me alleen sterk.)
pi_72120566
Ik heb er OOK nog NOOIT wat over gelezen en ik heb OOK heel wat gelezen...
Wikipedia moet je natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen: iedereen kan maar opschrijven wat 'íe wil.

BTW Dat Long and winding road project is later alsnog opgepakt en dat werd uiteindelijk Anthology. Het heeft echter niets te maken met de flut-dvd-box met dezelfde naam Long and winding road!!! Dus dat je niet denkt van 'Ha, leuk, dat zal die film van Neil zijn...!'
pi_72124150
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:08 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb er OOK nog NOOIT wat over gelezen en ik heb OOK heel wat gelezen...
Wikipedia moet je natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen: iedereen kan maar opschrijven wat 'íe wil.

BTW Dat Long and winding road project is later alsnog opgepakt en dat werd uiteindelijk Anthology. Het heeft echter niets te maken met de flut-dvd-box met dezelfde naam Long and winding road!!! Dus dat je niet denkt van 'Ha, leuk, dat zal die film van Neil zijn...!'

Het kwam ook van het wikipedia artikel van de Anthology serie:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_Anthology_(film)

De bron van de quote is het Badman. (Wellicht het boek van Keith Badman ?)
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72124883
muhhwuhhmuwhuh.
pi_72124928
* ja , dat was een tvp.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:38:36 #32
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72127953
Tvp
pi_72129579
Mini-docu's "Beatles For Sale", "Hard Day's Night" en "Rubber Soul" op http://www.cuales.fm/
Samples zijn offline gehaald, maar wat ik gehoord heb vorige week klonk ontzettend goed. Alleen de tracks van "Hard Day's Night" vallen erg tegen! Mag ook hopen dat de samples op deze Franse site niet authentiek zijn, want dan is er toch wel iets mis met dat album...

Ik zet ondertussen de paar Anthology DVD remixes van dat album nog maar eens op . Wereld van verschil . Oh ja, de 'fake stereo'-masters zullen op de stereo-CD's in mono zijn, nu officieel bevestigd.
pi_72129664
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:45 schreef Aisumasen het volgende:
Mini-docu's "Beatles For Sale", "Hard Day's Night" en "Rubber Soul" op http://www.cuales.fm/
Samples zijn offline gehaald, maar wat ik gehoord heb vorige week klonk ontzettend goed. Alleen de tracks van "Hard Day's Night" vallen erg tegen! Mag ook hopen dat de samples op deze Franse site niet authentiek zijn, want dan is er toch wel iets mis met dat album...

Ik zet ondertussen de paar Anthology DVD remixes van dat album nog maar eens op . Wereld van verschil . Oh ja, de 'fake stereo'-masters zullen op de stereo-CD's in mono zijn, nu officieel bevestigd.
Aisu = back. We mistten je wijsheid al hier
pi_72139233
Ik zie de Mono-box voor 277 liggen bij NLstore... Opzich zou k hem wel willen bestellen, al vind ik het een beetje risky. Ken die zaak niet zo goed, en dan is het best veel geld. Niet dat ze straks niet kunnen leveren, en dan heb ik gedoe...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:58:23 #36
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72139599
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:45 schreef webfreak het volgende:
Ik zie de Mono-box voor 277 liggen bij NLstore... Opzich zou k hem wel willen bestellen, al vind ik het een beetje risky. Ken die zaak niet zo goed, en dan is het best veel geld. Niet dat ze straks niet kunnen leveren, en dan heb ik gedoe...
Ik zou het eerder bij Cd-Wow bestellen, daar is het goedkoper en ikzelf heb iig al goede ervaring met die site.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72153088
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:16:19 #39
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72153194
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:13 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat de mono box? En hoe kom je aan die foto?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:16:55 #40
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72153218
Inderdaad, verklaar je nader
pi_72153308
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Is dat de mono box?


Ik vroeg me al geruime tijd af hoe die cd's in de box zouden zitten. Da's nu wel duidelijk. Niet echt superhandig, lijkt me...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:12 #42
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72153450
Volgens mij kan het nu niet lang meer duren, voordat het ergens rondzwerft op het internet.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:26:23 #43
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72153590
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:19 schreef hello_goodbye het volgende:

Heb ik een domme opmerking gemaakt? Zou toch kunnen dat het mono is?

Edit: Oh, de mono box is wit zeker
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72153804
Het is de stereo boxset. Foto is gemaakt door Allan Kozinn, journalist bij The New York Times.

Op www.cuales.fm zijn de samples van elk album vervangen door voorproefjes van de mini-docu's van "Hard Day's Night", "Beatles For Sale", "Let It Be", "Rubber Soul" en "Sgt. Pepper". Wat me gelijk opvalt is dat de quotes van Paul over "Let It Be" als enige niet uit de Anthology-interviews door Jools Holland komen.
pi_72157143
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:26 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb ik een domme opmerking gemaakt? Zou toch kunnen dat het mono is?

Edit: Oh, de mono box is wit zeker
Ja, sorry dat ik zo moest lachen. Er zijn toch al heel wat foto's voorbij gekomen van de boxen: de stereo is hoog en zwart, de mono is klein en wit. Bovendien staat op de PPM-cover duidelijk (zelfs op deze lage resolutie) STEREO te lezen... Vandaar mijn No harm meant, of course!

Maar nog even over de box: het is dus echt een onhandige verpakking! De cd's liggen op een stapeltje en als je er eentje onderuit wilt hebben, moet je alle cd's erboven eruit tillen m.b.v. dat lintje... Onhandig en op zo'n manier slijt de boel snel...
pi_72157399
En het zijn van die onhandige digipacks, vooral de strip aan de linkerzijde van elke CD ergert mij. Verder zou ik zeggen: Haal de CD's er uit, zet ze in je platenkast, en berg de doos op .
pi_72157634
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:06 schreef Aisumasen het volgende:
En het zijn van die onhandige digipacks, vooral de strip aan de linkerzijde van elke CD ergert mij. Verder zou ik zeggen: Haal de CD's er uit, zet ze in je platenkast, en berg de doos op .
Of nog beter: koop de mono box.
pi_72158009
Of je zet de CD's in de hoesjes van 1987
pi_72159027
Ik heb er nu eigenlijk al spijt van dat ik de stereo box heb gekocht, i.p.v. de mono box. De CDs gaan bij mij toch alleen maar in de kast staan, had ik net zo goed voor de mooie verpakking kunnen gaan.
pi_72159260
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:58 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, sorry dat ik zo moest lachen. Er zijn toch al heel wat foto's voorbij gekomen van de boxen: de stereo is hoog en zwart, de mono is klein en wit. Bovendien staat op de PPM-cover duidelijk (zelfs op deze lage resolutie) STEREO te lezen... Vandaar mijn No harm meant, of course!
Klopt, maar ik had even de kleuren omgewisseld En dat stereo kan ik met alle moeite in de wereld niet lezen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72159948
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:12 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Of nog beter: koop de mono box.
Nou nee . Al kan er veel verbeterd worden in een remix, zijn de stereo-albums voor bijna alle albums perfect luisterbaar. En alhoewel sommige nummers in mono meer rocken, verkies ik toch stereo boven de lo-fi overcompressde mono-masters.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:21 schreef blckbb het volgende:
Of je zet de CD's in de hoesjes van 1987


Yuck!

Anyway, dit is een uitgepakte mono boxset:

pi_72160030
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou nee . Al kan er veel verbeterd worden in een remix, zijn de stereo-albums voor bijna alle albums perfect luisterbaar. En alhoewel sommige nummers in mono meer rocken, verkies ik toch stereo boven de lo-fi overcompressde mono-masters.
[..]

[ afbeelding ]

Yuck!

Anyway, dit is een uitgepakte mono boxset:

[ afbeelding ]
Behoorlijk grote hoezen of lijkt dat zo?
pi_72160195
Zat ik ook al over na te denken, het lijken wel LP's! Maar ik denk dat het een vertekend beeld is.
pi_72162687
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:39 schreef Aisumasen het volgende:

Anyway, dit is een uitgepakte mono boxset:

[ afbeelding ]
Jaaaaaaaaaa! Ja, ja, ja!!! Echte replica's van de hoezen dus Pepper met de tekst achterop! Super!

Het zijn trouwens gewoon cd-formaat hoesjes, hoor!
pi_72170571
quote:
Er waren al wel wat meer reviews, waaronder deze, uit de LA Times:
quote:
Remastered Beatles CDs: A sneak preview

How do the newly remastered Beatles CDs sound?

As one who got a sneak preview recently at Capitol Records in Hollywood, let me boil it down to one word: Fab.

These won’t leave anyone feeling that they’ve been missing out for all these years, and they’re not likely to make Beatlemaniacs out of anyone who hasn’t cared for the Liverpudlians’ sound before now.

But they do offer something that might have seemed nearly impossible so many years down the line: a fresh listen.

Two of EMI Records’ engineers who have overseen the remasters, Allen Rouse and Guy Massey, were on hand to A:B the new versions against the CDs that Beatles fans have been accustomed to since they were first issued 22 years ago.

Three of us — I was joined by writers for a couple of audiophile magazines — listened to a CD that included portions of new and old versions of 14 songs spanning the group’s recording career.

Calendar will have an in-depth piece in Sunday's Arts & Music section looking behind the scenes of the remastering process as well as a glimpse into the Fab Four’s entry into the world of videogames through The Beatles: Rock Band.

But here are a few observations from the preview session:

• “Till There Was You”: On the ’87 CD, Paul McCartney’s voice still sounds dreamily mellow, somewhat masked, on the Meredith Willson love song from “The Music Man”; the new version brings out more fullness in his voice, as well as more crispness in the percussion work.

• “Eight Days A Week”: This exuberant track sounded immediately compressed in the old CD master; the new one gains openness and adds noticeable presence to the signature hand claps.

• “Yesterday”: Remastering can’t alter the beauty of McCartney’s classic lament, but now the pluck of his fingers on the strings of his acoustic guitar is even more visceral.

• “In My Life”: As in many of the previewed tracks, it’s the drums and bass that are most immediately improved. Even though it’s not a powerhouse track, Ringo’s rhythmic accents are bigger and sharper.

• “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”: The opening guitar riff felt like it would rip through the speakers in Capitol’s Studio C with the added vibrancy Paul's lead guitar gets in the new version.

• “Good Night”: The closing track from “The Beatles,” a.k.a. the White Album, starts with string accompaniment that sounded canned on the old CD. I noted a slight harshness in the remastered version but also a fuller orchestral sound and an especially appealing purity in the flutes behind Ringo’s sweetly melancholy vocal.

• “The Long and Winding Road”: Paul may cringe at those sweeping strings that Phil Spector overdubbed onto his swan-song Beatles ballad, but they sound even broader and more spacious on the remaster than on the 1987 CD.

After the prepared A:B CD was through, Rouse and Massey opened the floor for requests. I asked to hear "She's Leaving Home" from the mono mix of "Sgt. Pepper," because the track was slowed down for the stereo mix that most U.S. listeners (myself included) are used to. McCartney's voice sounded sweeter, the harp more luminous.

I also got them to cue up Harrison's "Savoy Truffle" from the White Album. As a longtime sax player, I wanted to hear how the sax section came through the remastering -- nicely fat -- but the part that grabbed the attention of everyone in the room was the screaming guitar solo, which picks up considerable sting in the new version.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:40:33 #56
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72171432
TVP

en tevens in het kader van de niet slechte covers: Travis' Lovely Rita
pi_72171535
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:54 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] Ik zit trouwens te twijfelen of ik nou heel zuinig ga doen en de stereobox in de US bestel of toch maar wat duurder in Engeland (beide Amazon), wellicht samen met de mono-box... Duitsland zou ook nog kunnen. Het is misschien dom en kinderachtig, maar ik wil liever geen set waar op elke cd staat Made in the US... Ik wil het liefst Made in the UK...! Want daar komen de originelen toch vandaan...! Maar goed, natuurlijk weet niemand nog wat er precies allemaal op de cd's komt te staan wat dat betreft... Gaat natuurlijk ook helemaal nergens over, maar toch... Made in the UK is leuker dan Made in the US of Made in Germany... Je hebt trouwens groot kans dat op alles in de mono-box Made in Japan staat, want die schijnt daar gedrukt te zijn.

Zijn er nog meer lui hier die zo precies zijn en op details gericht, of ben ik de enige...?
Niet alleen "Made In The US", maar denk ook aan de foeilelijke overheersende "FBI Piracy"-logo's en meer van dat... En je bent zeker niet de enige, al ben ik persoonlijk meer van de muzikale details, vind ik het wel erg fijn dat ze zo goed gelet hebben op alle details op de hoezen.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:01 schreef blckbb het volgende:
Is Aisumasen op vakantie trouwens? Al een tijd niet meer gezien
! Lowlands inderdaad .
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:47 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Eind dit jaar...? 09-09-09 al, hoor! En de Let it be-dvd kan je wel vergeten: die komt niet uit voordat alle gerelateerden overleden zijn, vrees ik.
Klopt, het project is begin deze eeuw opnieuw opgepakt, en zelfs voor 75% afgerond. Maar Neil Aspinall vond het alsnog te controversieel, Paul McCartney zei later dat de originele film geen goed beeld geeft van die periode, Olivia Harrison houdt vast aan de veto van George Harrison, en Yoko Ono heeft recente letterlijk gezegd: "Of de film uitkomt? Het leven is lang, en ik hoop dat je een heel lang leven hebt!. Ain't gonna happen dus .
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:49 schreef Honky het volgende:
Wat lees ik op Wikipedia?

The Long and Winding Road
An official documentary on The Beatles career had been in the pipeline as far back as 1970. Long time friend and Apple Corps manager Neil Aspinall had compiled footage from various sources around the world of concert, interview and television appearances. From this archival footage, Aspinall assembled a 90 minute feature film which was tentatively titled The Long and Winding Road and was completed in 1971. At this point, none of the former members had any involvement with the project and plans for its release lay dormant until 1980, when John Lennon stated as part of a legal deposition against the producers of the musical 'Beatlemania' that: "I and the other three former Beatles have plans to stage a reunion concert," an event to be filmed as a finale of The Long and Winding Road (which was now to be a television special).[1] According to Lennon's widow, Yoko Ono the concert would have been held in England: "Just days before his brutal death, John was making plans to go to England for a triumphant Beatles reunion. His greatest dream was to recreate the musical magic of the early years with Paul, George and Ringo...(he) felt that they had travelled different paths for long enough. He felt they had grown up and were mature enough to try writing and recording new songs."[2] The plans for a reunion were abandoned after Lennon was murdered on 8 December.


Weet iemand hier meer over? Des te meer ik lees over het tijdstip waarop Lennon gedood werd des te meer denk ik : zonde. (naast dat het natuurlijk sowieso vreselijk is)

[..]
Dat Lennon terug naar Engeland wou komen om weer met The Beatles op te nemen kun je gerust als onzin bestempelen. Hij was juist bezig met het organiseren van z'n eerste solo-tournee, met de band waarmee hij Double Fantasy had opgenomen, wat plaats zou vinden wanneer hij de opvolger daarvan in 1981 had uitgebracht.

Ook is het zo dat Lennon voor begin 1981 een trip naar Liverpool gepland had, om (voor het eerst in een dikke 10 jaar) Aunt Mimi weer te ontmoeten. Ook zou hij Sean Schotland laten zien, zoals hij in zijn controversiële privé dagboek-fragmenten uit september 1979 zegt: "Well, in 1981 I'll take Sean there, cause that's a good year to go." ...

Over "The Long And Winding Road": tijdje terug postte ik een nieuw opgedoken opname van George Harrison, die een video-opname van "This Boy" bekijkt. Dit waren waarschijnlijk opnames bestemd voor "The Long And Winding Road".


pi_72171795
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Over "The Long And Winding Road": tijdje terug postte ik een nieuw opgedoken opname van George Harrison, die een video-opname van "This Boy" bekijkt. Dit waren waarschijnlijk opnames bestemd voor "The Long And Winding Road".
Hopelijk verschijnen alle opnames van TLAWR ooit op het internet


PS: Ik heb Telecasts '93-'94 bekeken maar nergens staat de speech van McCartney tussen. Enkel de laatste 2 zinnen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72172279
Hm, er staan wel gedeeltes op van de persconferentie met Sean en Yoko, toch? Ik weet bijna zeker dat ik 'em ooit compleet gezien heb, dus ik zoek even verder .
pi_72172382
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:07 schreef Aisumasen het volgende:
Hm, er staan wel gedeeltes op van de persconferentie met Sean en Yoko, toch? Ik weet bijna zeker dat ik 'em ooit compleet gezien heb, dus ik zoek even verder .
Dat wel ja, maar dat is niet echt zo interessant. En bedankt om verder te zoeken!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72174872

Kwam deze net tegen, komt dat vandaan?
pi_72174927
Dat is een Paul is Dead clue.
Paul stopte met bas spelen, ging dood, en de nieuwe Paul wou John vermoorden

pi_72175241
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:34 schreef blckbb het volgende:
Dat is een Paul is Dead clue.
Paul stopte met bas spelen, ging dood, en de nieuwe Paul wou John vermoorden

Terwijl John de dode Paul uitzwaait
pi_72175852
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Terwijl John de dode Paul uitzwaait
Scherp
pi_72177207
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:32 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam deze net tegen, komt dat vandaan?
De clip voor Another girl uit Help!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72178407


En al weet de persoon op dit filmpje niet half waar-ie over praat, kun je hier de uitgepakte boxsets zien: http://www.musicradar.com(...)red-catalogue-217747
pi_72179744
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:35 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

En al weet de persoon op dit filmpje niet half waar-ie over praat, kun je hier de uitgepakte boxsets zien: http://www.musicradar.com(...)red-catalogue-217747
Wat een irritante gast met een irritante kutstem
pi_72180447
Jij weet het subtieler te omschrijven . Nee, ik heb ook een gruwelijke hekel aan deze Amerikaanse manier van omschrijven. Nu je die beerput hebt opengetrokken wil ik het nog wel even hebben over bepaalde andere zaken...

Ik erger mij vaak aan verslagen van een Paul McCartney-concert in Amerika. Vaak bestaat 50% van het verslag uit zeuren over wachtrijen bij de parkeerplaats-automaat, de prijs van de WC, of de kwaliteit van het eten. Man, je gaat naar een rock 'n' roll-concert om een levende legende live zien, niet om te eten in een vier sterren-restaurant! Vreselijke dingen lees je af en toe. "Helaas heb ik "A Day In The Life" gemist omdat mijn vrouw een glaasje wijn wilde", of bijvoorbeeld "Na 2 uur werden we toch wat moe, en zijn we naar huis gegaan". Soortgelijke dingen, ik verzin het niet, je leest het allemaal...

Iets anders wat ik té erg voor woorden vind: Mensen die Tweeten tijdens een concert, laat staan een Paul McCartney-concert! Zo las ik laatst ook weer: "Nou, we zitten 4 nummers in de set, en we kunnen al een plaspauze houden, hij speelt nu een solo-nummer wat toch niemand kent."

Ik heb er natuurlijk verder geen last van, maar wilde het toch even kwijt .
pi_72180577
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:43 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
Ik wil absoluut niet generaliseren, maar tja, Amerikanen.. Dan krijg je zo'n zaken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 20:41:57 #70
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72182183
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:48 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik wil absoluut niet generaliseren, maar tja, Amerikanen.. Dan krijg je zo'n zaken
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 20:42:43 #71
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72182203
Stereo box zit in de bestelling. Ik wacht nog effe met mono...zie nu nog even niet zo snel de directe meerwaarde.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72182235
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]


Ben je het er niet mee eens?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72182484
Het wordt gewoon tijd dat McCartney weer eens aan deze kant van de oceaan gaat optreden
pi_72182607
Ja, en dan een solo-setlist in de theaters, aub ! Nee, ben allang blij als-ie met deze show érgens in Europa komt .
pi_72182830
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Stereo box zit in de bestelling. Ik wacht nog effe met mono...zie nu nog even niet zo snel de directe meerwaarde.
Mja, voor een goedklinkende "Rubber Soul" en "Help helaas...
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:07 #76
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72182981
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, en dan een solo-setlist in de theaters, aub :P! Nee, ben allang blij als-ie met deze show érgens in Europa komt .
Volgens mij heb ik dat idee ooit geopperd, right? Nog steeds een briljant idee trouwens.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72182995
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, en dan een solo-setlist in de theaters, aub ! Nee, ben allang blij als-ie met deze show érgens in Europa komt .
Een theater tour zou helemaal geweldig zijn, maar daar moeten we maar niet op rekenen. Ergens in Europa zou ik ook al blij mee zijn
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:46 #78
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72183009
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Mja, voor een goedklinkende "Rubber Soul" en "Help helaas...
300 euro voor twee anders klinkende platen...het knaagt nog wat...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72183174
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

300 euro voor twee anders klinkende platen...het knaagt nog wat...
En voor replica's van de hoezen. En voor de superieure mono-versies.

Je (of ik) kan natuurlijk ook t.z.t. de flacs downloaden en de lp-hoes erbij pakken... Scheelt een hoop geld en is eigenlijk nog leuker ook (zo'n grote hoes).
pi_72183192
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat idee ooit geopperd, right? Nog steeds een briljant idee trouwens.
We zijn in ieder geval niet de enigen die het graag zien gebeuren ! Ik heb er wel een paar ideeën over .
pi_72183234
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:15 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

En voor replica's van de hoezen. En voor de superieure mono-versies.

Je (of ik) kan natuurlijk ook t.z.t. de flacs downloaden en de lp-hoes erbij pakken... Scheelt een hoop geld en is eigenlijk nog leuker ook (zo'n grote hoes).
Dat is wat ik doe, voorlopig. Denk dat ik volgende maand wel "Past Masters" koop, staan veel van m'n favoriete tracks op, en kan ik uit alle periodes de verbeteringen beoordelen. Stereo natuurlijk .
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 21:30:20 #82
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72183596
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

We zijn in ieder geval niet de enigen die het graag zien gebeuren ! Ik heb er wel een paar ideeën over .
Setlist:

(Paul alleen aan de piano)

Wildlife
You gave me the answer
However absurd

(Band komt op)

My brave face/beware my love (medley)
Spit it on
*Special Guest Denny Laine ( Paul doet lollig en speelt een stukje Penny lane op de gitaar)
Delivier your children
Time to hide
Bluebird

Acoustische set

I'm carrying
Golden earth girl
Someone who cares

Band komt erug

Young boy
Souvenir
Monkberry moon delight
Back seat of my car
Wanderlust

Encore
Dear friend
Check my machine (jam)

Encore 2
With a little luck
Rockestra theme
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72183809
Haha, ik voelde 'em al aankomen! Leuk dit! Wil mij er later ook wel eens aan wagen... Snap niet waarom-ie niet een keertje zoiets doet. Doe een stuk of 10 intieme optredens met een uitdagende setlist, maak er een mooie concertfilm over, succes verzekerd. En laat dan wat Amerikaanse celebrities de nummers op DVD onderbreken door een veer in... Oh nee, dat niet .
pi_72183872
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat is wat ik doe, voorlopig.
Ik merk bij mezelf dat ik vaak dingen koop omdat ik ze wil HEBBEN om er vervolgens niets mee te doen... Ik heb hier de cd-versies van de EP-box en de singles-box, maar eigenlijk staan die sinds de aankoop alleen maar in een kastje en verder niets... Ik ben bang dat als ik de mono-box koop, ik die schattige kleine hoesjes nooit meer aanraak... ik heb tenslotte de echte lp-hoezen... die ik trouwens ook zelden pak... Eigenlijk luister ik alleen maar naar The Beatles op m'n iPod en lees ik (regelmatig) een boek over ze of bekijk ik een dvd. Ik denk dat ik meer over The Beatles lul op fora dan dat ik daadwerkelijk naar ze luister, hahaha! Ik ben eigenlijk gek om twee boxes te gaan kopen... wat moet ik met al dat papier en karton voor zo'n 400 - 500 euro... Ik ben een vreemd soort fan, eigenlijk...
pi_72184026
Maar dat heb ik precies hetzelfde, het is gewoon papier en karton... Nu wil het oog ook wat, natuurlijk. En kan ik zelf ook helemaal gelukkig zijn met de nieuwe LP van een favoriete band op glanzend vinyl... Maar dat kost 20 euro, geen 300 . En zeker nu de verwachting is dat binnen 2 á 3 jaar alles nog een keer opnieuw wordt uitgebracht, maar dan in een glorieuze remix, sja...

Toch, begrijp me niet verkeerd, ben ik blij dat de authentieke mixen eerst uitgebracht worden. Alleen had dit natuurlijk al in 1999 moeten gebeuren. Al kunnen we blij zijn dat het toen niet gebeurd is, dan hadden ze nu zo geklonken als "1" of de "Yellow Submarine OST" .
En helemaal 100% authentiek is het niet, nu ze de nep-stereo masters ("Love Me Do", "Only a Northern Song", "I'll Get You" etc.) vervangen hebben met de originele mono-mix. 99.9% authentiek .
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 22:01:06 #86
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72184470
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:44 schreef Aisumasen het volgende:
Maar dat heb ik precies hetzelfde, het is gewoon papier en karton... Nu wil het oog ook wat, natuurlijk. En kan ik zelf ook helemaal gelukkig zijn met de nieuwe LP van een favoriete band op glanzend vinyl... Maar dat kost 20 euro, geen 300 . En zeker nu de verwachting is dat binnen 2 á 3 jaar alles nog een keer opnieuw wordt uitgebracht, maar dan in een glorieuze remix, sja...

Toch, begrijp me niet verkeerd, ben ik blij dat de authentieke mixen eerst uitgebracht worden. Alleen had dit natuurlijk al in 1999 moeten gebeuren. Al kunnen we blij zijn dat het toen niet gebeurd is, dan hadden ze nu zo geklonken als "1" of de "Yellow Submarine OST" .
En helemaal 100% authentiek is het niet, nu ze de nep-stereo masters ("Love Me Do", "Only a Northern Song", "I'll Get You" etc.) vervangen hebben met de originele mono-mix. 99.9% authentiek .
Toch vraag ik mij dat af...waarom zo snel? En niet binnen tien jaar bijvoorbeeld.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72184626
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Toch vraag ik mij dat af...waarom zo snel? En niet binnen tien jaar bijvoorbeeld.
Nou, het is maar een gerucht, toch...? Ik moet het nog zien...
pi_72184729
Nee, precies. Betrouwbare bronnen etc. Maar niets is zeker bij Apple . Wel geloof ik dat het zo 'snel' gaat komen. De nieuw aangeboorde generatie Beatles-fans, die 09/09/09 zonder twijfel gaat meebrengen, vinden de oude mixen waarschijnlijk ouderwets klinken. En ze willen die aandacht waarschijnlijk warm houden. 2012, 50 jaar na de eerste release, etc. Het zal ook iets te maken hebben met de grootste doelgroep die, hoe lullig het ook klinkt, nog veel later waarschijnlijk niet meer onder ons is.
pi_72184869
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Toch vraag ik mij dat af...waarom zo snel? En niet binnen tien jaar bijvoorbeeld.
Tien jaar lijkt me ook realistischer... hoelang is er al niet over deze remasters gesproken, over de Let it Be DVD en over een deal tussen de twee Apples? Het zal er vast allemaal wel een keer van komen, maar er is geen haast, het is niet zo dat de Beatles over 10 of 20 jaar niet meer populair zijn. Misschien eerst over 5 jaar alle films op Blu-ray? Commercieel gezien lijkt het me niet verstandig om nu dure boxen uit te brengen en over een paar jaar weer nieuwe boxen.
pi_72185087
De nieuwe directeur van Apple (Jeff Jones) zit er pas sinds 2007, en pas in die tijd is het plan over de remasters ontwikkeld. Hij stond er ook op dat de mastering (waar ze sinds 2005 mee bezig waren) opnieuw moest, omdat het beter kon.

Denk zelf ook niet dat alle albums opnieuw los gaan worden uitgebracht, maar eerder in boxsets met 3 fases, zoals "The Early Years", "Studio Years", etc. En dan voor het eerst in glorieuze stereo-mixen. En dat kan, na "Love", de Anthology DVD en Help! DVD-mixen, toch niet langer dan 5 jaar duren.
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 22:35:42 #91
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72185494
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:21 schreef Aisumasen het volgende:
De nieuwe directeur van Apple (Jeff Jones) zit er pas sinds 2007, en pas in die tijd is het plan over de remasters ontwikkeld. Hij stond er ook op dat de mastering (waar ze sinds 2005 mee bezig waren) opnieuw moest, omdat het beter kon.

Denk zelf ook niet dat alle albums opnieuw los gaan worden uitgebracht, maar eerder in boxsets met 3 fases, zoals "The Early Years", "Studio Years", etc. En dan voor het eerst in glorieuze stereo-mixen. En dat kan, na "Love", de Anthology DVD en Help! DVD-mixen, toch niet langer dan 5 jaar duren.
Maar dat waren kleine projecten. Commercieel lijkt het me niet slim wanneer alles zo snel dubbel wordt uitgebracht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72185563
Al vind ik dat niet echt kleine projecten, doelde ik meer op dat steeds meer mensen horen hoe de catalogus zou kúnnen klinken (DVD's en "Love").
pi_72185621
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:36 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, ik voelde 'em al aankomen! Leuk dit! Wil mij er later ook wel eens aan wagen... Snap niet waarom-ie niet een keertje zoiets doet. Doe een stuk of 10 intieme optredens met een uitdagende setlist, maak er een mooie concertfilm over, succes verzekerd. En laat dan wat Amerikaanse celebrities de nummers op DVD onderbreken door een veer in... Oh nee, dat niet .
Waarom hij dat niet doet?
Simpel, zijn optredens trekken veel jongere en oudere Beatles fans aan, die verder niet veel van Paul solo kennen. Aangezien Ringo eigenlijk alleen zijn eigen Beatles nummers doet live (zeer schaars zoals je weet )

Dat geld ook voor evt. concert DVD"s.
pi_72185636
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:14 schreef MrBadGuy het volgende:
Misschien eerst over 5 jaar alle films op Blu-ray?
Liever nu meteen in 1 boxset op DVD, en dan over 5 jaar op Blu-ray
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72185706
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:38 schreef blckbb het volgende:

[..]

Waarom hij dat niet doet?
Simpel, zijn optredens trekken veel jongere en oudere Beatles fans aan, die verder niet veel van Paul solo kennen. Aangezien Ringo eigenlijk alleen zijn eigen Beatles nummers doet live (zeer schaars zoals je weet )

Dat geld ook voor evt. concert DVD"s.
Idd. Die setlist die hier werd gepost, ken ik totaal niets van (bijna niets dan). Ik zou veel liever een standaard Beatles setlist met een paar hits uit zijn solo carriere horen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72185789
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:38 schreef blckbb het volgende:

[..]

Waarom hij dat niet doet?
Simpel, zijn optredens trekken veel jongere en oudere Beatles fans aan, die verder niet veel van Paul solo kennen. Aangezien Ringo eigenlijk alleen zijn eigen Beatles nummers doet live (zeer schaars zoals je weet )

Dat geld ook voor evt. concert DVD"s.
En juist dáárom moet hij eens de aandacht vestigen op het feit dat zijn carrière niet in 1970 gestopt is. Ik begrijp best dat hij "Let It Be", "Yesterday", noem het maar op, speelt in een uitverkochte stadion-tournee. Daarom heb ik het over een intieme theater (of club)-tournee, met fans die weten dat ze een keertje géén voorspelbare set hoeven te verwachten. Hij heeft de afgelopen 20 jaar steeds dezelfde (Beatles-)liedjes gespeeld op tournee. Tijd voor verandering! Het zou goed zijn voor z'n legende. (In hoeverre die nog verder kan groeien!).
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 22:47:16 #97
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72185919
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En juist dáárom moet hij eens de aandacht vestigen op het feit dat zijn carrière niet in 1970 gestopt is. Ik begrijp best dat hij "Let It Be", "Yesterday", noem het maar op, speelt in een uitverkochte stadion-tournee. Daarom heb ik het over een intieme theater (of club)-tournee, met fans die weten dat ze een keertje géén voorspelbare set hoeven te verwachten. Hij heeft de afgelopen 20 jaar steeds dezelfde (Beatles-)liedjes gespeeld op tournee. Tijd voor verandering! Het zou goed zijn voor z'n legende. (In hoeverre die nog verder kan groeien!).
Het is wel de trend he...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72186062
Precies, jij hebt vast ook de avatars op het Macca-forum voorbij zien komen ?
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2009 @ 22:54:33 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72186164
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:51 schreef Aisumasen het volgende:
Precies, jij hebt vast ook de avatars op het Macca-forum voorbij zien komen ?
That's right
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72191702
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:54 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

That's right
ik niet...

//edit. Nu wel, haha!
pi_72198546
Bij Kroese, Arnhem is de nieuwe prijs van de stereo box ¤224,99, en van de mono box ¤274,99.
pi_72203707
Ik las net dit nieuwtje, vond het zelf wel leuk om te lezen:
quote:
‘Osservatore Romano’ lovend over Abbey Road van the Beatles

Geplaatst door onze redactie op donderdag 27 augustus 2009 om 14:40u

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI is een enorme fan van Bach, Mozart en Beethoven. Maar ‘zijn’ krant, de’ Osservatore Romano’, heeft iets met de muziek van ‘the Beatles’.

Deze week staat ‘de krant van de paus’ uitvoerig stil bij het feit dat het precies veertig jaar geleden is dat ‘the Beatles’ hun album ‘Abbey Road’ opnamen en uitbrachten.

‘Grandioos en onnavolgbaar’

In het artikel wordt de lp ‘Abbey Road’ van de vier jongens uit Liverpool “grandioos en onnavolgbaar” genoemd. Volgens de ‘Osservatore’ vormt het album “het meest rijpe werk van the Beatles”.

Laatste album samen

‘Abbey Road’ werd van 20 april tot 18 augustus 1969 opgenomen in de Abbey Road studio in Londen en uitgebracht op 26 september 1969. Het was het laatste album dat the Beatles, met producer George Martin, samen opnamen voordat zij uit elkaar gingen.

Belangrijk moment in muziekhistorie

Volgens de ‘Osservatore’ is het jaar 1969 een scharnierpunt in de geschiedenis van de rockmuziek. “De rockmuziek verloor in dat jaar voor altijd haar ‘onschuld’. De dromen van de naoorlogse generatie over vrede en gerechtigheid in de wereld werden door de harde werkelijkheid de grond in geboord. De Beatles zagen dit en richtten hun blik op de toekomst”, aldus de ‘Osservatore’.

‘Een muzikale utopie’

Het is niet de eerste keer dat het officiële dagblad van het Vaticaan lovend is over ‘the Beatles’. Vorig jaar november schreef de krant een uitvoerig artikel ter gelegenheid van het veertigjarig jubileum van het ‘White Album’ van de groep. De ‘Osservatore’ loofde toen “de magische, muzikale bloemlezing van een groep talenten. Een muzikale utopie die blijk geeft van een tijdsgeest”.

‘Beatles beroemder dan God’

Ook ‘vergaf’ de ‘Osservatore’ bij die gelegenheid John Lennon, die ooit zei dat ‘the Beatles beroemder zijn dan God’. “Een zin die toen zorgde voor grote verontwaardiging, maar vandaag klinkt als een boutade van een jongen uit de Engelse arbeidersklasse, die ingehaald is door een onverwacht succes”, aldus de ‘Osservatore’ eind vorig jaar.
Bron: http://www.rorate.com/nws.php?id=56709

The Beatles hebben gewoon godelijke muziek gemaakt
pi_72204011
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik las net dit nieuwtje, vond het zelf wel leuk om te lezen:
[..]

Bron: http://www.rorate.com/nws.php?id=56709

pi_72204245
Nieuwe prijs Fame, Amsterdam: Stereo-boxset ¤199,99, mono-boxset ¤249,99.
pi_72205345
Ben ook echt heel benieuwd hoe "Revolver" nu klinkt. Die klinkt het meest beroerd op de oude CD's, en aan dat album kan in een remix het meest verbeterd worden. Tevens het enige album waar ik nog geen samples van heb gehoord, dus ik kan niet wachten! De sampler (met van elk album 2 nummers) moet nu toch wel ergens online verschijnen...
pi_72205412
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ben ook echt heel benieuwd hoe "Revolver" nu klinkt. Die klinkt het meest beroerd op de oude CD's, en aan dat album kan in een remix het meest verbeterd worden. Tevens het enige album waar ik nog geen samples van heb gehoord, dus ik kan niet wachten! De sampler (met van elk album 2 nummers) moet nu toch wel ergens online verschijnen...
Ik betwijfel of ik zo'n sampler zou downloaden, ik luister het liever allemaal in een keer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72205680
Nou ja, de albums kennen we toch al door en door . Er zijn ook mensen die al maanden geleden gestopt zijn met het luisteren van de platen, om er over 2 weken fris in te stappen. Ik zie het nut daar niet zo goed van in, maar goed .
pi_72205717
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:09 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja, de albums kennen we toch al door en door . Er zijn ook mensen die al maanden geleden gestopt zijn met het luisteren van de platen, om er over 2 weken fris in te stappen. Ik zie het nut daar niet zo goed van in, maar goed .
Van tijd tot tijd ( ) zet ik een hele dag lang wel eens alle albums na elkaar op, maar daar ben ik ook mee gestopt sinds het Remaster nieuws Maar gewoon albums opzetten doe ik wel eens.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72205997
En terecht, sowieso zou ik het nooit volhouden, een complete Beatles-onthouding . Maar ik weet echt nog wel precies waar ik ga letten, ook al blijf ik doorluisteren naar de needledrops tot de 9de van de 9de .

Ook erg benieuwd naar "Thank You Girl", dat schijnt één van de meest indrukwekkende voorbeelden te zijn. Toch al een favoriet nummer van me, nu eindelijk in de volledige stereo-versie (inclusief harmonica in de brug), maar dan zonder de Amerikaanse echo.
pi_72207843
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:



Daar kijkt hij een stuk vrolijker dan op de Anthology
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72208743
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Nieuwe prijs Fame, Amsterdam: Stereo-boxset ¤199,99, mono-boxset ¤249,99.
Dat lijkt er meer op. Zelfde prijzen als Plato Apeldoorn.
pi_72210910
Bij de Fame is een optreden van the fabulous wannabeatles. Hoe goed zijn die?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 20:25:48 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72211726
Een aantal weken terug bezocht ik het Beatles museum in Hamburg. Absoluut de moeite waard om dat eens te checken wanneer je in de buurt bent. Goed de interactieve dingen kunnen me gestolen worden (Beatles karaoke, Blue Meanie koekjes bakken, Paul McCartney banners maken) maar er hangen bijvoorbeeld originele contracten uit de Hamburg tijd en enkele schilderijen van Stu.

Maar het meest interessante is natuurlijk de Reeperbahn. De Indra club bestaat nog steeds en ook de Bambi kino nog. Al is van dat laatste niets meer over dan een huis overwoekerd door planten en struiken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 20:26:36 #114
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72211740
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:00 schreef Honky het volgende:
Bij de Fame is een optreden van the fabulous wannabeatles. Hoe goed zijn die?
Mijn vrouw vindt ze geweldig. En ze is mijn vrouw dus ze heeft smaak.
Ik zou gaan als ik jou was.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72228827
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:54 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Dat lijkt er meer op. Zelfde prijzen als Plato Apeldoorn.
En met een beetje geluk werk je bij Fame en krijg je 20% korting!
pi_72228859
Ik ben wel echt aan het twijfelen geslagen of ik nou de mono of de stereo moet gaan kopen...
pi_72230333
Ligt eraan wat je ermee gaat doen. Als het je om het "hebben" gaat, of als je de CDs alleen maar gaat rippen (zoals ik), dan kun je beter voor de mono gaan (voor de verpakkingen). Als je echt de CDs gaat luisteren, ga dan voor de stereo (complete discografie).

Beide is natuurlijk nog beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door psychedelicate op 28-08-2009 14:47:21 ]
pi_72232033


De Wannabeatles in aktie. Ik weet het niet, er mist iets, een vibe ofzo. die Paul is iig iets te springerig
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72233592
Er komt ook een value edition van BRB, deze bevat het spel plus de standaard instrumenten van Rock Band en kost bij Amazon $140: http://www.wired.com/game(...)ecial-value-edition/
pi_72234742
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Er komt ook een value edition van BRB, deze bevat het spel plus de standaard instrumenten van Rock Band en kost bij Amazon $140: http://www.wired.com/game(...)ecial-value-edition/
Ik kan zo 123 niet zien of het Rockband 1 instrumenten zijn, maar die schijnen veel minder te zijn.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72234833
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:09 schreef Honky het volgende:


De Wannabeatles in aktie. Ik weet het niet, er mist iets, een vibe ofzo. die Paul is iig iets te springerig
Hm, tsja, het blijft lastig als de originele band zo goed was... maar er mist inderdaad wat. Ik heb een rijtje video's bekeken en vooral de John Lennon is niet zo sterk, vind ik. Zoals in Hey Bulldog: heeft een erg hoog 'Joe ken tok toe mie, joe ken tok to mie-hihi'-gehalte... En sommige sounds zouden beter kunnen (de gitaren klinken hier en daar echt anders). Maar goed, probeer het zelf maar eens... Wat arrangementen betreft etc, hebben ze de boel netjes gekopieerd. En live in een zaal klinkt het sowieso natuurlijk al gauw beter.
pi_72235263
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:35 schreef Honky het volgende:

[..]

Ik kan zo 123 niet zien of het Rockband 1 instrumenten zijn, maar die schijnen veel minder te zijn.
In het bericht staat dat het waarschijnlijk de eerste generatie instrumenten (met snoer) zijn, maar ik heb geen idee of dat Rockband 1 instrumenten zijn
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:17:33 #123
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72236046
Ze zingen de tekst van Hey Bulldog fout
pi_72237854
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In het bericht staat dat het waarschijnlijk de eerste generatie instrumenten (met snoer) zijn, maar ik heb geen idee of dat Rockband 1 instrumenten zijn
Dan zou ik denken dat het RB1 instrumenten zijn. Die zijn stukken minder dan de RB2 instrumenten, waarop de Beatles instrumenten gebaseerd zijn, de drums iig. De drums zijn een stuk luidruchtiger, minder realistisch en minder stevig. Daarnaast kan je er ook geen cymbalen op bevestigen.
Oh en je wil ECHT geen draad aan je gitaar bij een muziekgame.

Edit: UGH! Die Sgt Pepper klinkt wel heel ehh overdreven zal ik maar zeggen met die over-the-top stem en die spastische bewegingen

Ik ben niet zo van de tribute bands maar bijvoorbeeld 1964 vind ik dan wel sterk:


Een wereld van verschil


Edit:
Deze zijn ook goed, The Fab Four, lijken er wua uiterlijk ook op:


[ Bericht 20% gewijzigd door Honky op 28-08-2009 18:32:43 ]
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:41:05 #125
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72238253
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF20090826_083

Film over legendarische Beatles-manager in de maak

LOS ANGELES - De Amerikaanse producent David Permut heeft de rechten verworven op een scenario over het leven van Brian Epstein, de ontdekker en manager van The Beatles. Dat meldt het filmmagazine Variety.
pi_72238651
Ik ben destijds na het zien van de clips van Paperback Writer en Rain op slag verliefd geworden op de Epiphone Casino, en nu heb ik 'm dan eindelijk.

  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:09:25 #127
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72239015
Prachtig! Hoe klinkt ie?
pi_72239552
Bijzonder goed. Goede en warme tonen, vooral in combinatie met de Vox Pathfinder. Moet nog wel de goede dingetjes vinden om echt het goede geluid eruit te krijgen (het geluid van the Beatles, obviously), maar dat komt nog wel.
pi_72241187
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:30 schreef psychedelicate het volgende:
Bijzonder goed. Goede en warme tonen, vooral in combinatie met de Vox Pathfinder. Moet nog wel de goede dingetjes vinden om echt het goede geluid eruit te krijgen (het geluid van the Beatles, obviously), maar dat komt nog wel.



Dan hebben we nu al een halve Fok! Beatles Band


Maar serieus, prachtig ding zeg, waar heb je die vandaan?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72241404
O, what the ****. Ik werd zat van het getwijfel en heb nu net beide boxes besteld in de UK: hoe dichter bij de bron, hoe beter, zal ik maar zeggen. Ik weet niet hoeveel geld voor een stapel papier, karton en onderzetters, maar ik kon het gewoon niet laten. Ik moest het hebben. I am despicable.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:42:03 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72241673
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:34 schreef hello_goodbye het volgende:
O, what the ****. Ik werd zat van het getwijfel en heb nu net beide boxes besteld in de UK: hoe dichter bij de bron, hoe beter, zal ik maar zeggen. Ik weet niet hoeveel geld voor een stapel papier, karton en onderzetters, maar ik kon het gewoon niet laten. Ik moest het hebben. I am despicable.

Dure aankopen in dit topic de laatste tijd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72242289
quote:
Maar serieus, prachtig ding zeg, waar heb je die vandaan?
Van MusicStore.com. Het is wel de standaard, goedkoopste versie, maar die anderen waren mij te duur. De John Lennon '65/Revolution Casino kost al gauw ¤2200, en zo serieus ben ik nou ook weer niet met gitaar spelen. Voor al dat geld heb je wel (bijna) precies dezelfde gitaar als Lennon, incl. custom knobs, tuners en hardware.

Als ik ooit bass ga proberen te spelen, dan wordt het natuurlijk een Hofner. Prachtig ding, en niet zo standaard als een doorsnee basgitaar.
pi_72244680
Goede site voor zover ik het zie, en waarschijnlijk minder gedoe met levertijd en doane dan de Hofner die ik uit Amerika haalde. Die bookmark ik maar ff.

On topic: 5 september wordt het laatste Beatles RB lied onthuld.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:13:11 #134
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72244824
Verdomme, Stereobox is uitverkocht op US amazon. Had ik het nu maar eerder besteld

(maar op Canadese en UK amazon was stereobox ook uitverkocht en is ondertussen ook terug in stock dus ik heb nog hoop )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72245350
Las vandaag in een artikel dat ze niet van plan zijn om bij te drukken, maar eerlijk gezegd geloof ik daar geen snars van. Het is onmogelijk dat ze een gewild item als deze dure boxsets 'out of print' laten gaan. Zeker met het oog op kerst etc.
pi_72246185
Die stereoboxen komen heus wel weer, daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar ik begin toch echt te geloven dat die mono-box ECHT limited is. Geen 10.000 natuurlijk, veel meer, maar wel beperkt. Maar ja, als ze doorkrijgen dat die mono-box erg gewild is, dan zouden ze inderdaad gek zijn om er niet nog een aantal bij te drukken... alhoewel ze dat eigenlijk ook weer niet kunnen maken, natuurlijk... Maar het kan mij nu niets meer schelen, want ik krijg ze allebei.
pi_72246349
Ja, totdat je pre-order geannuleerd wordt omdat ze 'er niet meer aan kunnen komen. Heb het vandaag nog ergens gelezen... Maar ook dat moet wel goedkomen .
pi_72247135
quote:
Beatles remastered CDs update: Comparing the old and new "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"

Before you even get to hear the disc, the newly remastered "Sgt. Pepper" has one benefit: a much snazzier package. The triangle-folding package (see right) is much more multi-dimensional than before.

The booklet is nicer, too. A nice 30-page with lyrics and introduction by Paul McCartney (written June 3, 2008). And Beatle history freaks will appreciate the separate sections with historical information and session information on each song by Mark Lewisohn. Plus there's two pages of notes about the cover by Peter Blake, who photographed it.

As for the music, you notice the difference as soon as the crowd noise begins to build. The difference in a tape generation is definitely noticeable -- the impact of the record is much more powerful and the sound is clearer and cleaner than before. When the handclaps come through in "Getting Better," they snap in your ears under headphones. On "Fixing a Hole," the background vocals are breathtakingly clean, as if a veil has been lifted off them. Ringo's drums on the "Pepper" reprise pop out of the disc.

This is not a new or different album. But it sure sounds a hell of a lot better.

http://www.examiner.com/e(...)ely-Hearts-Club-Band
Ik heb zelf de remaster-samples ook vergeleken met 1987 CD en de needledrops, en alhoewel ik zeker verbeteringen in de remaster hoor, is het zeker geen 'mind-blowing expierence'. Het is dan ook 'slechts' een remaster. Reviews waarin beschreven hoe je 'voor het eerst de snaren hoort', of 'voor het eerst de ritme-gitaar van Lennon opvalt' etc. beschouw is persoonlijk als onzin. Het is ook een beetje een placebo-effect natuurlijk. Je wilt graag nieuwe dingen horen omdat het remasters zijn, en als je geconcentreerd gaat luisteren gaan je automatisch meer details opvallen. Het zal bij sommige albums (zoals Sgt. Pepper, en waarschijnlijk Abbey Road) zal het best gaan meevallen hoe 'anders' het klinkt.

En misschien klonk de Sgt. Pepper CD toch niet zo heel slecht, vergeleken met sommige andere albums. Zoals ik al zei ben ik erg benieuwd naar Revolver. Heb er in ieder geval veel vertrouwen in, ook nu ze zo transparant zijn geweest over de werkwijze. Het is dit keer gewoon goed gedaan. Las vandaag nog dat er enkel analoge equalizing en limiting is toegepast, aan de samples te horen zeer schaars en goed uitgevoerd. De noise reduction ben ik minder blij mee, maar gelukkig maar in totaal 5 (!) minuten van álle opnames, voornamelijk in de intro's ("Martha My Dear", anyone ?) en in de stiltes. Valt mee te leven. En er zijn 20 songs waar ze helemaal geen EQ of limiting op hebben toegepast, en op 100 songs is zelfs minder dan 1dB equalizing toegepast. Gaat helemaal goedkomen dus .
pi_72248998
Vers van de pers, de TV-commercial voor The Beatles: Rock Band.



Erg vet gedaan. Doch een beetje scary...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:28:20 #140
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72249050
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:26 schreef Aisumasen het volgende:
Vers van de pers, de TV-commercial voor The Beatles: Rock Band.



Erg vet gedaan. Doch een beetje scary...
Omg, zo geweldig en idd eng
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72249363
Het perspectief op 0:03-0:04 is ook geniaal bedacht! Alleen het enige wat mist is de fotograaf op z'n ladder .

De voice-over is trouwens niemand minder dan Dhani Harrison.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:54:02 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72249564
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:44 schreef Aisumasen het volgende:
Het perspectief op 0:03-0:04 is ook geniaal bedacht! Alleen het enige wat mist is de fotograaf op z'n ladder .

De voice-over is trouwens niemand minder dan Dhani Harrison.
Idd, dat perspectief viel me ook al op. Dat van die stem wist ik niet
Btw, op 0:11, is dat daadwerkelijk (digitaal bewerkte) George of iemand anders? Lijkt iemand anders
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72249734
Een look-alike, met digitaal gemanipuleerde ogen en neus van George. Eng .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:03:58 #144
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72249759
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:02 schreef Aisumasen het volgende:
Een look-alike, met digitaal gemanipuleerde ogen en neus van George. Eng .
Idd. Alle andere beelden waarbij je de Beatles duidelijk ziet, zijn ze toch echt, niet? Nu begin ik over Lennon te twijfelen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72249866
Precies. Vooral Lennon is angstaanjagend, z'n gezicht is geplakt uit één van de vele opnames van de Bed-In uit 1969 .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:11:26 #146
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72249887
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:10 schreef Aisumasen het volgende:
Precies. Vooral Lennon is angstaanjagend, z'n gezicht is geplakt uit één van de vele opnames van de Bed-In uit 1969 .
Ik moet wel zeggen dat het knap gemaakt is! Hopelijk verschijnt het hier ook op TV.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:34:23 #147
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_72250180
Ik vind het echt een supertoffe reclame.
pi_72253364
Toffe reclame zeg.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72253560
Geweldig gemaakt Hopelijk krijgen we ook een making-of te zien
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:59:42 #150
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72254428
Mwa, je zit toch duidelijk het plakwerk...wel leuk bedacht op zich.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72256487
Vandaag is de première van een aantal geremasterde Beatlestracks te horen in het AVRO Radio 2 programma Schiffers.fm.

En er komen meer verrassingen: op 5 september aanstaande wordt in het AVRO Radio 1 programma Opium (zaterdag 1700-1900 uur) aandacht besteed aan de geremasterde Beatlescollectie.

Op zondag 6 september zal in AVRO Steenen Tijdperk een radiospecial te horen zijn, met een aantal niet eerder gehoorde studio-opnames en quotes van John, Paul, George en Ringo.

En als klap op de vuurpijl zendt de AVRO “The Beatles In The Studio” uit op woensdag 9-9-9 om 23.45 uur op Nederland 2.

(Bron: Avro)


Let wel, is een bericht van gisteren
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72256585
Ik vind het ook opvallend goed gedaan, die commercial. Zelden zo'n nauwkeurig plakwerk gezien (ik kan hollywood-films opnoemen waarbij het een stuk slechter gedaan is).
Het is toch een kwestie van 24 beeldjes per seconde handmatig uitknippen, en dan vooral heel nauwkeurig. En dan nog zit je met het verschil in kwaliteit (veel van die Beatles-footage is waarschijnlijk op 8mm geschoten) en het grote verschil in kleur dat ze hebben moeten rechttrekken. Subliem gedaan, jammer dat 't zo kort is.
pi_72256655
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:27 schreef Honky het volgende:
Vandaag is de première van een aantal geremasterde Beatlestracks te horen in het AVRO Radio 2 programma Schiffers.fm.

En er komen meer verrassingen: op 5 september aanstaande wordt in het AVRO Radio 1 programma Opium (zaterdag 1700-1900 uur) aandacht besteed aan de geremasterde Beatlescollectie.

Op zondag 6 september zal in AVRO Steenen Tijdperk een radiospecial te horen zijn, met een aantal niet eerder gehoorde studio-opnames en quotes van John, Paul, George en Ringo.

En als klap op de vuurpijl zendt de AVRO “The Beatles In The Studio” uit op woensdag 9-9-9 om 23.45 uur op Nederland 2.

(Bron: Avro)

Nah, heb een broertje dood aan Radio 2. Maar ik wil wel die niet-eerder-gehoorde studio-opnames horen. Al vraag ik me af hoeveel waarheid daar inzit. Er zwerft behoorlijk wat bootleg-materiaal rond.
Enfin, "The Beatles in the studio" lijkt me dan wel weer leuk. Eigenlijk vind ik alles best wel prima zolang Frits Spits en consorten hun bek maar houden
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:40:08 #154
32422 engessa
Who's dirty?
pi_72256769
Iemand nog een tip waar je die mono en stereoboxen goedkoop kunt halen? Fame lijkt in NL zo'n beetje de goedkoopste als je ze af kunt halen en CDWOW voor online bestellen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:13 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72256873
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef engessa het volgende:
Iemand nog een tip waar je die mono en stereoboxen goedkoop kunt halen? Fame lijkt in NL zo'n beetje de goedkoopste als je ze af kunt halen en CDWOW voor online bestellen.
Op Amazon.com zijn ze met voorsprong het goedkoopste, maar daar zijn ze atm uitverkocht.. Ik zou ook de andere amazon's. (CA & UK) eens checken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72258375
Oops, double post.
pi_72258452
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef engessa het volgende:
Iemand nog een tip waar je die mono en stereoboxen goedkoop kunt halen? Fame lijkt in NL zo'n beetje de goedkoopste als je ze af kunt halen en CDWOW voor online bestellen.
Bij Amazon.co.uk kan je beide boxen voor nog net geen 400 euro kopen (incl. verzendkosten). Denk dat je ze nergens goedkoper kan krijgen (tenzij ze weer beschikbaar komen bij Amazon.com). En ze komen uit Engeland, en dat idee vind ik gewoon lollig.

Idd een leuke commercial trouwens!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

IReviews waarin beschreven hoe je 'voor het eerst de snaren hoort', of 'voor het eerst de ritme-gitaar van Lennon opvalt' etc. beschouw is persoonlijk als onzin. Het is ook een beetje een placebo-effect natuurlijk. Je wilt graag nieuwe dingen horen omdat het remasters zijn, en als je geconcentreerd gaat luisteren gaan je automatisch meer details opvallen.
Helemaal mee eens. Ik had dat zelf ook bij de samples op Amazon.com. Er was een nummer van de lp Please please me (ben even kwijt welk nummer) en toen ik naar de sample luisterde (heel aandachtig natuurlijk) hoorde ik de tweede stem een bepaalde kant op gaan. En het had ook een vol en diep geluid. Wow, dacht ik. Dus ik zet de oude cd op... en ik hoorde daar exact hetzelfde. Het is inderdaad doordat je heel aandachtig gaat luisteren, dat dingen je op gaan vallen.
Maar... er waren ook overduidelijke verschillen. De gitaar aan het begin van I'm so tired klonk zelfs in de Amazon sample ECHT, je hoorde elk detail van de snaar, zal ik maar zeggen, terwijl 'ie op de cd (en de needledrop) compleet karakterloos was.
pi_72258933
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:04 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Bij Amazon.co.uk kan je beide boxen voor nog net geen 400 euro kopen (incl. verzendkosten). Denk dat je ze nergens goedkoper kan krijgen (tenzij ze weer beschikbaar komen bij Amazon.com). En ze komen uit Engeland, en dat idee vind ik gewoon lollig.
Wat is het verschil tussen deze van 200 pond en deze van 372 pond?
pi_72259103
De tweede is limited (misschien genummerd?) en geïmporteerd uit Japan.
pi_72259362
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:38 schreef psychedelicate het volgende:
De tweede is limited (misschien genummerd?) en geïmporteerd uit Japan.
Okee, dacht al zoiets. Hoef ik dus geen 170 pond extra voor neer te tellen
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:55:11 #161
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259425
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 15:33
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:58:01 #162
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259478
En wat haat ik toch radio 2...damn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72259504
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 15:33
ehhh interessant bericht over Madonna?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:04 #164
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259528
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:59 schreef Honky het volgende:

[..]

ehhh interessant bericht over Madonna?
Nee over de nieuwe remasters van The Shadows. Hank Marvin z'n bril klinkt nu stukker sterker.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:01:30 #165
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259565
Ik krijg bijna spijt van de remasters...

De verandering is niet zo overweldigend en tja...Paul zingt in I saw here standing there nog steeds niet 'centraal' .
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72259589
Teringgoed die reclame
Vraag me af hoe ze die gezichten zo nauwkeurig hebben kunnen krijgen
pi_72259675
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En wat haat ik toch radio 2...damn.
Nogal.
Maar dan ook ALLES aan radio 2. De DJ's, de jingles, de bedjes met die trompetjes, de artiesten die in de studio komen, de rubrieken, de paradeplaat, de titels van de programma's, de bellers, die schijnheilige neplachjes, dat correcte taalgebruik, die moralistische veroordeling van alles dat modern en progressief is, de hersenloze vragen tijdens interviews, het gebrek aan kritiek, dat eeuwige positieve geluid, het gebrek aan provocatie of muziek die eventueel niet fijn in het gehoor van de gemiddelde bejaarde zou kunnen liggen, en tot slot het afkappen van lange platen (draai ze dan niet).
Maar dit alles valt natuurlijk in het niet, IN HET NIET, bij dat vervelende, belerende, wijsneuzerige, quasi-erudiete toontje van Frits FUCKING Spits.


Oh pardon, Beatlestopic.. Hum, juist ja. Sorry.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:09:44 #168
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259735
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:06 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nogal.
Maar dan ook ALLES aan radio 2. De DJ's, de jingles, de bedjes met die trompetjes, de artiesten die in de studio komen, de rubrieken, de paradeplaat, de titels van de programma's, de bellers, die schijnheilige neplachjes, dat correcte taalgebruik, die moralistische veroordeling van alles dat modern en progressief is, de hersenloze vragen tijdens interviews, het gebrek aan kritiek, dat eeuwige positieve geluid, het gebrek aan provocatie of muziek die eventueel niet fijn in het oor van de gemiddelde bejaarde zou kunnen liggen, en tot slot het afkappen van lange platen (draai ze dan niet).
Maar dit alles valt natuurlijk in het niet, IN HET NIET, bij dat vervelende, belerende, wijsneuzerige, quasi-erudiete toontje van Frits FUCKING Spits.


Oh pardon, Beatlestopic.. Hum, juist ja. Sorry.
Ik zou het met je daar inderdaad een hele avond over kunnen hebben met een fles wijn en een kaasplankje binnen handbereik. Maar dit is een Beatle topic inderdaad.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72259788
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik zou het met je daar inderdaad een hele avond over kunnen hebben met een fles wijn en een kaasplankje binnen handbereik. Maar dit is een Beatle topic inderdaad.
bier en patat
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:15:36 #170
32422 engessa
Who's dirty?
pi_72261332
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Op Amazon.com zijn ze met voorsprong het goedkoopste, maar daar zijn ze atm uitverkocht.. Ik zou ook de andere amazon's. (CA & UK) eens checken.
De UK Amazone heeft ze nog, inclusief verzendkosten zat ik op 140 pond wat rond de 160 euro moet zijn. Nu afwachten wanneer ie in huis is!
pi_72261491
Kan 't niet zijn dat Dhani Harrison zijn vader speelde in die commercial?
't shot van Paul komt me wel ongelooflijk bekend voor.. vast en zeker van een foto.
pi_72261843
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:24 schreef blckbb het volgende:
't shot van Paul komt me wel ongelooflijk bekend voor.. vast en zeker van een foto.
Da's van de laatste fotoshoot, op Tittenhust park. En het is geen foto, maar een stuk van een filmopname die toen gemaakt is. Je kan het zien in Anthology.

Hier:



Ga naar 4:00 en je ziet het exacte fragment.

EDIT:
Het fragment dat George die gitaar bekijkt, komt volgens mij uit Let it be, maar om dat nou helemaal te gaan opzoeken... Ik had toevallig onlangs the laatste Anthology dvd nog eens bekeken, dus ik wist dat dat fragment van Tittenhurst daar ergens moest zitten: dat was dus niet al teveel moeite. Zou wel grappig zijn als we alle originele fragmenten konden vinden!
pi_72261867
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:24 schreef blckbb het volgende:
Kan 't niet zijn dat Dhani Harrison zijn vader speelde in die commercial?
Zoiets dacht ik ook al te zien. Zou me niet verbazen.
pi_72262082
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:40 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Da's van de laatste fotoshoot, op Tittenhust park. En het is geen foto, maar een stuk van een filmopname die toen gemaakt is. Je kan het zien in Anthology.

Hier:



Ga naar 4:00 en je ziet het exacte fragment.

EDIT:
Het fragment dat George die gitaar bekijkt, komt volgens mij uit Let it be, maar om dat nou helemaal te gaan opzoeken... Ik had toevallig onlangs the laatste Anthology dvd nog eens bekeken, dus ik wist dat dat fragment van Tittenhurst daar ergens moest zitten: dat was dus niet al teveel moeite. Zou wel grappig zijn als we alle originele fragmenten konden vinden!
Interessant, dankjewel! Die hele pose kwam me gewoon zo bekend voor
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik ook al te zien. Zou me niet verbazen.
Mij ook niet hij heeft een vrij jong hoofd en als je 't mij vraagt niet heel erg george achtig somehow..

Ook vraag ik me wel af waar die lach van John Lennon vandaan komt, achja
pi_72262106
Alle beelden (met uitzondering van de close-up van Paul) komen inderdaad uit de 'Let It Be'-film, met digitaal gemanipuleerde baarden om het te laten lijken op hoe ze er een half jaar later uitzagen. Shot van Lennon komt misschien ook wel uit het fragment van "Besame Mucho". Maar de mond is dan ook weer digitaal gemanipuleerd natuurlijk, dus het exacte shot 'bestaat' niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aisumasen op 29-08-2009 18:46:43 (typo) ]
pi_72262399
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik krijg bijna spijt van de remasters...

De verandering is niet zo overweldigend en tja...Paul zingt in I saw here standing there nog steeds niet 'centraal' .
Sja, waarom denk je dat ik de aanschaf mooi links laat liggen . Toch, het enige wat we tot nu toe hebben gehoord zijn 'lossy' samples. En uit die 64 kbps oversturende fragmenten op Amazon.com kun je niets, maar dan ook niets, opmaken.

De nieuwe needledrop van "She Loves You" klinkt ongetwijfeld veel beter dan 25 jaar terug, en ook de edits klinken volgens de berichten beter dan ooit. "Thank You Girl" voor het eerst in non-Dexterized stereo. De mono-albums zijn eindelijk op een proper mono-apparaat overgezet (in plaats van op stereo, zoals in 1987 ), en het Sgt. Pepper-album is nu wél een eerste generatie master tape. En zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen. Dichterbij de originele mastertapes dan dit, gaat het niet komen.
pi_72262558
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:15 schreef engessa het volgende:

[..]

De UK Amazone heeft ze nog, inclusief verzendkosten zat ik op 140 pond wat rond de 160 euro moet zijn. Nu afwachten wanneer ie in huis is!
Amazon UK is bij mij de laatste tijd erg snel, binnen 1 a 2 dagen in huis. Ik geloof dat ze sinds een tijd ook een distributiecentrum in Nederland hebben.
pi_72262942
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:15 schreef engessa het volgende:

[..]

De UK Amazone heeft ze nog, inclusief verzendkosten zat ik op 140 pond wat rond de 160 euro moet zijn. Nu afwachten wanneer ie in huis is!
Ik had hem in de pre-order staan en zie nu dat mijn totaal bedrag is gedaald van £178.13 naar £141.51...scheelt toch een heel stuk
pi_72263395
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik had hem in de pre-order staan en zie nu dat mijn totaal bedrag is gedaald van £178.13 naar £141.51...scheelt toch een heel stuk
Ja, die pre-order laagste prijs garantie is erg leuk!
pi_72272344
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 15:33
Wel goed dat ze er aan gedacht hebben om de eind-compressie uit te zetten, anders had het natuurlijk alsnog geen zin gehad. Maar de vergelijking van "I Saw Her Standing There" sloeg natuurlijk nergens op, de mono CD vergelijken met de nieuwe stereo CD.

En als je teleurgesteld bent over de geluidskwaliteit, kan dat natuurlijk ook komen doordat de stream 128 kbps is . De samples die een lange tijd op CualEs.FM stonden waren 320 kbps, en op bijvoorbeeld "It Won't Be Long", "No Reply" en "Michelle" (alhoewel digitale remix uit '87) kun je echt veel meer 'diepte' horen. In plaats van dat de snare een doffe klap is zoals op de CD's uit 1987, heeft het ineens de 'punch' van de LP. Datzelfde hoor je vooral in de lage tonen, op de kicks en de baslijnen van McCartney. Maar het is niet overdreven opgepompt, zoals op veel moderne andere remasters. Vooral "The White Album" is ontzettend verbeterd in geluidskwaliteit. En ik was al erg tevreden met de Dr. Ebbetts-needledrop van de DMM persing, dus dat moet wel wat zeggen.
  Redactie Frontpage zondag 30 augustus 2009 @ 08:10:08 #181
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72274036
En toch laat je de release links liggen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72287373
De Ticket to ride video van Beatles Rock band op de officieele site is geupdatet blijkbaar en ziet er beter uit.

http://www.thebeatlesrockband.com/videos/tickettoride/

-Nu zie je de Beatles naar het podium van Shea rennen
-Zie je meer shots van het publiek inclusief jongens die zich ergeren aan het gegil
-Andere camerashots enzo

Zorgt er alleen maar voor dat ik het nog liever wil spelen
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72323997
Iemand nog naar de Beatles specials op BBC Radio 2 geluisterd? De documentaires van de afgelopen dagen waren heel aardig, maar wat ze vanavond lieten horen was fantastisch! In The Record Producers ging het vanzelfsprekend over de carrière van George Martin. Hoogtepunt waren de korte fragmenten van de losse Beatles multi-tracks, onder andere "It Won't Be Long", "Taxman" en "She's Leaving Home".

Aan het eind van de uitzending ging het nog verder: Fragmenten van de twee gecombineerde 4-track opnames van "Come Together"! Lennon's ruige 'guide vocal' die op de backing track verborgen zit, z'n achtergrond-vocalen wat afgekeurde gitaar-licks, de Ringo's drums los, plus de McCartney baslijnen. En alles in perfecte kwaliteit. Je kunt het hier terugluisteren: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b00mc0cc
pi_72326358
Heeeeeeeeeeel interessant! Ik ga 't morgen even goed beluisteren. 'k Heb nu ff wat geskipped hier en daar: op een bepaald moment hebben ze het over een dropout in Please please me, maar ik kan nauwelijks het verschil horen... maar goed, ik zit nu ook op een laptop met crappy speakers: morgen ga ik alles met de hoofdtelefoon beluisteren.
pi_72327817
Nou, ik weet zeker dat je het hoort als je het met je hoofdtelefoon beluisterd . Het gaat om die overduidelijke tape drop-out op de stereo-mix "Please Please Me", die hebben ze heel netjes gefixt op de remasters.

Ben alleen minder blij met wat andere fixes op de remasters. Bijvoorbeeld de wegvallende gitaar op "Day Tripper", die hebben ze vervangen met een ander gedeelte. Remix dan gelijk de complete catalogus, zou ik zeggen... Het ging toch om de authenticiteit van de originele mixen? Net zoals ze dingen als de mix-fout na het intro van "Eleanor Rigby" ook niet hebben gefixt, ten bate van authenticiteit. Ook minder: Ze hebben de oversturing in de vocaal van Lennon op "I Want You (She's So Heavy" weggepoetst, terwijl dat voor mij onderdeel was van de performance. Maar waarschijnlijk zat het 'probleem' in de tape, en hebben ze het dus beschouwd als 'fout' op de tape.
pi_72328159
Heb net de hele special geluisterd. Ze hebben het beste zeker tot het laatste bewaard; die multitracks van Come Together, fantastisch!
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:48:15 #187
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72328250
Ben nu aan het luisteren, leuke info
Ben benieuwd naar Come Together

@ psychedelicate
Your musical compatibility with Guidoble is Super
Music you have in common includes The Beatles, Johnny Cash, John Lennon, Paul McCartney & Wings and George Harrison.

pi_72330667
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En oh ja, er is binnenkort ook weer een Apple (Computers) muziekevenement. Op 09/09/09 .


Haha, verwarrend!
  dinsdag 1 september 2009 @ 02:05:57 #189
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72330671
Ik keek net het Halifax concert en het was een tof concert maar ik wist helemaal niet dat Paul een autocue gebruikte. Iedereen zal het vast al geweten hebben, maar ik dus niet
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72330696
Standaard procedure bij zo'n grote act als Paul McCartney, hij gebruikt 'em verder dan ook niet. Denk dat-ie die nummers kan dromen, en dan maak ik nog niet eens een grapje over z'n setlist die al 20 jaar hetzelfde is . En hij raakt ook nog vaak de tekst van z'n eigen gedeelte van "A Day In The Life kwijt .

Halifax-optreden is wel tof hè, HD-kwaliteit, en natuurlijk het hysterische "tattoo me"-moment:

  dinsdag 1 september 2009 @ 02:25:06 #191
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72330770
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 02:09 schreef Aisumasen het volgende:
Standaard procedure bij zo'n grote act als Paul McCartney, hij gebruikt 'em verder dan ook niet. Denk dat-ie die nummers kan dromen, en dan maak ik nog niet eens een grapje over z'n setlist die al 20 jaar hetzelfde is . En hij raakt ook nog vaak de tekst van z'n eigen gedeelte van "A Day In The Life kwijt .

Halifax-optreden is wel tof hè, HD-kwaliteit, en natuurlijk het hysterische "tattoo me"-moment:


Misschien lag het aan mij maar ik vond dat hij er soms toch opvallend naar keek, maar misschien was het naar het publiek. En idd priceless dat moment

En HD was geweldig, erg handig dat zelf samengesteld menu'tje door de uploader. Enkel jammer dat I saw here standing there niet gebroadcast werd, snap niet waarom.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72330826
Ach, misschien heeft-ie 'em ook wel gewoon nodig . Maar goed, al die ingewikkelde baspartijen doet hij foutloos, terwijl hij ook nog eens zingt... "I Saw Her Standing There" is eruit geknipt omdat er problemen waren met het geluid ter plaatse. Al kunnen we er weinig aan missen, we hebben al 5000 live-opnames van datzelfde nummer . De reden dat ik deze show wél heb gedownload is voor "Paperback Writer" en "Day Tripper", de 2 'nieuwe' nummers. En natuurlijk de veel betere beeld-registratie, vergeleken met de officiële DVD's. Al denk ik dat we het daar al eens over hebben gehad .
  dinsdag 1 september 2009 @ 02:44:41 #193
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72330861
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 02:36 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, misschien heeft-ie 'em ook wel gewoon nodig . Maar goed, al die ingewikkelde baspartijen doet hij foutloos, terwijl hij ook nog eens zingt... "I Saw Her Standing There" is eruit geknipt omdat er problemen waren met het geluid ter plaatse. Al kunnen we er weinig aan missen, we hebben al 5000 live-opnames van datzelfde nummer . De reden dat ik deze show wél heb gedownload is voor "Paperback Writer" en "Day Tripper", de 2 'nieuwe' nummers. En natuurlijk de veel betere beeld-registratie, vergeleken met de officiële DVD's. Al denk ik dat we het daar al eens over hebben gehad .
Ah, daarom. Nja, ik bekijk liever een show in zijn geheel, dus vandaar dat ik me het afvroeg.

Ik had om eerlijk te zijn nog geen show van Paul gezien, en vermits dit in HD was vond ik het wel een goede keuze.

Overigens in de Back in the US tour zingt hij (waarschijn expres maar wie weet ) dit bij Carry That Weight;
quote:
And this is the bit I don't know the words
But I don't think I'm even bother to try
Learn them before the end of the tour
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72330903
Ja, het blijft als complete show fantastisch om te zien. Zeker goede keuze. Alleen het blijft zo gek dat McCartney doet alsof z'n carrière in 1970 gestopt is, en sommige solo-liedjes die beter verkocht zijn dan sommige Beatles-singles (appels met peren, I know), nog nooit live gespeeld heeft. Zie je hoe goed het publiek reageert op "Mrs. Vanderbilt"? Nota bene gesmeekt door het publiek in Kiev om dat nummer daar te spelen. Eigenlijk heeft hij gewoon een luxe-probleem, haha. Maar we moeten er mee leren leven, want ik zie het niet gebeuren dat hij ooit z'n setlist helemaal vernieuwd.

Toevallig laatst een overzicht gemaakt van nummers die hij nog nooit heeft overgeslagen op tournee met deze band (sinds 2002 dus): Jet, Yesterday, Let It Be, Sgt. Pepper Reprise/The End, Hey Jude, Live And Let Die, Eleanor Rigby, Blackbird, Band On The Run, Back In The USSR en The Long And Winding Road. Elk optreden komen die nummers terug. Ik zou het niet erg vinden als hij al die nummers voorgoed schrapt. Ok, "Jet" mag blijven . Dat is de ultieme live-track om mee te openen. Moeilijk te omschrijven, maar misschien verklaart dit het:



Al zie ik natuurlijk nog liever dit :

pi_72332504
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 02:25 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Misschien lag het aan mij maar ik vond dat hij er soms toch opvallend naar keek, maar misschien was het naar het publiek. En idd priceless dat moment

En HD was geweldig, erg handig dat zelf samengesteld menu'tje door de uploader. Enkel jammer dat I saw here standing there niet gebroadcast werd, snap niet waarom.
Inderdaad een grappig moment, dat tattoo-gedoe. Maar eh... over welk menu hebben jullie het? Jullie schijnen dat complete concert te kunnen zien (en zelfs downloaden of zo) in HQ...? Ik mis denk ik ergens iets...

Ik zit nu die BBC-uitzending met Martin te beluisteren: hij neemt de volledige credit voor het verzinnen van omgedraaide muziek op zich (in Rain)...! Hij durft!

EDIT:
Ik kon die dropout in PPM nu duidelijk horen, alhoewel ik moet zeggen dat ik altijd heb gedacht dat het gewoon een klein foutje was van John (dat 'ie te vroeg stopte met zingen). Come together is inderdaad mooi om zo te horen! Wat ik trouwens helemaal niets vond, was de stereoversie van Taxman: gimme monoooooo!!! Met de remasters is het links/rechts verhaal nóg veel duidelijker en het is heel irritant dat elke keer als George zingt, je rechts wat bleed hoort. Het maakt het links/rechts gedoe alleen maar erger. Nee, geef mij maar mono!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door hello_goodbye op 01-09-2009 11:05:32 ]
pi_72344668
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:48 schreef Blinker het volgende:
Ben nu aan het luisteren, leuke info
Ben benieuwd naar Come Together

@ psychedelicate
Your musical compatibility with Guidoble is Super
Music you have in common includes The Beatles, Johnny Cash, John Lennon, Paul McCartney & Wings and George Harrison.

Whehe, hier 't zelfde
Your musical compatibility with Guidoble is SUPER
Music you have in common includes John Lennon, George Harrison, The Fireman, Paul McCartney & Wings and Bob Dylan.
en dan staan de beatles er niet eens tussen :")

Your musical compatibility with Blinker1985 is SUPER
Music you have in common includes John Lennon, George Harrison, Paul McCartney, Paul McCartney & Wings and Coldplay.
en bij jou ook
pi_72345592
Als we het dan toch over knip-en-plak werk hebben.

Hey Bulldog kent wel ERG duidelijke plakmomenten
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72352512
Ik ben trouwens erg verbaasd dat er nog geen flacs van de remasters op internet staan... Die boxen zijn nu toch her en der al aangekomen, en normaal zijn nieuwe cd's allang te downloaden voordat ze ook maar geperst zijn...! Zouden ze een of andere speciale beveiliging hebben...? Nee toch...?
pi_72353576


Het selecteer-geluidje is de gitaar van "Getting Better". Hoe irritant . Clips zijn nice, though.
pi_72354308
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En toch laat je de release links liggen?
Ja, er zit een groot verschil tussen tevreden zijn over het remastering-proces, en de daadwerkelijke aanschaf van twee overprijsde boxsets. Toch denk ik dat ik ze alsnog wel te horen ga krijgen .
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:56 schreef Honky het volgende:
Als we het dan toch over knip-en-plak werk hebben.

Hey Bulldog kent wel ERG duidelijke plakmomenten
Bedoel je op de plaat zelf? Zal er zelf niet om kunnen treuren als die lelijke cowbell-edit op "I Call Your Name" gefixt is. Authentiek of niet .
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:39 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben trouwens erg verbaasd dat er nog geen flacs van de remasters op internet staan... Die boxen zijn nu toch her en der al aangekomen, en normaal zijn nieuwe cd's allang te downloaden voordat ze ook maar geperst zijn...! Zouden ze een of andere speciale beveiliging hebben...? Nee toch...?
Nou, die boxen zijn in de handen van mensen met goede connecties, belangrijke pionnen in de media. Die zetten hun lijntjes niet zo snel op het spel natuurlijk . Apple heeft dit complete project (remasters en Rock Band) gewerkt met een zeer strenge beveiligingsmethode. De makers van Rock Band hebben bijvoorbeeld pas een paar weken voor de persing de echte multi-tracks ontvangen. En de boxsets en CD's zullen pas zeer kort van te voren op een goed beveiligde plek gedrukt worden.

Enige wat me wel opvalt is dat de sampler nog niet gelekt is. Die zijn echt in heel de wereld verstuurd naar alles met een perspas, 2 weken terug. Deze eBay-veiling is dan wel weer royal sadness . Wacht even een weekje, en je kunt 'em voor 5 euro op de kop tikken wegens overschot...
pi_72354800
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:30 schreef Aisumasen het volgende:

Deze eBay-veiling is dan wel weer royal sadness . Wacht even een weekje, en je kunt 'em voor 5 euro op de kop tikken wegens overschot...
Neeeeee zeg... iemand heeft daar dus ECHT zo'n 158,53 euro voor betaald...?!?
pi_72355091
Goed, voor die prijs heb je ook wel wat hè...
Kun je paar dagen eerder luisteren naar wat geremasterde tracks... .

Zou lachen zijn als-ie pas na 09/09/09 binnenkomt .
pi_72355361
Wist niet dat Dhani Harrison een bandje had trouwens.
Kom net deze (3 jaar oude) clip tegen:



Hij kijkt hetzelfde als George in '64 ofzo. Wel grappig dat Dhani al 31 is, en eruit ziet als een 20-jarige George.
Ter vergelijking: Zijn pa zag er op die leeftijd zo uit.
pi_72355623
Ik luister zelf erg graag naar thenewno2. Hun recentelijk uitgebrachte debuutplaat is erg goed. Favoriete nummers zijn "Bluesy", "Idle Lover" en "Crazy Tuesday". Zeker het beluisteren waard:



En hij lijkt nu juist weer een beetje op een "Abbey Road" era George .

  dinsdag 1 september 2009 @ 22:43:42 #205
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72356875
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:44 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Neeeeee zeg... iemand heeft daar dus ECHT zo'n 158,53 euro voor betaald...?!?
Ik weet het niet hoor, moest ik een rijke collector/fan zijn.. Ik zou het denk ik ook kopen

(en online gooien)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72357651
Er zijn al wel hogere prijzen betaald voor dingen die onzinniger waren dan deze samples.

Nieuwe POC update:
http://www.thebeatlesrock(...)ts/mp4/AbbeyRoad.mp4
  woensdag 2 september 2009 @ 01:51:38 #207
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72361178
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ik luister zelf erg graag naar thenewno2. Hun recentelijk uitgebrachte debuutplaat is erg goed. Favoriete nummers zijn "Bluesy", "Idle Lover" en "Crazy Tuesday". Zeker het beluisteren waard:



En hij lijkt nu juist weer een beetje op een "Abbey Road" era George .

[ afbeelding ]
Wow, hij lijkt niet alleen op George, maar hij klinkt ook als hem!
pi_72363181
Iemand hier nog geinteresseerd in een van de volgende boeken (zoek de info maar op via Google)? Alles staat op Marktplaats, maar ik wil jullie natuurlijk ook een kans geven te collectie uit te breiden. (Ik krimp mijn collectie wat in i.v.m. kastruimte en gebrek aan liquiditeiten: het zijn dure dagen...! ) De prijzen zijn niet wat ik er minsten voor wil hebben, maar dat zijn prijzen die ik nu als bod heb gekregen, dus...

Revolution in the head (third revision, dus laatste versie) (huidig bod 10 euro)
The Beatles: then there was music (huidig bod 20 euro) *

Of dvd's:

The unseen Beatles
The Beatles: rare and unseen
The Beatles, from Liverpool to San Fransisco (SE, met 'Paul McCartney is live!' als bonus dvd)

En dan de klapper:

The Beatles cd singles collection (22 UK singles op cd) (huidig bod 100 euro) *

" items met een sterretje: verzendkosten 6,75, de rest 1,76.

Misschien ga ik nog wel meer verkopen. (Ik heb bijvoorbeeld nog het boek A day in the life en John Lennon legend), maar ik twijfel nog een beetje of ik die wil houden. Ik vond dat erg leuke boeken, maar ik merk dat ze nu alleen nog maar kastruimte vullen, en da's toch ook zonde. O ja, ik heb ook nog de Definitieve biografie van Norman (paperback): die mag voor een paar euro weg...
pi_72373169
En de laatste song van Beatles Rock Band is bekend gemaakt. Een paar weken terug was er een poll met wat de fans het liefste wilden met de keuze uit Help, Flying, Hey Jude en Yesterday.

Het is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geworden.


Hm....
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 2 september 2009 @ 17:48:33 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72373283
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:17 schreef hello_goodbye het volgende:
Iemand hier nog geinteresseerd in een van de volgende boeken (zoek de info maar op via Google)?
Damn, dat zijn interessante boeken.. Argh

PS: Check je PM's
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72373374
Ik kan niet zeggen dat het mij tegenvalt, ik koop hoe dan ook alles wat er nog uitkomt. Het enige dat ik nu nog wil weten is wat de "additional content" in de LE bundle is.

Weet iemand trouwens of er drumstokjes in de LE bundle zitten?
pi_72374599
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:48 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Damn, dat zijn interessante boeken.. Argh

PS: Check je PM's
Zo interessant dat ik ze verkoop.

Bedankt voor de PM!
pi_72376806
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:51 schreef psychedelicate het volgende:
Ik kan niet zeggen dat het mij tegenvalt, ik koop hoe dan ook alles wat er nog uitkomt. Het enige dat ik nu nog wil weten is wat de "additional content" in de LE bundle is.

Weet iemand trouwens of er drumstokjes in de LE bundle zitten?
Denk het wel aangezien die ook bij RB 1 en 2 zaten.
Die additional content ? Zit zelf te denken aan een making of maar Amazon noemt het "special game content". Dat doet me denken aan codes waarmee je een paar van de uit te komen nummers kan downloaden.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 2 september 2009 @ 21:18:26 #214
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_72380316
M'n gepreorderde Stereo Box (bij CD-Wow besteld) set is verzonden . Het zal wel op de releasedatum binnenkomen, maar hopelijk misschien nog een dag of wat eerder.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:31:47 #215
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72380763
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:43 schreef Honky het volgende:
En de laatste song van Beatles Rock Band is bekend gemaakt. Een paar weken terug was er een poll met wat de fans het liefste wilden met de keuze uit Help, Flying, Hey Jude en Yesterday.

Het is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geworden.


Hm....
Wat een farce
  woensdag 2 september 2009 @ 21:50:42 #216
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72381548
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:31 schreef Blinker het volgende:

[..]

Wat een farce
Nog niet bevestigd, overigens. Maar wel een screenshot, maar het is niet zeker dat het echt is natuurlijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72381608
De Beatles zijn mijn ware helden
John kon heel erg schelden
Die Paul, die ging dood
George, die hem met een gitaarsolo neerschoot
Ringo, die ging 't aan de politie melden

  donderdag 3 september 2009 @ 10:07:05 #218
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_72391637
The End lijkt me echt gewelig als die erbij zit.. Ga ik gelijk even die Drumsolo oefenen

Maar toch gek eigenlijk als het The End zou zijn.. omdat er dan geen Carry the weight en Golden Slumbers erbij zitten, dat is eigenlijk toch een beetje 1 nummer..???
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_72396477
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:07 schreef satecl het volgende:
The End lijkt me echt gewelig als die erbij zit.. Ga ik gelijk even die Drumsolo oefenen

Maar toch gek eigenlijk als het The End zou zijn.. omdat er dan geen Carry the weight en Golden Slumbers erbij zitten, dat is eigenlijk toch een beetje 1 nummer..???
Maar het hele Abbey Road album komt al vrij snel na 09-09-09 als extentie uit, dus ze zullen niet teveel van die nummers al in de gewone versie van het spel weggeven lijkt me.
pi_72397283
Heb net m'n order bij Amazon.co.uk gecancelled, want in Duitsland (Amazon.de) is de mono box weer een stukkie goedkoper: 219,99 incl. verzendkosten. Kijk, da's beter.

Alleen eh... die mono box is toch overal over de wereld exact hetzelfde...? Ik wil namelijk geen cd's met Made in Germany erop, eigenlijk. Ik hoorde trouwens dat bv. Amazon.com (US) ook weer mono boxen gaat krijgen, en daar zijn ze natuurlijk nóg weer goedkoper. Alleen vraag ik me af of je dan niet onvoorziene extra kosten gaat krijgen (invoerbelasting etc.)...?
pi_72397893
Abbey Road 2009 Remastered is leaked ! De flacs zijn er, ik weet niet of ik hier mag zeggen in welke piraten-baaj ze liggen.
pi_72398549
Gisteren zijn de remasters naar het algemene radio-systeem in Amerika verzonden, zodat ze vanaf nu de remasters kunnen draaien. De "Abbey Road"-leak is daar een kopie van. Tevens zijn de remasters en Rock Band al geleverd aan de grootste winkelketens in Amerika, en liggen ze daarom al in sommige winkels per abuis in de winkels. Zie bijvoorbeeld deze in-game filmpjes:


  donderdag 3 september 2009 @ 15:21:16 #223
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72400361
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:59 schreef waxywaxy het volgende:
Abbey Road 2009 Remastered is leaked ! De flacs zijn er, ik weet niet of ik hier mag zeggen in welke piraten-baaj ze liggen.
Is een fake
pi_72401098
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:21 schreef Blinker het volgende:

[..]

Is een fake
Gewoon de oude cd...?
  donderdag 3 september 2009 @ 15:50:23 #225
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72401284
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:44 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Gewoon de oude cd...?
Nee, geen seeds
pi_72402074
Oooooo...! Ik werk nooit met torrents, dus ach...
  donderdag 3 september 2009 @ 16:16:48 #227
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72402148
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:14 schreef hello_goodbye het volgende:
Oooooo...! Ik werk nooit met torrents, dus ach...
Voor The Beatles maak ik graag een uitzondering
pi_72402458
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar ik heb ooit een ban gekregen voor het praten (!) over torrents, dus pas maar op
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:34:12 #229
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72402697
Ik heb alleen gekeken hoor, downloaden mag niet
pi_72405019
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar ik heb ooit een ban gekregen voor het praten (!) over torrents, dus pas maar op
En terecht, is oook heel irritant voor degenen die wel gewoon de CD's betalen. Niet persoonlijk bedoeld maar ik erger me er ook aan.

In ander nieuws, de gamesshop waar ik regelmatig kom heeft morgen ws al Beatles RB. Het is nog afwachten natuuurlijk maar als ze um echt hebben zal ik het laten weten.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72405041
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:56 schreef Honky het volgende:

[..]

En terecht, is oook heel irritant voor degenen die wel gewoon de CD's betalen. Niet persoonlijk bedoeld maar ik erger me er ook aan.

In ander nieuws, de gamesshop waar ik regelmatig kom heeft morgen ws al Beatles RB. Het is nog afwachten natuuurlijk maar als ze um echt hebben zal ik het laten weten.
Mwah, als het om bootlegs gaat vind ik dat het moet kunnen.

En voor welke prijs wordt het daar verkocht?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72405152
Ach torrents.. tsja heb wel alle albums gedownload, maar ondertussen zijn 9 van de 13 studio albums inmiddels al een eigendom op LP, dat wel
pi_72408467
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, als het om bootlegs gaat vind ik dat het moet kunnen.

En voor welke prijs wordt het daar verkocht?
De "gewpne prijs" dwv 200 voor de hele set, weet niet hoeveel de game los is. Heb de prijzen ook nergens lager/hoger gezien. De prijs valt ook mee moet ik zeggen gezien de us prijs $250 is. Meestal wordt dat 1 op 1 overgezet.

Bootlegs vind ik ook wel kunnen maar torrents van normale albums enzo vind ik wel storend.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72408515
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:42 schreef Honky het volgende:

[..]

De "gewpne prijs" dwv 200 voor de hele set, weet niet hoeveel de game los is. Heb de prijzen ook nergens lager/hoger gezien. De prijs valt ook mee moet ik zeggen gezien de us prijs $250 is. Meestal wordt dat 1 op 1 overgezet.
Serieus? 200 euro voor de special (of limited, weet niet precies) edition? Damn, dat is een goede prijs ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72409611
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Serieus? 200 euro voor de special (of limited, weet niet precies) edition? Damn, dat is een goede prijs ja.
Nouja zo duur is hij toch ook bij de FRS en Bartsmit dacht ik? Er schijnen zelfs 3 bundels te zijn:


  • alleen de game voor 60
  • Limited Edition (game+bas+drums+special content) voor 200
  • Special edition (Game+gitaar?) voor 130
  • Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_72409821
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Honky het volgende:

    [..]

    Nouja zo duur is hij toch ook bij de FRS en Bartsmit dacht ik? Er schijnen zelfs 3 bundels te zijn:


  • alleen de game voor 60
  • Limited Edition (game+bas+drums+special content) voor 200
  • Special edition (Game+gitaar?) voor 130
  • De special edition die jij bedoelt noemt de Value edition overigens. Maar ik bedoelde dat er verschillende namen voor de 250 dollar bundel verschenen. Op Amazon stond er eerst Special Edition en nu opeens Limited Edition, best verwarrend.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72419039
    De LE is overal ¤200, tenzij het een zaak is die altijd duurder is. De VE is The Beatles: Rock Band + Rock Band 1 instrumenten (met snoer, luidruchtiger). Deze hebben ze blijkbaar samengesteld om nog even gauw af te komen van al die oude instrumenten, aangezien niet iedereen zo hardcore is om de LE te kopen (of duurdere RB2 instrumenten).
    pi_72419112
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 15:21 schreef Blinker het volgende:

    [..]

    Is een fake
    Nope, the real deal . De complete stereo boxset is gelekt . Veel winkels hebben de embargo verbroken. Heb 'em zelf niet.
      † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 23:47:07 #239
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_72419269
    Ik ben afgelopen weekend een dagje in Liverpool geweest en daar was het Mathew Street Festival gaande, en het centrum was autovrij en overal speelden bandjes die o.a Beatles nummers speelden en er hing een heel fijne sfeer. En we zijn natuurlijk nog even Mathew Street ingedoken en ik sta heel toeristisch met paps op de foto voor the Cavern Club . Leuk om daar geweest te zijn .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_72419684
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Nope, the real deal . De complete stereo boxset is gelekt . Veel winkels hebben de embargo verbroken. Heb 'em zelf niet.
    Vind atm maar twee albums terug, en maar eentje is is FLAC. Even verderzoeken dan maar.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72425342
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 17:56 schreef Honky het volgende:

    [..]

    En terecht, is oook heel irritant voor degenen die wel gewoon de CD's betalen. Niet persoonlijk bedoeld maar ik erger me er ook aan.
    Dus jij vind het irritant als je weet dat iemand anders torrents download?
    Wat een onzin. Je kiest toch zelf om het te kopen? Ik geef straks honderden euro's aan die monobox uit, terwijll ik 'm net zo snel kan downloaden. Maar daar kies ik toch zelf voor?

    Verder gaat het inderdaad vrijwel altijd over bootlegs, en die kun je nou eenmaal niet legaal kopen.
    pi_72437622
    Veel nummers die speelbaar zijn in The Beatles: Rock Band staan nu op Youtube; gitaar op expert, drums op expert en zelfs viool (I Am The Walrus). Ik heb er een paar bekeken (natuurlijk niet alles, ik wil straks wel verrast worden) en het ziet er allemaal zeer goed uit. Ik moet nog 6 dagen wachten, helaas.

    http://www.youtube.com/user/Drunkom (gitaar, klik op Alles weergeven).
    http://www.youtube.com/user/Rastabot1 (drums, klik op Alles weergeven).
    pi_72438100
    Dat spel is al volop te krijgen, in Amerika in ieder geval. Ook al te vinden op internet. De nieuwe studio-snippets die in het spel zitten zijn echt heel leuk om te horen, al is het maar 10 seconden per nummer .

    Best Buy en Wal Mart (de Mediamarkt van Amerika) hebben in hun winkels het embargo verbroken, en verkopen zelfs de boxsets en losse CD's al. De boete die ze daar voor krijgen is een schijntje vergeleken met de inkomsten die ze wegsnoepen bij indie-platenzaken en concurrerende electronica-zaken. Stereo boxset is dan ook al volledig te vinden op internet. Zelf wacht ik die paar dagen nog wel even op het echte werk. Al klonken de mp3's van Abbey Road wel beter dan welke persing ik ooit gehoord heb .
    pi_72439647
    Iemand hier toevallig nog geinteresseerd in het boek A day in the life van Mark Hertsgaard? (Verzendkosten 6,74. )

    Trouwens goed nieuws dat zelfs de mp3's beter klinken dan welke persing dan ook!
      vrijdag 4 september 2009 @ 18:45:26 #245
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72439697
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef hello_goodbye het volgende:
    Iemand hier toevallig nog geinteresseerd in het boek A day in the life van Mark Hertsgaard? Verzendkosten 6,74.

    Trouwens goed nieuws dat zelfs de mp3's beter klinken dan welke persing dan ook!
    Ik wacht op de flacs van de volledige boxset, want vind nog steeds maar 2 albums in flac terug

    PS: Heb je een foto van het boek en hoeveel bedragen de verzendkosten naar België?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72439969
    White Album klinkt in ieder geval al lekker.
    pi_72440118
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 18:45 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    Ik wacht op de flacs van de volledige boxset, want vind nog steeds maar 2 albums in flac terug

    PS: Heb je een foto van het boek en hoeveel bedragen de verzendkosten naar België?
    Hm, misschien moet ik toch maar eens kijken hoe torrents werken...

    Dit is een plaatje van het boek van internet:



    Of wil je echt een door mij gemaakte foto van het boek om te zien wat de staat ervan is?

    Ik zal even de verzendkosten opzoeken...

    EDIT:
    Ha, da's lachen!!! Een pakket van dit formaat en gewicht versturen naar Belgie kost minder dan versturen in Nederland! Verzendkosten zijn 5,92 euro. Maar eh... (even voor de zekerheid want misschien was ik niet helemaal duidelijk) het is wel de bedoeling dat er voor het boek betaald wordt, hoor. Ik geef 'm niet weg voor de verzendkosten alleen.
      vrijdag 4 september 2009 @ 19:11:12 #248
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72440433
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:01 schreef hello_goodbye het volgende:
    [..]
    Ik bedoelde idd de staat van het boek ja, heb het boek al gelezen

    En ik wou even de verzendkosten weten naar België omdat ik dacht dat het duur ging uitvallen, maar hoeveel vraag je er in totaal inclusief voor? 15 euro?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72440506
    Ik wacht gewoon nog lekker tot volgende week de postbode de boxset hier aflevert
    pi_72440910
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:11 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    Ik bedoelde idd de staat van het boek ja, heb het boek al gelezen

    En ik wou even de verzendkosten weten naar België omdat ik dacht dat het duur ging uitvallen, maar hoeveel vraag je er in totaal inclusief voor? 15 euro?
    Hm, nou, ik wilde voor het boek (hardcover) eigenlijk minstens 12 tot 15 euro hebben of zo. Dan verlies ik er alsnog teveel op, maar ja, dat kan haast niet anders met die rottig hoge verzendkosten... da's een nadeel van verkopen (en kopen) op internet. Als particulier is verzenden van iets grotere pakketjes vervelend prijzig: ik hou m'n prijzen nogal laag i.v.m. die verzendkosten en als je een boek heb gekocht via een winkel op internet (die veel goedkoper kan verzenden) dan verlies je er dus altijd dik op. Maar het is niet anders.

    Ik heb net Revolver remastered stereo ergens vandaan geplukt: grappig om te zien dat de meningen of het nou wel of niet een remaster is ontzettend uit elkaar lopen. Sommigen horen duidelijk verschil en anderen helemaal niet. Het is mss ook maar net wat je verwacht. Ik zelf vind het erg moeilijk om te horen wat het nou is. Het klinkt allemaal vooral wat 'louder'. Als ik tijdens het swichen tussen de nummers het volume hoger (voor de oude cd) of lager (voor de remaster) zet, dan hoor ik nauwelijks verschil... En ook al hoor je verschil: zodra je maar even naar het nummer luistert, weet je al niet meer wat nou precies het verschil was en is het net alsof je naar de oude cd zit te luisteren... de muziek is en blijft natuurlijk hetzelfde...
    pi_72441816
    Ik luister er absoluut niet aandachtig naar, en ik blijf expres gewoon browsen, MSNen and whatnot zoals vanouds, maar ik hoor absoluut wel dingen die ik voorheen nog nooit heb gehoord.
    pi_72447783
    Ik moest hier wel om lachen:

    http://www.mcsweeneys.net/2009/9/2greenman.html
    quote:
    If you hold down A and B buttons at the same time during any of the White Album tracks, Paul will yell at Ringo to go home for the day and then overdub his drum parts when he leaves.
    pi_72447990
    LOL

    During or just after "Eleanor Rigby," if you press X for five seconds, let it go, and then move the left stick to the left while pressing Y, John Lennon will retract his apology to the Vatican for implying that the Beatles were bigger than Christianity.

    If you hold down B and wish very hard, it will be like the movie of Magical Mystery Tour never happened.

    pi_72451692
    Zit nu naar mp3's van de geremasterde Abbey Road te luisteren, en zelfs hier is het verschil méer dan duideljk. Vooral bij de ritme sectie en acoustische gitaren hoor je het echt goed. Had ik maar geld voor al dit moois..
    pi_72451983
    Ben vooral erg te spreken over de remaster van "Beatles For Sale". Natuurlijk is de stereo-versie een verademing ten opzichte van de originele CD in mono, maar dit blaast elke needledrop omver. Tot nu toe het enige album waar ik de tijd voor gehad heb om 'em uitgebreid te vergelijken. Hier en daar wat blinde testjes gedaan. De 1987 CD staat buitenspel (want mono, en de remaster is stereo). De Dr. Ebbetts is zeer gemakkelijk te herkennen, erg helder. De alom geroemde "Tube Cut -1 Matrix" is ook goed, maar de remaster valt in zo'n testje gewoon gelijk op, in een zeer positieve zin.

    Het zijn vooral de geluiden die natuurlijk klinken. Zoals ik eerder zei: De snare is een echte snare, geen doffe klap die lijkt op een snare. En de bas is diep, heel diep. Veel voller dan welke needledrop dan ook. De Dr. Ebbetts komt dicht in de buurt en heeft jarenlang een goede dienst verleend, maar wordt simpelweg vanaf nu op alle fronten overtroffen door deze remasters. Luister naar "Every Little Thing". Die pauken en piano, zo diep! En de stereo-scheiding is vanzelfsprekend veel en veel beter. Ik zeg niet dat ik dingen hoor die ik vroeger niet hoorde, maar ik hoor dingen wel stukken duidelijker . Wederom: Intro "Every Little Thing", fluitende Beatle, meetikkende Lennon op z'n akoestische gitaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar eigenlijk moeten jullie het gewoon zelf horen .

    Niets meer dan lof .

    [ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 05-09-2009 00:56:24 (typo) ]
      zaterdag 5 september 2009 @ 01:08:19 #256
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72452473
    Ik merk bij het witte album wel iets van verschil met Dr. Ebbetts maar echt veel voorlopig niet. Maar heb nog maar enkele nummers vergeleken.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72453757
    En ook de Mediamarkt heeft hier in Nederland het embargo verbroken...
      zaterdag 5 september 2009 @ 04:29:51 #258
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_72454248
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 00:47 schreef Aisumasen het volgende:
    Ben vooral erg te spreken over de remaster van "Beatles For Sale". Natuurlijk is de stereo-versie een verademing ten opzichte van de originele CD in mono, maar dit blaast elke needledrop omver. Tot nu toe het enige album waar ik de tijd voor gehad heb om 'em uitgebreid te vergelijken. Hier en daar wat blinde testjes gedaan. De 1987 CD staat buitenspel (want mono, en de remaster is stereo). De Dr. Ebbetts is zeer gemakkelijk te herkennen, erg helder. De alom geroemde "Tube Cut -1 Matrix" is ook goed, maar de remaster valt in zo'n testje gewoon gelijk op, in een zeer positieve zin.

    Het zijn vooral de geluiden die natuurlijk klinken. Zoals ik eerder zei: De snare is een echte snare, geen doffe klap die lijkt op een snare. En de bas is diep, heel diep. Veel voller dan welke needledrop dan ook. De Dr. Ebbetts komt dicht in de buurt en heeft jarenlang een goede dienst verleend, maar wordt simpelweg vanaf nu op alle fronten overtroffen door deze remasters. Luister naar "Every Little Thing". Die pauken en piano, zo diep! En de stereo-scheiding is vanzelfsprekend veel en veel beter. Ik zeg niet dat ik dingen hoor die ik vroeger niet hoorde, maar ik hoor dingen wel stukken duidelijker . Wederom: Intro "Every Little Thing", fluitende Beatle, meetikkende Lennon op z'n akoestische gitaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar eigenlijk moeten jullie het gewoon zelf horen .

    Niets meer dan lof .
    Wow, klinkt erg goed.
    Ik zal morgen met een fris hoofd er eens aandachtig naar luisteren
    pi_72455338
    Ik hebBeatles Rockband inmiddels. Bij Mediamarkt Arnhem hebben ze er nog een paar, ook al zouden ze die uit de schappen halen. In Deventer hebben ze dat daadwerkelijk gedaan dus Arnhem is the place ot be.
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      zaterdag 5 september 2009 @ 10:52:11 #260
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_72455815
    Ik laat de platen vóór Rubber Soul -toch een minder interessante Beatles-periode vind ik - nog even voor wat ze zijn en mijn eerste remaster-nummer is dus Drive My Car geworden. En wat klinkt het allemaal fijn! Vooral Michelle is prachtig geworden. Hoewel ik me nu op spekglad ijs begeef, klinkt het hoorbaar een stuk minder doffig en een stuk scherper. Straks eens rustig Revolver tjekken.
    pi_72455985
    Ben nu 'Beatles for Sale' aan het luisteren. Naar mijn idee wellicht toch wat een onderschat album, maar oh wat klinkt ie nu fantastisch. Je hoort echt álles. Harmoniën in Baby's in Black, de gitaren in 'Kansas City/Hey Hey Hey'. Alles is perfect hoorbaar.

    Ik hoorde ook in 'Hey Bulldog' een fantastische (bass?)drum, met een kleine echo erin, die ik nog nooit eerder opgemerkt had, en die echt heel tof is. Ik ben écht blijf met deze set. Ben ook wel benieuwd naar de mono remasters..
    pi_72456950
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 18:45 schreef Arn0 het volgende:

    [..]
    PS: Heb je een foto van het boek en hoeveel bedragen de verzendkosten naar België?
    Alsnog wat foto's.



    pi_72457801
    Sgt Peppers klinkt wel heel lekker hoor in de remaster

    /edit
    Maf einde van A Day In The Life hier

    [ Bericht 33% gewijzigd door Xrenity op 05-09-2009 12:55:44 ]
    pi_72458091
    In GB zijn de verwachting iig hoog:
    quote:
    Beatles set to have 14 albums in UK top 20
    THE Beatles are next week expected to again make chart history, this time with the extraordinary feat of having all 14 of their albums in the official UK Top 20 at the same time.

    Engineers at the famed Abbey Road Studios spent four years digitally re-mastering the Fab Four's entire collection from the original master reels.

    It was the first time the tapes had been re-mastered, with creaky chairs, electrical clicks and other sounds erased and the music quality enhanced. Now the music industry has predicted all 14 albums, including 12 studio LPs and the soundtrack to Magical Mystery Tour and the Past Masters compilation, will all enter the Top 20 at the same time.

    Gennaro Castaldo, of music retailer HMV, said there was little doubt the Beatles would dominate the charts and potentially fill all top 14 places.

    "Chances are Sgt Pepper and Abbey Road will battle it out for the No.1 spot," he said.

    "We've had fantastic pre-orders online, but we know many Beatles fans will view this release as a very special occasion, and will want to buy their copies in-store, so they can savour the experience."

    The Beatles have sold around 800 million records worldwide.

    In the UK, they enjoyed 40 No. 1 singles between 1963 and 1970, with all their albums reaching the top spot.
    The Beatles weer op nummer 1 zou al fantastisch zijn, maar de hele top 14 zou echt te gek zijn
    pi_72458285
    Revolver klinkt heel goed. Was het meeste geïnteresseerd in deze omdat de oude CD versie bij met name dit album zo abominabel klinkt.
    pi_72459544
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 02:37 schreef Aisumasen het volgende:
    En ook de Mediamarkt heeft hier in Nederland het embargo verbroken...
    in welke stad ? In Rotterdam zag ik hem niet
    Welke prijzen ?

    lekker voor de echte fans, zulke winkels zouden gewoon 10 miljoen boete moeten krijgen
    pi_72459570
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 12:46 schreef MrBadGuy het volgende:
    In GB zijn de verwachting iig hoog:
    [..]

    The Beatles weer op nummer 1 zou al fantastisch zijn, maar de hele top 14 zou echt te gek zijn
    zeker maar 40 nummer 1 singles zoals stat in het bericht is wel erg overdreven

    Dan had 1 een dubbel cd moeten zijn haha
    pi_72459643
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    zeker maar 40 nummer 1 singles zoals stat in het bericht is wel erg overdreven

    Dan had 1 een dubbel cd moeten zijn haha
    Staat er idd fout, die 40 zal wel inclusief de albums zijn (en niet singles zoals er staat)
    pi_72460344
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 23:47 schreef Skaai het volgende:
    Ik ben afgelopen weekend een dagje in Liverpool geweest en daar was het Mathew Street Festival gaande, en het centrum was autovrij en overal speelden bandjes die o.a Beatles nummers speelden en er hing een heel fijne sfeer. En we zijn natuurlijk nog even Mathew Street ingedoken en ik sta heel toeristisch met paps op de foto voor the Cavern Club . Leuk om daar geweest te zijn .
    Het was de jaarlijkse beatleweek!
    Je had eigenlijk even het Adelphi hotel in moeten duiken, daar gebeurd heel veel.
    Ik was er ook, het was weer leuk.

    Ik had het met een collega (ik werk bij Fame in amsterdam) over de boxen en hij had wel een aardig plan.
    Hij dacht dat het beste was om bij release de mono box te kopen, omdat natuurlijk de kans bestaat dat deze gelimiteerd is. Daarna kun je wachten tot de stereo box in prijs daalt, waardoor je hem veel goedkoper op de kop kan tikken... wellicht slim. Als je echter naar de cd's uit 1987 kijk, die na 20 jaar nog steeds 20 euro kostten, zie ik het toch niet echt gebeuren!
      zaterdag 5 september 2009 @ 14:23:01 #270
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72460411
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 14:20 schreef BeRightBack het volgende:

    [..]

    Het was de jaarlijkse beatleweek!
    Je had eigenlijk even het Adelphi hotel in moeten duiken, daar gebeurd heel veel.
    Ik was er ook, het was weer leuk.

    Ik had het met een collega (ik werk bij Fame in amsterdam) over de boxen en hij had wel een aardig plan.
    Hij dacht dat het beste was om bij release de mono box te kopen, omdat natuurlijk de kans bestaat dat deze gelimiteerd is. Daarna kun je wachten tot de stereo box in prijs daalt, waardoor je hem veel goedkoper op de kop kan tikken... wellicht slim. Als je echter naar de cd's uit 1987 kijk, die na 20 jaar nog steeds 20 euro kostten, zie ik het toch niet echt gebeuren!
    20 euro in de Fame misschien..
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72460583
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 14:23 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    20 euro in de Fame misschien..
    Je weet wat ik bedoel... haha
      zaterdag 5 september 2009 @ 15:17:50 #272
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_72461794
    JEZUS mensen, wat gaat deze reeks enorm snel tegenwoordig.
    quote:
    De AVRO zendt op 9 september een documentaire uit over The Beatles: 'The Beatles in the studio' op Nederland 2, 23.45 uur.
    Is dat wat?
    pi_72461930
    Vanavond op BBC2 vanaf 21:35 tot 1:20 aan Beatles. Twee documentaires met Help! erachteraan.
    pi_72462441
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 11:01 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
    Ben nu 'Beatles for Sale' aan het luisteren. Naar mijn idee wellicht toch wat een onderschat album, maar oh wat klinkt ie nu fantastisch. Je hoort echt álles. Harmoniën in Baby's in Black, de gitaren in 'Kansas City/Hey Hey Hey'. Alles is perfect hoorbaar. [..]
    Zeker een onderschat album, vaak genoemd als 'de minste', waar ik het zeker niet mee eens kan zijn. Het is ook wel typisch dat de covers de minste tracks zijn van het album. "Rock And Roll Music" lijkt wel een kwartier te duren, "Mr. Moonlight" is enkel luisterbaar door die ongeëvenaarde Lennon-vocaal, "Honey Don't" is leuk, maar "Everybody's Trying To Be My Baby" is haastwerk. "Words Of Love" is daarintegen wel prachitg. Maar zoals ik al eerder gepost had, de diepte in de bas is - zelfs vergeleken met Dr. Ebbetts - ongelooflijk.
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 10:14 schreef Honky het volgende:
    Ik hebBeatles Rockband inmiddels. Bij Mediamarkt Arnhem hebben ze er nog een paar, ook al zouden ze die uit de schappen halen. In Deventer hebben ze dat daadwerkelijk gedaan dus Arnhem is the place ot be.
    Toen afgelopen dinsdag de 'street date' massaal werd verbroken, dacht ik gelijk al dat Mediamarkt wel voorop zou staan om dit te doen. Had zelf geen tijd om een kijkje te kunnen nemen, maar de vraag waar het allemaal om draait is....verkopen ze ook al de remasters. En vooral, voor welke prijs .
    pi_72462456
    Net ff een sampler (flac) beluisterd van een stuk of 10 nummers (over een kwartier kan ik alles beluisteren), en tsja, ik vind het nog steeds minder opzienbarend dan verwacht... Probleem is denk ik dat ik vergelijk met de Ebbetts cd's... als je alles vergelijkt met de '87 cd's hoor je wel meer verschil, maar goed, die beluister ik al ik weet niet hoe lang niet... Ik ben gewoon verwend met die Ebbetts needledrops.

    Ik vergelijk alles in twee verschillende players, zodat ik het volume op elkaar kan afstemmen: als je dat niet doet klinken die remasters al snel beter omdat die simpelweg 'louder' zijn. Voor een goede vergelijking moet je alles wel op hetzelfde volume beluisteren. En dan heb ik echt moeite de verschillen te vinden. Ze zijn er wel, zoals Paul's stem in I've got a feeling: die klinkt minder omfloerst, helderder, maar goed, als ik het niet A to B had vergeleken, was het me niet opgevallen. En het begin van Mr. Kite is duidelijk helderder en voller. Maar toch, het is precies wat ik al die tijd al dacht: in hoeverre heb je door dat het echt beter is als je niet vergelijkt maar gewoon beluisterd...? Als ik luister naar I should have know better, dan hoor ik gewoon hetzelfde (nogmaals, als je het volume op elkaar afstemt).

    Ik denk dat de lui die Ebbetts niet kennen enthousiaster zijn dan de lui die die cd's wel kennen. En aangezien de gemiddelde reviewer die needledrops NIET kent, zullen de reviews over het algemeen positief zijn. Alhoewel er al genoeg reviews zijn die zelfs het verschil met de 87 cd's hier en daar niet kunnen horen.

    Zou natuurlijk ook kunnen dat m'n oren lichtelijk verrot zijn.
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 15:44 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    "Words Of Love" is daarintegen wel prachitg. Maar zoals ik al eerder gepost had, de diepte in de bas is - zelfs vergeleken met Dr. Ebbetts - ongelooflijk.
    [..]

    Ja, nu je het zegt... die bas is inderdaad een stuk voller. Maar het is dat je het zegt... Toen ik het nummer vergeleek, lette ik vooral op de schelle gitaren en daarin klonk niet veel verschil. Het is dus ook maar net waar je op let. En misschien ben ik simpelweg niet audiofiel genoeg om dit soort dingen er zelf uit te pikken. Als ik trouwens de equalizer aanpas bij de needledrop, wordt de bas ook voller...

    [ Bericht 23% gewijzigd door hello_goodbye op 05-09-2009 15:51:42 ]
    pi_72462616
    De 'uitgebreide versie' van BBC's "Record Producers" met George Martin was trouwens weer genieten gisterenavond. Vanaf 0:23:30 bv. fragmenten van de "Paperback Writer" multi-tracks: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b00mkgzx

    Als zij niet al helemaal bezig zijn met remixes weet ik het ook niet meer...
    pi_72463077
    Ik ken Dr. Ebbets ook, maar ik hoor toch écht wel verschil. Vooral bij de oudere platen, maar zelfs op Abbey Road is het toch wel goed hoorbaar. Luister maar eens naar de piano bij 'She's a Woman'. In de vorige edities viel die bijna weg, op een paar tonen na, en hier is hij toch echt heel erg aanwezig.

    Misschien fiets ik nog wel even langs de MediaMarkt in Groningen om een cd'tje te halen. De hele box kan ik me op dit moment helaas niet veroorloven .

    -- Alhoewel, misschien ga ik toch wel liever naar de Plato volgende week. Die gun ik mijn zuurverdiende centjes toch meer.
    pi_72463097
    Nog niet alles volledig kunnen luisteren en A/B vergelijken, maar even tussendoor: "Thank You Girl" is zoals verwacht een verademing. Eén van mijn favoriete songs, voor het eerst in stereo mét de extra harmonica-stukjes, maar zónder Amerikaanse galm.
    pi_72464112
    Net MP3's van Abbey Road binnen, zelfs met 320 KB/s hoor je 't verschil zo goed De bas van Come Together springt er gewoon uit
    pi_72464131
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 15:51 schreef Aisumasen het volgende:
    De 'uitgebreide versie' van BBC's "Record Producers" met George Martin was trouwens weer genieten gisterenavond. Vanaf 0:23:30 bv. fragmenten van de "Paperback Writer" multi-tracks: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b00mkgzx

    Als zij niet al helemaal bezig zijn met remixes weet ik het ook niet meer...
    Wow, vet
    Echt mooi om te horen, vooral over Sgt Peppers en Abbey Road
    De multitracks van Abbey Road zijn ook echt goeie kwaliteit.
    pi_72464362
    Voor 't eerst dat ik echt een bas in The End hoor
    pi_72464650
    wel raar, een paar dagen voor de release hoor je er niets over op de radio of tv qua promotie
    pi_72464669
    In Engeland en Amerika anders wel, hoor .
    pi_72464678
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 17:04 schreef blckbb het volgende:
    Voor 't eerst dat ik echt een bas in The End hoor
    Heb je het dan over de 87 cd (dat je daarop geen bas hoorde)? Op de Ebbetts hoor ik 'm eigenlijk net zo goed. (Nogmaals, als je alles afspeelt op hetzelfde volume!)
    'k Heb zonet The end vergeleken (Ebbetts - remastered) en daar hoorde ik wel verschillen: zo is de basdum in de drumsolo nu ECHT een basdrum! Duidelijk beter. Wat me ook erg opvalt is dat het stereobeeld sterker is bij de remasters, waarmee ik bedoel dat iets wat rechts zit, ook echt helemaal rechts zit en niet een beetje naar het midden toe (zoals de snare in The end). Da's op zich dus mooi, maar ja... als ik de boek niet A/B... je WEET dat het lekkerder klinkt, maar ik wordt niet van m'n stoel geblazen, eerlijk gezegd. Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat ik dingen hoorde die ik hiervoor nog niet gehoord heb: ik vraag me dan toch echt af of je een en ander hiervoor echt wel goed beluisterd hebt... want of je het wilt of niet, je gaat bij zo'n remaster toch aandachtiger luisteren en opletten.
      zaterdag 5 september 2009 @ 17:52:04 #285
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_72465824
    Het verschil is bij sommige nummers echt gigantisch, wtf Bij Savoy Truffle pompt er plotseling een enorm vol geluid in, terwijl het bij Helter Skelter lijkt of het intro van veel verder weg komt. Glass Onion bevat ook veel meer bass.

    Ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt moderner, gelikter, voller, maar ik weet niet of ik dat per se een vooruitgang vind.
    pi_72465831
    Voor de mensen die ook bezig zijn met A/B vergelijkingen:

    http://www.beatledrops.com/abbey_road
    http://www.beatledrops.com/sgt_peppers
    http://www.beatledrops.com/revolver

    Case closed, wat mij betreft .
    pi_72466333
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 17:14 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Heb je het dan over de 87 cd (dat je daarop geen bas hoorde)? Op de Ebbetts hoor ik 'm eigenlijk net zo goed. (Nogmaals, als je alles afspeelt op hetzelfde volume!)
    'k Heb zonet The end vergeleken (Ebbetts - remastered) en daar hoorde ik wel verschillen: zo is de basdum in de drumsolo nu ECHT een basdrum! Duidelijk beter. Wat me ook erg opvalt is dat het stereobeeld sterker is bij de remasters, waarmee ik bedoel dat iets wat rechts zit, ook echt helemaal rechts zit en niet een beetje naar het midden toe (zoals de snare in The end). Da's op zich dus mooi, maar ja... als ik de boek niet A/B... je WEET dat het lekkerder klinkt, maar ik wordt niet van m'n stoel geblazen, eerlijk gezegd. Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat ik dingen hoorde die ik hiervoor nog niet gehoord heb: ik vraag me dan toch echt af of je een en ander hiervoor echt wel goed beluisterd hebt... want of je het wilt of niet, je gaat bij zo'n remaster toch aandachtiger luisteren en opletten.
    Ik heb geen flauw idee wat mijn eerdere versie van The End is

    En met de drums heb je gelijk, ik hoor bij de meeste tracks opeens de bassdrum iets wat ik bij veel nummers amper hoorde
    pi_72466475
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 17:52 schreef TNA het volgende:
    Het verschil is bij sommige nummers echt gigantisch, wtf Bij Savoy Truffle pompt er plotseling een enorm vol geluid in, terwijl het bij Helter Skelter lijkt of het intro van veel verder weg komt. Glass Onion bevat ook veel meer bass.

    Ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt moderner, gelikter, voller, maar ik weet niet of ik dat per se een vooruitgang vind.
    Ook bij jou maar weer even de vraag: is dit in vergelijking met de originele cd's? En beluister je allebei op hetzelfde volume? Want dat maakt een wereld van verschil.

    Ik heb nu net weer een paar nummers vergeleken, en ik blijf er bij dat de verschillen met de Ebbetts cd's soms minimaal zijn. Okay, de er is over het algemeen meer bas en hier en daar (zoals in die basdrum van The end) hoor je echt verschil, maar vaak genoeg klinkt het gewoon hetzelfde. Het verschil met de '87 cd's is duidelijker, maar dat boeit me niet. Het valt me gewoon echt tegen. Ebbetts was zo slecht nog niet. En nogmaals, als je niet aan het A/B'en bent en de cd's gewoon beluisterd, heb ik in ieder geval niet constant het idee dat ik naar wat nieuws luister.

    Misschien heb ik een wat negatieve bui vandaag maar nee, het valt me tegen. Op Hoffmans forum lees ik nu net ook dat diverse lui de Ebbetts cd's misschien fijner vinden...
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 18:14 schreef blckbb het volgende:

    [..]

    Ik heb geen flauw idee wat mijn eerdere versie van The End is

    Ja, pfffff, hoe kan je dan vergelijken...? Dan vallen dingen nu simpelweg op omdat je zo gefocused bent... Ik heb het zelfs nu ik aan het A/B'en ben en ik de '87 cd beluister: dan hoor ik in bepaalde nummers opeens dingen waarvan ik denk 'He, grappig detail': dat heeft dus NIETS met de remasters te maken maar met de aandacht waarmee je de muziek beluisterd.
    pi_72466600
    Het verschilt echt per album. Komende week een uitgebreid verslag van de vergelijken met verschillende Dr. Ebbetts-persingen en de originele CD's, maar tot nu toe kan ik zeggen dat ik over het algemeen erg tevreden ben met deze update van de originele mixen.

    Maar wat had je dan verwacht van de originele mixen? Beter dan dit wordt het niet. Wacht maar tot bijvoorbeeld Sgt. Pepper geremixed wordt, en alle pre-bounced multi-tracks aan elkaar gekoppeld worden .

    [ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 05-09-2009 19:16:23 (typo) ]
    pi_72467243
    Aha! Mijn eerste WOW-ervaring! Gelukkig... En tot mijn stomme verbazing betreft het hier een ouder nummer: She's a woman. De Ebbetts versie lijkt nu opeens echt vanachter glas te komen! Bij de remastered versie is het net alsof ze de deur van de studio open hebben gedaan en ik er bij zit! Kijk, DIT had ik nou van zowat alles verwacht... Dit is nou ECHT een verschil dat me meteen opviel.

    Nou ja, elk nummer dat echt beter klinkt, is mooi meegenomen...

    EDIT:
    En wederom tot m'n stomme verbazing: veel andere nummers van Past Masters (bv Long tall sally) klinken echt SLECHTER dan de Ebbetts versie... Veel te iel en clean... De Ebbetts versie is veeeeeeeeel warmer...

    Tjonge, de remasters blijven me verbazen... Maar goed, laat ik niet na elk nummer m'n commentaar hier posten, want dan wordt het een rommeltje. Al met al zijn de remasters een 'mixed bag' wat mij betreft.
    pi_72467339
    Ben het in ieder geval helemaal eens met je post op SH.TV !
    pi_72467444
    En die nieuwe studio snippets uit Rock Band blijven ook erg leuk. En in het voorstukje van "The Beatles On Record" (vanavond op BBC2) heb ik ook alweer nieuwe studio chat gehoord. Waarschijnlijk alle mini-docu's achter elkaar? In ieder geval van dezelfde maker, en in dezelfde stijl, dus ik ga er wel van uit.
    pi_72467679
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
    Ben het in ieder geval helemaal eens met je post op SH.TV !
    Ah, ja, ik ben daar ook maar eens een kijkje gaan nemen. Grappig: iemand postte twee voorbeelden van dingen die 'm waren opgevallen bij de remasters en die hij niet eerder had gehoord. Nou, beide voorbeelden zijn (natuurlijk) ook te horen op de oude cd's. Zo werkt dat!
      zaterdag 5 september 2009 @ 19:11:35 #294
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72467725
    Ikzelf vergeleek ook al met Dr. Ebbetts maar de meeste mensen zullen het met de oude cd's vergelijken en dan zal het verschil wel groter zijn ja.. Ga toch straks ook eens een oude CD opzetten en dan de remasters.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_72467779
    Je moet natuurlijk niet vergeten dat het overgrote merendeel van het Beatles luisterende publiek totaal onbekend is met andere versies (zoals de Ebbetts) dan de officiële CD's. Zo ben ik al langer bekend met de Ebbetts maar heb me nooit de moeite gedaan deze te bemachtigen. Het verschil tussen de officiële releases uit 1987 en de nieuwe komt op mij dan ook als schrijnend groot over. Daar gaat het m.i. om.
    pi_72467816
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Aisumasen het volgende:
    Maar wat had je dan verwacht van de origine mixen?
    Nou, dat wat ik zei over She's a woman! Ik had dat bij zowat alles verwacht, alsof er een schil van de muziek gesneden zou worden. Mojo zei dat het was alsof je alles tot nu toe vanachter glas had gehoord en dat de remasters veel helderer en zo zouden klinken. Maar tot nu toe valt het me bar tegen. Het is natuurlijk ook maar net wat je ervan verwachtte...
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 19:13 schreef Codho het volgende:
    Je moet natuurlijk niet vergeten dat het overgrote merendeel van het Beatles luisterende publiek totaal onbekend is met andere versies (zoals de Ebbetts) dan de officiële CD's. Zo ben ik al langer bekend met de Ebbetts maar heb me nooit de moeite gedaan deze te bemachtigen. Het verschil tussen de officiële releases uit 1987 en de nieuwe komt op mij dan ook als schrijnend groot over. Daar gaat het m.i. om.
    Ja, klopt helemaal. Het verschil met de originele cd's is groot. En daar gaat het inderdaad om. Maar omdat zelfs Ebbetts zelf had gezegd dat de remasters echt beter zouden zijn, had ik toch op meer gehoopt. Eigenlijk is het gewoon erg jammer dat ik die Ebbetts cd's ken... als ik die niet had gekend, was ik nu heel enthousiast geweest!
    pi_72467927
    Sja, ik zei vanaf het begin dat de journalist in kwestie van Mojo waarschijnlijk niet 100% op de hoogte was. En misschien zelfs door een gekleurde bril keek. (Abbey Road Studios, primeur, etc.)

    Ik blijf er bij dat de verbeteringen per album verschillen, maar dat de remasters écht beter zijn. Ben sowieso blij dat ze met dit project nu eindelijk het beste uit de originele mastertapes gehaald hebben. Now bring on the remixes .
    pi_72468232
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 19:19 schreef Aisumasen het volgende:
    Ik blijf er bij dat de verbeteringen per album verschillen, maar dat de remasters écht beter zijn. Ben sowieso blij dat ze met dit project nu eindelijk het beste uit de originele mastertapes gehaald hebben. Now bring on the remixes .
    Ja, nou, ik denk dat dit wel m'n nieuwe 'default' wordt, hoor. Dat de verschillen her en der klein zijn of niet aanwezig (in vergelijking met Ebbetts) betekent niet dat ik niet doorheb dat her en der er meer detail te horen valt. Het feit alleen al dat de kickdrum in The end nu ECHT als kickdrum klinkt, is genoeg om voortaan naar deze versie te luisteren. Okay, hier en daar zullen nummers misschien zelfs minder klinken (Long tall sally), maar over het algemeen is alles wel beter. Het is gewoon, over het GEHEEL genomen, minder dan verwacht.
    Nu net (sorry, ik kan het niet laten) Long, long, long beluisterd en je hoort echt meer detail (de gitaar rechts is nu echt een gitaar). Of de basdrum in Everybody's got something is wederom echt een basdrum. Ja, dit wordt denk ik toch wel m'n default versie.

    Hm, het lijkt alsof ik over m'n eerste negatieve golf heen ben...
    pi_72468319
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 15:23 schreef emokid het volgende:
    Vanavond op BBC2 vanaf 21:35 tot 1:20 aan Beatles. Twee documentaires met Help! erachteraan.
    Voor de mensen die het nog niet weten, om 20:45 begint Timewatch al, met als onderwerp the Beatles.
    pi_72468327
    Oh ja, bedenk ook dat de Dr. Ebbetts-rip van "Past Masters" een needledrop is van de daadwerkelijke "Past Masters" LP. Het zijn dus niet de beste bronnen van de individuele nummers, verzameld op één CD. De nummers op de originele Past Masters waren lang niet allemaal even goed gedigitaliseerd en gemastered, dus dat was vanzelfsprekend ook hoorbaar op de LP. Hetzelfde als een needledrop van de LP van de compilatie "1". Dan kan het nog van LP komen, de mastering blijft erbarmelijk klinken.

    Vergeleken met de originele stereo-single (beste bron "EP Collection"), is het alsnog een wereld van verschil. De 2009 remaster: Diepere bas, betere stereo-scheiding, natuurlijkere klanken, etc.
      zaterdag 5 september 2009 @ 19:37:41 #301
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_72468414
    Hoe zit het trouwens met de charts voor de boxsets/individuele albums? Als je de boxset koopt, telt dat dan als 14 aparte albums? Zowel mono en stereo?

    Edit:
    Het Grote Beatles Topic - Deel 31
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')