index       general chat
PI Zit NS te ouwehoeren met registratie te late treinen?
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
Topicgallery™ :
McKillem
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:26 (#1) 
Ik heb de afgelopen 2 week 3 maal gehad dat de trein te laat kwam.
Dit opzich is natuurlijk al irritant, maar al die 3 maal was er iets niet pluis met het aangeven ervan.

De eerste keer kwam hij gewoon 5 minuten te laat zonder aankondiging, dus niet op het bord niet via omroep.
De tweede keer stond er 5 minuten op het bord maar was hij ruim 12 minuten te laat. En vanochtend stond er 5 minuten op het bord, halen ze het weg, roepen ze om dat de trein vertrekt over "enkele minuten" alsof het een doodnormale zaak is, terwijl dat ding effectief nogsteeds 5 min te laat is.

Is dit meer mensen opgevallen? Ik heb serieus waar het idee dat de NS gewoon een beetje zit te spelen met de statistieken om het optijd percentage te halen.

ToeterMuis
Ik blaas.
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:28 (#2) 
Dus twee van de drie keren gaven ze wel gewoon aan dat de trein te laat was.

Toet.

E-Norm
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:30 (#3) 

Waarom zit je te zeiken dan?
Straks kwam er een koe onder de trein en dan zit jij maar.. Waar blijft die verdomde trein nou

ruud.nl
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:33 (#4) 

RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:34 (#5) 

Dat is al heel lang zo... Vroeger zei de NS: "de trein heeft 5 minuten vertraging", dat is nu in het beste geval: "de trein komt over enkele minuten" ...
Gewoon populair doen om naieve mensen tevreden te stemmen, zodat hun cijfers omhoog gaan en ze meer geld mogen vragen.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken
Laser pointers
Knoopcel batterij .nl

Black-Hole
Dirty puppet
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:36 (#6) 

Wie zegt dat de NS de informatieborden/vertrekborden gebruikt als basis van hun statistieken?

Catch22-
Ik kom hier voor VBL en KPD
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:36 (#7) 

dit doen ze om mensen iets te klagen te laten hebben.

Net als het weer, ze kunnen best roggelen dat het altijd 23c graden en zonnig is, maar dan heeft men niets meer te bepraten.

JE WEET TOCH DAT HET ZO IS. Waarom zeurt iedereen der altijd over, je weet dat het zo is. Deal wiffit

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee

luminary
Spring eens in the air!
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:38 (#8) 
Dus jouw trein is een paar keer te laat gekomen en de informatievoorziening was niet optimaal.
Jouw messscherpe diagnostisch vermogen verteld je dat in dat geval de NS klooit met registratie?

Beetje egocentrisch om met zo'n beschuldiging te komen. Je wil niet weten hoeveel reden er kunnen zijn voor een dergelijke korte vertraging.

Anders open je er een topic over...

McKillem
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:38 (#9) 
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is al heel lang zo... Vroeger zei de NS: "de trein heeft 5 minuten vertraging", dat is nu in het beste geval: "de trein komt over enkele minuten" ...
Gewoon populair doen om naieve mensen tevreden te stemmen, zodat hun cijfers omhoog gaan en ze meer geld mogen vragen.
Oké, en iedereen accepteert dat gewoon.
Geweldig land leven we in he.

RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:41 (#10) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoeveel mensen denk jij dat er VRIJWILLIG met de trein gaan?! 't Zijn vrijwel allemaal mensen die geen enkel ander alternatief hebben, danzij overheidsbeleid...

Zo denken ze daar aan de overheid van de plas over: (uit: documentaire "Who Killed The Electric Car"): For most Americans, when we talk about a sensible energy policy, what most people hear is: You're gonna make me drive a small car, you're gonna make me keep my house cold, and essentially make me live like a European".

Wij slikken het allemaal

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken
Laser pointers
Knoopcel batterij .nl

ruud.nl
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42 (#11) 

De norm van vertraging is overigens een tijdje geleden verhoogd van 3 naar 5 minuten.

trancethrust
Nou en?
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42 (#12) 
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:28 schreef ToeterMuis het volgende:
Dus twee van de drie keren gaven ze wel gewoon aan dat de trein te laat was.
Het ging TS ook om het registreren, en <5 minuten te laat wordt niet geregistreerd; dus 2 zijn niet geregistreerd en 1 is afgezwakt. Geen idee of ze dat opzettelijk doen, volgens mij hebben ze dat niet nodig.

More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here

McKillem
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:44 (#13) 
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:38 schreef luminary het volgende:
Dus jouw trein is een paar keer te laat gekomen en de informatievoorziening was niet optimaal.
Jouw messscherpe diagnostisch vermogen verteld je dat in dat geval de NS klooit met registratie?

Beetje egocentrisch om met zo'n beschuldiging te komen. Je wil niet weten hoeveel reden er kunnen zijn voor een dergelijke korte vertraging.
Daarom open ik dit topic gast...
Als ik het had vastgesteld had ging ik hier echt geen topic openen maar verkocht ik het aan de telegraaf voor veel geld.

Megumi
Jiran butai
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:45 (#14) 

Als je drukte maakt om de NS krijg je alleen maar een hartaanval. Het is en blijft een organisatie die te laat rijden, storingen en wanprestaties leveren tot een kunst hebben verheven. En tot hun core business hebben weten te maken.

Trek pas ten strijde nadat je hebt gewonnen. Ga een strijd goed voorbereid in. In de overtuiging dat je wint. Een juiste planning in een tijd van vrede betekent paraatheid in een tijd van onrust.

McKillem
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:46 (#15) 
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het ging TS ook om het registreren, en <5 minuten te laat wordt niet geregistreerd; dus 2 zijn niet geregistreerd en 1 is afgezwakt. Geen idee of ze dat opzettelijk doen, volgens mij hebben ze dat niet nodig.
Dit dus.
Dank u zeer.

Als ik wou janken over de 1000ste keer dat de NS niet optijd is had ik wel een topic in KLB geopend.

TheThirdMark
To what Purpose!
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:47 (#16) 

^dat dus.

Op dinsdag 19 januari 2010 17:50 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik geef het toe. Ik ben een ontzettende ongeletterde Faalhaas.

Zwansen
He is so good it is scary...
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:47 (#17) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee idd, ik zou veel liever in landen als Somalie of Albanie met de trein willen.

Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:
Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.

Zwansen
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:47 (#18) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:45 schreef Megumi het volgende:
Als je drukte maakt om de NS krijg je alleen maar een hartaanval. Het is en blijft een organisatie die te laat rijden, storingen en wanprestaties leveren tot een kunst hebben verheven. En tot hun core business hebben weten te maken.
Reis je vaak met de trein? Ik heb vrijwel nooit last van treinen die te laat komen...

Dr_Flash
The Green Monster
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:50 (#19) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:42 schreef ruud.nl het volgende:
De norm van vertraging is overigens een tijdje geleden verhoogd van 3 naar 5 minuten.
Waarmee tevens de prestatienorm van 87 % naar 93 % gegaan is, dus per saldo maakt het niet of nauwelijks uit

2006-2009: 159.269 km (211)
2010: 20.629 km (26)

Dr_Flash
The Green Monster
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:51 (#20) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:45 schreef Megumi het volgende:
Je hebt er kijk op, ik zie het al

2006-2009: 159.269 km (211)
2010: 20.629 km (26)

McKillem
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:56 (#21) 
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee idd, ik zou veel liever in landen als Somalie of Albanie met de trein willen.
Dat het elders nog kutter kan houd natuurlijk niet in dat we hier maar alles moeten accepteren en geen commentaar mogen leveren.

TNA
For the stars that shine
dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:57 (#22) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die niet snappen dat dat twee verschillende berichten zijn !

It's life,
and life only

Het grote Oasis- en Noel Gallaghertopic #10 - Time Does Fly

Zwansen
dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:02 (#23) 

quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat het elders nog kutter kan houd natuurlijk niet in dat we hier maar alles moeten accepteren en geen commentaar mogen leveren.
Nee, zeker niet. Maar je kunt in plaats van commentaar leveren ook gewoon tevreden zijn omdat wij hier in vergelijking met de rest van de wereld volgens mij een prima treinennet hebben...

LordNemephis
computer says no
dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:22 (#24) 
quote:
Ik heb serieus waar het idee dat de NS gewoon een beetje zit te spelen met de statistieken om het optijd percentage te halen.
Dat klopt!
Op die manier zijn er statistisch gezien meer mensen tevreden en kunnen ze praktisch gezien meer geld vragen en die stomkoppen van politici trappen er elke keer weer in en keuren prijsverhogingen goed (die hoeven dan zelf ook niet met het OV natuurlijk).

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Tomboo
[ Designer ] dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:28 (#25) 

NS is de reden dat ik een auto heb aangeschaft. Traject Nijmegen-Breda was jarenlang ellende. Altijd vertraging, altijd een loze reden waarom het vertraging had. Minimaal 1 keer per maand lekker met de bus omdat ze consequent in het weekend gingen sleutelen aan het spoor. Daarnaast zaten treinen op de vrijdag stamp en stampvol dat het een ritje werd waar ik een uur mocht staan tussen zwetenden dikzakken. Laatst nog eens geprobeerd, maar na twee jaar was er nog steeds niks veranderd. Nu alweer wat jaartjes met de auto, mocht er ooit file zijn dan heb ik tenminste altijd een zitplek, een lekker muziekje en lebensraum.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
index       general chat
Zit NS te ouwehoeren met registratie te late treinen?
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500