abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:25:21 #51
251095 Purdey
Better off alone..
pi_72032722
Je hebt recht op inzage in je medisch dossier.Het enige wat je niet te zien krijgt zijn aantekeningen van eigen bevindingen van artsen/psychologen.Je hebt zelfs het recht om er correcties in aan te brengen..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_72032723
Ja, jij mag elke behandeling weigeren.
Dat is jouw recht.

Alleen als je een gevaar vormt voor jezelf en je omgeving mag je - in opdracht van de burgemeester - worden opgesloten.

Dat is hier dus to-taal niet aan de orde.

Het internet is trouwens een verschrikkelijk slechte plek om te bepalen wat er mis met je is, dus lees het volgende als anectode, en beslist niet als een 'dat zal jij ook wel hebben':
Een vriendin van mij had ook buikpijnklachten, jarenlang, af en aan.
Heeft pijnstillers geslikt, is onderzocht, van alles. Op een gegeven moment waren de artsen er van overtuigd dat het tussen haar oren zat.
Ze woont momenteel in het buitenland.
Daar hebben ze haar ontstoken blindedarm eruit gehaald.
In Nederland heeft ze antidepressiva gehad. Voor een blindedarm.
pi_72032765
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jij bent arts? En jij kan zonder een patiënt in levende lijve gezien te hebben beslissen of een gekozen behandeling juist is?
TS vraagt niet of de behandeling juist is en ook niet naar jouw mening over haar persoon. Ze is hier voor de juridische vraag of ze deze behandeling kan weigeren. Al was ze schizofreen, dat doet er in dit geval totaal niet toe.
[..]

Had allemaal gekund, heeft ze niet gedaan, betekend niet dat je dan maar van het vraag moet afwijken met je eigen niet ter zake doende theorietjes.
Van de vraag afwijken wordt al vanaf het begin gedaan, niet door ons. Maar door TS zelf.

Verder bedoelen we hetzelfde, wij zijn niet in staat om over haar behandeling te oordelen. Maar daarom is het alleen maar onnozeler om een half verhaal in je OP neer te pompen. ...want daar gaat het helemaal niet over !
Fingerspitzgefühl
pi_72032843
Tja, als ze alleen gevraagd had of ze een behandeling mocht weigeren had iedereen hier gezegd dat er meer informatie nodig is om die vraag te beantwoorden. Geeft ze die informatie direct, is het weer niet goed.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_72032934
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:07 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Even inhakend op jouw verhaal:

Wie zegt dat het beetje aandacht dat jij hebt gehad in het andere ziekenhuis niet doorslaggevend is geweest voor het verminderen van jouw klachten. Want medisch gezien hebben ze (als ik je verhaal zo lees) weinig uuitgevoerd.
Ze hebben medisch uitgevoerd wat noodzakelijk was. Namelijk, langzame verhogingen met tussendoor voldoende rust om mijn lijf te helpen zichzelf te laten herstellen. Ik ben uitermate tevreden over de medische behandeling.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:07 schreef ForumGek het volgende:
Misschien dacht jouw behandelend arts dat de psycholoog dat wel kon bereiken. Want ik hoor niks over aangepaste medicatie of andere behandeling die voor jou de klachten hebben verminderd. Dus eigenlijk hebben ze daar "niks" aan behandeling gedaan.

De tip dat je jezelf rust moet geven zo nu en dan lijkt mij dan ook allerminst voordehandliggend.
Ik denk niet dat de behandelend arts op het andere ziekenhuis dacht dat de psycholoog dat kon bereiken. Hij wilde graag erg veel medisch ingrijpen, ookal had het de afgelopen tijd niets opgeleverd behalve een erg zieke en verzwakte ik. Hij vond dat de verzwakking te maken had met mijn psychologische situatie, ookal ondersteunden mijn bloedresultaten mijn verhaal. Want het standaard plaatje: "we geven medicatie en dat doen we totdat het goed komt", was belangrijker dan de medische resultaten op dat moment. Dus begon hij er vanalles bij te verzinnen ala je slikt je medicatie niet en je bent psychologisch niet in orde.

Mijn tip is ook niet om jezelf rust te geven. Mijn tip is, zoals op het einde staat:

"Zoek een arts die naar je wil luisteren en samen in overleg een behandeling opstart waar je achter staat".

Kennelijk heb ik het verhaal niet duidelijk genoeg opgeschreven. Niet gelijk groot ingrijpen is ook een medische behandeling. Er is wel langzaam verhoogd, dat stond er mijn inziens ook. Er is niet *niets* gebeurd in 1,5 jaar. Het feit dat dat kan werken, als het niet het standaard plaatje is, dat vinden ze niet medisch te verklaren... maar dat is wat anders

[ Bericht 1% gewijzigd door kahlie op 20-08-2009 10:44:10 ]
pi_72033831
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:53 schreef Piemelkut het volgende:

[..]

Die geven mij gelijk, net als de rest van de familie en vrienden. Maar omdat ik zelfstandig naar de artsen ga, kunnen ze me daarbinnen niet helpen. Overigens neem ik m'n moeder wel mee naar komend gesprek, zodat ze me kan helpen.
na twee jaar al? heb je slecht contact met je ouders?

Neem al je vrienden eens mee naar de wachtkamer van de arts... is dat probleem gelijk opgelost.

De tijd van lief vragen van jou kant moet nou echt klaar zijn hoor, tijd voor hardere maatregelen... Of onder ogen zien dat ze misschien toch nog een punt hebben... maar da's jouw pakke aan...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:50:51 #57
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72035117
Wat is "een beetje ondergewicht" eigenlijk?

Ik vind het een moeilijk verhaal. Ik neig ernaar om je te geloven, maar zeker ben ik er niet van. Bij die artsen is het waarschijnlijk precies andersom. Als die echter een levend lijk voor zich zien staan kan ik me best voorstellen dat ze denken dat je zelf een en ander nog niet wil toegeven.
Vampire Romance O+
pi_72035855
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:50 schreef MouseOver het volgende:
Wat is "een beetje ondergewicht" eigenlijk?

Ik vind het een moeilijk verhaal. Ik neig ernaar om je te geloven, maar zeker ben ik er niet van. Bij die artsen is het waarschijnlijk precies andersom. Als die echter een levend lijk voor zich zien staan kan ik me best voorstellen dat ze denken dat je zelf een en ander nog niet wil toegeven.
Bij sclerodermie zijn slikproblemen bekend, dus misschien dat dat ook te maken heeft met het ondergewicht van TS.
pi_72036036
Dat is ook de reden dat ik me heb afgemeld voor het EPD.
Want dan wordt elke second opinion vervuild met de mening van eerdere artsen.
pi_72036209
Waarom vraag je geen second opinion aan bij een psychiater? Deze artsen gaan over anorexia nervosa.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:30:49 #61
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72036278
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij sclerodermie zijn slikproblemen bekend, dus misschien dat dat ook te maken heeft met het ondergewicht van TS.
Ze had het zelf over een half brood en een zak chips per dag..
Vampire Romance O+
pi_72036430
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:30 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ze had het zelf over een half brood en een zak chips per dag..
Ja, dat is waar ook
Er zitten nogal wat hiaten in het verhaal die vragen oproepen.
Wacht wel een update van TS af.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:45:50 #63
3542 Gia
User under construction
pi_72040578
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:30 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ze had het zelf over een half brood en een zak chips per dag..
? Heeft ze dat weer verwijderd? Kan het niet vinden of kijk erover heen.

Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor een meid van 18. Geen eiwitten? Geen onverzadigde vetten? En het dan raar vinden dat je ondergewicht hebt?
pi_72041185
TS moet een foto posten van d'r armen of d'r benen, dan weten we meteen of ze anorexia heeft
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:06:38 #65
3542 Gia
User under construction
pi_72041406
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef TeringHenkie het volgende:
TS moet een foto posten van d'r armen of d'r benen, dan weten we meteen of ze anorexia heeft
Nou, niet per se hoor. Ik heb een zoon van 15. Hij is 1.75 lang en weegt iets van 48 kilo. Behoorlijk ondergewicht.. Hij is ook broodmager, de botten zie je zitten. Maar je wilt niet weten wat hij aan eten verstouwt. Hij eet echt veel, ook gevarieerd, want hier komt gewoon goei voer op tafel. Hij verbrandt schijnbaar heel snel. Kan ook liggen aan de snelle groei de laatste paar jaar, hoewel hij nooit dikker is geweest.
Hopelijk komt hij wat aan als hij uitgegroeid is.

The point being: Een foto van een arm bewijst nog geen anorexia.
pi_72041880
Ondergewicht bewijst ook nog geen anorexia. Ten eerste zijn er genoeg ziektebeelden waarbij je ondergewicht hebt, ten tweede zijn sommige mensen in de groei redelijk laag in het gewicht.

Ik ken ook iemand waarvan de artsen maar bleven roepen dat ze anorexia had. Ze viel maar af, voelde zich enorm ellendig en vertelde ook dat ze bloed in haar ontlasting had. Pas na 2 onderzoeken kwamen ze er achter dat ze colitis had, want deze aandoening komt in vlagen. De eerste keer had ze dus geen ontsteking bij de endoscopie en dachten ze dus inderdaad dat het volkomen psychologisch was. De tweede keer zat ze zo onder de ontstekingen dat ze zelfs onder lichte narcose de boel bij elkaar geschreeuwd schijnt te hebben. Hebben ze d'r verteld toen ze wakker werd
  Licht Ontvlambaar donderdag 20 augustus 2009 @ 15:20:30 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72041903
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef TeringHenkie het volgende:
TS moet een foto posten van d'r armen of d'r benen, dan weten we meteen of ze anorexia heeft
Nee hoor, dat moet TS helemaal niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72042064
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee hoor, dat moet TS helemaal niet...
Je bent inderdaad licht ontvlambaar, ik bedoelde alleen maar dat we dan zekerheid hebben, TS is ook niet verplicht kuttopics te openen waarin ze de helft van het verhaal weglaat
pi_72042138
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:25 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Je bent inderdaad licht ontvlambaar, ik bedoelde alleen maar dat we dan zekerheid hebben, TS is ook niet verplicht kuttopics te openen waarin ze de helft van het verhaal weglaat
Welke zekerheid heb je dan? Behalve dat je een foto ziet van armen of benen
stupidity has become as common as common sense was before
  Licht Ontvlambaar donderdag 20 augustus 2009 @ 15:28:10 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72042165
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:25 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Je bent inderdaad licht ontvlambaar, ik bedoelde alleen maar dat we dan zekerheid hebben, TS is ook niet verplicht kuttopics te openen waarin ze de helft van het verhaal weglaat
Ik ben lichtontvlambaar inderdaad, daarom staat die waarschuwing er ook...
En op basis van een foto heb je geen zekerheid of iemand anorexia heeft, zou een mooie diagnose zijn zeg... En daarbij, we zitten hier in WGR, de vraag is niet of TS anorexia heeft maar of ze een medische behandeling mag weigeren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72042787
Niet de hele post gelezen, maar snel gescand...

Om eerlijk te zijn klinkt het alsof TS juist deel 2 van de Millenium Trilogie heeft uitgelezen (van Stieg Larsson).
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:18:09 #72
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_72043816
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:30 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ze had het zelf over een half brood en een zak chips per dag..
Niet precies:
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 02:28 schreef Piemelkut het volgende:
Al zou ik het wel heel sneu vinden als ze dat aan iemand geven die geen problemen heeft met een half brood en een zak chips per dag
Er staat dat ze geen problemen heeft met een half brood en een zak chips per dag. Ik neem aan dat ze bedoelt dat ze dat kan eten, plus andere dingen (en dus geen anorexia nervosa heeft, want dan eet je zo min mogelijk).

Trouwens, voor de mensen die hier zich verwonderen over het feit dat er een psycholoog bij buikpijn wordt gehaald: zo gek vind ik dat niet. Buikpijn kan namelijk door emotionele problemen veroorzaakt worden, zoals stress, depressie, angst, etc. Vooral als de artsen in eerste instantie geen lichamelijke oorzaak kunnen vinden is het een goed idee om naar een psychische oorzaak te kijken. Maar goed, dat gaat dus niet voor TS op want er is gewoon wel een medische oorzaak. En sowieso, als er geen lichamelijke oorzaak lijkt te zijn om dan maar fictieve problemen voor de patiënt gaan verzinnen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')